abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 juli 2011 @ 12:35:25 #26
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_99744841
En wie verwacht er nu dat iemand risico's gaat nemen in een race (je weet wel, een race, waar men zo snel mogelijk wil gaan) waar miljoenen mensen naar kijken, met onzettend grote belangen?

Soms moet je renners/atleten/prestatiegerichte figuren tegen zichzelf beschermen. Zelfs Sanchez had moeite om deze weg te "lezen".
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_99744916
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 12:32 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Mee eens. Neemt niet weg dat de hoeveelheid risico die men neemt bepalend is, wat dus vooral de leiders in de wedstrijd en de klassementrenners zijn. Ga op plek 80 kijken en iedereen gaat een stuk veiliger naar beneden. Iemand als Hivert kan gewoon niet sturen.
Wat moeten ze dan doen, hand in hand naar beneden gaan? En dan vragen of ze een paar seconden mogen wegrijden, of dat de Schlecks dat wel een goed idee vinden?
pi_99744971
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 12:37 schreef Sautor het volgende:

[..]

Wat moeten ze dan doen, hand in hand naar beneden gaan? En dan vragen of ze een paar seconden mogen wegrijden, of dat de Schlecks dat wel een goed idee vinden?
Remmen, als je het niet aankan. Afdalen is ook een kwaliteit.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_99744985
quote:
2s.gif Op donderdag 21 juli 2011 12:35 schreef SaintOfKillers het volgende:
En wie verwacht er nu dat iemand risico's gaat nemen in een race (je weet wel, een race, waar men zo snel mogelijk wil gaan) waar miljoenen mensen naar kijken, met onzettend grote belangen?

Soms moet je renners/atleten/prestatiegerichte figuren tegen zichzelf beschermen. Zelfs Sanchez had moeite om deze weg te "lezen".
Tsja....dan moeten we alleen nog gaan rijden op de circuits van Spa en Assen als je risico's wilt vermijden. Alle renners een outfit aan ala Nicole Sauerbrij en niet harder fietsen dan 30 km p/u, dan is er niets gevaarlijks meer aan.

Eigen verantwoording van de renners hoeveel risico ze willen nemen en als je te veel risico neemt, dan wordt dat afgestraft.
pi_99745159
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 12:39 schreef marcodej het volgende:

[..]

Remmen, als je het niet aankan. Afdalen is ook een kwaliteit.
Ja, dat snap ik wel. Maar als je net zoals Sanchez remt en je achterwiel omhoog wordt getild omdat je over een boomstronk vliegt (en dat zal vast niet de enige in die afdaling zijn geweest) heeft dat ook niet heel veel zin he. De afdaling van Beloki (eventjes de naam kwijt) was niet gevaarlijk en daar ben ik het ook met jullie eens, maar deze was wel een stukje erger.
pi_99745298
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 12:43 schreef Sautor het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik wel. Maar als je net zoals Sanchez remt en je achterwiel omhoog wordt getild omdat je over een boomstronk vliegt (en dat zal vast niet de enige in die afdaling zijn geweest) heeft dat ook niet heel veel zin he. De afdaling van Beloki (eventjes de naam kwijt) was niet gevaarlijk en daar ben ik het ook met jullie eens, maar deze was wel een stukje erger.
Precies, dalen hoort er bij, maar je hoeft niet het risico op te zoeken bij het bouwen van het parkoers.
Die afdaling naar Gap was prima, ook in de regen was die goed te doen. Een afdaling met veel kuilen en hobbels, smalle weg en veel onoverzichtelijke bochten, zoals deze, hoeft voor mij niet in het parkoers te zitten. Dan hadden ze deze opnieuw netjes moeten asfalteren, dan was het goed te doen geweest.
  donderdag 21 juli 2011 @ 12:49:54 #32
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_99745455
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 12:39 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Tsja....dan moeten we alleen nog gaan rijden op de circuits van Spa en Assen als je risico's wilt vermijden. Alle renners een outfit aan ala Nicole Sauerbrij en niet harder fietsen dan 30 km p/u, dan is er niets gevaarlijks meer aan.
Ja, inderdaad, dat is wat ik suggereer. Elk mogelijk risico verwijderen. Als ik zeg dat zwart niet mijn ding is, dan moet ik uiteraard wel bedoelen dat ik voor extreem wit ga, want er zit helemaal niets in het midden :O.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_99745712
quote:
13s.gif Op donderdag 21 juli 2011 12:49 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ja, inderdaad, dat is wat ik suggereer. Elk mogelijk risico verwijderen. Als ik zeg dat zwart niet mijn ding is, dan moet ik uiteraard wel bedoelen dat ik voor extreem wit ga, want er zit helemaal niets in het midden :O.
Als jij open deuren intrapt dat het zo raar is dat renners risico nemen in een grote wedstrijd met veel belangen, dan moet je niet raar opkijken als de reactie navenant is.

Het verschil in opvatting is het beste te illustreren met onderstaande quotes:

quote:
2s.gif Op donderdag 21 juli 2011 12:35 schreef SaintOfKillers het volgende:

quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2011 12:39 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Eigen verantwoording van de renners hoeveel risico ze willen nemen en als je te veel risico neemt, dan wordt dat afgestraft.
  donderdag 21 juli 2011 @ 13:28:38 #34
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_99746789
als ik nu naar http://nos.nl/dossier/247789-tour-de-france-2011/tab/172/live/ ga dan zie ik een herhaling van de avondetappe :( terwijl de de klim is al begonnen is
  donderdag 21 juli 2011 @ 14:18:12 #35
348220 Plus_Ultra
Far from ya Hollywood
pi_99748873
ze zijn begonnen :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')