Vroeg ik me dus ook al af...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:01 schreef Igen het volgende:
Waarom is eigenlijk op buienradar geen bliksem te zien? Ik heb er toch al een paar gezien vanavond.
Edit: En nu ook gehoord.
Hier ook precies om 23:00quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:02 schreef Martin1234 het volgende:
Zo wat een kabaal in de lucht zeg om precies 23:00 uur!
Snap ik ook niets van idd, op de Europese radar wel trouwens.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:01 schreef Igen het volgende:
Waarom is eigenlijk op buienradar geen bliksem te zien? Ik heb er toch al een paar gezien vanavond.
De vele regen in de lucht verstoort het signaal op een 1 of andere manier, maar dit lijkt me niet helemaal juist te zijn, ik denk eerder een storing.quote:
Buienradar pikt alleen CG's op (wolk - grond) en geen CC (wolk - wolk). Zoiets las ik net op weerwoord.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:01 schreef Igen het volgende:
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:04 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Buienradar pikt alleen CG's op (wolk - grond) en geen CC (wolk - wolk). Zoiets las ik net op weerwoord.
Aha, dat kan wel eens een hoop verklaren.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:04 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Buienradar pikt alleen CG's op (wolk - grond) en geen CC (wolk - wolk). Zoiets las ik net op weerwoord.
Meestal tweet buienrader 't wel als er een storing is, heb nog niets gezien vanavond hoor. Europese rader was eerder vandaag wel van slagquote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:12 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Thnx! Ik gok dat er ook een beetje storing is bij buienradar.
Zelfde hier (regio utrecht), verder ook geen flitsen gezien behalve die. Het regent hier wel al een behoorlijk tijdje lekker hard.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:16 schreef Martin1234 het volgende:
Ik hoorde alleen om precies 23:00 uur een harde knal,
en daarna niks meer.
Klopt, vind het echter wel een beetje frappant dat ik veel mensen hoor over onweer en daar niks van zie op BR, kan zijn dat er alleen CC ontladingen zijn hoor, vond het gewoon apart.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:15 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Meestal tweet buienrader 't wel als er een storing is, heb nog niets gezien vanavond hoor. Europese rader was eerder vandaag wel van slag
Kan alleen zeggen dat ik hier in Amsterdam Zeeburg géén knal gehoort of ontlading gezien heb (maar voor de ontlading heb ik alleen maar uitzicht op 't NO)quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:18 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Klopt, vind het echter wel een beetje frappant dat ik veel mensen hoor over onweer en daar niks van zie op BR, kan zijn dat er alleen CC ontladingen zijn hoor, vond het gewoon apart.
Denk dat we het allemaal over 1 inslag hebben gezien de tijd en locatiequote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:18 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Klopt, vind het echter wel een beetje frappant dat ik veel mensen hoor over onweer en daar niks van zie op BR, kan zijn dat er alleen CC ontladingen zijn hoor, vond het gewoon apart.
Lol! Hmm, spannend hoor, het verborgen onweer.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:21 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Kan alleen zeggen dat ik hier in Amsterdam Zeeburg géén knal gehoort of ontlading gezien heb (maar voor de ontlading heb ik alleen maar uitzicht op 't NO)
http://www.nu.nl/binnenla(...)nt-hevige-regen.htmlquote:Wateroverlast in Brabant door hevige regen
BREDA - Door hevige regen in Noord-Brabant zijn bij de politie ongeveer 200 meldingen van wateroverlast binnengekomen.
Foto: NU.nl/J. van der Steen
De meldingen kwamen onder meer binnen uit Roosendaal, Oudenbosch, Bergen op Zoom, Made en Breda.
In die plaatsen zijn kelders en straten ondergelopen. Op sommige plaatsen zijn bomen omgewaaid en takken op auto's terechtgekomen.
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:28 schreef Gtaboy107 het volgende:
Ik wil slapen, hoef daar geen regen of onweer bij.
KNMI btw.Geldig: dinsdag 12 juli 2011 vanaf ca 22 uur gedurende ca 42 uur
![]()
Ik gok de regen waarschuwing.quote:
Dit:quote:
Dat regengebied dat nu over trekt komt weer terug vanwegen een groot lagedrukgebied ik Duitsland, een soort van U-turn.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:37 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik gok de regen waarschuwing.
Maar morgen en donderdag gaat (blijft?) het ook regenen, al lijkt dat op dit moment niet zo te zijn op buienradar.
Yup ik had het gelezen, maar de meesten zullen concluderen dat het morgen droog is als ze naar buienradar kijken,quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:39 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat regengebied dat nu over trekt komt weer terug vanwegen een groot lagedrukgebied ik Duitsland, een soort van U-turn.
Het stond begin van de avond op weerwoord, kan het nu zo snel niet terug vinden. Later ook nog een bericht van iemand anders, waaruit je diezelfde conclusie indirect kon trekken. Maar ik weet ook niet precies hoe het zit, heb het alleen daarvan.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
CC pakt buienradar niet op? Dat lijkt me behoorlijk stug.
Die noodweer van afgelopen dagen, ik weet het niet maar dan zouden het dus allemaal inslagen moeten zijn? Wat een kabaal moet dat wel niet geven.
Ik denk toch eerder aan een storing.
Ik slaap prima hoor als het regent.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:28 schreef Gtaboy107 het volgende:
Ik wil slapen, hoef daar geen regen of onweer bij.
KNMI btw.Geldig: dinsdag 12 juli 2011 vanaf ca 22 uur gedurende ca 42 uur
![]()
DAT is pas een lijntje in de bui!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:50 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nogal: http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=lightning
Het beste is als je in een tent zit (wel droog) en dan lekker in je slaapzak...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:47 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Ik slaap prima hoor als het regent.
Slecte windmeter dan, ik hoor die van mij niet eens als ik erbij staquote:Op woensdag 13 juli 2011 00:05 schreef garnage-patrick het volgende:
heb last van de wind...
hoor de windmeter als een gek tekeer gaan af en toe. lig er maar een paar meter bij vandaan...
Ja en dan met dat getik van de regen heerlijk inslaap vallen...quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:11 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Het beste is als je in een tent zit (wel droog) en dan lekker in je slaapzak...
Dat was vanavond dus... Eén keer raden waar ik woon...twitter:weeronline twitterde op dinsdag 12-07-2011 om 22:52:46Momenteel in de regio Utrecht zware regen. Wolkbreuk zorgt in Vianen voor 64 mm tot nu toe. Ook elders in het land toenemende neerslag! reageer retweet
En ik...quote:Op woensdag 13 juli 2011 01:17 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Dat was vanavond dus... Eén keer raden waar ik woon...twitter:weeronline twitterde op dinsdag 12-07-2011 om 22:52:46Momenteel in de regio Utrecht zware regen. Wolkbreuk zorgt in Vianen voor 64 mm tot nu toe. Ook elders in het land toenemende neerslag! reageer retweet
Ligt eraan waar je bedoeld..quote:
regen? Welke regen?quote:Op woensdag 13 juli 2011 08:07 schreef marcel-o het volgende:
wat een regen is er gevallen![]()
goed voor de moestuin
tsja wij hebben slecht weer omdat zuid-Europa heel mooi weer heeft, zo gaat het nou altijdquote:Op woensdag 13 juli 2011 07:48 schreef INViCTuS het volgende:
Op en top herfst :s
Zuid Europa heeft weer is last van een hittegolf. Eigenlijk ook krom dat dit lagedrukgebied ontstond in Spanje door het mooie warme weer.
Het heeft te maken met het lage drukgebied wat op de grens van Duitsland/Nederland ligt. De buienlijn wordt een beetje samengeperst en blijft daardoor wat liggen rond ons land. Straks zal het lage drukgebied ( langzaam ) wegtrekken richting het NO en zodoende draaien de buien langzaam weer land inwaarts. Vandaar ook de waarschuwing voor langdurige regenquote:Op woensdag 13 juli 2011 12:04 schreef marcel-o het volgende:
wat gebeurt er nou met de buien?
lijkt wel of ze stil hangen en alleen van vorm veranderen.
[ afbeelding ]
Ik wou zeggen, hier in Twente miezert het al de hele ochtend, volgens buienradar is het hier droogquote:Op woensdag 13 juli 2011 12:26 schreef Drassss het volgende:
[..]
Tevens, let niet op de radar van buienradar. Die heeft veel moeite met het zien van regen.
Nog harder?quote:Op woensdag 13 juli 2011 12:38 schreef aloa het volgende:
Morgen gaat het flink waaien. Vooral aan de kust van zeeland en zuid holland. Windkracht 8 wordt er verwacht.
inderdaad ja. Harde wind in het noorden lijkt mee te gaan vallen voor morgen. Het wordt hier weer windstil.quote:Op woensdag 13 juli 2011 13:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier in het noorden is het nog maar de vraag wat het allemaal gaat doen, dat lagedruk komt hier over en met wat pech houd het noorden het droog met een beetje wind zoals in nov 2008, ik krijg er alweer nachtmerrie van
en hun economieën gaan slecht, waar wij ook weer last van krijgenquote:Op woensdag 13 juli 2011 11:01 schreef pinine het volgende:
[..]
tsja wij hebben slecht weer omdat zuid-Europa heel mooi weer heeft, zo gaat het nou altijd
http://www.buienradar.nl/motregenradar.aspxquote:Op woensdag 13 juli 2011 13:06 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik wou zeggen, hier in Twente miezert het al de hele ochtend, volgens buienradar is het hier droog.
Ik woon in het oosten van Twente, waar het volgens de motregenradar ook niet regent. Maar het miezert hier aan een stuk door.quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:33 schreef xibalba het volgende:
[..]
http://www.buienradar.nl/motregenradar.aspx
En dan zitten we alweer op 23 juli... hopelijk brengen Augustus en September iets meer zon, al hoef ik ook geen dagen van 30+ graden etc.quote:Op de E17 en de E40 rond Gent heeft het onweer gisterenavond voor verkeershinder gezorgd en lag het mogelijk aan de basis van enkele ongevallen. Overal was het gevaar op rukwinden groot. Vandaag en donderdag wordt het ronduit herfst met veel regen, wind en temperaturen die in het centrum niet hoger klimmen dan 15 à 16 graden. Pas vrijdag treedt er een (tijdelijke) weersverbetering op, maar het weekend wordt weer somberder. Zeker tot eind voglende week blijft onze zomer kwakkelen. Temperaturen boven de 25 graden zitten er de komende dagen niet in.
23 juli ben ik jarigquote:Op woensdag 13 juli 2011 14:37 schreef Frutsel het volgende:
Volgens de Belg
[..]
En dan zitten we alweer op 23 juli... hopelijk brengen Augustus en September iets meer zon, al hoef ik ook geen dagen van 30+ graden etc.
Nou, de partytent hoeft ook dit jaar niet op denk ikquote:Op woensdag 13 juli 2011 14:43 schreef MaLo het volgende:
[..]
23 juli ben ik jarig. Mijn dochter is in april jarig, dan kunnen we meestal buiten zitten, dan is het heerlijk zonnig voorjaarsweer. Met mijn verjaardag zitten we de laatste jaren vrijwel altijd binnen omdat het dan regent
.
Het vooruitzicht is goed...nu hopen dat het zo blijft.quote:Op woensdag 13 juli 2011 14:44 schreef Jor_Dii het volgende:
Echt pauperweer, hopen op Augustus dan maar..
Nog gefeliciteerd danquote:Op woensdag 13 juli 2011 14:44 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Nou, de partytent hoeft ook dit jaar niet op denk ik
Alvast gefeliciteerd voordat ik het vergeet![]()
Ik was zelf vorige week jarig, ook niet buiten gezeten
quote:Zware windstoten mogelijk tot ongeveer 80 km/uur / Gusts up to approximately 80 km/hr
Inderdaad ja.quote:Op woensdag 13 juli 2011 19:25 schreef INViCTuS het volgende:
Zo te zien dus ook aardige stoten op land...
Hier ook miezer de hele dag, wat een takkezooi is dat toch.
Jep, ik vrees dat west-Brabant weer veel wateroverlast gaat krijgen morgen...quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:15 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ja hoor, en Groningen krijgt helemaal niks
Arnhem ook niet hoorquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:15 schreef Glijdt_licht het volgende:
Alweerquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:24 schreef Drassss het volgende:
[..]
Jep, ik vrees dat west-Brabant weer veel wateroverlast gaat krijgen morgen...
Jep.. alles draait straks terug via Noord/zuid Holland richting Brabant. Kan een natte bedoeling gaan worden.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:41 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
AlweerDe vissen gaan in de tuin zwemmen dan vrees ik.
Het jaar ingaan waarbij ze aan het begin van de zomer waarschuwden voor de droogste zomer ooit, en de geschiedenis ingaan als de natste zomer ooitquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:40 schreef Schuifpui het volgende:
Het noorden heeft altijd de meeste sneeuw.![]()
Maareh, waarom is iedereen opeens zo blij met regen? Voor de statistieken?
Als het dan nu ook zou sneeuwen!quote:Op donderdag 14 juli 2011 06:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Herken dit maar als 25nov 2005, blehhhhh
Tja daar is het toch wat te warm voor.quote:
Waarom dan?quote:Op donderdag 14 juli 2011 08:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Tja daar is het toch wat te warm voor.
Op die dag heb ik gewoon trauma aan overgehouden
Echt niet! Ik heb hier in Twente toch wel drie omgewaaide kliko's gezien, en voor ons geldt niet eens een waarschuwing.quote:Op donderdag 14 juli 2011 08:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Zijn de waarschuwingen niet wat overdreven voor het oosten van het land? Lijkt me dat het gebied zich vooral in het westen blijft concentreren, of schuift het nog landinwaarts?
Het draait straks het land binnen, dus die waarschuwingen lijken me wel terechtquote:Op donderdag 14 juli 2011 08:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Zijn de waarschuwingen niet wat overdreven voor het oosten van het land? Lijkt me dat het gebied zich vooral in het westen blijft concentreren, of schuift het nog landinwaarts?
quote:KNMI breidt waarschuwing noodweer uit
AMSTERDAM - Zeer slecht weer staat ons vandaag te wachten. Behalve vele tientallen millimeters regen zal ook de wind voor ernstige overlast gaan zorgen. Het KNMI heeft de waarschuwingen voor zware windstoten en extreme regenval inmiddels uitgebreid van het noorden en westen naar ook het midden, zuiden en delen van het oosten van ons land.
Net als in de kustprovincies is code geel nu van toepassing, naar verwachting trekt het slechte weer in de loop van de ochtend ons land weer binnen. Dat alles heeft te maken met een zeer actieve storing die dinsdagavond ons land passeerde op weg naar Polen en gisteren min of meer bleef hangen.
Vandaag hebben we te maken met de draaiiing van het laag dat voor extra activiteit in de atmosfeer zorgt. Zo was het bijvoorbeeld vanochtend boven de Noordzee praktisch nog windstil. In de gebieden met code geel wordt tot 50 millimeter neerslag verwacht. Er kunnen windstoten voorkomen tot 80 kilometer per uur, goed voor een stormwindkracht 7 à 8. Vooral watersporters wordt geadviseerd vandaag aan de wal te blijven.
Morgen is het een stuk rustiger. Het lagedrukgebied trekt verder weg en een zwak hogedrukgebiedje weet ons weer te bepalen. De zon komt gaandeweg de ochtend tevoorschijn, de wind neemt af en de temperatuur stijgt naar een aangename 18 tot 22 graden. In het weekeinde bepaalt een grote Oceaanstoring ons weer. Het regent dikwijls maar zaterdag voelt het met gemiddeld 23 graden klam aan. Zondag daalt het kwik naar 18 graden.
quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik hoop wel dat het hier in het westen rond 13.30 droog is want dan moet ik naar me werk toe....
Opmerkelijk Aardbeving in het engels/franse kanaal... zojuist... 4.5... misschien doen we er ook een tsunami-tje bijquote:
Ben ik even blij dat ik in Midden-Brabant zit. Maar ja, als ik de radar moet geloven, komt daar ook een bak water overheen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Opmerkelijk Aardbeving in het engels/franse kanaal... zojuist... 4.5... misschien doen we er ook een tsunami-tje bijMeer water voor het Westen
Precies waar ik aan dacht toen ik net de radar zagquote:Op donderdag 14 juli 2011 06:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Herken dit maar als 25nov 2005, blehhhhh
Ha, ik heb dat probleem ook altijdquote:Op donderdag 14 juli 2011 09:30 schreef Schuifpui het volgende:
Fuck, kijk net op de buienradar, voor m'n gevoel was het ergste wel voorbij, maar voorlopig wordt het niet droog. En in moet nog boodschappen doen. Het niet eens eten en drinken voor m'n ontbijt.
http://www.nu.nl/binnenland/2564862/knmi-breidt-waarschuwing.htmlquote:Problemen
In de regio Rotterdam waaiden donderdagochtend meerdere bomen om. Sommige van deze bomen kwamen op de weg terecht, met alle overlast van dien.
Het kustwachtcentrum meldt dat een schip een alarmmelding heeft gedaan. Er wordt geprobeerd contact te maken met de schipper, maar dat is nog niet gelukt. Onduidelijk is of het vaartuig zich op het IJsselmeer, de Waddenzee of de Noordzee bevindt.
De regen houdt donderdag de hele dag aan. Pas 's nachts wordt het vanuit het westen van het land iets droger. Vrijdag zijn er enige opklaringen, maar in het weekeinde is het weer nat, met middagtemperaturen rond de veertien graden.
Schiphol
Reizigers die donderdag vliegen vanaf luchthaven Schiphol moeten rekening houden met vertragingen. Door de harde zuidwestelijke wind kunnen er minder vliegtuigen vertrekken dan normaal. De meeste vertragingen bedragen een half uur tot een uur.
Dat liet een woordvoerster van Schiphol weten. Tot tien uur 's ochtends waren ook zo'n tien vluchten geannuleerd. De meeste daarvan zouden naar Europese bestemmingen gaan.
Zeur niet, wij hebben al tijden niets gehad in het oostenquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:15 schreef Glijdt_licht het volgende:
Rotterdam meld hierquote:Op donderdag 14 juli 2011 10:52 schreef Frutsel het volgende:
Zeeland al ondergelopen? Of ZuidHolland?
Hier is ook niks in huisquote:Op donderdag 14 juli 2011 09:30 schreef Schuifpui het volgende:
Fuck, kijk net op de buienradar, voor m'n gevoel was het ergste wel voorbij, maar voorlopig wordt het niet droog. En in moet nog boodschappen doen. Het niet eens eten en drinken voor m'n ontbijt.
quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:09 schreef Burnie88 het volgende:
Komt die regen eigenlijk steeds verder landinwaarts of zakt het naar het zuiden?
Dan is er nog hoop voor Twentequote:
Ik heb anders al een kruiwagen vol regenwater staan..quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:15 schreef Glijdt_licht het volgende:
quote:
Jep, ik verwacht dat jij wel iets meer gaat krijgen dan ik hiero 25km zuid van je.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:22 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]dan krijgen we echt nog een bak regen hier Drass
Pfff, Zeeland kan wel wat meer hebben dan dit hoorquote:Op donderdag 14 juli 2011 10:52 schreef Frutsel het volgende:
Zeeland al ondergelopen? Of ZuidHolland?
Het regent nog niet harder dan je hebben kan?quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:30 schreef Piles het volgende:
[..]
Pfff, Zeeland kan wel wat meer hebben dan dit hoor
quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:31 schreef Againzender het volgende:
[..]
Het regent nog niet harder dan je hebben kan?
quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:31 schreef Againzender het volgende:
[..]
Het regent nog niet harder dan je hebben kan?
tja, de bomen zijn daar wat meer wind gewend natuurlijk. Vanaf Texel hoor ik ookaltijd wat minder schade komenquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:36 schreef Piles het volgende:
[..]
Opvallend is het wel, dat bij zulk weer zo'n beetje heel Nederland in de stormschade zit, en Zeeland hoor je amper iets van
Nee idd, hier is het gewoon droogquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:37 schreef schommelstoel het volgende:
Dit, dat, zus, zo, heel het land last van noodweer...
Ze moeten bij het KNMI en de media is snappen dat het westen van Nederland niet 'heel' Nederland is...
Uh, het zal wel landinwaarts trekken dus de provincies Utrecht/Brabant/Gelderland krijgen ook gewoon last van dit weer?quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:37 schreef schommelstoel het volgende:
Ze moeten bij het KNMI en de media is snappen dat het westen van Nederland niet 'heel' Nederland is...
het KNMI heeft de waarschuwingen ook netjes per regio staan, en niet voor het hele land.quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:37 schreef schommelstoel het volgende:
Drenthe, Groningen, Overijssel, Gelderland?quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:38 schreef Drassss het volgende:
[..]
Uh, het zal wel landinwaarts trekken dus de provincies Utrecht/Brabant/Gelderland krijgen ook gewoon last van dit weer?
Tja een systeem kan niet elke provincie raken, maar als je de gehele Randstad/Utrecht/Brabant/Gelderland raakt mag je toch praten over Nederland lijkt mequote:Op donderdag 14 juli 2011 11:40 schreef schommelstoel het volgende:
[..]
Drenthe, Groningen, Overijssel, Gelderland?
Jawel hoor, als het zo doorgaat gaat deze zomer de geschiedenis in als 'natter dan normaal'quote:Op donderdag 14 juli 2011 11:45 schreef StephanL het volgende:
Al genoeg regen om de droogte tekorten op te vangen? Jeetje wat een buien
Stilte voor de stormquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:26 schreef Againzender het volgende:
En toen was het opeens windstil in Amsterdam. En het wordt donker.....
Komt met bakken uit de hemelquote:Op donderdag 14 juli 2011 11:48 schreef schommelstoel het volgende:
Dus er zal naast veel wind ook regen gaan vallen?
Ik dacht dat dit wel mooi weer was om foto's te gaan maken, heb alleen geen zin in een natte kapotte camera!
kan ook zijn dat de radar dat niet goed registreert.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:05 schreef lipjes het volgende:
valt me wel op dat het meerendeel van de zware buien niet over de moerdijk komen omdat ze daar afbreken
Wat wilde ik net vragen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 12:57 schreef MaLo het volgende:
Als de buienkrul zo door blijft gaan, krijgen we hier in Overijssel toch ook een enorm pak regen? Of lossen de buien langzamerhand op? Of volgt de krul straks stiekum een andere koers?
Lol! Props voor je paintskills!quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:02 schreef Drassss het volgende:
[ afbeelding ]
Je moet het naar mijn mening zo zien:
- Zwart: trekrichting van het lage drukgebied.
- Rood: Hij zal langzaam richting Duitsland schuiven.
- Geel: Er komt nog een aanhangsel achteraf dat via Utrecht/Gelderland richting Duitsland trekt.
Juist, ik snap het.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:02 schreef Drassss het volgende:
[ afbeelding ]
- Geel: Er komt nog een aanhangsel achteraf dat via Utrecht/Gelderland richting Duitsland trekt.
Bedankt voor de uitleg. Lijken we toch echt nét niet in de buienlijn te komenquote:Op donderdag 14 juli 2011 13:02 schreef Drassss het volgende:
[ afbeelding ]
Als het dan toch regent en waait, dan liever ook maar flinkquote:Op donderdag 14 juli 2011 13:29 schreef StephanL het volgende:
Ik ben het nu wel zat, al dat wind en regen
ze haten ons gewoonquote:Op donderdag 14 juli 2011 13:16 schreef MaLo het volgende:
[..]
Bedankt voor de uitleg. Lijken we toch echt nét niet in de buienlijn te komen
Dus hier in Nijmegen zometeen de volle lading?quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:02 schreef Drassss het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:38 schreef xibalba het volgende:
[..]
Dus hier in Nijmegen zometeen de volle lading?
Idd, het is een weercomplot, alle weergoden zijn tegen ons!quote:
Iez Dieskriminaatsie!quote:
quote:Boeren blij met regenval
DEN HAAG (AFN) - Nederlandse boeren zijn blij met de regenval in het land. Dat zei een woordvoerder van LTO Nederland donderdag.
,,De gewassen staan er redelijk tot goed bij'', aldus de woordvoerder. Ook de Boerenbond in België reageerde verheugd op het weer. Volgens de bond is de regen van de afgelopen dagen vooral goed nieuws voor de bieten, halflate aardappelen en maïs.
Ho ho, ik kom wel enkele maisvelden tegen op weg naar werk hier in ZH.. Maar dat bericht zal voornamelijk over zeeuwse en brabantse boeren gaan, denk ik idd.quote:Op donderdag 14 juli 2011 13:52 schreef Frutsel het volgende:
[..]
ZuidHolland krijgt de meeste reden. Daar is niet eens plaats voor boeren
en straks gaan ze weer zeuren dat het te nat is en alles weg rot op het landquote:
Inderdaad, ik verwacht ook wat zelfmoordenquote:Op donderdag 14 juli 2011 14:02 schreef Jor_Dii het volgende:
Ik denk dat er behoorlijk wat mensen nog een last-minute gaan boeken de aankomende dagen
vergeet de slagroom niet hequote:Op donderdag 14 juli 2011 14:07 schreef Divje het volgende:
Het waait hier echt hardVind het zielig voor het meisje met de groentekraam bij de buren
Gisteren zat ze ook al te rillen&bibberen, misschien zo even langsgaan met een warme choco
![]()
Ik denk dat de slagroom in m'n eigen gezicht wordt geblazen zo hard waait het hierquote:
Ik vang de volle buts al vanaf vanochtend..quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:21 schreef lezzer het volgende:
Als ik die buienradar zo bekijk gaan wij de volle buts vangen
Idem, volgens mij zelfs al vanaf gisteravond niet droog geweest en volgens buienradar gaat het nog vele uren duren ook.quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:34 schreef 67Impala het volgende:
[..]
Ik vang de volle buts al vanaf vanochtend..
Ik snap het ook niet hoor, het was hier tot 10 minuten geleden ook gewoon droog maar er stond wel een fris briesjequote:Op donderdag 14 juli 2011 14:39 schreef kahaarin het volgende:
Wat zeuren jullie nu allemaal, fris fruitig miezerbuitje en windstil, snap de ophef allemaal niet hoor...
Ja inderdaad.. als je op buienradar die enorme vlek ziet.. Alleen Groningen en Drenthe die kant uit lijken het om 16.15 nog een beetje droog te houden.quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:40 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Idem, volgens mij zelfs al vanaf gisteravond niet droog geweest en volgens buienradar gaat het nog vele uren duren ook.
Van die lichte miezer die gaat stuiven en omhoog waaien, net sneeuw iddquote:Op donderdag 14 juli 2011 14:19 schreef superworm het volgende:
Hier lijkt wel sneeuw uit de buien te komen af en toe, meerdere collega's zeiden het al. Is dat mogelijk?!
http://knmi.nl/klimatologie/geografische_overzichten/index.cgiquote:Op donderdag 14 juli 2011 14:59 schreef Jor_Dii het volgende:
is er ergens een actueel kaartje met regenval?
Ik geloof niet dat er 3km verderop slechts 12.3 mm is gevallen.. het regent hier godver al de hele godganselijke dag...quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:05 schreef Resistor het volgende:
[..]
http://knmi.nl/klimatologie/geografische_overzichten/index.cgi
Die is van gisterochtend 10:00 tot vanochtend 10:00. Niet met de rest van vandaag erbij.quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:05 schreef Resistor het volgende:
[..]
http://knmi.nl/klimatologie/geografische_overzichten/index.cgi
Zoiets komt in de buurt:quote:Op donderdag 14 juli 2011 14:59 schreef Jor_Dii het volgende:
is er ergens een actueel kaartje met regenval?
Ja dus:quote:Op donderdag 14 juli 2011 15:54 schreef Jor_Dii het volgende:
http://maps.google.nl/map(...)=13,341.41,,0,-10.21
Staat op instorten, weet niet of het door het weer komt..
Het blijft in Groningen gewoon grijs, saai en miezerig...quote:Rotterdam
Een 60 meter hoge schoorsteen aan de Keileweg in Rotterdam dreigt donderdag om te waaien. De politie heeft een gebied rond de schoorsteen afgezet. Dat heeft de politie gemeld.
De schoorsteen staat op een industrieterrein, voorheen de tippelzone van Rotterdam. Of er gebouwen zijn ontruimd is nog niet bekend.
De Rotterdamse brandweer heeft veel meldingen binnengekregen van schade als gevolg van het onstuimige weer volgens een woordvoerster.
De meldingen betroffen hoofdzakelijk omgewaaide bomen en takken op de weg. Donderdagochtend kreeg de brandweer een melding dat er een boom op een auto was gevallen.
Ja, nou praat je wel anders hèquote:Op donderdag 14 juli 2011 14:49 schreef Klonk het volgende:
Ik blijf me er over verbazen hoe lang Noord Limburg regenvrij blijft, het dreigt de hele tijd al maar telkens als het hier in de buurt komt lost het weer op
Stuur maar doorquote:
Nee, nog steeds niets meer dan wat gesputter hier in vergelijking met de rest van het land....quote:
Het plenst hier (midden Zuid Holland) al zo'n 9 uur nonstop..quote:Op donderdag 14 juli 2011 16:55 schreef Klonk het volgende:
Bizarre ervaring, op weg naar mijn klant zie ik de regen hangen, komt met bakken uit de hemel, ben weer thuis en een paar zielige sputtertjes, en dat op een afstand van hemelsbreed een kilometer of 15...
Mmm, hier toch best wel wat regen hoorquote:Op donderdag 14 juli 2011 17:02 schreef Klonk het volgende:
[..]
Nee, nog steeds niets meer dan wat gesputter hier in vergelijking met de rest van het land....
Is het een soort tropische storm/zwakke orkaan?quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:00 schreef pinine het volgende:
het systeem wat ronddraaid en via Oostenrijk, Slowakije en Polen (waar tornado's al dorpen zwaar beschadigd hebben) gaat via zuid Zweden/Noorwegen en zakt dan weer via de Noordzee naar ons af is vrij uniek te noemen
[ afbeelding ]
Maar ik denk dat we wel de top-10 ingaan met lokaal uren achter elkaar neerslag.quote:Op maandag 19 januari 2004 regende het uitzonderlijk lang. De Bilt noteerde liefst 22,8 uren regen. De dag met de langste neerslagduur is 30 januari 1960 met in De Bilt 23,4 uren neerslag. Op 19 januari 2004 regende het in De Bilt gedurende 22,8 uren. Op de derde plaats in de top tien staan 5 januari 1976 en 8 februari 1946 met 22,3 regenuren. Bijzonder was ook de regenduur op 26 augustus 2010: De Bilt noteerde toen 18,3 uren neerslag, voor augustus de langste neerslagduur sinds het begin van de meetreeks.
Nee, het is gewoon een lage drukgebied.quote:Op donderdag 14 juli 2011 18:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is het een soort tropische storm/zwakke orkaan?
Ja lekker als je er niet doorheen hoeft.quote:Op donderdag 14 juli 2011 17:10 schreef CklokC het volgende:
Het is echt beestenweer, gewoon de hele dag al regen in Zuid-Holland. Ik vind het gaaf, lekker sfeervol.
quote:Op donderdag 14 juli 2011 19:15 schreef Hoerekots het volgende:
[..]
Ja lekker als je er niet doorheen hoeft.
Wel grijs, raar dat alles om ons heen krult.quote:Op donderdag 14 juli 2011 19:51 schreef tin00s het volgende:
Groningen-stad, to-taal windstil. Geen regen.
Ik gok het laatste: http://wolken.buienradar.nl/quote:Op donderdag 14 juli 2011 19:54 schreef tin00s het volgende:
Tja, we ontspringen de dans weer eens óf we krijgen zo de volle laag
Zo, dat is nog eens wind idd. Heb je een stormparaplu?quote:Op donderdag 14 juli 2011 19:55 schreef viagraap het volgende:
Zo een minuut of 10 lopen naar het station, langs een plek waar het altijd waait. Ben benieuwd hoe het daar is. Jaren terug toen er een constante windkracht 10 was in deze regio zijn daar nog aan de zijgevel van een huis de bakstenen letterlijk van de muur komen waaien. Zo erg zal het nu niet zijn, maar om even aan te geven hoe het op dat plekje tekeer kan gaan.
Waar zit je in de stad?quote:Op donderdag 14 juli 2011 19:52 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Wel grijs, raar dat alles om ons heen krult.
Waar zit jij dan? Hier nog geen zuchtje wind en slechts een paar verdwaalde sputters.quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:07 schreef tin00s het volgende:
O, da's zeker 3 km hemelsbreed, theoretisch gezien vang jij de eerste klappen op :p
Ik begin regen te ruiken trouwens!
Oh ja, dat is wel een eindje idd.quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:11 schreef tin00s het volgende:
Randje centrum-Korrewegwijk, ik kijk uit over het CiBoGa terrein. Nog steeds doodstil. Geen sputters :p.
Plat dak ftw.quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:14 schreef tin00s het volgende:
Trust me, het komt eraan!Kommaarrr, alhoewel het dak van m'n huis het wellicht niet leuk gaat vinden..
Goed is Goed :p . Ondertussen weer geen blaadje in beweging.. Maak me meer zorgen om m'n auto trouwens. Ookal is die ook all-risk verzekerd. Goed, dusquote:Op donderdag 14 juli 2011 20:22 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ook volledig tegen stormschade?
Kijk eens onder het kopje eigen risico.![]()
Da's waar, zou het alleen sneu vinden als goed verzekerd betekent dat je toch stiekem een eigen risico hebt.quote:
Wordt een leuke. Heb al eens een keer stormschade aan m'n dak opgelopen, nooit gedeclareerd (en nooit gefixed :x ). Ben benieuwd wat de verzekeringsmaatschappij gaat doen als mijn dak het straks begeeft en ik het daadwerkelijk ga declareren. Maarrrr het zal wel weer overwaaien hier.quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:25 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Da's waar, zou het alleen sneu vinden als goed verzekerd betekent dat je toch stiekem een eigen risico hebt.Ik weet dat wij geen eigen risico hebben, blijkbaar is dat niet overal zo.
Ehm, oops...? Waarom? Je dacht dit gebeurt me nooit weer of zo?quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:32 schreef tin00s het volgende:
[..]
Wordt een leuke. Heb al eens een keer stormschade aan m'n dak opgelopen, nooit gedeclareerd (en nooit gefixed :x ). Ben benieuwd wat de verzekeringsmaatschappij gaat doen als mijn dak het straks begeeft en ik het daadwerkelijk ga declareren. Maarrrr het zal wel weer overwaaien hier.
Tja, laks, druk met werk enzo :x ...quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:34 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Ehm, oops...? Waarom? Je dacht dit gebeurt me nooit weer of zo?
Dat is wel durven... Het zou voor jou dus gek genoeg wel uitkomen als er een beetje meer schade zou ontstaan.quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:35 schreef tin00s het volgende:
[..]
Tja, laks, druk met werk enzo :x ...
Jaquote:Op donderdag 14 juli 2011 20:38 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat is wel durven... Het zou voor jou dus gek genoeg wel uitkomen als er een beetje meer schade zou ontstaan.*knip*.
Hmm, dat was idd ook een stormlooptopic dagje.quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:38 schreef Gitank2 het volgende:
[ afbeelding ]
Jaartje geleden, toen het nog eens 35 graden werd
quote:Op donderdag 14 juli 2011 20:41 schreef tin00s het volgende:
[..]
Ja![]()
Ondertussen ook hier nog geen zuchtje wind, en geen neerslag.
De dag dat ik een potje moest tennissen, maar die werd toch even 3 uur uitgesteldquote:Op donderdag 14 juli 2011 20:38 schreef Gitank2 het volgende:
[ afbeelding ]
Jaartje geleden, toen het nog eens 35 graden werd
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |