Shamrock Rovers dacht ikquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:03 schreef JimboSlice het volgende:
Quizvraagje: Wie is nu de kampioen van Ierland?
Inderdaad, hij mag dan een held zijn maar echt slim rijdt hij nietquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:03 schreef meeks40 het volgende:
Iedereen zeuren over dom koersen van Mollema...maar Johnny steekt er wat betreft dom koersen toch wel met kop en schouders bovenuit.
Bram Meijerquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:03 schreef JimboSlice het volgende:
Bonoquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:03 schreef JimboSlice het volgende:
een welshmanquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:03 schreef JimboSlice het volgende:
Ik ben bang dat Amador er zometeen af zal gaan in de volgende klimquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:05 schreef RemcoW23 het volgende:
Amador hupst er lekker overheen.. Kun je ook een aardige smak mee maken
Johnny is ook veel cooler dan Bauke.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:05 schreef DeeBee het volgende:
Gisteren verguisd iedereen Mollema nog hierom, deze move van Johnny en co. is zo mogelijk nóg dommer...
We have a winner, aangezien ik de spelling zelf ook niet precies wistquote:
Tja, heeft die ploegleiding dan zo weinig grip op hem? Er moet toch iemand zijn die hem voor dit soort dingen waarschuwtquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:05 schreef DeeBee het volgende:
Gisteren verguisd iedereen Mollema nog hierom, deze move van Johnny en co. is zo mogelijk nóg dommer...
Hoogerland controleert voor de twee VAC'ers vooraan neem ik aan.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:05 schreef DeeBee het volgende:
Dat weet ik wel bijna zeker. Verbaasde me al dat ie de vorige cols netjes heeft overleefdquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:06 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Ik ben bang dat Amador er zometeen af zal gaan in de volgende klim
dat is alleen zijn achternaamquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:06 schreef JimboSlice het volgende:
[..]
We have a winner, aangezien ik de spelling zelf ook niet precies wist
Verbaasde me al helemaal dat ie uberhaupt in de kopgroep zitquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:06 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Dat weet ik wel bijna zeker. Verbaasde me al dat ie de vorige cols netjes heeft overleefd.
kleurrijk figuur...wel weer een beetje een domme actiequote:
in de kopgroep bepaalde de slechtste klimmers het tempoquote:
Tuurlijk...quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:06 schreef marcodej het volgende:
[..]
Hoogerland controleert voor de twee VAC'ers vooraan neem ik aan.
Wel dopingquote:
Zijn de strooiwagens al onderweg?quote:
de sneeuwschuivers waren er gister alquote:
yupquote:
Zijn voorlopig prima bezig.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:08 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Tuurlijk...
Kom op zeg, een De Weert en Roche gaan zeker even 7 minuten dichtrijden op die renners vooraan richting Sestriere?!![]()
Ok, het gaat harder dan ik dacht ja...quote:
Er is daar nog nooit gefinisht.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:14 schreef GotenSSJ het volgende:
Even tussendoor. Heeft Merckx niet ooit gewonnen op de Galibier? Of verbeeld ik me dat nu?
Ben benieuwd hoe het morgen is, de één zegt kans op buitjes, ander niks en de ander gaat voor Gavia '88 taferelenquote:
Eddy Merckx won de proloog in Angers, de 5e etappe deel B van Bordeaux naar Bordeaux, de 8e etappe van Pau naar Luchon, de 13e etappe van Orcières Merlette naar Briançon, 14e etappe deel A van Briançon naar Col du Galibier en de 20e etappe deel A van Versailles naar Versailles.quote:
Gavia '88quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:17 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Ben benieuwd hoe het morgen is, de één zegt kans op buitjes, ander niks en de ander gaat voor Gavia '88 taferelen
Szura praat graag Herbie na.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:19 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
In 1972, etappe 14a, won Merckx daar.
Niet op de Galibier zelf in ieder geval, daar kwam Zoetemelk als eerste boven.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:18 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Eddy Merckx won de proloog in Angers, de 5e etappe deel B van Bordeaux naar Bordeaux, de 8e etappe van Pau naar Luchon, de 13e etappe van Orcières Merlette naar Briançon, 14e etappe deel A van Briançon naar Col du Galibier en de 20e etappe deel A van Versailles naar Versailles.
Tour van 72. Waar is deze gefinisht dan?
Hm dan zit ik ernaast.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:18 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Eddy Merckx won de proloog in Angers, de 5e etappe deel B van Bordeaux naar Bordeaux, de 8e etappe van Pau naar Luchon, de 13e etappe van Orcières Merlette naar Briançon, 14e etappe deel A van Briançon naar Col du Galibier en de 20e etappe deel A van Versailles naar Versailles.
Tour van 72. Waar is deze gefinisht dan?
In 2011 zal er voor het eerst in de geschiedenis gefinisht worden op de top van de Galibier.quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:19 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Ik geloof alleen niet in hippies met complottheorieenquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:13 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
jij gelooft dit soort marketing praatjes?
de toursite zegt dat het de eerste keer isquote:Op woensdag 20 juli 2011 15:19 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
quote:Subsequently, Bahamontes, Gaul, Merckx, Zoetemelk, Ocana and Pantani have all gone over the summit first, which has moreover increased by one hundred or so metres since the tunnel was closed and the new road was built. And in 2011, a new name will become legendary, with the first finish judged at the summit of the Col du Galibier. At an altitude of 2, 645 metres, it will be the highest finish in the Tours history.
Hehe nee ik wist het zelf ook niet zeker. Kan ook maar 2 bronnen vinden waar echt heel duidelijk Col du Galibier staat. Dus misschien inderdaad niet een volwaardige rit?quote:Op woensdag 20 juli 2011 15:20 schreef Szura het volgende:
[..]
Hm dan zit ik ernaast.
En ik luister niet naar Herbert hoor
quote:In de recentere Tourgeschiedenis hebben Nederlandse renners hun eigen wisselende ervaringen met de Galibier opgedaan. Joop Zoetemelk kwam in 1972 als eerste Nederlander boven. Het was in de etappe van Briançon naar Valloire, met eerst de beklimming van de Lautaret. Zoetemelk had op de Galibier Eddy Merckx en daarna Raymond Delisle los gereden, weet hij nog. 'Ik dacht dat ik ging winnen in Valloire, maar Merckx kwam terug in de afdaling. Vijfhonderd meter voor de finish was het erop en erover. Ik dacht nog: daar komt-ie weer aan.'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |