Het segment boven de vrouwenauto is nog steeds een kleine auto. bij Audi begint het pas vanaf de A4 een beetje ruim te worden, bij VW heb je pas in een Passat echt de ruimte. Bij Skoda ligt het aan de stoel of het net wel of net niet fatsoenlijk past, maar in een Superb heb je een zee van ruimte, en in een Fabia evenals in een VW Polo heb je zo goed als geen plek meer voor een volwassen passagier op de voorstoel als er een stoel achterstevoren achter staat. Vreemd genoeg heb je in een Kia Cee'd wel genoeg ruimte, meer zelfs dan in een Passat, zelfs al telt de Kia als een klasse kleiner.quote:Op maandag 6 juni 2011 13:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet alleen de vrouwenauto's, ook heel veel auto's in het segment daarboven hebben er moeite mee.
Bij ons staat de familyfix in de A3 achter de passagiersstoel, omdat de Pebble er anders niet op past als ik rij... Dan staat de bestuurdersstoel te ver naar achteren.
In heb het in mijn Civic (sedan) nog niet geprobeerd, hij zit voorin op de passagiersstoel, maar het zou me niet eens verbazen als dat wel zou passen.
Passen en passen zijn 2 verschillende dingen: N. is langer dan ik en bij hem kan de pebble wel achter de bestuurdersstoel, mijn benen zijn echter langer (ik draag long wear broeken van Miss Etam omdat ik anders met hoog water loop) en ik moet in zijn auto de stoel dus naar achteren doen, dus de kans is groot dat het wel past, maar sowieso even proberen voor je koopt.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:45 schreef bitterend het volgende:
Hmm ik word onzeker van dit......ik heb een vw polo! zal een pebbel daar niet in passen??
Zolang ze er in pastquote:Op maandag 6 juni 2011 23:08 schreef kaatjejannie het volgende:
Tot wanneer mag een baby eigenlijk in de maxi cosi? Ilse is nu 7,5 mnd. Ze weegt 8560 gram, en is 71 cm. We hebben een maxi cosi citi. Ze heeft aan de bovenkant nog wel wat ruimte, maar het houdt niet over. (zie een foto van eerder, en dan is ze nog wat langer).
Ik heb eens zitten googelen, en kom verschillende uitspraken tegen. De een spreekt over bovenkant hoofd, de ander over bovenkant oren.
Ilse kan nog echt niet zitten, ik hou haar het liefst zo lang mogelijk in de maxi cosi.
Ik twijfel nu tussen de maxi cosi tobi en de priori.
In een Skoda Superb heb je gegarandeerd genoeg plek. Of als je perse bij Audi wil blijven, vraag dan na of je een A4L kan importeren, die zijn wat langer en hebben meer beenruimte achterin.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
Passen en passen zijn 2 verschillende dingen: N. is langer dan ik en bij hem kan de pebble wel achter de bestuurdersstoel, mijn benen zijn echter langer (ik draag long wear broeken van Miss Etam omdat ik anders met hoog water loop) en ik moet in zijn auto de stoel dus naar achteren doen, dus de kans is groot dat het wel past, maar sowieso even proberen voor je koopt.
Bij ons staat hij dus achter de passagiersstoel, en als N. rijdt zit ik gewoon met m'n benen bijna tegen het dashboardkastje
Overigens heb ik de binnenmaten met de A4 vergeleken en ik heb niet de illusie dat het dan wel achter de bestuurdersstoel past als die op een voor mij ideale stand ingesteld staat, maar dat gaan we binnenkort even uitproberen.
Maar wat is de definitie van erin passen? Ilse komt al bijna met de bovenkant van haar hoofd bij de rand...quote:Op maandag 6 juni 2011 23:27 schreef ma_ma het volgende:
[..]
Zolang ze er in past
Tessa is 16 maanden en zit nog steeds in de maxi-cosi (mutsy slider) ze is 81 cm en weegt nog geen 10 kilo.
Ik zou zolang ze er nog goed in past, lekker laten zitten Er zijn ook kindjes die met een maand of 10 het op n gillen zetten in de maxi-cosi en de papa/mama daarom overgaat op het vervolg stoeltje, dat kan ik ook zeker wel begrijpen
Ja, dat je in een Superb gegarandeerd genoeg ruimte hebt dat snap ik, maar die heeft meer ruimte dan vrijwel iedere auto onder de ¤ 75.000,=quote:Op maandag 6 juni 2011 23:30 schreef Fogel het volgende:
[..]
In een Skoda Superb heb je gegarandeerd genoeg plek. Of als je perse bij Audi wil blijven, vraag dan na of je een A4L kan importeren, die zijn wat langer en hebben meer beenruimte achterin.
Bij een botsing is de beugel er als buffer tussen de cocon en de rugleuning van de autostoel, dus dan zou ik bovenkant oren aanhouden als overstapmoment, zeker als ze nog niet goed kan zitten.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:36 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Maar wat is de definitie van erin passen? Ilse komt al bijna met de bovenkant van haar hoofd bij de rand...
Alleen al op merk afschrijven... maak eens een proefrit en oordeel daarna pas. Neem dan trouwens geen greenline om te proberen, da's slappe hap, heb ik een keer een week als leenauto gehad en was niet tevreden over de prestaties, maar de ruimte, daar kunnen weinig andere autos aan tippen.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:37 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dat je in een Superb gegarandeerd genoeg ruimte hebt dat snap ik, maar die heeft meer ruimte dan vrijwel iedere auto onder de ¤ 75.000,=
Blijft wel een Skoda natuurlijk, dus dat gaat m zeker niet worden.
Als het aan mij lag wordt de volgende ook geen Audi trouwens, maar ik ben bang dat het niet mijn beslissing is, dus het zal wel een A4 worden
In een Prius van de vorige serie (vanaf 2006) past het trouwens ook zeer riant, dus we gaan er gewoon voor dat dat mijn volgende wordt, dan is het probleem ook opgelost
Ik heb per definitie een afkeer van alles van de VW-groep, met Porsche als uitzondering, dus als ik het half kan voorkomen komt er geen, ik ben alleen bang dat me dat met Audi niet lukt.quote:Op maandag 6 juni 2011 23:43 schreef Fogel het volgende:
[..]
Alleen al op merk afschrijven... maak eens een proefrit en oordeel daarna pas. Neem dan trouwens geen greenline om te proberen, da's slappe hap, heb ik een keer een week als leenauto gehad en was niet tevreden over de prestaties, maar de ruimte, daar kunnen weinig andere autos aan tippen.
Ik koop autos gebaseerd op behoefte, niet op merk. Een auto is een gebruiksvoorwerp voor mij, geen statussymbool.
Hoi,quote:Op maandag 6 juni 2011 22:32 schreef Fogel het volgende:
[..]
Het segment boven de vrouwenauto is nog steeds een kleine auto. bij Audi begint het pas vanaf de A4 een beetje ruim te worden, bij VW heb je pas in een Passat echt de ruimte. Bij Skoda ligt het aan de stoel of het net wel of net niet fatsoenlijk past, maar in een Superb heb je een zee van ruimte, en in een Fabia evenals in een VW Polo heb je zo goed als geen plek meer voor een volwassen passagier op de voorstoel als er een stoel achterstevoren achter staat. Vreemd genoeg heb je in een Kia Cee'd wel genoeg ruimte, meer zelfs dan in een Passat, zelfs al telt de Kia als een klasse kleiner.
Mijn vrouw heeft een Fabia station (die zijn maar marginaal duurder dan een combi, maar hebben wel veel meer plek).quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:23 schreef bitterend het volgende:
[..]
Hoi,
Weet je misschien of de Fabia echt zo klein als een Polo is?? het oogt zo veel ruimer!
Ik bedoel geen station maar de standaard Fabia.
Ik zat te denken over mijn Polo in te ruilen voor een Fabia omdat onze kinderwagen ook groot is...en sowieso mijn Polo heeft geen airco!
Vlindur, ik heb ook de Safety adapters (heb een safety kinderwagen waar ze bij zaten) en op die adapters past een Maxi Cosi (Citi hebben wij)!quote:Op zaterdag 4 juni 2011 23:51 schreef Vlindur het volgende:
We hebben adapters voor de safety, maar we kopen dan gewoon die voor de MC er bij.
Bronquote:Consument en Veiligheid raadt aan om kinderen tot 12 jaar in principe niet bij een airbag te zetten die ingeschakeld is.
quote:Opal
Top comfort in beide richtingen, Opal de nieuwe Bébé Confort autostoel.
Altijd op maat, van baby tot kleuter.
Kinderen groeien sneller dan je denkt, je pasgeboren baby zal snel een kleuter zijn. Daarom introduceert Bébé Confort autostoel Opal, een comfortabele combinatie autostoel geschikt voor baby's en kinderen vanaf de geboorte tot 4 jaar (tot max. 18kg.).
Opal van Bébé Confort beschikt over extra beenruimte waardoor baby nog langer in de positie "tegen de rijrichting in" kan meereizen. Deze veilige positie is geschikt voor baby's tot max. 13 kg.
De autostoel kan eenvoudig naar de positie "met de rijrichting mee" versteld worden terwijl de autogordel op identieke manier ingesnoerd wordt. De verstelbare hoofdsteun en het in breedte verstelbaar zitgedeelte bieden het kind veilig comfort tot de leeftijd van 4 jaar (ongeveer 18 kg).
Met Opal, de Bébé Comfort combinatie autostoel, ben je klaar voor de toekomst, klaar om samen veilig er op uit te trekken! Geniet van het leven samen met Bébé Confort.
GROEP 0+/1
[0-18 kg]
Aanbevolen vanaf de geboorte tot ongeveer 4 jaar.
Je moet een stoel niet anders gebruiken dan waarvoor hij bedoelt is, ik begrijp niet helemaal wat je doet, maar het klinkt niet veilig. Mijn kinderen slapen prima met hun hoofd naar voren gekukeld trouwens. Daar hebben ze geen last van.quote:Op donderdag 9 juni 2011 15:48 schreef octopussy het volgende:
2 nadeeltjes: voor slaapjes is het wat te rechtop. Wij kantelen hem iets verder en stutten dan met een kussentje. Anders blijft het hoofd naar voren kukelen wanneer de kleine slaapt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |