quote:Dodental aanslagen Noorwegen naar 91
OSLO - Een schutter heeft vrijdag op het eilandje Utoya, in een meer ten noordwesten van de Noorse hoofdstad Oslo, zeker 84 mensen doodgeschoten. Bij een bomaansag in Oslo vielen nog eens zeven doden.
De slachtoffers op Utoya zijn overwegend tieners en jongeren in de leeftijd van 14 tot 25 jaar. De Noorse politie verhoogde zaterdag het dodental van 10 naar 84.
Een zegsman van de politie zei dat rekening wordt gehouden met het oplopen van het dodental. In het water rond Utoya zoekt de politie naar nog meer mogelijke slachtoffers.
De aanval op het jeugdkamp van de sociaaldemocratische partij op Utoya heeft ''een catastrofale omvang'', aldus politiechef Oystein Maeland. Hij vreesde dat het dodental nog iets hoger kan uitvallen om er ook ernstig gewonde slachtoffers zijn.
De Noorse koning Harald V heeft zaterdag de aanslagen ''een niet te vatten tragedie'' genoemd en zei dat het belangrijk is dat de mensen bij elkaar blijven en elkaar steunen.
Grote bom
De dader kwam aan het eind van de middag en anderhalf tot 2 uur nadat er in het centrum van Oslo een grote bom was ontploft, naar het jeugdkamp verkleed als politieagent. Hij zei de veiligheid te komen controleren en schoot vervolgens op de aanwezigen.
Er waren naar schatting 560 jongeren aanwezig op het kleine eilandje. De schutter is aangehouden. Het zou gaan om een 32-jarige Noor uit de hoofdstad Oslo met rechts-extremistische ideeën.
Autobom
Bij de aanslag met een autobom in de hoofdstad verloren zeven mensen het leven. Aangenomen wordt dat de schutter op Utoya ook verantwoordelijk is voor de aanslag in Oslo. Daar werd het kantoor van de sociaaldemocratische premier Jens Stoltenberg zwaar beschadigd, net als de ministeries van Financiën en van Olie. Het vreedzame Noorwegen werd diep geschokt door de aanslagen.
De premier dook enige tijd onder en militairen zetten straten af in Oslo uit vrees voor meer ontploffingen.
Internationale organisaties
Tal van commentatoren wijdden aanvankelijk uit over welke islamitische groepen hier verantwoordelijk voor konden zijn, maar Stoltenberg liet relatief snel weten dat hij niet dacht dat ''de aanslagen verband hielden met internationale terroristische organisaties, maar dat ze eerder het werk van een gek leken te zijn''.
Genoeg.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:37 schreef TLC het volgende:
Wat voor advocaat zou zo n man uberhaupt willen verdedigen
Misschien zat z'n boot wel vol bier. Dan heeft hij helemaal geen plek om gewonden mee te nemen. Heb je daar wel eens aan gedacht?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:38 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
..dat ie niet even aan de kant gaat om te kijken of hij nog gewonden mee kan nemen
Welke advocaat wil dit nou niet? De publiciteit alleen al is goud waard.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:37 schreef TLC het volgende:
Wat voor advocaat zou zo n man uberhaupt willen verdedigen
Mag bestquote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:40 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Dat ie moge verdrinken onder zijn 3 ton overgebleven mest (of mag je dat niet zeggen?)
Precies. Advocaten doen alles voor een degelijke dukaat.quote:
Ja maar wat nou als je keigoed in je werkt bent... en hij komt na vijf jaar kwijt? Iedereen haat jequote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:42 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Welke advocaat wil dit nou niet? De publiciteit alleen al is goud waard.
Nieuwsberichten niet gelezen over de tientallen booteigenaren die met gevaar voor eigen leven jongeren van het eiland hebben gered?quote:
Laten we hopen dat het niet gebeurd zeg. En ga je nu nog wat bijdragen of alleen maar ons bekritiseren en lullo's en dom noemen? Dan weten wij ook weer waar aan toe zijnquote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:43 schreef DutchErrorist het volgende:
Nogmaals:
Ik word echt schijtziek van al die schippers die hier aan wal staan. Lekker achteraf gaan lullen hoe ze het hadden moeten doen. Wacht maar tot jezelf in de situatie zitten. Stelletje lullo's hier.
Jawel, goeie zaakquote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:43 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nieuwsberichten niet gelezen over de tientallen booteigenaren die met gevaar voor eigen leven jongeren van het eiland hebben gered?
Ach welnee, weet jij nog wie de advocaat was van Volkert?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:43 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ja maar wat nou als je keigoed in je werkt bent... en hij komt na vijf jaar kwijt? Iedereen haat je
Dan is het niet zozeer de 'schuld' van die advocaat maar is de wetgeving blijkbaar belabberd.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:43 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ja maar wat nou als je keigoed in je werkt bent... en hij komt na vijf jaar kwijt? Iedereen haat je
Ja nou, ik was te jong om dat echt te volgen, plus ik ben daar niet zo heel boos over. Ik vind dat op geen enkele manier te vergelijken.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:45 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ach welnee, weet jij nog wie de advocaat was van Volkert?
Vraag: ok. Die user die je quotte pleurde gewoon een beschuldiging neer. En dat is bijzonder laf, vanaf je bureaustoeltje.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:45 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Jawel, goeie zaakDus wie weet had ie al zijn bootje vol tieners. Of dat Noorse geschreeuw was een vraag om te checken wie er nog in leven was. Ik vroeg het me af, zei ik, en trok daarna een conclusie. Ik vind het niet vreemd dat die vraag opkomt hoor
Hij vroeg het toch gewoon? Nou ja, either way, dat zijn mijn verklaringen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:46 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Vraag: ok. Die user die je quotte pleurde gewoon een beschuldiging neer. En dat is bijzonder laf, vanaf je bureaustoeltje.
Het enige wat jij hier aandraagt is een hoop nutteloos gezeik. En dat laatste bepaal ik zelf wel.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:45 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik draag wat bij.
[..]
Moet je maar aan wennen.
quote:Saturday 23rd July 2011, @ketilbstensrud said:
BREAKING: update on that shopping centre being closed off in downtown Oslo: Police clarify that Stenersgata [right by 'Oslo City'] was evacuated by special forces as a dramatic search for a wanted individual was carried out. It appears as if the search for that second gunman (who still is at large) is indeed in full motion, but it has not been confirmed by officials. Expect updates any time soon.
Volkert was natuurlijk een prutser vergeleken bij deze meneer.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:45 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ach welnee, weet jij nog wie de advocaat was van Volkert?
Dat kan, of een manhunt voor een tweede persoon (hoe is het met die gast afgelopen die eerder vandaag is opgepakt eigenlijk?)quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:50 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ja terug naar Noorwegen; het halve centrum is dus afgesloten... Nog een bom? Kan dat, zoveel later nog, afgaan?
Tuurlijk kan dat. Als jij een bom wilt maken die pas na 2 jaar, 5 maanden en 3 dagen om 15:17 uur afgaat is dat technisch geen enkel probleem.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:50 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ja terug naar Noorwegen; het halve centrum is dus afgesloten... Nog een bom? Kan dat, zoveel later nog, afgaan?
En dit inderdaad.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:48 schreef maartena het volgende:
Jezus, kunnen jullie even stoppen met elkaar af te zeiken? Als er even niets meer over Noorwegen te bepraten valt, hou dan even je mond.
Ik denk dat ze gewoon alles met een fijn kammetje doorzoeken, ze willen alles weten over het explosief, de schade, etc..... voor onderzoek dus. Of er nog ergens een auto staat, dat zou kunnen..... maar ik denk dat ze dat nu al weten, met een hond kun je snel rond gaan om te zien of er ergens explosieven zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:50 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Ja precies, dat zag ik ook.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:52 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Dat kan, of een manhunt voor een tweede persoon (hoe is het met die gast afgelopen die eerder vandaag is opgepakt eigenlijk?)
Het leek alleen zo'n plotselinge, snel uitgevoerde actiequote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:52 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik denk dat ze gewoon alles met een fijn kammetje doorzoeken, ze willen alles weten over het explosief, de schade, etc..... voor onderzoek dus. Of er nog ergens een auto staat, dat zou kunnen..... maar ik denk dat ze dat nu al weten, met een hond kun je snel rond gaan om te zien of er ergens explosieven zijn.
Je weet hoe het gaat BSB, je loopt lang genoeg mee. Het is momenteel met de botte bijl modden omdat het anders niet bij te houden is.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:54 schreef BansheeBoy het volgende:
Maakt het nog uit wat ik post? Alles wordt weggehaald.![]()
![]()
²
En het is niet de man die 10 jaar geleden is opgepakt, in die nieuwsberichten (bron: BBC)quote:Saturday 23rd July 2011, @ketilbstensrud said:
BREAKING: update on that shopping centre being closed off in downtown Oslo: Police clarify that Stenersgata [right by 'Oslo City'] was evacuated by special forces as a dramatic search for a wanted individual was carried out. It appears as if the search for that second gunman (who still is at large) is indeed in full motion, but it has not been confirmed by officials. Expect updates any time soon.
Dat werd gesuggereerd omdat er een uitgebrande auto naast het gebouw stond.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:52 schreef Puntenslijpsel het volgende:
En dan nog een vraag, het was toch waarschijnlijk een autobom? Waarom lijkt de meeste schade hoog in de gebouwen te zitten?
Ja dat lijkt mij ook logischerquote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:58 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat werd gesuggereerd omdat er een uitgebrande auto naast het gebouw stond.
Aan de foto's te zien kwam de klap vanuit het gebouw.
Dat trekt ook naar boven. En bovenin is die constructie kwetsbaar omdat daar niets meer op rust en het dak minder stevig is waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:52 schreef Puntenslijpsel het volgende:
En dan nog een vraag, het was toch waarschijnlijk een autobom? Waarom lijkt de meeste schade hoog in de gebouwen te zitten?
Ze zijn er in het geheel niet zeker van dat die bestaatquote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:59 schreef eight het volgende:
Ik vind het onbegrijpelijk dat de politie geen foto van de 2e gunman verspreid als hij nog vrij rondloopt.
Nou, enorm. Niet ondenkbaar dat iemand die toevallig op hem lijkt, publiekelijk wordt gelynched.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:59 schreef eight het volgende:
Ik vind het onbegrijpelijk dat de politie geen foto van de 2e gunman verspreid als hij nog vrij rondloopt.
volgens mij is juist onder de constructie nu het meest kwetsbaar omdat die beschadigd is en het hele gebouw daarop rust.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:59 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dat trekt ook naar boven. En bovenin is die constructie kwetsbaar omdat daar niets meer op rust en het dak minder stevig is waarschijnlijk.
zeker 50 x al en dan zonder censuurquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:00 schreef maartena het volgende:
Deze zal in de 10 topics die ik gemist heb wellicht een keer gepost zijn, van een Noorse krant:
[ afbeelding ]
En de 6 ton kunstmest.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:58 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat werd gesuggereerd omdat er een uitgebrande auto naast het gebouw stond.
Ik vraag me af of er al teams naar binnen zijn gegaan. En of er nog mensen vastzitten?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:00 schreef eight het volgende:
[..]
volgens mij is juist onder de constructie nu het meest kwetsbaar omdat die beschadigd is en het hele gebouw daarop rust.
Dat is nog altijd beter dan dat er weer slachtoffers vallen omdat ze niet weten dat hij de dader is.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:00 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nou, enorm. Niet ondenkbaar dat iemand die toevallig op hem lijkt, publiekelijk wordt gelynched.
die zie ik voor het eerst idd. Komt dit vd Noorse politie?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Je hebt de foto nog niet gezien? Het schijnt om deze man te gaan:
[ afbeelding ]
Denk dat er obstakels voor de autobom stonden, dat de druk van explosie verminderde en daardoor zichtbaarder is hoger in de gebouwen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:52 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Thanks voor al jullier verklaringenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:04 schreef Watashiwa het volgende:
[..]
Denk dat er obstakels voor de autobom stonden, dat de druk van explosie verminderde en daardoor zichtbaarder is hoger in de gebouwen.
Hij was pas sinds kort uit huis gegaanquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Zie nu dat hij een appartement in Oslo heeft en een boerderij elders. Niets dat hij bij z'n ouders woont.
Vroeger.... kon je ook nog gewoon over Downing Street wandelen, en bij de premier aankloppen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Waarschijnlijk al gepost, maar toch.
http://www.nu.nl/buitenla(...)rden-afgesloten.html
Eerder vandaag werd verteld dat hij tot een jaar geleden bij zijn moeder woonde en nu in een dorpje woonde.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Zie nu dat hij een appartement in Oslo heeft en een boerderij elders. Niets dat hij bij z'n ouders woont.
Heb jij die foto dan?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 17:59 schreef eight het volgende:
Hij staat iig bovenaan qua aantal doden: http://www.spreekillers.ch/quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:04 schreef TLC het volgende:
Kennen jullie dat discovery programma Most Evil ?? ik denk dat hij wel bovenaan op de schaal zou staan.
Kans is groot dat de dader dit wist en nu nog zijn kans heeft gegrepen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Waarschijnlijk al gepost, maar toch.
http://www.nu.nl/buitenla(...)rden-afgesloten.html
Er liggen nog minstens dertig mensen in zeer kritieke toestand in het ziekenhuis. Los daarvan zijn er nog altijd ouders die hun kind nog niet hebben kunnen bereiken/vinden. Nu al aannemen dat het dodental niet verder zal stijgen is, mijn inziens, toch een zeer riskante gok.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:06 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Verder verwachten ze het dodental niet veel verder te stijgen en gaf hij zich onmiddelijk over toen Noorse politie op het eiland arriveerde
Het is niet dat die jongen even gaat poseren inderdaadquote:
Foto of anders signalement. Ik weet niet of de foto die hier zojuist is gepost ook echt de dader isquote:
Hij had zijn bedrijf vlakbij zitten. Op die foto zie je toch dat gebouw wat zo erg beschadigd is?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:07 schreef eight het volgende:
[..]
Kans is groot dat de dader dit wist en nu nog zijn kans heeft gegrepen.
Geloof me, die discussie komt nog welquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:08 schreef Gramulanion het volgende:
Ze laten de Facebook-pagina zien op het Journaal, maar refereren niet aan de games die hij speelde.
Zie je?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:04 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Daar dacht ik ook al aan ja.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:04 schreef TLC het volgende:
Kennen jullie dat discovery programma Most Evil ?? ik denk dat hij wel bovenaan op de schaal zou staan.
qua killingspree niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:09 schreef maartena het volgende:
Als ik zo even het geheugen in graaf.... is alleen de aanslag van Timothy McVeigh dodelijker geweest, wat betreft rechtse aanslagen. Deze zal #2 worden denk ik.
Ja goed punt inderdaad.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:11 schreef corkydiggles het volgende:
qua killingspree niet.
daar is hij nummer 1
bomaanslag zal hij wel nummer 998983 ofzoiets zijn met 7 doden.
Dit hoeft ook niet de waarheid te zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:09 schreef yvonne het volgende:
[..]
Zie je?
Vroege berichtgeving nooit geloven.
Ik denk niet dat Kees Prins het gedaan heeft hoorquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:08 schreef eight het volgende:
[..]
Foto of anders signalement. Ik weet niet of de foto die hier zojuist is gepost ook echt de dader is
Je vergeet 9/11 en de aanslagen in Londen en Madrid en Bombay.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:09 schreef maartena het volgende:
Als ik zo even het geheugen in graaf.... is alleen de aanslag van Timothy McVeigh dodelijker geweest, wat betreft rechtse aanslagen. Deze zal #2 worden denk ik.
die waren niet rechts?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je vergeet 9/11 en de aanslagen in Londen en Madrid.
Ik geef alleen door wat er gezegd werdquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:08 schreef SolDat het volgende:
[..]
Er liggen nog minstens dertig mensen in zeer kritieke toestand in het ziekenhuis. Los daarvan zijn er nog altijd ouders die hun kind nog niet hebben kunnen bereiken/vinden. Nu al aannemen dat het dodental niet verder zal stijgen is, mijn inziens, toch een zeer riskante gok.
die zijn inderdaad dodelijker geweest.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:13 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je vergeet 9/11 en de aanslagen in Londen en Madrid en Bombay.
Hij was in ieder geval boos op de overheid. Maar wilde waarschijnlijk een andere overheid, niet geen overheid.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:12 schreef Bellatrix het volgende:
Ik dacht dat McVeigh een anarchist was?
Nee, of bekijkt de foto, de tekst en de url even goed.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:08 schreef eight het volgende:
[..]
Foto of anders signalement. Ik weet niet of de foto die hier zojuist is gepost ook echt de dader is
Alsof hij een goed idee had hoe het dan wel zou moeten.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:15 schreef waht het volgende:
[..]
Hij was in ieder geval boos op de overheid. Maar wilde waarschijnlijk een andere overheid, niet geen overheid.
Beetje lastig te bereiken plek? Slechte communicatie? Afleiding van de bommelding in de stad? Niet wetend wat je aantreft op dat eiland? Geen risico nemen?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:16 schreef Puntenslijpsel het volgende:
De schietpartij duurde 90 minuten
Waarom duurde het zo lang volgens de politie er was? Volgens de berichtgeving gaf hij zich meteen over toen ze kwamen
Vrij goede opsomming zo.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:17 schreef Taurus het volgende:
[..]
Beetje lastig te bereiken plek? Slechte communicatie? Afleiding van de bommelding in de stad? Niet wetend wat je aantreft op dat eiland? Geen risico nemen?
Genoeg begrijpelijke redenen in ieder geval.
ze moesten eerst het team daar krijgen dat in oslo was. vanuit daar moesten ze nog zorgen voor vervoer over het water.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:16 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Waarom duurde het zo lang volgens de politie er was? Volgens de berichtgeving gaf hij zich meteen over toen ze kwamen
Omdat er overal bommeldingen binnenkwamen waarschijnlijk. En ze er lang over hebben gedaan om op dat eiland te komen en ook echt in actie te komen misschien. Geen idee hoe lang het heeft geduurd voordat ze er waren na de eerste telefoontjes?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:16 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Volgens mij was die Koreaan aan de Virginia tech in 2007 de nummer 1 tot nu toe idd, iets van 32 doden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:15 schreef corkydiggles het volgende:
[..]
die zijn inderdaad dodelijker geweest.
maar uit vorige post ging het om nr 1 spree killer.
qua meeste aantal slachtoffers is denk ik de natuur toch de nr 1
Wel opvallend dat hij zelf iig de intentie had om te overleven...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:16 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Nee iemand in zuid-korea zie de wiki maar.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij was die Koreaan aan de Virginia tech in 2007 de nummer 1 tot nu toe idd, iets van 32 doden.
Nee de nummer 1 had 57. Virginia Tech is helaas nummer 5 ofzoquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens mij was die Koreaan aan de Virginia tech in 2007 de nummer 1 tot nu toe idd, iets van 32 doden.
tuurlijk de fame die wil je meemaken.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wel opvallend dat hij zelf iig de intentie had om te overleven...
Waarom een team uit Oslo?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:18 schreef corkydiggles het volgende:
[..]
ze moesten eerst het team daar krijgen dat in oslo was. vanuit daar moesten ze nog zorgen voor vervoer over het water.
noorwegen is hier ook niet heel goed op voorbereid, omdat er zowat nooit wat extreems gebeurt daar.
en dan opeens op 2 plekken.
Van de laatste 20 jaar ja, daarvoor waren er wel grotere, zie wiki.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
www.spreekillers.chquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
ze hadden een arrestatie team daar klaar staan vanwege de explosies.quote:
Het is miss wel offtopic, maar ook deze zit nog vers in het geheugenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:16 schreef penny-wise het volgende:
Ik zat van de week nog te denken; God, 9/11 is alweer 10 jaar geleden, Wanneer zal er weer eens wat gebeuren en damn gebeurt er dit.
Dat, maar hij had ook connecties met de anti-abortus lobby. Hij was voor een overheid die enorm klein was en zich nergens mee bemoeide, en was eigenlijk een "ultra-rechtse, libertarische anarchist." Ongeveer.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:12 schreef Bellatrix het volgende:
Ik dacht dat McVeigh een anarchist was?
Geen idee, misschien is de dichtstbijzijnde politiepost te ver weg om sneller aanwezig te zijn. En om daar een SWAT team snel ter plekke te hebben (mensen oproepen, info verzamelen, tactiek bespreken) kan dat best lang duren, is mijn vermoeden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:16 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Moslimaanslagen zijn toch links?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zie het idd...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:21 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Van de laatste 20 jaar ja, daarvoor waren er wel grotere, zie wiki.
Nee, die zijn puur conservatief rechts. Maar dan naar moslims teruggerekend.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:22 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Moslimaanslagen zijn toch links?
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:22 schreef Mercer het volgende:
Misschien hadden ze gewoon beter met een helikopter boven dat eiland kunnen gaan hangen om hem van daaruit neer te schieten?
Rot op trollSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Aan de ene kant is het een troost om te weten dat de mensheid altijd al dergelijke zieke figuren heeft voortgebracht, ik zou me zorgen maken als het echt nieuw was.quote:
Utoya heeft toch ook wel politie.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:21 schreef corkydiggles het volgende:
[..]
ze hadden een arrestatie team daar klaar staan vanwege de explosies.
en zover is utoya niet van oslo
Waarschijnlijk wel, terwijl de meeste van dit soort schietpartijen een laatste wanhoopsdaad lijken te zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:20 schreef corkydiggles het volgende:
[..]
tuurlijk de fame die wil je meemaken.
M-M-M-MOOONSTERKILLL-ILL-ILL (Unreal Tournament stijl) (dat is wel heel slecht ik weet het, sorry)quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:24 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Een superscore van Anders. Meteen op 1.
Ja politie in bootje naar eiland toe waar iemand op ze staat te wachten met een m16 en hun bewapend zijn met pistooltjes.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:25 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Utoya heeft toch ook wel politie.
Maar SWAT, ja dat duurt inderdaad vast langer. Maar toch, damn, die arme arme mensen op de eiland. Damn
Voor een land met vijf miljoen inwoners misschien.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:26 schreef Specularium het volgende:
Noorwegen heeft toch ook wel een aardig defensieapparaat?
Het zal wel door die loop komen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:25 schreef DrDentz het volgende:
Die vrouwen op die site van gunliefhebbers.![]()
becky
This guy is a true man, power, fearless, gets shit done. MARRY MEEEEEEEEEEEEEEE!
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:25 schreef DrDentz het volgende:
becky
This guy is a true man, power, fearless, gets shit done. MARRY MEEEEEEEEEEEEEEE!
Ja, die heeft het (uiteraard) veroordeeld.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:25 schreef maartena het volgende:
Breivik was trouwens ook een aanhanger van Geert Wilders..... Heeft Geert Wilders er trouwens al iets over gezegd? Ik bedoel, ik denk dat ie zou staan te springen om media-aandacht als het een moslim bleek te zijn, maar hij is nu angstvallig stil.....
quote:PVV rouwt mee met nabestaanden en Noorse volk', aldus Wilders via Twitter.
dit is zozeer een wanhoopsdaad maar een politiek statement en dat kan hij niet meer uitdragen als hij dood isquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, terwijl de meeste van dit soort schietpartijen een laatste wanhoopsdaad lijken te zijn.
Als ze er zelf geen eind aan maken dan is het wel een suicide by cop, maar dat laatste heeft hij voorkomen door zich direct over te geven.
In de top 20 staan slechts 4 Amerikaanse schietpartijen...... ik wil nu echt nooit meer "Only in America" horen.quote:
Nee dat kan niet want moslims lief en zo volgens links.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:23 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, die zijn puur conservatief rechts. Maar dan naar moslims teruggerekend.
Het adres van zijn firma wat op Google te vinden is daar woont zijn moeder.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:15 schreef Mercer het volgende:
Dit zijn toch die gebouwen waar die bom is ontploft?
[ afbeelding ]
waar vind je dat?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:25 schreef DrDentz het volgende:
becky
1. Je bent een kneus want dit is 5 uur geleden al gemeld.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:25 schreef maartena het volgende:
Breivik was trouwens ook een aanhanger van Geert Wilders..... Heeft Geert Wilders er trouwens al iets over gezegd? Ik bedoel, ik denk dat ie zou staan te springen om media-aandacht als het een moslim bleek te zijn, maar hij is nu angstvallig stil.....
What Jenny doesn't tell is that he is actually a male prostitute.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:27 schreef DrDentz het volgende:
Jenny
This guy makes me wet, I want to suck his cock so hard.
idd ik denk dat hij in het rijtje van mcveigh en unabomber wil komen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wel, terwijl de meeste van dit soort schietpartijen een laatste wanhoopsdaad lijken te zijn.
Als ze er zelf geen eind aan maken dan is het wel een suicide by cop, maar dat laatste heeft hij voorkomen door zich direct over te geven.
Nee, moslims zijn oerconservatief, ik weet niet wie jou heeft uitgelegd dat dat anders zou zijn?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee dat kan niet want moslims lief en zo volgens links.
Doe es ff normaal...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
1. Je bent een kneus want dit is 5 uur geleden al gemeld.
2. Je bent een kneus want Wilders heeft 4,9 uur geleden al er wat over gezegd dus je staat voor lul.
Het zou me bij een calamiteit van dit kaliber niet eens verbazen als een groot deel van de politie uit de wijde omtrek (en wat is 30 km nou?) was opgeroepen om in Oslo te komen assisteren.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:25 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Utoya heeft toch ook wel politie.
Maar SWAT, ja dat duurt inderdaad vast langer. Maar toch, damn, die arme arme mensen op de eiland. Damn
Noorwegen kent de doodstraf ook niet. Van wat ik lees/begrijp, kan hij maximaal 21 jaar krijgen in Noorwegen, en dat betekend dus dat als hij niet eerder wordt vrij gelaten wegens goed gedrag of zoiets (waar hij denk ik niet voor in aanmerking komt) dat hij in 2032 als 53-jarige man weer op straat zou komen te staan.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:27 schreef Mr.44 het volgende:
dit is zozeer een wanhoopsdaad maar een politiek statement en dat kan hij niet meer uitdragen als hij dood is
Oh dat is een goeie iddquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zou me bij een calamiteit van dit kaliber niet eens verbazen als een groot deel van de politie uit de wijde omtrek (en wat is 30 km nou?) was opgeroepen om in Oslo te komen assisteren.
Bij een situatie als die in Oslo komt het bij vrijwel niemand op dat er elders een nog urgentere kwestie kan zijn, en ik vermoed dat ze de situatie op het eiland daardoor niet snel genoeg juist hebben ingeschat, en dat de hulpverlening daardoor niet snel genoeg op gang kwam cq kon komen.
Als Tristan nu nog zou leven zou die een grote poster boven ze bed hangen van deze Noorse killer...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:30 schreef corkydiggles het volgende:
[..]
idd ik denk dat hij in het rijtje van mcveigh en unabomber wil komen.
weet je wat een hel voor die gast zou zijn als iedereen hem morgen al vergeten zou zijn:P
Moslims zijn conservatiefquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee dat kan niet want moslims lief en zo volgens links.
Dat mag niet in dit topic. Alles escaleert uit de hand.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:30 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Doe es ff normaal...
Ik vind het eigenlijk wel interessant dat hij Wilders fan is, ik ben erg benieuwd hoe dat zich uit gaat spelen... Wilders mag wel es een figuurlijke klap in zn gezicht krijgen
Dat vind ik niet zo ergquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:32 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Amy Wnehouse was zo onder de indruk, die heeft een overdosis genomen..
Maar serieus. Die schijnt ook dood te zijn
dit is ook bevestigd dat alle politie richting oslo was. zelfs leger dat zegt al genoegquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het zou me bij een calamiteit van dit kaliber niet eens verbazen als een groot deel van de politie uit de wijde omtrek (en wat is 30 km nou?) was opgeroepen om in Oslo te komen assisteren.
Bij een situatie als die in Oslo komt het bij vrijwel niemand op dat er elders een nog urgentere kwestie kan zijn, en ik vermoed dat ze de situatie op het eiland daardoor niet snel genoeg juist hebben ingeschat, en dat de hulpverlening daardoor niet snel genoeg op gang kwam cq kon komen.
Waar is dat?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:25 schreef DrDentz het volgende:
becky
Wat nu weer.... bron?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:32 schreef behemoth449 het volgende:
jep amy winehouse schijnt dood gevonden te zijn
quote:BNt to all the people who might want to lurk these forums to find out more of who he was or why he mightve done this, you wont find anything. The person Andersnordic, playing on Silvermoon, was a nice guy. Nothing hes done in this game or with people from this game can explain what was done yesterday.
Iemand die in Noorwegen woont en hier poste, vertelde dat ze in Noorwegen ook zoiets als TBS daar kennen, dus dat zou een mogelijkheid kunnen zijn om hem ook daarna nog van de straat te houden.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:31 schreef maartena het volgende:
[..]
Noorwegen kent de doodstraf ook niet. Van wat ik lees/begrijp, kan hij maximaal 21 jaar krijgen in Noorwegen, en dat betekend dus dat als hij niet eerder wordt vrij gelaten wegens goed gedrag of zoiets (waar hij denk ik niet voor in aanmerking komt) dat hij in 2032 als 53-jarige man weer op straat zou komen te staan.
quote:
http://twitter.com/#!/Richard__Buxtonquote:@Richard__Buxton Richard Buxton
Amy Winehouse has been found dead at her flat in North London, aged 27, of suspected overdose. Sad end to a talented artist's troubled life.
Zo werd ik ook wakker.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:33 schreef N-E-R-D het volgende:
Het laatste wat ik ervan hoorde was dat er 10 doden waren kom ik thuis, zet de tv aan, zijn het 92 doden
Ze joint de legendarische Club 27?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:34 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
[..]
http://twitter.com/#!/Richard__Buxton
ach vrij laten komen en dit publiekelijk posten hoelaat en waar hij vrijkomt:P.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:33 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Iemand die in Noorwegen woont en hier poste, vertelde dat ze in Noorwegen ook zoiets als TBS daar kennen, dus dat zou een mogelijkheid kunnen zijn om hem ook daarna nog van de straat te houden.
Dit, en het eiland ligt afgelegen..... aan landszijde zijn geen politiebureaus of ziekenhuizen, die moeten uit de directe regio van Oslo komen.... het is er rustig, natuur, etc. Alleen een helikopter kan er snel heen, en die kan met een actieve schutter niet landen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:31 schreef Leandra het volgende:
Ja, dat soort types hebben we op FOK! ook. Van die trollsquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:25 schreef DrDentz het volgende:
becky
Het nieuws zei dat Wilders had laten weten dat hij deze jongen, zijn daden, en alles waar hij voor stond verafschuwde. Je denkt toch niet dat hij stom genoeg is om zijn mond te houden?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:25 schreef maartena het volgende:
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:32 schreef behemoth449 het volgende:
Dat gaat niemand erg vinden. Die ziet er al 15 jaar lang uit als een crackhoer. Moest ooit eens gebeuren.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:34 schreef MrVanBraun het volgende:
WTF AMY IS OOK DOOD
http://www.endandit.nl/en(...)-winehouse-overleden
Jammer ze was een leuk wijf slechts een paar jaar geledenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:32 schreef behemoth449 het volgende:
Luister eens wijsneus..... ik woon in een ander land met een andere tijdzone, en ben net een half uur wakker. Vind jij het erg dat ik even niet alle 20 topics die ik heb gemist doorneem? Doe eens even normaal, dit soort reacties schiet niemand iets mee op.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:29 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
1. Je bent een kneus want dit is 5 uur geleden al gemeld.
2. Je bent een kneus want Wilders heeft 4,9 uur geleden al er wat over gezegd dus je staat voor lul.
Dit.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:36 schreef Supersoep het volgende:
[..]
Dat gaat niemand erg vinden. Die ziet er al 15 jaar lang uit als een crackhoer. Moest ooit eens gebeuren.
Ja, dat is idd een juiste conclusie.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:35 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Ja, dat soort types hebben we op FOK! ook. Van die trolls. Er was ook een Adolph die zei dat Anders B. die n00bs gepwnd heeft.
en daarom is noorwegen ook zo mooi. natuur, rust ,mooie omgevingen. 5 miljoen mensen in een gebied dat vele male groter is dan nederland.quote:
Huh? Die stond gister nog nuchter op een podium (niet te zingen, maar toch)quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:34 schreef MrVanBraun het volgende:
WTF AMY IS OOK DOOD
http://www.endandit.nl/en(...)-winehouse-overleden
Zo werd ik vanmorgen ook wakker.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:33 schreef N-E-R-D het volgende:
Het laatste wat ik ervan hoorde was dat er 10 doden waren kom ik thuis, zet de tv aan, zijn het 92 doden
Tja, crackhoer:quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:38 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Huh? Die stond gister nog nuchter op een podium (niet te zingen, maar toch)?
beland ik opeens in de amy winehouse forumquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:39 schreef MrVanBraun het volgende:
[..]
Tja, crackhoer:
Police sources have confirmed that Amy Winehouse is dead. Found at her North London home at 3.54pm. Drink and drugs overdose suspected.
http://twitter.com/#!/NickBuck/status/94803290461700096
Jaja, nu weten we het wel. Dat lijkt me op geen enkele manier belangrijker dan het nieuws waar dit topic over gaat.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:40 schreef MaxMark het volgende:
En even tussendoor de melding op BBC dat Amy Winehouse dood gevonden is.
Ok, ik als laatste dan in dit topic ff snelquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:41 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Jaja, nu weten we het wel. Dat lijkt me op geen enkele manier belangrijker dan het nieuws waar dit topic over gaat.
Hey hey. De BBC zei het zelf tussen de berichten door. Ik pass het alleen even verder.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:41 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Jaja, nu weten we het wel. Dat lijkt me op geen enkele manier belangrijker dan het nieuws waar dit topic over gaat.
Toen was hij toch al lang weg?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:47 schreef jorienvdherik het volgende:
Is die foto van de dader nog ergens gevonden dat hij nog in Oslo stond na de aanslag?
Is daar een foto van? Ik dacht dat hij alleen voor de aanslag gesignaleerd was en daarna gelijk door is gegaan naar het eiland?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:47 schreef jorienvdherik het volgende:
Is die foto van de dader nog ergens gevonden dat hij nog in Oslo stond na de aanslag?
tijd technisch moet dat haast welquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:49 schreef Miless het volgende:
[..]
Is daar een foto van? Ik dacht dat hij alleen voor de aanslag gesignaleerd was en daarna gelijk door is gegaan naar het eiland?
van nrc http://www.nrc.nl/nieuws/(...)na-het-noorse-drama/quote:Update 18:26:
Noorse politie: de schutter heeft ongeveer anderhalf uur om zich heen geschoten op het eiland Utøya.
...
Update 18:22:
Volgens de Noorse politie arriveerden zij 45 minuten nadat de schietpartij begon op het eiland.
...
Update 18:17:
De Noorse politie op een persconferentie:
De verdachte gaf zich na het schieten onmiddellijk over aan de politie toen deze arriveerde.
Da's wel helemaal...quote:The head of the populist right-wing Progress Party (FrP), Siv Jensen, said on Saturday she was sorry to learn that the suspect had been a party member between 1999 and 2006 and for several years a leader in its youth movement.
Dat kan toch allemaal?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:50 schreef Dzjonka het volgende:
Hier klopt iets niet qua timeline, in het verslag over de persconferentie die zojuist was.
[..]
van nrc http://www.nrc.nl/nieuws/(...)na-het-noorse-drama/
kijk 45 minuten, dat vind ik al een stuk plausibelerquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:50 schreef Dzjonka het volgende:
Hier klopt iets niet qua timeline, in het verslag over de persconferentie die zojuist was.
[..]
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:51 schreef Dzjonka het volgende:
Update 18:00:
Volgens onofficiële bronnen worden nog steeds meer dan twintig jongeren vermist op en rondom het eiland Utøya, terwijl de zoektocht doorgaat. (via @tv2tobba).
van nrc live blog
quote:@ketilbstensrud Ketil B. Stensrud
BREAKING: According to the excellent @tv2fredrik, there are four to five people still missing after the Utøya massacre. Not 20 as some said.
Nee, want óf de schietpartij duurde anderhalf uur en toen was de politie er pas, of het duurde 45 minuten toen de politie ter plaatse kwam. Want hij gaf zich direct over bij aankomst vd politie. Zit maar de helft verschil in qua tijd......quote:
Meisje (ooggetuige) op het eiland zei dat er een uur tijdsverschil zat tussen het moment dat de helicopter overvloog (dus toen het al langer bezig was) en het moment dat de politie de deur intrapte van het huisje waar zij inzaten. Dus het lijkt me dat het meer dan 45 minuten was.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:52 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
kijk 45 minuten, dat vind ik al een stuk plausibeler
voor TBS moet hij op zijn minst een beetje labiel zijn en dat hoeft niet zo te zijn.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:33 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Iemand die in Noorwegen woont en hier poste, vertelde dat ze in Noorwegen ook zoiets als TBS daar kennen, dus dat zou een mogelijkheid kunnen zijn om hem ook daarna nog van de straat te houden.
Oh sorry las verkeerd, je hebt gelijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:53 schreef Dzjonka het volgende:
[..]
Nee, want óf de schietpartij duurde anderhalf uur en toen was de politie er pas, of het duurde 45 minuten toen de politie ter plaatse kwam. Want hij gaf zich direct over bij aankomst vd politie.
Volgens mij arriveerde men 45 minuten na de melding. Die is niet gelijk gedaan, toch?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:53 schreef Dzjonka het volgende:
[..]
Nee, want óf de schietpartij duurde anderhalf uur en toen was de politie er pas, of het duurde 45 minuten toen de politie ter plaatse kwam. Want hij gaf zich direct over bij aankomst vd politie.
Lijkt mij wel eigenlijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Volgens mij arriveerde men 45 minuten na de melding. Die is niet gelijk gedaan, toch?
Ik kan me voorstellen dat nadat ze de schutter op hebben gepakt, ze toen zeker wilden zijn dat er niet nog een rondliep. En dan pas daarna de kinderen gingen bevrijden. Maar dat staat los van de timeline hierboven.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:53 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Meisje (ooggetuige) op het eiland zei dat er een uur tijdsverschil zat tussen het moment dat de helicopter overvloog (dus toen het al langer bezig was) en het moment dat de politie de deur intrapte van het huisje waar zij inzaten. Dus het lijkt me dat het meer dan 45 minuten was.
jawel na 45 minuten waren ze gearriveerd bij de donut shopquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:50 schreef Dzjonka het volgende:
[..]
Dan hebben ze dat misschien verkeerd vertaald, want nu staat er wat anders. Maar ik denk toch dat er vrij snel gebeld is, binnen een paar minuten, nadat het schieten begon.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:54 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Volgens mij arriveerde men 45 minuten na de melding. Die is niet gelijk gedaan, toch?
Het doel van zo'n team lijkt me toch wel vooral het veiligstellen van burgers. Om die reden, maar óók om jouw reden, kijken of er nog een schutter is, zou zo'n huisje toch als één van de eerste plekken zijn waar ze kijken.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:55 schreef Dzjonka het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat nadat ze de schutter op hebben gepakt, ze toen zeker wilden zijn dat er niet nog een rondliep. En dan pas daarna de kinderen gingen bevrijden.
Niet als ze bij aankomst al die lijken aan de kust zien denk ikquote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:56 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Het doel van zo'n team lijkt me toch wel vooral het veiligstellen van burgers. Om die reden, maar óók om jouw reden, kijken of er nog een schutter is, zou zo'n huisje toch als één van de eerste plekken zijn waar ze kijken.
EDIT: oh oops sorry ja hij is het.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:01 schreef Isabeau het volgende:
Die eerste post is van de dader: http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/1172957888
Daar ook al elitistje spelen of was dat een 'tongue in cheek' verwijzing naar het aantal immigranten in Noorwegen?
Het is de TS.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:03 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Nee Isa, ik denk niet dat het de eerste poster was. De dader staat wel in het lijstje.
Conservatismquote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:01 schreef Isabeau het volgende:
Die eerste post is van de dader: http://eu.battle.net/wow/en/forum/topic/1172957888
Daar ook al elitistje spelen of was dat een 'tongue in cheek' verwijzing naar het aantal immigranten in Noorwegen?
Kun je even kappen met die PI, het is echt super ongepastquote:
Leuke alt-naamquote:
Nee.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:04 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Kun je even kappen met die PI, het is echt super ongepast
wat me verbaasd is dat je op dat filmpje geen doden ziet... niemand op het gras enzoquote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:01 schreef Mercer het volgende:
Hier vanaf 1:00 zijn ze duidelijk nog bang voor een dader. Of dat ze hier net aangekomen zijn, geen idee.
Hij was dus een hardcore speler:quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:01 schreef Isabeau het volgende:
quote:This is the main reason why Blizzard have gone to great lengths so facilitate the hardcore players, and it is the reason why they should continue to do so;) Blizzard knows this, and now you do as well:)
wtf?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:01 schreef Isabeau het volgende:
Jij moet eigenlijk levenslang krijgen in Noorwegen voor je PI.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:05 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Als je dat wel wil ga je maar klagen bij een mod.
Zullen we maar ontopic blijven voor jij een ban krijgt?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:07 schreef Skillstorm het volgende:
[..]
Jij moet eigenlijk levenslang krijgen in Noorwegen voor je PI.
Nee ik ga dat niet doen. Ik hoopte dat je zelf tot senses zou komen, maar een mod dat laten doen gaat jouw onnavolgbare brein niet veranderen, helaas.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:05 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Als je dat wel wil ga je maar klagen bij een mod.
Waarom zou ik een ban krijgen? Het is geen doodsverwensing.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:07 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Zullen we maar ontopic blijven voor jij een ban krijgt?
op generaliseren wel?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben een aantal jaar geleden in Noorwegen geweest, maar op mensen met een kleurtje hadden ze het niet zo
Ik denk i.v.m Amy Winehouse, dat ze nu daar een breaking news uitzending over hebbenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:08 schreef MaxMark het volgende:
Is de live coverage op de BBC website nu afgelopen ofzo
Nee. kijk via http://www.livestation.com/channels/10-bbc-world-news-englishquote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:08 schreef MaxMark het volgende:
Is de live coverage op de BBC website nu afgelopen ofzo
Nee, http://www.livestation.com/channels/10-bbc-world-news-englishquote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:09 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Ik denk i.v.m Amy Winehouse, dat ze nu daar een breaking news uitzending over hebben
Links/rechts is meer dan immigratiequote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:09 schreef TokyoBloodworm het volgende:
[..]
En dan toch zo'n linkse regering.
Oh, dan ben ik daar niet welkom denk ik.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:08 schreef Pietverdriet het volgende:
Ben een aantal jaar geleden in Noorwegen geweest, maar op mensen met een kleurtje hadden ze het niet zo
Ik gebruik die PI al zolang. Ga er nu niet over zeuren maar blijf ontopic, dat doe ik ook liever.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:08 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Nee ik ga dat niet doen. Ik hoopte dat je zelf tot senses zou komen, maar een mod dat laten doen gaat jouw onnavolgbare brein niet veranderen, helaas.
Thanks. Snap alleen niet waarom die op de website ophield precies op het moment dat ze aankondigden dat vrouw Winehouse overleden was.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:09 schreef superworm het volgende:
[..]
Nee. kijk via http://www.livestation.com/channels/10-bbc-world-news-english
Nee, gewoon niet doen, niet hier, niet nu, niet in NWS.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:10 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik gebruik die PI al zolang. Ga er nu niet over zeuren maar blijf ontopic, dat doe ik ook liever.
Het is niet alsof ik de daden van meneer goed praat door eenPI te gebruiken. Ik vind het net zo erg als jij, dus houd op met zeuren, allebei.
Die kan ik hier niet kijken, is niet toegestaan in USA. En fyi, de stream die ik en die andere user waarschijnlijk ook, keek, die ging offline binnen twee minuten na dat nieuws. Betweter.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:09 schreef superworm het volgende:
[..]
Nee, http://www.livestation.com/channels/10-bbc-world-news-english
Pow!quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, gewoon niet doen, niet hier, niet nu, niet in NWS.
Alleen in posts tegen mij.
Klaar
quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:12 schreef yvonne het volgende:
[..]
Nee, gewoon niet doen, niet hier, niet nu, niet in NWS.
Alleen in posts tegen mij.
Klaar
Echt he? Het nam de TT's over in minder dan een half uurquote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:12 schreef SuperHarregarre het volgende:
Mensen die niet twitteren dat ze in shock zijn vanwege Noorwegen maar wel meteen na het overlijden van Amy Winehouse gaan lopen janken op twitter.
Ja, dan heb je echt zaagsel in je kop, vind ik.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:13 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Echt he? Het nam de TT's over in minder dan een half uur
Het is me wat. Mensen houden nu eenmaal van shownieuws.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:13 schreef Puntenslijpsel het volgende:
[..]
Echt he? Het nam de TT's over in minder dan een half uur
Je kunt ook even nadenken over het feit dat sommige users je hartje aanstootgevend vinden daar rekening mee houden. Je bent toch geen meisje van 9 met je hartjes?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:10 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik gebruik die PI al zolang. Ga er nu niet over zeuren maar blijf ontopic, dat doe ik ook liever.
Het is niet alsof ik de daden van meneer goed praat door eenPI te gebruiken. Ik vind het net zo erg als jij, dus houd op met zeuren, allebei.
Juist wel. Ik heb het al eerder gezegd, een PI is van toepassing op de post die je maakt. Niet op je humeur.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:10 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Lekker boeiend, sommigen hebben nou eenmaal een profileringsdrang op fora. Laat ze toch joh.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:14 schreef Staal het volgende:
[..]
Je kunt ook even nadenken over het feit dat sommige users je hartje aanstootgevend vinden daar rekening mee houden. Je bent toch geen meisje van 9 met je hartjes?
Hoezo, ik zeg niets kwetsends en praat gewoon met jullie mee. Ik zeg ook niets aanstootgevends in combinatie met mijn PI en opeens loopt iedereen er op te haten. Doe eens normaal.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:14 schreef Staal het volgende:
[..]
Je kunt ook even nadenken over het feit dat sommige users je hartje aanstootgevend vinden daar rekening mee houden. Je bent toch geen meisje van 9 met je hartjes?
Waarom nietquote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:12 schreef Puntenslijpsel het volgende:
Die kan ik hier niet kijken, is niet toegestaan in USA.
Precies klaar.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:15 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Lekker boeiend, sommigen hebben nou eenmaal een profileringsdrang op fora. Laat ze toch joh.
Copyrights en dergelijk vermoed ik.quote:
Nee, verander je PI.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:15 schreef DutchErrorist het volgende:
Kunnen we nu weer ontopic blijven zeg.
Geen idee, ik heb het niet verzonnen. Ook in de UK en China niet, trouwens. Ze zijn echt heel abrupt gestopt met de Live coveragequote:
quote:1723: Norwegian police also say taking account of a few missing people, the toll could reach 98.
1725: That's because four or five people are still missing from the island of Otoeya, police say.
1727: Another thing to come out of that police press conference. The suspect in the Norway shooting has admitted firing weapons on the island, police say.
1733: King Harald of Norway gives a news conference. He says: "We are being tested. We stand firm in our values."
1757: And here we come to the end of today's live coverage. Thank you for being with us.
Welke beelden?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 18:52 schreef MaxMark het volgende:
Wat betreft beelden van die gast voor de explosie.. Het lijkt me aannemelijk dat er in en rondom de regeringsgebouwen camera's hebben gehangen.
BBC had een constante, alleen op Noorwegen gerichte, breaking news channel. Met daarnaast een live feed. Die zijn gestopt.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:19 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik zit BBC World news te kijken en die doet het nog gewoon? Wel veel herhaling van items, maar da's nu wel logisch...
Er schijnen beelden van de dader te zijn van voor de explosie volgens mij. Wat mij logisch lijkt.quote:
Nee 2011. Volgend jaar is het 2012. Verder moet je daarvoor naar TRU of BNW.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:21 schreef Skillstorm het volgende:
Zijn wel erg veel rampen/drama's dit jaar....2012?
*zucht* gaan we weer. Je bent zeker erg jong? Er zijn niet meer rampen etc dan 'normaal'.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:21 schreef Skillstorm het volgende:
Iemand vroeg of de beelden/foto's al gepost waren, waarop de dader te zien zou zijn geweest. Of ze ook daadwerkelijk bestaan, is überhaupt nog niet gezegd.quote:
Wat? Ik geloof daar niet echt in, was maar een grapje.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:22 schreef Isabeau het volgende:
[..]
*zucht* gaan we weer. Je bent zeker erg jong? Er zijn niet meer rampen etc dan 'normaal'.
mwoah denk dat er in 2012 ook veel zal gebeuren.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:21 schreef Skillstorm het volgende:
Hoe moet ik dat dan weten als een deel van de fokkers dat soort dingen wèl serieus meent.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:23 schreef Skillstorm het volgende:
Wat? Ik geloof daar niet echt in, was maar een grapje.
DAT HOOR JE GEWOON TE WETEN JA!?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat dan weten als een deel van de fokkers dat soort dingen wèl serieus meent.
Ik vind het godverdomme niet leuk maar dom. Ik wil hier gewoon serieus zijn, maar iedereen loopt hier maar te zeuren over die PI, ik vraag toch of we weer ontopic zullen gaan?quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:25 schreef BrandX het volgende:
kunnen we dat gekap om die kut PI gewoon achterwege laten?
Hoe meer jullie reageren hoe leuker DE het vindt.
hij heeft die gewoon als standaard PI net zoals ik mijn voetbal.
Ongepast? Wellicht, maar niet voor hier te bediscussieren. Laat lekker
Je vergeet de VS die volgende maand failliet isquote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:28 schreef superworm het volgende:
Maar inderdaad is 2011 tot nu toe niet een bijzonder positief jaar geweest. Het begón enorm positief met de Arabische Lente, die al snel terugviel in repressie en een nieuwe grondoorlog. Dan Japan, Nieuw-Zeeland, gruwelijk noodweer in de VS, Tristan, die schutter op Gabrielle Giffords, nu dit weer, en ondertussen gaat de halve EU ook nog failliet.
Aan de andere kant, gaat het niet elk jaar zo, met dit soort 'memorabele' momenten? Wellicht toevallig wat meer in 2011? Of is dat perceptie?
En dat. Al zullen die zich er wel weer uitlenen 1 dag voor het helemaal in de soep loopt.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:29 schreef Darklight het volgende:
[..]
Je vergeet de VS die volgende maand failliet is
Liever nietquote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:29 schreef Darklight het volgende:
[..]
Natuurlijk, anders ga ik lachenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:30 schreef superworm het volgende:
[..]
En dat. Al zullen die zich er wel weer uitlenen 1 dag voor het helemaal in de soep loopt.
Ja, want hun staatsschuld is net zo hoog als die van Nederland in verhouding tot hun bnp...quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:29 schreef Darklight het volgende:
[..]
oy, ik neem het voor je op, dodo. Beter leren lezen.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:27 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik vind het godverdomme niet leuk maar dom. Ik wil hier gewoon serieus zijn, maar iedereen loopt hier maar te zeuren over die PI, ik vraag toch of we weer ontopic zullen gaan?
Als ik aandacht wil ga ik wel trollen in KLB oid. Hier zit ik gewoon nieuws te volgen over deze tragedies, al sinds gisternacht. Het is gewoon mijn standaard PI meer niet. En ik ga hem zeker niet veranderen.
Dus doe niet alsof ik een aandachtshoer ben, dank je wel en nu weer OT.
Ach het is nooit anders geweest. Verwacht gewoon niets en neem het leven zoals het komt en het komt goed.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:28 schreef superworm het volgende:
Maar inderdaad is 2011 tot nu toe niet een bijzonder positief jaar geweest. Het begón enorm positief met de Arabische Lente, die al snel terugviel in repressie en een nieuwe grondoorlog. Dan Japan, Nieuw-Zeeland, gruwelijk noodweer in de VS, Tristan, die schutter op Gabrielle Giffords, nu dit weer, en ondertussen gaat de halve EU ook nog failliet.
Aan de andere kant, gaat het niet elk jaar zo, met dit soort 'memorabele' momenten? Wellicht toevallig wat meer in 2011? Of is dat perceptie?
Lol.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:32 schreef BrandX het volgende:
[..]
oy, ik neem het voor je op, dodo. Beter leren lezen.
Ja maar je doet net alsof ik het leuk vind dat iedereen op mijn PI reageert, terwijl ik dat niet leuk vind.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:32 schreef BrandX het volgende:
[..]
oy, ik neem het voor je op, dodo. Beter leren lezen.
In de hoorn van afrika kreperen er veel meer. Nobody gives a fuck about them....quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:22 schreef Crack_ het volgende:
Ey even he, er zijn in noorwegen 92 mensen overleden en jullie gaan zeiken om een PI?! Seriously, come on..
Voor mij persoonlijk loopt het prima hoor.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:33 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ach het is nooit anders geweest. Verwacht gewoon niets en neem het leven zoals het komt en het komt goed.
Ik denk niet dat je met Yvonne wil spelen.....quote:
Verder van mijn bed en dat is al jaren hetzelfde zootje daar.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In de hoorn van afrika kreperen er veel meer. Nobody gives a fuck about them....
Ik welquote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:36 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik denk niet dat je met Yvonne wil spelen.....
Ik geef meteen toe dat het leed van mensen met een vergelijkbare culturele achtergrond me meer doet dan leed een continent verderop. Dat lijkt me niet zo gek eigenlijk.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:34 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In de hoorn van afrika kreperen er veel meer. Nobody gives a fuck about them....
Is het ook niet.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:37 schreef apple_pie het volgende:
[..]
Ik geef meteen toe dat het leed van mensen met een vergelijkbare culturele achtergrond me meer doet dan leed een continent verderop. Dat lijkt me niet zo gek eigenlijk.
Vooral die niehielistquote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:39 schreef Tauchmeister het volgende:
Wat een debielen daar op forum-voor-de-vrijheid.nl
Enge mensen daar.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 19:35 schreef ElleboogVanMij het volgende:
Het ergst vond ik nog wel de reacties van PVV-ers toen dit net bekend was. Ik hoef niet uit te leggen wat er gezegd is... dat kunnen jullie nalezen op GS en Telegraaf.
Overigens, is dit niet strafbaar?
http://www.forum-voor-de-(...)d.php?t=26240&page=2
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |