abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 22:32:59 #251
45833 crew  Fogel
pi_97814330
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 13:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

Niet alleen de vrouwenauto's, ook heel veel auto's in het segment daarboven hebben er moeite mee.

Bij ons staat de familyfix in de A3 achter de passagiersstoel, omdat de Pebble er anders niet op past als ik rij... Dan staat de bestuurdersstoel te ver naar achteren.

In heb het in mijn Civic (sedan) nog niet geprobeerd, hij zit voorin op de passagiersstoel, maar het zou me niet eens verbazen als dat wel zou passen.
Het segment boven de vrouwenauto is nog steeds een kleine auto. bij Audi begint het pas vanaf de A4 een beetje ruim te worden, bij VW heb je pas in een Passat echt de ruimte. Bij Skoda ligt het aan de stoel of het net wel of net niet fatsoenlijk past, maar in een Superb heb je een zee van ruimte, en in een Fabia evenals in een VW Polo heb je zo goed als geen plek meer voor een volwassen passagier op de voorstoel als er een stoel achterstevoren achter staat. Vreemd genoeg heb je in een Kia Cee'd wel genoeg ruimte, meer zelfs dan in een Passat, zelfs al telt de Kia als een klasse kleiner.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_97817168
Tot wanneer mag een baby eigenlijk in de maxi cosi? Ilse is nu 7,5 mnd. Ze weegt 8560 gram, en is 71 cm. We hebben een maxi cosi citi. Ze heeft aan de bovenkant nog wel wat ruimte, maar het houdt niet over. (zie een foto van eerder, en dan is ze nog wat langer).
Ik heb eens zitten googelen, en kom verschillende uitspraken tegen. De een spreekt over bovenkant hoofd, de ander over bovenkant oren.
Ilse kan nog echt niet zitten, ik hou haar het liefst zo lang mogelijk in de maxi cosi.

Ik twijfel nu tussen de maxi cosi tobi en de priori.
*poef* nu is het weg
  maandag 6 juni 2011 @ 23:20:56 #253
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97818104
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 21:45 schreef bitterend het volgende:
Hmm ik word onzeker van dit......ik heb een vw polo! zal een pebbel daar niet in passen??
Passen en passen zijn 2 verschillende dingen: N. is langer dan ik en bij hem kan de pebble wel achter de bestuurdersstoel, mijn benen zijn echter langer (ik draag long wear broeken van Miss Etam omdat ik anders met hoog water loop) en ik moet in zijn auto de stoel dus naar achteren doen, dus de kans is groot dat het wel past, maar sowieso even proberen voor je koopt.
Bij ons staat hij dus achter de passagiersstoel, en als N. rijdt zit ik gewoon met m'n benen bijna tegen het dashboardkastje :')

Overigens heb ik de binnenmaten met de A4 vergeleken en ik heb niet de illusie dat het dan wel achter de bestuurdersstoel past als die op een voor mij ideale stand ingesteld staat, maar dat gaan we binnenkort even uitproberen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 6 juni 2011 @ 23:27:26 #254
343920 ma_ma
Mama's kleine liefje
pi_97818553
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:08 schreef kaatjejannie het volgende:
Tot wanneer mag een baby eigenlijk in de maxi cosi? Ilse is nu 7,5 mnd. Ze weegt 8560 gram, en is 71 cm. We hebben een maxi cosi citi. Ze heeft aan de bovenkant nog wel wat ruimte, maar het houdt niet over. (zie een foto van eerder, en dan is ze nog wat langer).
Ik heb eens zitten googelen, en kom verschillende uitspraken tegen. De een spreekt over bovenkant hoofd, de ander over bovenkant oren.
Ilse kan nog echt niet zitten, ik hou haar het liefst zo lang mogelijk in de maxi cosi.

Ik twijfel nu tussen de maxi cosi tobi en de priori.
Zolang ze er in past :P
Tessa is 16 maanden en zit nog steeds in de maxi-cosi (mutsy slider) ze is 81 cm en weegt nog geen 10 kilo.
Ik zou zolang ze er nog goed in past, lekker laten zitten :) Er zijn ook kindjes die met een maand of 10 het op n gillen zetten in de maxi-cosi en de papa/mama daarom overgaat op het vervolg stoeltje, dat kan ik ook zeker wel begrijpen :Y
Wees maar klein, je hoeft nog lang niet groot te zijn!
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 23:30:50 #255
45833 crew  Fogel
pi_97818774
quote:
1s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:20 schreef Leandra het volgende:

[..]

Passen en passen zijn 2 verschillende dingen: N. is langer dan ik en bij hem kan de pebble wel achter de bestuurdersstoel, mijn benen zijn echter langer (ik draag long wear broeken van Miss Etam omdat ik anders met hoog water loop) en ik moet in zijn auto de stoel dus naar achteren doen, dus de kans is groot dat het wel past, maar sowieso even proberen voor je koopt.
Bij ons staat hij dus achter de passagiersstoel, en als N. rijdt zit ik gewoon met m'n benen bijna tegen het dashboardkastje :')

Overigens heb ik de binnenmaten met de A4 vergeleken en ik heb niet de illusie dat het dan wel achter de bestuurdersstoel past als die op een voor mij ideale stand ingesteld staat, maar dat gaan we binnenkort even uitproberen.
In een Skoda Superb heb je gegarandeerd genoeg plek. Of als je perse bij Audi wil blijven, vraag dan na of je een A4L kan importeren, die zijn wat langer en hebben meer beenruimte achterin.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_97819138
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:27 schreef ma_ma het volgende:

[..]

Zolang ze er in past :P
Tessa is 16 maanden en zit nog steeds in de maxi-cosi (mutsy slider) ze is 81 cm en weegt nog geen 10 kilo.
Ik zou zolang ze er nog goed in past, lekker laten zitten :) Er zijn ook kindjes die met een maand of 10 het op n gillen zetten in de maxi-cosi en de papa/mama daarom overgaat op het vervolg stoeltje, dat kan ik ook zeker wel begrijpen :Y
Maar wat is de definitie van erin passen? Ilse komt al bijna met de bovenkant van haar hoofd bij de rand...
*poef* nu is het weg
  maandag 6 juni 2011 @ 23:37:18 #257
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97819211
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:30 schreef Fogel het volgende:

[..]

In een Skoda Superb heb je gegarandeerd genoeg plek. Of als je perse bij Audi wil blijven, vraag dan na of je een A4L kan importeren, die zijn wat langer en hebben meer beenruimte achterin.
Ja, dat je in een Superb gegarandeerd genoeg ruimte hebt dat snap ik, maar die heeft meer ruimte dan vrijwel iedere auto onder de ¤ 75.000,=
Blijft wel een Skoda natuurlijk, dus dat gaat m zeker niet worden.
Als het aan mij lag wordt de volgende ook geen Audi trouwens, maar ik ben bang dat het niet mijn beslissing is, dus het zal wel een A4 worden :r

In een Prius van de vorige serie (vanaf 2006) past het trouwens ook zeer riant, dus we gaan er gewoon voor dat dat mijn volgende wordt, dan is het probleem ook opgelost ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 6 juni 2011 @ 23:41:37 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97819479
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:36 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Maar wat is de definitie van erin passen? Ilse komt al bijna met de bovenkant van haar hoofd bij de rand...
Bij een botsing is de beugel er als buffer tussen de cocon en de rugleuning van de autostoel, dus dan zou ik bovenkant oren aanhouden als overstapmoment, zeker als ze nog niet goed kan zitten.

En wellicht even kijken naar een opvolgstoeltje dat iets gekanteld kan worden, zodat ze er ook in een nagenoeg zelfde houding als in de MC in kan zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator maandag 6 juni 2011 @ 23:43:38 #259
45833 crew  Fogel
pi_97819593
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:37 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat je in een Superb gegarandeerd genoeg ruimte hebt dat snap ik, maar die heeft meer ruimte dan vrijwel iedere auto onder de ¤ 75.000,=
Blijft wel een Skoda natuurlijk, dus dat gaat m zeker niet worden.
Als het aan mij lag wordt de volgende ook geen Audi trouwens, maar ik ben bang dat het niet mijn beslissing is, dus het zal wel een A4 worden :r

In een Prius van de vorige serie (vanaf 2006) past het trouwens ook zeer riant, dus we gaan er gewoon voor dat dat mijn volgende wordt, dan is het probleem ook opgelost ;)
Alleen al op merk afschrijven... maak eens een proefrit en oordeel daarna pas. Neem dan trouwens geen greenline om te proberen, da's slappe hap, heb ik een keer een week als leenauto gehad en was niet tevreden over de prestaties, maar de ruimte, daar kunnen weinig andere autos aan tippen.
Ik koop autos gebaseerd op behoefte, niet op merk. Een auto is een gebruiksvoorwerp voor mij, geen statussymbool.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  maandag 6 juni 2011 @ 23:51:48 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97820047
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 23:43 schreef Fogel het volgende:

[..]

Alleen al op merk afschrijven... maak eens een proefrit en oordeel daarna pas. Neem dan trouwens geen greenline om te proberen, da's slappe hap, heb ik een keer een week als leenauto gehad en was niet tevreden over de prestaties, maar de ruimte, daar kunnen weinig andere autos aan tippen.
Ik koop autos gebaseerd op behoefte, niet op merk. Een auto is een gebruiksvoorwerp voor mij, geen statussymbool.
Ik heb per definitie een afkeer van alles van de VW-groep, met Porsche als uitzondering, dus als ik het half kan voorkomen komt er geen, ik ben alleen bang dat me dat met Audi niet lukt.

Het is voor mij dus ook geen statussymbool anders zou ik een Audi prima vinden.

Als het groen moet dan nog liever een Japanse hybride dan een blue-motion VW, maar die auto hoeft niet groen, die wordt dus gewoon weer met werkend gaspedaal.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_97827768
als ik het goed begrijp mag ik met een auto stoel naar buiten lopen naar mijn auto om te passen?
het zou achter de passagier stoel moeten, ik rij meestal en mijn stoel staat verder naar achteren.

we denken sowieso aan een nieuwe auto binnenkort omdat deze geen airco heeft en dat is niet echt lekker in de zomer met een baby achterin...
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 08:25:47 #262
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97828252
Bij een hoop winkels is het geen probleem om te passen, wel even in overleg met een verkoopmedewerker natuurlijk ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 7 juni 2011 @ 08:45:50 #263
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_97828540
In overleg met een medewerker mag je altijd passen. Maar je moet niet zo met een stoel naar buiten lopen ;)

Mag je niet passen? Stoel terug zetten en naar een andere winkel gaan!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_97928053
quote:
0s.gif Op maandag 6 juni 2011 22:32 schreef Fogel het volgende:

[..]

Het segment boven de vrouwenauto is nog steeds een kleine auto. bij Audi begint het pas vanaf de A4 een beetje ruim te worden, bij VW heb je pas in een Passat echt de ruimte. Bij Skoda ligt het aan de stoel of het net wel of net niet fatsoenlijk past, maar in een Superb heb je een zee van ruimte, en in een Fabia evenals in een VW Polo heb je zo goed als geen plek meer voor een volwassen passagier op de voorstoel als er een stoel achterstevoren achter staat. Vreemd genoeg heb je in een Kia Cee'd wel genoeg ruimte, meer zelfs dan in een Passat, zelfs al telt de Kia als een klasse kleiner.
Hoi,
Weet je misschien of de Fabia echt zo klein als een Polo is?? het oogt zo veel ruimer!
Ik bedoel geen station maar de standaard Fabia.
Ik zat te denken over mijn Polo in te ruilen voor een Fabia omdat onze kinderwagen ook groot is...en sowieso mijn Polo heeft geen airco!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  Moderator donderdag 9 juni 2011 @ 10:48:48 #265
45833 crew  Fogel
pi_97928836
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:23 schreef bitterend het volgende:

[..]

Hoi,
Weet je misschien of de Fabia echt zo klein als een Polo is?? het oogt zo veel ruimer!
Ik bedoel geen station maar de standaard Fabia.
Ik zat te denken over mijn Polo in te ruilen voor een Fabia omdat onze kinderwagen ook groot is...en sowieso mijn Polo heeft geen airco!
Mijn vrouw heeft een Fabia station (die zijn maar marginaal duurder dan een combi, maar hebben wel veel meer plek).
Klik op maten en gewichten, en je kan alles zelf vergelijken:
Polo (ik heb maar een willekeurige gepakt): http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=35772&cache=no
Fabia hatchback: http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=56321&cache=no

In het kort: de Polo is ongeveer 9 cm korter en 1 cm breder dan de Fabia en heeft 45 liter minder baggageruimte. Of die 45 liter extra genoeg is voor een grote kinderwagen moet je zelf maar even gaan passen bij de dealer :)

En autos zonder climate control :{w

[ Bericht 4% gewijzigd door Fogel op 09-06-2011 10:59:49 ]
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_97933219
Het ligt er ook een beetje aan wat je vergelijkt. De nieuwste fabia (die op het zelfde onderstel als een polo staat) is inderdaad een stukje groter als vorige generatie polo (zoals uit de linkjes hierboven af te leiden is). Maar dit geld ook als je de 2 polos van verschillende generaties onderling vergelijkt.

Zelf hebben we een Fabia hatchback en zijn daar erg tevreden over. Een kinderwagen past er goed in maar dan hou je niet heel veel ruimte over. Kinderzitjes met gordels werken ook erg lekker omdat de gordels behoorlijk lang zijn. Is toch weer een stapje groter als de Corsa B die we hadden (helaas durft mijn vrouw niet in een nog grotere auto te rijden.)

Zelf gebruiken we nu nog de maxicosi maar we zijn langzaam naar een isofix zitje aan het kijken. Stan is 9 maanden en niet de grootste en maakt ook geen drama van de maxicosi dus voorlopig blijft het zo.
live your fears, fear your live
pi_97933422
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2011 23:51 schreef Vlindur het volgende:

We hebben adapters voor de safety, maar we kopen dan gewoon die voor de MC er bij.

Vlindur, ik heb ook de Safety adapters (heb een safety kinderwagen waar ze bij zaten) en op die adapters past een Maxi Cosi (Citi hebben wij)!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  Moderator donderdag 9 juni 2011 @ 13:07:11 #268
45833 crew  Fogel
pi_97933571
Het grootste probleem voor mij is dat er maar 2 kinderstoelen naast elkaar passen in de Fabia, maar voor de meesten zal dat geen bezwaar zijn. Er staan nu twee Britax Two-Way elite in, maar die ga ik vervangen door twee Maxi-Cosi Rodi Airprotect. In de andere auto staan twee Maxi-Cosi Rodi XP (of XR?) en een Rodi Airprotect naast elkaar.
En ja, het is makkelijk om die Rodi stoelen over te zetten naar de andere auto als er behoefte voor is, maar we vinden het makkelijker om ze er gewoon permament in te hebben staan.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_97936621
Kort vraagje , ik kan het niet terugvinden:

Mag je dit stoeltje op de bijrijdersstoel (dus voorin de auto) gebruiken als de airbag aanstaat?

  donderdag 9 juni 2011 @ 14:37:03 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_97937058
Hier heeft men het alleen over de combinatie tegen de rijrichting in en een airbag, maar bij kinderen onder de 12 is het sowieso niet verstandig ze op een plaats van een airbag te vervoeren...
quote:
Consument en Veiligheid raadt aan om kinderen tot 12 jaar in principe niet bij een airbag te zetten die ingeschakeld is.
Bron
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator donderdag 9 juni 2011 @ 14:37:51 #271
45833 crew  Fogel
pi_97937100
Het mag (alleen achterstevoren is verboden), maar het is niet aan te raden, zie mijn eerdere posts over de positie van de airbag en de hoogte van het kind en de mogelijke gevolgen daarvan.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_97939957
We zijn dinsdag maar eens naar de prenatal geweest. Orienteren op de autostoelen. We liepen naar buiten met

romer king plus

Ik had Ilse vast in mijn armen, en de verkoopster zei dat Ilse vast nog wel even in de maxi cosi zou kunnen. Tot ik Ilse in onze maxi cosi zette. Ze had niet gedacht dat Ilse zo lang zou zijn. (zeker niet met 2 korte ouders). Ilse heeft echt nog maar een paar centimeter over aan de bovenkant. Nu kan het nog, maar de vraag is hoelang nog. Door de kortingsactie hebben we een mooie prijs betaald. Hij staat nu dus vast klaar. Mocht het nodig zijn kunnen we hem zo in de auto zetten. (onze kleine citroen saxo zonder airco, maar met arko ;))
*poef* nu is het weg
pi_97940202
Ik heb dit stoeltje ^O^ Niet in Nederland te koop, maar via een webwinkel gemakkelijk te bestellen. Het van Bebe Confort, maar dat is exact hetzelfde als Maxi-Cosi.
quote:
Opal
Top comfort in beide richtingen, Opal de nieuwe Bébé Confort autostoel.
Altijd op maat, van baby tot kleuter.
Kinderen groeien sneller dan je denkt, je pasgeboren baby zal snel een kleuter zijn. Daarom introduceert Bébé Confort autostoel Opal, een comfortabele combinatie autostoel geschikt voor baby's en kinderen vanaf de geboorte tot 4 jaar (tot max. 18kg.).
Opal van Bébé Confort beschikt over extra beenruimte waardoor baby nog langer in de positie "tegen de rijrichting in" kan meereizen. Deze veilige positie is geschikt voor baby's tot max. 13 kg.
De autostoel kan eenvoudig naar de positie "met de rijrichting mee" versteld worden terwijl de autogordel op identieke manier ingesnoerd wordt. De verstelbare hoofdsteun en het in breedte verstelbaar zitgedeelte bieden het kind veilig comfort tot de leeftijd van 4 jaar (ongeveer 18 kg).
Met Opal, de Bébé Comfort combinatie autostoel, ben je klaar voor de toekomst, klaar om samen veilig er op uit te trekken! Geniet van het leven samen met Bébé Confort.
GROEP 0+/1
[0-18 kg]
Aanbevolen vanaf de geboorte tot ongeveer 4 jaar.


2 nadeeltjes: voor slaapjes is het wat te rechtop. Wij kantelen hem iets verder en stutten dan met een kussentje. Anders blijft het hoofd naar voren kukelen wanneer de kleine slaapt.

De riempadding zit vastgenaaid aan de riem. Die kan je dus niet even in de was gooien. Terwijl dit nu juist van die dingen zijn die snel vies worden. Dit hadden ze imho beter met drukknoopjes of klittenband kunnen doen zodat ze ze kan verwijderen.
pi_98149770
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 15:48 schreef octopussy het volgende:
2 nadeeltjes: voor slaapjes is het wat te rechtop. Wij kantelen hem iets verder en stutten dan met een kussentje. Anders blijft het hoofd naar voren kukelen wanneer de kleine slaapt.
Je moet een stoel niet anders gebruiken dan waarvoor hij bedoelt is, ik begrijp niet helemaal wat je doet, maar het klinkt niet veilig. Mijn kinderen slapen prima met hun hoofd naar voren gekukeld trouwens. Daar hebben ze geen last van.

Die riempaddingen zitten bij onze stoeltjes ook vast, maar je krijgt ze wel goed schoon met een sopje en een schuursponsje.
  dinsdag 14 juni 2011 @ 11:28:39 #275
48000 Vlinder
1 + 1 = 3, nee 5!
pi_98150256
Klinkt mij wel veilig genoeg. Ik vind knikkebollende kinderen helemaal niks. Je zal maar te hard over een drempel stuiteren.. *krak* :X

Zodra Rienk slaapt gaat hier de stoel in slaapstand. En als we hem moe zien worden doen we het al eerder.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')