abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99844518
Noot van de mods:
Dit is een mooie discussie, dat willen we graag zo houden en daarom graag geen extreme uitlatingen. Dit is uitdrukkelijk ook geen discussie over Geert Wilders of de PVV, ook al heeft de schutter aangegeven daarmee te sympathiseren. Dan blijft het leuk voor iedereen ^O^
Over BNW ja of nee:

Nee, niemand heeft het over in vervolg/voortaan
En er is ook al vaker gezegd dat degenen die willen speculeren en/of motieven van de dader willen bespreken een tweede topic hier in NWS kunnen aanmaken

Voor [Noorwegen] Aanslagen: de analyse

[Noorwegen] Aanslagen: de analyse

Na de explosie

Voor de explosie

quote:
Dodental aanslagen Noorwegen naar 91

OSLO - Een schutter heeft vrijdag op het eilandje Utoya, in een meer ten noordwesten van de Noorse hoofdstad Oslo, zeker 84 mensen doodgeschoten. Bij een bomaansag in Oslo vielen nog eens zeven doden.

De slachtoffers op Utoya zijn overwegend tieners en jongeren in de leeftijd van 14 tot 25 jaar. De Noorse politie verhoogde zaterdag het dodental van 10 naar 84.

Een zegsman van de politie zei dat rekening wordt gehouden met het oplopen van het dodental. In het water rond Utoya zoekt de politie naar nog meer mogelijke slachtoffers.

De aanval op het jeugdkamp van de sociaaldemocratische partij op Utoya heeft ''een catastrofale omvang'', aldus politiechef Oystein Maeland. Hij vreesde dat het dodental nog iets hoger kan uitvallen om er ook ernstig gewonde slachtoffers zijn.

De Noorse koning Harald V heeft zaterdag de aanslagen ''een niet te vatten tragedie'' genoemd en zei dat het belangrijk is dat de mensen bij elkaar blijven en elkaar steunen.

Grote bom

De dader kwam aan het eind van de middag en anderhalf tot 2 uur nadat er in het centrum van Oslo een grote bom was ontploft, naar het jeugdkamp verkleed als politieagent. Hij zei de veiligheid te komen controleren en schoot vervolgens op de aanwezigen.

Er waren naar schatting 560 jongeren aanwezig op het kleine eilandje. De schutter is aangehouden. Het zou gaan om een 32-jarige Noor uit de hoofdstad Oslo met rechts-extremistische ideeën.

Autobom

Bij de aanslag met een autobom in de hoofdstad verloren zeven mensen het leven. Aangenomen wordt dat de schutter op Utoya ook verantwoordelijk is voor de aanslag in Oslo. Daar werd het kantoor van de sociaaldemocratische premier Jens Stoltenberg zwaar beschadigd, net als de ministeries van Financiën en van Olie. Het vreedzame Noorwegen werd diep geschokt door de aanslagen.

De premier dook enige tijd onder en militairen zetten straten af in Oslo uit vrees voor meer ontploffingen.

Internationale organisaties

Tal van commentatoren wijdden aanvankelijk uit over welke islamitische groepen hier verantwoordelijk voor konden zijn, maar Stoltenberg liet relatief snel weten dat hij niet dacht dat ''de aanslagen verband hielden met internationale terroristische organisaties, maar dat ze eerder het werk van een gek leken te zijn''.

Links / Livestreams
http://nrk.no/
http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-14254705
Aanslagen in beeld
Dossier: Bloedbad Oslo

Zie ook voor laatste nieuws en updates
Zeker tachtig doden op Noors eiland

Deze meneer deed het allemaal:

pi_99844528
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:37 schreef TLC het volgende:
Wat voor advocaat zou zo n man uberhaupt willen verdedigen :?
Genoeg.
pi_99844530
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:38 schreef Watashiwa het volgende:

[..]

..dat ie niet even aan de kant gaat om te kijken of hij nog gewonden mee kan nemen :{
Misschien zat z'n boot wel vol bier. Dan heeft hij helemaal geen plek om gewonden mee te nemen. Heb je daar wel eens aan gedacht?
Ron Paul 2012
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:42:58 #4
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_99844536
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:37 schreef TLC het volgende:
Wat voor advocaat zou zo n man uberhaupt willen verdedigen :?
Welke advocaat wil dit nou niet? De publiciteit alleen al is goud waard.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:43:01 #5
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99844540
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:40 schreef xFriendx het volgende:

[..]

Dat ie moge verdrinken onder zijn 3 ton overgebleven mest (of mag je dat niet zeggen?)
Mag best :Y
Live from Chicago
Well behaved women rarely make history
Op dinsdag 29 oktober 2013 16:10 schreef _Ophelia_ het volgende:
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_99844544
Nogmaals:

Ik word echt schijtziek van al die schippers die hier aan wal staan. Lekker achteraf gaan lullen hoe ze het hadden moeten doen. Wacht maar tot jezelf in de situatie zitten. Stelletje lullo's hier.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:43:17 #7
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_99844551
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:42 schreef Specularium het volgende:

[..]

Genoeg.
Precies. Advocaten doen alles voor een degelijke dukaat. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:43:30 #8
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99844563
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:42 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Welke advocaat wil dit nou niet? De publiciteit alleen al is goud waard.
Ja maar wat nou als je keigoed in je werkt bent... en hij komt na vijf jaar kwijt? Iedereen haat je
Live from Chicago
PS de AKQSC-cliffhangerkoningin en ongekroond kampioene al dan niet verwacht goede aflopen. ;)
pi_99844565
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:40 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Ik vroeg het me ook af hoor :@
Nieuwsberichten niet gelezen over de tientallen booteigenaren die met gevaar voor eigen leven jongeren van het eiland hebben gered?
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:44:21 #10
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99844593
quote:
17s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:43 schreef DutchErrorist het volgende:
Nogmaals:

Ik word echt schijtziek van al die schippers die hier aan wal staan. Lekker achteraf gaan lullen hoe ze het hadden moeten doen. Wacht maar tot jezelf in de situatie zitten. Stelletje lullo's hier.
Laten we hopen dat het niet gebeurd zeg. En ga je nu nog wat bijdragen of alleen maar ons bekritiseren en lullo's en dom noemen? Dan weten wij ook weer waar aan toe zijn
Live from Chicago
pi_99844614
Jaja, we worden allemaal schijtziek, nu is het wel duidelijk.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:45:23 #12
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99844618
quote:
5s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:43 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nieuwsberichten niet gelezen over de tientallen booteigenaren die met gevaar voor eigen leven jongeren van het eiland hebben gered?
Jawel, goeie zaak ^O^ Dus wie weet had ie al zijn bootje vol tieners. Of dat Noorse geschreeuw was een vraag om te checken wie er nog in leven was. Ik vroeg het me af, zei ik, en trok daarna een conclusie. Ik vind het niet vreemd dat die vraag opkomt hoor
Live from Chicago
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:45:24 #13
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_99844619
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:43 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Ja maar wat nou als je keigoed in je werkt bent... en hij komt na vijf jaar kwijt? Iedereen haat je
Ach welnee, weet jij nog wie de advocaat was van Volkert?
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_99844621
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:43 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Dan is het niet zozeer de 'schuld' van die advocaat maar is de wetgeving blijkbaar belabberd.
pi_99844625
De dader woonde tot kortgeleden nog bij zijn moeder.
Over zijn vader is maar weinig naar buitengekomen tot nu?
pi_99844654
Deeltje 24 alweer. 98% vd huidige posts zijn dubbel en kun je terugvinden in de vorige delen. :{
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:46:27 #17
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99844656
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:45 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja nou, ik was te jong om dat echt te volgen, plus ik ben daar niet zo heel boos over. Ik vind dat op geen enkele manier te vergelijken.
Live from Chicago
pi_99844665
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:45 schreef Puntenslijpsel het volgende:

[..]

Jawel, goeie zaak ^O^ Dus wie weet had ie al zijn bootje vol tieners. Of dat Noorse geschreeuw was een vraag om te checken wie er nog in leven was. Ik vroeg het me af, zei ik, en trok daarna een conclusie. Ik vind het niet vreemd dat die vraag opkomt hoor
Vraag: ok. Die user die je quotte pleurde gewoon een beschuldiging neer. En dat is bijzonder laf, vanaf je bureaustoeltje.
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:47:28 #19
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99844692
quote:
3s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:46 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Vraag: ok. Die user die je quotte pleurde gewoon een beschuldiging neer. En dat is bijzonder laf, vanaf je bureaustoeltje.
Hij vroeg het toch gewoon? Nou ja, either way, dat zijn mijn verklaringen.
Live from Chicago
pi_99844698
quote:
17s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:45 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik draag wat bij.
[..]
Moet je maar aan wennen.
Het enige wat jij hier aandraagt is een hoop nutteloos gezeik. En dat laatste bepaal ik zelf wel. :*
pi_99844711
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:48:54 #22
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_99844732
Jezus, kunnen jullie even stoppen met elkaar af te zeiken? Als er even niets meer over Noorwegen te bepraten valt, hou dan even je mond.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:50:02 #23
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99844767
Ja terug naar Noorwegen; het halve centrum is dus afgesloten... Nog een bom? Kan dat, zoveel later nog, afgaan?
Live from Chicago
  zaterdag 23 juli 2011 @ 17:51:23 #24
186522 Puntenslijpsel
Let's waste time
pi_99844806
Oh of dit:
quote:
Saturday 23rd July 2011, @ketilbstensrud said:

BREAKING: update on that shopping centre being closed off in downtown Oslo: Police clarify that Stenersgata [right by 'Oslo City'] was evacuated by special forces as a dramatic search for a wanted individual was carried out. It appears as if the search for that second gunman (who still is at large) is indeed in full motion, but it has not been confirmed by officials. Expect updates any time soon.
Live from Chicago
pi_99844811
quote:
14s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 17:45 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Volkert was natuurlijk een prutser vergeleken bij deze meneer.

Maar ik zou het idd niet weten nee, en het boeit me ook geen reet. Mensen hebben recht op een eerlijk proces. Ook mensen die fucked up in hun bolletje zijn.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')