abonnement Unibet Coolblue
pi_99386497
Autostoeltjes
Autostoeltjes 2
Autostoeltjes 3


quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:08 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Wij hadden eerste een oudere auto zonder isofix. Nu hebben we een paar maanden geleden een nieuwe auto gekocht en die heeft het wel.
We vonden de familyfix vrij duur en Puck is al vijf maanden maar het paste echt maar net met de gordel en voorin hebben we een airbag die niet uit te schakelen is dus na gezien te hebben dat ze op MP heel goed door verkopen, hebben we er toch eentje aangeschaft twee weken geleden.
We zijn daarna een weekje op vakantie geweest en _O_
Ik vind 'm zijn geld nu al waard. Hoe handig!
Als je veel met de auto weg gaat of je kind met de auto naar het kdv moet brengen o.i.d. is het zo handig. Met de gordel er omheen kon ook de draagbeugel niet omhoog zodat je je kind eventueel makkelijk eruit haalt zonder de hele maxi cosi eruit te halen. Kortom ik was veel tijd kwijt met het gepruts van die gordel rondom de MC. Nu is het klik en klaar.
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_99386623
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 20:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Nee isofix is het systeem dat in je auto zit (niet in elke auto trouwens). De familyfix maak je daar aan vast en daarop klik je de maxi cosi. Sinds een tijdje heeft maxi cosi ook één (jaja) vervolg stoeltje dat hier op past. Veel mensen vinden dat maar stom. Ik eerst ook omdat je de MC maar relatief kort gebruikt maar het is zo veel makkelijker en ze verkopen goed op MP dus ik vind het zijn geld waard.
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:06 schreef mefke79 het volgende:
Bitterend, wij doen het zonder isofix hier, gaat ook goed. De belangrijkste redenen voor MC zelf om het systeem aan te bieden zijn:
* het is veiliger omdat het bijna onmogelijk is om de stoelen (groep 0 en groep 1) fout te installeren op een familyfix. (gordel of base maakt in principe niet uit, maar er zijn te veel mensen die stoelen fout in de auto zetten)
* marketing: hiervoor was er een isofix base en een easybase, nu alleen nog die familybase en daar moeten dan aparte stoelen op. Bij de groep 1 stoelen zijn er namelijk genoeg die wel voor isofix bedoelt zijn, maar waarvoor je dus geen base nodig hebt.

Het allerbelangrijkste om uit te zoeken: zit er isofix in je auto en zo nee, kan het erin gemaakt worden (en wat zijn de kosten dan). Ook een leuke, heb je meerdere auto's, dan zul je dus ook meerdere bases moeten hebben. Wil je dat?
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:34 schreef Pvoesss het volgende:
De pebble kan absoluut wel met gordels

En ik vind hem veel fijner staan dan de cabriofix of anderen
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_99386662
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:45 schreef bitterend het volgende:
De Maxi-Cosi FamilyFix-base is daar bij uitstek geschikt voor. Maar daarvoor heb je Isofix nodig, en wat als jouw auto dit bevestigingssysteem niet heeft? Om toch het gemak te hebben van een klik-klaar plaatsing van je baby-autozitje, is er de Maxi-Cosi EasyBase 2.

De EasyBase 2 blijft, stevig bevestigd met een 3-punts autogordel, in de auto achter. Je klikt eenvoudig het baby-autozitje op de EasyBase 2 en neemt het er net zo snel weer uit. Voor de bevestiging van het zitje zelf heb je dus niet langer de autogordel nodig!


Dus eigenlijk heb ik een auto stoel nodig pebbel/cabriofix
family fix
en easy base 2 als ik geen iso fix heb en als dat er wel is heb ik de easy base niet meer nodig

klopt dit?


**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_99387066
Nee. Ik zou als je nu een auto hebt zonder isofix en je wilt gebruiksgemak alleen de easybase aanschaffen. Die past namelijk ook in je auto met isofix.

Wil je ook dat de vervolgstoel er op past (dit kan niet bij de easybase) dan zou ik wachten met een base totdat je een auto met isofix hebt en dan de familyfix aanschaffen. Tot die tijd kan je gewoon de gordel gebruiken.

MAAR heel veel mensen vinden dat vervolgstoeltje dat op de familyfix past niet het fijnste stoeltje en zo'n vervolgstoeltje haal je eigenlijk niet echt vaak in en uit de auto zoals je met een maxi cosi wel doet omdat de MC op je kinderwagen past en je meestal je kindje in de MC je huis in draagt waardoor je dus vaker bezig met hem in en uit de auto halen.
Het gebruiksgemak vervalt dus eigenlijk voor een vervolgstoeltje. Het is puur fijn dat je zo'n dure base dan langer kan gebruiken voor dat geld.

Je kan het dus ook gewoon zonder base doen allemaal. Ik gaf puur aan dat ik het gebruiksgemak er van handig vond maar ik zou zeker niet twee bases aanschaffen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 12 juli 2011 @ 21:58:03 #5
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99387232
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 21:45 schreef bitterend het volgende:
De Maxi-Cosi FamilyFix-base is daar bij uitstek geschikt voor. Maar daarvoor heb je Isofix nodig, en wat als jouw auto dit bevestigingssysteem niet heeft? Om toch het gemak te hebben van een klik-klaar plaatsing van je baby-autozitje, is er de Maxi-Cosi EasyBase 2.

De EasyBase 2 blijft, stevig bevestigd met een 3-punts autogordel, in de auto achter. Je klikt eenvoudig het baby-autozitje op de EasyBase 2 en neemt het er net zo snel weer uit. Voor de bevestiging van het zitje zelf heb je dus niet langer de autogordel nodig!


Dus eigenlijk heb ik een auto stoel nodig pebbel/cabriofix
family fix
en easy base 2 als ik geen iso fix heb en als dat er wel is heb ik de easy base niet meer nodig

klopt dit?

en dicht.
Ja, zoals je het omschrijft klopt het:
Als je een Pebble of Cabriofix op een klikbase wilt dan heb je in een auto met isofix de familyfix nodig en in een auto zonder isofix de easybase2.

Overigens kan de Pearl (groep 1 stoeltje) ook op de familyfix.

Dus als je een auto met isofix hebt dan is de investering van de familyfix wel gelijk voor 3 jaar.

Wij hebben in de auto van N. de familyfix zitten, en als Soneal uit de Pebble gegroeid is komt daar dus een Pearl, en voor mijn auto heb ik al vrij snel een easybase2 gekocht, want als je het gemak van het kliksysteem eenmaal gewend bent dan erger je je bij iedere keer met gordels klieren helemaal suf.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_99387296
Ik sluit me bij dml aan, twee bases lijkt me wat overdreven.
O en pebble kan dus wel met gordels, ik zag dat zo snel niet staan op de site. (die enorm traag is bij mij, bij jullie ook?)
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99387381
Ja bij mij ook zeer traag.

En Leandra, als je zoals jullie twee auto's hebt dan heb je gelijk met twee verschillende bases. Maar als je eerst een auto zonder en daarna met isofix aanschaft kan je nog steeds de easybase gebruiken en is het zonde om dan ook nog een familyfix te kopen.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator dinsdag 12 juli 2011 @ 22:01:11 #8
236264 crew  capricia
pi_99387436
Wat maakt de keuze pebble / cabriofix of citi eigenlijk?
Definitely not CIA
pi_99387450
Ok dus een familyfix is niet verplicht? ik geloof dat ik het nog een keer moet lezen omdat ik snap het gewoon niet :@

wat ik bedoel is...ik koop een Pebbel wil hem in de polo zetten zonder iso fix

wat heb ik daadwerkelijk nodig?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_99387552
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 22:01 schreef bitterend het volgende:
Ok dus een familyfix is niet verplicht? ik geloof dat ik het nog een keer moet lezen omdat ik snap het gewoon niet :@
Nee, de easybase en familyfix zijn beiden een kliksysteem die er vooral zijn voor het gebruiksgemak. Alleen is de één dus voor een auto met isofix en de ander zonder. Beiden bases zijn niet verplicht. Je kan alle MC's gewoon met een gordel vast zetten. (Tenzij je een volvo hebt geloof ik, dan zijn de gordels te kort)

Voor een pebble in je polo heb je verder in principe niks nodig. Nogmaals ga je vaak de MC in en uit de auto halen dan is voor het gemak alleen de easybase dan handig.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 12 juli 2011 @ 22:03:58 #11
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99387616
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 22:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ja bij mij ook zeer traag.

En Leandra, als je zoals jullie twee auto's hebt dan heb je gelijk met twee verschillende bases. Maar als je eerst een auto zonder en daarna met isofix aanschaft kan je nog steeds de easybase gebruiken en is het zonde om dan ook nog een familyfix te kopen.
Nee idd, als je geen auto met isofix hebt dan zou ik zeker geen Familyfix kopen.
Mocht je echter binnen afzienbare tijd (maandje ofzo) na de bevalling een auto met isofix krijgen dan zou ik het die eerste weken zonder base doen en daarna de Familyfix.
Want hoe je het ook went of keert; het stoeltje van de Familyfix halen gaat wel makkelijker dan van de Easybase2.

Maar bij 1 auto die niet binnen korte termijn vervangen wordt idd gewoon een Easybase2 nemen.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_99387713
Jullie zijn super :* zet alles even op papier zodat als ik de stoel daadwerkelijk ga kopen dat ik dit allemaal goed in mijn hoofd heb!!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 22:06:19 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99387743
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 22:01 schreef bitterend het volgende:
Ok dus een familyfix is niet verplicht? ik geloof dat ik het nog een keer moet lezen omdat ik snap het gewoon niet :@

wat ik bedoel is...ik koop een Pebbel wil hem in de polo zetten zonder iso fix

wat heb ik daadwerkelijk nodig?
Een Pebble en een Polo ;)
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_99387818
haha okee dat komt goed dan!! :D
en de easybase denk ik toch...dml zegt dat het handig is!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 22:09:58 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99387967
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 22:01 schreef capricia het volgende:
Wat maakt de keuze pebble / cabriofix of citi eigenlijk?
Voor ons was de keuze voor de Pebble omdat we die Familyfix wilden gebruiken, zodat je daar 2 stoeltjes lang (Pebble + Pearl) gebruik van kon maken.
We hadden ipv Pebble ook voor de Cabriofix kunnen kiezen, maar dat is een beetje... het uiterlijk en gevoel van de Pebble was voor ons doorslaggevend. De Cabriofix deed me niets, en de Pebble vind ik nog iedere dag gewoon mooi, hoewel je daar bijna niets van ziet door de zomerhoes :')
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 juli 2011 @ 22:11:26 #16
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99388052
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 22:07 schreef bitterend het volgende:
haha okee dat komt goed dan!! :D
en de easybase denk ik toch...dml zegt dat het handig is!
Ja, dat is ook handig, ik heb zelfs na een maandje klieren een Easybase2 gekocht voor in mijn auto, omdat het in N. z'n auto wel verdomd makkelijk ging met die Familyfix :')
En daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad ;)
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 juli 2011 @ 22:13:05 #17
100412 mefke79
komt goed!
pi_99388143
Bitterend en voor je een easybase koopt voor je polo, even checken of ie past, dat is ook niet altijd zo. Daarvoor staat een autochecklist op de site.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_99388231
Goede tip mef!! ^O^

Denk dat het bedtijd voor mij is... :@
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_99388240
Ik vind de pebble ook mooier maar de cabriofix kregen we gratis bij de kinderwagen en ons ben zunig :+
En idd door de zomerhoes zie je al helemaal niks meer :P

Leandra, wat is dan nog het verschil met van de base halen tussen de familyfix en de easybase als jij zegt dat de familyfix toch fijner is? Ik ken alleen de familyfix namelijk.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  dinsdag 12 juli 2011 @ 22:14:46 #20
100412 mefke79
komt goed!
pi_99388244
Overigens, ik overweeg ook nog een easybase voor onze volvo v70. In tegenstelling tot de volvo 850 die we bij Driekus hadden past het nu dan wel in de gordel, maar dan ook maar net. Echt heel net. Ruzie dus elke keer.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 12 juli 2011 @ 22:15:59 #21
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99388311
Bij een Polo heeft dat alleen zin als hij minder dan 10 jaar oud is.... auto's van voor 2001 staan niet in de lijst.

In mijn auto past hij trouwens wel, en die staat ook niet in de lijst wegens voor 2001 ;)
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_99388364
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 22:15 schreef Leandra het volgende:
Bij een Polo heeft dat alleen zin als hij minder dan 10 jaar oud is.... auto's van voor 2001 staan niet in de lijst.

In mijn auto past hij trouwens wel, en die staat ook niet in de lijst wegens voor 2001 ;)
hij is van 2000 :')
en nu naar de winkel en vragen of ik het uit kan proberen?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 22:18:25 #23
100412 mefke79
komt goed!
pi_99388425
Of kijken of het model dat in 2000 werd gemaakt hetzelfde is als het model van 2001. Onze volvo staat ook niet in de lijst, maar manlief meldt dat ie is gemaakt tot 2004 en dat dus een auto uit 2004 hetzelfde moet zijn als die van ons uit 2001.
Ik ga marktplaats even afstruinen voor de easybase.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 12 juli 2011 @ 22:21:08 #24
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_99388567
Wij hebben een easyfix gekocht voor in de auto (is weer iets goedkoper dan de familyfix). Ik weet niet of ik hierna nog een MC neem of een ander merk, en ga dadelijk de MC met easyfix als set verkopen op marktplaats.

Ik vind het een ideaal systeem, klik de MC erin, klik de MC eruit :)
Ik moest een keer met mijn zus meerijden (met Larissa erbij natuurlijk), en toen merkte ik wat een gedoe het was om met de gordels te werken. Ben blij dat dit systeem in onze auto zit.

Je kan op babyvalue een familyfix voor 119 euro kopen (hernieuwd met garantie). Onze easyfix komt daar ook vandaan.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  dinsdag 12 juli 2011 @ 22:21:24 #25
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99388581
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 22:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vind de pebble ook mooier maar de cabriofix kregen we gratis bij de kinderwagen en ons ben zunig :+
En idd door de zomerhoes zie je al helemaal niks meer :P

Leandra, wat is dan nog het verschil met van de base halen tussen de familyfix en de easybase als jij zegt dat de familyfix toch fijner is? Ik ken alleen de familyfix namelijk.
De Easybase moet je een trekding echt naar voren trekken ipv een tikje omhoog tillen, en dat gaat simpelweg zwaarder.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 juli 2011 @ 22:26:51 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99388901
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 22:17 schreef bitterend het volgende:
[..]
hij is van 2000 :')
en nu naar de winkel en vragen of ik het uit kan proberen?
Volgens de MC site zouden de Polo's van 2001 al isofix hebben, maar als je zeker weet dat jouw auto geen isofix heeft dan gewoon naar de winkel en vragen of je de Easybase2 mag proberen.

Het zou in principe moeten passen, hoewel de steunpoot bij een auto met hele lage zittingen wellicht net iets aan de lange kant zou kunnen zijn, maar dat zal met een Polo wel meevallen.

En probeer ook gelijk of en hoe goed je de Maxi Cosi erop kunt zetten, het kan best zijn dat het door de vorm van de rugleuning bijvoorbeeld met het ene model makkelijker of moeilijker gaat dan met het andere model.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 juli 2011 @ 22:32:43 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_99389203
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 22:21 schreef The_Tankgirl het volgende:
Wij hebben een easyfix gekocht voor in de auto (is weer iets goedkoper dan de familyfix). Ik weet niet of ik hierna nog een MC neem of een ander merk, en ga dadelijk de MC met easyfix als set verkopen op marktplaats.

Ik vind het een ideaal systeem, klik de MC erin, klik de MC eruit :)
Ik moest een keer met mijn zus meerijden (met Larissa erbij natuurlijk), en toen merkte ik wat een gedoe het was om met de gordels te werken. Ben blij dat dit systeem in onze auto zit.

Je kan op babyvalue een familyfix voor 119 euro kopen (hernieuwd met garantie). Onze easyfix komt daar ook vandaan.
Ik dacht dat de Easyfix er al helemaal uit was, maar die wordt kennelijk nog verkocht... hij is echter niet geschikt voor de Pebble, dus alleen een optie bij de Cabriofix.

Wel weer een voordelige optie als je toevallig net in de tijd dat je hem gebruikt een andere auto met isofix koopt, want de Easyfix kan zowel met gordels als met isofix vastgezet worden.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 13 juli 2011 @ 08:24:27 #28
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_99401184
Dank je wel DML!

Wij hebben wel Isofix in onze auto dus we gaan ook voor de familyfix, in combinatie met de cabriofix.
pi_99580491
Zelfs in onze lancia ypsilon uit 1997 past een easybase
Wij hebben dus 2 easybases in elke auto 1 omdat in onze volvo de maxi-cosi dus gewoon niet past
pi_101030442
Een vraag over stoeltjes voor grotere kindjes.

Wij hebben een MC priori. Tot voor kort hadden we geen probleem, maar Senna begint wat te klagen. Ik heb het idee dat ze het zitcomfort als niet meer zo fijn ervaart. Ze is nu ook vaker en langer wakker natuurlijk, misschien maakt dat nog verschil. In ieder geval vindt ze dat ze niet goed genoeg rechtop kan zitten, bijvoorbeeld.

Wat hebben jullie voor stoeltjes? Senna is nu denk ik 85 cm en ongeveer 11 kg zwaar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_101030471
Wij hebben een maxi cosi axiss en Jaël vind hem volgens mij nog steeds fijn :) Ik vind dat die best rechtop kan, over het slapen kan ik niets zeggen want dat doet Jaël al heel lang niet meer in de auto.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_101030473
Wij hebben een Recaro Young Sport, die is voor kindjes van 9 maanden tot 12 jaar. Mika zit er heerlijk in, en we maken regelmatig lange ritten.
pi_101030546
dat is wel heel lang, van 9 maanden tot 12 jaar :o

MC Axiss zal ik ook eens bekijken, geen idee of die rechter kan dan de priori. Geen idee of die er zijn, trouwens, maar ik vind het de moeite van het bekijken waard :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_101030563
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 07:41 schreef miss_sly het volgende:
dat is wel heel lang, van 9 maanden tot 12 jaar :o

MC Axiss zal ik ook eens bekijken, geen idee of die rechter kan dan de priori. Geen idee of die er zijn, trouwens, maar ik vind het de moeite van het bekijken waard :)
Nou mijn ouders hebben de priori en wij de axiss maar ik heb het idee dat de axiss rechter op kan, maar het kan ook liggen aan de stnad van je achterbank volgens mij ...
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_101030573
En dingen als voetsteuntjes of tafeltjes ofzo; zijn er stoeltjes die dat combineren. Ik heb bijvoorbeeld ook het idee dat ze niet lekker zit met beentjes die net te kort zijn om te kunnen buigen (naar 90 graden zeg maar) maar die dus vooruit blijven steken. Op langere ritten kan ik me voorstellen dat dat niet fijn zit.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_101030621
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 07:47 schreef miss_sly het volgende:
En dingen als voetsteuntjes of tafeltjes ofzo; zijn er stoeltjes die dat combineren. Ik heb bijvoorbeeld ook het idee dat ze niet lekker zit met beentjes die net te kort zijn om te kunnen buigen (naar 90 graden zeg maar) maar die dus vooruit blijven steken. Op langere ritten kan ik me voorstellen dat dat niet fijn zit.
Ja dat idee heb ik hier ook! Maar dan moet je dus op zoek naar een stoel met een korter zitvlak. Ik vind al die stoeltjes best diep wat dat betreft inderdaad. Jaël trekt vaak 1 been in de stoel.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_101030684
Inderdaad, een korter zitvlak, of juist weer een langer, waardoor haar hele been wordt ondersteund.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_101030725
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 08:08 schreef miss_sly het volgende:
Inderdaad, een korter zitvlak, of juist weer een langer, waardoor haar hele been wordt ondersteund.
:Y
op naar een winkel waar ze alle soorten hebben en passen, Senna in alle stoeltjes laten zitten, net zolang tot je het stoeltje vind waarvan je denkt en vooral zij denkt, ja dat zit goed :) Succes met de zoektocht, ik ben wel heel benieuwd of je uiteindelijk het perfecte stoeltje vind.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_101030741
Een grotere Halfords heeft ook vrij veel stoeltjes, toch? Moet ik namelijk toch nog naar toe voor een prinsessenautozak :P
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 22 augustus 2011 @ 08:21:08 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_101030771
Als je echt veel stoeltjes wilt kunnen proberen en vergelijken dan is een winkel als de babypark of een prenatal warenhuis de beste optie.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_101031024
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 08:17 schreef miss_sly het volgende:
Een grotere Halfords heeft ook vrij veel stoeltjes, toch? Moet ik namelijk toch nog naar toe voor een prinsessenautozak :P
Ow hebben ze die daar, ik moet ook nog zo een autozak maar kon niet bedenken waar ik het kon halen, thnx :)

En hier in Hoorn zit een hele fijne winkel qua autostoeltjes passen enzo :) maar hij is duur! Dus ik ga er heen voor advies ed. en dan haal ik het stoeltje meestal ergens anders, fout he!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_101031656
Miss_sly, kan ze wel genoeg naar buiten kijken, zit ze hoog genoeg?
Omdat je schrijft dat ze rechterop zou willen?
Iris zit in een Römer King Plus, heb haar nog niet horen klagen...


Dat van die beentjes vind ik ook nog wel plausibel... Volgens mij zag ik bij prenatal, maar kan ook halfords zijn geweest, iets van een voetensteun, maar weet t eigenlijk niet zeker.
Ik zou eens rondkijken wat er te krijgen is en gaan passen met Senna.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_101031758
Dat van die voetjes vind ik ook een logische verklaring, ik zag dat hier gebeuren in de kinderwagen. Driekus zat niet meer lekker, hing een beetje in de stoel. Toen bleek ook dat je voetensteun omlaag kon klappen en toen zat het beter. Oplossing in de autostoel zou natuurlijk ook kunnen zijn om haar juist naar achteren te kantelen, dan heeft ze minder last van het ontbreken van de voetsteun. Maar dat klinkt als geen optie als ze juist erg graag rechtop zit. Driekus is ongeveer even lang en zwaar en met dezelfde stoel. Hij lijkt er geen last van te hebben.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_101032568
Naar achteren wil ze alleen nog als ze slaapt, maar verder wil ze kijken en dat vind ik ook logisch. Als de stoel achterover staat, lukt dat niet zo goed als wanneer ze rechtop zit. En ik heb het idee dat ze ook gewoon rechter wil kunnen zitten, maar ik heb geen idee of alle stoeltjes misschien wel enigszins schuin blijven in hun meest rechte stand.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_101032649
Miss, wij hebben toen juist gevraagd naar een stoeltje dat zo ver mogelijk onderuit kon en toen kregen we te horen dat er eigenlijk geen verschil is tussen de stoelen in kantelstand/rechtop zitten en dat het juist erg afhangt van je achterbank en hoe schuin die is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_101032713
Dat klinkt ook niet heel onlogisch, dat de stand van de achterbank er iets mee te maken heeft. Ook iets om mee te nemen in de beslissing voor een nieuwe auto!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_101033268
wij hebben de MC Tobi. Tess zit er prima in. Ze valt er ook zo in slaap. Ik mag 'm niet in de schuine stand zetten van d'r :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_101117499
Wij hebben ook een tobi voor Leander. Maar daar zit ie eigenlijk alleen in als ie moe is. Anders zit ie in een groep 3 stoel. En ligt er trouwens ook aan of ie voor of achterin zit. Voorin is vaak ook in de groep 2 stoel.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 12 september 2011 @ 12:03:35 #49
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_101852370
Even een vraagje voor jullie. Larissa haar maxi-cosi begint te klein te worden lijkt wel. Haar voetjes steken er al uit en ze zit een beetje erin gepropt, niet echt comfortabel. Is dit erg? Zijn er misschien grotere autostoelen voor baby's verkrijgbaar? Ze is pas 4 maandjes namelijk...

Ze heeft nu een cabriofix trouwens.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_101852394
Voetjes mogen eruit steken. Zolang de bovenkant van het hoofdje er nog niet bovenuit steekt mag ze er nog in.
*poef* nu is het weg
pi_101852405
Heb je de verkleiner er al uitgehaald The_Tankgirl?
  maandag 12 september 2011 @ 12:06:20 #52
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_101852434
Ja, de verkleiner was er al vrij snel uit, en de gordels zitten ook in de bovenste insteek-gleuven.
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_101852817
voetjes mogen inderdaad uitsteken, die trekken ze meestal toch in ;)
Alleen het hoofdje moet netjes in de stoel blijven.
En misschien minder kleertjes aan? Ik bedoel doe je haar een dik jasje aan?? Sarah doen we eigenlijk nooit een jas aan in de maxicosi, omdat de maxi cosi al een vrij wamre houding is voor de kleine. En omdat ze dan helemaal klem zit en helemaal niet meer kan bewegen.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_101898884
Volgens mij staat in de handleiding ook dat het de veiligheid ten goede komt als je geen jas aan doet.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_101958200
Driekus ging voor de grap in de MC zitten, dat past nog gewoon. De oren moeten namelijk in de kuip blijven en dat doet ie en aangezien hij ook nog geen 13 kilo weegt....Vraag me wel af waar hij dan zijn benen moet laten. :P
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_101959648
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 september 2011 14:32 schreef Jelief het volgende:
Volgens mij staat in de handleiding ook dat het de veiligheid ten goede komt als je geen jas aan doet.
Ow dat wist ik helemaal niet, maar zou kunnen.

Wij willen voor Jaël naar een grotere stoel en dan kan Sarah naar Jaël haar stoel over een maand of twee. Maar wat is een goede opvolgstoel? We hebben nu een MC Axiss. Ik denk dat we gewoon een keer naar Zo een winkel moeten en dan lekker moeten gaan passen enzo.

En nog even een vraag weet iemand of de bekleding van de axiss eraf kan en hoe dan? We hebben al gezocht op youtube enzo en van alle stoelen van MC kan het eraf en staat er een filmpje van hoe, maar over de axiss kunnen we niets vinden.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_101976534
quote:
1s.gif Op woensdag 14 september 2011 22:56 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

En nog even een vraag weet iemand of de bekleding van de axiss eraf kan en hoe dan? We hebben al gezocht op youtube enzo en van alle stoelen van MC kan het eraf en staat er een filmpje van hoe, maar over de axiss kunnen we niets vinden.
ik zag instructies staan op de website, volgens mij staat in die PDF hoe het moet?
http://www.maxi-cosi.nl/n(...)s/axiss/service.aspx
Met een meidenkwartet
pi_101977301
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 08:17 schreef miss_sly het volgende:
Een grotere Halfords heeft ook vrij veel stoeltjes, toch? Moet ik namelijk toch nog naar toe voor een prinsessenautozak :P
Welke stoel had je ookalweer? Voor de Priori is er een footrest.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_101977347
MP : wij gaan een MC Fero halen. Ik ben Römerfan, maar na veel vergelijken en rondvragen vind ik de Fero het fijnst denk ik.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_101978437
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:41 schreef Cathmar het volgende:

[..]

ik zag instructies staan op de website, volgens mij staat in die PDF hoe het moet?
http://www.maxi-cosi.nl/n(...)s/axiss/service.aspx
thnx ik geloof dat ik hier wel wat aan heb :)

quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:03 schreef McLaura het volgende:
MP : wij gaan een MC Fero halen. Ik ben Römerfan, maar na veel vergelijken en rondvragen vind ik de Fero het fijnst denk ik.
Wij twijfelen geloof ik nog tussen de fero of de rodi... Ik vind het allemaal ook zo lastig vergelijken!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_101979225
Pro Fero : relaxstand en een simpeler systeem om de gordel eraan vast te maken.

Pro Rodi : er is een footrest voor en je kunt hem voor de helft van de prijs van een Fero kopen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_101979559
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 15:51 schreef McLaura het volgende:
Pro Fero : relaxstand en een simpeler systeem om de gordel eraan vast te maken.

Pro Rodi : er is een footrest voor en je kunt hem voor de helft van de prijs van een Fero kopen.
Vooral dat he ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_102000318
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 14:41 schreef Cathmar het volgende:

[..]

ik zag instructies staan op de website, volgens mij staat in die PDF hoe het moet?
http://www.maxi-cosi.nl/n(...)s/axiss/service.aspx
Ja het is gelukt! Wel een goeie leerschool, koop geen autostoeltje met een witte bekleding omdat je hem zo mooi vind, want wit blijft hij niet lang, zo wat was dat ding goor! Ik had hem wel een paar keer schoon gemaakt maar nog nooit de bekleding eraf gehad, nu is ie weer helemaal fris en fruitig en oogverblindend wit :D
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  woensdag 11 januari 2012 @ 15:54:28 #64
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106684577
Schopje....
Soneal zit in N. z'n auto al geruime tijd in de Pearl, en hij vindt het geweldig om naar buiten te kijken, dus hoewel z'n hoofdje nog niet boven de rand van de Pebble uitsteekt (scheelt niet veel) wordt het tijd om voor in mijn auto ook een ander stoeltje te kopen, en de kinderbijslag is binnen, dus dat is een mooie reden voor een grote uitgave :+

Anyhow, ik had de Tobi in gedachten, want die komt zo op het oog het meest overeen met de Pearl, en daar zit hij iig goed in.

Nog tips anyone? Tips over mega-aanbiedingen mogen ook, ik gooi er toch gelijk een zomerhoes overheen, want die is stukken beter wasbaar dan de standaard hoes, dus een niet zo hippe 2011 kleur boeit me ook niet zo als het prijsverschil groot genoeg is ;)
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_106684770
Wij hebben deze Soneal http://www.baby-dump.nl/i(...)roep_id=39&merk=6593 En Roy zit er in als een kleine koning, lief naar buiten aan het kijken.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:17:02 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106685502
Thnx Bar, maar persoonlijk heb ik een voorkeur voor een groep 1 stoeltje, ook omdat het best nog een klein menneke is en niet heel stevig, en ik ben bang dat een 1/2/3 stoeltje dan niet voldoende aansluit op z'n lichaam.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:17:42 #67
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106685534
Leandra, als ik het geld had en ik moest een nieuwe kopen, dan kocht ik deze.



Gelukkig hoeven wij er geen een te kopen. Ik heb twee stoeltje van mijn tante en oom gekregen, die hebben ze gebruikt voor hun 2 kindjes en zijn er zuinig op geweest. Dat zijn een MC Priori SPS, die komt in mijn moeders auto en een MC Priori XP en die komt in onze auto.
Stoelverhogers van MC heb ik ook al in huis, met rugsteun en al, als nieuw. :)
pi_106685655
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:17 schreef Leandra het volgende:
Thnx Bar, maar persoonlijk heb ik een voorkeur voor een groep 1 stoeltje, ook omdat het best nog een klein menneke is en niet heel stevig, en ik ben bang dat een 1/2/3 stoeltje dan niet voldoende aansluit op z'n lichaam.
Ik had ook eerlijk gezegd geen idee hoe oud jou kleine grote is :@
Deze stoel hebben we ook nog maar sinds kerst ;) Roy is al 2, nu kan hij helemaal goed naar buiten kijken.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:38:33 #69
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106686418
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2012 16:20 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Ik had ook eerlijk gezegd geen idee hoe oud jou kleine grote is :@
Deze stoel hebben we ook nog maar sinds kerst ;) Roy is al 2, nu kan hij helemaal goed naar buiten kijken.
Hij is net 13 maanden ;)
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:40:48 #70
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106686505
Welke Römer is dat Juud?

Want ik zie in de ANWB testen eigenlijk alleen de MC Tobi en Römer King Plus er bij de groep 1 stoeltjes goed (en betaalbaar) uitkomen als het gaat om stoeltjes zonder isofix.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 11 januari 2012 @ 16:45:16 #71
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106686677
De Römer King Plus

Afbeelding hier vandaan... :D

http://www.baby-dump.nl/i(...)erk=4648&groep_id=39
pi_106687341
Dsie hebben wij ook leandra, Jelle zit er al een paar maanden in en zit prima
  woensdag 11 januari 2012 @ 17:07:04 #73
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106687612
Thnx, die uitvoering is ook wel erg O+ maar ik zou er toch gelijk een zomerhoes over doen, en de prijzen van de stoeltjes ontlopen elkaar niet veel maar de zomerhoes van de Römer is wel goedkoper :D
Dat wordt dus een kwestie van testen in welke van de 2 hij het best zit.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 11 januari 2012 @ 17:12:33 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106687818
Oh, en even iets anders, er zijn nu Lief! autostoeltjes op de markt voor ¤ 140-150, en omdat het me al sterk leek dat Lief! zelf een autostoeltje had laten ontwikkelen heb ik de plaatjes eens goed bekeken en vergeleken, en die Lief! autostoeltjes zijn gewoon Kids River stoeltjes die de helft kosten... :X
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 11 januari 2012 @ 17:26:29 #75
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_106688394
79,00 euro, Kids River autostoel


139,00 euro, Lief! autostoel
  woensdag 11 januari 2012 @ 17:30:12 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106688561
Dat dus, en met het model een maat groter precies zo...
Aan de zijkant zie je helemaal goed dat het om dezelfde stoeltjes gaat.

Zo jammer hč, dat zo niet voor een samenwerking hebben gekozen met een andere fabrikant.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_106713065
Wat idioot :o. Alleen omdat er lief op staat dus...

Iris zit hier inmiddels in een Romer Kid. De Romer King gaat naar onze neefjes.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_106713678
Wij hebben nu ook een Römer autostoeltje, wij zijn er erg tevreden over. 3 standen zodat Cas er al fijn in kan zitten. Hij kijkt nu vol interesse mee wanneer we autorijden :+
We hebben voor dit stoeltje gekozen omdat de gordeltjes mooi aansluiten op de armpjes, bij maxicosi zit er nog een soort veer onder waardoor ze makkelijk af te schuiven zijn.
  donderdag 12 januari 2012 @ 19:58:40 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106733881
Vandaag toch maar even naar de Babypark gegaan voor een passen en meten sessie, en afgezien van het feit dat ik de MC Tobi steviger in de stoel vind staan (komt door de manier van bevestigen), is het voor mij persoonlijk ook een voordeel dat hij wat lichter is dan de Römer King Plus, en de Tobi is voor mij makkelijker te monteren.

Het belangrijkst is echter hoe Soneal er in zit, en hij zat in de Tobi een stuk beter (ik kreeg gelijk een applausje van hem :')) dan in de Römer King Plus, dus ik denk dat het een MC Tobi gaat worden.

Grappig: de jongedame die me bij de Babypark hielp was het nog niet opgevallen dat de Lief! stoeltjes gewoon Kids River stoeltjes waren, maar toen ik het zei zag ze het wel :D
Nah, ze zijn daar altijd heel vriendelijk, correct en hulpvaardig, dus we zijn vrij trouwe klant.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:04:29 #80
35189 Troel
scherp en bot
pi_106734200
Het grootste verschil tussen de Tobi en de Romer vind ik wel dat de Tobi veel hoger lijkt te zitten. Jochem kon vanuit de Tobi veel meer zien dan vanuit de Romer .

Overigens nu 2 Rodi's.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 12 januari 2012 @ 20:17:04 #81
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_106734848
De zit in de Tobi lijkt ook rechter te zijn, terwijl hij in de Römer ook in de meest rechte positie een beetje "hing" en daardoor z'n hoofd juist naar voren deed, terwijl ik liever heb dat hij z'n hoofd gewoon in de hoofdsteun laat hangen.

Plus dat de zit van de Tobi waarschijnlijk erg veel lijkt op die van de Pearl in N. z'n auto, en ik heb er eigenlijk geen zin in dat hij wegens een compleet andere zit in de ene auto wellicht minder graag in een van beide auto's meerijdt.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 3 juni 2012 @ 16:19:39 #82
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_112385869
*Kick*

Ik schreef hier een tijd terug dat we twee stoelen hadden, nu bleek een van de twee niet meer goed te zijn, de sluiting werkt niet naar behoren, dat vond ik te link.
Dus in mijn auto de stoel die we hebben gekregen van fam, die wel goed is en in de auto van manlief (waar we in het weekend/vakantie en lange stukken meer rijden een nieuwe stoel.

Ik was nogal van Romer King stoelen, maar we hebben er drie getest, Lientje laten proefzitten....
De Romer King Plus, de Tobi en de Axiss, in de laatste zat ze heerlijk en het is een groot gemak dat je hem kan draaien. Ook vond ik de gordels prettig over haar heen zitten. De Tobi zat ze minder goed in en de Romer vond ik veel ruimte hebben naast haar, maar beide zijn het ook prima stoelen, het was best lastig om te kiezen.

Dus we hebben een Axiss gekocht.
  Licht Ontvlambaar maandag 4 juni 2012 @ 11:28:19 #83
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_112417157
Hoe lang gebruikt men hier de groep 2-3 autostoeltjes? Isa zit met bijna 8 jaar en 26 kilo nog gewoon in de Maxi-Cosi Rodi en ik was eigenlijk niet van plan om daar snel verandering in te brengen. Voor erbij heb ik wel een simpele zitverhoger, voor korte stukjes bij iemand anders in de auto of voor vriendinnnetjes die meerijden. Maar ik word ondertussen vrij meewarig aangekeken, lijkt het wel... Ook vanwege het feit dat Isa in principe niet voorin mag zitten van mij :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_112417235
Mikael is bijna 6 en die zit ook nog in de kinderstoel. Bij mijn ouders zit ie op alleen een verhoging. Ik vind de stoel ook nog wel nodig omdat anders die gordel niet echt lekker zit. Hij zit zelf ook liever in de stoel nog.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 4 juni 2012 @ 11:39:32 #85
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_112417583
quote:
5s.gif Op maandag 4 juni 2012 11:28 schreef Sjeen het volgende:
Hoe lang gebruikt men hier de groep 2-3 autostoeltjes? Isa zit met bijna 8 jaar en 26 kilo nog gewoon in de Maxi-Cosi Rodi en ik was eigenlijk niet van plan om daar snel verandering in te brengen. Voor erbij heb ik wel een simpele zitverhoger, voor korte stukjes bij iemand anders in de auto of voor vriendinnnetjes die meerijden. Maar ik word ondertussen vrij meewarig aangekeken, lijkt het wel... Ook vanwege het feit dat Isa in principe niet voorin mag zitten van mij :P
Ik denk dan, zo lang ze dr in past, zit ze toch het meest veilig in zo'n stoeltje.
Ouders zijn al snel geneigd om hun kinderen gewoon op de achterbank te plaatsen, omdat de kinderen niet meer op een zitverhoger willen, of omdat ze hem doorschuiven naar een volgend kind.
Ik zou wel de richtlijnen nakijken, er zit ook een max lengte en gewicht aan die verhogers.
  Licht Ontvlambaar maandag 4 juni 2012 @ 11:57:17 #86
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_112418233
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 11:39 schreef Juud79 het volgende:

[..]

Ik denk dan, zo lang ze dr in past, zit ze toch het meest veilig in zo'n stoeltje.
Ouders zijn al snel geneigd om hun kinderen gewoon op de achterbank te plaatsen, omdat de kinderen niet meer op een zitverhoger willen, of omdat ze hem doorschuiven naar een volgend kind.
Ik zou wel de richtlijnen nakijken, er zit ook een max lengte en gewicht aan die verhogers.
Geen lengte voor zover ik weet en qua gewicht hebben we nog dik 10 kilo :) Ik hou gewoon vol :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 4 juni 2012 @ 12:01:29 #87
37150 livelink
keek op mijn week ( Š DJ11)
pi_112418419
Job zit met zijn 8 jaar ook nog in een autostoel. Katja wil alleen nog maar op de lange afstanden in een stoeltje. Op korte afstanden vindt ze het niet meer kunnen met haar 10 jaar, maar op de lange afstand (zoals naar Limburg) wil ze wel, want ze kan anders niet slapen in de auto. Dat lukt haar alleen in haar autostoel.
Dus we hebben nu nog steeds twee autostoelen in gebruik.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar maandag 4 juni 2012 @ 12:10:15 #88
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_112418854
Voorlopig vindt Isa het geen probleem gelukkig, die weet nog dat ze op de kleuterschool met 5,5 jaar vreemd aangekeken werd dat ze nog in een groep 2 stoeltje zat (zonder te proppen) :P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 4 juni 2012 @ 12:17:34 #89
100412 mefke79
komt goed!
pi_112419209
als je een 2-3 stoel hebt die je kan uitschuiven (zodat je de lengte kan aanpassen) lijkt me het geen probleem om em gewoon te blijven gebruiken. Lijkt me sowieso fijner zitten dan een gordel die net niet helemaal lekker over het lichaam loopt.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_112421449
O.a. Mefke,mignonne,claudia,happy,lijnloos,mamapurk zitten jullie kinders nog in een groep 1stoel?
Tijn klaagt steeds vaker over de gordels en hij komt er ook aardig met zn hoofd boven uit msar wat ik her en der snel lees staat er v.a ong 3 en dat duurt nog tot okt.
pi_112421550
Het is mij, toevallig heb ik voor Lotte net een groep 2 stoel gekocht! (Lotte is van sept.09) Niet omdat het persé nodig was, maar omdat Noah niet meer in de maxicosi past en we ong. 3x per jaar met de auto gaan en ik dus niet nog een groep 1 stoeltje wilde aanschaffen. Ik las eigenlijk overal dat het vanaf 2jr of 15kilo was dat ze over mochten..
Lotte!
Noah!
pi_112422265
Linda, ik dacht dat die 15 kilo juist het belangrijkst was. Daaronder werken de gordels niet goed.
pi_112422715
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:36 schreef Deepfreeze het volgende:
Linda, ik dacht dat die 15 kilo juist het belangrijkst was. Daaronder werken de gordels niet goed.
Ja, zo ken ik dat ook. :Y
Lotte!
Noah!
  maandag 4 juni 2012 @ 13:56:40 #94
100412 mefke79
komt goed!
pi_112423140
Er zijn twee redenen om over te gaan naar de andere stoel: te zwaar voor groep 1 stoel (ik meen 18 kilo?) of de schouders meer dan 2 cm boven de gordelopeningen op de hoogste stand. En dat laatste zitten wij nu dus aan. Omdat we twee auto's hebben, hebben het nu zo opgelost dat in de auto waar hij het meeste in moet, hij toch gewoon de 1 stoel heeft tot het echt echt echt niet meer gaat en in de andere auto heeft hij een nieuwe stoel, de Ferro van MC. Daar kan hij met gordel dan prima in zitten. Het lastige is namelijk dat meneer de 15 kilo niet haalt. De stoel die we nu hebben is in breedte verstelbaar, wel goed voor dat schrielkipje van ons. En de hoofdsteun kon ook al niet meer op de laagste stand, die moest hoger.

Ik bedenk me net iets trouwens: stel dat een gordel echt pas werkt vanaf 15 kilo, dan zou dat toch ook een probleem moeten geven bij de mc? Die weegt toch geen 15 kilo, zelfs niet met kind er in. Zeker in het begin niet....hoe zou dat dan zitten?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 4 juni 2012 @ 13:59:40 #95
100412 mefke79
komt goed!
pi_112423275
Ik quote even MC:

" Tijd voor het volgende autostoeltje
Als een kind boven de gewichtsgroep van het autostoeltje komt, is het tijd om een volgend autostoeltje aan te schaffen. Volg onderstaande richtlijnen om, naast het gewicht, te bepalen of je kind echt toe is aan een grotere stoel.

Bij een peuterautostoeltje , voor een kind vanaf 9 maanden tot circa 3½ jaar, mogen de schouders van het kind maximaal 2 cm boven de bovenste gordelsleuven uitkomen, wanneer de hoofdsteun in de hoogste stand staat. "

Overigens: mc geeft ook aan dat de zitverhogers voor oudere kinderen niet zo heel veilig zijn als echte stoelen ivm het ontbreken van zij-protectie. Dus ook oudere kinderen gewoon in de stoel.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Licht Ontvlambaar maandag 4 juni 2012 @ 14:01:58 #96
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_112423367
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:56 schreef mefke79 het volgende:
Er zijn twee redenen om over te gaan naar de andere stoel: te zwaar voor groep 1 stoel (ik meen 18 kilo?) of de schouders meer dan 2 cm boven de gordelopeningen op de hoogste stand. En dat laatste zitten wij nu dus aan. Omdat we twee auto's hebben, hebben het nu zo opgelost dat in de auto waar hij het meeste in moet, hij toch gewoon de 1 stoel heeft tot het echt echt echt niet meer gaat en in de andere auto heeft hij een nieuwe stoel, de Ferro van MC. Daar kan hij met gordel dan prima in zitten. Het lastige is namelijk dat meneer de 15 kilo niet haalt. De stoel die we nu hebben is in breedte verstelbaar, wel goed voor dat schrielkipje van ons. En de hoofdsteun kon ook al niet meer op de laagste stand, die moest hoger.

Ik bedenk me net iets trouwens: stel dat een gordel echt pas werkt vanaf 15 kilo, dan zou dat toch ook een probleem moeten geven bij de mc? Die weegt toch geen 15 kilo, zelfs niet met kind er in. Zeker in het begin niet....hoe zou dat dan zitten?
Bij de MC is de gordel wel al een stuk verder aangespannen, denk dat dat het verschil maakt Mefke.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_112423762
Weet iemand dat toevallig?
Mijn dame zit in een oude Römer overgenomen van vrienden..
Ze kan alleen sinds een tijdje haar armpjes er weer uit wurmen..

Mag dat eigenlijk niet kunnen? Of questie van 'afleren'

Ze is nu een kg of 13/14.. en cm of 87 gok ik..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  maandag 4 juni 2012 @ 14:13:18 #98
37150 livelink
keek op mijn week ( Š DJ11)
pi_112423827
Kwestie van afleren, volgens mij. Die van mij hebben dat ook een tijdje gedaan in de Römer.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_112423900
Ok.. Omdat het een wat oudere stoel is waren we even bang dat het 'aantrek' stukje van de riem misschien te slap werd....
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
  maandag 4 juni 2012 @ 14:18:41 #100
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_112424054
Ik heb gisteren bij de autostoelen gekeken hoe strak de gordel aangespannen moet zijn voordat het strak genoeg zit.
Er zat zo'n vlakje aan dat groen wordt als ie strak genoeg zit.

Dat was dus vele malen strakker dan dat ik altijd doe, echt dat je denkt dat het niet meer lekker kan zittenm en ik deed het voor mijn gevoel zelf ook altijd strak. :@

En eigenlijk moeten ze er altijd zonder winterjas/bodywarmer of iets dergelijks in, want dat zorgt ervoor dat je het ook niet strak genoeg kunt aanspannen en er teveel speling blijft.

Wel rot Lamb, dat ze het zelf kan, ik las dat het bij de Tobi ook nogal voorkomt, maar het schijnt dat MC het bij de 2012 versies heeft aangepast.
  maandag 4 juni 2012 @ 14:22:01 #101
100412 mefke79
komt goed!
pi_112424205
Sowieso bij langere ritten altijd de winterjassen uit. Niet eens vanwege de gordels (wist ik namelijk niet) maar vanwege de warmte. Die van ons komen er na een ritje van 3 kwartier in winterjas altijd nat van het zweet uit. Wat wij als het echt koud is doen, is in het begin een dekentje erover heen tot de auto op temperatuur is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 4 juni 2012 @ 14:28:06 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112424479
Bij de Tobi vind ik dat groene vlakje juist ideaal.
N dacht dat ik hem in de maling zat te nemen toen hij Soneal een keer in mijn auto vastzette en zei dat het grijze vlakje groen moest worden (de Pearl heeft dat niet).

De truc is overigens de zijbanden eerst net boven de sluiting aantrekken tot hij
groen geeft en dan de band die het geheel
straktrekt aantrekken.
Eventueel nog een keer herhalen.

Oh, en hier vrijwel nooit met de jas aan in de auto. Sowieso niet.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_112424983
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 13:16 schreef het-is-mij het volgende:
O.a. Mefke,mignonne,claudia,happy,lijnloos,mamapurk zitten jullie kinders nog in een groep 1stoel?
Tijn klaagt steeds vaker over de gordels en hij komt er ook aardig met zn hoofd boven uit msar wat ik her en der snel lees staat er v.a ong 3 en dat duurt nog tot okt.
Jaël is met 2,5 over gegaan op een 2-3 stoel, zij was toen ook al 16 kilo en 98 cm :)
Dit kwam goed uit omdat Sarah toen over kon vanuit de MC naar de MC axiss en Jaël heeft een MC air protect nog wattus ofzo ;) Die gaf nog de meeste steun vonden wij. Verder zijn wij van voornemens ze zo lang mogelijk in een stoel te laten zitten gewoon puur vanwege de bescherming die zo een stoel nog extra geeft boven de zitverhoger.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_112463801
het-is-mij, was jouw zoon niet in de leeftijd van die van mij? nov/dec 2009?
Hier is hij nog niet over naar een groep 2 stoel omdat hij nog geen 15 kilo is en nog ok zit in de groep 1.
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_112531354
Wel een goei inderdaad met die winterjas/dekentje!

Hoor trouwens dat mevrouw haar handjes weer netjes laat waar ze horen.. dus we kijken het nog even aan.. Zonde om nu een nieuwe groep 1 te kopen terwijl ze al best een lange/zware is dus niet heel lang hoeft te wachten op een groep 2..
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_112536401
Lotte (bijna 4 en 16kg) zit in onze auto in de Romer Kid. Jelle (bijna 1,5 en 13 kg) zit in een Romer King.
Bij mijn schoonvader in de auto ligt een stoelverhoger voor korte ritjes, bij schoonmoeder in de auto 2 stoelen van de Praxis (groep 1 en groep 2)
pi_112537329
Bedankt voor alle antwoorden.

We hebben een maxi cosi rodi in huis.
In "mijn""stoel klaagt hij net de laatste dagen weer wat minder ;) en daar komt ie wel wat boven uit maar qua gordels niet.

Bij mijn (8> in de auto komt ie er wel boven uit, ik heb maxi cosi gr. 1 en hij romer gr. 1 in de auto.
Hebben de rodi geprobeerd en hij zit er super in, ook qua gordel helemaal goed.

Maar ja, bij mij laat ik t voorlopig dus even zo.
pi_112537482
Kyllian is bij 3,5 jaar naar een groep 2 stoel gegaan. Eerder kon niet qua gewicht en hij sliep veel in de auto (leek me bij de 1 groep lekkerder liggen). Dyon zal ook pas op zn vroegst bij 3,5 jr overgaan denk ik.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 16:53:17 #109
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_118500635
Geldt bij alle autostoeltjes de regel dat ze niet met het hoofd boven het stoeltje uit mogen komen, of is gewicht bij de overgang van groep één naar groep twee de graadmeter??
pi_118501569
Hoe bedoel je mikoxx?
Tess zat tot vandaag, in mijn auto, in de.Tobi maar ik heb al een nieuwe stoel klaar staan. De gordels komrn onder haar schouders en.ze zit.er niet fijn meer in.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:45:01 #111
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_118503994
Bij ons komt de bovenkant van het hoofd zeg maar tegen de bovenste rand van de stoel, maar qua gewicht is de vervolg stoel volgens mijn vanaf 15 kg en dat halen we hier nog niet
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 18:45:39 #112
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_118504012
Hoezo zit ze er niet meer fijn in vicky?
pi_118505000
Nee de gordels komen dus onder haar schouders en ze xit niet goed meer.
Ik kijk niet naar gewicht, ik kijk naar comfort.
Gewicht is maar een richtlijn...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 19:34:30 #114
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_118505848
Ok. Met met ervaringen?
pi_118506122
Lars zit sinds deze week ook in de stoelverhoger met rugleuning, romer kid. Net als zijn grote zus. Hij zit er prima,in, en weegt net 15 kilo.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_118506324
Amber ging over op een andere stoel toen ze zo'n 3,5 was. Ook bij haar zaten de gordels onder schouderhoogte, zelfs met dr hoofdsteun in de hoogste stand.
Tess zit regelmatig in Ambers Romer Kid en zit daar veel beter in dan in de Tobi. Ik heb nu een Rodi van mijn vriendin gekregen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_118509180
driekus zit in mijn twingo in een groep 2 stoel omdat ie met zijn benen in de 1 stoel geen kant meer op kon. In de auto van mijn man zit ie nog in de groep 1 stoel (de goedkoopste van mc, de tobi?). Gordels zitten wel onder schouders, maar hoofd er nog niet voorbij oren uit. En gewicht ook nog geen 15 kilo. Volgens prenatalmevrouw gaat bij overgang 1>2 lengte boven gewicht. Dus hoofd ver boven stoel is verkassen ook bij minder dan 15 kilo.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 27 oktober 2012 @ 21:21:06 #118
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_118510056
Ok, dank jullie!
pi_118510214
Ik heb altijd begrepen dat normale gordels niet vastslaan bij een ongeluk bij een gewicht minder dan 15kg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118512792
onze ferrofix zit ook zonder driekus met alleen een gordel vast in mijn auto en die komt niet van zijn plek. Dat ding weegt veel minder dan die 15 kilo, en de gordel werkt gewoon.

Ik vond een document van de swov, organisatie voor wetenschappelijk onderoek verkeersveiligheid, waarin gezegd wordt dat in europees verband nu gekeken wordt naar het aanpassen van de richtlijnen voor gebruik gordels door kinderen. Men wil dan afstappen van de gewichteis en naar lengte gaan kijken. Die gordels werken namelijk prima, maar kunnen ook letsel veroorzaken als te kleine personen ze genruiken.
Ook is het zo dat je bij een aanrijding zelf versneld tov de auto en je dus met g-krachten te maken krijgt waardoor je sowieso al zwaarder wordt. En de meeste nieuwere auto's zijn uitgerust met automatische gordelspanners die reageren op extreme snelheidsverschillen en dan de gordel aanspannen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_118525993
Pff net 20 minuten lopen klooien met het verstellen van de gordels van een Nania Maxim die in de auto van oma staat.
Maar..het is gelukt :)
Hopelijk zit hij er nu weer een stuk beter in, stoel begon al te klein te worden }:|
  zondag 28 oktober 2012 @ 16:31:09 #122
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_118541399
Hier even gecheckt en schouders komen nog niet voorbij gordels, daarbij zijn ze allebei qua gewicht nog niet toe aan de volgende stoel. Nog naar lekker ff laten dan, en de aanbiedingen qua vervolg stoel in de gaten houden ;-) Heb ik nog wel en andere vraag: welke stoel uit groep twee is fijn en waarom?
  zondag 28 oktober 2012 @ 16:36:51 #123
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_118541670
Dit lijkt mij een fijne stoel, ook weer met isofix bevestiging. Hebben we nu ook en zit zo vast als een huis...! http://www.romerautostoel.com/romer-kidfix-sict/

Iemand toevallig ervaring met deze stoel?
pi_118542180
Hoe zit dat met stoeltjes...we hebben nu de cabriofix en haar hoofdje komt bijna bij de rand.....moeten we binnenkort een nieuwe?
en welke is fijn?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 28 oktober 2012 @ 16:54:59 #125
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_118542488
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:47 schreef bitterend het volgende:
Hoe zit dat met stoeltjes...we hebben nu de cabriofix en haar hoofdje komt bijna bij de rand.....moeten we binnenkort een nieuwe?
en welke is fijn?
Wij hebben de priorifix van maxicosi, bevalt uitstekend! Na de winter gaan ze waarschijnlijk in de verkoop ;-)
  zondag 28 oktober 2012 @ 17:00:15 #126
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118542706

Die


En deze hebben we.

Bij de MC hadden we de eerste maanden een extra hoofdsteun zodat zn hoofd niet alle kanten op hobbelde, die is er nu inmiddels uit.

De MC is veel makkelijker in gebruik, wij hebben 2 auto's dus moeten ze nog wel eens van de een naar de ander. Mijn man krijgt de Romer er vaker niet dan wel uit :')
Ook is de romer veel zwaarder.

De Romer is fijner voor het kind en de gordels zijn retemakkelijk te verstellen!

Maar de MC is voor ons makkelijker. Denk ook dat als er ooit nog een groep1 stoel bij komt dat we dan weer mooi een MC halen :Y
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zondag 28 oktober 2012 @ 17:04:32 #127
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_118542876
Vlindur, bij ons gaat de groep 1 stoel, een mc priorifix, na de winter in de verkoop, dus mocht je interesse hebben..... ;-) ;-)
pi_118542923
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:36 schreef mikoxx het volgende:
Dit lijkt mij een fijne stoel, ook weer met isofix bevestiging. Hebben we nu ook en zit zo vast als een huis...! http://www.romerautostoel.com/romer-kidfix-sict/

Iemand toevallig ervaring met deze stoel?
Wij hebben dan geen isofix bevestiging, maar wel de Römer Kid voor beide dames. Ze zitten er goed in, wij zijn er heel tevreden over.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 28 oktober 2012 @ 17:09:03 #129
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_118543070
Mikoxx. Thnx :) Maar nee. Beide blijven nu gewoon en Rienk is eerder uit zn oude gegroeid dan een eventuele baby een nr 1 stoel nodig heeft :P
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_118543541
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 16:47 schreef bitterend het volgende:
Hoe zit dat met stoeltjes...we hebben nu de cabriofix en haar hoofdje komt bijna bij de rand.....moeten we binnenkort een nieuwe?
en welke is fijn?
ik heb een tobi te koop voo rje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 28 oktober 2012 @ 17:59:30 #131
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_118543952
Ik krijg binnenkort 2 maxicosi priori's van een vriendin. 1 voor in onze auto en 1 voor in de auto van mijn moeder.
  zondag 28 oktober 2012 @ 18:00:04 #132
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118543973
Evie zat al met 2,5 in de groep 2 stoel. Vooral door haar lengte... En liene hebben we toen overgedaan naar Evie haar stoel. Zitten beide heel prima. Ook allebei van maxicosi.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_118544961
Jeetje dat is vroeg BJ. Is ze daar dan niet te licht voor, aangezien het officieel vanaf 15 kilo is. Alhoewel de lengte idd wel belangrijk is.

Kyllian ging bij 3,5 jaar naar groep 2/3 autostoel. Dyon wordt in dec 3 jr, maar die zie ik ook nog niet overgaan. Hij weegt ook nog maar iets boven de 13 kilo en hij slaapt meestal in de auto en dat is met een groep 1 stoel comfortabeler.
  zondag 28 oktober 2012 @ 18:31:14 #134
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118545123
Evie is inmiddels ook zwaarder dan 15 kg, en dus nogal lang...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 28 oktober 2012 @ 18:32:13 #135
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_118545167
En slapen in de auto is ook een eeuwigheid geleden....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  zondag 28 oktober 2012 @ 18:34:42 #136
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_118545293
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 17:46 schreef Vicky het volgende:

[..]

ik heb een tobi te koop voo rje
Specs?
pi_118545459
Ik moet me even in verdiepen...die verschillen tussen de modellen
even googelen
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118545468
Ow Bj, ik wist wel dat ze groot was maar zo groot ;) Dan was het idd wel nodig :)
Wel een stuk makkelijk met zo'n autostoel.
pi_118545496
quote:
1s.gif Op zondag 28 oktober 2012 18:34 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Specs?
maxi cosi Tobi
Tot 15 kg...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 28 oktober 2012 @ 18:41:52 #140
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_118545619
Tot 15? Uhm.... Nee.... ;-). Ik zoek een groep twee, maar gaan denk ik voor nieuw. Dank hoor :-)
pi_118545701
Heb je foto Vicky? welke kleur is het
en wat wil je ervoor
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118546753
quote:
0s.gif Op zondag 28 oktober 2012 18:00 schreef Beessie-Jen het volgende:
Evie zat al met 2,5 in de groep 2 stoel. Vooral door haar lengte... En liene hebben we toen overgedaan naar Evie haar stoel. Zitten beide heel prima. Ook allebei van maxicosi.
Iris ook rond die leeftijd, ging prima.
Maar slapen doet ze gelukkig nog wel af en toe op lange ritten ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_118547094
Op het internet is er veel over gehannes met de gordels van de stoelen(groep 1)...moeilijk verstelbaar, gaan snel kapot en dergelijk
Wat is jullie ervaring hiermee?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_118547188
Ik heb er totaal geen last van gehad. Noit kapotte gordels of zoiets
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_118547437
Ja het is klote als je de gordels omhoog moet doen. Maar verder nooit kapot, of moeilijk losser of strakker.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_118547464
Wanneer gebruik je eigenlijk alleen een verhoger?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 28 oktober 2012 @ 19:24:04 #147
100412 mefke79
komt goed!
pi_118547540
De mc's groep 1 zijn niet tot 15, maar tot 18. De groep 2 zijn dan wel vanaf 15, maar het gaat vooral om lengte niet om gewicht. Ik zat gisteren mobiel toen ik postte, nu niet, dus met link: http://www.swov.nl/rappor(...)els_kinderzitjes.pdf

Hier staat de uitleg over het gebruik van kinderzitjes en gordels. Lengte gaat bij groep 2 boven gewicht.

Wij hebben in totaal 5 groep 1 stoelen in gebruik: 4 van mc en 1 van Renault geloof ik (en verspreid over 3 auto's, opa en oma passen geregeld op en hebben zelf stoelen). De mc's en dan de goedkoopste (niet isofix) Priori dus, werken prima. Als je de gordels van het onderste gat naar boven moet zetten dan is het een heel gepuzzel. Van gat 2 naar 3 gaat prima, van 3 weer naar 1 is weer puzzelen. Het gewone dagelijkse aantrekken van de gordels gaat prima. Omdat de 4 stoelen van verschillende leeftijden zijn, hebben we 2 soorten sloten. De nieuwste sloten zijn wel fijner dan de oude. Kortom, heel tevreden en dat voor stoelen van maar 99 euro.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_118547577
In de grote auto gebruik ik voor Amber zlleen nog maar een verhoger.
In mijn auto niet want ik heb geen hoofdsteunen achterin.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_118547695
Bij de tobi heb je daar dus geen last van mikoxx. Als je de hoofdsteun omhoog trekt worden de gordels automatisch langer
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 28 oktober 2012 @ 19:30:25 #150
100412 mefke79
komt goed!
pi_118547893
Folder van de Rijksoverheid met de regels.

Als ik het dan goed begrijp: zittingverhoger tot 36 kilo en rugdeel eraf als de gordel netjes over de schouder loopt als het kind op de verhoger zit.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 28 oktober 2012 @ 19:32:09 #151
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_118547997
Mefke, dat van de gewichten tot 18 kg is wel handig idd, naar ik denk wel dat de meeste kindjes dan qua lengte te lang gaan worden voor de groep één.

Mc priorifix heeft bij ons ook nooit problemen gegeven, fijne stoelen!
  Moderator vrijdag 25 januari 2013 @ 10:27:40 #152
5428 crew  miss_sly
pi_122021551
Zo, kickje.

wij moeten ook zo'n beetje over naar de volgende, dus dat is dan groep 2? We hebben nu een Maxi Cosi Priori.

De volgende groep zijn eigenlijk zitverhogers met rugdeel en eventueel met van die steunen opzij ter hoogte van het hoofd? Die kunnen natuurlijk never nooit meer in slaapstand. Slapen jullie grotere kinderen niet meer in de auto, of lukt dat ook wel in zo'n stoel?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 25 januari 2013 @ 10:31:16 #153
150191 Elmo76
2 little wonders!
pi_122021668
Tirza zit al best lang in zo'n verhoger met rugdeel en ze slaapt niet meer zo heel vaak in de auto. Maar als ze slaapt, dan kunnen we de zitten ietsje naar voren trekken, zodat je een beetje een liggend effect creeert, maar wel echt minimaal.
En ze valt wel eens met haar hoofd naar voren als ze net in slaap kukelt, maar da's een kwestie van terug'duwen' en dan ligt ze tegen de zijkant.
*You little wonder, little wonder you*
*I have wished for so long, how i wish for you today*
pi_122021912
Hier de ervaring dat het idd niet meer zo fijn slaapt. We hebben in de auto's verschillende stoelen, bij die van mij slaapt hij fijner doordat de hoofdsteunen meer naar voren staan. In de andere auto valt hij eerder opzij met zijn hoofd. We hebben wel zo'n steun voor aan de gordel en een nekkussentje, wat iets hielp.
Voor de jongste zou ik als hij over gaat naar een groep 2 stoel daar dus wel meer op letten. Ze vallen hier regelmatig in slaap in de auto. De jongste laten we dus zeker nog tot na de zomervakantie in een groep 1 stoel zitten.
  Moderator vrijdag 25 januari 2013 @ 10:39:53 #155
5428 crew  miss_sly
pi_122021922
S slaapt nog steeds regelmatig in de auto, en dat is vaak ook wel erg fijn. Nou slaap ik zelf ook altijd, en ik heb ook geen slaapstand :+ maar ik heb dan ook regelmatig last inderdaad van zo'n bungelend hoofd en dat lijkt me voor zo'n kleintje niet heel fijn.

We gaan in mei weer naar Frankrijk, en dan zou het helemaal fijn zijn als ze nog lekker kan slapen in de auto, maar ze begint wel echt te groot te worden voor dit stoeltje, dus tja...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 25 januari 2013 @ 10:41:49 #156
5428 crew  miss_sly
pi_122021980
Meimeltje, welke is dat waarin er fijner geslapen wordt? Kunnen we daar ook naar kijken!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_122022103
Wij hebben de romer KID en daar wordt ook weleens in geslapen, gewoon rechtop met hoofd tegen de steuntjes aan
Hij kan wel wat versteld worden oor een slaapstand achtig iets maar dat hebben wij nooit gebruikt tot nu toe
pi_122022121
Ik dacht dat er wel 2 stoeltjes waren met slaapstand. Een kennis heeft er een van Nania (?) dacht ik..
Maar Chris dommelt ook prima in zijn MC rodi..
pi_122022197
Op onderstaande foto's zie je volgens mij wel duidelijk het verschil in hoofdsteunen.

Volgens mij heb ik de maxicosi rodi xp.

In de andere auto een stoel van Renault.
  Moderator vrijdag 25 januari 2013 @ 10:54:41 #160
5428 crew  miss_sly
pi_122022345
http://www.bol.com/nl/p/m(...)rt/9200000002011422/

Deze heeft ook daadwerkelijk nog een ruststand. Het zal wel anders zijn dan een echte slaapstand, maar wellicht is het door een kleine kanteling net wat fijner voor het hoofd, zodat het minder naar voren valt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 25 januari 2013 @ 10:55:39 #161
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_122022370
Rienk past nu nog in de Priori, zn kruin begint er nu wat bovenuit te pieken, maar als hij daar te groot voor wordt ruil ik hem en Jelte nog even om. Jelte heeft een Romer King, die kun je nog net wat hoger krijgen :+

En daarna zou ik een Rodi XP willen, die heeft een fijne hoofdsteun čn kan in (een soort van) ligstand.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_122022456
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 10:54 schreef miss_sly het volgende:
http://www.bol.com/nl/p/m(...)rt/9200000002011422/

Deze heeft ook daadwerkelijk nog een ruststand. Het zal wel anders zijn dan een echte slaapstand, maar wellicht is het door een kleine kanteling net wat fijner voor het hoofd, zodat het minder naar voren valt.
Ja deze hebben wij voor Jaël maar die ruststand is het is omhoog en naar voren trekken van het zitgedeelte. Als ze heel moe is vraagt ze wel altijd of we dat willen doen dus het zal wel toch effect hebben maar op het oog zie ik niet veel verschil.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_122036585
Wij hebben er ook eentje van mc met ruststand, maar meestal vergeet ik em daarop te zetten voordat Driekus slaapt. En als ie eenmaal slaapt, dan slaapt ie, weinig meer aan doen.
Wij hebben in de ene auto een wat luxere (die met ruststand), die is ook in breedte verstelbaar en met isofix. In mijn auto hebben we de goedkoopste van mc, die is toch voor de kortste ritjes. En ik geloof dat we bij de luxere de optie hebben om het rugdeel tzt eraf te halen zodat we een zitverhoger overhouden.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_122044577
Volgens mij kun je bij bijna alle groep 2 stoelen de rugleuning eraf halen Mefke. Dat is idd wel erg handig. Hier moesten ze regelmatig voor school of kinderfeestjes een autostoel meenemen. Wij (trouwens iedereen in de klas) hadden dan de zitverhoger zonder rugleuning mee.
pi_122044958
Is dat? Ah, weer in een verkoopargument van zo'n verkoper getrapt dan :P :D
Die allergoedkoopste van de maxicosi had ik laatst bij de babydump voor 55 euro, nu zou ie volgens de website weer 79 kosten. Nou ja, met deze doe je ook een hele tijd, dus ik vind het wel prima.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zaterdag 26 januari 2013 @ 09:29:33 #166
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_122061431
Ik heb gisteren via mp 2 graco autostoeltjes gekocht.
Nu heb ik alle bekleding eraf gekregen. Behalve het zitvlak. Dat zit met een of ander plastic staafje vast
Iemand hier enif idee hoe je dat los maakt zonder grof geweld te gebruiken.
probeer zo een foto te uppen
  zaterdag 26 januari 2013 @ 09:36:06 #167
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_122061511
pi_122091401
Wij hebben voor de grote dame deze stoel:

De Cybex solution X2fix. Komt als 1 van de veiligste groep 2 stoelen uit de ANWB/ADAC test en je kan het hoofdsteuntje iets naar achteren kantelen. Hannah slaapt er wel redelijk in. Het 'probleem' zit hem in de autoriem. Ze wil nog wel eens haar hoofd op mijn schoot leggen om te slapen als ik naast haar zit dus ze glipt zo uit de riem. Is natuurlijk niet veilig, dus ik moet haar echt dwingen om rechtop te zitten, maar dat is niet leuk :{
Dat probleem heb je met alle groep 2 stoelen vrees ik. Je kind goed instrueren is echt belangrijk.

Verder vind ik het trouwens een superstoel ^O^ Hij is heel makkelijk vast te klikken aan de isofix beugel, waardoor het ding muurvast zit.
pi_122457569
Mijn peuter wordt bijna 3 en qua ruimte in onze auto zou een groep 3 stoel ook echt veel handiger zijn. Ze is er ook echt stevig genoeg voor.
Ik zat eens te kijken, maar die stoelen zijn vanaf 3 jaar, en er staat ook 15-36 kilo bij. Nu weegt ze 13 kilo. Zou ik voor de veiligheid moeten wachten tot ze 15 kilo weegt, of is dat een indicatie?

Goede tip van die stoel Octo. En paars, en ik zag ook een roze uitvoering, dat gaat hier goed in de smaak vallen.
Met een meidenkwartet
pi_122457954
Ik geloof dat het gordel mechanisme niet goed werkt onder de 15 kilo.
pi_122458063
quote:
0s.gif Op maandag 4 februari 2013 11:24 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik geloof dat het gordel mechanisme niet goed werkt onder de 15 kilo.
Aha, dat moet ik eens goed uitzoeken dan! Thanx.

Edit: ja duidelijk. We wachten nog twee kilo.
Met een meidenkwartet
  vrijdag 8 februari 2013 @ 21:48:53 #172
35189 Troel
scherp en bot
pi_122656392
Hier twee Rodi's en beide heren slapen er prima in. Daarnaast heb ik nog een booster voor korte ritjes met iemand anders in de auto, voor Ruben is dat voor korte stukjes geen probleem.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 8 maart 2013 @ 21:57:12 #173
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_123809449
Voor onze kleine is het straks ook tijd voor de stap naar een echt autostoeltje. Nu hoor ik de laatste tijd dat een achterwaarts geplaatst stoeltje (veel) veiliger zou zijn (minder letsel bij een aanrijding), zie bijvoorbeeld http://www.achterwaarts.nl.

Mijn algemene observaties van deze stoeltjes zijn:
- Duur ( > ¤400,-), niet dat dat direct een bezwaar is.
- Lijken veel ruimte in te nemen, en de auto van mijn vriendin is niet bepaald groot.
- Veel van deze type stoeltjes (cybex sirona, ellermeyer, BeSafe) hebben alleen een isofix bevestiging, de auto van mijn vriendin beschikt hier niet over.

Zij er hier al users met ervaring?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_123813628
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 21:57 schreef DroogDok het volgende:
Voor onze kleine is het straks ook tijd voor de stap naar een echt autostoeltje. Nu hoor ik de laatste tijd dat een achterwaarts geplaatst stoeltje (veel) veiliger zou zijn (minder letsel bij een aanrijding), zie bijvoorbeeld http://www.achterwaarts.nl.

Mijn algemene observaties van deze stoeltjes zijn:
- Duur ( > ¤400,-), niet dat dat direct een bezwaar is.
- Lijken veel ruimte in te nemen, en de auto van mijn vriendin is niet bepaald groot.
- Veel van deze type stoeltjes (cybex sirona, ellermeyer, BeSafe) hebben alleen een isofix bevestiging, de auto van mijn vriendin beschikt hier niet over.

Zij er hier al users met ervaring?
Er zijn zeker ook goedkopere merken die achterwaarts geplaats kunnen. Mijn moeder heefft voor bij haar thuis van de markt een merkloos autostoeltje die achterwaarts kan en wij hebben ook een goedkoper maar wel goedgekeurd autozitje die achterwaarts geplaats kan. Misschien eens bij babypark ofzo langsgaan?
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_123813781
Mijn grote bezwaar tegen achterwaarts zou zijn dat mijn kind zich vermoedelijk rot zou vervelen. Dat was de laatste periode met de maxi cosi ook al het geval. Ik geloof direct dat het veiliger is, maar ik vind dat toch een drempel.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 9 maart 2013 @ 00:38:22 #176
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_123816026
In Engeland komt het vaker voor dan hier en redden die kinderen het ook dus dat is een kwestie van gewenning denk ik.
Maar ik vind op foto's vooral de positie van de benen oncomfortabel voor een kind.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 9 maart 2013 @ 06:55:54 #177
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_123819290
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 23:29 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn grote bezwaar tegen achterwaarts zou zijn dat mijn kind zich vermoedelijk rot zou vervelen. Dat was de laatste periode met de maxi cosi ook al het geval. Ik geloof direct dat het veiliger is, maar ik vind dat toch een drempel.
waarom vervelen, ze kunnen ook gewoon naar buiten kijken toch? Eventueel hang je een dvd-lcd ding aan de hoofdsteun van de achterbank.

[ Bericht 0% gewijzigd door DroogDok op 09-03-2013 08:16:00 ]
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_123824275
Wat vinden jullie van de Maxi-Cosi Tobi ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_123824535
Super stoel wij hebben ze voor beide kinderen. Lekker hoog, makkelijk te bevestigen en de riem blijft handig open staan.
pi_123824647
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 13:07 schreef Rixtje het volgende:
Super stoel wij hebben ze voor beide kinderen. Lekker hoog, makkelijk te bevestigen en de riem blijft handig open staan.
Thx !
Ga je even PM en :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)

They gettin' grief
pi_123843951
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 21:57 schreef DroogDok het volgende:
Voor onze kleine is het straks ook tijd voor de stap naar een echt autostoeltje. Nu hoor ik de laatste tijd dat een achterwaarts geplaatst stoeltje (veel) veiliger zou zijn (minder letsel bij een aanrijding), zie bijvoorbeeld http://www.achterwaarts.nl.

Mijn algemene observaties van deze stoeltjes zijn:
- Duur ( > ¤400,-), niet dat dat direct een bezwaar is.
- Lijken veel ruimte in te nemen, en de auto van mijn vriendin is niet bepaald groot.
- Veel van deze type stoeltjes (cybex sirona, ellermeyer, BeSafe) hebben alleen een isofix bevestiging, de auto van mijn vriendin beschikt hier niet over.

Zij er hier al users met ervaring?
Ik heb de Maxi Cosi Opal bij een webshop gekocht (Eurekakids). Die kan zowel voorwaarts als achterwaarts omdat de basis draaibaar is. In Nederland vinden ze er kennelijk geen markt voor.
Een prima stoel, alleen wordt het wel steeds lastiger om een dreumes in en uit de stoel te halen vanwege de autogordel die altijd in de weg zit. Ook is hij net te klein om je peuter comfortabel te laten zitten tot hij/zij 15 kilo is.
  zondag 10 maart 2013 @ 07:47:03 #182
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_123856015
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 21:35 schreef octopussy het volgende:

[..]

Ik heb de Maxi Cosi Opal bij een webshop gekocht (Eurekakids). Die kan zowel voorwaarts als achterwaarts omdat de basis draaibaar is. In Nederland vinden ze er kennelijk geen markt voor.
Een prima stoel, alleen wordt het wel steeds lastiger om een dreumes in en uit de stoel te halen vanwege de autogordel die altijd in de weg zit. Ook is hij net te klein om je peuter comfortabel te laten zitten tot hij/zij 15 kilo is.
dank voor de feedback. Afgezien van de lastigheid met de gordel bevalt hij dus wel? En vanaf 15kg geldt het achteruitrijden is veiliger toch ook niet meer?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_123856064
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2013 07:47 schreef DroogDok het volgende:

[..]

dank voor de feedback. Afgezien van de lastigheid met de gordel bevalt hij dus wel? En vanaf 15kg geldt het achteruitrijden is veiliger toch ook niet meer?
Hij bevalt zeker wel. Een klein minpuntje vind ik dat de bekleding moeilijk te verwijderen is en de bekleding van de gordels bij de schouders is helemaal niet af te halen (om te wassen). Die hebben de nare gewoonte om snel vies te worden.

Wat ik bedoelde met de laatste zin in mijn vorige post is dat het voor mijn peuter op een gegeven moment niet meer zo goed paste terwijl ze officieel nog niet overkon naar een groep 2/3 stoel omdat ze nog niet aan de 15 kilo zat. De hoofdsteun kon simpelweg niet verder naar boven. De MC Tobi waar haar neef in zat is wat dat betreft wel geschikt voor peuters tot pakweg een meter lang.
pi_123856540
Heeft iemand ervaring met de Römer Duo Plus? Ik zit te zoeken naar een stoeltje met Isofix. Dit is in groep 1 de enige die ik kan vinden die het heeft. Of nja, eh.. Maxi Cosi heeft alleen de Pearl. Daar moet een FamilyFix bij. Op zich niet erg, maar verder kijken dan m'n neus lang is kan geen kwaad.

Straks 'ns stoeltjes passen met de kleine man. Hij heeft nu nog zo'n 2 centimeter in de groep 0-stoel over.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 11 maart 2013 @ 20:53:05 #185
100412 mefke79
komt goed!
pi_123929916
Kuukske, er zijn ook andere stoeltjes van MC die met isofix werken, maar dat zijn oudere modellen. Ze zetten nu erg in op de familyfix base. Volgens de site van mc kan kind erin tot circa 4 jaar. Ehm, dat gaat em echt niet worden hier en dan hebben wij een tobi. Als ik kijk naar die Pearl lijkt het kleiner.

Ik heb nog even na gevraagd hoe het nou zit met die 15 kilo en de gordel. Als je een lege maxi cosi of een lege 1 stoel in de gordel zet, werkt de gordel gewoon, dus dat kan het probleem niet zijn. Waarschijnlijk wordt de 15 kilo gezegd omdat de krachten die vrijkomen bij een frontale aanrijding zo groot zijn dat de gordel te hard tegen de ribbenkast zou komen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 11 maart 2013 @ 20:54:59 #186
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_123930067
quote:
5s.gif Op zondag 10 maart 2013 09:33 schreef Kuukske het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Römer Duo Plus? Ik zit te zoeken naar een stoeltje met Isofix. Dit is in groep 1 de enige die ik kan vinden die het heeft. Of nja, eh.. Maxi Cosi heeft alleen de Pearl. Daar moet een FamilyFix bij. Op zich niet erg, maar verder kijken dan m'n neus lang is kan geen kwaad.

Straks 'ns stoeltjes passen met de kleine man. Hij heeft nu nog zo'n 2 centimeter in de groep 0-stoel over.
Wij hebben de mc priorifix, fijne stoel! Hij kan hier overigens bijna weg.... ;-)
pi_123930475
quote:
5s.gif Op zondag 10 maart 2013 09:33 schreef Kuukske het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Römer Duo Plus? Ik zit te zoeken naar een stoeltje met Isofix. Dit is in groep 1 de enige die ik kan vinden die het heeft. Of nja, eh.. Maxi Cosi heeft alleen de Pearl. Daar moet een FamilyFix bij. Op zich niet erg, maar verder kijken dan m'n neus lang is kan geen kwaad.

Straks 'ns stoeltjes passen met de kleine man. Hij heeft nu nog zo'n 2 centimeter in de groep 0-stoel over.
Wij hebben de Römer Duo Plus, het is een prima stoel.We zijn er tevreden over. Hmmmm, we hebben er drie trouwens: mijn auto, mijn man zijn auto en de auto van mijn ouders. Ik kan hem dus aanbevelen maar ik heb geen ervaring met andere stoeltjes...

Waar twijfel je over?
pi_123946868
Nouja, de prijs twijfelde ik een beetje over en het comfort voor Billie. Ik ben blij dat we niet blind een Römer hebben gekocht, want hij zat er totaal niet lekker in. En ik vind die pads om de schouderbandjes erg euh.. nja. Oncomfy ogen.

Verder heb ik niet te veel gekeken naar de gordelbevestigde stoelen. Wij wilden graag Isofix-iets en ons budget is niet heel breed. En hoe meer keus, hoe meer ik dan ga twijfelen :@.

Allen dank voor de reacties!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 12 maart 2013 @ 09:18:28 #189
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_123946982
Misschien een domme vraag hoor :@ maar wat is precies het voordeel van Isofix/Familyfix bij een vervolgstoeltje? Bij een Maxi Cosi kan ik het me heel goed voorstellen omdat je die ook vaak (althans, wij dan) mee de auto uitneemt maar een vervolgstoel zal je niet zo snel mee gaan lopen sjouwen denk ik? Is het veiliger?

Wij zijn ons een beetje alvast aan het oriënteren op een vervolgstoel (groep 1) maar ik vind het ook maar lastig hoor!
  dinsdag 12 maart 2013 @ 09:19:34 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123947002
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:53 schreef mefke79 het volgende:
Kuukske, er zijn ook andere stoeltjes van MC die met isofix werken, maar dat zijn oudere modellen. Ze zetten nu erg in op de familyfix base. Volgens de site van mc kan kind erin tot circa 4 jaar. Ehm, dat gaat em echt niet worden hier en dan hebben wij een tobi. Als ik kijk naar die Pearl lijkt het kleiner.

Ik heb nog even na gevraagd hoe het nou zit met die 15 kilo en de gordel. Als je een lege maxi cosi of een lege 1 stoel in de gordel zet, werkt de gordel gewoon, dus dat kan het probleem niet zijn. Waarschijnlijk wordt de 15 kilo gezegd omdat de krachten die vrijkomen bij een frontale aanrijding zo groot zijn dat de gordel te hard tegen de ribbenkast zou komen.
Ik had (toen we nog twee auto's hadden) in de ene auto de Pearl en in de andere de Tobi, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat de een groter of kleiner dan de ander was, maar juist dat de stoel vrijwel identiek is qua grootte en zit.
Dat de Pearl kleiner lijkt komt waarschijnlijk door dat het zonder base alleen de stoel is, en de familyfix oogt compacter dan de onderkant van de Tobi.
Het zou kunnen zijn dat hij in de Tobi een fractie hoger zit, maar zelfs daar twijfel ik over.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 maart 2013 @ 09:23:08 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123947077
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:18 schreef Tante_Soesa het volgende:
Misschien een domme vraag hoor :@ maar wat is precies het voordeel van Isofix/Familyfix bij een vervolgstoeltje? Bij een Maxi Cosi kan ik het me heel goed voorstellen omdat je die ook vaak (althans, wij dan) mee de auto uitneemt maar een vervolgstoel zal je niet zo snel mee gaan lopen sjouwen denk ik? Is het veiliger?

Wij zijn ons een beetje alvast aan het oriënteren op een vervolgstoel (groep 1) maar ik vind het ook maar lastig hoor!
Het is veiliger, en afhankelijk van de auto (en de vorm van de achterbank :X) heb ik de familyfix met Pearl sneller van de ene auto in de andere dan de Tobi.
Maar als we de familyfix niet al voor de Pebble hadden gehad, dan hadden we denk ik geen Pearl gekocht.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123947164
De FamilyFix hebben we er nu idd bij moeten kopen. Op zich niet heel rampzalig. We willen graag nog een tweede, maar niet op korte termijn. De CabrioFix kan er ook op, dus dan hebben we dat vast. :) Tegen de tijd dat Billie naar een groep 2-stoel gaat kan alles weer gebruikt worden.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 12 maart 2013 @ 09:33:43 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123947277
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:27 schreef Kuukske het volgende:
De FamilyFix hebben we er nu idd bij moeten kopen. Op zich niet heel rampzalig. We willen graag nog een tweede, maar niet op korte termijn. De CabrioFix kan er ook op, dus dan hebben we dat vast. :) Tegen de tijd dat Billie naar een groep 2-stoel gaat kan alles weer gebruikt worden.
Je zoekt dus eigenlijk een Pearl.... dan zou ik de aanbiedingen eens goed bekijken, volgens mij worden elk jaar rond oktober de nieuwe kleuren geīntroduceerd, dus dan beginnen ze de oude kleuren in de aanbieding te doen, en inmiddels moeten ze toch bijna gaan stunten met de oude kleuren denk ik.
Maar het is een gokje, ik heb me al even niet meer verdiept in de autostoeltjes ;)

Is dit wat?
http://www.kadocus.nl/maxi-cosi-pearl-natural-bright.html
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 maart 2013 @ 09:44:31 #194
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_123947533
Isofix is en systeem in je auto en op de stoel, waar je de stoel in klikt ipv dat je de stoel met de gordel vastzet in je auto. Het zit met isofix bewezen steviger vast dan met gordel. Easyfix is en systeem waar je een maxicosi op kan klikken in je auto. Easyfix bevestig je op het isofix systeem van je auto.

[ Bericht 1% gewijzigd door mikoxx op 12-03-2013 13:24:38 ]
  dinsdag 12 maart 2013 @ 09:48:57 #195
100412 mefke79
komt goed!
pi_123947650
Nee, easyfix bevestig je juist met de gordel en kan alleen voor een groep 0 stoel. De Familyfix is er wel voor de groep 1 stoel en die klik je inderdaad op de isofix. Isofix zit vast aan de auto en is daardoor steviger en dus veiliger. Maar..er schijnen wel meer fouten gemaakt te worden met de bevestiging van de stoeltjes aan het systeem (dus zonder base). Geen idee of dat echt klopt, wij hebben geen isofix zelf maar mijn man werkt in de auto industrie en heeft ook opdrachten gedaan voor MC, vandaar de kennis.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 12 maart 2013 @ 09:50:40 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123947698
Het "fix" gedeelte van de naam wijst naar Isofix, de Easybase is dan weer een base voor de MC die je met de gordel vastmaakt.

Edit: de EasyFix kan met de gordel en isofix.

Dus;
- EasyFix met gordel en isofix (alleen voor CabrioFix) Niet meer op de MC-site te vinden, dus babyparklinkje.
- EasyBase alleen met gordel (alleen voor Pebble/CabrioFix)
- FamilyFix alleen met isofix maar weer voor zowel de Pebble/Cabriofix als de Pearl.

[ Bericht 32% gewijzigd door Leandra op 12-03-2013 10:02:22 ]
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_123952857
Het groep 2/3 stoeltje van X2fix Cybex wat we hebben (zie eerder in dit topic) heeft 2 armen die je direct op de isofix beugel kan vastklikken.
Die stoel zit echt muurvast. De autogordel is er dus 'alleen' nog om het kind te beveiligen.

Snap niet dat dat systeem niet in de stoeltjes zit van groep 0 tm 2.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:26:46 #198
35189 Troel
scherp en bot
pi_123953066
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:50 schreef Leandra het volgende:
Het "fix" gedeelte van de naam wijst naar Isofix, de Easybase is dan weer een base voor de MC die je met de gordel vastmaakt.

Edit: de EasyFix kan met de gordel en isofix.

Dus;
- EasyFix met gordel en isofix (alleen voor CabrioFix) Niet meer op de MC-site te vinden, dus babyparklinkje.
- EasyBase alleen met gordel (alleen voor Pebble/CabrioFix)
- FamilyFix alleen met isofix maar weer voor zowel de Pebble/Cabriofix als de Pearl.
Wij hadden een easyfix en ik vond het ontzettend praktisch!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123953291
Wij hadden voor de mc een easyfix en dat vond ik véél steviger dan in de gordel. Die bovendien ook nog eens onhandig was met de gordel die er overheen liep. Ik heb nu een groep 1 stoeltje wat gewoon met de gordel vast gaat en daar lijkt zo'n -fix systeem me wat minder nodig bij, omdat de gordel heel strak door het ruggedeelte van de stoel gaat (in tegenstelling tot de mc waar de gordel er omheen loopt) en de stoel zit muurvast. Voor een 2/3 kan ik het me wel weer voorstellen zoals Octopussy het beschrijft, dat de stoel dan vast zit onafhankelijk van het kind.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:45:46 #200
100412 mefke79
komt goed!
pi_123953823
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:22 schreef octopussy het volgende:
Het groep 2/3 stoeltje van X2fix Cybex wat we hebben (zie eerder in dit topic) heeft 2 armen die je direct op de isofix beugel kan vastklikken.
Die stoel zit echt muurvast. De autogordel is er dus 'alleen' nog om het kind te beveiligen.

Snap niet dat dat systeem niet in de stoeltjes zit van groep 0 tm 2.
omdat een kind van die leeftijd niet in de gordel mag. Die werkt wel, maar er komen zo veel krachten vrij dat het lichaam daar niet tegen kan. Dat is ook de reden dat achterstevoren zoveel veiliger is. Je rug wordt dan tegen het stoeltje gedrukt (bij frontale aanrijding) en je rug is sterker dan je buikholte.

De 'oudere' stoelen van mc klik je ook zo op de isofix en volgens mij die van Romer ook. Maar MC gaat er inmiddels vanuit dat iedereen en Isofix heeft en geld wil uitgeven aan een Familybase. En als je dat niet hebt, moet je het doen met gordelstoelen.

Overigens hebben wij het beide gedaan bij de stoel 0: en easybase en gordel. Als je het goed doet zit het bij beide perfect vast. Maar tja de menselijke factor he, je moet het wel goed vastzetten. Dus bij de gordel de mc goed vastzetten (en je wilt niet weten hoe vaak dat mis gaat) en bij de base moet de poot goed uitstaan, moet de gordel goed zitten etc.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:19:16 #201
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123955130
quote:
7s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:26 schreef Troel het volgende:

[..]

Wij hadden een easyfix en ik vond het ontzettend praktisch!
Wij hadden in de auto van N een FamilyFix, en in mijn auto een EasyBase2, en het is idd enorm praktisch met een groep 0 stoeltje.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 maart 2013 @ 13:26:47 #202
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_123955418
Mefke, wij hadden dus een easyfix, vastgeklikt op isofix van de auto. .. Niet aam de gordel.

Ook nu hebben we stoeltjes vast op de isofix, de romer.
pi_123956159
Wij hebben alle stoeltjes met de gordel vastgezet, zat prima :).
Inmiddels zitten ze beide in een Römer Kid (groep 2/3)
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_123978392
Nee, maar bij de groep 0-2 stoeltjes hebben de kinderen sowieso altijd de gordeltjes van het stoeltje zelf. Ik bedoel dat de autostoeltjes met de armen direct in de isofix beugel van de auto vastklikken zonder een base.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 21:46:40 #205
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_123980373
Wij hebben ook een baseding. Onwijs handig idd!!

Ik zoek me een ongeluk naar een betaalbare groep 1 stoel die tegen de rijrichting in kan. Die wil ik eigenlijk al hebben voor leyla.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 13 maart 2013 @ 07:34:07 #206
100412 mefke79
komt goed!
pi_123992875
octo, dat kon altijd wel bij mc, maar juist die modellen gaan er nu uit ivm combi met familyfix (gr 1 stoel). Volgens mij is alleen de axxis nog zo. En gr 2 stoelen met isofix zijn er wel.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  woensdag 13 maart 2013 @ 10:23:07 #207
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_123996046
Wij hebben de Maxi Cosi altijd in de gordel vastgemaakt, die bleef ook in de auto zitten, tenzij we in het weekend met de auto van ML op pad gingen, dan moest ie even overgezet worden. Ik denk dat we er nu eentje bij halen/overnemen, zodat we in beide auto's een stoeltje hebben staan.

Als vaste stoel heb ik mijn auto, voor af en toe, een Maxi-Cosi Priori en in de auto van ML voor lange stukken in het weekend en vakantie hebben we een Maxi-Cosi Axiss, die zit vast met de gordel, maar wel met een gordelspanner. Vooral dat laatste vind ik ideaal, daardoor zit de stoel echt muurvast.
Ik vind het ook een heel fijn stoeltje verder, gordels zitten goed strak over haar heen en het is een lekker kuipje waar ze stevig in kan zitten en slapen.

De Priori vind ik toch veel 'losser' zitten en geeft minder ondersteuning.
pi_123997490
Wat was dat nou laatst over achteruit vervoeren, tot was het 4 jaar? Ik ben wel benieuwd hoe ze dat voor zich zien. Ik denk dat het in heel veel auto's niet past...
Waar laat je de benen van die kinders dan, in hun nek?
Prima als er mooie oplossingen voor zijn, maar het moet natuurlijk wel haalbaar zijn, zulke maatregelen...
Of wordt het een advies en geen verplichting?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_124000371
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 11:07 schreef Nijna het volgende:
Wat was dat nou laatst over achteruit vervoeren, tot was het 4 jaar? Ik ben wel benieuwd hoe ze dat voor zich zien. Ik denk dat het in heel veel auto's niet past...
Waar laat je de benen van die kinders dan, in hun nek?
Prima als er mooie oplossingen voor zijn, maar het moet natuurlijk wel haalbaar zijn, zulke maatregelen...
Of wordt het een advies en geen verplichting?
dat wordt een verplichting ergens rond 2015
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_124000622
Lekker dan, dan zitten wij nog volop in de autostoeltjes.
pi_124000748
Er zal toch wel een soort van overgangsregeling komen? Beetje duur grapje anders.
Met een meidenkwartet
pi_124000799
Ean wordt dan 4 maar 2.0 wordt dan pas in okt 2. In onze panda past dat echt niet in de Volvo misschien wel maar die heeft hele korte gordels.
  woensdag 13 maart 2013 @ 12:38:52 #213
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_124000863
Vanaf juni 2013 moeten kinderen t/m 15 maanden achteruit vervoerd worden.

http://www.consumentenbon(...)ger-achteruitkijken/
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_124000945
Dat wordt proppen in de maxi-cosi (groep 0) dan.
Met een meidenkwartet
pi_124001000
:o
quote:
Verplicht achterwaarts vervoeren tot leeftijd van 15 maanden, de huidige R44-regelgeving staat vooruitkijken vanaf 9kg toe;
Mijn 4-maander is al 9 kg :o
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 13 maart 2013 @ 12:48:03 #216
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_124001193
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 12:42 schreef Morretje het volgende:
:o

[..]

Mijn 4-maander is al 9 kg :o
Een beetje nadenkende ouder handelt daar niet naar natuurlijk en gaat pas een grotere stoel kopen als het hoofd boven de schaal van de MC uitkomt.
Die 9kg is volgens mij het minimale gewicht dat nodig is om de groep 1 stoel veilig te laten zijn.

Maar ik zie ze hier in het babytopic ook genoeg hoor die het een sport lijken te vinden om hun kind zo vroeg mogelijk over te doen naar een groep 1 stoel. Maar goed dat mag dus binnenkort sowieso niet meer.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 13 maart 2013 @ 12:50:47 #217
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_124001295
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 11:07 schreef Nijna het volgende:
Wat was dat nou laatst over achteruit vervoeren, tot was het 4 jaar? Ik ben wel benieuwd hoe ze dat voor zich zien. Ik denk dat het in heel veel auto's niet past...
Waar laat je de benen van die kinders dan, in hun nek?
Prima als er mooie oplossingen voor zijn, maar het moet natuurlijk wel haalbaar zijn, zulke maatregelen...
Of wordt het een advies en geen verplichting?
De site achterwaarts.nl zegt dit over dat lekker zitten:

quote:
Er is toch niet voldoende ruimte voor de voeten?

Jawel hoor, kinderen zorgen zelf dat ze comfortabel zitten in de stoel. Zij zullen de voeten vaak tegen of op de achterbank leggen of vaak gaan ze met O-benen zitten. Kinderen hebben nog veel kraakbeen en vinden het niet vervelend en hebben geen last om op deze manier te gaan zitten.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 13 maart 2013 @ 12:54:10 #218
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_124001401
Oh ik vond ook nog dit:

De huidige norm ECE R44 zal waarschijnlijk tot 2018 naast de nieuwe standaard blijven bestaan.

Dus inderdaad een overgangsregeling :Y
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 13 maart 2013 @ 12:59:04 #219
35189 Troel
scherp en bot
pi_124001533
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 12:48 schreef laziness het volgende:

[..]

Een beetje nadenkende ouder handelt daar niet naar natuurlijk en gaat pas een grotere stoel kopen als het hoofd boven de schaal van de MC uitkomt.
Die 9kg is volgens mij het minimale gewicht dat nodig is om de groep 1 stoel veilig te laten zijn.

Maar ik zie ze hier in het babytopic ook genoeg hoor die het een sport lijken te vinden om hun kind zo vroeg mogelijk over te doen naar een groep 1 stoel. Maar goed dat mag dus binnenkort sowieso niet meer.
Ruben kwam qua gewicht niet eens in de richting, maar juist qua hoofd wel onveilig. Die is dus relatief vroeg overgegaan naar de volgende. Jochem was ook vrij snel groot, maar was ook wel zwaarder al :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_124001740
Dan mogen ze wel eens rap met meer modellen van groep 1 stoeltjes komen die achterwaarts kunnen. Ik heb me destijds helemaal lam gezocht en uiteindelijk heb ik hem van een buitenlandse webshop moeten halen. De fabrikant zag er toen geen markt voor in Nederland.

En een groep 1 stoel die achterwaarts kan MET isofix bevestiging heb ik nog nergens gezien.

Edit: ik zie van BeSafe wel zoiets nu.
  woensdag 13 maart 2013 @ 13:11:22 #221
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_124001923
Bij deze site http://shop.carseat.se/ hebben ze er verschillende met isofix
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_124002772
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 12:48 schreef laziness het volgende:

[..]

Een beetje nadenkende ouder handelt daar niet naar natuurlijk en gaat pas een grotere stoel kopen als het hoofd boven de schaal van de MC uitkomt.
Die 9kg is volgens mij het minimale gewicht dat nodig is om de groep 1 stoel veilig te laten zijn.

Maar ik zie ze hier in het babytopic ook genoeg hoor die het een sport lijken te vinden om hun kind zo vroeg mogelijk over te doen naar een groep 1 stoel. Maar goed dat mag dus binnenkort sowieso niet meer.
True, maar mijne is ook groot.. Die past niet net zoals zn zus tot zn eerste verjaardag in de mc verwacht ik.
Daarnaast vraag ik me af, er zijn veel kindjes die in de mc achterste voren gaan hangen aan het einde, om maar te zien waar ouders zijn of waar ze heen rijden. Daar wordt het niet veiliger van lijkt me. Dat los je met een spiegel ook niet op toch?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 13 maart 2013 @ 13:37:04 #223
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_124002953
Daar moeten dus andere stoeltjes voor komen. Ik mag hopen dat de fabrikanten de nieuwe regels serieus nemen.

Overigens hebben wij O. die op de +2 lijn zit qua lengte tot een jaar in de MC vervoerd en hij ging niet achterstevoren hangen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 13 maart 2013 @ 13:45:40 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_124003323
Soneal heeft tot bijna 15 maanden in de MC gezeten, maar die zat qua curve niet heel hoog.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_124004049
Kan zo'n achterwaartse stoel dan ook met de gordels in de auto? Wij hebben zo'n fix systeem niet in de auto.
*poef* nu is het weg
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:04:26 #226
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_124004082
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:03 schreef kaatjejannie het volgende:
Kan zo'n achterwaartse stoel dan ook met de gordels in de auto? Wij hebben zo'n fix systeem niet in de auto.
De meeste juist met een gordel. Die met isofix zijn nog in de minderheid.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_124004784
Ik zag bij BabyPark zo'n stoel. Ik vind het behoorlijke bakbeesten.
http://www.babypark.nl/au(...)-1/cybex-sirona.html
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:27:05 #228
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_124004940
quote:
3s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:23 schreef Kuukske het volgende:
Ik zag bij BabyPark zo'n stoel. Ik vind het behoorlijke bakbeesten.
http://www.babypark.nl/au(...)-1/cybex-sirona.html
En dan gaat het verhaaltje wat daar bijstaat nog nergens over:

quote:
De Sirona van Cybex is geschikt voor kinderen van 0-4 jaar en is één van de meest veilige autostoeltjes. De autostoel kan zowel voorwaarts (1-4 jaar) als achterwaarts (0-9 mnd) in de auto met het Isofix systeem gemonteerd worden. Onlangs is bewezen dat achterwaarts vervoer in de auto maar liefst 80% veiliger is ten opzichte van een autostoeltje die voorwaarts gericht is.
Leuk dat bewezen is dat achterwaarts vervoer 80% veiliger is, maar de regel daarboven zegt juist dat dat stoeltje voor kinderen van 1-4 jaar voorwaarts gebruikt wordt, en alleen van 0-9 maanden achterwaarts.... net als alle andere groep 0 stoeltjes.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_124004992
Hm. Mja. Lekker logisch :D.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_124005019
Kijk dat scheelt alweer. Sofie is over gegaan toen ze een maand of 9 was. Ze werd te lang voor het stoeltje, en het was een groot drama als ze in de cosi zat. We moeten ons maar eens gaan orienteren op verdere stoelen. Volgens mij kan Sofie nog wel even in de romer
*poef* nu is het weg
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:31:06 #231
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_124005115
De maxi cosi Mobi is bijna gelijk aan de tobi maar dan achterwaarts. Wel met gordel, geen isofix.



En die site die ik hier boven gaf heeft ook stoeltjes speciaal voor kleinere auto's.

Wij hebben de tobi maar ik ga eens kijken naar een 2/3 stoel die je achterwaarts kan plaatsen.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:34:43 #232
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_124005269
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

En dan gaat het verhaaltje wat daar bijstaat nog nergens over:

[..]

Leuk dat bewezen is dat achterwaarts vervoer 80% veiliger is, maar de regel daarboven zegt juist dat dat stoeltje voor kinderen van 1-4 jaar voorwaarts gebruikt wordt, en alleen van 0-9 maanden achterwaarts.... net als alle andere groep 0 stoeltjes.
Dat viel mij ook op idd. Staat bij andere stoeltjes ook:

http://www.babypark.nl/ro(...)er.html#.UUB_r9b9rWo

De Römer First Class Plus kan zowel tegen de rijrichting in (geboorte tot 13 kg) als met de rijrichting mee (9 tot 18 kg) geplaatst worden

Lekker duidelijk :?
  Moderator woensdag 13 maart 2013 @ 14:38:33 #233
5428 crew  miss_sly
pi_124005444
Ik denk echt niet dat ik S nog achterwaarts zou kunnen plaatsen in de auto. Dat zou een groot drama worden. Er moet contact zijn, ze wil kunnen zien wat wij doen en waar we heen rijden.

We moeten wel een nieuwe stoel, want deze is echt te klein aan het worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_124005474
Ik denk ook niet dat we Sofie nog achterwaarts gaan krijgen. Luuk wel, die weet dan natuurlijk niet echt beter.
*poef* nu is het weg
  woensdag 13 maart 2013 @ 14:41:06 #235
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_124005529
Overigens las ik dit in de gebruiksaanwijzing van onze auto:
quote:
Saab recommends rearward facing restraints for children 3 and under.
Dat komt uit de manual die we gedownload hebben, ik zal een dezer dagen het boekje eens uit de auto halen, kijken of het in de Nederlandse versie ook staat.
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_124006462
Mijn zoon heeft laatst noodgedwongen een weekje in de mc gezeten, terwijl hij al over was naar een groep 1 stoel en dat vond hij ook niet prettig. Ik weet niet of het was omdat het krap zat of omdat hij weer achteruit zat.

Stom genoeg vond ik het juist tíjdens een auto-ongeluk heel fijn dat hij in een voorwaartste stoel zat. Het moment dat we over de weg tolden en we elkaar aankeken was zo intens en ik was zielsgelukkig dat ik hem kon zien. Hij gilde het uit en huilde zo hard, maar ik zag in ieder geval dat hij ongedeerd was. Dat zijn weliswaar allemaal onderbuikgevoelens, maar ik zou toch even moet slikken als ik hem achteruit moest vervoeren nu.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_124006557
quote:
0s.gif Op woensdag 13 maart 2013 14:41 schreef Leandra het volgende:
Overigens las ik dit in de gebruiksaanwijzing van onze auto:

[..]

Dat komt uit de manual die we gedownload hebben, ik zal een dezer dagen het boekje eens uit de auto halen, kijken of het in de Nederlandse versie ook staat.
Volvo adviseert dat ook. Volvo heeft zelf ook kinderstoelen, konden we bij de lease mee bestellen.
Met een meidenkwartet
  woensdag 13 maart 2013 @ 15:13:27 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_124006772
quote:
1s.gif Op woensdag 13 maart 2013 15:08 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Volvo adviseert dat ook. Volvo heeft zelf ook kinderstoelen, konden we bij de lease mee bestellen.
Ik gok dat dat bij Saab geen optie meer is :+
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 15 maart 2013 @ 12:50:37 #239
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124088053
Ik ga opzoek op de Zweedse marktplaats. We hebben meteen 4 stoelen nodig :(.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_124089570
Ticoo, het loont ook wel om op Amazon te kijken in bijvoorbeeld Duitsland of Engeland. Daar zijn de stoeltjes een stuk goedkopen dan in Nederland en vaak geen verzendkosten.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 14:07:01 #241
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_124090828
Ik zie ook alleen maar overal staan dat achterwaarts vervoeren 80% veiliger zou zijn bij een aanrijding van voren, maar wat nou als iemand achterop rijdt? Hoe vaak komen frontale aanrijdingen méér voor dan dat iemand op je bumper rijdt? Wat is de verhouding?

En als ik lees op de consumentenbond website dan staat er dat dat geldt, voor nieuwe auto's ivm dat ' I-size ready' . Dus niet voor je 10 jaar oude Clio waar niet eens isofix in zit...
quote:
Auto's en zitjes zijn beter op elkaar afgestemd. I-size zitjes passen op ieder "I-size ready" gelabelde zitplaats. Autofabrikanten voorzien nieuwe auto's van deze labels. Dit lost ook het probleem op van de onuidelijkheid rond universele en niet-universele zitjes in de R44 norm.
quote:
Huidige R44- en nieuwe I-size regelgeving tijdelijk samen
Zitjes die goedgekeurd zijn onder de R44-regelgeving mogen voorlopig nog worden verkocht. Als I-size volledig (in drie fasen) is ingevoerd zullen de oudere zitjes van de markt verdwijnen. Fase 1 (vanaf juni 2013) geldt voor isofix-zitjes met zitschaal, fase 2 voor grotere iso-fixzitjes zonder zitschaal, fase 3 voor zitjes met gordelbevestiging.
En wat ik helemaal vreemd vind: in mijn zoektocht naar een fatsoenlijk autostoeltje kwam de Maxi Cosi Priori als een van de betere stoeltjes naar voren en de Ellermeyers (en aanverwanten) maar matig tot slecht, maar die laatsten worden dan nu wel opeens aangeraden om je kind achterwaarts in te vervoeren door diezelfde consumentenbond :?
  vrijdag 15 maart 2013 @ 14:22:40 #242
100412 mefke79
komt goed!
pi_124091311
Ik zag het ook Asy, leuk bedacht maar niet iedereen koopt elk jaar (of twee jaar) een nieuwe auto of rijdt een lease-bak.
Bovendien vraag ik me echt af hoe je dat moet combineren met een kleine auto en lange ouders. Wij kregen al problemen met de oudste in de Tobi en de stoelen in de achterste stand in de Twingo. En dat is wel een compact autootje maar er zijn echt modellen met nog veel minder ruimte op de achterbank. En hoe ga je dat doen met een kind van 15 maanden (en dus genoeg kilo's), drie deuren en achterwaarts op de stoel zetten? Kind erin zetten als de stoel er al staat is lastig en stoel + kind tillen lijkt me een uitdaging.

Dat van die frontale aanrijding tov de achterwaartse aanrijding ga ik eens thuis navragen, misschien dat mijn man daar meer van weet. google was sneller
Hier staat een tabel met uitleg. Site lijkt me weinig mis mee, er wordt verwezen naar een onderzoek door de SWOV
Komt er op neer dat de frontale botsing vaker voorkomt en ook vaker letsel oplevert. Gevolgd door zijwaarts-frontaal en achterwaarts-frontaal. Frontaal tegen de muur is ook gevaarlijk volgens dat onderzoek. Enige opmerking die ik er bij wil maken...het is een onderzoek uit 2000 met data uit de jaren 90. Er is sindsdien het een en ander veranderd in het verkeer met andere airbags (zij airbags, ruit airbags ed) en de enorme kreukelzone tbv voetgangers bijvoorbeeld.

[ Bericht 32% gewijzigd door mefke79 op 15-03-2013 14:29:18 ]
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_124091524
Kind dr boven hangen en laten vallen :P
pi_124091704
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 13:32 schreef octopussy het volgende:
Ticoo, het loont ook wel om op Amazon te kijken in bijvoorbeeld Duitsland of Engeland. Daar zijn de stoeltjes een stuk goedkopen dan in Nederland en vaak geen verzendkosten.
Mijn papa woont in zweden ,dus zweedse martkplaats is vrij ideaal voor ons :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_124092068
Ik denk dat het ook echt nog wel heel veel te maken heeft je auto, die veiligheid. Ik betwijfel een beetje of je met een achterwaartste stoel in een oude, kleine auto, echt 80% veiliger af bent dan in een goede voorwaartse stoel in een nieuwe auto met forse kreukelzone. Mijn baby had na een voorwaarts frontale botsing met 100 km/h niet eens een afdruk van de gordel op zijn lijfje staan ofzo, ik kan me dan zo slecht voorstellen dat zijn lijfje echt een forse klap te verduren heeft gehad, eerder dat de auto een groot deel opgevangen heeft. Maar goed, wij reden dan ook tegen de vangrail, dat geeft nog beter mee dan een muur of andere auto.

Verder vind ik dat er ook maar eens strengere richtlijnen op de verkoop van stoeltjes die matig of slecht uit testen naar voren komen.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  vrijdag 15 maart 2013 @ 15:34:48 #246
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_124094221
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 14:22 schreef mefke79 het volgende:
Ik zag het ook Asy, leuk bedacht maar niet iedereen koopt elk jaar (of twee jaar) een nieuwe auto of rijdt een lease-bak.
Bovendien vraag ik me echt af hoe je dat moet combineren met een kleine auto en lange ouders. Wij kregen al problemen met de oudste in de Tobi en de stoelen in de achterste stand in de Twingo. En dat is wel een compact autootje maar er zijn echt modellen met nog veel minder ruimte op de achterbank. En hoe ga je dat doen met een kind van 15 maanden (en dus genoeg kilo's), drie deuren en achterwaarts op de stoel zetten? Kind erin zetten als de stoel er al staat is lastig en stoel + kind tillen lijkt me een uitdaging.

Dat van die frontale aanrijding tov de achterwaartse aanrijding ga ik eens thuis navragen, misschien dat mijn man daar meer van weet. google was sneller
Hier staat een tabel met uitleg. Site lijkt me weinig mis mee, er wordt verwezen naar een onderzoek door de SWOV
Komt er op neer dat de frontale botsing vaker voorkomt en ook vaker letsel oplevert. Gevolgd door zijwaarts-frontaal en achterwaarts-frontaal. Frontaal tegen de muur is ook gevaarlijk volgens dat onderzoek. Enige opmerking die ik er bij wil maken...het is een onderzoek uit 2000 met data uit de jaren 90. Er is sindsdien het een en ander veranderd in het verkeer met andere airbags (zij airbags, ruit airbags ed) en de enorme kreukelzone tbv voetgangers bijvoorbeeld.

Nou ja, dát dus. De cijfers die ze presenteren zijn helemaal niet gebaseerd op kinderen in autostoeltjes maar op aanrijdingen in het algemeen! Én dan nog alleen maar op degene die het zwaarst gewond was in de auto. De rest van de inzittenden tellen niet eens mee. De cijfers zijn gebaseerd op gegevens van 20 jaar geleden! Met auto's van 20 jaar geleden (sterker nog 30% van de auto's uit het onderzoek waren van bouwjaar vķķr 1985 en 36% van bouwjaar 1985-1990).

Kortom het nauwelijks te generaliseren naar kinderen in autozitjes 20 jaar later...
pi_124137060
:') tuurlijk weten de fokvrouwen het weer beter. :')

Nee, het is allemaal onzin en daarom wordt het ook ingevoerd. Puur om ons te pesten. Niet omdat het veiliger is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 19:09:47 #248
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_124137635
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:51 schreef Ticootje het volgende:
:') tuurlijk weten de fokvrouwen het weer beter. :')

Nee, het is allemaal onzin en daarom wordt het ook ingevoerd. Puur om ons te pesten. Niet omdat het veiliger is.
Dat zeg ik niet, maar wel dat dát specifieke onderzoek in elk geval niet representatief is voor deze tijd.

Maar goed, er werden ook fietshelmpjes dringend geadviseerd en die helpen ook niet waarvoor je denkt/hoopt dat ze helpen...
pi_124138290
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 18:51 schreef Ticootje het volgende:
:') tuurlijk weten de fokvrouwen het weer beter. :')

Nee, het is allemaal onzin en daarom wordt het ook ingevoerd. Puur om ons te pesten. Niet omdat het veiliger is.
Sorry dat we kritisch zijn -O- Dit is natuurlijk ook wel weer heel handig om de oude stoeltjes uit de omloop te halen en mensen te dwingen om nieuwe stoeltjes te kopen (want veiliger en wetgeving blabla).

Eigenlijk vind ik dat ze met de wetgeving te ver doorschieten in het reguleren van veiligheid. Waar zijn de onderzoeken die ongevalgegevens vergelijken van landen waar kinderen tot hun 4e achterwaarts zitten in de auto versus een land waar dat niet zo is?
pi_124138742
De wet is echt niet bedacht om de fabrikant te helpen hoor :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_124138964
Te ver doorschieten?

Landen om ons heen vervoeren kinderen al op die manier. Maar als je het allemaal overdreven vindt dan doe je het toch niet? Wat is de kans nou dat je een dodelijk ongeluk krijgt? Vroeger zat ik echt niet tot 1,35m in een stoel, en zeker lange ritten gewoon los op de bank. Inzichten veranderen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_124141954
Ik vind het zo jammer dat er zo weinig groep 2 stoelen zijn met een eigen gordel. Dus dat je je kind niet vast maakt met de "grote" gordel (de stoel wel natuurlijk) maar dat er nog een eigen 3 punts gordel zit.
Ik zag er van de week 1 in de gamma folder, maar dat was voor het eerst dat ik er zo 1 zag.
pi_124142172
Ik vind de groep 2 stoelen stuk voor stuk waardeloos. Omdat ze los staan. Het geeft mij echt niet het idee dat ze goed vast zitten.

Als er hier een nieuwe auto komt dan zou ik graag een 7 zitter hebben met isofix op alle plekken en dan dus elke stoel vast aan de isofix. Toekomstmuziek.

In elk geval komen er hier wel 4 stoelen die achteruit geplaatst worden. Bram en leyla gaan beiden in die stoelen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_124143126
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 20:56 schreef mrien het volgende:
Ik vind het zo jammer dat er zo weinig groep 2 stoelen zijn met een eigen gordel. Dus dat je je kind niet vast maakt met de "grote" gordel (de stoel wel natuurlijk) maar dat er nog een eigen 3 punts gordel zit.
Ik zag er van de week 1 in de gamma folder, maar dat was voor het eerst dat ik er zo 1 zag.
Idd, dat vind ik ook jammer.
Ik wil Floris straks doorschuiven als Elise naar de vervolgstoel gaat, maar tis hopen dat ie dan zwaar genoeg is, plus dat ik het fijner vind als ie wat vaster zit dan alleen met gordel.
Nou ja voorlopig niet aan de orde nog, maar toch.

Achteruit, ik denk dat ik Floris er niet blij mee maak. We zijn overgegaan op een grotere stoel , omdat hij het in de mc niet meer naar zijn zin had toen. En achteruit ziet hij gewoon heel weinig, lijkt me ook geen succes met vakantie.
Moet wel zeggen dat als ik niet al een stoel had gehad ik er wel naar zou kijken
pi_124143491
Die stoelen zijn wel groter en hoger dan de maxi cosi. Dus ze kunnen gewoon door het raam kijken.

Ik wilde leyla doorschuiven als Bram naar een groep 1 zou gaan. Maar ik denk toch dat ik haar liever in een groep 1 laat tot het niet meer kan.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 16 maart 2013 @ 21:45:44 #256
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_124144021
Je zal als kind wagenziek zijn.....en dan andersom moeten zitten. :N

Ik ben ook enorm van veilig vervoeren en ik vind ook dat een kind tot 1 of 2 jaar beter andersom vervoerd kan worden, maar tot 4 jaar vind ik een beetje overdreven.

Moet je kijken wat een goede stoelen we tegenwoordig al hebben vergeleken met 10-15 jaar terug.
pi_124144210
Nou dat zat ik me dus ook te bedenken juud, dat van die wagenziekte.

Tico, ik weet niet hoeveel die stoelen hoger zijn dan die priori die we nu hebben, maar in onze auto's moet ie wel z'n best doen naar buiten te kijken en de achteruit is ook niet heel veel soeps.
Nja tis hier toch niet aan de orde.
pi_124146797
Wij hebben L doorgeschoven toen bleek dat de maxi cosi en een groep 1 stoel op de achterbank in combinatie met een lange man geen goede combinatie bleek te zijn. Met de groep 2 stoel ging dat beter, ze kon toen d'r benen weer kwijt ;)

Ben benieuwd hoelang J in deze kan zitten, moet hem morgen eerst maar eens uit de auto halen om te kijken of ik hem nog wat hoger kan instellen (romer king), volgens mij nog 1 stand
  zaterdag 16 maart 2013 @ 23:23:23 #259
100412 mefke79
komt goed!
pi_124148114
tico, dat mc mensen nu min of meer dwingt tot aanschaf van een familyfix omdat er bijna geen 1 stoelen meer zijn met isofix heeft volgens mij weinig met veiligheid of die nieuwe regelgeving te maken, maar alles met marketing.

We hadden het er net in de auto nog over dat de cijfers uit dat onderzoek van 15 jaar terug eigenlijk niets meer zeggen. Auto's zitten nu heel anders in elkaar en bestaan uit andere materialen. Dus klinkt leuk, maar verwijs dan naar een fatsoenlijk onderzoek. Want het zal heus veiliger zijn, dat geloof ik wel.

Wat ik me ook nog wel afvraag is wat gebeurt er met diegene die voor zo'n achteruitstoel zit en dan een frontale aanrijding krijgt. Blijft je kind heel, maar wordt jij geplet ofzo? Zouden daar al botsproeffilmpjes van zijn? lijkt me leuk om te zien wa het effect is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 17 maart 2013 @ 08:44:22 #260
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_124154901
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 19:47 schreef Ticootje het volgende:
Te ver doorschieten?

Landen om ons heen vervoeren kinderen al op die manier. Maar als je het allemaal overdreven vindt dan doe je het toch niet? Wat is de kans nou dat je een dodelijk ongeluk krijgt? Vroeger zat ik echt niet tot 1,35m in een stoel, en zeker lange ritten gewoon los op de bank. Inzichten veranderen.
Landen om ons heen? We hebben het alleen over een paar scandinavische landen en Amerika

Precies, inzichten veranderen dus moet je niet onderzoeksgegevens presenteren die gebaseerd zijn op auto's die nu nog maar nauwelijks op de weg rijden en die gebaseerd zijn op alle inzittenden in een auto en niet alleen kinderen (danwel met danwel zonder autostoeltje).
Sommige auto's (bouwjaar vķķr 1985) hadden in die tijd niet eens gordels achterin. Mooie kant nog wal vergelijking dus...

En ja, ik vind de wetgeving een beetje te ver doorschieten. Niet alleen met dit maar in heel veel dingen.

Ik doe ook prima wat ik zelf verstandig acht. Dus op zolder staan nog eens 3 Maxi Cosi Priori XP, zoals we die al 3 hebben. Huubke gaat erin als hij minstens 1 jaar is en hij kan lopen.
  zondag 17 maart 2013 @ 09:52:31 #261
100412 mefke79
komt goed!
pi_124155495
wat ik trouwens ook raar vind is dat de nieuwe regeling zegt uit te gaan van lengte ipv gewicht (wat ook veel logischer is) maar vervolgens zegt: tot 15 maanden achteruit verplicht. Een kind van 15 maanden allerlei lengtes hebben, dus dan gaat de regeling daar weer niet van uit?
Sowieso is er over de regeling nog weinig te vinden als je bedenkt dat ie over 3 maanden moet in gaan.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_124172152
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 maart 2013 21:23 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

Idd, dat vind ik ook jammer.
Ik wil Floris straks doorschuiven als Elise naar de vervolgstoel gaat, maar tis hopen dat ie dan zwaar genoeg is, plus dat ik het fijner vind als ie wat vaster zit dan alleen met gordel.
Nou ja voorlopig niet aan de orde nog, maar toch.
Ik kwam deze net tegen, ziet er al wat beter uit dan de goedkopere versie ervan

http://www.baby-dump.nl/i(...)roep_id=39&merk=6593

Goedkopere versie:
http://www.baby-dump.nl/i(...)roep_id=39&merk=6591
  zondag 17 maart 2013 @ 21:52:11 #263
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_124183275
Mijn ouders hebben een Nania stoel en mijn eerlijke mening is dat het geen fijne stoel is voor veelvuldig/langdurig gebruik. Qua zitcomfort is het echt niet meer 1mm piepschuim en stof. Pasvorm is naar mijn mening ook niet lekker. Ook het vastzetten van de stoel is wat lastig omdat je de gordel niet goed kan vastklemmen aan de stoel zoals de MC Tobi of Recaro Young Sport die wij hebben.
pi_124183419
Ben echt heel blij met onze MC Tobi ^O^ super stoel is het
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_124185186
Vind ik ook van de Nania die bij m'n schoonmoeder in de auto staat, al vind ik de de luxe er anders uitzien, misschien dat die beter is. Maar eens naar baby dump rijden om te kijken
  maandag 18 maart 2013 @ 09:02:43 #266
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_124195456
Die Nania's komen matig uit de tests. Ze staan ook steeds in de Makro-folder en heb wel eens getwijfeld of we ze niet zouden aanschaffen voor in de auto bij mijn schoonouders maar de testresultaten maakt dat we toch hebben gekozen voor Maxi Cosi.
Testresultaten consumentenbond
Testresultaten ANWB
pi_124196776
quote:
0s.gif Op zondag 17 maart 2013 21:54 schreef bitterend het volgende:
Ben echt heel blij met onze MC Tobi ^O^ super stoel is het
Ha die hadden wij ook , maar om die riemen te verstellen dat ding is stuk !!! Nu dus op martkplaats nieuwe zoeken en de bekleding overzetten :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_124217401
Stuk?? hoezo dat? dat ding is hartstikke stevig (riemen)
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_124217482
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:14 schreef bitterend het volgende:
Stuk?? hoezo dat? dat ding is hartstikke stevig (riemen)
dat ding om de gordels losser te maken wil niet meer in de losstand is intern iets in afgebroken.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 18 maart 2013 @ 19:19:49 #270
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124217623
quote:
0s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:14 schreef bitterend het volgende:
Stuk?? hoezo dat? dat ding is hartstikke stevig (riemen)
Ik ben 2,5 uur bezig geweest om erachter te komen wat er stuk was. Maar er was een plastic stuk afgebroken in het systeem zelf. Daardoor stond de gordel altijd vast maar kon je hem niet meer lostrekken. Het mechanisme dat het klemmetje wegduwde werkte door het losbreken van het plastic onderdeel niet meer.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 18 maart 2013 @ 19:20:45 #271
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124217675
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 18 maart 2013 @ 19:22:05 #272
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_124217742
quote:
waar verkopen ze die?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 18 maart 2013 @ 19:25:36 #273
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124217923
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:22 schreef DroogDok het volgende:

[..]

waar verkopen ze die?
Zweden. Nieuw 280 eu. Op marktplaats tussen de 80 en 150.

We moeten er 4 hebben natuurlijk.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 18 maart 2013 @ 19:35:53 #274
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_124218486
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:25 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zweden. Nieuw 280 eu. Op marktplaats tussen de 80 en 150.

We moeten er 4 hebben natuurlijk.
ok had eigenlijk gehoopt op een Nederlands winkel of webshop. Maar ik ga zelf eens zoeken :)
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_124219051
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:35 schreef DroogDok het volgende:

[..]

ok had eigenlijk gehoopt op een Nederlands winkel of webshop. Maar ik ga zelf eens zoeken :)
je zou bijna een shop beginnen hier :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 18 maart 2013 @ 19:47:56 #276
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_124219184
quote:
1s.gif Op maandag 18 maart 2013 19:35 schreef DroogDok het volgende:

[..]

ok had eigenlijk gehoopt op een Nederlands winkel of webshop. Maar ik ga zelf eens zoeken :)
Waarschijnlijk kun je ze gewoon online kopen en dan laten verschepen. Dat moeten wij ook.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_124663410
Iemand ervaringen met een Recaro Polaric? Staat hier hoog op t lijstje :)
  zaterdag 30 maart 2013 @ 11:02:48 #278
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_124678039
Geen Polaric hier, wel ervaring met Recaro over het algemeen.
Wij hebben de Young Sport en op zich is het prachtige stoel. Ik vind de bekleding echt fijn, zweet niet en makkelijk schoon te maken.
Waar ik je wel voor wil waarschuwen zijn de levertijden. Recaro neemt het niet zo nauw met afspraken. zo heb ik 8 weken mogen wachten op de autostoel en 10 weken op onze kinderwagen. En dat terwijl ze aangeven binnen twee weken te leveren.
Service daarintegen is prima. Bij ons brak de kabel van de verlichting van de kinderwagen. Dit zou makkelijk op te lissen zijn door een nieuwe duwstang te bestellen. Maar we kregen gewoon een compleet nieuw frame van hun.

Lang verhaal maar in het kort: Recaro: als je nog tijd genoeg hebt zou ik gewoon bestellen. Voor last minutes zou ik het niet doen ;)
pi_124711659
Ze weegt nu 7,5 kilo en is volgende week 8 maanden. Ze past ook nog gewoon in de maxi cosi, maar die wordt wat zwaar voor mij om te tillen. Maar op zich hebben we nog wel even tijd :). We moeten hem nog in het echt gaan bekijken maar hij is slecht verkrijgbaar inderdaad. Hij voldoet aan de nieuwe eis en wordt achterwaarts geplaatst.

De cybex juno fix staat ook wel op de lijst, die werkt met een veiligheidskussen en de autogordel ipv een eigen 5puntsgordel. Ik Maar kan niet achterwaarts. De cybex sirona kan dat wel... Maar die is meer dan 500,- :X dat valt toch wel echt buiten budget...
pi_128264148
Zo even een schop.

Ik,ben me aan het oriënteren op de volgende stoel voor Floris. Aangezien zijn zus de maxi cosi steeds vervelender lijkt te vinden, moeten we gaan doorschuiven.

Ik ben aan het kijken naar de maxi cosi rodi en de romer kid plus.
Iemand ervaring met de stoelen? En waarom voor die stoel gekozen?
  woensdag 26 juni 2013 @ 07:02:25 #281
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128267831
Pas geleden de MaxiCosi Milofix gekocht. Daarin kan de kleine meid achteruit zitten tot ze 15 maanden is.
Minpuntje van deze stoel is wat mij betreft dat er bij achterwaarts vervoeren geen slaapstand opzit en ze daardoor als ze in slaap valt flink zit te knikkebollen.

Prijs viel opzich nog wel mee, net zo duur als een "normale" maxicosi stoel met losse isofix module, bij de milofix zit isofix vast aan de stoel.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_128268057
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 00:15 schreef Sonnetje85 het volgende:
Zo even een schop.

Ik,ben me aan het oriënteren op de volgende stoel voor Floris. Aangezien zijn zus de maxi cosi steeds vervelender lijkt te vinden, moeten we gaan doorschuiven.

Ik ben aan het kijken naar de maxi cosi rodi en de romer kid plus.
Iemand ervaring met de stoelen? En waarom voor die stoel gekozen?
Same here.... ook aan het kijken voor de volgende stap.

Maar waar ik vooral naar keek zijn de verschillende modellen van MaxiCosi (gewoon omdat we daar altijd veel plezier van hebben gehad) maar ook prijstechnisch kijken...
Zo wil ik echt niet besparen op de veiligheid vna mijn kind, maar waarom is eenzelfde stoeltje van bv. de Hema bijna de helft in het geld. Is het echt even goed als de MC-varianten?

En wat is het concrete verschil tussen een MC Rodi XP en en de Rodi SPS... (99 en 119 euro ongeveer) en dan die van de Hema (65 euro)...
  woensdag 26 juni 2013 @ 07:41:36 #283
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128268093
quote:
11s.gif Op woensdag 26 juni 2013 07:37 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Same here.... ook aan het kijken voor de volgende stap.

Maar waar ik vooral naar keek zijn de verschillende modellen van MaxiCosi (gewoon omdat we daar altijd veel plezier van hebben gehad) maar ook prijstechnisch kijken...
Zo wil ik echt niet besparen op de veiligheid vna mijn kind, maar waarom is eenzelfde stoeltje van bv. de Hema bijna de helft in het geld. Is het echt even goed als de MC-varianten?

En wat is het concrete verschil tussen een MC Rodi XP en en de Rodi SPS... (99 en 119 euro ongeveer) en dan die van de Hema (65 euro)...
Je ziet toch weleens tests voorbij komen waarin de goedkopere zitjes gewoon een slecht oordeel krijgen. Geen idee of de Hema stoeltjes weleens getest zijn.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_128268200
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 07:41 schreef DroogDok het volgende:

[..]

Je ziet toch weleens tests voorbij komen waarin de goedkopere zitjes gewoon een slecht oordeel krijgen. Geen idee of de Hema stoeltjes weleens getest zijn.
Ja klopt, dat is ook wat bij mij meespeelt... echter heb ik tot op heden nog geen enkele test kunnen vinden (ben ook geen lid van de cnsumentenbond of zo)
  woensdag 26 juni 2013 @ 08:49:01 #285
100412 mefke79
komt goed!
pi_128268856
Wij hebben nooit een stoel met isofix gehad want auto had geen isofix. Nu zit de oudste al ff in een 2 stoel, maar het viel mij tegen hoe los die op de bank staat. In mijn auto kan geen isofix gebouwd worden, daar hebben we de goedkoopste mc ( de enzo bij babydump toen iets van 70 euro) inzitten. Die voldoet prima omdat er onderaan van die uitsteeksels zitten waar je se riem onderdoor doet. Zo zit het net goed vast.
In de auto van mijn man hebben wij een mc stoel met isofix (volgens mij de rodifix). Met het idee dat we lang met die stoel doen en dat we vast nog wel een auto met isofix kopen. Nu, half jaar later, isofix zelf ingebouwd want die stoel zou ook in de gordel mogen, maar staat dan echt veel minder stabiel. Met isofix gaat het prima.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_128269510
Wij hebben nu 2 maal de Römer KID stoelen op de achterbank staan. Fijne stoelen, makkelijk in hoogte te verstellen qua rugleuning
  Moderator woensdag 26 juni 2013 @ 09:31:12 #287
5428 crew  miss_sly
pi_128269776
http://www.maxi-cosi.nl/n(...)inderen/rodifix.aspx

Wij hebben voor deze gekozen. Vanwege de isofix optie. Ik had eerder gezien hoe een stoeltje zonder isofix met alleen gordel vastzit, en ik vond dat inderdaad ook erg los. Nu zit het stoeltje met de isofix vast en S met de gordel. Deze heeft ook een relaxstand, waarin hij ietsje onderuit gaat, wat fijn is voor langere ritten als ze wil slapen.

Hij bevalt erg goed, ook S is er duidelijk erg blij mee!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_128270123
Hier ook de rodifix van maxi cosi. Ik vond het idee van zo'n losse groep 2 stoel helemaal niets, het gaf mij in ieder geval geen fijn en veilig gevoel. En aangezien onze auto over isofix beschikt dus voor deze stoel gekozen. Deze stoel heeft ook geen 'armleuningen' zoals de priori stoelen hebben waardoor het straks makkelijker is voor L. om zelf de gordel vast en los te doen. Wij zijn net als miss sly ook helemaal blij met de stoel. En L. vind de stoel helemaal geweldig omdat ze zelf de kleur mocht kiezen... roze it is!
  woensdag 26 juni 2013 @ 09:48:25 #289
100412 mefke79
komt goed!
pi_128270246
Die armleuningen mis ik dus net op de isofix stoel. De riem loopt door die dingen mooier over de heupen en driekus gebruikt ze ook als armleuning.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  Moderator woensdag 26 juni 2013 @ 10:08:46 #290
5428 crew  miss_sly
pi_128270694
Onze dame mocht ook kiezen, roze was er niet, dus wij hebben een rode :D
Ik heb niet het idee dat ze de armleuningen mist, integendeel. Het geeft haar wat meer (eigenlijk ietwat teveel, maar dat kunnen we met uitleggen wel corrigeren) bewegingsvrijheid om lekker te zitten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_128270857
L. mist de leuningen geloof ik ook niet. Wij hebben wel een maand moeten wachten op de roze variant, maar dat had madame er wel voor over. Maarja als je van een blauwe stoel naar een roze gaat is dat ook wel heel tof. ;)
  woensdag 26 juni 2013 @ 10:16:34 #292
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128270915
quote:
11s.gif Op woensdag 26 juni 2013 07:54 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Ja klopt, dat is ook wat bij mij meespeelt... echter heb ik tot op heden nog geen enkele test kunnen vinden (ben ook geen lid van de cnsumentenbond of zo)
Om welke gewichtsklasse gaat het, dan kijk ik ff bij de consumentenbond
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_128270951
Droogdok, lijnloos is geinteresseerd in een groep 2 stoel. Gewichtsklasse 15-36 kilo is dat volgens mij.
  Moderator woensdag 26 juni 2013 @ 10:20:34 #294
5428 crew  miss_sly
pi_128271020
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:14 schreef _NIKKI_ het volgende:
L. mist de leuningen geloof ik ook niet. Wij hebben wel een maand moeten wachten op de roze variant, maar dat had madame er wel voor over. Maarja als je van een blauwe stoel naar een roze gaat is dat ook wel heel tof. ;)
S ging van een bruine/beige naar een rode :D
Wachten was geen optie, we moesten het voor de vakantie hebben, maar gelukkig vond ze rood ook helemaal prima.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 26 juni 2013 @ 10:25:08 #295
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128271154
Deze staan er bij de CB op de site in groep 2:

Römer Kidfix SICT
Testoordeel:8,1
Schrijf review
Richtprijs: ¤ 200,-

Cybex Solution X2-fix
Testoordeel:8,1
Schrijf review
Richtprijs: ¤ 215,-

Cybex Solution X2
Testoordeel:8,0
Schrijf review
Richtprijs: ¤ 180,-

Römer Kid plus SICT
Testoordeel:8,0
Schrijf review
Richtprijs: ¤ 200,-

Maxi-Cosi FeroFix
Testoordeel:7,9
Schrijf review
Richtprijs: ¤ 150,-

Maxi-Cosi Rodifix
Testoordeel:7,9
Schrijf review
Richtprijs: ¤ 200,-

Römer Kidfix
Testoordeel:7,8
Schrijf review
Richtprijs: ¤ 180,-

Cybex Solution X-Fix
Testoordeel:7,7
Schrijf review
Vanaf: ¤ 179,95
Vergelijk prijzen

Römer Kid Plus
Testoordeel:7,6
Schrijf review
Richtprijs: ¤ 150,-

Takata Maxi
Testoordeel:7,6
Schrijf review
Richtprijs: ¤ 250,-

Maxi-Cosi Rodi XP (2)
Testoordeel:7,5
Schrijf review
Vanaf: ¤ 99,-
Vergelijk prijzen

Cybex Solution X
Testoordeel:7,5
Schrijf review
Richtprijs: ¤ 150,-

Maxi-Cosi Rodi Airprotect
Testoordeel:7,4
Schrijf review
Vanaf: ¤ 149,-
Vergelijk prijzen


Römer Kid
Testoordeel:7,2
Schrijf review
Richtprijs: ¤ 130,-

Chicco Oasys 2-3 Fixplus
Testoordeel:7,1
Schrijf review
Richtprijs: ¤ 200,-

Maxi-Cosi Fero
Testoordeel:6,2
Schrijf review
Richtprijs: ¤ 100,-

Chicco Oasys 2-3
Testoordeel:5,4
Schrijf review
Richtprijs: ¤ 170,-

Graco Junior Maxi, getest met rugleuning
Testoordeel:5,0
1 review(s):
96%
Richtprijs: ¤ 90,-

Römer Adventure
Testoordeel:4,8
Schrijf review
Richtprijs: ¤ 80,-

Recaro Monza Seatfix
Testoordeel:4,8
Schrijf review
Richtprijs: ¤ 240,-

Graco Junior Maxi, getest zonder rugleuning
Testoordeel:2,8
Schrijf reviewRichtprijs: ¤ 90,-

Verder:
quote:
Met het goedkeuringsnummer kun je ook de herkomst van een zitje achterhalen. Zitjes van Team Tex bijvoorbeeld worden vaak onder allerlei verschillende namen (Safety Baby, Nania, Safety Brehat, Hema) op de markt gebracht. Met het goedkeuringsnummer (vermeld in de productvergelijker) kun je nagaan wie de fabrikant van het zitje is.
De merken uit de quote zijn dan weer niet getest door de CB in groep 2
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_128271156
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
Droogdok, lijnloos is geinteresseerd in een groep 2 stoel. Gewichtsklasse 15-36 kilo is dat volgens mij.
Ja klopt!
En dan zowel isofix als non isofix...

Fijn droogdok!
  woensdag 26 juni 2013 @ 10:26:32 #297
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_128271199
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 10:25 schreef Lijnloos het volgende:

[..]

Ja klopt!
En dan zowel isofix als non isofix...

Fijn droogdok!
Zie de post voor je ;)
Er staat per stoeltje nog wel meer info, dit kan ik voor een paar types nog wel even op de PM/DM gooien mocht je voor wat stoeltjes wat meer info willen.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_128272879
2 keer Römer kid hier, zonder isofix.
Voordeel t.o.v. maxicosi vonden wij dat bij de hoofdsteun maximaal omhoog, je toch de bescherming hebt aan de zijkant, bij de maxicosi zit er dan een "gat" zeg maar.
En de hoofdsteun van de römer is dieper, fijn als ze in slaap vallen, hoofd blijft er meer tussen. Zeker als je hem in de "relax-stand" (achterop een driehoekje uitklappen) zet, anders kiepert dat hoofd toch naar voren ;). Enige nadeel vind ik dat als het warm is, die hoofdsteun misschien wel wat warmer is, maar mijn handige moeder heeft er een katoenen hoes omheen gemaakt, dat zweet wat minder en is makkelijk uitwasbaar.

Wij zijn zeer tevreden.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_128897949
Wie weet er een autostoel die achterwaarts geīnstalleerd kan worden zonder isofix??
pi_128898164
Axkid kidzofix is er een...(na even googelen :+) op achterwaarts.nl staat ie :)
pi_129573688
Misschien weet iemand hier dat, ik vraag me af of er een stoeltje is voor mijn oudste (4 jaar) waarin nog eigen gordeltjes zitten, dus dat je niet met de autogordel vastzit.
Ik kan zelf niet helemaal wijs uit wat nou de beste optie is. :@
We hebben een oldtimer die we af en toe gebruiken, maar dat zitten geen gordels in. We maken de stoeltjes nu vast met spanbanden.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')