Ja. Wat hebben we anders aan dergelijke instellingen?quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ken ook adviezen van financiele instellingen die mij vlak voor de bang grote paketten aandelen hebben willen verkopen. Zeg je nu dat rating agencies een soort maatschappelijk verantwoorde taak hebben en de waarheid moeten spreken?
Is dat relevant? Wat hebben we aan lobbyisten?quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja. Wat hebben we anders aan dergelijke instellingen?
Waarom niet? Jij vindt het prima als ratings niet langer zijn te vertrouwen? Dat werkt in een vrije markt, denk je?quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind niet dat rating agencies verplicht de waarheid moeten spreken.
Dat is een prima stelling, maar dan moeten ze ook niet de rol claimen en zich daar naar gedragen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:30 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind niet dat rating agencies verplicht de waarheid moeten spreken.
Jazeker.quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ken ook adviezen van financiele instellingen die mij vlak voor de bang grote paketten aandelen hebben willen verkopen. Zeg je nu dat rating agencies een soort maatschappelijk verantwoorde taak hebben en de waarheid moeten spreken?
Die opteren duidelijk vanuit een andere rol. Geen relevante vergelijking meneer.quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Is dat relevant? Wat hebben we aan lobbyisten?
Vraag dat aan de financiele reuzen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Is dat relevant? Wat hebben we aan lobbyisten?
Er is een verschil in falen en bewust misleiden. Bovendien moeten de pensioenen daar keihard op aangepakt worden. Maar ook dat is niet relevant.quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Pensioenen hebben/hadden de rol voor mijn salaris te zorgen. Hebben ze ook niet goed gedaan.
Ja, maar als kredietbeoordelaars niet verplicht zijn de waarheid te spreken, wat is dan hun nut?quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat is een prima stelling, maar dan moeten ze ook niet de rol claimen en zich daar naar gedragen.
Wie is nog bereid voor louche accreditaties te betalen als gebleken is dat ze enkel aan natte vingerwerk doen?quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom niet? Jij vindt het prima als ratings niet langer zijn te vertrouwen? Dat werkt in een vrije markt, denk je?
Briljant dat gezeik op AT5 in de vroege morgenquote:Als ik op de webzijde van AT5 kom beginnen de ventilatoren van mijn pc sneller te draaien, gedwongen door het hoge energieverbruik door al die geanimeerde reclame.
De webzijde ziet er uit als een goedkope hoerenkast met al dat geknipper en mijn browser wordt er traag van, ondanks de snelle processor.
De reclame is dus allesbehalve milieuvriendelijk.
Waarom zou ik vriend van AT5 worden? Door mijn echte vrienden krijg ik geen hogere energierekening ...
Ze zijn ook juridisch niet aansprakelijk, ook zo vaag. Onbegrijpelijk dat iedereen er als een blind paard achteraan loopt zonder dat er enige vorm van controle is op deze bedrijven.quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, maar als kredietbeoordelaars niet verplicht zijn de waarheid te spreken, wat is dan hun nut?
Jij wilt dat het financiele handelsverkeer tot stilstand komt?quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Wie is nog bereid voor louche accreditaties te betalen als gebleken is dat ze enkel aan natte vingerwerk doen?
Dat is het dus wel nuquote:Op woensdag 13 juli 2011 10:40 schreef GSbrder het volgende:
Laat kredietbeoordelaars lekker zelf bewijzen wat hun nut is. Dat is niet ons probleem.
Webzijdequote:Op woensdag 13 juli 2011 10:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Briljant dat gezeik op AT5 in de vroege morgen
Begin de dag prompt met een lach.
Je zou de markt maar stabieler willen maken. Het idee alleen al.quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:40 schreef GSbrder het volgende:
Laat kredietbeoordelaars lekker zelf bewijzen wat hun nut is. Dat is niet ons probleem.
Ook zo vreemd inderdaad.quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:38 schreef Tem het volgende:
[..]
Ze zijn ook juridisch niet aansprakelijk, ook zo vaag. Onbegrijpelijk dat iedereen er als een blind paard achteraan loopt zonder dat er enige vorm van controle is op deze bedrijven.
Jammer dat ik die fik van vannacht gemist hebquote:
Stabiliteit door staatsmonopolies en reguleringen? Inderdaad een afschuwelijk idee.quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je zou de markt maar stabieler willen maken. Het idee alleen al.
Liever nu een geploft collectief vertrouwen in gekleurde beoordelingsinstanties dan doen alsof alle problemen zijn opgelost en doorgaan met dezelfde corrupte bedrijven die nu onder staatsbewind liggen. Meer toezicht van de US government en Amerika blijft triple A's ontvangen.quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is het dus wel nu
Ik vind ook het beroep van CRA's op vrijheid van meningsuiting vrij, tsja, vrijblijvend.
Het probleem is vooral dat de CRA's omgekocht konden worden. An sich is er niets mis met dergelijke instellingen. Tenminste, niet als zij hun werk doen: voorkomen dat er toxische financiele producten op grote schaal worden verkocht.quote:Op woensdag 13 juli 2011 10:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Liever nu een geploft collectief vertrouwen in gekleurde beoordelingsinstanties dan doen alsof alle problemen zijn opgelost en doorgaan met dezelfde corrupte bedrijven die nu onder staatsbewind liggen. Meer toezicht van de US government en Amerika blijft triple A's ontvangen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |