Alweerquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:24 schreef Drassss het volgende:
[..]
Jep, ik vrees dat west-Brabant weer veel wateroverlast gaat krijgen morgen...
Jep.. alles draait straks terug via Noord/zuid Holland richting Brabant. Kan een natte bedoeling gaan worden.quote:Op woensdag 13 juli 2011 22:41 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
AlweerDe vissen gaan in de tuin zwemmen dan vrees ik.
Het jaar ingaan waarbij ze aan het begin van de zomer waarschuwden voor de droogste zomer ooit, en de geschiedenis ingaan als de natste zomer ooitquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:40 schreef Schuifpui het volgende:
Het noorden heeft altijd de meeste sneeuw.![]()
Maareh, waarom is iedereen opeens zo blij met regen? Voor de statistieken?
Als het dan nu ook zou sneeuwen!quote:Op donderdag 14 juli 2011 06:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Herken dit maar als 25nov 2005, blehhhhh
Tja daar is het toch wat te warm voor.quote:
Waarom dan?quote:Op donderdag 14 juli 2011 08:14 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Tja daar is het toch wat te warm voor.
Op die dag heb ik gewoon trauma aan overgehouden
Echt niet! Ik heb hier in Twente toch wel drie omgewaaide kliko's gezien, en voor ons geldt niet eens een waarschuwing.quote:Op donderdag 14 juli 2011 08:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Zijn de waarschuwingen niet wat overdreven voor het oosten van het land? Lijkt me dat het gebied zich vooral in het westen blijft concentreren, of schuift het nog landinwaarts?
Het draait straks het land binnen, dus die waarschuwingen lijken me wel terechtquote:Op donderdag 14 juli 2011 08:48 schreef Jor_Dii het volgende:
Zijn de waarschuwingen niet wat overdreven voor het oosten van het land? Lijkt me dat het gebied zich vooral in het westen blijft concentreren, of schuift het nog landinwaarts?
quote:KNMI breidt waarschuwing noodweer uit
AMSTERDAM - Zeer slecht weer staat ons vandaag te wachten. Behalve vele tientallen millimeters regen zal ook de wind voor ernstige overlast gaan zorgen. Het KNMI heeft de waarschuwingen voor zware windstoten en extreme regenval inmiddels uitgebreid van het noorden en westen naar ook het midden, zuiden en delen van het oosten van ons land.
Net als in de kustprovincies is code geel nu van toepassing, naar verwachting trekt het slechte weer in de loop van de ochtend ons land weer binnen. Dat alles heeft te maken met een zeer actieve storing die dinsdagavond ons land passeerde op weg naar Polen en gisteren min of meer bleef hangen.
Vandaag hebben we te maken met de draaiiing van het laag dat voor extra activiteit in de atmosfeer zorgt. Zo was het bijvoorbeeld vanochtend boven de Noordzee praktisch nog windstil. In de gebieden met code geel wordt tot 50 millimeter neerslag verwacht. Er kunnen windstoten voorkomen tot 80 kilometer per uur, goed voor een stormwindkracht 7 à 8. Vooral watersporters wordt geadviseerd vandaag aan de wal te blijven.
Morgen is het een stuk rustiger. Het lagedrukgebied trekt verder weg en een zwak hogedrukgebiedje weet ons weer te bepalen. De zon komt gaandeweg de ochtend tevoorschijn, de wind neemt af en de temperatuur stijgt naar een aangename 18 tot 22 graden. In het weekeinde bepaalt een grote Oceaanstoring ons weer. Het regent dikwijls maar zaterdag voelt het met gemiddeld 23 graden klam aan. Zondag daalt het kwik naar 18 graden.
quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:16 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik hoop wel dat het hier in het westen rond 13.30 droog is want dan moet ik naar me werk toe....
Opmerkelijk Aardbeving in het engels/franse kanaal... zojuist... 4.5... misschien doen we er ook een tsunami-tje bijquote:
Ben ik even blij dat ik in Midden-Brabant zit. Maar ja, als ik de radar moet geloven, komt daar ook een bak water overheen.quote:Op donderdag 14 juli 2011 09:23 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Opmerkelijk Aardbeving in het engels/franse kanaal... zojuist... 4.5... misschien doen we er ook een tsunami-tje bijMeer water voor het Westen
Precies waar ik aan dacht toen ik net de radar zagquote:Op donderdag 14 juli 2011 06:59 schreef SpeedyGJ het volgende:
Herken dit maar als 25nov 2005, blehhhhh
Ha, ik heb dat probleem ook altijdquote:Op donderdag 14 juli 2011 09:30 schreef Schuifpui het volgende:
Fuck, kijk net op de buienradar, voor m'n gevoel was het ergste wel voorbij, maar voorlopig wordt het niet droog. En in moet nog boodschappen doen. Het niet eens eten en drinken voor m'n ontbijt.
http://www.nu.nl/binnenland/2564862/knmi-breidt-waarschuwing.htmlquote:Problemen
In de regio Rotterdam waaiden donderdagochtend meerdere bomen om. Sommige van deze bomen kwamen op de weg terecht, met alle overlast van dien.
Het kustwachtcentrum meldt dat een schip een alarmmelding heeft gedaan. Er wordt geprobeerd contact te maken met de schipper, maar dat is nog niet gelukt. Onduidelijk is of het vaartuig zich op het IJsselmeer, de Waddenzee of de Noordzee bevindt.
De regen houdt donderdag de hele dag aan. Pas 's nachts wordt het vanuit het westen van het land iets droger. Vrijdag zijn er enige opklaringen, maar in het weekeinde is het weer nat, met middagtemperaturen rond de veertien graden.
Schiphol
Reizigers die donderdag vliegen vanaf luchthaven Schiphol moeten rekening houden met vertragingen. Door de harde zuidwestelijke wind kunnen er minder vliegtuigen vertrekken dan normaal. De meeste vertragingen bedragen een half uur tot een uur.
Dat liet een woordvoerster van Schiphol weten. Tot tien uur 's ochtends waren ook zo'n tien vluchten geannuleerd. De meeste daarvan zouden naar Europese bestemmingen gaan.
Zeur niet, wij hebben al tijden niets gehad in het oostenquote:Op woensdag 13 juli 2011 22:15 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ja hoor, en Groningen krijgt helemaal niks
Rotterdam meld hierquote:Op donderdag 14 juli 2011 10:52 schreef Frutsel het volgende:
Zeeland al ondergelopen? Of ZuidHolland?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |