quote:Op zondag 27 december 2009 22:16 schreef Guess. het volgende:
Wij zijn op zoek naar een autostoeltje groep 0 die vast te maken is met een 2 punts gordel,we hebben een bus (Hyundai H300) maar kunnen geen geschikt autostoeltje vinden.Iemand iedeen/tips?
wij hebben een Romer. Met korting, omdat we er 2 tegelijk kochten.quote:Op dinsdag 29 december 2009 20:01 schreef mikoxx het volgende:
Ah, even een tvp... we zijn hier ook een beetje aan t orienteren en ik vond oa deze link van de anwb autostoeltjestest 2009 en een test van de consumentenbond
Wij zijn op zoek naar een groep 1 autostoel, wat zijn jullie ervaringen?
Voor de veiligheid zo lang mogelijk in het eerste stoeltje houden. Pas overstappen als ze qua gewicht (en dat is maximaal 13 kilo, niet 9quote:Op vrijdag 9 april 2010 10:07 schreef miss_sly het volgende:
De maxicosi wordt aanbevolen wordt gezegd tot 9 kilo/9 maanden of maximaal 12 maanden. Op basis waarvan wordt er doorgeschoven naar een volgend stoeltje? Is dat gewicht/lengte of ontwikkeling (kunnen zitten bijv)?
Ik vind de mc in de auto echt niet fijn en we hebben al een ander stoeltje. Ze is nu bijna 9 maanden, maar wel een kleintje voor haar leeftijd. kan ze dan wel of niet al met 9 maanden over naar het volgende stoeltje?
Ja, maximaal 13 kilo, maar vanaf 9 kilo mogen ze overquote:Op vrijdag 9 april 2010 11:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Voor de veiligheid zo lang mogelijk in het eerste stoeltje houden. Pas overstappen als ze qua gewicht (en dat is maximaal 13 kilo, niet 9) of qua lengte over moeten. Ruben is vrij vroeg overgegaan naar de Tobi, maar die stak echt uit de andere stoel. Qua gewicht zou hij net uit de kleinste gegroeid zijn, maar hij is qua lengte alweer bijna uit de Tobi
Tja, het is niet leuk, maar hey, je auto in de prak en je kind ook is ook niet leuk! En anders hang je zo'n spiegeltje opquote:Op vrijdag 9 april 2010 11:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, maximaal 13 kilo, maar vanaf 9 kilo mogen ze over
Ik vind het zo naar, dat van ons afgekeerd, en volgens mij begint Senna dat ook erg naar te vinden. Vandaar de wens over te stappen.
Nee niet raar, maar in mijn ogen onverstandigquote:Op vrijdag 9 april 2010 11:16 schreef miss_sly het volgende:
Nee, natuurlijk is dat niet leuk. Vandaar ook dat we haar niet in een ander stoeltje zetten als het echt nog niet kan. Maar als het wel kan en mag, willen we liever snel over. Dat is toch niet zo raar?
quote:Op vrijdag 9 april 2010 11:56 schreef miss_sly het volgende:
Uiteraard denken we er goed over na, dat doen we met alles.
Ben je er tevreden mee?quote:Op maandag 28 december 2009 14:53 schreef Troel het volgende:
Overigens heb ik net voor Ruben een Rodi XR besteld. Hij past gewoon echt niet meer met zijn schoudertjes in de Tobi en ik krijg de Tobi niet verder omhoog versteld
Hij is nog niet in gebruik, maar staat in de kamer om dit weekend in de auto gezet te worden. Vraag me niet hoe, maar we kregen de Tobi nog een stand omhoog, daarom ben ik nog niet eerder overgestapt. Nu kan hij echt echt echt niet verder omhoog en moet het dan toch maar.quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ben je er tevreden mee?
En zou je misschien de breedte van de stoel kunnen meten (en dan uiteraard het breedste punt)? Ben nl benieuwd of er in de auto van mijn vrouw plek genoeg is voor 2 van die dingen naast een Besafe two-way elite die er al in staat.
Er zijn meer dan genoeg stoelen te vinden die je tegen de rijrichting kan plaatsten en geschikt zijn voor grote/zware kinderen...quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:24 schreef Deepfreeze het volgende:
Wij zijn wel met krap 9 maand overgegaan. Maar we moesten ook wel met ons gupje van dik 10 kilo. Die paste in de breedte niet meer.
Hij heeft daarna zo'n 2 maanden in de ligstand in de priori gezeten. Dat vond ik toch fijner dan in zitstand. Maar liever had ik hem nog even achteruit gehad, dat blijft toch het veiligst. Je hoort ook steeds vaker dat ze die nr1 stoeltjes (MC is nr0) ook achteruit willen hebben..
quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:33 schreef Troel het volgende:
[..]
Hij is nog niet in gebruik, maar staat in de kamer om dit weekend in de auto gezet te worden. Vraag me niet hoe, maar we kregen de Tobi nog een stand omhoog, daarom ben ik nog niet eerder overgestapt. Nu kan hij echt echt echt niet verder omhoog en moet het dan toch maar.
Ik zal van het weekend eens voor je gaan meten
Maar volgens mij moet je dan wel meer ruimte achterin hebben dan voor een vooruit geplaatste stoel, tenminste dat idee heb ik... (nog nooit daadwerkelijk geprobeerd).quote:Op vrijdag 9 april 2010 14:33 schreef Fogel het volgende:
[..]
Er zijn meer dan genoeg stoelen te vinden die je tegen de rijrichting kan plaatsten en geschikt zijn voor grote/zware kinderen...
Dat is waar, als je een wat kleinere auto hebt dan staat de stoel in een achteruit geplaatste positie al snel tegen de passagiers(of bestuurders-)stoel aan. In de skoda fabia van mijn vrouw is niet zo veel beenruimte over voor een volwassen passagier, maar in mijn VW passat merk je er niks van dat er een kinderstoel achter de stoel staat.quote:Op zaterdag 10 april 2010 10:55 schreef Nijna het volgende:
[..]
Maar volgens mij moet je dan wel meer ruimte achterin hebben dan voor een vooruit geplaatste stoel, tenminste dat idee heb ik... (nog nooit daadwerkelijk geprobeerd).
Bedankt! Dat gaat niet passenquote:
Ik heb ze alleen uitvoerig geprobeerd in een Prenatal.quote:Op zondag 4 juli 2010 18:44 schreef Leandra het volgende:
Al iemand ervaring met de Pebble (en Pearl) en de FamilyFix van MC?
En de Easybase dan? Die kan toch wel in de meeste auto's ipv de FF.quote:Op zondag 4 juli 2010 20:04 schreef Leandra het volgende:
Vooral het feit dat er zowel een groep 0 als een groep 1 stoel op die FamilyFix past bevalt gevoelsmatig nogal, nou heeft Recaro dat kennelijk ook al een tijdje maar die komt weer minder goed uit de tests.....
Overigens zou het alleen voor in de ene auto zijn, de andere heeft geen isofix, maar daar kan de Pebble ook gewoon in de riemen.
Ja klopt anders is het niet meer handigquote:Op zondag 4 juli 2010 20:07 schreef Leandra het volgende:
Ja, dat dus.... maar ik ga geen base kopen die maar voor 1 stoeltje bruikbaar is
Want die gaat weer niet samen met de Pearl.
Daarbij ga je die base niet iedere keer overzetten, die laat je lekker in de auto zitten lijkt me.
Nou ik keek net voor de gein eens bij een Alto en die heeft pas vanaf 2009 een isofix.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:31 schreef Leandra het volgende:
Isofix bestaat pas vanaf 1999, maar een hoop moderne auto's hebben gewoon isofix, en gezien er nogal wat jonge gezinnen met een lease-auto zijn hebben die dus gewoon isofix.
De mijne is van voor 1999, en ik heb geen enkele intentie hem om te ruilen voor wat nieuwers, dus het zal gewoon heel oldskool met de gordels moeten.
Ik heb een nieuwe auto gekocht en nu past het welquote:
quote:Ik zou gaan proberen in de winkel. (een grote prenatal ofzo)Op zondag 24 oktober 2010 23:03 schreef mrien het volgende:
Even een kickje
Lotte is nu 2 jaar en 4 maanden en zo langzamerhand groeit ze uit haar Romer King Plus stoel (groep 1 stoel).
Apart dat in de specificaties staat dat die geschikt is voor kinderen van 9 maanden tot 4 jaar of van 9 tot 18 kg, volgens mij halen wij dat toch niet..
Nu dus langzaam gaan kijken voor een andere stoel, ze heeft nog een cm of 5 over bij d'r hoofd.
Nog aanraders/afraders?
Ik zie trouwens dat de vervolgstoelen bijna allemaal geen eigen gordels meer hebben, klopt dat?
quote:Is Lotte zo lang/groot dan? Isa heeft tot ze ongeveer 4,5 was in de Römer King Duoplus gezeten...Op zondag 24 oktober 2010 23:03 schreef mrien het volgende:
Even een kickje
Lotte is nu 2 jaar en 4 maanden en zo langzamerhand groeit ze uit haar Romer King Plus stoel (groep 1 stoel).
Apart dat in de specificaties staat dat die geschikt is voor kinderen van 9 maanden tot 4 jaar of van 9 tot 18 kg, volgens mij halen wij dat toch niet..
Nu dus langzaam gaan kijken voor een andere stoel, ze heeft nog een cm of 5 over bij d'r hoofd.
Nog aanraders/afraders?
Ik zie trouwens dat de vervolgstoelen bijna allemaal geen eigen gordels meer hebben, klopt dat?
quote:Dat is bij ons natuurlijk ook wel zo, we hadden het stoeltje niet nodig voor een tweede. Maar ze heeft serieus zolang erin gezeten. Kon nog langer, maar ze wilde niet meer. Want als je naar de kleuterschool gaat, is dat echt niet stoerOp maandag 25 oktober 2010 12:25 schreef Nijna het volgende:
Sjeen, tot 4,5? Netjes!
Wij twijfelden enorm wat we zouden doen. Iris was toe aan de volgende stoel, die haalde allerlei kunsten uit om maar meer rechtop te zitten met/in haar maxicosi bakje... Getwijfeld of we er dan nog een romer king bij zouden halen. Maar in de winkel zat Mirte ook prima in de romer kid. Als we geen 2e hadden gehad denk ik dat ik Mirte nog wel in de King had laten zitten even.
quote:Net als Pepijn zit Maud ook nog steeds in een vijfpuntsgordel. Bij mij in de wagen zit ze zelfs nog in een kuipstoeltje. In de wagen van F. zit ze in zo'n stoel. Die zijn tot 18kg met 5 punt en daarna voor de 3puntgordel. En zelfs Fleur met d'r 7 jaar zit nog steeds in zo'n soort stoel. Die is dan wel tot 25 kilo 5 puntgordel en daar gaat ze dus binnenkort uit om dan naar 3 punt met stoel over te stappen. Alleen op korte stukjes zit Fleur op een verhoger. Zolang ze nog veilig in de vijfpunt kan, doen we dat.Op maandag 25 oktober 2010 14:38 schreef p_iglet het volgende:
Tsja dat als je naar de kleuterschool gaat een groep 1 stoel niet meer stoer is dat wordt hier de grote uitdaging vrees ik.
Pepijn is nu bijna 3,5, maar weeg nog geen 12 kilo.... Voordat hij 15 kilo weegt is hij 6 denk ik![]()
We zijn toen met 11 maanden en 8 kilo uit nood ook overgestapt op een maxi cosi tobi ipv cabrio, maar bij de Tobi zit hij tenminste in de gordels, zo'n groep 2/3 stoel blokkeerd gewoon de gordels niet als het gewicht wat erop zit te laag is.
Hoe doen andere mensen met lichte/(kleine) kindjes dat?
quote:Niet te veel zorgen over maken, die uitstapjes komen zelden voorOp maandag 25 oktober 2010 14:58 schreef p_iglet het volgende:
maar hoe doe jij dat met autouitstapjes met school etc?
Want fleur is dan wel zwaar genoeg voor een zitverhoger, maar pepijn is dat dan absoluut nog niet. En ik zie mezelf toch niet voor een schoolreisje/uitstapje een maxi cosi tobi meegeven...
(en ja ik weet dat het bji incidenteel vervoer niet verplicht is, maar onder de 15 kilo in 3punts gordel is gewoon niet veilig)
quote:Ik geef dan de stoel mee die hierboven staat. Dus die Hema-versie (die zijn op marktplaats goedkoop te krijgen en ik heb een reserve laatst op de rommelmarkt voor 10 euro gekocht....uiteraard wel goed geinformeerd of ie nooit in een ongeluk was geweest). En als het lukt ga ik zelf mee. Bij Fleur inderdaad de opzit. En dat je Pepijn niet in de 3-punt wilt hebben, dat snap ik heel goed. Daar moet ik hier bij Maud ook niet aan denken. Ik zie d'r al door de auto gaan. Brrr, neen dankje.Op maandag 25 oktober 2010 14:58 schreef p_iglet het volgende:
maar hoe doe jij dat met autouitstapjes met school etc?
Want fleur is dan wel zwaar genoeg voor een zitverhoger, maar pepijn is dat dan absoluut nog niet. En ik zie mezelf toch niet voor een schoolreisje/uitstapje een maxi cosi tobi meegeven...
(en ja ik weet dat het bji incidenteel vervoer niet verplicht is, maar onder de 15 kilo in 3punts gordel is gewoon niet veilig)
quote:Hier zelfs nooit.Op maandag 25 oktober 2010 15:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Niet te veel zorgen over maken, die uitstapjes komen zelden voor
quote:Ook nog nooit meegemaakt bij Priscil.Op maandag 25 oktober 2010 15:00 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Niet te veel zorgen over maken, die uitstapjes komen zelden voor
quote:in een bus kan je ook gewoon met een kinderwagen naar binnen, heb je geen zitjes voor nodig.
quote:Volgens mij heb jij niet alle posts gelezenOp maandag 25 oktober 2010 21:04 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
in een bus kan je ook gewoon met een kinderwagen naar binnen, heb je geen zitjes voor nodig.
hier gaan de kids weleens met het kdv op stap en dan lever ik mijn zitjes in. Dan zitten ze in een taxi busje.
En ze gaan soms met de trein, dat is ook leuk.
quote:Met een 9 persoonsbusjes met stoeltjes, of met een touringcar.Op maandag 25 oktober 2010 22:01 schreef Ticootje het volgende:
Ons kdv doet wel uitstapjes, ballorig was het laatst. Met de bus dus.
quote:Ongeveer 90 cm, gisteren "gemeten". Echt veel ruimte aan de bovenkant heeft ze niet meer over.Op maandag 25 oktober 2010 09:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Is Lotte zo lang/groot dan? Isa heeft tot ze ongeveer 4,5 was in de Römer King Duoplus gezeten...
quote:Bij de maxi-cosi let je op het hoofd inderdaad, bij de volgende stoeltjes op het gewicht, dacht ik.Op dinsdag 26 oktober 2010 09:40 schreef mrien het volgende:
[..]
Ongeveer 90 cm, gisteren "gemeten". Echt veel ruimte aan de bovenkant heeft ze niet meer over.
Het stoeltje in oma's auto (praxis stoeltje) is eigenlijk al te klein, d'r hoofd steekt daar al stukje aan de bovenkant uit
Dacht dat dat toch de criteria waren waar je op moet letten?
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 09:46 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Bij de maxi-cosi let je op het hoofd inderdaad, bij de volgende stoeltjes op het gewicht, dacht ik.
quote:Hier in een Audi A6 uit 2009 geen Isofix.. bleek achteraf optie te zijn van 121 euroOp zondag 4 juli 2010 21:31 schreef Leandra het volgende:
Isofix bestaat pas vanaf 1999, maar een hoop moderne auto's hebben gewoon isofix, en gezien er nogal wat jonge gezinnen met een lease-auto zijn hebben die dus gewoon isofix.
De mijne is van voor 1999, en ik heb geen enkele intentie hem om te ruilen voor wat nieuwers, dus het zal gewoon heel oldskool met de gordels moeten.
quote:Het is schijnveiligheid. Het is aangetoond dat mensen met helm vaker ongelukken krijgen, enerzijds omdat zij zichzelf veiliger voelen en dus minder voorzichtig rijden, anderzijds omdat ook automobilisten minder zorgvuldig bij fietsers zijn, omdat ze toch een helm op hebben.Op dinsdag 26 oktober 2010 15:25 schreef p_iglet het volgende:
OT, maar het gaat wel om veiligheid.
Waarom zou je niet willen dat je kind een helm op krijgt tijdens het fietsen?
quote:ware het niet dat vallen met een goed passende helm een stuk minder complicaties heeft. wielrenners dragen ook niet voor niets een helm. ik heb iets te veel jonge kinderen met hoofdletsel gezien om het met die schijnveiligheid eens te zijn.Op donderdag 28 oktober 2010 01:18 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Het is schijnveiligheid. Het is aangetoond dat mensen met helm vaker ongelukken krijgen, enerzijds omdat zij zichzelf veiliger voelen en dus minder voorzichtig rijden, anderzijds omdat ook automobilisten minder zorgvuldig bij fietsers zijn, omdat ze toch een helm op hebben.
quote:Ik vind wielrenners geen vergelijk eigenlijk, die vliegen soms met meer dan 50 km/u over de weg. En is ook onderzoek gedaan naar de effecten van een ongeval in zijn algemeen? Want het trauma van een ongeval kan volgens mij ook die klachten die jij noemt veroorzaken? Is daar bij die onderzoeken onderscheid bij gemaakt?Op donderdag 28 oktober 2010 07:17 schreef p_iglet het volgende:
[..]
ware het niet dat vallen met een goed passende helm een stuk minder complicaties heeft. wielrenners dragen ook niet voor niets een helm. ik heb iets te veel jonge kinderen met hoofdletsel gezien om het met die schijnveiligheid eens te zijn.
Uit onderzoek is gebleken dat er na hoofdletsel toch ook heel vaak psychische problemen ontstaan, geheugen problemen, concentratie problemen,gedragsproblemen etc. In veel ziekenhuizen worden kinderen met hoofdletsel ook na 6 weken nog een keer terug gezien op de poli en bestaan en revalidatieprogramma's hiervoor.
Met een helm voorkom je dit grotendeels. ik ben echt niet voor alle fietsers verplicht een helm, maar basisschool kinderen zou ik geen bezwaar hebben.
quote:Dat onderzoek gaat over volwassenen, niet over kinderen, volgens mij...Op donderdag 28 oktober 2010 01:18 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Het is schijnveiligheid. Het is aangetoond dat mensen met helm vaker ongelukken krijgen, enerzijds omdat zij zichzelf veiliger voelen en dus minder voorzichtig rijden, anderzijds omdat ook automobilisten minder zorgvuldig bij fietsers zijn, omdat ze toch een helm op hebben.
Wij hebben heel erg in dubio gezeten met stoeltje 3 voor Amber. Ik wilde eerst de MaxiCosi Rodi maar vond de Romer Kid Plus er veel steviger en degelijker uitzien.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:39 schreef Ticootje het volgende:
Jawel, de meneer in de winkel liet even heel duidelijk het verschil tussen maxicosi en romer zien, daar schrok ik een beetje van, romer it is.
Die site is van Babyparkquote:Op zondag 31 oktober 2010 11:24 schreef Deepfreeze het volgende:
Die 2e inderdaad. De MC, priori en kinderwagen komen er ook al vandaan..
Ja en de site van autostoeltjes.nl dus ookquote:
Dat heb ik ook in mn koekblik.. Jen zit achter de passagier en Leyla achter mij of naast me.quote:Op dinsdag 30 november 2010 23:55 schreef poemojn het volgende:
Ja, dat kan. Wij hadden in 2006 toen Juul geboren werd een (nieuwe) clio (als leaseauto). We hadden toen een romer king lord (9-18 kilo) en een babystoeltje van romer achterin.
We hadden de babystoel wel achter de passagiersstoel omdat je die wel een stukje naar voren moet schuiven, en de bestuurder anders wel erg weinig ruimte overhoudt.Het hangt dus wel ook van je (been)lengte af of je nog fijn zit zo.
http://www.autokinderzitjes.nl/quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:28 schreef owlet het volgende:
Nu ik dit topic omhoog zie komen bedenk ik me ineens iets waar ik al een tijdje het antwoord op zoek.
Mag een klein kind in een goede autostoel ook voorin zitten? M. zou heel graag Ronja voorin naast zich willen af en toe maar ik heb geen idee of dat mag.
En de airbag, kan die aan blijven bij een kind van vier?
Jen zit in haar nummer 2 stoel voorin... Airbag staat wel aan..quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:28 schreef owlet het volgende:
Nu ik dit topic omhoog zie komen bedenk ik me ineens iets waar ik al een tijdje het antwoord op zoek.
Mag een klein kind in een goede autostoel ook voorin zitten? M. zou heel graag Ronja voorin naast zich willen af en toe maar ik heb geen idee of dat mag.
En de airbag, kan die aan blijven bij een kind van vier?
Alleen als ze in de Maxi Cosi (zo'n babyding) zit toch? Als zij ook al naar voren zit dan kan hij wel gewoon aan toch?quote:Op donderdag 6 januari 2011 08:54 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Jen zit in haar nummer 2 stoel voorin... Airbag staat wel aan..
Straks kunnen we de airbag uitzetten... Als Leyla dan voor zou zitten gaat ie uit.
Dat hou ik ook vaak in mn achterhoofd.. Jen zit dan naast papa, maar als het ff kan plaats ik Leyla achter papa.quote:Op donderdag 6 januari 2011 09:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Alleen als ze in de Maxi Cosi (zo'n babyding) zit toch? Als zij ook al naar voren zit dan kan hij wel gewoon aan toch?
Lijkt mij alleen maar veiliger, airbags aan als kindjes naar voren zitten.
De reden dat hij uit moet bij maxi-cosi achtige dingen is omdat hij anders op het hoofdje komt te liggen en ze daardoor kunnen stikken, dat is niet het geval als ze naar voren kijken.
Wij doen het idd ook wel eens Owlet, het is gewoon gezelliger soms als je in je eentje met 1 kind een stuk gaat rijden.
Overigens schijnt het zo te zijn dat de plek achter de bestuurder het veiligst is.
Onbewust zou je toch altijd zoveel mogelijk proberen jezelf, en dus die kant van de auto zo min mogelijk te laten beschadigen oid.
Dat klopt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 09:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Overigens schijnt het zo te zijn dat de plek achter de bestuurder het veiligst is.
Onbewust zou je toch altijd zoveel mogelijk proberen jezelf, en dus die kant van de auto zo min mogelijk te laten beschadigen oid.
De airbag mag misschien wel aanstaan als het kind in de rijrichting zit, maar hou er rekening mee dat de airbags berekend zijn op volwassenen.quote:Op donderdag 6 januari 2011 11:00 schreef amaranta het volgende:
De airbag moet overigens uit, als je kind in een stoeltje zit, doorgaans een maxicosi groep 0, dat tegen de rijrichting in gaat.
Als je kind met de rijchting mee kijkt, dus net zoals jijzelf, mag de airbag aan staan.
Amber vraagt regelmatig of ze naast me mag komen zitten in de auto met airbag. Ze vindt het veel gezelliger dan achter mij zitten.quote:Op woensdag 5 januari 2011 22:28 schreef owlet het volgende:
Nu ik dit topic omhoog zie komen bedenk ik me ineens iets waar ik al een tijdje het antwoord op zoek.
Mag een klein kind in een goede autostoel ook voorin zitten? M. zou heel graag Ronja voorin naast zich willen af en toe maar ik heb geen idee of dat mag.
En de airbag, kan die aan blijven bij een kind van vier?
Bij ons past dat niet.quote:Op donderdag 6 januari 2011 10:20 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat hou ik ook vaak in mn achterhoofd.. Jen zit dan naast papa, maar als het ff kan plaats ik Leyla achter papa.
Het gaat niet om het stikken. Het gaat om de kracht die de airbag uitoefent op de maxicosi die dan gewoon gelanceerd wordt.quote:Op donderdag 6 januari 2011 09:16 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Alleen als ze in de Maxi Cosi (zo'n babyding) zit toch? Als zij ook al naar voren zit dan kan hij wel gewoon aan toch?
Lijkt mij alleen maar veiliger, airbags aan als kindjes naar voren zitten.
De reden dat hij uit moet bij maxi-cosi achtige dingen is omdat hij anders op het hoofdje komt te liggen en ze daardoor kunnen stikken, dat is niet het geval als ze naar voren kijken.
Heerlijk toch die aanbiedingen? Zo hebben wij van de week een autostoeltje ook voor een dot minder geld gekocht. Beetje vroeg, maarja. Nu was het 50% kortingquote:Op donderdag 20 januari 2011 17:28 schreef mrien het volgende:
Vandaag bij de Prenetal de Romer Kid gekocht, aanbieding omdat deze kleur een 2010 kleur was en er dus uit ging. Nu 99 euro dus mooie aanbiedingEn de kleur..is gewoon zwart/grijs achtig, prima voor ons want een roze leek me niet zo handig
Vanavond of dit weekend maar eens proberen hoe het zit in de auto
Daarna maar eens kijken hoe ik de bekleding van de Romer King kan wassen want mevrouw heeft pas met een pen zitten kleuren in haar stoel![]()
Wij zijn fan van de romer kid. Iets duurder stoeltje, maar wel heel goed stevig om haar heen. Maxicosi kon helemaal buigen enzo, en de romer was massiever.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:01 schreef Brighteyes het volgende:
*schop*
Het begint tijd te worden dat Sasha over gaat naar een volgende fase stoel, maar ik zie echt door de bomen het bos even niet meer.
Die dingen worden voor een prikkie overal aangeboden: Hema, Gamma zelfs het Kruidvat. Ze zijn allemaal goedgekeurd dus het lijken me op zich prima stoelen.
Zit er nu nog heel veel verschil in verder?
Het gaat om een stoel voor 3-12 jaar, of 9-36kg oid.
Iemand een gouden tip? We moeten er meteen 2, dus ik ben eig. wel een soort van op zoek naar de beste deal.
Bij onze auto kunnen de achterstoelen wat naar achter en dan gaat het autostoeltje dus ook in slaapstand.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:05 schreef Meimeltje het volgende:
BE, zelf zou ik er in ieder geval op letten dat de hoofdsteunen (de zijkanten) niet te kort zijn.
Kyllian heeft een autostoeltje van Renault in papa's auto en in mijn auto een Maxicosi Rodi XP. In die van Renault zijn de steuntjes dus heel kort en aangezien hij vaak in slaap valt is dat dus een probleem.
Verder heb ik geen ervaring met welke nou het beste zijn.
Kom ik gelijk bij mijn vraag. Wat zou een goede oplossing zijn zodat ze in die stoeltjes vanaf 3 jaar nog wel goed kunnen slapen? Van de zomer gaan we naar Italie, dus dan is het toch echt wel nodig. Nekkussentje zag ik eens ergens op een foto, maar zijn er nog andere manieren?
Hmmzz denk dan dat dat bij onze auto niet kan, ondanks dat hij nog geen jaar oud is. Zal er eens naar kijken of dat mogelijk isquote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:09 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Bij onze auto kunnen de achterstoelen wat naar achter en dan gaat het autostoeltje dus ook in slaapstand.
Dat was voor ons ook de reden om geen MC te nemen. En de kid plus heeft nog eens extra verstelbare zijkanten. Aan de achterkant zit een soort steun om de stoel in slaapstand te zetten maar de hebben we nog nooit hoeven gebruiken. Amber kan prima slapen in de 'zit' stand.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:08 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wij zijn fan van de romer kid. Iets duurder stoeltje, maar wel heel goed stevig om haar heen. Maxicosi kon helemaal buigen enzo, en de romer was massiever.
Maar dan ben je toch extra veel geld kwijt? Ik zou gewoon 1 goeie stoel kopen en die gewoon in jou auto zetten en als je met die van F rijdt dan overzetten. Zo doen we het hier ook.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 11:32 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, dat is natuurlijk ook nog een optie.![]()
Duh!
Een simpele in mijn auto voor de korte stukjes naar kdv etc. en dan een iets betere in F zijn auto voor de lange stukken.
Shit hey... mijn hersens... echt hoor...
Ik heb in 1 auto 3 stoelen en in de ander 1 (maar daar komt er binnenkort een bij), allemaal fatsoenlijke stoelen. Zelfs al is het makkelijk om de stoelen over te zetten, vinden we dat een onnodige actie. Zo duur zijn stoelen nou ook weer niet en het scheelt eerst naar de andere auto rijden om daar de stoel eruit te halen of eventueel de auto te wisselen.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:50 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Maar dan ben je toch extra veel geld kwijt? Ik zou gewoon 1 goeie stoel kopen en die gewoon in jou auto zetten en als je met die van F rijdt dan overzetten. Zo doen we het hier ook.
We vonden het veel te duur om 2 stoelen te kopen terwijl overzetten ook zo klaar is
A/C knop aan, op bijvoorbeeld 19 graden instellen en je hebt er geen last meer van.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:05 schreef Nijna het volgende:
Wij hebben een Romer Kid, erg tevreden over. Volgens mij zit er aan de achterkant een dingetje wat je uit kan zetten zodat je 'em enigzins achterover hebt staan (is maar heel weinig, dus de oplossing van Tico lijkt me zo mogelijk ook wel een hele goeie!).
Maar de hoofdsteun is lekker diep, dus als ze slapen hebben ze er best veel steun aan.
Ik vind hem sowieso vergeleken met de maxicosi rodi (?) comfortabeler ogen qua hoofdsteun. En als je die helemaal omhoog zet heb je bij de MC een stuk bij de schouders zonder steun aan de zijkant, daar zit dan gewoon een gat. Terwijl de Romer daar evengoed wel steun heeft met de hoofdsteun helemaal omhoog.
Meimel, ik zou dan wel even kijken hoe hij zit in dat stoeltje, want als hij aardig krap zit en het is warm in de auto dat lijkt me ook niet prettig...
Onze auto's staan naast elkaar op de oprit. 2 deuren open en binnen een minuut heb je je kind er ook al inquote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:02 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik heb in 1 auto 3 stoelen en in de ander 1 (maar daar komt er binnenkort een bij), allemaal fatsoenlijke stoelen. Zelfs al is het makkelijk om de stoelen over te zetten, vinden we dat een onnodige actie. Zo duur zijn stoelen nou ook weer niet en het scheelt eerst naar de andere auto rijden om daar de stoel eruit te halen of eventueel de auto te wisselen.
En met auto's wisselen is het handig om de parkeervergunning ook meteen te wisselen, scheelt uit ervaring ca 90¤ per keer aan boetes
Moet je dat wel hebben hequote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:09 schreef Fogel het volgende:
[..]
A/C knop aan, op bijvoorbeeld 19 graden instellen en je hebt er geen last meer van.
Ik heb meestal behoefte aan wisselen als ik niet thuis ben, vandaar.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:16 schreef Vlindur het volgende:
[..]
Onze auto's staan naast elkaar op de oprit. 2 deuren open en binnen een minuut heb je je kind er ook al inEn ik vind de kinderestoelen best duur. Romers zeker. Onze MC Priori was 99 met aanbieding
Wat mij betreft mogen autos zonder A/C per direct verboden worden. Zelfs met een Midden-Noors klimaat is het nuttig (ik heb in beide autos climate control).quote:
Ja, wij hadden ook een mooie grote auto met climate control, maar die is verkocht omdat manlief een auto van de zaak kreeg en ik zo'n grote auto niet nodig had. Ik heb nu een simpele Renault Break uit '99. Wel elektrische ramen voor, maar geen airco. Ach. ARKO werkt ookquote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:23 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik heb meestal behoefte aan wisselen als ik niet thuis ben, vandaar.
[..]
Wat mij betreft mogen autos zonder A/C per direct verboden worden. Zelfs met een Midden-Noors klimaat is het nuttig (ik heb in beide autos climate control).
We gaan het ook niet doen hoor, ondertussen zijn we alweer een poosje verder en is hij een halve kilo zwaarderquote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:05 schreef Nijna het volgende:
Meimel, ik zou dan wel even kijken hoe hij zit in dat stoeltje, want als hij aardig krap zit en het is warm in de auto dat lijkt me ook niet prettig...
Hier ook stoeltjes van MC. In de ene auto een stoel met isofix en de andere een eenvoudige priory xp.quote:Op zondag 1 mei 2011 20:20 schreef Beessie-Jen het volgende:
wij hebben ook de MC priory en dan met het kussentje wat Vlindur hierboven post. Prima stoeltje, niet al te duur, en kan ook in de slaapstand. (zit een hendel onderaan, en als je die aantrekt dan zakt de stoel achterover..)
Een hema stoel komt gewoon echt minder goed uit de testen.quote:Op zondag 1 mei 2011 20:12 schreef Morretje het volgende:
*Kick*
Wij zoeken een stoeltje, 9-18 kilo, wat makkelijk over te zetten is. We hebben 2 auto's, eentje met isofix en eentje zonder. Het stoeltje zal het meest in de auto zonder isofix gebruikt worden.. Alleen voor de echt lange stukken (meer dan een uur aaneen) in de andere. We zien hier door de bomen het bos niet meer. Wat is nu echt een groot verschil tussen de bekende maxi-cosi- en Romer-stoeltjes en bijvoorbeeld een hemastoel?
Eens. Wij hebben voor de romer gekozen toen de verkoper even voordeed bij de maxicosi wat er gebeurt bij een goede botsing. Dat stoeltje buigt helemaal!!! Romer buigt niets mee en is steviger, beter aansluitend op het lichaam, enz. (groep 15+ stoel heb ik het over)quote:Op zondag 1 mei 2011 21:59 schreef poemojn het volgende:
De stoeltjes van Maxi-cosi zijn meestal veel lichter dan die van Romer. Ik vind de Romer beter/degelijker overkomen, maar die van Maxi-cosi zijn praktischer als je ze vaak moet overzetten.
Ik ben ook op zoek naar een nieuw stoeltje. Dat wist ik niet, goed om over na te denken bij het belissenquote:Op zondag 1 mei 2011 21:59 schreef poemojn het volgende:
De stoeltjes van Maxi-cosi zijn meestal veel lichter dan die van Romer. Ik vind de Romer beter/degelijker overkomen, maar die van Maxi-cosi zijn praktischer als je ze vaak moet overzetten.
Nou ja, ze blijft wel zitten ja... Maar het is wel eens voorgekomen dat de ze de gordel achter de rug deed ofzo... ff een keer duidelijk uitleggen dat dat niet mag.. Net zoals dat ze opeens bij de deur"kruk" kan komen en de ramen open en dicht kan doen...quote:Op zondag 1 mei 2011 22:57 schreef k_i_m het volgende:
Vraagje voor de grotere stoelbezitters.... Blijft het kind netjes in de gordels zitten?. Hier past Bep nog net in de Axiss, maar het neigt een beetje naar proppen nu. Grotere stoelen zijn volgens mij alleen met gebruik van de 3punts gordel en daar ben ik een beetje angstig voor, aangezien ze nogal inventief is met losmaken
.
Daar heb ik ooit naar gekeken omdat we drie kinderen in een 15+-stoel moesten vervoeren op de achterbank. Alleen zijn geschikte stoelen daarvoor wel te krijgen in de US maar niet hier.. Die van de Hema zijn meegroeistoelen, tot 18 kilo kun je de 5-puntsgordel gebruiken en daarna moeten ze gewoon in de driepuntsgordel.quote:Op maandag 2 mei 2011 09:03 schreef p_iglet het volgende:
Er bestaan ook 15+ kilo stoelen met een 5 punts gordel, iig de hema heeft die.
Maar dat kunnen alle groep 1 stoelen toch?quote:Op maandag 2 mei 2011 12:05 schreef k_i_m het volgende:
Ik ben nog even aan het zoeken geslagen. Romer heeft de Evolva, die schijnt nog tot 18kg met de 5 punts gordel te gaan en daarna tot 36kg met de 3 punts gordel. Dat zou dus voorlopig nog moeten passen. Heeft iemand dat model ooit in het echt gezien toevallig?
Yups, die moet omhoog staan om als het ware een "kooi" te vormen.quote:Op maandag 2 mei 2011 21:01 schreef mrien het volgende:
Toch ff vragen Tico, ik zag die foto pas ook en vroeg me af of dit tijdens het rijden was? Omdat die rolbar/hengsel ding toch omhoog hoort te staan?
(bleef het me afvragen)
Nee toch? Omlaag toch om zo de eerste klap bij frontaal botsen op te vangen??quote:Op maandag 2 mei 2011 21:41 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Yups, die moet omhoog staan om als het ware een "kooi" te vormen.
Dat doen wij dus ook niet altijd!quote:Op maandag 2 mei 2011 21:01 schreef mrien het volgende:
Toch ff vragen Tico, ik zag die foto pas ook en vroeg me af of dit tijdens het rijden was? Omdat die rolbar/hengsel ding toch omhoog hoort te staan?
(bleef het me afvragen)
Op de site van de babydump zien ze er het zelfde uit. De citi zijn effen en de cabriofix hebben hippere kleuren.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:25 schreef mefke79 het volgende:
vlindur volgens mij het zonnekapje en de optie voor isofix. Ik weet niet of de verkleiner ook in de citi zit.
Tip van de dag: kleur van vorig jaar pakken scheelt meestal al flink in de kosten.
Specs Cabriofixquote:De Maxi-Cosi Citi SPS is een autostoel uit de groep 0+ en dus geschikt voor baby’s vanaf 0 tot 12 maanden of tot 13 kilo.
Dankzij het Side Protection System biedt de Maxi-Cosi SPS optimale bescherming.
De autostoel is eenvoudig te bevestigen met de 3-puntsgordel en de gordels zijn eenvoudig met een hand strak te trekken. De Maxi-Cosi Citi moet altijd achterstevoren geplaatst worden, dus tegen de rijrichting in.
De uitneembare zitverkleiner biedt extra ... lees verder ...steun aan hoofd en rug. De ergonomisch gevormde draagbeugel is eenvoudig met een drukknop te verstellen. Onder in de autostoel zit een handige opbergruimte.
De bekleding is eenvoudig te verwijderen en tevens wasbaar.
De Maxi-Cosi Citi SPS vormt een ideaal 3-in-1 reissysteem samen met de wandelwagen en reiswieg.
De Maxi-Cosi Citi SPS komt inclusief gordelbeschermers en zonnekap.
Afmetingen:
Breedte binnenkant zitje: 26 cm
Totale breedte zitje: 43,5 cm
Diepte binnenkant zitje: 30 cm
Lengte van rug zitje: 50 cm
Totale lengte: 710 mm
Gewicht: 2,75 kg
Voldoet aan: ECE R44/04 en is goedgekeurd voor gebruik in het vliegtuig (zie ook www.tuv.com)
quote:De Maxi-Cosi Cabriofix is een autostoel uit de groep 0+ en dus geschikt voor baby’s vanaf 0 tot 12 maanden of tot 13 kilo.
Dankzij het Side Protection System biedt de Maxi-Cosi Cabriofix optimale bescherming. De autostoel is eenvoudig te bevestigen met de 3-puntsgordel en de gordels zijn eenvoudig met een hand strak te trekken. Praktische haken houden de harnasgordel opzij. De Maxi-Cosi Cabriofix moet altijd achterstevoren geplaatst worden, dus tegen de rijrichting ... lees verder ...in. De Maxi-Cosi CabrioFix kan ook gebruikt worden in combinatie met de Maxi-Cosi EasyFix en de Maxi-Cosi EasyBase voor een nog eenvoudigere installatie en een minimale kans op verkeerde installatie.
De uitneembare zitverkleiner biedt extra steun aan hoofd en rug. De ergonomisch gevormde draagbeugel is eenvoudig met een drukknop te verstellen. Onder in de autostoel zit een handige opbergruimte.
De bekleding is eenvoudig te verwijderen en tevens wasbaar.
De Maxi-Cosi Cabriofix vormt een ideaal 3-in-1 reissysteem samen met de wandelwagen en reiswieg.
De Maxi-Cosi Cabriofix komt inclusief gordelbeschermers en geīntegreerde zonnekap (dus altijd beschikbaar en handig op te bergen).
Afmetingen:
Breedte binnenkant zitje (rond de heupen): 29 cm
Breedte binnenkant zitje (rond het hoofdje): 23 cm
Breedte binnenkant zitje (bovenaan product): 14 cm
Diepte binnenkant zitje: 31 cm
Lengte binnenkant zitje: 50 cm
Hoogte (met draagbeugel omhoog): 57 cm
Totale lengte: 70 cm
Totale breedte: 44 cm
Gewicht: 3,25 kg
Voldoet aan: ECE R44/04.
Ja zoiets was hier ook idd, maar dat vonden wij (lees lief) onzinquote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:46 schreef mefke79 het volgende:
wij hebben echt geen 175 betaald!
we kregen een citi bij de wagen, maar wilden vanwege de kleur () een cabriofix en moesten dan 40 bijleggen ofzo.
Prenatal idd en de korting is dan op heel veel dingen!quote:Op zondag 5 juni 2011 10:03 schreef Jipster het volgende:
Vlindur, krijg je tijdens die mazzeldagen een % korting ook op kinderwagens? En is dat van Prenatal?
Nou ja, het scheelde bijbetalen voor de pebble, de cabriofix was gratisquote:Op zondag 5 juni 2011 18:49 schreef Pvoesss het volgende:
De pebble en de cabriofix zijn identiek wat betreft de adapters![]()
De klikmanier is niet anders. de vorm van de bak wel ietsjes en ze zitten iets anders op de wagen maar het systeem is hetzelfde.
Kliksysteem is totaal anders waardoor je bij de pebble de bevestiging kan ontgrendelen en dan los kan laten. Bij de cabriofix moet je de ontgrendeling vasthouden bij het uitnemen.quote:Op zondag 5 juni 2011 18:49 schreef Pvoesss het volgende:
De pebble en de cabriofix zijn identiek wat betreft de adapters![]()
De klikmanier is niet anders. de vorm van de bak wel ietsjes en ze zitten iets anders op de wagen maar het systeem is hetzelfde.
Nope, pas vanaf Pebble past het op de familyfixquote:Op zondag 5 juni 2011 19:22 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
De cabriofix past toch zowel op de easybase als de familyfix of ben ik nou gek?
De site van maxi cosi zegt toch echt iets andersquote:Op zondag 5 juni 2011 19:25 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Nope, pas vanaf Pebble past het op de familyfix
quote:Op zondag 5 juni 2011 22:36 schreef Vlindur het volgende:
een vrouw van de pufclub wist niet dat ze de gordels kon verstellen en had ze dus langs de heupen bij haar zoon![]()
Ik was degene die haar dat uitlegde, terwijl zoonlief al 8 weken oud was inmiddels![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is ze ook..quote:
In Duitsland zijn ze best goed verkrijgbaar voor redelijke prijzen. HTC, Graco en Britax hebben bv allemaal stoelen die tot een hoge gewichtsklasse achterstevoren kunnen. Het grootste probleem voor velen is de ruimte in de auto. Helaas zijn mini-autos nog steeds de norm als "vrouwenauto" en daar gaat het met moeite in passen, zeker als je ook nog een passagier op de voorstoel mee wil nemen.quote:Op maandag 6 juni 2011 11:00 schreef mefke79 het volgende:
Zo lang mogelijk in de MC ja, dat is het beste imv botsingen enzo. In Zweden etc. zitten ze zelfs tot hun vierde achterstevoren, daar zijn dan ook speciale stoelen voor. Het rare, die zijn hier dan weer bijna niet te krijgen en als ze te krijgen zijn: heel duur!
Toen onze zoon geboren werd (ruim 6 maanden geleden) stond er ook al dat de familyfix ook geschikt was voor de cabriofix.quote:Op zondag 5 juni 2011 19:31 schreef jpjedi het volgende:
Dan is dat nieuw want wij zijn juist geswitched om die reden en dat had ik nagekeken op de MC website omdat ik verkopers nooit zo vertrouw.
Nu staat er inderdaad een extra asterix op de website maar de tekst spreekt nog steeds enkel over pebble en Pearl.
Niet alleen de vrouwenauto's, ook heel veel auto's in het segment daarboven hebben er moeite mee.quote:Op maandag 6 juni 2011 11:07 schreef Fogel het volgende:
[..]
In Duitsland zijn ze best goed verkrijgbaar voor redelijke prijzen. HTC, Graco en Britax hebben bv allemaal stoelen die tot een hoge gewichtsklasse achterstevoren kunnen. Het grootste probleem voor velen is de ruimte in de auto. Helaas zijn mini-autos nog steeds de norm als "vrouwenauto" en daar gaat het met moeite in passen, zeker als je ook nog een passagier op de voorstoel mee wil nemen.
Dat is de huidige werking van de MC, vroeger moest die beugel juist naar beneden zodat de MC als een cocon om de baby heen zou zitten bij een aanrijding.quote:Op dinsdag 3 mei 2011 14:19 schreef Stiemie het volgende:
Die beugel vangt bij een aanrijding juist de klap op en zorgt ervoor dat je kind niet gesmoord wordt tegen de rugleuning
Het segment boven de vrouwenauto is nog steeds een kleine auto. bij Audi begint het pas vanaf de A4 een beetje ruim te worden, bij VW heb je pas in een Passat echt de ruimte. Bij Skoda ligt het aan de stoel of het net wel of net niet fatsoenlijk past, maar in een Superb heb je een zee van ruimte, en in een Fabia evenals in een VW Polo heb je zo goed als geen plek meer voor een volwassen passagier op de voorstoel als er een stoel achterstevoren achter staat. Vreemd genoeg heb je in een Kia Cee'd wel genoeg ruimte, meer zelfs dan in een Passat, zelfs al telt de Kia als een klasse kleiner.quote:Op maandag 6 juni 2011 13:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet alleen de vrouwenauto's, ook heel veel auto's in het segment daarboven hebben er moeite mee.
Bij ons staat de familyfix in de A3 achter de passagiersstoel, omdat de Pebble er anders niet op past als ik rij... Dan staat de bestuurdersstoel te ver naar achteren.
In heb het in mijn Civic (sedan) nog niet geprobeerd, hij zit voorin op de passagiersstoel, maar het zou me niet eens verbazen als dat wel zou passen.
Passen en passen zijn 2 verschillende dingen: N. is langer dan ik en bij hem kan de pebble wel achter de bestuurdersstoel, mijn benen zijn echter langer (ik draag long wear broeken van Miss Etam omdat ik anders met hoog water loop) en ik moet in zijn auto de stoel dus naar achteren doen, dus de kans is groot dat het wel past, maar sowieso even proberen voor je koopt.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:45 schreef bitterend het volgende:
Hmm ik word onzeker van dit......ik heb een vw polo! zal een pebbel daar niet in passen??
Zolang ze er in pastquote:Op maandag 6 juni 2011 23:08 schreef kaatjejannie het volgende:
Tot wanneer mag een baby eigenlijk in de maxi cosi? Ilse is nu 7,5 mnd. Ze weegt 8560 gram, en is 71 cm. We hebben een maxi cosi citi. Ze heeft aan de bovenkant nog wel wat ruimte, maar het houdt niet over. (zie een foto van eerder, en dan is ze nog wat langer).
Ik heb eens zitten googelen, en kom verschillende uitspraken tegen. De een spreekt over bovenkant hoofd, de ander over bovenkant oren.
Ilse kan nog echt niet zitten, ik hou haar het liefst zo lang mogelijk in de maxi cosi.
Ik twijfel nu tussen de maxi cosi tobi en de priori.
In een Skoda Superb heb je gegarandeerd genoeg plek. Of als je perse bij Audi wil blijven, vraag dan na of je een A4L kan importeren, die zijn wat langer en hebben meer beenruimte achterin.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Passen en passen zijn 2 verschillende dingen: N. is langer dan ik en bij hem kan de pebble wel achter de bestuurdersstoel, mijn benen zijn echter langer (ik draag long wear broeken van Miss Etam omdat ik anders met hoog water loop) en ik moet in zijn auto de stoel dus naar achteren doen, dus de kans is groot dat het wel past, maar sowieso even proberen voor je koopt.
Bij ons staat hij dus achter de passagiersstoel, en als N. rijdt zit ik gewoon met m'n benen bijna tegen het dashboardkastje
Overigens heb ik de binnenmaten met de A4 vergeleken en ik heb niet de illusie dat het dan wel achter de bestuurdersstoel past als die op een voor mij ideale stand ingesteld staat, maar dat gaan we binnenkort even uitproberen.
Maar wat is de definitie van erin passen? Ilse komt al bijna met de bovenkant van haar hoofd bij de rand...quote:Op maandag 6 juni 2011 23:27 schreef ma_ma het volgende:
[..]
Zolang ze er in past
Tessa is 16 maanden en zit nog steeds in de maxi-cosi (mutsy slider) ze is 81 cm en weegt nog geen 10 kilo.
Ik zou zolang ze er nog goed in past, lekker laten zittenEr zijn ook kindjes die met een maand of 10 het op n gillen zetten in de maxi-cosi en de papa/mama daarom overgaat op het vervolg stoeltje, dat kan ik ook zeker wel begrijpen
Ja, dat je in een Superb gegarandeerd genoeg ruimte hebt dat snap ik, maar die heeft meer ruimte dan vrijwel iedere auto onder de ¤ 75.000,=quote:Op maandag 6 juni 2011 23:30 schreef Fogel het volgende:
[..]
In een Skoda Superb heb je gegarandeerd genoeg plek. Of als je perse bij Audi wil blijven, vraag dan na of je een A4L kan importeren, die zijn wat langer en hebben meer beenruimte achterin.
Bij een botsing is de beugel er als buffer tussen de cocon en de rugleuning van de autostoel, dus dan zou ik bovenkant oren aanhouden als overstapmoment, zeker als ze nog niet goed kan zitten.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:36 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Maar wat is de definitie van erin passen? Ilse komt al bijna met de bovenkant van haar hoofd bij de rand...
Alleen al op merk afschrijven... maak eens een proefrit en oordeel daarna pas. Neem dan trouwens geen greenline om te proberen, da's slappe hap, heb ik een keer een week als leenauto gehad en was niet tevreden over de prestaties, maar de ruimte, daar kunnen weinig andere autos aan tippen.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat je in een Superb gegarandeerd genoeg ruimte hebt dat snap ik, maar die heeft meer ruimte dan vrijwel iedere auto onder de ¤ 75.000,=
Blijft wel een Skoda natuurlijk, dus dat gaat m zeker niet worden.
Als het aan mij lag wordt de volgende ook geen Audi trouwens, maar ik ben bang dat het niet mijn beslissing is, dus het zal wel een A4 worden
In een Prius van de vorige serie (vanaf 2006) past het trouwens ook zeer riant, dus we gaan er gewoon voor dat dat mijn volgende wordt, dan is het probleem ook opgelost
Ik heb per definitie een afkeer van alles van de VW-groep, met Porsche als uitzondering, dus als ik het half kan voorkomen komt er geen, ik ben alleen bang dat me dat met Audi niet lukt.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:43 schreef Fogel het volgende:
[..]
Alleen al op merk afschrijven... maak eens een proefrit en oordeel daarna pas. Neem dan trouwens geen greenline om te proberen, da's slappe hap, heb ik een keer een week als leenauto gehad en was niet tevreden over de prestaties, maar de ruimte, daar kunnen weinig andere autos aan tippen.
Ik koop autos gebaseerd op behoefte, niet op merk. Een auto is een gebruiksvoorwerp voor mij, geen statussymbool.
Hoi,quote:Op maandag 6 juni 2011 22:32 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het segment boven de vrouwenauto is nog steeds een kleine auto. bij Audi begint het pas vanaf de A4 een beetje ruim te worden, bij VW heb je pas in een Passat echt de ruimte. Bij Skoda ligt het aan de stoel of het net wel of net niet fatsoenlijk past, maar in een Superb heb je een zee van ruimte, en in een Fabia evenals in een VW Polo heb je zo goed als geen plek meer voor een volwassen passagier op de voorstoel als er een stoel achterstevoren achter staat. Vreemd genoeg heb je in een Kia Cee'd wel genoeg ruimte, meer zelfs dan in een Passat, zelfs al telt de Kia als een klasse kleiner.
Mijn vrouw heeft een Fabia station (die zijn maar marginaal duurder dan een combi, maar hebben wel veel meer plek).quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:23 schreef bitterend het volgende:
[..]
Hoi,
Weet je misschien of de Fabia echt zo klein als een Polo is?? het oogt zo veel ruimer!
Ik bedoel geen station maar de standaard Fabia.
Ik zat te denken over mijn Polo in te ruilen voor een Fabia omdat onze kinderwagen ook groot is...en sowieso mijn Polo heeft geen airco!
Vlindur, ik heb ook de Safety adapters (heb een safety kinderwagen waar ze bij zaten) en op die adapters past een Maxi Cosi (Citi hebben wij)!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:51 schreef Vlindur het volgende:
We hebben adapters voor de safety, maar we kopen dan gewoon die voor de MC er bij.
Bronquote:Consument en Veiligheid raadt aan om kinderen tot 12 jaar in principe niet bij een airbag te zetten die ingeschakeld is.
quote:Opal
Top comfort in beide richtingen, Opal de nieuwe Bébé Confort autostoel.
Altijd op maat, van baby tot kleuter.
Kinderen groeien sneller dan je denkt, je pasgeboren baby zal snel een kleuter zijn. Daarom introduceert Bébé Confort autostoel Opal, een comfortabele combinatie autostoel geschikt voor baby's en kinderen vanaf de geboorte tot 4 jaar (tot max. 18kg.).
Opal van Bébé Confort beschikt over extra beenruimte waardoor baby nog langer in de positie "tegen de rijrichting in" kan meereizen. Deze veilige positie is geschikt voor baby's tot max. 13 kg.
De autostoel kan eenvoudig naar de positie "met de rijrichting mee" versteld worden terwijl de autogordel op identieke manier ingesnoerd wordt. De verstelbare hoofdsteun en het in breedte verstelbaar zitgedeelte bieden het kind veilig comfort tot de leeftijd van 4 jaar (ongeveer 18 kg).
Met Opal, de Bébé Comfort combinatie autostoel, ben je klaar voor de toekomst, klaar om samen veilig er op uit te trekken! Geniet van het leven samen met Bébé Confort.
GROEP 0+/1
[0-18 kg]
Aanbevolen vanaf de geboorte tot ongeveer 4 jaar.
Je moet een stoel niet anders gebruiken dan waarvoor hij bedoelt is, ik begrijp niet helemaal wat je doet, maar het klinkt niet veilig. Mijn kinderen slapen prima met hun hoofd naar voren gekukeld trouwens. Daar hebben ze geen last van.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:48 schreef octopussy het volgende:
2 nadeeltjes: voor slaapjes is het wat te rechtop. Wij kantelen hem iets verder en stutten dan met een kussentje. Anders blijft het hoofd naar voren kukelen wanneer de kleine slaapt.
Tussen het autostoeltje en de hoek zitting/rugleuning prop ik er een kussentje (het stoeltje zit muurvast) zodat het iets schuiner staat. Overigens hoeft dit niet meer sinds we het stoeltje op de bijrijdersplek hebben gezet aangezien die rugleuning zelf al schuiner kan.quote:Op dinsdag 14 juni 2011 11:12 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Je moet een stoel niet anders gebruiken dan waarvoor hij bedoelt is, ik begrijp niet helemaal wat je doet, maar het klinkt niet veilig. Mijn kinderen slapen prima met hun hoofd naar voren gekukeld trouwens. Daar hebben ze geen last van.
Die riempaddingen zitten bij onze stoeltjes ook vast, maar je krijgt ze wel goed schoon met een sopje en een schuursponsje.
Dus geen voorbereidingquote:Op donderdag 16 juni 2011 08:40 schreef CafeRoker het volgende:
Er zit nog geen isofix voorbereiding in
Ja nogal wiedus, als je niet gecontroleerd wordt kun je er een leven lang mee rondrijden hčquote:Op donderdag 16 juni 2011 09:27 schreef mefke79 het volgende:
Wij zijn er nooit op gecontroleerd en hebben er toch maanden mee gereden.
Gokken is niet het goede woord. Ik overweeg het omdat ik zo'n isofix bevestiging, mits stevig gemaakt, vele malen veiliger vind dan de heupgordel die er nu in zit. Als alternatief kan ik een stoeltje zoeken dat voor zowel heupgordel als isofix geschikt is en ze dubbel vastmaken; isofix voor de veiligheid, de gordel voor de wet.quote:Op donderdag 16 juni 2011 10:02 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik zou er geen risico mee nemen, waarom 'gokken' met die veiligheid?
Wij hadden eerste een oudere auto zonder isofix. Nu hebben we een paar maanden geleden een nieuwe auto gekocht en die heeft het wel.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 19:25 schreef Kyara het volgende:
Heeft er iemand ervaring met het isofix systeem van maxi cosi?
Nee isofix is het systeem dat in je auto zit (niet in elke auto trouwens). De familyfix maak je daar aan vast en daarop klik je de maxi cosi. Sinds een tijdje heeft maxi cosi ook één (jaja) vervolg stoeltje dat hier op past. Veel mensen vinden dat maar stom. Ik eerst ook omdat je de MC maar relatief kort gebruikt maar het is zo veel makkelijker en ze verkopen goed op MP dus ik vind het zijn geld waard.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:23 schreef bitterend het volgende:
Dus family fix is voor oudere kindjes en iso fix voor groep 0 autostoelen?
maar als je een iso fix hebt...en je kind groter wordt moet je een family fix kopen?
ik ben in de war
Ja, maar de family fix is niet verplicht hč? Het is gebruiksgemak maar als je gordels in je auto lang genoeg zijn voldoet dat ook.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:30 schreef bitterend het volgende:
oki dus iso fix zit in sommige auto's, family fix moet je apart kopen en daarnaast nog de stoel zelf?
en die family fix kan met alle combinatie maxi cosi stoelen?
Volgens de website kan de Pebble ook met gordels dus dan kan ze tot de nieuwe auto toch gewoon de MC met gordels vast zetten in de polo?quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:24 schreef mefke79 het volgende:
Maar wat doe je dan tot die tijd? Kan de familyfix in de polo? Want anders moet je eerst een easybase (met gordels) en dan nog over. Volgens mij kan de pebble (groep 0 stoel) niet met gordels, dus dan moet je dus een base kopen.
Kijk maar eens goed op de site van MC, er staat best goede uitleg op zie ik nu (hij is vernieuwd, ik kom er nu nooit meer, wij hebben zo'n beetje alles al)
Oh gelukkig maar!!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:31 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Volgens de website kan de Pebble ook met gordels dus dan kan ze tot de nieuwe auto toch gewoon de MC met gordels vast zetten in de polo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |