abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 maart 2013 @ 00:38:22 #176
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_123816026
In Engeland komt het vaker voor dan hier en redden die kinderen het ook dus dat is een kwestie van gewenning denk ik.
Maar ik vind op foto's vooral de positie van de benen oncomfortabel voor een kind.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 9 maart 2013 @ 06:55:54 #177
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_123819290
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 23:29 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn grote bezwaar tegen achterwaarts zou zijn dat mijn kind zich vermoedelijk rot zou vervelen. Dat was de laatste periode met de maxi cosi ook al het geval. Ik geloof direct dat het veiliger is, maar ik vind dat toch een drempel.
waarom vervelen, ze kunnen ook gewoon naar buiten kijken toch? Eventueel hang je een dvd-lcd ding aan de hoofdsteun van de achterbank.

[ Bericht 0% gewijzigd door DroogDok op 09-03-2013 08:16:00 ]
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_123824275
Wat vinden jullie van de Maxi-Cosi Tobi ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_123824535
Super stoel wij hebben ze voor beide kinderen. Lekker hoog, makkelijk te bevestigen en de riem blijft handig open staan.
pi_123824647
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 13:07 schreef Rixtje het volgende:
Super stoel wij hebben ze voor beide kinderen. Lekker hoog, makkelijk te bevestigen en de riem blijft handig open staan.
Thx !
Ga je even PM en :*
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_123843951
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 21:57 schreef DroogDok het volgende:
Voor onze kleine is het straks ook tijd voor de stap naar een echt autostoeltje. Nu hoor ik de laatste tijd dat een achterwaarts geplaatst stoeltje (veel) veiliger zou zijn (minder letsel bij een aanrijding), zie bijvoorbeeld http://www.achterwaarts.nl.

Mijn algemene observaties van deze stoeltjes zijn:
- Duur ( > ¤400,-), niet dat dat direct een bezwaar is.
- Lijken veel ruimte in te nemen, en de auto van mijn vriendin is niet bepaald groot.
- Veel van deze type stoeltjes (cybex sirona, ellermeyer, BeSafe) hebben alleen een isofix bevestiging, de auto van mijn vriendin beschikt hier niet over.

Zij er hier al users met ervaring?
Ik heb de Maxi Cosi Opal bij een webshop gekocht (Eurekakids). Die kan zowel voorwaarts als achterwaarts omdat de basis draaibaar is. In Nederland vinden ze er kennelijk geen markt voor.
Een prima stoel, alleen wordt het wel steeds lastiger om een dreumes in en uit de stoel te halen vanwege de autogordel die altijd in de weg zit. Ook is hij net te klein om je peuter comfortabel te laten zitten tot hij/zij 15 kilo is.
  zondag 10 maart 2013 @ 07:47:03 #182
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_123856015
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 21:35 schreef octopussy het volgende:

[..]

Ik heb de Maxi Cosi Opal bij een webshop gekocht (Eurekakids). Die kan zowel voorwaarts als achterwaarts omdat de basis draaibaar is. In Nederland vinden ze er kennelijk geen markt voor.
Een prima stoel, alleen wordt het wel steeds lastiger om een dreumes in en uit de stoel te halen vanwege de autogordel die altijd in de weg zit. Ook is hij net te klein om je peuter comfortabel te laten zitten tot hij/zij 15 kilo is.
dank voor de feedback. Afgezien van de lastigheid met de gordel bevalt hij dus wel? En vanaf 15kg geldt het achteruitrijden is veiliger toch ook niet meer?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_123856064
quote:
1s.gif Op zondag 10 maart 2013 07:47 schreef DroogDok het volgende:

[..]

dank voor de feedback. Afgezien van de lastigheid met de gordel bevalt hij dus wel? En vanaf 15kg geldt het achteruitrijden is veiliger toch ook niet meer?
Hij bevalt zeker wel. Een klein minpuntje vind ik dat de bekleding moeilijk te verwijderen is en de bekleding van de gordels bij de schouders is helemaal niet af te halen (om te wassen). Die hebben de nare gewoonte om snel vies te worden.

Wat ik bedoelde met de laatste zin in mijn vorige post is dat het voor mijn peuter op een gegeven moment niet meer zo goed paste terwijl ze officieel nog niet overkon naar een groep 2/3 stoel omdat ze nog niet aan de 15 kilo zat. De hoofdsteun kon simpelweg niet verder naar boven. De MC Tobi waar haar neef in zat is wat dat betreft wel geschikt voor peuters tot pakweg een meter lang.
pi_123856540
Heeft iemand ervaring met de Römer Duo Plus? Ik zit te zoeken naar een stoeltje met Isofix. Dit is in groep 1 de enige die ik kan vinden die het heeft. Of nja, eh.. Maxi Cosi heeft alleen de Pearl. Daar moet een FamilyFix bij. Op zich niet erg, maar verder kijken dan m'n neus lang is kan geen kwaad.

Straks 'ns stoeltjes passen met de kleine man. Hij heeft nu nog zo'n 2 centimeter in de groep 0-stoel over.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 11 maart 2013 @ 20:53:05 #185
100412 mefke79
komt goed!
pi_123929916
Kuukske, er zijn ook andere stoeltjes van MC die met isofix werken, maar dat zijn oudere modellen. Ze zetten nu erg in op de familyfix base. Volgens de site van mc kan kind erin tot circa 4 jaar. Ehm, dat gaat em echt niet worden hier en dan hebben wij een tobi. Als ik kijk naar die Pearl lijkt het kleiner.

Ik heb nog even na gevraagd hoe het nou zit met die 15 kilo en de gordel. Als je een lege maxi cosi of een lege 1 stoel in de gordel zet, werkt de gordel gewoon, dus dat kan het probleem niet zijn. Waarschijnlijk wordt de 15 kilo gezegd omdat de krachten die vrijkomen bij een frontale aanrijding zo groot zijn dat de gordel te hard tegen de ribbenkast zou komen.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 11 maart 2013 @ 20:54:59 #186
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_123930067
quote:
5s.gif Op zondag 10 maart 2013 09:33 schreef Kuukske het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Römer Duo Plus? Ik zit te zoeken naar een stoeltje met Isofix. Dit is in groep 1 de enige die ik kan vinden die het heeft. Of nja, eh.. Maxi Cosi heeft alleen de Pearl. Daar moet een FamilyFix bij. Op zich niet erg, maar verder kijken dan m'n neus lang is kan geen kwaad.

Straks 'ns stoeltjes passen met de kleine man. Hij heeft nu nog zo'n 2 centimeter in de groep 0-stoel over.
Wij hebben de mc priorifix, fijne stoel! Hij kan hier overigens bijna weg.... ;-)
pi_123930475
quote:
5s.gif Op zondag 10 maart 2013 09:33 schreef Kuukske het volgende:

Wij hebben de Römer Duo Plus, het is een prima stoel.We zijn er tevreden over. Hmmmm, we hebben er drie trouwens: mijn auto, mijn man zijn auto en de auto van mijn ouders. Ik kan hem dus aanbevelen maar ik heb geen ervaring met andere stoeltjes...

Waar twijfel je over?
pi_123946868
Nouja, de prijs twijfelde ik een beetje over en het comfort voor Billie. Ik ben blij dat we niet blind een Römer hebben gekocht, want hij zat er totaal niet lekker in. En ik vind die pads om de schouderbandjes erg euh.. nja. Oncomfy ogen.

Verder heb ik niet te veel gekeken naar de gordelbevestigde stoelen. Wij wilden graag Isofix-iets en ons budget is niet heel breed. En hoe meer keus, hoe meer ik dan ga twijfelen :@.

Allen dank voor de reacties!
  dinsdag 12 maart 2013 @ 09:18:28 #189
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_123946982
Misschien een domme vraag hoor :@ maar wat is precies het voordeel van Isofix/Familyfix bij een vervolgstoeltje? Bij een Maxi Cosi kan ik het me heel goed voorstellen omdat je die ook vaak (althans, wij dan) mee de auto uitneemt maar een vervolgstoel zal je niet zo snel mee gaan lopen sjouwen denk ik? Is het veiliger?

Wij zijn ons een beetje alvast aan het oriënteren op een vervolgstoel (groep 1) maar ik vind het ook maar lastig hoor!
  dinsdag 12 maart 2013 @ 09:19:34 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123947002
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:53 schreef mefke79 het volgende:
Kuukske, er zijn ook andere stoeltjes van MC die met isofix werken, maar dat zijn oudere modellen. Ze zetten nu erg in op de familyfix base. Volgens de site van mc kan kind erin tot circa 4 jaar. Ehm, dat gaat em echt niet worden hier en dan hebben wij een tobi. Als ik kijk naar die Pearl lijkt het kleiner.

Ik heb nog even na gevraagd hoe het nou zit met die 15 kilo en de gordel. Als je een lege maxi cosi of een lege 1 stoel in de gordel zet, werkt de gordel gewoon, dus dat kan het probleem niet zijn. Waarschijnlijk wordt de 15 kilo gezegd omdat de krachten die vrijkomen bij een frontale aanrijding zo groot zijn dat de gordel te hard tegen de ribbenkast zou komen.
Ik had (toen we nog twee auto's hadden) in de ene auto de Pearl en in de andere de Tobi, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat de een groter of kleiner dan de ander was, maar juist dat de stoel vrijwel identiek is qua grootte en zit.
Dat de Pearl kleiner lijkt komt waarschijnlijk door dat het zonder base alleen de stoel is, en de familyfix oogt compacter dan de onderkant van de Tobi.
Het zou kunnen zijn dat hij in de Tobi een fractie hoger zit, maar zelfs daar twijfel ik over.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 12 maart 2013 @ 09:23:08 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123947077
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:18 schreef Tante_Soesa het volgende:
Misschien een domme vraag hoor :@ maar wat is precies het voordeel van Isofix/Familyfix bij een vervolgstoeltje? Bij een Maxi Cosi kan ik het me heel goed voorstellen omdat je die ook vaak (althans, wij dan) mee de auto uitneemt maar een vervolgstoel zal je niet zo snel mee gaan lopen sjouwen denk ik? Is het veiliger?

Wij zijn ons een beetje alvast aan het oriënteren op een vervolgstoel (groep 1) maar ik vind het ook maar lastig hoor!
Het is veiliger, en afhankelijk van de auto (en de vorm van de achterbank :X) heb ik de familyfix met Pearl sneller van de ene auto in de andere dan de Tobi.
Maar als we de familyfix niet al voor de Pebble hadden gehad, dan hadden we denk ik geen Pearl gekocht.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_123947164
De FamilyFix hebben we er nu idd bij moeten kopen. Op zich niet heel rampzalig. We willen graag nog een tweede, maar niet op korte termijn. De CabrioFix kan er ook op, dus dan hebben we dat vast. :) Tegen de tijd dat Billie naar een groep 2-stoel gaat kan alles weer gebruikt worden.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 09:33:43 #193
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123947277
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:27 schreef Kuukske het volgende:
De FamilyFix hebben we er nu idd bij moeten kopen. Op zich niet heel rampzalig. We willen graag nog een tweede, maar niet op korte termijn. De CabrioFix kan er ook op, dus dan hebben we dat vast. :) Tegen de tijd dat Billie naar een groep 2-stoel gaat kan alles weer gebruikt worden.
Je zoekt dus eigenlijk een Pearl.... dan zou ik de aanbiedingen eens goed bekijken, volgens mij worden elk jaar rond oktober de nieuwe kleuren geïntroduceerd, dus dan beginnen ze de oude kleuren in de aanbieding te doen, en inmiddels moeten ze toch bijna gaan stunten met de oude kleuren denk ik.
Maar het is een gokje, ik heb me al even niet meer verdiept in de autostoeltjes ;)

Is dit wat?
http://www.kadocus.nl/maxi-cosi-pearl-natural-bright.html
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 12 maart 2013 @ 09:44:31 #194
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_123947533
Isofix is en systeem in je auto en op de stoel, waar je de stoel in klikt ipv dat je de stoel met de gordel vastzet in je auto. Het zit met isofix bewezen steviger vast dan met gordel. Easyfix is en systeem waar je een maxicosi op kan klikken in je auto. Easyfix bevestig je op het isofix systeem van je auto.

[ Bericht 1% gewijzigd door mikoxx op 12-03-2013 13:24:38 ]
  dinsdag 12 maart 2013 @ 09:48:57 #195
100412 mefke79
komt goed!
pi_123947650
Nee, easyfix bevestig je juist met de gordel en kan alleen voor een groep 0 stoel. De Familyfix is er wel voor de groep 1 stoel en die klik je inderdaad op de isofix. Isofix zit vast aan de auto en is daardoor steviger en dus veiliger. Maar..er schijnen wel meer fouten gemaakt te worden met de bevestiging van de stoeltjes aan het systeem (dus zonder base). Geen idee of dat echt klopt, wij hebben geen isofix zelf maar mijn man werkt in de auto industrie en heeft ook opdrachten gedaan voor MC, vandaar de kennis.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 09:50:40 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_123947698
Het "fix" gedeelte van de naam wijst naar Isofix, de Easybase is dan weer een base voor de MC die je met de gordel vastmaakt.

Edit: de EasyFix kan met de gordel en isofix.

Dus;
- EasyFix met gordel en isofix (alleen voor CabrioFix) Niet meer op de MC-site te vinden, dus babyparklinkje.
- EasyBase alleen met gordel (alleen voor Pebble/CabrioFix)
- FamilyFix alleen met isofix maar weer voor zowel de Pebble/Cabriofix als de Pearl.

[ Bericht 32% gewijzigd door Leandra op 12-03-2013 10:02:22 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_123952857
Het groep 2/3 stoeltje van X2fix Cybex wat we hebben (zie eerder in dit topic) heeft 2 armen die je direct op de isofix beugel kan vastklikken.
Die stoel zit echt muurvast. De autogordel is er dus 'alleen' nog om het kind te beveiligen.

Snap niet dat dat systeem niet in de stoeltjes zit van groep 0 tm 2.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:26:46 #198
35189 Troel
scherp en bot
pi_123953066
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 09:50 schreef Leandra het volgende:
Het "fix" gedeelte van de naam wijst naar Isofix, de Easybase is dan weer een base voor de MC die je met de gordel vastmaakt.

Edit: de EasyFix kan met de gordel en isofix.

Dus;
- EasyFix met gordel en isofix (alleen voor CabrioFix) Niet meer op de MC-site te vinden, dus babyparklinkje.
- EasyBase alleen met gordel (alleen voor Pebble/CabrioFix)
- FamilyFix alleen met isofix maar weer voor zowel de Pebble/Cabriofix als de Pearl.
Wij hadden een easyfix en ik vond het ontzettend praktisch!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_123953291
Wij hadden voor de mc een easyfix en dat vond ik véél steviger dan in de gordel. Die bovendien ook nog eens onhandig was met de gordel die er overheen liep. Ik heb nu een groep 1 stoeltje wat gewoon met de gordel vast gaat en daar lijkt zo'n -fix systeem me wat minder nodig bij, omdat de gordel heel strak door het ruggedeelte van de stoel gaat (in tegenstelling tot de mc waar de gordel er omheen loopt) en de stoel zit muurvast. Voor een 2/3 kan ik het me wel weer voorstellen zoals Octopussy het beschrijft, dat de stoel dan vast zit onafhankelijk van het kind.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  dinsdag 12 maart 2013 @ 12:45:46 #200
100412 mefke79
komt goed!
pi_123953823
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 12:22 schreef octopussy het volgende:
Het groep 2/3 stoeltje van X2fix Cybex wat we hebben (zie eerder in dit topic) heeft 2 armen die je direct op de isofix beugel kan vastklikken.
Die stoel zit echt muurvast. De autogordel is er dus 'alleen' nog om het kind te beveiligen.

Snap niet dat dat systeem niet in de stoeltjes zit van groep 0 tm 2.
omdat een kind van die leeftijd niet in de gordel mag. Die werkt wel, maar er komen zo veel krachten vrij dat het lichaam daar niet tegen kan. Dat is ook de reden dat achterstevoren zoveel veiliger is. Je rug wordt dan tegen het stoeltje gedrukt (bij frontale aanrijding) en je rug is sterker dan je buikholte.

De 'oudere' stoelen van mc klik je ook zo op de isofix en volgens mij die van Romer ook. Maar MC gaat er inmiddels vanuit dat iedereen en Isofix heeft en geld wil uitgeven aan een Familybase. En als je dat niet hebt, moet je het doen met gordelstoelen.

Overigens hebben wij het beide gedaan bij de stoel 0: en easybase en gordel. Als je het goed doet zit het bij beide perfect vast. Maar tja de menselijke factor he, je moet het wel goed vastzetten. Dus bij de gordel de mc goed vastzetten (en je wilt niet weten hoe vaak dat mis gaat) en bij de base moet de poot goed uitstaan, moet de gordel goed zitten etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')