En dit zijn de makers van het product... en docenten in homeopathie.. Dit is toch schandelijk ..quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:52 schreef Spanky78 het volgende:
Echt bizar wat voor argumenten ik voorbij zie komen. "Niemand heeft ooit bewezen dat homeopathie nooit werkt". Dat is net zoiets als zeggen dat 3x met je ogen knipperen tijdens het plassen werkt tegen kanker omdat nooit iemand heeft bewezen dat dat niet zo is.
Echt van een niveau qua domheid waar ik sprakeloos van ben.
Tsja, dat is toch het hele idee achter homeopathie ?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:47 schreef Lavenderr het volgende:
Het gaat om het succes van het produkt, niet om wat er in zit
En dat is precies waarom je, zelfs als homeopatie accepteren wil, in de problemen komt, hoe wil je weten wat er nu zo verdunt is? Je oplosmiddel bevat altijd opgeloste zaken.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:32 schreef Spanky78 het volgende:
Het grappige is dat al het water wel een paar moleculen bevat dat ooit langs een eend is gekomen. Een scheikundeleraar rekende mij ooit voor dat in elke slok water minstens 4 moleculen zitten die Napoleon ooit heeft uitgepist...
Maar dat legden ze ook uit: dat is maar verdunnen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:32 schreef Spanky78 het volgende:
Het grappige is dat al het water wel een paar moleculen bevat dat ooit langs een eend is gekomen. Een scheikundeleraar rekende mij ooit voor dat in elke slok water minstens 4 moleculen zitten die Napoleon ooit heeft uitgepist...
Ware het niet dat water niet uit vaste moleculen H2O bestaat, maar een evenwicht is van H2O, H3O+ en OH-. Dat maakt ook dat de pH 7 is. Sterker nog, pH wordt berekend naar de balans van dit evenwicht.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:32 schreef Spanky78 het volgende:
Uhu... het is altijd wat anders.... wordt iets tegengesproken, grijpen ze weer een andere strohalm aanquote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:37 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Maar dat legden ze ook uit: dat is maar verdunnen.
Potentieren, die speciale katalytische reactie die van gewoon water genezend water maakt, vereist een bijzondere manier van schudden.
Nou, eerlijk is eerlijk - dit is wat homeopaten altijd al beweerdenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:38 schreef Michielos het volgende:
[..]
Uhu... het is altijd wat anders.... wordt iets tegengesproken, grijpen ze weer een andere strohalm aan
Dat klopt, de pH is meestal niet precies 7 trouwensquote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:38 schreef Gray het volgende:
[..]
Ware het niet dat water niet uit vaste moleculen H2O bestaat, maar een evenwicht is van H2O, H3O+ en OH-. Dat maakt ook dat de pH 7 is. Sterker nog, pH wordt berekend naar de balans van dit evenwicht.
Tja, men kan dat wel zeggen, maar aantonen kunnen ze dat niet. Net zo goed dat ze kunnen zeggen dat ze simsalabim hocuspocus hatseflats zeggen om het water toverkracht te geven.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:37 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Maar dat legden ze ook uit: dat is maar verdunnen.
Potentieren, die speciale katalytische reactie die van gewoon water genezend water maakt, vereist een bijzondere manier van schudden.
En wat er verder nog inzit maakt niet uit. Het gaat om het speciale, niet meetbare katalytische effect - waarvoor men graag uw zuurverdiende centjes wil ontvangen.
Yes - it's a witches brewquote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, men kan dat wel zeggen, maar aantonen kunnen ze dat niet. Net zo goed dat ze kunnen zeggen dat ze simsalabim hocuspocus hatseflats zeggen om het water toverkracht te geven.
Dan heb ik niks gezegd. Weer wat geleerdquote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:40 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Nou, eerlijk is eerlijk - dit is wat homeopaten altijd al beweerden![]()
En katalytische reacties bestaan natuurlijk ook echt.
Alleen jammer dat we hun claims niet kunnen controleren.
Vergis je niet hoorquote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:43 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat klopt, de pH is meestal niet precies 7 trouwens, ik wilde het niet te ingewikkeld maken voor TRU, niet echt de meeste heldere lichten hier
het is trouwens wel zo dat water zich soms schikt al naar gelang opgeloste stoffen erin. bekend is bijvoorbeeld dat water 'gebonden' wordt door opgeloste suikers. Het wordt dan ook op bepaalde manier opeengepakt rond de moleculen. Maargoed. Zodra die moleculen weer weg zijn verdwijnt die pakking weer.
Klopt. pH 7 is een theoretische waarde voor 'puur' water, wat in werkelijkheid gewoonweg niet bestaat.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:43 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat klopt, de pH is meestal niet precies 7 trouwens, ik wilde het niet te ingewikkeld maken voor TRU, niet echt de meeste heldere lichten hier
![]()
Ionenkanalen in onze cellen baseren hun selectiviteit hierop; zo laten ze wel Na+ (natrium) door, maar niet K+ (Kalium), doordat de water'schil' rondom kalium-ionen groter is dan die rondom natrium.quote:het is trouwens wel zo dat water zich soms schikt al naar gelang opgeloste stoffen erin. bekend is bijvoorbeeld dat water 'gebonden' wordt door opgeloste suikers. Het wordt dan ook op bepaalde manier opeengepakt rond de moleculen. Maargoed. Zodra die moleculen weer weg zijn verdwijnt die pakking weer.
http://beta.uitzendinggem(...)4585-oscillococcinumquote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:37 schreef Gray het volgende:
[..]
Zou je die link even kunnen plaatsen?
Toppie, thanks!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
http://beta.uitzendinggem(...)4585-oscillococcinum
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |