Shamrock Rovers dacht ikquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:03 schreef JimboSlice het volgende:
Quizvraagje: Wie is nu de kampioen van Ierland?
Inderdaad, hij mag dan een held zijn maar echt slim rijdt hij nietquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:03 schreef meeks40 het volgende:
Iedereen zeuren over dom koersen van Mollema...maar Johnny steekt er wat betreft dom koersen toch wel met kop en schouders bovenuit.
Bram Meijerquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:03 schreef JimboSlice het volgende:
Bonoquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:03 schreef JimboSlice het volgende:
een welshmanquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:03 schreef JimboSlice het volgende:
Ik ben bang dat Amador er zometeen af zal gaan in de volgende klimquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:05 schreef RemcoW23 het volgende:
Amador hupst er lekker overheen.. Kun je ook een aardige smak mee maken
Johnny is ook veel cooler dan Bauke.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:05 schreef DeeBee het volgende:
Gisteren verguisd iedereen Mollema nog hierom, deze move van Johnny en co. is zo mogelijk nóg dommer...
We have a winner, aangezien ik de spelling zelf ook niet precies wistquote:
Tja, heeft die ploegleiding dan zo weinig grip op hem? Er moet toch iemand zijn die hem voor dit soort dingen waarschuwtquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:05 schreef DeeBee het volgende:
Gisteren verguisd iedereen Mollema nog hierom, deze move van Johnny en co. is zo mogelijk nóg dommer...
Hoogerland controleert voor de twee VAC'ers vooraan neem ik aan.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:05 schreef DeeBee het volgende:
Dat weet ik wel bijna zeker. Verbaasde me al dat ie de vorige cols netjes heeft overleefdquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:06 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Ik ben bang dat Amador er zometeen af zal gaan in de volgende klim
dat is alleen zijn achternaamquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:06 schreef JimboSlice het volgende:
[..]
We have a winner, aangezien ik de spelling zelf ook niet precies wist
Verbaasde me al helemaal dat ie uberhaupt in de kopgroep zitquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:06 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Dat weet ik wel bijna zeker. Verbaasde me al dat ie de vorige cols netjes heeft overleefd.
kleurrijk figuur...wel weer een beetje een domme actiequote:
in de kopgroep bepaalde de slechtste klimmers het tempoquote:
Tuurlijk...quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:06 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hoogerland controleert voor de twee VAC'ers vooraan neem ik aan.
Wel dopingquote:
Zijn de strooiwagens al onderweg?quote:
de sneeuwschuivers waren er gister alquote:
yupquote:
Zijn voorlopig prima bezig.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:08 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Tuurlijk...
Kom op zeg, een De Weert en Roche gaan zeker even 7 minuten dichtrijden op die renners vooraan richting Sestriere?!![]()
Ok, het gaat harder dan ik dacht ja...quote:
Er is daar nog nooit gefinisht.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:14 schreef GotenSSJ het volgende:
Even tussendoor. Heeft Merckx niet ooit gewonnen op de Galibier? Of verbeeld ik me dat nu?
Ben benieuwd hoe het morgen is, de één zegt kans op buitjes, ander niks en de ander gaat voor Gavia '88 taferelenquote:
Eddy Merckx won de proloog in Angers, de 5e etappe deel B van Bordeaux naar Bordeaux, de 8e etappe van Pau naar Luchon, de 13e etappe van Orcières Merlette naar Briançon, 14e etappe deel A van Briançon naar Col du Galibier en de 20e etappe deel A van Versailles naar Versailles.quote:
Gavia '88quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:17 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe het morgen is, de één zegt kans op buitjes, ander niks en de ander gaat voor Gavia '88 taferelen
Szura praat graag Herbie na.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:19 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
In 1972, etappe 14a, won Merckx daar.
Niet op de Galibier zelf in ieder geval, daar kwam Zoetemelk als eerste boven.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:18 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Eddy Merckx won de proloog in Angers, de 5e etappe deel B van Bordeaux naar Bordeaux, de 8e etappe van Pau naar Luchon, de 13e etappe van Orcières Merlette naar Briançon, 14e etappe deel A van Briançon naar Col du Galibier en de 20e etappe deel A van Versailles naar Versailles.
Tour van 72. Waar is deze gefinisht dan?
Hm dan zit ik ernaast.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:18 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Eddy Merckx won de proloog in Angers, de 5e etappe deel B van Bordeaux naar Bordeaux, de 8e etappe van Pau naar Luchon, de 13e etappe van Orcières Merlette naar Briançon, 14e etappe deel A van Briançon naar Col du Galibier en de 20e etappe deel A van Versailles naar Versailles.
Tour van 72. Waar is deze gefinisht dan?
In 2011 zal er voor het eerst in de geschiedenis gefinisht worden op de top van de Galibier.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:19 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Ik geloof alleen niet in hippies met complottheorieenquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:13 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
jij gelooft dit soort marketing praatjes?
de toursite zegt dat het de eerste keer isquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:19 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
quote:Subsequently, Bahamontes, Gaul, Merckx, Zoetemelk, Ocana and Pantani have all gone over the summit first, which has moreover increased by one hundred or so metres since the tunnel was closed and the new road was built. And in 2011, a new name will become legendary, with the first finish judged at the summit of the Col du Galibier. At an altitude of 2, 645 metres, it will be the highest finish in the Tours history.
Hehe nee ik wist het zelf ook niet zeker. Kan ook maar 2 bronnen vinden waar echt heel duidelijk Col du Galibier staat. Dus misschien inderdaad niet een volwaardige rit?quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:20 schreef Szura het volgende:
[..]
Hm dan zit ik ernaast.
En ik luister niet naar Herbert hoor
quote:In de recentere Tourgeschiedenis hebben Nederlandse renners hun eigen wisselende ervaringen met de Galibier opgedaan. Joop Zoetemelk kwam in 1972 als eerste Nederlander boven. Het was in de etappe van Briançon naar Valloire, met eerst de beklimming van de Lautaret. Zoetemelk had op de Galibier Eddy Merckx en daarna Raymond Delisle los gereden, weet hij nog. 'Ik dacht dat ik ging winnen in Valloire, maar Merckx kwam terug in de afdaling. Vijfhonderd meter voor de finish was het erop en erover. Ik dacht nog: daar komt-ie weer aan.'
Ah, dat verklaart het. De finishplaats werd dan wel Col du Galibier genoemd, maar de echte finish lag na de afdaling.quote:
Ga dan wat anders kijken/doenquote:
Die gast die zo'n fragment had bij de Avondetappe. Potverdomme! Godverdommequote:In 1936 legde Theofiel Middelkamp op deze bergpas de basis voor de eerste Nederlandse etappeoverwinning in de Ronde van Frankrijk
Mooi, is dat ook weer duidelijkquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:22 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Ah, dat verklaart het. De finishplaats werd dan wel Col du Galibier genoemd, maar de echte finish lag na de afdaling.
Wat een man was datquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:22 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Die gast die zo'n fragment had bij de Avondetappe. Potverdomme! Godverdomme
http://www.letour.fr/2011/TDF/LIVE/us/1700/etape_par_etape.html moet je daar kijken...quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:29 schreef j0rdiiii het volgende:
Weet iemand hoe laat ze ongeveer bij de laatste klim zijn? Moet nu weg en moet wel op tijd terug zijn
tussen 5 en half6quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:29 schreef j0rdiiii het volgende:
Weet iemand hoe laat ze ongeveer bij de laatste klim zijn? Moet nu weg en moet wel op tijd terug zijn
quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:27 schreef Ajacied422 het volgende:
Hoop dat Chavanel of Casar iets kan doen.
quote:
Hij heeft geen reet aan Sjonnie.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:31 schreef DeMessias het volgende:
De Weert kan de top 10 opnieuw binnenkomen. Gelukkig heeft hij een superknecht aan Johnny
Johnny mag niks doen, alleen meerijdenquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:31 schreef DeMessias het volgende:
De Weert kan de top 10 opnieuw binnenkomen. Gelukkig heeft hij een superknecht aan Johnny
Je gaat gelijk krijgen inderdaad...zat ik toch even fout...quote:
Deze afdaling is maar 8 km, dus dat is niet zo veel en als hij zich super voelt rijdt hij samen met Bauke onderaan de laatste klim weg en pakt 1,5 minuut op de top en gaan ze samen sprinten voor de etappe winst...quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:32 schreef meeks40 het volgende:
Johnny een rasklimmer
Jammer dat de finish ook weer na een afdaling volgt, en vergeleken met Johnny daalt zelfs Schleck nog als een TGV.
Ik dacht aan Hoogerland 1e, Mollema 2e, Maarten 3e,quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:33 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Deze afdaling is maar 8 km, dus dat is niet zo veel en als hij zich super voelt rijdt hij samen met Bauke onderaan de laatste klim weg en pakt 1,5 minuut op de top en gaan ze samen sprinten voor de etappe winst...
/droommodus
Ja, dat kan ook nog... als de andere 14 in de afdaling vallenquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:34 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik dacht aan Hoogerland 1e, Mollema 2e, Maarten 3e,
Dream on
quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:35 schreef MaleDuck het volgende:
[..]
Ja, dat kan ook nog... als de andere 14 in de sjans patat komen of Bauke, Sjon en Maarten iedereen eraf rijden
De afdaling van de Sestriere is toch volgens mij niet echt steil, dus een eenling kan snel teruggepakt worden. Denk ik, het zou wel leuk zijn als ze het proberenquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:35 schreef DeMessias het volgende:
Gebeurt er niets in het peloton? Geen aanval van Contador en Sammy?
Die wel al aardig diep hebben moeten gaan om erbij te komen, terwijl Mollema redelijk rustig omhoog is gegaan en welllicht goed uit de wind heeft gezeten.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:36 schreef marcodej het volgende:
Nadeel voor Bauke is dat er nog twee, drie goede klimmers bijkomen.
quote:
quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:40 schreef Gitank2 het volgende:
Dat beestje is de Thor
Even weggeweest maar, chasse patat van De weert, Hoogerland en Co dus toch niet zinloos?
Lijkt goed te gaan ja..quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:40 schreef Gitank2 het volgende:
Dat beestje is de Thor
Even weggeweest maar, chasse patat van De weert, Hoogerland en Co dus toch niet zinloos?
Dat heb ik nooit begrepen. Eerst uren wachten en daarna toch de oversteek maken.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:41 schreef Gramulanion het volgende:
Mensen die op het laatste moment de weg nog oversteken.
Mwa, als zo'n eenling langskomt en aan de "verkeerde"kant van de weg rijdt, dat begrijp ik nog wel een beetje.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:42 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit begrepen. Eerst uren wachten en daarna toch de oversteek maken.
gras is groener daarquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:42 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit begrepen. Eerst uren wachten en daarna toch de oversteek maken.
Wat ik niet begrijp. Mensen die in de volle zon met zo'n morphsuit urenlang langs de kant gaan staan.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:42 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Volgens mij is het lekker meetrappen, ipv puur daalkunst, dus echt voordeel heb je niet..quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:44 schreef DeeBee het volgende:
Nou hop hop, achter die Moreno aan die zichzelf opblaast...40 km alleen dalen lijkt mij btje enthousiast...
Dat had je toch neem ik aan ook niet verwacht?quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:35 schreef DeMessias het volgende:
Gebeurt er niets in het peloton? Geen aanval van Contador en Sammy?
quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:03 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Anders ik wel. Wil je een tour winnen dan moet je vlakke ritten aankunnen, alert koersen om uit valpartijen en gaatjes te blijven en in de juiste waaier te zitten, je moet een (ploegen)tijdrit kunnen rijden, klimmen, goed een heuveltje op kunnen sprinten en aardig kunnen dalen.
Anders wordt het wel heel makkelijk, zat hij ook te zeuren toen hij wel meekon in de kasseienrit vorig jaar?
quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:12 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nee dat deed hij niet, omdat hij Spartacus in zijn ploeg had. Anders had hij toen ook wel geklaagd. Hetzelfde geldt ook voor de ploegentijdritten. Moet Samuel Sanchez dan maar in een andere ploeg gaan rijden? Het is allemaal onderdeel van een grote ronde.
Ja, toch wel.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:42 schreef rubbereend het volgende:
Volgens mij heb ik de Schlecks ook niet horen klagen over de steentjes bij Roubaix toen Andy daar tijd op Contador pakte
Die truien lijken ook te veel op elkaar.... en dan zitten ze ook nog eens in het zelfde teamquote:
Goed klimmen is essentieel maar rekenaars die afgestraft worden is maar al te mooi.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:49 schreef DecoAoreste het volgende:
De Tour is voor allrounders. Goed klimmen is misschien het belangrijkste, maar niet het enige belangrijke...
Welke ticker dan? ik heb het nergens nog zien staan,quote:
dat vond ie toch leukerquote:
Nee.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:02 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
lekker uit je duim aan het zuigen?
http://www.telegraaf.nl/telesport/tourdefrance/livetour/quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:03 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Welke ticker dan? ik heb het nergens nog zien staan,
Dan heb ik niets gezegd. Wel maf dat zij de enige zijn die dit melden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:03 schreef Drassss het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/telesport/tourdefrance/livetour/
15.55
waarschijnlijk op basis van Radio TDFquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:04 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Dan heb ik niets gezegd. Wel maf dat zij de enige zijn die dit melden.
Ziek geweest.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:04 schreef KoosVogels het volgende:
Zie Herbert en Maarten in een droomwereld leven. Mollema beschouwen als grootste kanshebber. Die jongen rijdt al weken als een natte krant.
Mooiere afdalingen krijg je niet.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:05 schreef Snuf. het volgende:
Ach joh hij kan gewoon niet goed dalen dus dit was wel te verwachten he
Ben dat woord nu al zat...quote:
Ja, ik heb de Tour ook gevolgd. Maar daarom rijdt hij nog wel kut.quote:
Idd. Dat was gisteren toch op tv, bij Mart..hoogste budget van allemaal.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:08 schreef TLC het volgende:
Rabo heeft zowat het hoogste budget, je zou toch denken dat ze wel fatsoenlijke fietsbanden kunnen kopen
Die 3/4 minuten die hij vandaag pakt, gaat hij morgen dubbel terug betalen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:08 schreef Drassss het volgende:
Snap dat gezeik om de Weert ook niet. Die pakt gewoon een minuut of 4/5 momenteel. Dat is toch geweldig voor zijn klassement
gan we nu ook al haten op de bandenquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:08 schreef TLC het volgende:
Rabo heeft zowat het hoogste budget, je zou toch denken dat ze wel fatsoenlijke fietsbanden kunnen kopen
Hij vergeet dat ze met Moreno vergelijken. De Weert en co zitten minuutje achter groep Mollema.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:07 schreef Dennism het volgende:
waarom roept herbert dat roche en de weert veel tijd verliezen terwijl daar op de ticker niets van blijkt, zijn zij nu scheel of is die ticker gewoon brak
niet voor de profs. Is voor alle teams van raboquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd. Dat was gisteren toch op tv, bij Mart..hoogste budget van allemaal.
Vorig jaar vergeten?quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:08 schreef TLC het volgende:
Niet voor de PT-ploeg.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd. Dat was gisteren toch op tv, bij Mart..hoogste budget van allemaal.
Hij had eerste een wiel van de neutrale wagen, misschien die verwisseldquote:
Volgens Herbert ookquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:10 schreef Robar het volgende:
Volgens de ticker is Hoogerland weer aangesloten bij Roche en De Weert?
niet alleen volgens de tickerquote:Op woensdag 20 juli 2011 16:10 schreef Robar het volgende:
Volgens de ticker is Hoogerland weer aangesloten bij Roche en De Weert?
Alsof fatsoenlijke banden zo duur zijn. Ik doe duizenden kilometers met mijn Continental 4000 banden.quote:
Marcato?quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:11 schreef DeeBee het volgende:
Wat doen die 13 man?!
Hup hup Marcato en Tjallingii vol op kop nu anders rij je sowieso voor de 2e plek...
Ze rijden op tubes.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Alsof fatsoenlijke banden zo duur zijn. Ik doe duizenden kilometers met mijn Continental 4000 banden.
Alleen rijdt jij geen koersen als de TDF, met 25 of 30km/uur over de weg rijden is wel wat anders dan wat die banden in een TDF te verduren krijgen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Alsof fatsoenlijke banden zo duur zijn. Ik doen duizenden kilometers met mijn Continental 4000 banden.
Rabobank hergebruikt gewoon tubes waarmee Boogerd zijn eerste touretappe won en Luttenberger de gele trui dacht te pakken.quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:11 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Alsof fatsoenlijke banden zo duur zijn. Ik doe duizenden kilometers met mijn Continental 4000 banden.
quote:
Dan zou hij toch wel meer achterstand hebben?quote:Op woensdag 20 juli 2011 16:14 schreef nodisch18 het volgende:
Johnny zou moeten hebben lossen vanwege materiaalpech, aldus radio TDF
Zit er wel in eigenlijk als ze er niet snel bijkomen. Op de klim denk ik niet dat ze het goed gaan maken.quote:
Dat faalde nog harder inderdaad, Forti maakte zelfs nog beter Formule 1 wagens.quote:
Hij rijdt zich uit de naad, en straks moet hij nog een col van 2de categorie beklimmen. Als de achtervolgers beetje samenwerken, of een groepje daar van moeten zie die vent toch terug kunnen halen lijkt mij?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |