abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99753350
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 15:05 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je denkt trekt enkel mensen aan die op geld uit zijn dan mensen die andere mensen willen helpen.

Bovendien, als je een sociale instelling bent die arme mensen wilt helpen, dan moet je jezelf niet buitensporig rijker maken door 100.000+ aan salarissen uit te keren. Beetje inconsequent, vind je niet?
Dat ligt er maar net aan. Je runt een (groot) bedrijf. Als de directeur van een groot bedrijf een salaris van ¤200.000 heeft, maar zijn manier van runnen een extra winst genereren van ¤300.000.

Je wilt de beste man op die plek, niet perse de goedkoopste.
Nobody knows what's going to happen. And then we film it. That's the whole concept.
pi_99753471
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 15:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hou me aanbevolen.
Volgens mij wordt deze nog minstens 2* herhaald op holland doc 24. Kijk maar op de link, helaas niet te streamen wanneer we maar willen. Maar toch dit is in ieder geval iets.

http://www.hollanddoc.nl/(...)-genoeg-van-ons.html
pi_99753755
quote:
9s.gif Op donderdag 21 juli 2011 15:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ja dat Bush-regime heeft daarmee al 65 jaar lang heel Afrika letterlijk verneukt.
Pff, ze begonnen het een beetje door te krijgen, het gebruik van condooms en zo, dat is vakkundig de nek omgedraaid. De overdaad van kinderen die nu geboren wordt is dus gedeeltelijk daaraan te danken.
pleased to meet you
pi_99754004
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 16:02 schreef moussie het volgende:

[..]

Pff, ze begonnen het een beetje door te krijgen, het gebruik van condooms en zo, dat is vakkundig de nek omgedraaid. De overdaad van kinderen die nu geboren wordt is dus gedeeltelijk daaraan te danken.
Even quoten voor het nageslacht: de overdaad aan kinderen die de Afrikanen krijgen is gedeeltelijk te danken aan het Bush-regime?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 21 juli 2011 @ 16:08:34 #80
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_99754046
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juli 2011 16:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Even quoten voor het nageslacht: de overdaad aan kinderen die de Afrikanen krijgen is gedeeltelijk te danken aan het Bush-regime?
ja man, de VS is de wortel van ALLE kwaad, dat weet je nou toch wel? :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_99754159
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 16:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Eerder het zaad van al het kwaad ;)
pi_99754389
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 16:08 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En vooral Bush! Vanaf 2000 t/m 2008 heeft hij eigenhandig Afrika verneukt. Daarvoor kregen ze het NET door hoe dat werkte met die condooms en zo, en kijk nu eens! :(
Afrika was een paradijs voor het Bush-regime.
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  donderdag 21 juli 2011 @ 16:18:23 #83
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_99754570
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juli 2011 16:07 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Die heeft zich samen met Colin Powell een slag in de rondte geneukt daar, dat wil je níet weten. :D.
En jij maar denken dat hij zovaak op z'n ranch zat? Nee hoor!
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_99754593
Eigenlijk moeten de regimes die verantwoordelijk zijn voor deze terugkerende hongersnoden voor het tribunaal in den Haag voor genocide (middels het wapen verhongeren).
Beter is om die lieden zonder vorm van proces weg te bombarderen, maar dat dient geen economisch belang dus dat zal wel niet gebeuren.

Misschien is het beter om de slachtoffers wapens te geven zodat ze het voedsel zelf weer terug kunnen veroveren van de criminelen.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_99754709
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juli 2011 16:18 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Die heeft zich samen met Colin Powell een slag in de rondte geneukt daar, dat wil je níet weten. :D.
En jij maar denken dat hij zovaak op z'n ranch zat? Nee hoor!
Hou zou kunnen, die Powell had natuurlijk nog familie daar zitten waardoor hij de weg kende en zo.
  donderdag 21 juli 2011 @ 16:22:09 #86
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_99754758
quote:
3s.gif Op donderdag 21 juli 2011 16:21 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Hou zou kunnen, die Powell had natuurlijk nog familie daar zitten waardoor hij de weg kende en zo.
Om niet te vergeten die wilde jaren van Obama en z'n kenyaanse "nichtjes".
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_99754817
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juli 2011 16:22 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Om niet te vergeten die wilde jaren van Obama en z'n kenyaanse "nichtjes".
De geboorte van Obama's familie an sich is te danken aan het Bush-regime.
pi_99754919
Arme Afrikaantjes, zo dicht bij het raadsel van de Condoom en hop, daar is Bush en die pakt het zomaar weer af. Waar zijn Bassie en Adriaan als je ze nodig hebt?
  donderdag 21 juli 2011 @ 16:26:17 #89
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_99754953
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juli 2011 09:44 schreef timmmmm het volgende:
Ik vind dit soort artikelen altijd een beetje sneu. Alsof je moet verklaren waarom je niets wil geven. Schuldgevoel?

Tevens klopt de redenatie van geen kant. Er is hongersnood. Dus willen mensen helpen omdat er anders negertjes doodgaan. Er wordt gesteld dat van elke euro de helft niet aan hulpverlening besteed wordt. Zelfs als we dat nog naar beneden bijstellen, en een kwart goed terecht komt, bij de live aid concerten is bijna 250 miljoen euro opgehaald! Voor de live 8 concerten van 2005 is dat nog eens 50 miljoen. Dus zelfs als er een kwart goed terecht komt, zijn met die concerten alleen al 75 miljoen euro opgehaald die gebruikt wordt om de inwoners te helpen.
Nu ben ik geen ster in ontwikkelingshulp, maar ik denk dat je daar best veel dingen mee kan doen, best veel voedsel mee kan uitdelen.

Haten op de regering is veel makkelijker dan daadwerkelijk iets doen. Maar hoeveel ze in Afrika ook graaien, het heeft wel degelijk ook zin. Dat excuus om niets te geven vind ik dus echt nergens op slaan.
Naief :')
  donderdag 21 juli 2011 @ 16:26:42 #90
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_99754975
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juli 2011 16:23 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

De geboorte van Obama's familie an sich is te danken aan het Bush-regime.
Het is één groot complot! Een eugenetisch project dat al generaties loopt! Het broeden van een superras!

*schopje BNW graag!
pi_99755210
quote:
14s.gif Op donderdag 21 juli 2011 10:33 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Jammer dan van die jankende lokalen, ze hebben een paar decennia gehad om de boel op orde te krijgen, is ze niet gelukt. Zolang zij blijven volharden in het luisteren naar leiders die niets anders doen dan verschillende groepen tegen elkaar op te zetten en zo maar weer is tigduizend man van andere stammen uit te moorden, zolang ze liever op een rietje bijten omdat ze niet weten hoe ze een boerderij moeten runnen en ze alle blanken die het wel wisten het land uit hebben gejaagd, zolang hebben ze geen recht van zeuren.

Ze zijn van onze goede wil afhankelijk, het wordt tijd dat we wat hardere eisen gaan stellen en ze onder directe curatele zetten. Het moet maar eens afgelopen zijn met het geld die kant op smijten, we kunnen het zelf veel te goed gebruiken.
Maar dat is een veel betere reden om hen alleen te helpen daar waar het onszelf helpt. Of bedoelde je dat?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_99755395
quote:
9s.gif Op donderdag 21 juli 2011 16:25 schreef Scorpie het volgende:
het raadsel van de Condoom
+ Afrika + Bush: ik zie een uitstekend script voor een nieuwe Indiana Jones film.
  donderdag 21 juli 2011 @ 17:17:40 #93
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_99757503
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 16:31 schreef waht het volgende:

[..]

Maar dat is een veel betere reden om hen alleen te helpen daar waar het onszelf helpt. Of bedoelde je dat?
Nee, gewoon weer de hele boel overnemen. Anders wordt het toch maar een puinzooi.
Beginnen in Zimbabwe, al die luie soldaten die amper weten hoe een schep eruit ziet van het boerenland aftrappen en er weer westerse boeren met een opleiding neerzetten.
  donderdag 21 juli 2011 @ 17:37:22 #94
351045 Ryker
Ik werk met mensen zoals jij
pi_99758549
Heeft niemand een lijst of link naar een een lokale organisatie..
Waarvan ook duidelijk is wat ze met hun middelen doen.

Bij wijze van alternatief voor de mensen die 555 te massaal en on overzichtelijk vinden..

Ik heb mijn deel in iedergeval aan het rodekruis gegeven..

http://www.rodekruis.nl/h(...)%20van%20afrika.aspx
Grtz, Theo
follower since 2001, active in 2011
pi_99758709
Het aantal inwoners in dat soort landen neemt anders nog rap toe dus een gebrek aan eten is geen enkel probleem, als ze geld inzamelen om de bevolking daar onvruchtbaar te maken sturen ze maar een verzoek om een paar tientjes.
  donderdag 21 juli 2011 @ 17:41:43 #96
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_99758770
Zullen we noodhulp uit de algemene middelen betalen, en eens gaan collecteren voor Griekenland?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 21 juli 2011 @ 17:42:55 #97
45206 Pietverdriet
pi_99758820
quote:
7s.gif Op donderdag 21 juli 2011 17:40 schreef WammesWaggel het volgende:
Het aantal inwoners in dat soort landen neemt anders nog rap toe dus een gebrek aan eten is geen enkel probleem, als ze geld inzamelen om de bevolking daar onvruchtbaar te maken sturen ze maar een verzoek om een paar tientjes.
Als we mensen onvruchtbaar gaan maken stel ik voor met idioten als jij te beginnen.
pi_99758890
Het klinkt hard maar het is tijd om maar niks te geven denk ik. Op den duur zijn er zoveel Afrikanen dat we het sowieso niet kunnen betalen.
Beter nu afkappen die zooi dat lijden er relatief minder mensen (relatief met over 10-20 jaar) want dit gaat volgend jaar en de jaren daarna ook gewoon gebeuren.
pi_99759383
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2011 17:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als we mensen onvruchtbaar gaan maken stel ik voor met idioten als jij te beginnen.
Valse teutoonse nicht die je daar bent.
  donderdag 21 juli 2011 @ 17:57:05 #100
45206 Pietverdriet
pi_99759435
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 17:44 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Het klinkt hard maar het is tijd om maar niks te geven denk ik. Op den duur zijn er zoveel Afrikanen dat we het sowieso niet kunnen betalen.
Beter nu afkappen die zooi dat lijden er relatief minder mensen (relatief met over 10-20 jaar) want dit gaat volgend jaar en de jaren daarna ook gewoon gebeuren.
Je hebt door dat dit een genocide is, dat het door groepen daar gebruikt wordt zich te ontdoen van bepaalde bevolkingsgroepen? Slachtoffers zijn voornamelijk christenen uit het zuiden die opgeruimd worden door het islamistische noorden, door strategisch met voedselvooraden om te gaan.
pi_99760043
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 17:37 schreef Ryker het volgende:
Heeft niemand een lijst of link naar een een lokale organisatie..
Waarvan ook duidelijk is wat ze met hun middelen doen.

Bij wijze van alternatief voor de mensen die 555 te massaal en on overzichtelijk vinden..

Ik heb mijn deel in iedergeval aan het rodekruis gegeven..

http://www.rodekruis.nl/h(...)%20van%20afrika.aspx
De directeur zal je dankbaar zijn http://www.trouw.nl/tr/nl(...)g-naar-beneden.dhtml
pi_99760685
quote:

[..]

Nee, die overdaad aan kinderen krijg je uiteraard door te neuken zonder voorbehoedsmiddelen. En dat begonnen ze nou net te leren, het gebruik van voorbehoedsmiddelen, en dat was moeilijk zat in een continent waar men nog denkt dat het neuken van een maagd je kan genezen van Aids. Tot Bush en consorten dus het verstrekken van hulp koppelden aan het abstinentie-beleid .. of te wel, als je de kinderen op school het gebruik van condooms leert krijg je geen geld meer.
Kan je nagaan hoeveel minder kinderen er nu honger zouden hebben zonder dat achterlijke beleid.
pleased to meet you
pi_99760897
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:29 schreef moussie het volgende:

[..]

Nee, die overdaad aan kinderen krijg je uiteraard door te neuken zonder voorbehoedsmiddelen. En dat begonnen ze nou net te leren, het gebruik van voorbehoedsmiddelen, en dat was moeilijk zat in een continent waar men nog denkt dat het neuken van een maagd je kan genezen van Aids. Tot Bush en consorten dus het verstrekken van hulp koppelden aan het abstinentie-beleid .. of te wel, als je de kinderen op school het gebruik van condooms leert krijg je geen geld meer.
Kan je nagaan hoeveel minder kinderen er nu honger zouden hebben zonder dat achterlijke beleid.
Zo inderdaad ja. Die enorme invloed die het Bush-beleid heeft gehad op zo'n miljard Afrikanen. Allemaal door hun hun condooms te ontzeggen. Terwijl het net zo goed ging en ze het net aan het leren waren.

Stoute Bush :(.
  donderdag 21 juli 2011 @ 19:09:28 #104
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_99761971
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2011 17:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt door dat dit een genocide is, dat het door groepen daar gebruikt wordt zich te ontdoen van bepaalde bevolkingsgroepen? Slachtoffers zijn voornamelijk christenen uit het zuiden die opgeruimd worden door het islamistische noorden, door strategisch met voedselvooraden om te gaan.
Ze knallen elkaar toch gewoon kapot. Zie het verschil met nu niet
  donderdag 21 juli 2011 @ 19:09:51 #105
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_99761992
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 19:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Ze knallen elkaar toch gewoon kapot. Zie het verschil met nu niet
En het geld dat ze in wapens steken moeten ze maar in voedsel steken.
pi_99764823
Waarom men niet voor Afrika zou moeten geven?

Wel hierom:

Ethiopië heeft een zeer jonge en explosief groeiende bevolking. De bevolking groeide van 33,5 miljoen in 1983 tot 90 miljoen in begin 2011. Volgens het U.S census bureau zal Ethiopië in 2050 278 miljoen mensen tellen.

Bron: Wikipedia
pi_99765747
quote:
9s.gif Op donderdag 21 juli 2011 18:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Zo inderdaad ja. Die enorme invloed die het Bush-beleid heeft gehad op zo'n miljard Afrikanen. Allemaal door hun hun condooms te ontzeggen. Terwijl het net zo goed ging en ze het net aan het leren waren.

Stoute Bush :(.
Hallo zeg, dat zijn de kinderen die nu honger hebben, als die er niet waren zouden hun ouders ook minder honger hebben. Was er potverdorie eindelijk langzaamaan iets aan het veranderen wat echt zoden aan de dijk zou zetten, minder kinderen, komen die christen-fundi's weer met hun abstinentie-verhaal roet in het eten gooien .. ooh wacht .. eten hebben ze amper ..
pleased to meet you
pi_99766157
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:41 schreef moussie het volgende:

[..]

Hallo zeg, dat zijn de kinderen die nu honger hebben, als die er niet waren zouden hun ouders ook minder honger hebben. Was er potverdorie eindelijk langzaamaan iets aan het veranderen wat echt zoden aan de dijk zou zetten, minder kinderen, komen die christen-fundi's weer met hun abstinentie-verhaal roet in het eten gooien .. ooh wacht .. eten hebben ze amper ..
Het is wat simplistisch om te stellen dat condooms de overbevolking van Afrika op gaan lossen. Ik durf te stellen dat er binnen de kortste keren lokale religieuze/spirituele leiders hun eigen strijd tegen condooms gaan voeren. Zo gaan die dingen.
pi_99766219
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 19:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

En het geld dat ze in wapens steken moeten ze maar in voedsel steken.
Met wapens kan elke rebellengroepering aan voedsel komen. Het is de normaalste zaak van de wereld dat hulporganisaties voedsel leveren aan strijdende rebellen in ruil voor 'veiligheid' of uit angst voor represailles.
  donderdag 21 juli 2011 @ 21:07:42 #110
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_99767072
Zolang ze daar in Afrika blijven fokken als konijnen stort ik geen geld in die bodemloze put. "Hmm, we hebben geen eten, geen geld, een hoop ellende en oorlog... wat moeten we doen? Laten we allemaal tien kinderen krijgen! Dan moeten we dat kleine beetje delen met nog meer mensen! Goed plan" :')

En ja, ik snap dat individuen dat doen in de hoop dat die kinderen het gezin kunnen helpen onderhouden. Als je er maar genoeg uitpoept verdient er vanzelf eentje geld. Daarom is het dus aan de overheden om een gezinsbeperking in te stellen. De hoeveelheid mensen op dat verrotte continent is het grootste probleem.

Ik wens je een dolfijne dag
pi_99767306
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:48 schreef waht het volgende:

[..]

Het is wat simplistisch om te stellen dat condooms de overbevolking van Afrika op gaan lossen. Ik durf te stellen dat er binnen de kortste keren lokale religieuze/spirituele leiders hun eigen strijd tegen condooms gaan voeren. Zo gaan die dingen.
Ik zeg dan ook nergens dat het de overbevolking 1 2 3 zou gaan oplossen, ik stel dat een beleid dat het verlenen van structurele (financiële) hulpverlening afhankelijk maakt van het al dan niet propageren van abstinentie op scholen beslist niet bijdraagt aan een oplossing.

En ja, tot bepaalde hoogte is het wishful thinking uiteraard, maar ik denk toch dat een of twee generaties die dankzij condooms minder kinderen krijgen en cq minder honger zullen hebben (en geen/minder SOA's oplopen) velen aan het denken zal zetten, en dat ze tzt de mening van de lokale religieuze/spirituele leider net zo naast zich neer zullen leggen als miljoenen katholieken al doen.
pleased to meet you
pi_99767411
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:12 schreef moussie het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook nergens dat het de overbevolking 1 2 3 zou gaan oplossen, ik stel dat een beleid dat het verlenen van structurele (financiële) hulpverlening afhankelijk maakt van het al dan niet propageren van abstinentie op scholen beslist niet bijdraagt aan een oplossing.

En ja, tot bepaalde hoogte is het wishful thinking uiteraard, maar ik denk toch dat een of twee generaties die dankzij condooms minder kinderen krijgen en cq minder honger zullen hebben (en geen/minder SOA's oplopen) velen aan het denken zal zetten, en dat ze tzt de mening van de lokale religieuze/spirituele leider net zo naast zich neer zullen leggen als miljoenen katholieken al doen.
Waarschijnlijk zijn andere factoren, naast het aanbod van condooms, van doorslaggevender belang. In Afrika zit het pensioen bijvoorbeeld nog steeds in hoeveel kinderen je krijgt.
pi_99768102
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 21:15 schreef waht het volgende:

[..]

Waarschijnlijk zijn andere factoren, naast het aanbod van condooms, van doorslaggevender belang. In Afrika zit het pensioen bijvoorbeeld nog steeds in hoeveel kinderen je krijgt.
En alleen een idioot die niet inziet dat dat niet meer werkt. Maar ja, dan kan je wel als regering heel verantwoord het gebruik van condooms willen stimuleren, ietwat vriendelijker dan die strikte een-kind politiek, maar als je naast het gevecht tegen de eigen traditionele benadering van je volk ook nog eens te maken krijgt met buitenlandse Christen-fundi's die het verstrekken van hard nodige hulp afhankelijk maken van een compleet irreëel abstinentie-beleid .. dan wordt een verandering ten positieve vrijwel onmogelijk
pleased to meet you
pi_99772133
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 20:41 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat zeg ik: stoute Bush met zijn anti-condoom-programma dat ervoor heeft gezorgd dat er nu kinderen met heel erg lege buikjes zijn van Afrika tot in Amerika :(
  donderdag 21 juli 2011 @ 23:02:43 #115
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_99773391
Wat deed men in China? Verbieden meer dan 1 kind te krijgen. Waarom? Omdat ze anders gewoon verhongerde. Zo simpel is het...Die Afrikanen moeten maar eens leren discipline te krijgen en anders verhongeren ze maar.
pi_99773682
quote:
9s.gif Op donderdag 21 juli 2011 22:41 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat zeg ik: stoute Bush met zijn anti-condoom-programma dat ervoor heeft gezorgd dat er nu kinderen met heel erg lege buikjes zijn van Afrika tot in Amerika :(
gut gut, even een inhaalslag maken door het herhalen van een dom stukje retoriek?
Dat een positieve ontwikkeling, geboortecontrole, in de kiem gesmoord wordt door wat fundamentalistische gelovigen die geen boodschap hebben aan de realiteit, so what, het zijn 'onze' gelovigen .. ?
pleased to meet you
pi_99774900
Als ze nou eens stoppen met op elkaar te schieten.

Ja heel leuk, ingewikkelde situatie, ze vermoorden elkaar verdorie dat moet toch nooit goed te praten zijn.
pi_99774955
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:07 schreef moussie het volgende:

[..]

gut gut, even een inhaalslag maken door het herhalen van een dom stukje retoriek?
Dat een positieve ontwikkeling, geboortecontrole, in de kiem gesmoord wordt door wat fundamentalistische gelovigen die geen boodschap hebben aan de realiteit, so what, het zijn 'onze' gelovigen .. ?
Het is verschrikkelijk dat dit Bush beleid heel Afrika in de ellende heeft kunnen storten! Ze hebben alle Afrikaanse landen, leiders, lokale prefecturen zo kunnen beinvloeden dat ze ervoor gezorgd hebben dat geen man meer condooms heeft en die heeft al zijn vrouwen stande pede zwanger gemaakt met de huidige geboortegolf als resultaat!

Gemene Bush :(. Stout!
pi_99775021
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2011 12:45 schreef What_what het volgende:
Mensen die geen idee hebben over Afrika en vanaf de camping maar wat roepen, he Gia? :')

-Mensen die denken dat Afrika 1 generiek gebied is :')
-Mensen die denken dat het merendeel van de Afrikanen honger heeft :')
-Mensen die denken dat er alleen maar oorlog is :')

[..]

Ja, want Europa mag prima al het europees grondgebied verbruiken, maar Afrika niet, toch?

[..]

Het blijkt prima te werken. De meeste landen van Afrika kennen enorme economische groei, de wolkenkrabbers schieten de grond uit. Oh, enje herrinnert je wel dat er na de genocide in Rwanda nog een in het stabiele Europa was?

Mensen mensen, het gaat in Afrika gewoon best goed, levensstandaard is hoger dan ooit in de meeste landen. Prima, dan zit er een Somalie tussen (zonder regering), of Zimbabwe (idiote regering), maar Afrika is booming baby! GDP per capita van 7 Afrikaanse landen is hoger dan die van onze 4 armere EU landen.
Kunnen ze mooi elkaar dus helpen, zonder ons.
pi_99775276

Je ziet gewoon die invloed van de stoute Bush-regering in deze grafiek.

Gemene Bush :(.
pi_99776104
quote:
13s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[ afbeelding ]

Nee een enorme daling in de kindersterfte is hier schuldig. :(
  † In Memoriam † vrijdag 22 juli 2011 @ 00:01:03 #122
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_99776558
Oops, verkeerd topic.
Carpe Libertatem
pi_99786837
quote:
13s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[ afbeelding ]

Die High-Yield Grains lijken de grootste 'boosdoener' te zijn, even zere neus. Weet iemand wat dat exact is?
pi_99787390
Westerse hulporganisaties zijn niet welkom in Somalië. Berichten dat de moslimextremisten van Al-Shahab het verbod op NGO's zouden hebben opgeheven zijn onjuist, zo beweren ze zelf. Al-Shahab zwaait de scepter in grote delen van Somalië.

Woordvoerder Ali Mohamud Rage van Al-Shahab zei gisteravond: "De NGO's die verboden waren, blijven verboden. Deze organisaties hielden zich bezig met politieke activiteiten." Rage sprak verder tegen dat er sprake zou zijn van hongersnood in Somalië: "Dat is baarlijke nonsens zonder basis en schaamteloze propaganda. Er is sprake van droogte in Somalië en een tekort aan neerslag, maar de situatie is niet zo slecht als wordt beweerd."

Eén van de verboden NGO's is het Wereldvoedselprogramma van de VN. Deze organisatie zei in een reactie voorlopig nog door te zullen gaan met luchttransporten van voedsel naar de Somalische hoofdstad Mogadishu.

http://www.powned.tv/nieu(...)dis_willen_geen.html
  vrijdag 22 juli 2011 @ 11:13:16 #125
117098 Hathor
Effe niet
pi_99787492
Aaahhhhh er is helemaal geen honger daar...nou mooi, hebben we ons voor niks lopen opwinden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 22 juli 2011 @ 11:26:45 #126
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_99787876
quote:
15s.gif Op donderdag 21 juli 2011 15:51 schreef YuckFou het volgende:

Ik vraag me gelijk af of daar de tv ook overspoeld wordt met beelden van uitgemergelde kindertjes om zo de bevolking op te roepen om toch genereus aan hun buurlanden te geven?
Of moet vooral de blanke ex-koloniaal ervoor opdraaien en geeft de gemiddelde Afrikaan die het nu zo goed heeft z'n geld liever uit aan een nieuwe iPhone?
Ik kan alleen spreken uit ervaring met Senegal (west afrika) en kan je vertellen dat er wel aandacht aan besteed wordt in het nieuws maar geld geven doen ze niet, ook de rijkere Senegalezen niet.
Mijn zwager woont in Dakar en doet het financieel goed, hij is van mening dat ontwikkelingshulp geen constructieve oplossing is voor deze landen. Ze zullen het zelf moeten doen zonder constante bemoeienis van 'het westen'.
Vooral het geven van geld (waarvan een groot deel verdwijn in corrupte zakken) en afgedankte troep uit europa zorgt ervoor dat het continent zich nauwelijks ontwikkeld.

Verder dringt de media ons een heel vertekend beeld op van het continent afrika, erg irritant vind ik dat. Het is een groot continent met veel verschillende landen, stammen, achtergronden en problemen maar er zijn ook positieve dingen te melden en die krijgen hier geen aandacht.

[ Bericht 1% gewijzigd door Janena op 22-07-2011 11:34:42 ]
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_99788196
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 11:26 schreef Janena het volgende:
[..]maar er zijn ook positieve dingen te melden en die krijgen hier geen aandacht.
Bijvoorbeeld?
  vrijdag 22 juli 2011 @ 11:52:42 #128
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_99788698
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 11:36 schreef waht het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld?
Grootschalige cultuurevenementen. kleine problemen die in de loop van de jaren toch minder zijn geworden (corruptie en afpersing word in Senegal op dit moment aangepakt, helaas nog niet op alle niveaus maar toch....in het dagelijks leven is het echt merkbaar).

Mijn ervaring is dat 'de europeaan' denkt aan zand, plaggehutjes, corruptie, inheemse rituelen, hongersnood en kinderen met opgezette buiken wanneer ze afrika horen (eigenlijk alles wat de media hier laat zien). Als je er geweest bent denk je ook aan andere dingen.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
  vrijdag 22 juli 2011 @ 12:02:33 #129
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_99789051
quote:
5s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 10:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Die High-Yield Grains lijken de grootste 'boosdoener' te zijn, even zere neus. Weet iemand wat dat exact is?
http://en.wikipedia.org/wiki/Norman_Borlaug

Kleinere, sterkere stengels waardoor ze niet omknakken, ziektebestendig en meer graan. Daardoor explodeerde de productie waarmee de bevolking navenant explodeerde. De bevolking van India is bijvoorbeeld bijna verdrievoudigd in de afgelopen 50 jaar.
pi_99789775
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 11:52 schreef Janena het volgende:

[..]

Grootschalige cultuurevenementen. kleine problemen die in de loop van de jaren toch minder zijn geworden (corruptie en afpersing word in Senegal op dit moment aangepakt, helaas nog niet op alle niveaus maar toch....in het dagelijks leven is het echt merkbaar).

Mijn ervaring is dat 'de europeaan' denkt aan zand, plaggehutjes, corruptie, inheemse rituelen, hongersnood en kinderen met opgezette buiken wanneer ze afrika horen (eigenlijk alles wat de media hier laat zien). Als je er geweest bent denk je ook aan andere dingen.
Mwah, het ligt toch een beetje aan je referentiekader. Vergeleken met Nederland is elk Afrikaans land een puinhoop.
pi_99789889
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:28 schreef waht het volgende:

[..]

Mwah, het ligt toch een beetje aan je referentiekader. Vergeleken met Nederland is elk Afrikaans land een puinhoop.
Vergeleken met elke ander land is het gewoon veel slechter geregeld als in NL.

Behalve dan voor de hardliners hier die de welvaartverdeling te sociaal vinden. Maar die mogen dan wel emigreren naar de VS. :P
pi_99790438
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:02 schreef Dagonet het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Norman_Borlaug

Kleinere, sterkere stengels waardoor ze niet omknakken, ziektebestendig en meer graan. Daardoor explodeerde de productie waarmee de bevolking navenant explodeerde. De bevolking van India is bijvoorbeeld bijna verdrievoudigd in de afgelopen 50 jaar.
Okay, dit is dus feitelijk de echte 'boosdoener'. Verbeterde gewassen en technieken die ervoor gezorgd hebben dat de voedselproductie toenam en stabieler werd.

http://en.wikipedia.org/wiki/Green_Revolution

Dubbelzinnig weer dat een in principe goede ontwikkeling weer right back in your face komt :D

Oh en lees dit eens:
quote:
There have been numerous attempts to introduce the successful concepts from the Mexican and Indian projects into Africa.[12] These programs have generally been less successful. Reasons cited include widespread corruption, insecurity, a lack of infrastructure, and a general lack of will on the part of the governments. Yet environmental factors, such as the availability of water for irrigation, the high diversity in slope and soil types in one given area are also reasons why the Green Revolution is not so successful in Africa.[13]
  vrijdag 22 juli 2011 @ 13:04:58 #133
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_99790862
Nou ja, moeten we er rouwig om zijn dat het in Afrika niet zo goed liep als in India? Dat zou dan ook geleid hebben tot een verdrievoudiging van de bevolking.
pi_99791998
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 12:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Vergeleken met elke ander land is het gewoon veel slechter geregeld als in NL.
Nee hoor, in de VS zijn de meeste zaken beter geregeld dan in NL.

quote:
Behalve dan voor de hardliners hier die de welvaartverdeling te sociaal vinden. Maar die mogen dan wel emigreren naar de VS. :P
Exact :P

- Eigendomsrechten beschermd door de wet, wat investeringen aantrekt. Buitenlandse investeringen in de landbouw kunnen bijvoorbeeld droogte tegengaan, waardoor de voedselproductie constant blijft, ook al is er droogte.
- Ontwikkelen en opzetten van industrieen. Doordat men vrijwel de laagste lonen ter wereld heeft kan men goedkoop met de rest van de wereld concurreren. Meer mensen vinden werk, meer belastinginkomsten, wat de overheid in de armste laag vd bevolking kan investeren. China heeft bijvoorbeeld dit model toegepast.
pi_99793942
Ik heb gedoneerd. Onschuldige babies die doodgaan van de honger zijn per definitie onnacceptabel anno 2011.
pi_99794314
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 13:04 schreef Dagonet het volgende:
Nou ja, moeten we er rouwig om zijn dat het in Afrika niet zo goed liep als in India? Dat zou dan ook geleid hebben tot een verdrievoudiging van de bevolking.
Daar draait het inderdaad wel om. Als er niet genoeg mensen sterven groeit de bevolking. Een simpele waarheid die velen liever negeren terwijl aan de andere kant het aantal geboortes amper te beperken is.

Anderzijds is het nogal onverkoopbaar om officieel een 'laat maar sterven'-beleid te voeren dus blijft het pappen en nathouden, een optie die qua uiterlijk minder onacceptabel is.
pi_99795210
quote:
In duidelijke taal: minstens de helft van een geschonken euro verdwijnt in de zakken van gewetenloze zakenmensen, die met de desbetreffende regeringen van de hongergebieden samenwerken. De strijd tegen de honger is een enorme industrie, waarvan uiteindelijk slechts één groep profiteert: die van de zakenmensen. Slechts een heel klein gedeelte van de hulp komt uiteindelijk terecht bij de hongerlijders. De met het ingezamelde geld gekochte levensmiddelen verdwijnen in duistere kanalen en duiken heel snel op regionale markten op, waar ze niet verdeeld, maar verkocht worden. Hongerlijders kunnen deze echter niet kopen. Iedere hulporganisatie weet dat. En desondanks zamelen ze steeds opnieuw geld in met ontroerende beelden van hongerende kinderen.

Per slot van rekening werken ze zelf immers ook niet voor niets. Want ook de hulporganisaties nemen een groot deel van het ingezamelde geld voor hun rekening. En uiteindelijk blijft er bijna niets over voor diegenen die het echt nodig hebben. Bovendien: al decennia lang ondersteunen Europese belastingbetalers levensmiddelenmagazijnen in potentiële Afrikaanse hongerregio´s. En als er een hongercrisis komt, dan zijn ze bijna allemaal leeg. Ook dat is al tientallen jaren lang zo. Per slot van rekening betalen wij graag toch nog een keer, of niet soms?
De tekst hierboven is het enige overtuigende stuk in de gehele tekst in een verder matig, slecht beargumenteerd artikel.
pi_99795626
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 14:46 schreef Marlan het volgende:

[..]

De tekst hierboven is het enige overtuigende stuk in de gehele tekst in een verder matig, slecht beargumenteerd artikel.
Zelfs dat is niet overtuigend dan moeten ze met concrete cijfers op de proppen komen als er echt maar 50% terecht komt zoals ze beweren, of een nog kleiner gedeelte zoals ze ook beweren, het is niets meer dan onderbuik geveolens en goedkope retoriek die daar gebruiktk wordt.
pi_99806972
quote:
9s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Het is verschrikkelijk dat dit Bush beleid heel Afrika in de ellende heeft kunnen storten! Ze hebben alle Afrikaanse landen, leiders, lokale prefecturen zo kunnen beinvloeden dat ze ervoor gezorgd hebben dat geen man meer condooms heeft en die heeft al zijn vrouwen stande pede zwanger gemaakt met de huidige geboortegolf als resultaat!

Raar figuur .. ik zeg nergens dat Bush verantwoordelijk voor alle ellende in Afrika, ik zeg dat die er niets aan deed om het te verbeteren, in tegendeel, hij zat de verbetering tegen te houden.

Want tja, zolang er genoeg kinderen geboren worden, waarvan velen ziek, zolang is er behoefte aan hulp hé. En een continent dat om de haverklap van je hulp afhankelijk is kan je stukken makkelijker je eigen prijzen dicteren ..
pleased to meet you
  zaterdag 23 juli 2011 @ 11:32:21 #140
20919 Kugari-Ken
Scandal Beauty
pi_99832103
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 18:36 schreef moussie het volgende:

[..]

Raar figuur .. ik zeg nergens dat Bush verantwoordelijk voor alle ellende in Afrika, ik zeg dat die er niets aan deed om het te verbeteren, in tegendeel, hij zat de verbetering tegen te houden.

Want tja, zolang er genoeg kinderen geboren worden, waarvan velen ziek, zolang is er behoefte aan hulp hé. En een continent dat om de haverklap van je hulp afhankelijk is kan je stukken makkelijker je eigen prijzen dicteren ..
Oh het is niet persoonlijk bedoelt hoor, jij bent een racist en samen met jou nog miljoenen anderen. Mensen die Afrika zien als een continent bevolkt door zwakzinnigen die geen eigen verantwoordelijkheid kunnen dragen en zich niet zelfstandig op kunnen stellen door een sterk intern beleid te voeren waarbij kernwaarden zoals onderwijs, infrastructuur en gezondheid hoog in het vaandel staan.

Sorry maar ik schat afrikanen misschien hoger in, misschien ben ik revolutionair en beschouw ik ze als mensen die na kunnen denken en hun eigen verantwoordelijkheid kunnen dragen.
There Is No Gravity.
The Earth Sucks.
--Brett Easton Ellis
  zaterdag 23 juli 2011 @ 12:21:48 #141
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_99833439
quote:
15s.gif Op donderdag 21 juli 2011 15:51 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Hoe vervelend, eerst kaap je alles wat los&vast zit in de zee om je heen, vervolgens wil er geen schip meer aanleggen omdat het en te duur is en je nooit weet of je je schip er ooit weer weg krijgt,

[..]
De hongerlijdende gezinnen bestaan natuurlijk ook allemaal uit kapende piraten. En die piraten hebben waarschijnlijk lak aan de gewone burgers.

quote:
het is wel hoe de schrijver het zegt, ze hebben zelf de tak afgezaagd waar ze op zitten.
Ze? Wie zijn ze?

Wat hebben hongerlijdende onschuldigen te maken met die piraten? Even los v/h feit dat ze beiden uit hetzelfde land komen?

Iemand die wordt beroofd door een medeburger is toch ook niet zelf verantwoordelijk voor deze beroving?
Krekker is de bom!
pi_99833719
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2011 03:27 schreef StefanP het volgende:
Afrika :')

Laat het volk daar elkaar maar uitroeien. Meer kunnen ze niet. Als de laatste omvalt kunnen mensen die verder dan één dag vooruit kijken hun plaats innemen.

Zimbabwe en Zuid Afrika onder blank bewind: landen met een goede infrastructuur, een sterke economie, goed onderwijs en bedrijfsleven en industrieen die zich ondanks alle boycots met het westen kunnen meten.

Zimbabwe en Zuid Afrika onder zwart bewind: corruptie, nepotisme, moord, verkrachting e.d.; binnen afzienbare tijd zijn ze niet anders dan Rwanda en de rest van het zootje.

Maar geef ze vooral geld hoor, dat werkt namelijk zo goed. Tegen je hypocriete, post-koloniaal opgedrongen schuldcomplex; meer niet.
pi_99837774
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 11:32 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

Oh het is niet persoonlijk bedoelt hoor, jij bent een racist en samen met jou nog miljoenen anderen. Mensen die Afrika zien als een continent bevolkt door zwakzinnigen die geen eigen verantwoordelijkheid kunnen dragen en zich niet zelfstandig op kunnen stellen door een sterk intern beleid te voeren waarbij kernwaarden zoals onderwijs, infrastructuur en gezondheid hoog in het vaandel staan.

Sorry maar ik schat afrikanen misschien hoger in, misschien ben ik revolutionair en beschouw ik ze als mensen die na kunnen denken en hun eigen verantwoordelijkheid kunnen dragen.
Ik zeg dat ze bikkelhard gechanteerd worden, dat zegt mi weinig over hun eigen capaciteiten
pleased to meet you
pi_99838208
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 11:32 schreef Kugari-Ken het volgende:

[..]

Och, het is een racist. :O
pi_99839536
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:02 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Wat deed men in China? Verbieden meer dan 1 kind te krijgen. Waarom? Omdat ze anders gewoon verhongerde. Zo simpel is het...Die Afrikanen moeten maar eens leren discipline te krijgen en anders verhongeren ze maar.

Hmmm, het lijkt wel of het niet alleen de Afrikanen zijn. Waarom mogen alleen de Afrikanen dan verhongeren? Ik bedoel, niemand had een probleem om medelijden op te roepen toen er duizenden Japanners overleden door een natuurramp, wat een droogte ook is, of toen er 91 Noren afgeknald werden door menselijk handelen, wat een hongersnood ook kan zijn (Google op Oekraïne).

Dat er teveel geld aan de strijkstok blijft hangen is erg. Wat veel erger is om degenen die de hulp nodig hebben dat aan te rekenen en ze te laten verrekken. Pak de corruptie aan, niet de slachtoffers met een drogreden.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_99839734
quote:
9s.gif Op donderdag 21 juli 2011 23:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Niemand zegt dat Bush en zijn ABC-politiek (Abstinence, Be faithful, Condomise, in die volgorde) verantwoordelijk is voor de ellende in heel Afrika. Het heeft het er alleen niet makkelijker op gemaakt voor de bestrijding van Aids en overbevolking.

Kijk nou eens naar het bevolkingsgroei-grafiekje:

Je ziet dat meer welvaart leidt tot minder bevolkingsgroei. Niet een-kindpolitiek, niet het preken van een seksuele moraal, alleen de praktijk: meer overlevingskansen voor het kroost betekent minder noodzaak tot het produceren van kroost. Daar is niks achterlijks of ongeremds aan.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_99839739
Laten we de overbevolking een handje helpen. Slim.
pi_99839919
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 15:43 schreef 16meter het volgende:
Laten we de overbevolking een handje helpen. Slim.
Gelukkig zijn het maar Afrikanen. Met hun mate van verbruik van natuurlijke grondstoffen en uitstoot van broeikasgassen is dat de kortste klap naar een beter bevolkingsevenwicht op deze planeet.

Oh wacht.
pi_99841637
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 15:37 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Hmmm, het lijkt wel of het niet alleen de Afrikanen zijn. Waarom mogen alleen de Afrikanen dan verhongeren? Ik bedoel, niemand had een probleem om medelijden op te roepen toen er duizenden Japanners overleden door een natuurramp, wat een droogte ook is, of toen er 91 Noren afgeknald werden door menselijk handelen, wat een hongersnood ook kan zijn (Google op Oekraïne).

Ik geloof dat A: de Japanners en Noren niet iedere 5 jaar de 'ergste ramp aller tijden' claimen en dat B: noch de Japanners noch de Noren om geld zitten te zeiken. Volwassen mensen die hun eigen boontjes doppen.
pi_99842600
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2011 16:34 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Ik geloof dat A: de Japanners en Noren niet iedere 5 jaar de 'ergste ramp aller tijden' claimen en dat B: noch de Japanners noch de Noren om geld zitten te zeiken. Volwassen mensen die hun eigen boontjes doppen.
Ik geloof dat A: niet de verhongerende mensen zelf die claim doen en B: ze al helemaal niet om geld zeiken. Vreten willen ze, hulp. Dat daar geld aan vastzit begrijpen ze, maar doe nou niet of die wandelende skeletten met breedbeeldtv's in hun achterhoofd het handje ophouden.

Het zijn volwassen mensen voor wie het eigen boontjes doppen niet is weggelegd of is afgenomen door slecht beleid in combinatie met natuurlijke omstandigheden. Op beide factoren hebben ze vrij weinig invloed. Het is niet alsof ze daar dezelfde mate van mondigheid hebben als hier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')