abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 december 2009 @ 14:53:12 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_76141545
Autostoeltjes
Autostoeltjes 2

Met daarin onder andere deze vraag:
quote:
Op zondag 27 december 2009 22:16 schreef Guess. het volgende:
Wij zijn op zoek naar een autostoeltje groep 0 die vast te maken is met een 2 punts gordel,we hebben een bus (Hyundai H300) maar kunnen geen geschikt autostoeltje vinden.Iemand iedeen/tips?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 28 december 2009 @ 14:53:47 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_76141569
Overigens heb ik net voor Ruben een Rodi XR besteld. Hij past gewoon echt niet meer met zijn schoudertjes in de Tobi en ik krijg de Tobi niet verder omhoog versteld
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_76142947
Is Ruben zo lang dan Troel?
Wij hebben een Romer King, maar de hoofdsteun staat nu op zn hoogst... Ze groeien nu natuurlijk niet meer zo hard, maar ik vraag me af of ze er tot een jaar of 4 in zou passen.
Ach, eerst maar eens zien wanneer Iris toe is aan een volgende stoel en dan kijken we wel of Mirte al naar een volgende kan...
Fake it till you make it...
  maandag 28 december 2009 @ 15:38:58 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_76143450
Neuh, vind het wel meevallen, maar mijn Tobi kan al minder hoog dan die van anderen hoorde ik al, dus ik ga nog maar een keer proberen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_76192830
Gues. ik heb destijds flink wat op internet zitten zoeken omdat wij problemen hadden met de gordel in onze volvo in combi met de mc en kwam toen op het forum voor grote gezinnen. Daar werd ook het probleem van de tweepuntsgordel beschreven en de oplossing is een stoeltje van Storchemuller. Die zitten vast met een tweepuntsgordel en schijnen gewoon goedgekeurd te zijn in Nederland. Geen idee waar je die dingen kan kopen, maar dat zou via internet te vinden moeten zijn. Succes!
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 29 december 2009 @ 20:01:17 #6
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_76193105
Ah, even een tvp... we zijn hier ook een beetje aan t orienteren en ik vond oa deze link van de anwb autostoeltjestest 2009 en een test van de consumentenbond

Wij zijn op zoek naar een groep 1 autostoel, wat zijn jullie ervaringen?

[ Bericht 21% gewijzigd door mikoxx op 29-12-2009 21:11:36 ]
pi_78272925
Wij hebben een probleem. Emma zit sinds kort in een groep 3 2 stoeltje (zo'nverhoger emt rugleuning zeg maar. Wehebbendie van de Hema, vooral omdat ze daarin ook eigen gordels heeft en we dus over haar heen hoeven te hangen om haar vast te zetten.
Maar goed, het probleem dus, Emma valt nog geregeld in slaap in de auto. Het stoeltje akn niet kantelen en dus kantelt Emma haar hoofd. Als ze slaapt zakt haar hoofd op haar borst. Dit is niet comfortabel en het lijkt mij ook verre van veilig bij een eventuelaanrijding. Wehebben zo'n nekkussen geprobeerd maar dat werkte niet want juist aan de voorkant zit een opening.
Wie oh wie heeft hier ook ervaring mee en weet een oplossing?

[ Bericht 0% gewijzigd door Jelief op 21-02-2010 21:22:32 ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zondag 21 februari 2010 @ 19:21:44 #8
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_78273015
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 20:01 schreef mikoxx het volgende:
Ah, even een tvp... we zijn hier ook een beetje aan t orienteren en ik vond oa deze link van de anwb autostoeltjestest 2009 en een test van de consumentenbond

Wij zijn op zoek naar een groep 1 autostoel, wat zijn jullie ervaringen?
wij hebben een Romer. Met korting, omdat we er 2 tegelijk kochten.
Bevalt prima.
pi_78274084
Thijs zijn Römer King Plus (kleur MIkey) staat woensdag klaar bij BabyDump, voor 179.

Ik ben er na veeeeel lezen en rondvragen van overtuigd dat ik met een Römer een goede koop heb gedaan. Weer trouwens, want Thijs is nu bezig uit de Römer BabySafe te groeien.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_78275540
Ik ben wel benieuwd tot welke leeftijd jullie kinders ongeveer in de groep 1 stoel hebben gezeten...
Als Iris in dit tempo doorgroeit denk ik dat we over een maand of 3 a 4 toch wel naar een andere stoel kunnen voor haar... maar wat doen we dan.
Kopen we er een groep 1 stoel bij of schaffen we voor Mirte een volgende aan... Daar moeten ze toch ook minstens 15 kg voor wegen of niet?
Want dat gaat ze echt nog niet halen dan vermoed ik...

McLaura, wij hebben ook een römer king plus, zijn er erg tevreden over!
Ik vind alleen de bekleding niet zo lekker in de zomer. Die van Mirte heeft een of ander synthetisch stofje als hoofdsteun, maar daar heeft mijn crea moeder een badstof hoes overheen gemaakt, lekker uit te wassen ook nu
pi_78277064
Nijna : bedankt voor de tip, ik ga er maar een zomerhoes bij halen
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_78277798
Nijna, Ruben heeft tot een maand of 10 in de groep 0 stoel gezeten. Liever had ik dat hij er langer in zat maar zijn schouders kwamen te hoog voor de gordels. Ook Emma paste niet zo goed meer in het groep 1 stoeltje. Voor Emma hadden we al een stoeltje 2 in de wacht staan dus ze zijn opgeschoven. Emma is ook nog maar net 15 kilo dus we hebben zo lang mogelijk gewacht met het doorschuiven. Emma was dus ruim 4 dat ze doorschoof.
Misschien kun je voor de overbrugging een tweedehands groep 1 stoeltje kopen. Tenminste dat is wat ik zou doen denk ik.

[ Bericht 4% gewijzigd door Jelief op 21-02-2010 21:24:43 (tis wat met die groepen...) ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_78283358
Bedankt Jelief, Emma is niet zo groot toch?
Mirte is ook niet heel lang ofzo, ik denk dat ze nog best wel even in de stoel past waar ze nu in zit, dus wellicht is een tweede groep 1 stoel helemaal geen gek idee.
Maar goed, we kijken het gewoon even aan, vooralsnog past die kleine juf gewoon in de maxicosi, dus voor nu kunnen we t geld nog even in de zak houden

McLaura, zeker als het straks wat warmer is, is zo'n hoes wel lekker denk ik. Wij hebben er dus alleen 1 om de hoofdsteun, want dat is de plek waar het het meest zweterig is dan.
pi_78293516
Mikael is ook pas sinds kort over na de volgende stoel. Hij paste echt niet meer in die andere. leander zit nu niet meer in de maxi cosi maar in de groep 1!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 22 februari 2010 @ 15:38:57 #15
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78306524
K_P bedankt!

Wij hebben een paar weken geleden bij babydump de maxicosi priorifix besteld. Was toen in de aanbieding en wordt begin maart geleverd. Ben benieuwd... de maxicosi begint wel een beetje krap te worden nu. Iemand ervaring met die stoel? Is een zomerhoes nog handig? Alleen om de hoofdsteun lees ik, Nijna? En die van jullie is zelfgemaakt, of gekocht?
pi_78316143
Mikoxx, wij hebben een römer stoel en hebben alleen om de hoofdsteun een zelfgemaakte hoes.
Geen ervaring hier met de MC groep 1 stoel. Voordeel van een zomerhoes is natuurlijk dat het makkelijk te wassen is. Nadeel is dat je het stofje/kleurtje van de stoel niet meer ziet... echt niet over nagedacht door de heren/dames stoelontwerpers, maar goed...
Bij een MC stoel heb je wel een iets minder diepe hoofdsteun volgens mij, misschien scheelt dat wel wat met zweten...
  maandag 22 februari 2010 @ 20:18:22 #17
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_78317263
We zullen het zien. Een hoes kopen cq maken is snel gefixt natuurlijk.
Het zal niet lang meer duren denk ik, voor de mannen in de volgende stoel gaan. Ook weer zo´n mijlpaal he, vind ik tenminste...
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 10:07:15 #18
5428 crew  miss_sly
pi_80114346
De maxicosi wordt aanbevolen wordt gezegd tot 9 kilo/9 maanden of maximaal 12 maanden. Op basis waarvan wordt er doorgeschoven naar een volgend stoeltje? Is dat gewicht/lengte of ontwikkeling (kunnen zitten bijv)?

Ik vind de mc in de auto echt niet fijn en we hebben al een ander stoeltje. Ze is nu bijna 9 maanden, maar wel een kleintje voor haar leeftijd. kan ze dan wel of niet al met 9 maanden over naar het volgende stoeltje?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80114683
Miss, Tess ging met 8 mnd naar de andere autostoel. Ik kreeg haar niet meer goed in de mc. Daarnaast was ze al 9 kilo. Wij hebben de Toby. Hij staat nog wel in de ligstand
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 10:22:41 #20
5428 crew  miss_sly
pi_80114799
Mja, Senna is ook nog geen 9 kilo, vermoed ik. Wij hebben de maxi cosi priori geloof ik, die laatst bij Babydump in de aanbieding was. Heeft ook een ligstand, daar had ik nog niet aan gedacht. Dat maakt het wel weer wat gemakkelijker, natuurlijk

We moeten sowieso nog eens passen in de nieuwe stoel, hoe ze daarin zit. In de mc past ze nog wel best goed, maar ik vind het zo naar dat ze van ons af zit.
pi_80114859
Ik kreeg toevallig afgelopen weekend een foldertje van babypark en daar hebben ze nu de maxi-cosi priori in de aanbieding voor 99 euro!
Is er iemand die dit stoeltje ook heeft en ben je tevreden?
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 10:29:39 #22
5428 crew  miss_sly
pi_80114975
die hebben wij dus ook, FTA
nog geen idee of ik tevreden ben maar mijn collega heeft hem ook en die is wel tevreden.
pi_80115037
Lastig hč Miss die tussenperiode bij de autostoeltjes...
ik moet maandag naar het CB, als Amélie dan 9 kg weegt gaat hier ook de mc eruit en de gewone autostoel erin. Wij hebbben een Römer King ofzo. Omdat we geen kinderwagen hebben waarop je de cosi klikt laat ik hem eigk altijd in de auto staan, maar dat is wel gehannes met erin doen en eruit halen steeds, onder de gordel doorschuiven enzo.

Proefzitten is een goed plan!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 10:34:42 #24
5428 crew  miss_sly
pi_80115119
Wij hoeven pas weer eind juni naar het CB, maar ik kan natuurlijk wel even gaan wegen in de borstvoedingswinkel! Goed plan, dat wegen
We haalden de mc er iedere keer uit, maar mc met kind wordt wel best zwaar inmiddels Dus een vast stoeltje en dan Senna in de ringsling bijv mee naar de auto klinkt al een stuk beter
pi_80115289
Ik had het scherm te lang open, dus je post niet gezien
Ik denk dat we inderdaad gaan kijken voor dat stoeltje, het is natuurlijk wel een hele aantrekkelijke aanbieding!
Ik vind de mc echt een kriem! Finn wil er nooit in zitten het is altijd scheeuwen en inmiddels enorm zwaar!
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:11:22 #26
35189 Troel
scherp en bot
pi_80116376
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 10:07 schreef miss_sly het volgende:
De maxicosi wordt aanbevolen wordt gezegd tot 9 kilo/9 maanden of maximaal 12 maanden. Op basis waarvan wordt er doorgeschoven naar een volgend stoeltje? Is dat gewicht/lengte of ontwikkeling (kunnen zitten bijv)?

Ik vind de mc in de auto echt niet fijn en we hebben al een ander stoeltje. Ze is nu bijna 9 maanden, maar wel een kleintje voor haar leeftijd. kan ze dan wel of niet al met 9 maanden over naar het volgende stoeltje?
Voor de veiligheid zo lang mogelijk in het eerste stoeltje houden. Pas overstappen als ze qua gewicht (en dat is maximaal 13 kilo, niet 9 ) of qua lengte over moeten. Ruben is vrij vroeg overgegaan naar de Tobi, maar die stak echt uit de andere stoel. Qua gewicht zou hij net uit de kleinste gegroeid zijn, maar hij is qua lengte alweer bijna uit de Tobi
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 11:14:14 #27
5428 crew  miss_sly
pi_80116478
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:11 schreef Troel het volgende:

[..]

Voor de veiligheid zo lang mogelijk in het eerste stoeltje houden. Pas overstappen als ze qua gewicht (en dat is maximaal 13 kilo, niet 9 ) of qua lengte over moeten. Ruben is vrij vroeg overgegaan naar de Tobi, maar die stak echt uit de andere stoel. Qua gewicht zou hij net uit de kleinste gegroeid zijn, maar hij is qua lengte alweer bijna uit de Tobi
Ja, maximaal 13 kilo, maar vanaf 9 kilo mogen ze over

Ik vind het zo naar, dat van ons afgekeerd, en volgens mij begint Senna dat ook erg naar te vinden. Vandaar de wens over te stappen. Qua lengte gaat het nog wel even duren, denk ik, voor ze over moet. Schaap heeft haar gisteren een beetje geprobeerd te meten en ze gaat nurichting de 70 cm
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:15:05 #28
35189 Troel
scherp en bot
pi_80116511
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, maximaal 13 kilo, maar vanaf 9 kilo mogen ze over

Ik vind het zo naar, dat van ons afgekeerd, en volgens mij begint Senna dat ook erg naar te vinden. Vandaar de wens over te stappen.
Tja, het is niet leuk, maar hey, je auto in de prak en je kind ook is ook niet leuk! En anders hang je zo'n spiegeltje op
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 11:16:10 #29
5428 crew  miss_sly
pi_80116547
Nee, natuurlijk is dat niet leuk. Vandaar ook dat we haar niet in een ander stoeltje zetten als het echt nog niet kan. Maar als het wel kan en mag, willen we liever snel over. Dat is toch niet zo raar?
  vrijdag 9 april 2010 @ 11:18:49 #30
35189 Troel
scherp en bot
pi_80116645
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:16 schreef miss_sly het volgende:
Nee, natuurlijk is dat niet leuk. Vandaar ook dat we haar niet in een ander stoeltje zetten als het echt nog niet kan. Maar als het wel kan en mag, willen we liever snel over. Dat is toch niet zo raar?
Nee niet raar, maar in mijn ogen onverstandig Maar hey, je moet doen wat je zelf het prettigst vind hoor, als je er maar goed over nadenkt Als het niet meer gaat, dan gaat het niet meer, maar als het wel gaat zou ik nog even volhouden
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 11:56:39 #31
5428 crew  miss_sly
pi_80118134
Uiteraard denken we er goed over na, dat doen we met alles.
pi_80118261
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 11:56 schreef miss_sly het volgende:
Uiteraard denken we er goed over na, dat doen we met alles.

wij ook hoor...

de Tobi hadden we ecter nog van Amber e hij is nog helemaal perfect!
de opvolgstoel van Amber is geen MaxiCosi geworden maar een Romer Kid Plus (type Heidi). Ik vond de MC niet fijn en ook niet stevig (stoel 3 that is)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_80119149
Ze raden aan om de MC zo lang mogelijk te gebruiken, maar goed dat zei Troel ook al.
Iris past er qua lengte nog wel en, qua breedte wil het met winterjas niet zo lekker meer, maar goed zo vaak zit ze er niet in en voor langere stukken doen we zonder jas.
Voordat we op zomervakantie gaan wil ik haar wel in een volgende stoel, want zo'n bakkie is toch wel warm en zweterig in de zomer en voor een langer stuk lijkt het me voor haar ook leuker als ze naar buiten kan kijken. Maar dan zijn we weer wat maanden verder.
Voor nu nog maar even in het bakje . En die gebruik ik soms ook even als ik sta te koken en ik die kleine muis even rustig tv wil laten kijken. De wipstoel klimt ze namelijk uit en de MC daar lukt dat niet als ik haar in de gordel zet .
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 14:14:31 #34
45833 crew  Fogel
pi_80123033
quote:
Op maandag 28 december 2009 14:53 schreef Troel het volgende:
Overigens heb ik net voor Ruben een Rodi XR besteld. Hij past gewoon echt niet meer met zijn schoudertjes in de Tobi en ik krijg de Tobi niet verder omhoog versteld
Ben je er tevreden mee?
En zou je misschien de breedte van de stoel kunnen meten (en dan uiteraard het breedste punt)? Ben nl benieuwd of er in de auto van mijn vrouw plek genoeg is voor 2 van die dingen naast een Besafe two-way elite die er al in staat.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_80123336
Wij zijn wel met krap 9 maand overgegaan. Maar we moesten ook wel met ons gupje van dik 10 kilo. Die paste in de breedte niet meer.
Hij heeft daarna zo'n 2 maanden in de ligstand in de priori gezeten. Dat vond ik toch fijner dan in zitstand. Maar liever had ik hem nog even achteruit gehad, dat blijft toch het veiligst. Je hoort ook steeds vaker dat ze die nr1 stoeltjes (MC is nr0) ook achteruit willen hebben..
  vrijdag 9 april 2010 @ 14:33:21 #36
35189 Troel
scherp en bot
pi_80123629
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 14:14 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ben je er tevreden mee?
En zou je misschien de breedte van de stoel kunnen meten (en dan uiteraard het breedste punt)? Ben nl benieuwd of er in de auto van mijn vrouw plek genoeg is voor 2 van die dingen naast een Besafe two-way elite die er al in staat.
Hij is nog niet in gebruik, maar staat in de kamer om dit weekend in de auto gezet te worden. Vraag me niet hoe, maar we kregen de Tobi nog een stand omhoog, daarom ben ik nog niet eerder overgestapt. Nu kan hij echt echt echt niet verder omhoog en moet het dan toch maar.
Ik zal van het weekend eens voor je gaan meten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 14:33:49 #37
45833 crew  Fogel
pi_80123651
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 14:24 schreef Deepfreeze het volgende:
Wij zijn wel met krap 9 maand overgegaan. Maar we moesten ook wel met ons gupje van dik 10 kilo. Die paste in de breedte niet meer.
Hij heeft daarna zo'n 2 maanden in de ligstand in de priori gezeten. Dat vond ik toch fijner dan in zitstand. Maar liever had ik hem nog even achteruit gehad, dat blijft toch het veiligst. Je hoort ook steeds vaker dat ze die nr1 stoeltjes (MC is nr0) ook achteruit willen hebben..
Er zijn meer dan genoeg stoelen te vinden die je tegen de rijrichting kan plaatsten en geschikt zijn voor grote/zware kinderen...
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  Moderator vrijdag 9 april 2010 @ 14:34:26 #38
45833 crew  Fogel
pi_80123676
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 14:33 schreef Troel het volgende:

[..]

Hij is nog niet in gebruik, maar staat in de kamer om dit weekend in de auto gezet te worden. Vraag me niet hoe, maar we kregen de Tobi nog een stand omhoog, daarom ben ik nog niet eerder overgestapt. Nu kan hij echt echt echt niet verder omhoog en moet het dan toch maar.
Ik zal van het weekend eens voor je gaan meten
pi_80153938
quote:
Op vrijdag 9 april 2010 14:33 schreef Fogel het volgende:

[..]

Er zijn meer dan genoeg stoelen te vinden die je tegen de rijrichting kan plaatsten en geschikt zijn voor grote/zware kinderen...
Maar volgens mij moet je dan wel meer ruimte achterin hebben dan voor een vooruit geplaatste stoel, tenminste dat idee heb ik... (nog nooit daadwerkelijk geprobeerd).
  Moderator zaterdag 10 april 2010 @ 23:51:53 #40
45833 crew  Fogel
pi_80174397
quote:
Op zaterdag 10 april 2010 10:55 schreef Nijna het volgende:

[..]

Maar volgens mij moet je dan wel meer ruimte achterin hebben dan voor een vooruit geplaatste stoel, tenminste dat idee heb ik... (nog nooit daadwerkelijk geprobeerd).
Dat is waar, als je een wat kleinere auto hebt dan staat de stoel in een achteruit geplaatste positie al snel tegen de passagiers(of bestuurders-)stoel aan. In de skoda fabia van mijn vrouw is niet zo veel beenruimte over voor een volwassen passagier, maar in mijn VW passat merk je er niks van dat er een kinderstoel achter de stoel staat.
  zondag 11 april 2010 @ 08:07:29 #41
35189 Troel
scherp en bot
pi_80178215
Fogel: 46,5 cm
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator zondag 11 april 2010 @ 09:57:31 #42
45833 crew  Fogel
pi_80178889
quote:
Op zondag 11 april 2010 08:07 schreef Troel het volgende:
Fogel: 46,5 cm
Bedankt! Dat gaat niet passen
  zondag 4 juli 2010 @ 18:44:53 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83650444
Al iemand ervaring met de Pebble (en Pearl) en de FamilyFix van MC?
Wullie bin KOEL Š Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 4 juli 2010 @ 19:05:06 #44
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_83651005
quote:
Op zondag 4 juli 2010 18:44 schreef Leandra het volgende:
Al iemand ervaring met de Pebble (en Pearl) en de FamilyFix van MC?
Ik heb ze alleen uitvoerig geprobeerd in een Prenatal.
Ze stonden op een losse autostoel.. dus je kon 't makkelijk testen incl kind.
Vond ze erg makkelijk in gebruik + ik vind 't neksteuntje van de Pebble beter dan van de andere MC.
Ook de voorgevormde gordeltjes vond ik een voordeel.

Maar ik heb geen alle dag ervaring dus.
pi_83652541
Geen ervaring mee met de pebble en pearl.

Wij hebben trouwens voor Mirte toch een Römer Kid gekocht en niet nog een groep 1 stoel. Ze zat er prima in, dus we hebben het toch maar zo gedaan ipv nog een groep 1 stoel erbij.
Inmiddels zit Iris in de groep 1 en Mirte dus in groep 2 stoel.
  zondag 4 juli 2010 @ 20:04:21 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83652753
Vooral het feit dat er zowel een groep 0 als een groep 1 stoel op die FamilyFix past bevalt gevoelsmatig nogal, nou heeft Recaro dat kennelijk ook al een tijdje maar die komt weer minder goed uit de tests.....

Overigens zou het alleen voor in de ene auto zijn, de andere heeft geen isofix, maar daar kan de Pebble ook gewoon in de riemen.
Wullie bin KOEL Š Soneal
  zondag 4 juli 2010 @ 20:06:19 #47
298315 SacreCoeur
pi_83652824
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:04 schreef Leandra het volgende:
Vooral het feit dat er zowel een groep 0 als een groep 1 stoel op die FamilyFix past bevalt gevoelsmatig nogal, nou heeft Recaro dat kennelijk ook al een tijdje maar die komt weer minder goed uit de tests.....

Overigens zou het alleen voor in de ene auto zijn, de andere heeft geen isofix, maar daar kan de Pebble ook gewoon in de riemen.
En de Easybase dan? Die kan toch wel in de meeste auto's ipv de FF.
Daar past ook de groep 0 & 1 op van de Pebble geloof 'k.
  zondag 4 juli 2010 @ 20:07:17 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83652855
Ja, dat dus.... maar ik ga geen base kopen die maar voor 1 stoeltje bruikbaar is
Want die gaat weer niet samen met de Pearl.

Daarbij ga je die base niet iedere keer overzetten, die laat je lekker in de auto zitten lijkt me.
Wullie bin KOEL Š Soneal
  zondag 4 juli 2010 @ 20:19:54 #49
298315 SacreCoeur
pi_83653267
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:07 schreef Leandra het volgende:
Ja, dat dus.... maar ik ga geen base kopen die maar voor 1 stoeltje bruikbaar is
Want die gaat weer niet samen met de Pearl.

Daarbij ga je die base niet iedere keer overzetten, die laat je lekker in de auto zitten lijkt me.
Ja klopt anders is het niet meer handig
Maar ik dacht dat de Pearl & Easybase ook samen gingen.
Nja is zo te checken natuurlijk op MC.nl.
  zondag 4 juli 2010 @ 20:57:58 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83654731
Ik had op de MC site gekeken en behalve de FamilyFix kon ik zo geen base vinden die voor beide groepen bruikbaar is
Wullie bin KOEL Š Soneal
  zondag 4 juli 2010 @ 21:28:26 #51
298315 SacreCoeur
pi_83656259
Ja ik geloof dat je gelijk hebt, nu ik zo even kijk.
Ook onhandig van MC zeg.. want in de veel auto's kan de FF niet eens.
Omdat ze niet standaard zijn uitgerust met Isofix.
  zondag 4 juli 2010 @ 21:31:02 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_83656408
Isofix bestaat pas vanaf 1999, maar een hoop moderne auto's hebben gewoon isofix, en gezien er nogal wat jonge gezinnen met een lease-auto zijn hebben die dus gewoon isofix.

De mijne is van voor 1999, en ik heb geen enkele intentie hem om te ruilen voor wat nieuwers, dus het zal gewoon heel oldskool met de gordels moeten.
Wullie bin KOEL Š Soneal
  zondag 4 juli 2010 @ 21:44:02 #53
298315 SacreCoeur
pi_83657251
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:31 schreef Leandra het volgende:
Isofix bestaat pas vanaf 1999, maar een hoop moderne auto's hebben gewoon isofix, en gezien er nogal wat jonge gezinnen met een lease-auto zijn hebben die dus gewoon isofix.

De mijne is van voor 1999, en ik heb geen enkele intentie hem om te ruilen voor wat nieuwers, dus het zal gewoon heel oldskool met de gordels moeten.
Nou ik keek net voor de gein eens bij een Alto en die heeft pas vanaf 2009 een isofix.
En nog wel wat meer auto's die het pas vanaf 2006+ hebben

Maargoed.. oldskool met gordels is toch ook hardstikke goed?
Anders zou het niet veilig gekeurd zijn
Dus kan makkelijk, de easybase enzo zijn gewoon luxe dingen vind ik zelf.
Maar alsnog zou ik persoonlijk voor de Pebble gaan met of zonder base.

Anders moet eens naar een warenhuis Prenatal gaan, kun je 't zelf testen.
Met pop en al
  Moderator zaterdag 21 augustus 2010 @ 09:31:39 #54
45833 crew  Fogel
pi_85537429
quote:
Op zondag 11 april 2010 09:57 schreef Fogel het volgende:

[..]

Bedankt! Dat gaat niet passen :P
Ik heb een nieuwe auto gekocht en nu past het wel :P

2x een Rodi en 1x een HTS Two-way elite.
pi_87919016
Even een kickje
Lotte is nu 2 jaar en 4 maanden en zo langzamerhand groeit ze uit haar Romer King Plus stoel (groep 1 stoel).
Apart dat in de specificaties staat dat die geschikt is voor kinderen van 9 maanden tot 4 jaar of van 9 tot 18 kg, volgens mij halen wij dat toch niet..
Nu dus langzaam gaan kijken voor een andere stoel, ze heeft nog een cm of 5 over bij d'r hoofd.

Nog aanraders/afraders?

Ik zie trouwens dat de vervolgstoelen bijna allemaal geen eigen gordels meer hebben, klopt dat?

[ Bericht 11% gewijzigd door mrien op 24-10-2010 23:15:04 ]
pi_87926456
Mrien, ik zou even gaan passen met Lotte... Hier bij de prenatal hebben ze de maxicosi opvolgstoel en volgens mij ook romer. Kan je kijken waar ze beter in zit... Die hebben allebei geen eigen gordels meer.
Als ze zich verder niet uit de gordel wurmt en ze zit er goed in dan is het prima lijkt me.
Mirte zit sinds juni in de opvolgstoel (romer), 2 jr en 8 mnd was ze toen. En dat gaat prima.
Ik zou even gaan proberen en rondkijken...
  maandag 25 oktober 2010 @ 08:55:28 #57
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_87926588
Wij moeten ook weer 2 nieuwe stoelen.

Volgens mij zijn de opvolgers voor kinderen van 15 tot 36 kilo. Dus dan kunnen we wel weer even vooruit.
Als ze groter zijn dan 1.35, dan is het hele stoelverhaal niet meer nodig.

Ik lees even mee.
  maandag 25 oktober 2010 @ 09:16:42 #58
298315 SacreCoeur
pi_87926856
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 23:03 schreef mrien het volgende:
Even een kickje
Lotte is nu 2 jaar en 4 maanden en zo langzamerhand groeit ze uit haar Romer King Plus stoel (groep 1 stoel).
Apart dat in de specificaties staat dat die geschikt is voor kinderen van 9 maanden tot 4 jaar of van 9 tot 18 kg, volgens mij halen wij dat toch niet..
Nu dus langzaam gaan kijken voor een andere stoel, ze heeft nog een cm of 5 over bij d'r hoofd.

Nog aanraders/afraders?

Ik zie trouwens dat de vervolgstoelen bijna allemaal geen eigen gordels meer hebben, klopt dat?
Ik zou gaan proberen in de winkel. (een grote prenatal ofzo)
Wij hebben toen Isa 2 werd een maxi cosi tobi gekocht omdat ik 't nog niet veilig vond zonder eigen gordeltjes.
De grote gordel zat namelijk niet lekker bij 'r nek.
Maar dit ligt ook allemaal aan lengte & gewicht.

Isa kan nog steeds in de tobi maar we gaan binnenkort wel over naar een rodi denk ik.
En wij zijn gewoon maxi cosi fan.
  Licht Ontvlambaar maandag 25 oktober 2010 @ 09:28:04 #59
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87927027
quote:
1s.gif Op zondag 24 oktober 2010 23:03 schreef mrien het volgende:
Even een kickje

Nog aanraders/afraders?

Is Lotte zo lang/groot dan? Isa heeft tot ze ongeveer 4,5 was in de Römer King Duoplus gezeten...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_87932063
Sjeen, tot 4,5? Netjes!
Wij twijfelden enorm wat we zouden doen. Iris was toe aan de volgende stoel, die haalde allerlei kunsten uit om maar meer rechtop te zitten met/in haar maxicosi bakje... Getwijfeld of we er dan nog een romer king bij zouden halen. Maar in de winkel zat Mirte ook prima in de romer kid. Als we geen 2e hadden gehad denk ik dat ik Mirte nog wel in de King had laten zitten even.
pi_87933515
Groep 2 stoel is toch vanaf 15 kilo? Jen is 13,5 dus we proppen haar echt nog in de groep 1 stoel. Al is het soms wat sneu met een winterjas is het echt met recht proppen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  Licht Ontvlambaar maandag 25 oktober 2010 @ 13:12:48 #62
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87933571
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 12:25 schreef Nijna het volgende:
Sjeen, tot 4,5? Netjes!
Wij twijfelden enorm wat we zouden doen. Iris was toe aan de volgende stoel, die haalde allerlei kunsten uit om maar meer rechtop te zitten met/in haar maxicosi bakje... Getwijfeld of we er dan nog een romer king bij zouden halen. Maar in de winkel zat Mirte ook prima in de romer kid. Als we geen 2e hadden gehad denk ik dat ik Mirte nog wel in de King had laten zitten even.
Dat is bij ons natuurlijk ook wel zo, we hadden het stoeltje niet nodig voor een tweede. Maar ze heeft serieus zolang erin gezeten. Kon nog langer, maar ze wilde niet meer. Want als je naar de kleuterschool gaat, is dat echt niet stoer :P
pi_87936477
Tsja dat als je naar de kleuterschool gaat een groep 1 stoel niet meer stoer is dat wordt hier de grote uitdaging vrees ik.

Pepijn is nu bijna 3,5, maar weeg nog geen 12 kilo.... Voordat hij 15 kilo weegt is hij 6 denk ik :{
We zijn toen met 11 maanden en 8 kilo uit nood ook overgestapt op een maxi cosi tobi ipv cabrio, maar bij de Tobi zit hij tenminste in de gordels, zo'n groep 2/3 stoel blokkeerd gewoon de gordels niet als het gewicht wat erop zit te laag is.

Hoe doen andere mensen met lichte/(kleine) kindjes dat?
  maandag 25 oktober 2010 @ 14:53:16 #64
144006 chacama
Ondernemend!
pi_87937051
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:38 schreef p_iglet het volgende:
Tsja dat als je naar de kleuterschool gaat een groep 1 stoel niet meer stoer is dat wordt hier de grote uitdaging vrees ik.

Pepijn is nu bijna 3,5, maar weeg nog geen 12 kilo.... Voordat hij 15 kilo weegt is hij 6 denk ik :{
We zijn toen met 11 maanden en 8 kilo uit nood ook overgestapt op een maxi cosi tobi ipv cabrio, maar bij de Tobi zit hij tenminste in de gordels, zo'n groep 2/3 stoel blokkeerd gewoon de gordels niet als het gewicht wat erop zit te laag is.

Hoe doen andere mensen met lichte/(kleine) kindjes dat?
Net als Pepijn zit Maud ook nog steeds in een vijfpuntsgordel. Bij mij in de wagen zit ze zelfs nog in een kuipstoeltje. In de wagen van F. zit ze in zo'n stoel. Die zijn tot 18kg met 5 punt en daarna voor de 3puntgordel. En zelfs Fleur met d'r 7 jaar zit nog steeds in zo'n soort stoel. Die is dan wel tot 25 kilo 5 puntgordel en daar gaat ze dus binnenkort uit om dan naar 3 punt met stoel over te stappen. Alleen op korte stukjes zit Fleur op een verhoger. Zolang ze nog veilig in de vijfpunt kan, doen we dat.
Op de site van de ANWB staat de nieuwe test van 2010. Daarin staan zitjes tot 13kg, maar ook van 9 tot 18kilo. Dus toch nog ook keuze in wat minder baby-achtige zitjes.

[ Bericht 7% gewijzigd door chacama op 25-10-2010 15:12:28 ]
pi_87937256
maar hoe doe jij dat met autouitstapjes met school etc?
Want fleur is dan wel zwaar genoeg voor een zitverhoger, maar pepijn is dat dan absoluut nog niet. En ik zie mezelf toch niet voor een schoolreisje/uitstapje een maxi cosi tobi meegeven...
(en ja ik weet dat het bji incidenteel vervoer niet verplicht is, maar onder de 15 kilo in 3punts gordel is gewoon niet veilig)
  Licht Ontvlambaar maandag 25 oktober 2010 @ 15:00:53 #66
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87937348
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 14:58 schreef p_iglet het volgende:
Want fleur is dan wel zwaar genoeg voor een zitverhoger, maar pepijn is dat dan absoluut nog niet. En ik zie mezelf toch niet voor een schoolreisje/uitstapje een maxi cosi tobi meegeven...
(en ja ik weet dat het bji incidenteel vervoer niet verplicht is, maar onder de 15 kilo in 3punts gordel is gewoon niet veilig)
Niet te veel zorgen over maken, die uitstapjes komen zelden voor :)
  maandag 25 oktober 2010 @ 15:15:53 #67
144006 chacama
Ondernemend!
pi_87937944
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 14:58 schreef p_iglet het volgende:
Ik geef dan de stoel mee die hierboven staat. Dus die Hema-versie (die zijn op marktplaats goedkoop te krijgen en ik heb een reserve laatst op de rommelmarkt voor 10 euro gekocht....uiteraard wel goed geinformeerd of ie nooit in een ongeluk was geweest). En als het lukt ga ik zelf mee. Bij Fleur inderdaad de opzit. En dat je Pepijn niet in de 3-punt wilt hebben, dat snap ik heel goed. Daar moet ik hier bij Maud ook niet aan denken. Ik zie d'r al door de auto gaan. Brrr, neen dankje.
  maandag 25 oktober 2010 @ 15:53:17 #68
298315 SacreCoeur
pi_87939580
quote:
1s.gif Op maandag 25 oktober 2010 15:00 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Hier zelfs nooit.
Alleen met de bus & dan zitten ze gewoon netjes.
pi_87940717
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 15:00 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Ook nog nooit meegemaakt bij Priscil.

Ja met de bus... Maar daar geef je geen autostoel mee.
pi_87942969
Ok dan ga ik me daar ook maar niet druk over maken.
We zien wel hoe dat loopt dan.
Wij gingen vroeger een keer of 2 per jaar met auto's weg. Naar het theater of museum. Alleen schoolreisje was per bus.
  maandag 25 oktober 2010 @ 17:28:52 #71
298315 SacreCoeur
pi_87944062
Hier gaan ze nog net niet naar de kinderboederij met de bus :')
Wel gaan ze 1x per jaar (maar dat is pas vanaf groep 3) met 't OV ergens heen.
Dát is pas een gedoe in Rotterdam.

Maar oke ik dwaal af :P
  maandag 25 oktober 2010 @ 21:04:24 #72
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_87953790
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 17:03 schreef p_iglet het volgende:
Alleen schoolreisje was per bus.
in een bus kan je ook gewoon met een kinderwagen naar binnen, heb je geen zitjes voor nodig.
hier gaan de kids weleens met het kdv op stap en dan lever ik mijn zitjes in. Dan zitten ze in een taxi busje.

En ze gaan soms met de trein, dat is ook leuk.
I intend to be formidably armed
pi_87956296
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 21:04 schreef kahlanamnell het volgende:

[..]

in een bus kan je ook gewoon met een kinderwagen naar binnen, heb je geen zitjes voor nodig.
hier gaan de kids weleens met het kdv op stap en dan lever ik mijn zitjes in. Dan zitten ze in een taxi busje.

En ze gaan soms met de trein, dat is ook leuk.
Volgens mij heb jij niet alle posts gelezen :D
Het ging namelijk over uitstapjes met SCHOOL! als in basisschool als je kind al 4 is dus.
Maar zo klein is dat het nog in een groep 1 stoel hoort.

Het kdv gaat hier nooit op stap, hooguit te voet of per wagen, en 1x per jaar maar dan rijden ouders zelf naar de bestemming. En voor hele incidentele dingen hebben ze eigen stoeltjes.
En in een touringcar voor basisschool schoolreisjes kun je niet met een kinderwagen.
Regulier OV ben ik prima bekend mee, en die kinderwagen hebben we al niet meer gebruikt sinds Pepijn 6 maanden oud is ;)
pi_87956779
Ons kdv doet wel uitstapjes, ballorig was het laatst. Met de bus dus.
pi_87956991
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 22:01 schreef Ticootje het volgende:
Ons kdv doet wel uitstapjes, ballorig was het laatst. Met de bus dus.
Met een 9 persoonsbusjes met stoeltjes, of met een touringcar.

Want ik zou toch heel erg gaan stuiteren als er tig peuters in een touringcar gezet zouden worden zonder stoeltjes.
pi_87957424
Met een bus. Daar kun je toch geen stoeltjes in kwijt, zitten niet eens gordels in.
pi_87957738
en dan tig kindjes zonder 1 op 1 begeleiding. :o
echt never never never nooit niet dus, je kan van een 2 jarige toch niet verwachten dat die bij een noodstop zichzelf tegen kunnen houden :? om nog maar niet te spreken als er iets ergers gebeurd.

De enige keer dat Pepijn tot nu toe in een touringcar gezeten heeft, was met auto stoel en al op de stoel voorin bij de bestuurder, die had wel gordels.
pi_87957917
Ach je kan het ook overdrijven. 4 jarigen gaan ook op schoolreis met een bus, als die over de kop gaat is het inderdaad veel minder erg dat als de kinderen 2 zijn.
pi_87958122
over de kop gaan is altijd een probleem, maar bij een flinke noodstop kan een 2 jarige zich toch een stuk minder goed opvangen dan een 4 jarige. Scheelt nogal wat in stabiliteit van nekspieren ook.

Mijn kind(eren) gaan dus echt nooit toestemming krijgen om via het kdv met een touringcar op uitstap te gaan (hooguit met 1 op 1 begeleiding en dan bij ouders op schoot, maar dat was het vast niet).

Maar dan ben ik vast de overbezorgde moeder ;)
pi_87958352
Ach ik ging lekker mee, dus jen had wel 1 op 1 begeleiding. De uitstapjes zijn wel bedoeld voor de oudere kindjes.
  maandag 25 oktober 2010 @ 22:31:54 #81
298315 SacreCoeur
pi_87958393
Ik denk (weet ik eerlijk gezegd wel zeker) dat mijn dochtertje van 4 zich ook niet goed kan opvangen in de bus.
(ik ben wel zo'n mama die overal mee naar toe gaat omdat ik 't leuk vind dus ik maak me dan weer niet zoveel zorgen)
pi_87958580
Ja, ik ben ook zo'n type die lekker meegaat met schoolreisje. Deed mijn mam ook.
pi_87968551
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 09:28 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Is Lotte zo lang/groot dan? Isa heeft tot ze ongeveer 4,5 was in de Römer King Duoplus gezeten...
Ongeveer 90 cm, gisteren "gemeten". Echt veel ruimte aan de bovenkant heeft ze niet meer over.
Het stoeltje in oma's auto (praxis stoeltje) is eigenlijk al te klein, d'r hoofd steekt daar al stukje aan de bovenkant uit

Dacht dat dat toch de criteria waren waar je op moet letten?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 26 oktober 2010 @ 09:46:14 #84
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_87968657
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 09:40 schreef mrien het volgende:

[..]

Ongeveer 90 cm, gisteren "gemeten". Echt veel ruimte aan de bovenkant heeft ze niet meer over.
Het stoeltje in oma's auto (praxis stoeltje) is eigenlijk al te klein, d'r hoofd steekt daar al stukje aan de bovenkant uit

Dacht dat dat toch de criteria waren waar je op moet letten?
Bij de maxi-cosi let je op het hoofd inderdaad, bij de volgende stoeltjes op het gewicht, dacht ik.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:33:48 #85
144006 chacama
Ondernemend!
pi_87969663
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 09:46 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Bij de maxi-cosi let je op het hoofd inderdaad, bij de volgende stoeltjes op het gewicht, dacht ik.
:Y klopt.

Qua schoolreisjes is het hier als volgt geregeld:

PSZ/KDV/BSO
Vervoer met auto's. Stoeltjes verplicht en aan te leveren door de ouders. Waarbij ik moet zeggen dat we de afgelopen keer met de peuterspeelzaal met de bus geweest zijn, maar toen was er 1 op 1 begeleiding en zat dus naast elk kind een ouder of begeleider. DIt was ook verplicht gesteld in de brief.

Groep 1 en 2
Uitjes zijn in de buurt. Ouders brengen en halen de kinderen zelf.

Vanaf groep 3
Uitjes met een touringbus. Elke stoel heeft een heupgordel waar de kinderen in moeten. Dit wordt gecontroleerd door de begeleiders. En ik als eigenwijze moeder probeer Fleur dan zover te krijgen dat ze in het 'treinzitje' gaat zitten met de rug naar de chauffeur. Ze wordt gelukkig niet misselijk van achteruit rijden en met een noodstop wordt ze dan de stoel ingedrukt ipv dubbelklappen.
  dinsdag 26 oktober 2010 @ 13:15:23 #86
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_87974980
ik zou me geen zorgen maken over een noodstop van een bus. Maar dat is netzo als dat ik absoluut niet wil dat mijn kind een helm opkrijgt bij het fietsen. Als ze dat bij bijv. verkeerslessen op een bassisschool doen, dan hebben ze een heel lastige aan mij.

Maar om dat soort dingen te voorkomen zit ik ook in oudercommissies zodat ik inspraak heb. Maar dit gaat wel wat offtopic, het gaat hier over autostoeltjes.
I intend to be formidably armed
pi_87981167
OT, maarhet gaat wel om veiligheid.

Waarom zou je niet willen dat je kind een helm op krijgt tijdens het fietsen?
pi_88046300
Vandaag jen ff gepast op een romer KID, daar zit ze beduidend beter in dan in haar stoel die ze nu heeft. Zeker met die dikke jas... Misschien dan toch maar gewoon een grotere stoel.
pi_88049200
Hoe zwaar is ze dan? Normaal zou ze toch nog wel in deze stoel moeten kunnen blijven tot Leyla overgaat? Nadeel vd Kid is wel dat zelf veel makkelijker de gordel kan losmaken (en dan moet je maar net ergens kunnen stoppen om haar weer vast te zetten) en ze zitten minder goed beschermd, een vijfpuntsgordel verdeelt een evt klap veel beter over het lichaam. Ik heb een keer een noodstop moeten maken toen ik nog optrok naar 30 km/u, en dan merk je goed hoeveel kracht dat op zo'n peuter zet, mijn 3-jarige had toen wel een schaafplek van de gordel.
pi_88049339
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:31 schreef Leandra het volgende:

Hier in een Audi A6 uit 2009 geen Isofix.. bleek achteraf optie te zijn van 121 euro :')

Het zijn werkelijk waar maar 2 stalen simpele beugeltjes onder je zitting die je bijvoorbeeld bijd e A3 erin kan schroeven. Helaas bij de A6 zijn ze gelast.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 01:18:35 #91
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88052925
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 oktober 2010 15:25 schreef p_iglet het volgende:
OT, maar het gaat wel om veiligheid.

Waarom zou je niet willen dat je kind een helm op krijgt tijdens het fietsen?
Het is schijnveiligheid. Het is aangetoond dat mensen met helm vaker ongelukken krijgen, enerzijds omdat zij zichzelf veiliger voelen en dus minder voorzichtig rijden, anderzijds omdat ook automobilisten minder zorgvuldig bij fietsers zijn, omdat ze toch een helm op hebben.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_88055296
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 01:18 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Het is schijnveiligheid. Het is aangetoond dat mensen met helm vaker ongelukken krijgen, enerzijds omdat zij zichzelf veiliger voelen en dus minder voorzichtig rijden, anderzijds omdat ook automobilisten minder zorgvuldig bij fietsers zijn, omdat ze toch een helm op hebben.
ware het niet dat vallen met een goed passende helm een stuk minder complicaties heeft. wielrenners dragen ook niet voor niets een helm. ik heb iets te veel jonge kinderen met hoofdletsel gezien om het met die schijnveiligheid eens te zijn.
Uit onderzoek is gebleken dat er na hoofdletsel toch ook heel vaak psychische problemen ontstaan, geheugen problemen, concentratie problemen,gedragsproblemen etc. In veel ziekenhuizen worden kinderen met hoofdletsel ook na 6 weken nog een keer terug gezien op de poli en bestaan en revalidatieprogramma's hiervoor.
Met een helm voorkom je dit grotendeels. ik ben echt niet voor alle fietsers verplicht een helm, maar basisschool kinderen zou ik geen bezwaar hebben.
pi_88055329
Poemojn, ze zit tegen de 14 kilo. Maar nu met dikke jas is het echt wat sneu. Maar we hebben de stoel nog niet... Ik zal de overweging nog eens maken.
  donderdag 28 oktober 2010 @ 09:14:35 #94
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_88056321
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 07:17 schreef p_iglet het volgende:

[..]

ware het niet dat vallen met een goed passende helm een stuk minder complicaties heeft. wielrenners dragen ook niet voor niets een helm. ik heb iets te veel jonge kinderen met hoofdletsel gezien om het met die schijnveiligheid eens te zijn.
Uit onderzoek is gebleken dat er na hoofdletsel toch ook heel vaak psychische problemen ontstaan, geheugen problemen, concentratie problemen,gedragsproblemen etc. In veel ziekenhuizen worden kinderen met hoofdletsel ook na 6 weken nog een keer terug gezien op de poli en bestaan en revalidatieprogramma's hiervoor.
Met een helm voorkom je dit grotendeels. ik ben echt niet voor alle fietsers verplicht een helm, maar basisschool kinderen zou ik geen bezwaar hebben.
Ik vind wielrenners geen vergelijk eigenlijk, die vliegen soms met meer dan 50 km/u over de weg. En is ook onderzoek gedaan naar de effecten van een ongeval in zijn algemeen? Want het trauma van een ongeval kan volgens mij ook die klachten die jij noemt veroorzaken? Is daar bij die onderzoeken onderscheid bij gemaakt?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Licht Ontvlambaar donderdag 28 oktober 2010 @ 09:45:12 #95
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_88056852
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 01:18 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Dat onderzoek gaat over volwassenen, niet over kinderen, volgens mij...
pi_88056906
Wat P_iglet schrijft klopt wel. De ongelukken met kinderen op een fiets waarbij ernstig letsel voorkomt het meestal hoofdletsel is, wat met een helm voorkomen/verminderd had kunnen worden. Volgens dit artikel zou het ook minder ongelukken moeten geven, maar ik denk dat ze daar geregistreerde ongelukken mee bedoelen. Want ik denk niet dat ze minder vallen door een helm wel dat de schade beperkt blijft. De reactie van de fietsersbond is ook duidelijk.

Waarbij ik eerlijk moet bekennen dat ik begonnen ben met helmen, maar dat beide meiden zonder helm fietsen. Ze skeeleren wel met een helm op. Vraag me niet waarom, maar denk dat het gewoonte is.
pi_88146487
Ok, terug naar de autostoeltjes ;)

2 vraagjes..

Voor mij:
Wat is het grote verschil tussen de MC rodi SPS en XP?

En voor mijn zusje :P :
Heeft iemand hier een Nania Racer sp? Ze vraagt zich af, hoe de autogordels moeten lopen?
  Moderator zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:27:22 #98
45833 crew  Fogel
pi_88147237
Het verschil tussen de SPS en XP lijkt me duidelijk, de XP heeft eigen gordels en de SPS gebruikt de driepuntsgordel van de auto. Het grote verschil tusesn de SPS en de XR is de bescherming bij aanrijdingen vanaf de zijkant, waar de XR er beter uitkomt.
pi_88148259
Eh, volgens mij gebruikt de Rodi XP ook de autogordels (http://www.maxi-cosi.nl/nl-nl/autozitjes/kleuter)..
Of zit er eigenlijk gewoon niet zoveel verschil meer tussen de stoeltjes&merken met dit type autostoeltjes?
pi_88155754
Jawel, de meneer in de winkel liet even heel duidelijk het verschil tussen maxicosi en romer zien, daar schrok ik een beetje van, romer it is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')