Anders ik wel. Wil je een tour winnen dan moet je vlakke ritten aankunnen, alert koersen om uit valpartijen en gaatjes te blijven en in de juiste waaier te zitten, je moet een (ploegen)tijdrit kunnen rijden, klimmen, goed een heuveltje op kunnen sprinten en aardig kunnen dalen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:58 schreef Contador_The_Best het volgende:
[..]
Hier kan ik me wel in vinden. Ik wist niet dat Andy zoiets al eerder had gezegd. Mijn excuses.
Als het jou niet boeit, waarom reageer je dan?quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:01 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Leuk, en jij laat zien dat je goed bent in topografie. Maar het boeit niet want ze gaan er gewoon NIET overheen.
Schleckjes zullen wel lopend naar beneden komen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:05 schreef SportmanNR1 het volgende:
Laatste afdaling is echt levensgevaarlijk. Sommige stukken net genoeg plaats voor een auto
Dus moet je je rijstijl daarop aanpassen...quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:05 schreef SportmanNR1 het volgende:
Laatste afdaling is echt levensgevaarlijk. Sommige stukken net genoeg plaats voor een auto
Andy heeft de afdaling drie keer verkend, dus neem aan (en hoop voor een paar leuke slotdagen) dat hij niet daalt als gisteren.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:06 schreef Joeriii het volgende:
[..]
Schleckjes zullen wel lopend naar beneden komen.
En ook drie keer tijdens de verkenning gevallenquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:07 schreef SportmanNR1 het volgende:
[..]
Andy heeft de afdaling drie keer verkend, dus neem aan (en hoop voor een paar leuke slotdagen) dat hij niet daalt als gisteren.
Hondo kan Milaan - San Remo en Ronde van Vlaanderen toestanden wel aan, verder dan dat niet.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:08 schreef Sdivad het volgende:
Kan Hondo eigenlijk een beetje klimmen? De andere negen komen volgens mij prima een berg over, maar hoe doet Hondo dat?
Die zouden toch niet weg zijn gekomen; Rojas probeerde dat gister ook. Denk dat ze hoopten op een kleinere kopgroep, zodat er na dat eerste klimmetje wat meer punten te halen zouden zijn in de tussensprint.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:08 schreef DeMessias het volgende:
Gilbert en Rojas hebben de vlucht weer gemist
Niet gemist, die mogen toch nooit mee, 'pech' voor hun omdat ze gekozen hebben mee te strijden voor de groene trui (Hushovd heeft daarentegen bijvoorbeeld de keuze gemaakt vol voor ritzeges te gaan, iets wat zich de laatste dagen uitbetaalde).quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:08 schreef DeMessias het volgende:
Gilbert en Rojas hebben de vlucht weer gemist
Alleen HTC zou daar iets op tegen gehad hebben... 't Verwondert me meer dat Casar de vrijheid krijgt.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:10 schreef Sdivad het volgende:
[..]
Die zouden toch niet weg zijn gekomen; Rojas probeerde dat gister ook. Denk dat ze hoopten op een kleinere kopgroep, zodat er na dat eerste klimmetje wat meer punten te halen zouden zijn in de tussensprint.
Nee dat deed hij niet, omdat hij Spartacus in zijn ploeg had. Anders had hij toen ook wel geklaagd. Hetzelfde geldt ook voor de ploegentijdritten. Moet Samuel Sanchez dan maar in een andere ploeg gaan rijden? Het is allemaal onderdeel van een grote ronde.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:03 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Anders ik wel. Wil je een tour winnen dan moet je vlakke ritten aankunnen, alert koersen om uit valpartijen en gaatjes te blijven en in de juiste waaier te zitten, je moet een (ploegen)tijdrit kunnen rijden, klimmen, goed een heuveltje op kunnen sprinten en aardig kunnen dalen.
Anders wordt het wel heel makkelijk, zat hij ook te zeuren toen hij wel meekon in de kasseienrit vorig jaar?
En wat dan? Gaat HTC achtervolgen? Dan moet Cav er door z'n eigen ploeg eraf. Dat werkt ook nietquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:10 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Niet gemist, die mogen toch nooit mee, 'pech' voor hun omdat ze gekozen hebben mee te strijden voor de groene trui (Hushovd heeft daarentegen bijvoorbeeld de keuze gemaakt vol voor ritzeges te gaan, iets wat zich de laatste dagen uitbetaalde).
Beste daler ooitquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:13 schreef DeMessias het volgende:
Vandaag mis ik Paolo Savoldelli(als renner, op de moto kom je 'm wel nog tegen)
Natuurlijk gaat HTC achtervolgen, net zoals ze gisteren achter Rojas deden. Cavendish gaat echt niet in een vlakke aanloop gelost worden.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:12 schreef SportmanNR1 het volgende:
[..]
En wat dan? Gaat HTC achtervolgen? Dan moet Cav er alweer snel af. Dat werkt ook niet
Nee, de verschillen zijn miniem, dus dat zal niet gebeuren. Hushovd rijdt 15 seconden wel dicht.quote:
quote:
Gesink als ploegleider en de Breuk als kopmanquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:16 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Ploegleiderswagen toch verruild voor de fiets?
quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:16 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Ploegleiderswagen toch verruild voor de fiets?
Zit er nog niet in lijkt het. 34 seconden nog maar, zijn waarschijnlijk wat ploegen die nog mee willen zitten.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:19 schreef MaleDuck het volgende:
Tempo zit er weer flink in, ben benieuwd wanneer het peloton gaat capituleren!
Leuk inderdaad, maar nu wil ik die twee uitzonderingen wetenquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:23 schreef DeMessias het volgende:
Leuk weetje op gaps.letour: Op twee na van alle gevallen was de leider na de 17e etappe ook de winnaar van de Tour.
Lemond iig.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:24 schreef Sdivad het volgende:
[..]
Leuk inderdaad, maar nu wil ik die twee uitzonderingen weten
Ik ben het er ook wel mee eens dat afdalen bij het wielrennen hoort. Aan de andere kant creëer je met een afdaling naar de finish wel een situatie waarbij er een extra verhoogd risico aanwezig is, met (eventuele) grote gevolgen. Ik snap de reactie van Schleck ook wel. Het kwam nu alleen wel erg over als slechte verliezer.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:12 schreef Redefine het volgende:
[..]
Nee dat deed hij niet, omdat hij Spartacus in zijn ploeg had. Anders had hij toen ook wel geklaagd. Hetzelfde geldt ook voor de ploegentijdritten. Moet Samuel Sanchez dan maar in een andere ploeg gaan rijden? Het is allemaal onderdeel van een grote ronde.
Leuk :quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:23 schreef DeMessias het volgende:
Leuk weetje op gaps.letour: Op twee na van alle gevallen was de leider na de 17e etappe ook de winnaar van de Tour.
Dus 1989 en 1990 (Chiappucci) dan? Landis 2006 is natuurlijk een beetje een vreemd geval, omdat hij in principe in de laatste tijdrit de leiderstrui wel pakte, en daarna ook droeg.quote:
aha, Lemond in 1989 en 1990 ofzo, toen hij Chiapucci op het laatst pakte?quote:
Correct.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:29 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
aha, Lemond in 1989 en 1990 ofzo, toen hij Chiapucci op het laatst pakte?
In 2006 had Pereiro nog geel, maar pakte Landis het nog af. Denk niet dat ze deze meetellen aangezien de DSQ later.
Nee ze geven die aan als "exception" omdat Pereiro het later via de groene tafel kreeg.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:29 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
aha, Lemond in 1989 en 1990 ofzo, toen hij Chiapucci op het laatst pakte?
In 2006 had Pereiro nog geel, maar pakte Landis het nog af. Denk niet dat ze deze meetellen aangezien de DSQ later.
http://m.tour.nos.nl/quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:29 schreef Dunckie het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar ik heb net en voor het eerst een smartphone gekocht en ben er nog niet zo handig mee: kun je op zo'n ding ook live de tour volgen. En dan bedoel ik een livestream van de nos ofzoiets, de rabobank tour app heb ik wel gevonden.
Bij voorbaat dank.
http://m.tour.nos.nl/quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:29 schreef Dunckie het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar ik heb net en voor het eerst een smartphone gekocht en ben er nog niet zo handig mee: kun je op zo'n ding ook live de tour volgen. En dan bedoel ik een livestream van de nos ofzoiets, de rabobank tour app heb ik wel gevonden.
Bij voorbaat dank.
Cavendish?twitter:andremeganck twitterde op woensdag 20-07-2011 om 13:32:58#tdf - het gaat nu zeer snel in het peloton - er zijn al nieuwe ontsnappingspogingen - reeds enkele renners in moeilijkheden reageer retweet
Dank jequote:Op woensdag 20 juli 2011 13:29 schreef ShinyStar het volgende:
@dunckie: Je kan wel de livestream via m.nos.nl volgen, alleen heel stabiel is dat niet.
Ja, als de live-uitzending start kan je daar volgenquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:34 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Dank je
Gewoon via de browser naar m.nos.nl gaan?
Ah justem!quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:32 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
http://m.tour.nos.nl/
Geen app, gewoon in je browser.
Filmpje werkt niet. (ff op youtuben)quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:34 schreef DeMessias het volgende:
Filmpje al gezien van die andere Franse held, Virenque?
http://www.sporza.be/cm/s(...)G_Tourtips/1.1070729
Is alweer terug. Maar hij valt inderdaad tegen. Zat te twijfelen tussen Peraud en Roche voor de Tour...met Roche dus de verkeerde gekozen lijkt het.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:34 schreef Gitank2 het volgende:
Da's ook de laatste keer dat ik Roche in een poultje zet(volgend jaar top, zie je altijd)
quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:35 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Filmpje werkt niet. (ff op youtuben)
Volgens mij zei ie alleen dat een etappe niet mag finishen in de afdaling zoals gisteren. Hij vond het nogal linke soep op die manier. Geloof niet dat ie iets tegen afdalingen in het algemeen heeftquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:32 schreef Lagrinta het volgende:
Ik las een prachtig bericht op een ander forum. Volgens Andy Schleck horen afdalingen niet in een Tour. Laten we het de Tour de Moon noemen als de weg toch alleen maar omhoog mag lopen.
quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:38 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Volgens mij zei ie alleen dat een etappe niet mag finishen in de afdaling zoals gisteren. Hij vond het nogal linke soep op die manier. Geloof niet dat ie iets tegen afdalingen in het algemeen heeft
http://www.nusport.nl/nie(...)niet-gevaarlijk.htmlquote:“Maar we kunnen dit soort afdalingen niet schrappen. Dan moet de Poggio ook uit Milaan-San Remo. Je belandt al snel op een hellend vlak. Moeten we een route uitstippelen op de snelweg van Parijs naar Marseille?”
En Tom Simpson wou niet dat dat een etappe finishte boven.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:38 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Volgens mij zei ie alleen dat een etappe niet mag finishen in de afdaling zoals gisteren. Hij vond het nogal linke soep op die manier. Geloof niet dat ie iets tegen afdalingen in het algemeen heeft
quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:39 schreef Sautor het volgende:
[..]
[..]
http://www.nusport.nl/nie(...)niet-gevaarlijk.html
Humor heeft ie welquote:“Maar we kunnen dit soort afdalingen niet schrappen. Dan moet de Poggio ook uit Milaan-San Remo. Je belandt al snel op een hellend vlak. Moeten we een route uitstippelen op de snelweg van Parijs naar Marseille?
Christophe Vandegoor? Da's degene die de afdaling voor Sporza verkend heeft. Ook André Meganck meldde vanmorgen dat het een zeer technische afdaling is.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:41 schreef Krambo het volgende:
Op VRT Radio1 zijn ze ook aan het klagen over de laatste afdaling van vandaag ''veel bomen, glad wegdek, smalle weg''
Fofonov, Muravyev, Hivert, Perez, Amador ?, Boasson Hagen, Casar, El Farezquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:44 schreef Ajacied422 het volgende:
kopgroep van 8 met iig leukemans en tjallingii
4 in achtervolging
Afdalen is toch gewoon onderdeel van het wielrennen.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:41 schreef Krambo het volgende:
Op VRT Radio1 zijn ze ook aan het klagen over de laatste afdaling van vandaag ''veel bomen, glad wegdek, smalle weg''
quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |