big pharma is nog veel slimmer en maken een veel vettere winst dan die homeotroep.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:12 schreef R0N1N het volgende:
Q: "Maar is dat dan ook geneeskrachtig ?" [homeopathische middelen]
A: "In de homeopathie zijn bijna alle stoffen in de wereld geneeskrachtig he. Die verdunt zijn."
Dus het maakt niet uit wat voor 'stofje' je pakt, gewoon eindeloos verdunnen en ... tada, je eigen wonder elixer geneesmiddel& BigPharma maar moeilijk doen om rijk te worden aan onze ziektes ...
Dat dan weer wel. Maar die winst kan vetter !!! Zonder 1 miljard te investeren in de ontwikkeling & zonder 10 jaar allerlei procedures te moeten volgen enzo.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
big pharma is nog veel slimmer en maken een veel vettere winst dan die homeotroep.
Sjah, en dat alleen maar omdat "de wetenschap" (quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:44 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
big pharma is nog veel slimmer en maken een veel vettere winst dan die homeotroep.
Tsja, tot het magnetisch gewauwel zou het nog kunnen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 23:46 schreef R0N1N het volgende:
.keey, de bereidingswijze:
Q: We hebben een eend. We slachten hem halen de lever er uit en het hart, en dan ?
A: Daar wordt een oplossing van gemaakt, vervolgens neem je daar één deel van ... je kan b.v. één milliliter nemen en dan doe je daar vervolgens 100 milliliter gedistilleerd water bij, ga je 100 keer krachtig schudden.
Q: Is dat belangrijk dat schudden ?
A: Ja dat is heel belangrijk, als je alleen maar gaat verdunnen en niet schud, krijg je geen homeopathisch middel, dan krijg je een verdunning.
...
Vervolgens giet je 'm leeg, van te voren heb je gemeten hoeveel van die stof aan de wanden blijft zitten en dan doe je 100 keer zoveel vloeistof erbij.
[you lost me there]
Q: ... en dan ?
A: Dan giet je 'm weer leeg, je weet hoeveel er nog in zit, weer 100 keer hetzelfde, en zo maak je het in 200 stappen tot een 200 K, volgens de methode van Korsakov. [ Semen Korsakov]
Q: Als je dat zo vaak doet wat blijft er dan van die lever in de vloeistof zitten ?
A: Niets. ... materieel gezien, op moleculair niveau blijft er niets in zitten ... niet terug te vinden onder een microscoop, maar het is wel weer meetbaar omdat je de magnetische velden niet oproept in de vloeistof. Die kun je wel meten.
[Dude!WTF
![]()
![]()
]
Er is zoveel dat de wetenschap niet weet, immers....quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 09:23 schreef Ocmerius het volgende:
Ik wacht op Vogeltjesdans met z'n "Ik ben heel kritisch hoor, maar het zou toch kunnen ?".
Je hebt zeker de discussie die al meer dan 10 jaar gevoerd wordt over antidepresiva gemist?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 01:12 schreef Ocmerius het volgende:
[..]
Sjah, en dat alleen maar omdat "de wetenschap" () kan aantonen dat die middelen vaker wel werken dan niet...
Ziek word ik van BigPharma
Wie denken ze dat ze zijn, een beetje het label "wetenschappelijk" erop plakken enkel omdat ze kunnen aantonen dat het werkt
Daarom is het altijd belangrijk dat mensen goed naar het onderzoek kijken. Voor zover ik weet (houd me er niet extreem mee bezig) lijkt alles er op dit moment op te wijzen dat antidepressiva alleen beter dan placebo werken voor mensen met zware depressies, niet voor mensen met lichte depressies.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:01 schreef erodome het volgende:
[..]
Je hebt zeker de discussie die al meer dan 10 jaar gevoerd wordt over antidepresiva gemist?
Labeltje wetenschappelijk erop, maar zonder het echte aantonen dat het werkt, er komt steeds meer naar buiten over die vermeende werking die meer dan tegenvalt.
nu is het vervelende dat die stelling volledig klopt. alleen homeotroep is uit ten treure getest en er is nooit op een significante manier aangetoond dat het werkt. dus dat weten we dan weer wel met een goede zekerheid.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 09:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Er is zoveel dat de wetenschap niet weet, immers....
De stelling klopt, maar is buitengewoon arrogant om te stellen. Ik gaf al eerder aan. De wetenschap weet het bestaan nog niet. maar waar weet JIJ dat dan van??? Waarom zijn het per se geesten, Ufos, homeopathie of whatever? Ben je dan echt zo arrogant om te denken dat je slimmer bent dan de meest knappe koppen van planeet aarde? Ben ej zo arrogant om te denken dat jouw ervaring (wat door diezelfde knappen koppen niet altijd betrouwbaar is e.d.) hier boven staat? Ben je dan zo arrogant om te stellen dat mensen het niet kunnen weten, maar jij dit wel weet? Beetje bescheidenheid zou iemand sieren imo..quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 11:08 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nu is het vervelende dat die stelling volledig klopt. alleen homeotroep is uit ten treure getest en er is nooit op een significante manier aangetoond dat het werkt. dus dat weten we dan weer wel met een goede zekerheid.
Je mist een aantal keer schuddenquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 11:27 schreef Ocmerius het volgende:
Dan moet je een stukje alarmbel in een flesje water doen, schudden, verdunnen, schudden, verdunnen, schudden, verdunnen, schudden, verdunnen, schudden, verdunnen, schudden, verdunnen, schudden, verdunnen, schudden, verdunnen, schudden, verdunnen, schudden, verdunnen, schudden, verdunnen, schudden, verdunnen, schudden, verdunnen, schudden, verdunnen, schudden, en dan weer verdunnen, dan ben je zo van die alarmbellen af.
Euh, niet stapje voor stapje, het is al lang en breed bekend dat dit zo werkt met die medicatie, er is alleen niets mee gedaan.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 10:57 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Daarom is het altijd belangrijk dat mensen goed naar het onderzoek kijken. Voor zover ik weet (houd me er niet extreem mee bezig) lijkt alles er op dit moment op te wijzen dat antidepressiva alleen beter dan placebo werken voor mensen met zware depressies, niet voor mensen met lichte depressies.
Het is vervelend, maar logisch, dat het effect eerder overschat werd aangezien de testen altijd met groepen mensen werken. Nu wordt het beter uitgezocht, dat is hoe de wetenschappelijke methode werkt, stapje voor stapje kennis verbreden. Het is namelijk niet dat de vorige onderzoeken naar antidepressiva frauduleus zijn geweest of slecht uit zijn gevoerd, we kunnen gewoon niet altijd alles in 1 keer weten dus worden dit soort zaken stapje voor stapje getest.
Dan wordt het toch enkel sterker... althans volgens de logica van homeopaten?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 11:28 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Je mist een aantal keer schudden
100 keer schudden voordat je verdunt anders is het slechts een verdunning maar geen geneesmiddel.
..en iets met magnetische veldenquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 11:28 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Je mist een aantal keer schudden
100 keer schudden voordat je verdunt anders is het slechts een verdunning maar geen geneesmiddel.
Het enige wat sterker wordt is de bankrekening van deze paten.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 11:34 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dan wordt het toch enkel sterker... althans volgens de logica van homeopaten?
wat ik ervan weet. nou ik heb me er redelijk in verdiept. er wordt veel geld aan verdiend. de werking is op geen enkele wijze aangetoond. als het werkt is het aan te tonen, ook als het waarom niet is aan te tonen. heel veel 'reguliere' medicijnen weet men ook niet exact waarom het werkt (wat op zich op lange termijn wel een risico kan zijn maar dat terzijde), maar er is wel aangetoond dat het in ieder geval werking x heeft tov een placebo. als je het niet kan aantonen dan is het onwaarschijnlijk dat het werkt, klaar. chinese medicijnen (kruiden) hebben vaak een werking die wel is aan te tonen. probleem van de kruiden zijn dat ze niet te patenteren zijn en dat er dus minder geld in gestoken wordt om het aan te tonen, maar er zijn wel degelijk wetenschappelijke onderzoeken gedaan naar een hoop chinese kruiden waaruit blijkt dat er een echte (geneeskrachtige) werking vanuit gaat. het is niet voor niets dat farmaceuten dat soort kruiden met regelmaat onderzoeken en de werkzame bestanddelen proberen te identificeren om daar dan patenten op te fixen en er slapend rijk van te worden.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 11:12 schreef Michielos het volgende:
[..]
De stelling klopt, maar is buitengewoon arrogant om te stellen. Ik gaf al eerder aan. De wetenschap weet het bestaan nog niet. maar waar weet JIJ dat dan van??? Waarom zijn het per se geesten, Ufos, homeopathie of whatever? Ben je dan echt zo arrogant om te denken dat je slimmer bent dan de meest knappe koppen van planeet aarde? Ben ej zo arrogant om te denken dat jouw ervaring (wat door diezelfde knappen koppen niet altijd betrouwbaar is e.d.) hier boven staat? Ben je dan zo arrogant om te stellen dat mensen het niet kunnen weten, maar jij dit wel weet? Beetje bescheidenheid zou iemand sieren imo..
Er is iets fouts aan de stelling: Niemand weet hoe het werkt en dus zijn het geesten(of whatever).
Dan gaan bij mij alarmbellen rinkelen.
Er wordt nog steeds onderzoek uitgevoerd hoor om beter de werking te kunnen begrijpen dus wat dat betreft wel stapje voor stapje.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 11:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Euh, niet stapje voor stapje, het is al lang en breed bekend dat dit zo werkt met die medicatie, er is alleen niets mee gedaan.
Het is het onderzoeken van onderzoeken wat keer op keer wordt gedaan waardoor dit zo nu en dan bovenkomt, maar tot nu toe net zo snel weer onder de tafel geveegd werd.
Dat ligt niet aan de wetenschap, wel aan de big pharma.
wtf...quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:48 schreef Lavenderr het volgende:
http://werkschuwtuig.nl/archief/die-kleine-witte-bolletjes/
Men is dus al jaren bezig met oscillococcium aan de man brengen.
aah dat blijkt ja... wtfquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het gaat om de trillingen blijkt .
En suiker, een od aan suiker
Trillingen doen het altijd goed bij paragelovofielenquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het gaat om de trillingen blijkt .
En suiker, een od aan suiker
Ik begin ook te denken dat het altijd om de trillingen en de frequenties gaat. Believers just love trillingen, frequenties e.d.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 12:59 schreef Ocmerius het volgende:
[..]
Trillingen doen het altijd goed bij paragelovofielen
ik weet zeker dat het om de vibes van geld gaat. aightquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:02 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik begin ook te denken dat het altijd om de trillingen en de frequenties gaat. Believers just love trillingen, frequenties e.d.
Ook Energie lijkt erg belangrijk te zijnquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:02 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik begin ook te denken dat het altijd om de trillingen en de frequenties gaat. Believers just love trillingen, frequenties e.d.
Dat komt mijns inziens omdat de "alternatieve hoek" zich altijd baseert op de huidige wetenschap. (als in de verhalen die ze gebruiken, niet de kennis noch de methodes).quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:02 schreef Michielos het volgende:
[..]
Check. Alles omvattend samen te vatten als een gebrek aan kennis wat leidt tot dit soort ideeen en ze in stand houdt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:16 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Dat komt mijns inziens omdat de "alternatieve hoek" zich altijd baseert op de huidige wetenschap. (als in de verhalen die ze gebruiken, niet de kennis noch de methodes).
Was de wetenschap bezig met alchemie, kwamen er allerlei wonderelementen en procedures op in die hoek. Was de wetenschap bezig met elektriciteit (denk aan het proberen doden op te wekken of puur het proberen de doorgronden van de werking van spieren d.m.v. elektriciteit), kwamen dat soort alternatieve middelen op.
Toen Einstein met zijn werk kwam, waarin massa gelijk werd gesteld met energie was energie het buzzwoord, gecombineerd met kwantummechanica en daarin de snarentheorie. Daarui put die hoek ook hun inspiratie in de gedaante van trillingen, waarschijnlijkheden en frequenties.
Het publiek hoort zo nu en dan wat, snapt het niet en een vruchtbare bodem voor kwakzalverij is geboren.
Met dat zure mondje? Denk het nietquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:18 schreef Ocmerius het volgende:
Afijn, om even terug te komen op het "wetenschappelijke" uit de titel :
[ afbeelding ]
Wat wel wetenschappelijk vast staat is dat pijpen de kans op keelkanker vergroot.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Met dat zure mondje? Denk het niet![]()
Trouwens, dan geldt voor mannen hetzelfde. Twice a day? (keeps the doctor away)
Of denkt de wetenschap daar anders over?
zeg dat nu niet manquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:23 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Wat wel wetenschappelijk vast staat is dat pijpen de kans op keelkanker vergroot.
Nou, dan kan meneer Science het vergetenquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:23 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Wat wel wetenschappelijk vast staat is dat pijpen de kans op keelkanker vergroot.
Mannen moeten ook 2x per dag pijpen ?quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Met dat zure mondje? Denk het niet![]()
Trouwens, dan geldt voor mannen hetzelfde.
Maar de kans op pre-eclampsie neemt aanzienlijk af, mits er geslikt wordt.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:23 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
We wijken behoorlijk af van de homeopatiequote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:32 schreef Ocmerius het volgende:
[..]
Maar de kans op pre-eclampsie neemt aanzienlijk af, mits er geslikt wordt.
http://www.kennislink.nl/(...)uurlijke-bescherming
Nou als je sperma veelvuldig verdunt, heb je een supermiddel tegen pre eclampsiequote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:36 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
We wijken behoorlijk af van de homeopatie
En zo zijn we weer helemaal ontopicquote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:38 schreef Michielos het volgende:
[..]
Nou als je sperma veelvuldig verdunt, heb je een supermiddel tegen pre eclampsie
quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 13:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik geef jou suiker korrels voor al je klachten
en jij mij een dikke cheque
zo kom jij door je nare nachten
en heb ik aan geld geen gebrek
groetjes
je homeodok
Sorry, maar dat gaat echt te ver... :Squote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:23 schreef Lavenderr het volgende:
Er is zelfs een therapie tegen autisme
http://www.cease-therapie.nl/
'De behandeling van autische kinderen en zelfs van volwassenen heeft zich de laatste drie jaar uitgekristalliseerd en heeft de naam CEASE Therapie gekregen, wat staat voor Complete Elimination of Autistic Spectrum Expression. Stap voor stap worden alle oorzakelijke factoren (vaccins, reguliere medicatie, intoxicaties, ziektes, etc.) ontstoort met de homeopathisch verdunde en gepotentieeerde stoffen die het autisme veroorzaakt hebben. Meestal worden vier verschillende potenties gebruikt, de 30K, de 200K, MK en XMK om de energie van de patient van de afdrukken van de toxische substanties of ziektes te ontdoen.'
ach zolang er gekken zijn die het geloven zijn er mensen die het aanbieden.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:25 schreef Michielos het volgende:
[..]
Sorry, maar dat gaat echt te ver... :S
Het zijn gewoon mensen, just like us.. Alleen zijn ze inderdaad radeloos ofzo..quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 14:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
het trieste is dat die 'gekken' eigenlijk radelozen zijn, vaak met een zoon of dochter die door de reguliere geneeskunde niet verder behandeld kan worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |