quote:FLASH: Oslo explosion blows out most windows of govt building housing prime minister's office, injures several people - Reuters witness
10 minutes ago
quote:AP Norway: 'Many' injured after blast hits gov't office building in Oslo
quote:Explosie bij overheidsgebouw Oslo
Laatste update: 22 juli 2011 15:50 info .AMSTERDAM In de omgeving van een regeringsgebouw in de Noorse hoofdstad Oslo heeft zich vrijdagmiddag rond half vier een zware explosie voorgedaan. Er zijn meerdere gewonden gevallen, aldus getuigen.
Foto: ANP Dit meldt Reuters vrijdag.
De meeste ramen zijn weggeblazen uit het gebouw dat ook het kantoor huisvest van premier Jens Stoltenberg. Op een foto is de explosie ook te zien.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:51 schreef Poepoog het volgende:
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4180673.ece
Zo, stond daar een gebouw (in het midden) of was het een leeg stuk, want het ziet er van deze kant nogal wazig uit.quote:
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:56 schreef StephanL het volgende:
Jesus: http://www.tv2.no/nyheter(...)sentrum-3544362.html
quote:Jævla muslimene, kast dem ut! Viser jo at pakistansk og generell import ikke fungerer!
Ah laat maar, de andere pics laten het al zien.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zo, stond daar een gebouw (in het midden) of was het een leeg stuk, want het ziet er van deze kant nogal wazig uit.
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:57 schreef drvc het volgende:
2012, WWIII en burgeroorlogen, ik kan niet wachten!!
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:56 schreef StephanL het volgende:
Jesus: http://www.tv2.no/nyheter(...)sentrum-3544362.html
Zit wat in jaquote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Glas naar buiten, dan was de explosie binnen.
Alle ramen eruit....quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:00 schreef Bot13 het volgende:
Zijn nou alle ramen uit dat gebouw gesprongen? Of is dat gebouw gewoon zo gemaakt dat het overal iets naar binnen loopt en niet gelijk een raam heeft.
Lijkt me sterk, dan zouden niet alle ruiten van dat gebouw eruit vliegen. Zodra het glas breekt is de druk immers weg.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Teveel CSI gekekenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:58 schreef Dagonet het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ze mogen hun vieze mayonaise houden.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:02 schreef WSquater het volgende:
Ik stel voor dat we België binnenvallen.
En daarna Duitsland en Frankrijk.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:02 schreef WSquater het volgende:
Ik stel voor dat we België binnenvallen.
Misschien is dit het werk van een glaszetter geweest die op de rand van het faillisement zit.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:00 schreef Bot13 het volgende:
Zijn nou alle ramen uit dat gebouw gesprongen? Of is dat gebouw gewoon zo gemaakt dat het overal iets naar binnen loopt en niet gelijk een raam heeft.
Nog nooit een aflevering van gezien, hoezo? Lijkt mij niet meer dan logisch eigenlijk.quote:
heh.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:04 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Misschien is dit het werk van een glaszetter geweest die op de rand van het faillisement zit.
Wow! Da's echt een enorm verschil. Zowel van het grote gebouw als het kleine gebouwtje ernaast.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:05 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Voor
[ afbeelding ]
Na
[ afbeelding ]
quote:Autowrak
In het ministerie van Olie is brand uitgebroken. De politie gaf geen commentaar over de mogelijke oorzaak, maar journalisten zagen buiten het gebouw wel een autowrak.
De politie heeft de omgeving afgezet. Op een foto is de explosie ook te zien. Volgens de Noorse krant Aftenposten was de explosie in grote delen van de stad te horen.
Ahh... toch niet de Aftenposten?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:04 schreef WSquater het volgende:
17-story building. Grootste krant van Noorwegen zit daar ook gevestigd.
Dat geldt bij een normaal toenemende druk, maar gaat dat ook op bij een explosie? De druk loopt dan tenslotte in een fractie van een seconde heel erg op...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:02 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Lijkt me sterk, dan zouden niet alle ruiten van dat gebouw eruit vliegen. Zodra het glas breekt is de druk immers weg.
Het zou ook kunnen dat die auto juist beschadigd is door de explosie.quote:
Idd.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:07 schreef WSquater het volgende:
[..]
Het zou ook kunnen dat die auto juist beschadigd is door de explosie.
quote:frasereC4 Ed Fraser
RT @mpoppel: RT @PetV: @mpoppel Norwegian TV2 Nyhetskanalen just confirmed the Oslo explosion was caused by a bomb.
Sluit dit hele subforum dan maar.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:08 schreef JeMoeder het volgende:
Anders openen we even het Oslo-speculeer-topic?
Wacht gewoon af wat er naar buiten komt ipv, te lopen speculeren wie/wat/hoe.
Grootste krant van Noorwegen zit daar ook, jaquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:09 schreef StephanL het volgende:
Explosie bij een kantoor van een krant meldt BBC.
Die zit boven Oslo CS. Dat is niet hier dacht ik.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:06 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ahh... toch niet de Aftenposten?
Noorse krant publiceert omstreden Mohammed-cartoons opnieuw
Weet je hoe episch het is om te speculeren.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:08 schreef JeMoeder het volgende:
Anders openen we even het Oslo-speculeer-topic?
Wacht gewoon af wat er naar buiten komt ipv, te lopen speculeren wie/wat/hoe.
Ze gaan over op het afluisterschandaal. Schijnbaar is dit niet belangrijk genoeg, nu niet tenminste.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:12 schreef s0ul1991 het volgende:
[..]
http://www.livestation.com/products/66-cnn-international
Dit is vlakbij de redactie van VG, de tweede krant.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:10 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Die zit boven Oslo CS. Dat is niet hier dacht ik.
Dat lijkt me ook niet, als ik deze foto zie.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:12 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Klopt, maar volgens mij gaat het hier niet om een autobom.
Ja, dikke LOLquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:14 schreef QBay het volgende:
Lol, uit het niets komt dit ineens. Terroristen of gaslek o.i.d?
Ligt er helemaal aan wat voor soort explosieven en auto er gebruikt zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:15 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Een autobom zou idd niet zo hoog schade veroorzaken zonder de onderkant helemaal weg te blazen.
http://hypervocal.com/new(...)me-ministers-office/quote:Norway’s Afterposten reported that people are “running around bewildered,” and some still have blood on their faces and hands. “You can smell the sulfur fumes,” Afterposten’s reporter said.
De bovenverdieping van een 17 verdiepingen hoog gebouw beschadig je niet zo erg met een autobom als de onderkant niet veel erger beschadigd is.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:17 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Ligt er helemaal aan wat voor soort explosieven en auto er gebruikt zijn.
Inderdaad, bom in het gebouw zelf dus.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:18 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
De bovenverdieping van een 17 verdiepingen hoog gebouw beschadig je niet zo erg met een autobom als de onderkant niet veel erger beschadigd is.
Of gas.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:18 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
Inderdaad, bom in het gebouw zelf dus.
Een jaar en een week geleden dan welquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:19 schreef Wokkel het volgende:
Artikel van een week geleden:
Why Does Al-Qaeda Have a Problem With Norway?
Is totaal afhankelijk van welke richting de kracht van een explosie kan volgen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:18 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
De bovenverdieping van een 17 verdiepingen hoog gebouw beschadig je niet zo erg met een autobom als de onderkant niet veel erger beschadigd is.
Wel toevallig precies in een overheidsgebouw...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:20 schreef Fredo55 het volgende:
Persoonlijk zit ik ook te denken aan gas..
Dat puin ligt echt ver van het gebouw vandaan.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:19 schreef QBay het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt mij persoonlijk, nu, nog geen aanslag...eerder een explosie veroorzaakt door bijvoorbeeld gas of zo. Maar we gaan het zien.
Hoezo dat nou wee,r het kan toch overal gebeuren?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:21 schreef tralalala het volgende:
[..]
Wel toevallig precies in een overheidsgebouw...
Want?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:23 schreef Mutant01 het volgende:
Het lijkt alsof de kracht "van binnen" is gekomen. Overigens wil ook nog even zeggen wat voor kutzender CNN wel niet is.
Want een overheidsgebouw heeft geen gas? Een gaslek kan, in principe, overal gebeuren...juist in een overheidsgebouw is het dan riskant omdat er veel mensen aanwezig zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:21 schreef tralalala het volgende:
[..]
Wel toevallig precies in een overheidsgebouw...
BBC World is goed op het momentquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:23 schreef Mutant01 het volgende:
Het lijkt alsof de kracht "van binnen" is gekomen. Overigens wil ook nog even zeggen wat voor kutzender CNN wel niet is.
Lol?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:14 schreef QBay het volgende:
Lol, uit het niets komt dit ineens. Terroristen of gaslek o.i.d?
Thnx, stuk beter inderdaad.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:24 schreef Libris het volgende:
[..]
BBC World is goed op het moment
http://www.livestation.com/channels/10-bbc-world-news-english
De gevel staat nog, alleen het glas is kapot.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:27 schreef Wokkel het volgende:
Het moet wel een enorm gaslek zijn geweest dan, wat niemand heeft gemerkt? Een beetje gaslek blaast de gevel van een flatgebouw eraf maar toch niet een heel kantorenblok?
Als dit een gaslek was dan waren die mensen allang gestorven door zuurstofgebrek
Kan je niet je naam van je video editten? Achteraf? Ja toch?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
Weet je wat ik vreemd vind? Ik was filmpje op youtube checken en vond dit:
Uploaded: 5 days ago.
Titel: Wybuch w Oslo - Explosion in Oslo 22.07.2011
Hoe kun je 5 dagen geleden een filmpje uploaden met de datum van de aanslag in Oslo?
Je hebt het youtube account van nostradamus ontdekt?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
Hoe kun je 5 dagen geleden een filmpje uploaden met de datum van de aanslag in Oslo?
Ja dat kan!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Kan je niet je naam van je video editten? Achteraf? Ja toch?
Dan heb ik niks gezegd.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gewoon de titel bewerken om lekker veel hits te krijgen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
Kun je die filmpjes niet hernoemen?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
en op journaal24quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:29 schreef Tauchmeister het volgende:
Extra NOS Journaal n.a.v. Oslo om ca. 16.30 uur op Nederland 2
Kwestie van titel veranderen 10 minuten geleden. In de hoop dat ze meer bezoekers krijgen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
Ja en dan doet hij dat waarschijnlijk om meer hits te krijgen op z'n kanaal.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:29 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Lijkt mij dat er een explosie heeft plaatsgevonden bij de centralehal, de beganegrond is compleet gestript en alles er tegen over en het gebouw er tegenover heeft de schokgolf over zich heen gekregen..quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:05 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Voor
[ afbeelding ]
Na
[ afbeelding ]
azz76vquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
vaag..!!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:31 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
azz76v
Profiel
Lid geworden:10 mei 2011
Datum van laatste bezoek:23 uur geleden
Kijk je vervolgens bij gebruiker, dan zie je dat deze 21 juli het laatst online is geweest (gister dus)quote:
Handig dat er al 10 minuten staat "Nu: extra uitzending over explosie Oslo". Kutzender.quote:
Bij Youtube hoeven pagina's niet meteen de laatste info te bevinden. Ik denk dat je naar een pagina zit te kijken die gister voor het laatst is bijgewerkt. Misschien staat er over een uurtje dat hij er een uur geleden was.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:31 schreef theNull het volgende:
[..]
Kijk je vervolgens bij gebruiker, dan zie je dat deze 21 juli het laatst online is geweest (gister dus)
Op deze foto is duidelijk te zien dat een hoop panelen van het gebouw naar binnen gedrukt zijn, ook is er een stuk muur naar beneden gekomen. Het lijkt mij op het eerste gezicht dus dat de drukgolf van buiten het gebouw kwam.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:19 schreef QBay het volgende:
[ afbeelding ]
Lijkt mij persoonlijk, nu, nog geen aanslag...eerder een explosie veroorzaakt door bijvoorbeeld gas of zo. Maar we gaan het zien.
ze moeten wachten op NL2quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:32 schreef 2dope het volgende:
[..]
Handig dat er al 10 minuten staat "Nu: extra uitzending over explosie Oslo". Kutzender.
YouTube's "laatste bezoek" is de laatste login, niet daadwerkelijk de laatste keer dat de uploader de site bezochtquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:31 schreef Tauchmeister het volgende:
[..]
azz76v
Profiel
Lid geworden:10 mei 2011
Datum van laatste bezoek:23 uur geleden
Nee, vanwege al die doden enzo natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:35 schreef gewoonfaye het volgende:
Kut, mijn vriend zit in noorwegen, geen idee waar, maar laat het niet in oslo zijn
Lekker dan als je geen idee hebt waar jouw vriend uithangt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:35 schreef gewoonfaye het volgende:
Kut, mijn vriend zit in noorwegen, geen idee waar, maar laat het niet in oslo zijn
Aanslag was ook uur geleden, dus er is nog niet veel tijd geweest...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:36 schreef StephanL het volgende:
Altijd bij de NOS. Een update van een minuut of twee en dat is het
Dan doet de BBC het een stuk beter. Meteen mensen aan de telefoon. NRK doorschakelen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Aanslag was ook uur geleden, dus er is nog niet veel tijd geweest...
Zijn er doden? Ik kom net pas onder mijn steen vandaanquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:36 schreef 2dope het volgende:
[..]
Nee, vanwege al die doden enzo natuurlijk.
BBC is dan ook een ietsiepitie stukje groter dan NOS. En nu weer van deze zinloze discussie af.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:39 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dan doet de BBC het een stuk beter. Meteen mensen aan de telefoon. NRK doorschakelen.
Nee, nog niet bekend iig.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:39 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
Zijn er doden? Ik kom net pas onder mijn steen vandaan
offtopic:quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:39 schreef StephanL het volgende:
[..]
Dan doet de BBC het een stuk beter. Meteen mensen aan de telefoon. NRK doorschakelen.
In Noorwegen hebben ze normaal gesproken geen auto's. Alleen elanden.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:35 schreef StephanL het volgende:
[..]
Mensen hebben auto's gezien zegt de NOS. Waar zie je geen auto's zou ik zeggen.
Met zijn ouders. Hutje op de hei vakanties zonder te boeken. Ze hebben aan het eind een bruiloft in bergen, maar tot die tijd kunnen ze overal zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:38 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Lekker dan als je geen idee hebt waar jouw vriend uithangt.
Zelfmoordelandquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
In Noorwegen hebben ze normaal gesproken geen auto's. Alleen elanden.
Terroristen zijn josti's dus dat zegt nog niets.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:41 schreef Wokkel het volgende:
Toch twijfel ik aan een aanslag, die zou toch gericht moeten zijn op zoveel mogelijk slachtoffers.
Tot nu toe lijkt het vooral schade te zijn aan gebouwen. Een beetje terrorist kan toch wel een betere plek vinden met veel meer potentiele slachtoffers? Of ging de bom op het verkeerde moment/plaats af?
Ah een kenner.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:15 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Een autobom zou idd niet zo hoog schade veroorzaken zonder de onderkant helemaal weg te blazen.
Maar het is wel een belangrijk gebouw... dus wat dat betreft is het wel weer een logische plek.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:41 schreef Wokkel het volgende:
Toch twijfel ik aan een aanslag, die zou toch gericht moeten zijn op zoveel mogelijk slachtoffers.
Tot nu toe lijkt het vooral schade te zijn aan gebouwen. Een beetje terrorist kan toch wel een betere plek vinden met veel meer potentiele slachtoffers? Of ging de bom op het verkeerde moment/plaats af?
Weet je niet hoe groot Noorwegen is? Laat staan Oslo.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:41 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
Met zijn ouders. Hutje op de hei vakanties zonder te boeken. Ze hebben aan het eind een bruiloft in bergen, maar tot die tijd kunnen ze overal zijn.
Grote misvatting. Doel is nooit zo veel mogelijk slachtoffers, maar zo groot mogelijke impact. Anders zouden er alleen aanslagen in sportstadia zijn.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:41 schreef Wokkel het volgende:
Maar het is vakantie in Noorwegen, ook politici zijn op vakantie...het gebouw was vrijwel leeg. Een terrorist weet dat en doet een aanslag niet op zo'n moment.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:42 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Maar het is wel een belangrijk gebouw... dus wat dat betreft is het wel weer een logische plek.
Terrorisme gaat om angst zaaien, 10 of 100 doden/gewonden maakt niet uitquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:40 schreef QBay het volgende:
[..]
Nee, nog niet bekend iig.
Het is ook vakantie in Noorwegen, dus het gebouw was vrijwel leeg...daarom denk ik niet dat het een aanslag was, terroristen weten dat ook wel.
Doden dus...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:42 schreef johnnylove het volgende:
http://www.demotix.com/ph(...)ment-building-norway
paar schokkende foto's van lijken
Ammonium/nitraat bommen laten vaak een soort bruingrijze rook achter. Dit soort explosieven worden vaker gebruikt door terroristen vanwege de eenvoud van het vergaren van dit soort stoffen.quote:
En jij mocht niet mee?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:41 schreef gewoonfaye het volgende:
[..]
Met zijn ouders. Hutje op de hei vakanties zonder te boeken. Ze hebben aan het eind een bruiloft in bergen, maar tot die tijd kunnen ze overal zijn.
Is dat niet één van de doelen bij terrorisme?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:42 schreef Mutant01 het volgende:
Het kan ook een soort van waarschuwing zijn.
Misschien was het plan B, weet ik veel. Of de terrorist wist het niet. Niet alle aanslagen worden helemaal doordacht,quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:42 schreef QBay het volgende:
[..]
Maar het is vakantie in Noorwegen, ook politici zijn op vakantie...het gebouw was vrijwel leeg. Een terrorist weet dat en doet een aanslag niet op zo'n moment.
Ik zie dodenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:42 schreef johnnylove het volgende:
Die ene man die op de grond ligt op straat, leeft duidelijk niet meer.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:42 schreef johnnylove het volgende:
Nou het zou veel meer indruk maken als het kantoor vol zat met mensen wat dus vanwege de vakanties niet zo is. Of als het gebouw helemaal instort á la Oklahoma.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:42 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Grote misvatting. Doel is nooit zo veel mogelijk slachtoffers, maar zo groot mogelijke impact. Anders zouden er alleen aanslagen in sportstadia zijn.
Het centrum van de regering van een land lijkt me een logisch doelwit.
Het lijkt me vrij symbolisch.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:42 schreef Mutant01 het volgende:
Het kan ook een soort van waarschuwing zijn.
Inderdaad, net zoals met vliegtuigen. Een vlliegtuighal vóórdat je gecontroleerd wordt door de douana etc. is veel interessanter om een bom te laten ontploffen (meer mensen etc.), maar een vliegtuig kapen en laten neerstorten (zelfs als er geen slachtoffers op de grond zullen zijn), is schijnbaar veel interessanter.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:42 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Grote misvatting. Doel is nooit zo veel mogelijk slachtoffers, maar zo groot mogelijke impact. Anders zouden er alleen aanslagen in sportstadia zijn.
Het centrum van de regering van een land lijkt me een logisch doelwit.
Gadverdamme..quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:42 schreef johnnylove het volgende:
Of waar dat blauw gestreepte shirt over heen ligt, is weinig meer van overquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:44 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Die ene man die op de grond ligt op straat, leeft duidelijk niet meer.
Afghanistanquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:45 schreef LXIV het volgende:
Waarom een aanslag in Noorwegen? Dat land valt toch niemand lastig?
Maar waarom blaas je dan geen OV-punt op ofzo waar veel mensen zijn?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:44 schreef Libris het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij symbolisch.
BBC speculeert nu dat de reden is dat er al 10 jaar Noorse troepen in Afghanistan zijn
Het is dan ook nog niet zeker dat het om een aanslag gaat.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:45 schreef LXIV het volgende:
Misschien daarom wel, meer impact met als gedacht 'Iedereen is te pakken'.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:45 schreef LXIV het volgende:
Ligt er natuurlijk ook aan wie de aanslag pleegt. Groepen zoals de ETA gaan voor bijna een symbolische aanval op een gebouw of persoon die bij hun vijanden horen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:42 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Dank voor die spoilersquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:45 schreef Tauchmeister het volgende:
Let op, schokkende foto's:
http://www.demotix.com/si(...)ed/photos/763014.jpg
http://www.demotix.com/si(...)ng-Norway_763018.jpg
Is een plein.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:56 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zo, stond daar een gebouw (in het midden) of was het een leeg stuk, want het ziet er van deze kant nogal wazig uit.
Tja.. die connectie maakt iedereen al vrij snel denk ik..quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:44 schreef Libris het volgende:
[..]
Het lijkt me vrij symbolisch.
BBC speculeert nu dat de reden is dat er al 10 jaar Noorse troepen in Afghanistan zijn
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:46 schreef Underverse het volgende:
Lijkt op een gasexplosie in een woning...
Beste gasaansluiting (of ophoping) dan.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:46 schreef Underverse het volgende:
Heb je zelf aan de pols gevoeld? Wellicht is er 1 in in zware coma. Maar je hebt gelijk hoor, sowieso zal er meer dan 1 dode zijn.quote:
Lijkt mij een aanslag...quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:46 schreef Underverse het volgende:
Je hebt duidelijk niet gekekenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Heb je zelf aan de pols gevoeld? Wellicht is er 1 in in zware coma. Maar je hebt gelijk hoor, sowieso zal er meer dan 1 dode zijn.
Daarom liggen ze beide ook met een kleedje over hun hoofd?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Heb je zelf aan de pols gevoeld? Wellicht is er 1 in in zware coma. Maar je hebt gelijk hoor, sowieso zal er meer dan 1 dode zijn.
Ik had die foto's al bekeken voor dat ze in dit topic kwamen. Maar je kan het niet zeker weten. Tis wel aannemelijk natuurlijk.quote:
Dus ze overdekken mensen die in coma liggen? Ng wat moeilijker laten ademhalen en niet voor ze zorgen?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik had die foto's al bekeken voor dat ze in dit topic kwamen. Maar je kan het niet zeker weten. Tis wel aannemelijk natuurlijk.
Hier sluit ik me volledig bij aan.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 15:50 schreef Specularium het volgende:
Gelukkig, ik vond vandaag al zo saai.
Z'n telefoonnummer verkopen voor 1000 euriquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:50 schreef gewoonfaye het volgende:
Ik krijg net een tweet van de nos redactie of ze met mijn vriend kunnen bellen, ik krijg hem zelf niet eens aan de telefoon! ( het boeit ze trouwens niet waar hij zit, als het maar noorwegen is)
Ik denk toch dat beide helaas overleden zijn. Maar laten we daar niet over gaan discussiëren, het is al erg genoeg dat er überhaupt gewonden zijn gevallen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Die titel is gewoon aangepast.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:52 schreef maxburger het volgende:
Ik blijf dat YouTube filmpje nog steeds verdacht vinden.
Dat is gewoon om veel hits te krijgenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:52 schreef maxburger het volgende:
Gozer, ik kom elke dag op YouTube, maar als ik kijk op mijn profiel wanneer ik het laatst actief was staat er 9 juli 2011. (En ja ik ben aangemeld.)quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:52 schreef maxburger het volgende:
Dit is echt te vreemd! Iemand een verklaring?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:28 schreef SuperHarregarre het volgende:
Die was al geplaatst en daar passen ze gewoon de titel aan.quote:
quote:
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:53 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dit is echt te vreemd! Iemand een verklaring?
dan nog klopt het niet, inlog datumquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:54 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Die was al geplaatst en daar passen ze gewoon de titel aan.
Ga anders met dat filmpje naar BNW
Mehehe, ik kan het goed gebruiken, maar ik wil nu gewoon mijn vriend terugquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:51 schreef YazooW het volgende:
[..]
Z'n telefoonnummer verkopen voor 1000 euri
Cache enzo van Youtube.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:54 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
dan nog klopt het niet, inlog datum
Wie is jouw vriend dan?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:50 schreef gewoonfaye het volgende:
Ik krijg net een tweet van de nos redactie of ze met mijn vriend kunnen bellen, ik krijg hem zelf niet eens aan de telefoon! ( het boeit ze trouwens niet waar hij zit, als het maar noorwegen is)
Inloggen doe ik ook zelden, sta meestal al ingelogd dan telt het volgens mij niet mee.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:54 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe kan dat als het laatste bezoek 23 uur geleden is?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:54 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Die was al geplaatst en daar passen ze gewoon de titel aan.
Ga anders met dat filmpje naar BNW
Die is niet altijd up2date, zoals slechts 30x eerder is verteld in dit topicquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:54 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
je moet inloggen om een titel te kunnen wijzigen!quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:55 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Inloggen doe ik ook zelden, sta meestal al ingelogd dan telt het volgens mij niet mee.
Tweequote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:55 schreef Faux. het volgende:
NOS Journaal op Nederland 1 of op Nederland 2 om vijf uur?
Dankquote:
Terwijl 23 uur geleden het laatste bezoek was?quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:55 schreef Kw4Kje het volgende:
Wat is er zo moeilijk aan, het filmpje is geupload op 17 juli, het is vandaag 22-7-2011 er is een aanslag gebeurd, hij veranderd vandaag de titel en de omschrijving.
Welke, Ned 2?quote:
Dat is heel vaak niet up to datequote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:56 schreef Mercer het volgende:
[..]
Terwijl 23 uur geleden het laatste bezoek was?
Je, gaat fietsen stelen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:56 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dat is dus niet up to datequote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:56 schreef Mercer het volgende:
[..]
Je staat al ingelogd als je de site bezoekt als je op 'blijf ingelogd' of 'wachtwoord onthouden' klikt bv. Op FOK! hoef ik ook niet altijd opnieuw in te loggen , alleen als ik op een andere pc of IP zit. Volgens mij kijkt youtube alleen naar wanneer je daadwerkelijk op inloggen klikt. Natuurlijk log je in achter de schermen, maar dat wordt dus niet meegeteld volgens mij als 'laatste bezoek.'quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:55 schreef Kwaliteit het volgende:
[..]
je moet inloggen om een titel te kunnen wijzigen!
En wat een dierenmishandeling om twee van die beestjes in zo'n armzalig kooitje te stoppen. Kijk dan hoe graag ze eruit willen.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:53 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dit is echt te vreemd! Iemand een verklaring?
quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:59 schreef Kw4Kje het volgende:
Er is een fucking explosie geweest, met waarschijnlijk doden en gewonden, en wij hebben het over een filmpje van 2 hamsters in een kooi.!
Samise rebellenquote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:45 schreef LXIV het volgende:
Een beetje, RTE heeft het over de mogelijkheid van bommen en de daaraan gelinkte extremistische organisaties. Ook dat er nog onduidelijkheid is over het aantal doden, ze weten dus niks meer dan CNN.quote:
Ja, geen idee waarom. Ik denk dat ze gewoon willen weten hoe het in de rest van noorwegen wordt opgepakt.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 16:58 schreef G.R.S. het volgende:
[..]
En de NOS wilt hem spreken omdat hij op dit moment in Noorwegen is?
Nyancats, zie post boven je.quote:Op vrijdag 22 juli 2011 17:00 schreef Kw4Kje het volgende:
Zijn dat trouwens hamsters of cavia's?oke sorry.
quote:Ook volgens de Noorse krant Dagbladet gaat het om een bomaanslag, uitgevoerd met een auto waaruit meerdere bommen zouden zijn ontploft. De politie bevestigt tegenover de krant Aftenposten dat er nog twee bommen gezocht worden.
De aanslag zou zijn gericht tegen het Ministerie van Olie en Energie.
De krant Dagbladet sprak met een vader die door zijn gewonde dochter werd gebeld. "Ze zei me dat ze amper kon ademen omdat er stuk glas vast zat in haar keel", aldus Ashang Afshar over zijn 16-jarige dochter Amosha.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |