abonnement Unibet Coolblue
  maandag 7 augustus 2023 @ 10:33:08 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_210194871
Ja oké maar deze base kun je ook voor de opvolgstoel gebruiken.

Is het noodzakelijk? Nee. Is het handig? Ja, best. Aan jezelf om te bepalen of het je 600 euro waard is.

Ik heb zelf inmiddels 5 keer een autostoel gekocht, maar die 5 bij elkaar waren nog geen 600 euro :') dus ik schrik zelf wel van die prijzen, maar ja, een nieuwe kinderwagen schijnt tegenwoordig ook tegen de 2k te kosten dus het zal wel normaal zijn.
disclaimer
pi_210194883
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 10:31 schreef Piles het volgende:
Ik wilde voor de babyfase ook een draaibare, maar uiteindelijk niet gedaan. Na advies van hier :)
Punt is dat je de baby in huis in dat ding legt en m dan in de auto klikt (op een base, of in gordel). Je haalt je baby eigenlijk nooit los uit het zitje uit de auto.
Later, als je een grote/vaste stoel moet hebben (als ze vooruit zitten) is het wel handig, omdat je ze er dan wel pas in de auto in zet.
Ik heb mijn stoeltje na de eerste weken nooit meer uit de auto gehaald eigenlijk :P
Til de baby er altijd gewoon uit.
Dus draaibaar had hier wel van pas gekomen.
pi_210194944
Hier geen draaibare stoel en ook nooit gemist. Nu zijn man en ik allebei gezegend met een goede rug, maar we hebben allebei geen enkel probleem gehad om baby in de Maxi Cosi in de auto te zetten en nu dreumes/bijna-peuter in de autostoel te zetten. Ze vindt autorijden gelukkig leuk, dus ze verzet zich ook niet. Dat scheelt wel veel, denk ik.
Daarnaast hebben we ook geen base en is de autostoel gewoon vastgezet met de gordel.
  Official ESF Kreviewer maandag 7 augustus 2023 @ 10:58:45 #79
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210195088
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 10:33 schreef SQ het volgende:
Ja oké maar deze base kun je ook voor de opvolgstoel gebruiken.

Is het noodzakelijk? Nee. Is het handig? Ja, best. Aan jezelf om te bepalen of het je 600 euro waard is.

Ik heb zelf inmiddels 5 keer een autostoel gekocht, maar die 5 bij elkaar waren nog geen 600 euro :') dus ik schrik zelf wel van die prijzen, maar ja, een nieuwe kinderwagen schijnt tegenwoordig ook tegen de 2k te kosten dus het zal wel normaal zijn.
Klopt, maar de vervolgstoel kost ook weer 400 euro. 8-).

En we hebben een Joolz van een paar jaar oud voor 190 euro gekocht van een kennis, dus dat scheelt alweer 1200 euro. Voor in de auto wil ik met de veiligheid ook gewoon niet besparen.
  maandag 7 augustus 2023 @ 11:15:02 #80
149959 SQ
snelle trees
pi_210195280
quote:
14s.gif Op maandag 7 augustus 2023 10:58 schreef Kreator het volgende:

[..]
Klopt, maar de vervolgstoel kost ook weer 400 euro. 8-).

En we hebben een Joolz van een paar jaar oud voor 190 euro gekocht van een kennis, dus dat scheelt alweer 1200 euro. Voor in de auto wil ik met de veiligheid ook gewoon niet besparen.
Maar het duurst is niet per definitie het veiligst. De basic stoelen zijn ook veilig. De plusprijzen zijn voor comfort en extra's, net als bij auto's :P
disclaimer
  maandag 7 augustus 2023 @ 11:22:30 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_210195373
Verder, baseer je keuze op je lifestyle zeg maar. Verwacht je je kind dagelijks in de auto te gaan vervoeren, dan loont luxe wellicht wat meer.

Wij woonden ten tijde van ons eerste kind in het centrum van de stad en we gebruikten de auto alleen voor familiebezoek, dus hebben wij een autostoel gekozen zonder duur klik-en-klaar systeem omdat voor ons de kosten niet opwogen tegen de baten. Om die reden hebben we dus ook niet voor een lichte en compacte kinderwagen gekozen, want die hoefde toch zelden in de auto.

Die autostoeladapters voor de kinderwagen hebben we voor 3 kinderen in totaal misschien 3 keer gebruikt. _O-
disclaimer
  Official ESF Kreviewer maandag 7 augustus 2023 @ 11:24:58 #82
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210195405
Verwachten wel meerdere keren per week in de auto te moeten ja. Die axxisfix ziet re trouwens ook wel prima uit, dat gooi ik eens in de groep hier.
  maandag 7 augustus 2023 @ 11:31:28 #83
149959 SQ
snelle trees
pi_210195465
Ik vond draaibaar ook nooit zo'n pre, maar nu ik 3 kinderen op de achterbank heb waarvan de jongste in het midden zit is het toch wel verrekte handig. Mijn 42-jarige rug is me daar ook dankbaar voor :')
disclaimer
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 7 augustus 2023 @ 11:40:55 #84
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210195540
quote:
14s.gif Op maandag 7 augustus 2023 11:24 schreef Kreator het volgende:
Verwachten wel meerdere keren per week in de auto te moeten ja. Die axxisfix ziet re trouwens ook wel prima uit, dat gooi ik eens in de groep hier.
Die hebben wij (de air versie), en geen seconde spijt van. Gaat trouwens binnenkort de verkoop in, aangezien we deze week de Kore gekocht hebben
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_210195583
Ik zou nog eerder kiezen voor een stoeltje waarin je ook een echte ligstand kan creëeren, dat is voor je kind fijner/beter O+

Maar ook dat ligt aan je rij-gedrag, als je nooit ver gaat is dat vrij overbodig :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_210195895
Wij zijn nog steeds blij met de keuze voor Cybex bij de jongste, we hebben hem best vaak met slapend kind in de platte stand gezet voor even snel door de winkel of om een dutje af te maken.

inmiddels over op de vervolgstoel (sirocco), zelfde draaibase, en kan met 2j4m nog prima comfortabel omgekeerd zitten zitten. Klimt er ook zelf in nu dankzij de draaibase.

Heb de babystoel toen met 50% korting gekocht bij een online uitverkoop omdat niemand blijkbaar de knaloranje wilde hebben :+

Die van bijna 9 en 1.45 lang wil nog steeds in zijn maxi cosi rodi air zitten, incl rugsteun. Hij is er nu echt bijna uitgegroeid maar hij haat op de gewone achterbank zitten met en zonder verhoger…
Kwak
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 7 augustus 2023 @ 12:20:08 #87
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_210196056
quote:
0s.gif Op maandag 7 augustus 2023 11:46 schreef tombolafan het volgende:
Ik zou nog eerder kiezen voor een stoeltje waarin je ook een echte ligstand kan creëeren, dat is voor je kind fijner/beter O+

Maar ook dat ligt aan je rij-gedrag, als je nooit ver gaat is dat vrij overbodig :7
Dat gaat hier wennen worden, meneer zit nu altijd in de slaapstand omdat hij dat fijner vind. Maar op de vervolgstoelen is die stand niet meer...
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  Official ESF Kreviewer maandag 7 augustus 2023 @ 12:33:40 #88
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210196296
quote:
1s.gif Op maandag 7 augustus 2023 12:13 schreef kwakz0r het volgende:
Wij zijn nog steeds blij met de keuze voor Cybex bij de jongste,
Die kost ongeveer hetzelfde als de maxi cosi (500 piek voor een baby ding met t-base)
Vind ze wel vergelijkbaar, dus denk dat het een kwestie van even kijken wat handiger of mooier is.

En ligstand is denk ik idd wel heel handig, dat kan met die ene Axxisfix niet volgens mij.
  Official ESF Kreviewer maandag 7 augustus 2023 @ 12:35:49 #89
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210196335
Bedankt voor alle tips trouwens. Helpt wel met kiezen.
pi_210197418
Ik haal de maxi cosi nooit uit de auto, altijd alleen de baby. We hebben wel een base, omdat het veiliger is dan alleen de gordel en ik geen zin heb om baby steeds onder de gordel door te frutten. We hebben bij deze kinderwagen voor het eerst maxi cosi adapters maar ik heb ze nog niet geïnstalleerd :') we gaan ook maar hele weinig met auto en kinderwagen op pad, ik heb het ding denk ik vier keer ingeklapt waarvan drie keer voor een vakantie of weekend weg.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_210220252
quote:
14s.gif Op maandag 7 augustus 2023 10:20 schreef Kreator het volgende:
Hoi,

Beetje aan het orienteren op kinderstoeltjes en komen op 2 merken. Recaro of Maxi Cosi. Volgens mij maakt het niet zoveel verschil.

Enige is dat vriendin in haar hoofd heeft zitten dat een draaibare (en dan het liefst uittrekbare) base wel heel noodzakelijk is. Heb daar zelf niet geen ervaring mee, maar hoe denken jullie daar over? Kost voor een baby ding toch al gauw 550 euro en dan moet je na 15 maanden een nieuwe stoel kopen.

Zeg maar deze: https://www.maxi-cosi.nl/(...)color_swatch_id=5519
Met deze:https://www.maxi-cosi.nl/(...)color_swatch_id=5495
Wij hadden de Pebble 360 en nu de Pearl 360.
Bij de oudste bestond dat allemaal nog niet, maar eerlijk is eerlijk: Dat draaibare is wel erg handig. Zeker niet noodzakelijk, maar het scheelt een heleboel in vreemde bochten staan.

En idd, na 15 maanden was het weer even ogen dicht en afrekenen, maar we zijn nu wel klaar t/m 4 jaar 😅. Zeker met deze leeftijd is draaibaar handig: Nog niet zelf in de stoel kunnen klimmen maar wel 11 kg wegen 😂.
De Pebble (met nog een base, we hadden 2 bases) prima door kunnen verkopen, het is ontzettend gewild.

Dat uitschuifbare is net pas uit, maar het nut daarvan zie ik niet direct.
  woensdag 9 augustus 2023 @ 08:09:39 #92
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_210220551
Wij hebben er ook een gekocht met draaibare base en nu het vervolg stoeltje erop zitten. Het jammere is dat die natuurlijk óók duur zijn, maar het is dus wel handig dat je dit vooraf goed uitzoekt (wat je nu doet ;)).

Wat wel handig was, is dat het (kleine) kinderstoeltje voor de auto ook op het buggy frame kon.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Official ESF Kreviewer zondag 13 augustus 2023 @ 18:45:55 #93
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_210274211
Via via nu een vrij nieuwe 360 graden draaibare Cybex Platinum babystoel met opvolgstoeltje en klikbasis gekocht voor weinig (alles bij elkaar 200 euro).
Past ook op de Joolz kinderwagen met de adapter erbij.

Hoppa.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')