Vroeg ik me dus ook al af...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:01 schreef Igen het volgende:
Waarom is eigenlijk op buienradar geen bliksem te zien? Ik heb er toch al een paar gezien vanavond.
Edit: En nu ook gehoord.
Hier ook precies om 23:00quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:02 schreef Martin1234 het volgende:
Zo wat een kabaal in de lucht zeg om precies 23:00 uur!
Snap ik ook niets van idd, op de Europese radar wel trouwens.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:01 schreef Igen het volgende:
Waarom is eigenlijk op buienradar geen bliksem te zien? Ik heb er toch al een paar gezien vanavond.
De vele regen in de lucht verstoort het signaal op een 1 of andere manier, maar dit lijkt me niet helemaal juist te zijn, ik denk eerder een storing.quote:
Buienradar pikt alleen CG's op (wolk - grond) en geen CC (wolk - wolk). Zoiets las ik net op weerwoord.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:01 schreef Igen het volgende:
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:04 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Buienradar pikt alleen CG's op (wolk - grond) en geen CC (wolk - wolk). Zoiets las ik net op weerwoord.
Aha, dat kan wel eens een hoop verklaren.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:04 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Buienradar pikt alleen CG's op (wolk - grond) en geen CC (wolk - wolk). Zoiets las ik net op weerwoord.
Meestal tweet buienrader 't wel als er een storing is, heb nog niets gezien vanavond hoor. Europese rader was eerder vandaag wel van slagquote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:12 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Thnx! Ik gok dat er ook een beetje storing is bij buienradar.
Zelfde hier (regio utrecht), verder ook geen flitsen gezien behalve die. Het regent hier wel al een behoorlijk tijdje lekker hard.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:16 schreef Martin1234 het volgende:
Ik hoorde alleen om precies 23:00 uur een harde knal,
en daarna niks meer.
Klopt, vind het echter wel een beetje frappant dat ik veel mensen hoor over onweer en daar niks van zie op BR, kan zijn dat er alleen CC ontladingen zijn hoor, vond het gewoon apart.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:15 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Meestal tweet buienrader 't wel als er een storing is, heb nog niets gezien vanavond hoor. Europese rader was eerder vandaag wel van slag
Kan alleen zeggen dat ik hier in Amsterdam Zeeburg géén knal gehoort of ontlading gezien heb (maar voor de ontlading heb ik alleen maar uitzicht op 't NO)quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:18 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Klopt, vind het echter wel een beetje frappant dat ik veel mensen hoor over onweer en daar niks van zie op BR, kan zijn dat er alleen CC ontladingen zijn hoor, vond het gewoon apart.
Denk dat we het allemaal over 1 inslag hebben gezien de tijd en locatiequote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:18 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Klopt, vind het echter wel een beetje frappant dat ik veel mensen hoor over onweer en daar niks van zie op BR, kan zijn dat er alleen CC ontladingen zijn hoor, vond het gewoon apart.
Lol! Hmm, spannend hoor, het verborgen onweer.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:21 schreef MaryMouse het volgende:
[..]
Kan alleen zeggen dat ik hier in Amsterdam Zeeburg géén knal gehoort of ontlading gezien heb (maar voor de ontlading heb ik alleen maar uitzicht op 't NO)
http://www.nu.nl/binnenla(...)nt-hevige-regen.htmlquote:Wateroverlast in Brabant door hevige regen
BREDA - Door hevige regen in Noord-Brabant zijn bij de politie ongeveer 200 meldingen van wateroverlast binnengekomen.
Foto: NU.nl/J. van der Steen
De meldingen kwamen onder meer binnen uit Roosendaal, Oudenbosch, Bergen op Zoom, Made en Breda.
In die plaatsen zijn kelders en straten ondergelopen. Op sommige plaatsen zijn bomen omgewaaid en takken op auto's terechtgekomen.
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:28 schreef Gtaboy107 het volgende:
Ik wil slapen, hoef daar geen regen of onweer bij.
KNMI btw.Geldig: dinsdag 12 juli 2011 vanaf ca 22 uur gedurende ca 42 uur
![]()
Ik gok de regen waarschuwing.quote:
Dit:quote:
Dat regengebied dat nu over trekt komt weer terug vanwegen een groot lagedrukgebied ik Duitsland, een soort van U-turn.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:37 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ik gok de regen waarschuwing.
Maar morgen en donderdag gaat (blijft?) het ook regenen, al lijkt dat op dit moment niet zo te zijn op buienradar.
Yup ik had het gelezen, maar de meesten zullen concluderen dat het morgen droog is als ze naar buienradar kijken,quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:39 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Dat regengebied dat nu over trekt komt weer terug vanwegen een groot lagedrukgebied ik Duitsland, een soort van U-turn.
Het stond begin van de avond op weerwoord, kan het nu zo snel niet terug vinden. Later ook nog een bericht van iemand anders, waaruit je diezelfde conclusie indirect kon trekken. Maar ik weet ook niet precies hoe het zit, heb het alleen daarvan.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:27 schreef SpeedyGJ het volgende:
CC pakt buienradar niet op? Dat lijkt me behoorlijk stug.
Die noodweer van afgelopen dagen, ik weet het niet maar dan zouden het dus allemaal inslagen moeten zijn? Wat een kabaal moet dat wel niet geven.
Ik denk toch eerder aan een storing.
Ik slaap prima hoor als het regent.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:28 schreef Gtaboy107 het volgende:
Ik wil slapen, hoef daar geen regen of onweer bij.
KNMI btw.Geldig: dinsdag 12 juli 2011 vanaf ca 22 uur gedurende ca 42 uur
![]()
DAT is pas een lijntje in de bui!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:50 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Nogal: http://www.meteox.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=lightning
Het beste is als je in een tent zit (wel droog) en dan lekker in je slaapzak...quote:Op dinsdag 12 juli 2011 23:47 schreef Martin1234 het volgende:
[..]
Ik slaap prima hoor als het regent.
Slecte windmeter dan, ik hoor die van mij niet eens als ik erbij staquote:Op woensdag 13 juli 2011 00:05 schreef garnage-patrick het volgende:
heb last van de wind...
hoor de windmeter als een gek tekeer gaan af en toe. lig er maar een paar meter bij vandaan...
Ja en dan met dat getik van de regen heerlijk inslaap vallen...quote:Op woensdag 13 juli 2011 00:11 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Het beste is als je in een tent zit (wel droog) en dan lekker in je slaapzak...
Dat was vanavond dus... Eén keer raden waar ik woon...twitter:weeronline twitterde op dinsdag 12-07-2011 om 22:52:46Momenteel in de regio Utrecht zware regen. Wolkbreuk zorgt in Vianen voor 64 mm tot nu toe. Ook elders in het land toenemende neerslag! reageer retweet
En ik...quote:Op woensdag 13 juli 2011 01:17 schreef F4T4L_3RR0R het volgende:
Dat was vanavond dus... Eén keer raden waar ik woon...twitter:weeronline twitterde op dinsdag 12-07-2011 om 22:52:46Momenteel in de regio Utrecht zware regen. Wolkbreuk zorgt in Vianen voor 64 mm tot nu toe. Ook elders in het land toenemende neerslag! reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |