Tja, dat kan ik ook niet helpen. Feit is dat je nog geen enkel bewijs hebt geleverd om je claims te ondersteunen. En ja, met bewijs bedoel ik wetenschappelijk bewijs, niet een paar anekdotes.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Leuk dat je dat zegt, want in het reconnection topic werd ik zowat afgebrand toen ik zei dat het me niet uitmaakte hoe het werkt, maar dat het werkt.
Ik zou het onderzoek nu wel eens gewoon willen zien. Het is in deze niet zozeer de vindbaarheid die bepaalt of het al dan niet wetenschappelijk is, eerder het bestaan (samen met alle andere vereisten natuurlijk, maar die zijn volgens jou allemaal in orde).quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Wat wil je nog meer? De onderzoeken zijn uitgevoerd volgens gebruikelijke standaarden, met geijkte instrumenten en volgens de geldende protocollen. En door mensen met een degelijke titel. Dat ze door anderen crooks worden genoemd omdat ze buiten de gebaande paden treden doet niets aan hun kennis af. Dan blijft alleen de vindbaarheid ervan over wat bepaalt of het wetenschappelijk mag heten.
Ik verdraai geen woorden, ik geef aan tot hoever de wetenschappelijke definitie van het onderzoek kan worden gereduceerd tot enkel de vindbaarheid ervan op internet.
Dus die ene arts van jouw heeft meer verstand van tumoren dan de honderden andere artsen?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:44 schreef vogeltjesdans het volgende:
Omdat ik ervan uit ga dat hij verstand van dat soort zaken heeft en dus geen lulverhaal gaat lopen ophangen.
Hoe weet je dat?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:50 schreef vogeltjesdans het volgende:
De onderzoeken zijn uitgevoerd volgens gebruikelijke standaarden, met geijkte instrumenten en volgens de geldende protocollen.
Ja.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 17:21 schreef vogeltjesdans het volgende:
Eens, maar gaat dat alleen aarom ook gebeuren denk je? Alleen maar omdat er vraag naar is?
De significante meerwaarde is dat mensen zich er prettig bij voelen. Zoals je weet, placebo geeft ook een bepaald 'resultaat'. Dat wil niet zeggen dat een placebo-pil daadwerkelijk werkzaam is. Het resultaat ligt niet aan de inhoud van de pil.quote:Er moet toch ook een significante meerwaarde op het gebied van zorg aan ten grondslag liggen? Anders kunnen we het wel 'alleswatmensengraagwillen verzekering' noemen ipv zorgverzekering.
Ja, als mensen daar hun verzekering op uitkiezen wel ja.quote:Komt appelknallen alleen daardoor in de aanvullende verzekering?
Nee, want in dit geval was dom een feit gezien de uitspraken die jij over wetenschap doet.quote:Dom is een mening, maar ik zal me proberen in te houden, als jij dat ook doet. Zullen we nu even knuffelen?
Wetenschap zegt ook helemaal niet dat zaken niet kunnen.quote:Ik snap je punt wel hoor. Tis ook niet zo dat ik wetenschap afwijs ofzo. Ik wil alleen verder kijken dan wat we nu weten zonder aan beperkingen vast te moeten zitten, die zeggen dat het per definitie niet kan. En dat heeft me heel ver gebracht.
Arts heeft dus niet gezegd dat "The Reconnection" werkt, zoals ik al dacht.quote:Arts heeft de vermindering en verkleining van de tumoren vastgesteld. Was volgens hem niet mogelijk. Eerlijk gezegd maakt me dat stempeltje ook niets uit, ik ben allang blij met het resultaat.
Tja, Hans Klok komt er tenminste eerlijk voor uit denk ik dan.quote:Maar van Hans Klok weet je dat hij een illusionist is. Van Eric Pearl wordt alleen geclaimd dat hij de boel bedriegt.
Dan is jouw gebruik van het woord "resultaat" dus niks anders dan "er is iemand die dit zegt dus geloof me nou maar".quote:Omdat de wetenschap bepaalde definities heeft waarmee ze zaken als wetenschappelijk erkent. Dat wil alleen nog niet zeggen dat de resultaten niet echt zijn. Een resultaat of een definitie daarvan zijn twee heel verschillende dingen.
Dan is het simpel, dan kunnen we er verder geen uitspraken over doen.quote:Niks tegen die link, de arts sprak je bevindingen desondanks tegen. Geen volledige verdwijning binnen 14 dagen, en al helemaal niet zonder behandeling was zijn conclusie.
Mja, jij legt dat voor jezelf misschien wel. Dat deden de volgers van bv. Peter Popoff tenslotte ook; die wisten het ook heus zeker.quote:Helemaal juist, een causaal verband zal aangetoond moeten worden. Ik denk - en voel je vrij om het met me oneens te zijn - echter dat ik inmiddels zoveel heb gezien dat er wel een causaal verband gelegd mag worden.
Zucht, daar gaan we weer !!! De wetenschap zegt zelden dat iets niet KAN. De wetenschap zegt wel dat iets heel ONWAARSCHIJNLIJK is.quote:[Wat ik bedoel is dat de wetenschap van heel veel dingen zegt dat ze niet kunnen. Reconnection bijvoorbeeld. Terwijl ik toch echt de resultaten heb gezien. Noem het dan maar niet wetenschappelijk, mij een dikke vette boeie, maar ik heb de resultaten wel gezien. En ik niet alleen. Arts, honderden anderen, duizenden over de hele wereld.
Volgens mij is er niks dat niet wetenschappelijk aan te tonen is.quote:Maar hoe kan ik je overtuigen van zaken die niet wetenschappelijk aan te tonen zijn volgens jou? Daarvoor heet dit ook juist TRU, en niet WFL.
Of zoals ik het liever verwoord : je bent er met open ogen ingetrapt, net zoals de aanhangers van Peter Popoff, James Hydrick, Kurt Trampler, en ga zo maar door.quote:Nee. In mijn geval is het zo dat ik bij voortduring dingen heb gezien die volgens de wetenschap gewoon niet kunnen. Ik heb mijn kritische houding ook niet zomaar laten varen, dat is pas met en met gebeurd.
Let wel, ik heb ook helemaal niets met zaken als engelen, bosgeesten of little pony's, maar ik laat de mensen die dat wel hebben wel in hun waarde. Ik laat ze gewoon. Boeit mij dat?
Maar van de reconnection heb ik zoveel zaken meegemaakt, dat er werkelijk geen speld meer tussen te krijgen valt.
& wat nou als die 'meerwaarde' het placebo effect is ? Waardoor de verzekeringsmaatschappij minder geld kwijt is aan dure medicijnen ? Die 'jongens' kijken niet naar 'effectiviteit' maar naar 'kosten'.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 15:37 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dat was het punt ook niet. Maar ze gaan niets in het pakket zetten wat niet werkt. No way. Als er straks iemand komt die zegt dat appelknallen goed is voor je ogen en veel mensen ineens willen gaan appelknallen, gaan ze dat ook niet zomaar in het pakket zetten. Het kost geld en zal ergens meerwaarde moeten hebben.
Geen idee wat appelknallen is trouwens, maar het is maar een voorbeeld.
Dat is niet zo, zo zie jij het. Niets meer dan jouw persoonlijke mening, die ik niet deel.quote:Het is alleen zo dat de wetenschap doorgaans haar ogen sluit voor zaken die toch blijken te werken.
& hoe je aan dat resultaat komt ! Waar komt het vandaan ?quote:Helaas is het alleen zo dat ik wel resultaten heb gezien, maar die de wetenschap niet erkent omdat ze a) op individuele basis zijn waargenomen en b) niet worden gedocumenteerd. Voorbeeld is de verdwijning en verkleining van tumoren in het reconnection topic, ik ga het niet nogmaals hier beschrijven.
Maar de resultaten zijn er wel! Wetenschappelijk stempeltje of niet, maar het gaat toch om het resultaat?
Dikke onzin !quote:Omdat er blijkens mijn ervaringen meer is dan alleen maar wetenschap. Wetenschap beperkt zich tot wat we nu weten, waardoor we nu eenmaal geen kennis hebben van wat daarbuiten ligt. Of wat daarbuiten ligt wordt niet erkent volgens de wetenschappelijke definities.
quote:Punt twee, en daar ga ik ook meer op toezien: dit is nu eenmaal TRU. In WFL had je enorm gelijk gehad als het puur om wetenschappelijke definities ging. Maar dit is nu eenmaal TRU en daar geldt dat we mogelijkheden openhouden, niet uitsluiten. Met alle respect voor je mening, dit is TRU en daar geldt meer dan alleen de wetenschappelijke mening.
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:18 schreef Michielos het volgende:
Ik snap die wanargumenten jegens de wetenschap niet. Zoals andere users al aangekaart hebben: het is gewoon uit de lucht gegrepen. Grofweg gelul, leugen en simpelweg niet waar (dat de wetenschap enkel uit gaat van wat we kennen e.d. dat soort opmerkingen)
Ik raad jullie aan nooit in een discussie over evolutie vs creationisme te belandenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:23 schreef Ocmerius het volgende:
Ik kan daar ook echt boos om worden.
Als ik nou de hele tijd ga zeggen "Maar De Reconnection claimt dat Eric Pearl een tovenaar is en op een draak rijdt, dus is het onzin !"... En dat vogeltjesdans dan maar weer de hele tijd moet gaan verbeteren : "Dat is helemaal niet waar, dat claimen ze helemaal niet."
Keer, op keer, op keer, op keer.
Dat leidt af van de echte discussie, het is dom, en het is gewoon bloedirritant.
Oh, ja, die ken ik, die zijn net zo erg qua liegen en onzin.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:26 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
[..]
Ik raad jullie aan nooit in een discussie over evolutie vs creationisme te belandenYour heads would explode
quote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:26 schreef MisterSqueaky het volgende:
Ik raad jullie aan nooit in een discussie over evolutie vs creationisme te belandenYour heads would explode
Ach, open er een topic over please. Lijkt me leuk om het daar ook eens uitgebreid over te hebbenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:26 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
[..]
Nou nog een keertje dan.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ach, open er een topic over please. Lijkt me leuk om het daar ook eens uitgebreid over te hebben
Homeopatie ben ik wel uit inmiddels.
Thanksquote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:42 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
Nou nog een keertje dan.
(http://zoeken.fok.nl/zoek(...)tatus%5B%5D=centraal)
Been there... done that.... Is precies het zelfde. Een verstokte gelover krijg je nooit van zijn standpunt af. Die zijn meestal te kortzichtig om ook maar iets aan te nemen wat hun geloof ondermijnt.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 19:26 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
[..]
Dat is het werk van de duivel, snap dat nou 's !quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:09 schreef Michielos het volgende:
Been there... done that.... Is precies het zelfde. Een verstokte gelover krijg je nooit van zijn standpunt af. Die zijn meestal te kortzichtig om ook maar iets aan te nemen wat hun geloof ondermijnt.
Ik snap gewoon niet goed waar men de arrogantie vandaan haalt om nu nooit eens een keer te zeggen:quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:12 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat is het werk van de duivel, snap dat nou 's !
Jezus heeft ook 40 dagen op fok! gezeten in de woestijn gezeten alwaar ie werd blootgesteld aan posts van ongelovigen verzoekingen van de duivel, maar is er niet op in gegaan.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:15 schreef Michielos het volgende:
Ik snap gewoon niet goed waar men de arrogantie vandaan haalt om nu nooit eens een keer te zeggen:
Goh.. je hebt gelijk. Dankjewel dat je me mijn fouten aanwees.
In plaats daarvan gaan ze harder schreeuwen, harder stampvoeten en nietes roepen... wtf... Again.. wees gewoon bescheiden en geef toe dat jij t ook fout kunt hebben.
Ik vraag nu al 100 blz om bewijs maar ik vermoed dat ik van geen enkel TRU topic ooit een sprankje bewijs krijg..
De wetenschap weet niet alles.. DAT KLOPT (gaat het ook GEENEENS om!!).. maar waar halen mensen de ARROGANTIE vandaan om dan wel iets t everklaren? Waar weten HUN dat überhaupt van????? aarhg ik word gek
Even mijn sleight-of-hand oefenen... brb
precies.. het is toch zo onverklaarbaar? Een heel wetenschappelijk systeem kan het niet uitvogelen.. waarom zijn het dan geesten? Waarom is het dan The reconnection? Waarom zijn het dan reptilians? Waar de neuk halen jullie dat vandaan dan? Waarom kunnen jullie WEL iets verklaren wat de meest knappe koppen van planeet Aarde zogenaamd geen weet over hebben? Meer dat principequote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:22 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Jezus heeft ook 40 dagen op fok! gezeten in de woestijn gezeten alwaar ie werd blootgesteld aan posts van ongelovigen verzoekingen van de duivel, maar is er niet op in gegaan.![]()
Maar inderdaad, ik zei het al eerder: Men verklaard wel even het onverklaarbare, en beschuldigt de wetenschap ervan geen verklaring te hebben, voor dat onverklaarbare, waar zij dat toch met eigen ogen verklaard hebben gezien !
Dude, Eric Pearl heeft een ontmoeting gehad met een Joodse waarzegster.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:25 schreef Michielos het volgende:
[..]
precies.. het is toch zo onverklaarbaar? Een heel wetenschappelijk systeem kan het niet uitvogelen.. waarom zijn het dan geesten? Waarom is het dan The reconnection? Waarom zijn het dan reptilians? Waar de neuk halen jullie dat vandaan dan? Waarom kunnen jullie WEL iets verklaren wat de meest knappe koppen van planeet Aarde zogenaamd geen weet over hebben? Meer dat principe
Sarcasm mode off plzquote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:29 schreef Ocmerius het volgende:
[..]
Dude, Eric Pearl heeft een ontmoeting gehad met een Joodse waarzegster.
En een papegaai genaamd George.
Feit, daar doe je dus helemaal niks aan, kan de wetenschap lullen wat ze willen want de wetenschap zegt dat er niks anders is dan wat ze al weten en artsen zeggen allemaal dat ze alles weten. Dus.
"Joh, ik ben benieuwd wat de uitkomst is"quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:30 schreef oompaloompa het volgende:
de keuringsdienst van waarde is net begonnen over een homeopathisch middel
Welke zender? NLD 3quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:30 schreef Ocmerius het volgende:
[..]
"Joh, ik ben benieuwd wat de uitkomst is"
En dit zijn de makers van het product... en docenten in homeopathie.. Dit is toch schandelijk ..quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:52 schreef Spanky78 het volgende:
Echt bizar wat voor argumenten ik voorbij zie komen. "Niemand heeft ooit bewezen dat homeopathie nooit werkt". Dat is net zoiets als zeggen dat 3x met je ogen knipperen tijdens het plassen werkt tegen kanker omdat nooit iemand heeft bewezen dat dat niet zo is.
Echt van een niveau qua domheid waar ik sprakeloos van ben.
Tsja, dat is toch het hele idee achter homeopathie ?quote:Op donderdag 27 oktober 2011 20:47 schreef Lavenderr het volgende:
Het gaat om het succes van het produkt, niet om wat er in zit
En dat is precies waarom je, zelfs als homeopatie accepteren wil, in de problemen komt, hoe wil je weten wat er nu zo verdunt is? Je oplosmiddel bevat altijd opgeloste zaken.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:32 schreef Spanky78 het volgende:
Het grappige is dat al het water wel een paar moleculen bevat dat ooit langs een eend is gekomen. Een scheikundeleraar rekende mij ooit voor dat in elke slok water minstens 4 moleculen zitten die Napoleon ooit heeft uitgepist...
Maar dat legden ze ook uit: dat is maar verdunnen.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:32 schreef Spanky78 het volgende:
Het grappige is dat al het water wel een paar moleculen bevat dat ooit langs een eend is gekomen. Een scheikundeleraar rekende mij ooit voor dat in elke slok water minstens 4 moleculen zitten die Napoleon ooit heeft uitgepist...
Ware het niet dat water niet uit vaste moleculen H2O bestaat, maar een evenwicht is van H2O, H3O+ en OH-. Dat maakt ook dat de pH 7 is. Sterker nog, pH wordt berekend naar de balans van dit evenwicht.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:32 schreef Spanky78 het volgende:
Uhu... het is altijd wat anders.... wordt iets tegengesproken, grijpen ze weer een andere strohalm aanquote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:37 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Maar dat legden ze ook uit: dat is maar verdunnen.
Potentieren, die speciale katalytische reactie die van gewoon water genezend water maakt, vereist een bijzondere manier van schudden.
Nou, eerlijk is eerlijk - dit is wat homeopaten altijd al beweerdenquote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:38 schreef Michielos het volgende:
[..]
Uhu... het is altijd wat anders.... wordt iets tegengesproken, grijpen ze weer een andere strohalm aan
Dat klopt, de pH is meestal niet precies 7 trouwensquote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:38 schreef Gray het volgende:
[..]
Ware het niet dat water niet uit vaste moleculen H2O bestaat, maar een evenwicht is van H2O, H3O+ en OH-. Dat maakt ook dat de pH 7 is. Sterker nog, pH wordt berekend naar de balans van dit evenwicht.
Tja, men kan dat wel zeggen, maar aantonen kunnen ze dat niet. Net zo goed dat ze kunnen zeggen dat ze simsalabim hocuspocus hatseflats zeggen om het water toverkracht te geven.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:37 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Maar dat legden ze ook uit: dat is maar verdunnen.
Potentieren, die speciale katalytische reactie die van gewoon water genezend water maakt, vereist een bijzondere manier van schudden.
En wat er verder nog inzit maakt niet uit. Het gaat om het speciale, niet meetbare katalytische effect - waarvoor men graag uw zuurverdiende centjes wil ontvangen.
Yes - it's a witches brewquote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, men kan dat wel zeggen, maar aantonen kunnen ze dat niet. Net zo goed dat ze kunnen zeggen dat ze simsalabim hocuspocus hatseflats zeggen om het water toverkracht te geven.
Dan heb ik niks gezegd. Weer wat geleerdquote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:40 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Nou, eerlijk is eerlijk - dit is wat homeopaten altijd al beweerden![]()
En katalytische reacties bestaan natuurlijk ook echt.
Alleen jammer dat we hun claims niet kunnen controleren.
Vergis je niet hoorquote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:43 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat klopt, de pH is meestal niet precies 7 trouwens, ik wilde het niet te ingewikkeld maken voor TRU, niet echt de meeste heldere lichten hier
het is trouwens wel zo dat water zich soms schikt al naar gelang opgeloste stoffen erin. bekend is bijvoorbeeld dat water 'gebonden' wordt door opgeloste suikers. Het wordt dan ook op bepaalde manier opeengepakt rond de moleculen. Maargoed. Zodra die moleculen weer weg zijn verdwijnt die pakking weer.
Klopt. pH 7 is een theoretische waarde voor 'puur' water, wat in werkelijkheid gewoonweg niet bestaat.quote:Op donderdag 27 oktober 2011 21:43 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat klopt, de pH is meestal niet precies 7 trouwens, ik wilde het niet te ingewikkeld maken voor TRU, niet echt de meeste heldere lichten hier
![]()
Ionenkanalen in onze cellen baseren hun selectiviteit hierop; zo laten ze wel Na+ (natrium) door, maar niet K+ (Kalium), doordat de water'schil' rondom kalium-ionen groter is dan die rondom natrium.quote:het is trouwens wel zo dat water zich soms schikt al naar gelang opgeloste stoffen erin. bekend is bijvoorbeeld dat water 'gebonden' wordt door opgeloste suikers. Het wordt dan ook op bepaalde manier opeengepakt rond de moleculen. Maargoed. Zodra die moleculen weer weg zijn verdwijnt die pakking weer.
http://beta.uitzendinggem(...)4585-oscillococcinumquote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:37 schreef Gray het volgende:
[..]
Zou je die link even kunnen plaatsen?
Toppie, thanks!quote:Op donderdag 27 oktober 2011 22:40 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
http://beta.uitzendinggem(...)4585-oscillococcinum
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |