abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88165327
Ik vond de Romer Kid ook steviger/degelijker lijken. Als je bij de MC Rodi de hoofdsteun helemaal hoog zet, heb je waar de schouders zitten een stuk niks aan de zijkant en bij de Romer zit daar wel gewoon steun. En de hoofdsteun van de Romer is dieper, lijkt mij ook meer bescherming geven...
Ik geloof dat de zitting van de MC wat zachter was, maar ik heb haar nog nooit horen klagen over de Romer.
Fake it till you make it...
pi_88166842
Tnx dames.. Toch nog maar eens goed kijken dan..
De webshop waar ik de autostoeltjes normaal bestel is op zondag toch gesloten :P
pi_88166925
Babypark/Autostoeltjes.nl??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88167464
Die 2e inderdaad. De MC, priori en kinderwagen komen er ook al vandaan..
pi_88167535
Romer geeft meer ondersteuning bij een botsing, ook is de kuip veel steviger. De nek wordt beter ondersteunt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_88167577
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 11:24 schreef Deepfreeze het volgende:
Die 2e inderdaad. De MC, priori en kinderwagen komen er ook al vandaan..
Die site is van Babypark :)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_88167595
Babypark is toch dicht op zondag? :')
pi_88167733
quote:
Op zondag 31 oktober 2010 11:28 schreef Ticootje het volgende:
Babypark is toch dicht op zondag? :')
Ja en de site van autostoeltjes.nl dus ook
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_88167799
Ik had al het vermoeden dat het van dezelfde winkel zou zijn. Maar ieder zijn ding he..
pi_88169230
Ja ieder zn ding, maar websites die dicht zijn op zondag... :')
pi_88169244
Babydump is wel open, en daar kosten ze 109 die van romer.
pi_88169803
Dan heb je het begrepen als ondernemer :') webshop dicht op zondag...
  zondag 7 november 2010 @ 18:01:59 #115
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_88439930
Ha ik kwam net dus ook op die op-zondag-gesloten-site :') Dat je zelf zondagsrust wil hebben prima, maar ik heb dus juist op zondag rust om een autostoeltje uit te zoeken :P

Ik ga maar eens kijken naar die Romer
pi_88447293
Handig zoeken dan he Stiemie ;)
Ik heb een meisje die niet wil passen in de winkel..erg handig
pi_88505410
We gaan voor de romer kid plus. Nu wil ik er graag zo'n zomerhoes omheen. Weet iemand of die universele van Prenatal past? Dat is bij de maxi cosi tobi namelijk niet het geval...
pi_89363797
Kickje:
Vraagje: passen in een vijfdeurs clio twee zitjes op de achterbank? En kan een van die zitjes dan een maxicosi groep 0 stoel zijn? Ik heb nu een twingo en daar kan de mc niet achterin door de gastank en het is heel lastig om Driekus achter in zijn stoel te zetten, dus we zijn even aan het orienteren op iets anders.
edit: tis niet te vinden op de mc site, of je moet er eentje uit 2009 willen, nou nee.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_89368554
Ja, dat kan. Wij hadden in 2006 toen Juul geboren werd een (nieuwe) clio (als leaseauto). We hadden toen een romer king lord (9-18 kilo) en een babystoeltje van romer achterin.
We hadden de babystoel wel achter de passagiersstoel omdat je die wel een stukje naar voren moet schuiven, en de bestuurder anders wel erg weinig ruimte overhoudt. ;) Het hangt dus wel ook van je (been)lengte af of je nog fijn zit zo.
pi_89375129
poemojn Thanks! Dan moet de babystoel maar achter de passagier prima.
pi_89375177
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 23:55 schreef poemojn het volgende:
Ja, dat kan. Wij hadden in 2006 toen Juul geboren werd een (nieuwe) clio (als leaseauto). We hadden toen een romer king lord (9-18 kilo) en een babystoeltje van romer achterin.
We hadden de babystoel wel achter de passagiersstoel omdat je die wel een stukje naar voren moet schuiven, en de bestuurder anders wel erg weinig ruimte overhoudt. ;) Het hangt dus wel ook van je (been)lengte af of je nog fijn zit zo.
Dat heb ik ook in mn koekblik.. Jen zit achter de passagier en Leyla achter mij of naast me.
pi_89375295
Tis ook maar de tweede auto en alles beter dan achterin een twingo wurmen.
pi_90768070
Van de week stopten we de maxi cosi voor het eerst weer in de auto en liepen eigenlijk gelijk tegen een probleem aan.
Manlief is lang (1.98m) en had toen de maxi cosi achter zich staan toen hij reed, hij reed toen ongeveer met z'n knieën in het stuur en dat was niet echt comfortabel.
Lotte zit in een Romer King Plus en zit achter de bijrijdersstoel en kan vanwege haar beenruimte niet achter S. zitten, dus omruilen is niet echt een optie.

Lastig dus! We zitten nu dus maar te denken aan de optie nieuwe stoel voor Lotte (die we nog niet hadden gekocht) in de hoop dat het probleem dan minder zal zijn. Hoe zijn de ervaringen hier met met lange mensen en een groep 0 en groep 1 stoel op de achterbank?
Ik ben ook benieuwd of de beenruimte die het kind nodig heeft voor een groep 2 stoel minder is dan die voor een groep 1 stoel, anders hoeft die optie ook niet overwogen te worden..
  zondag 2 januari 2011 @ 22:15:37 #124
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_90768496
Beenruimte blijft hetzelfde. Jen zit nu in groep 2 stoel. Omze oplossing is hier 1 van de kinderen voor.
pi_90774174
Hier dezelfde oplossing. :Y
pi_90782217
Jen zit voor, dan kan ze schakelen met papa :')
pi_90894613
Voor korte stukjes vind ik dat prima, maar aangezien ik als ik achter S. Zit ook heel krap zit is dat ook niet echt een optie voor langere stukken.
Lotte voorin vind ik niet zo handig

We gaan maar eens proberen bij de winkel met andere stoel, wellicht dat het toch scheelt met evt ander merk ofzo
pi_90900339
Ik heb hier wel het idee dat de voetruimte beter is van nr1 (MC priori) naar nr2 (MC rodi). Bij de priori kon hij duidelijk in de rug duwen. En bij de rodi zit er nog wel wat speling tussen de voeten en de leuning..
Ze zitten toch wat lager, en de zitting is dunner..
pi_90902789
Ik heb ff zitten kijken net, ik denk dat ze minder beenruimte bij nr2 nodig heeft, omdat die stoel ook wat kleiner is, zo zitten de benen meteen langs de bank, bij nr1 is de stoel al heel breed en dan moeten die benen er nog omheen..

Ik heb een romer.

Ik moet trouwens een easybase hebben en een romer met isofix, als iemand die over heeft, graag. Romer evt ruilen voor onze nieuwe romer zonder isofix.
pi_90908734
Nu ik dit topic omhoog zie komen bedenk ik me ineens iets waar ik al een tijdje het antwoord op zoek.

Mag een klein kind in een goede autostoel ook voorin zitten? M. zou heel graag Ronja voorin naast zich willen af en toe maar ik heb geen idee of dat mag.
En de airbag, kan die aan blijven bij een kind van vier?
  Moderator woensdag 5 januari 2011 @ 22:58:30 #131
45833 crew  Fogel
pi_90910695
quote:
1s.gif Op woensdag 5 januari 2011 22:28 schreef owlet het volgende:
Nu ik dit topic omhoog zie komen bedenk ik me ineens iets waar ik al een tijdje het antwoord op zoek.

Mag een klein kind in een goede autostoel ook voorin zitten? M. zou heel graag Ronja voorin naast zich willen af en toe maar ik heb geen idee of dat mag.
http://www.autokinderzitjes.nl/
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_90914030
Rienk zit wel bij ons voorin als we alleen zijn. Bij mijn man kan de airbag uit. Dus die is dan ook uit. In mijn auto kan hij niet uit, maar zijn stoel staat helemaal dan helemaal naar achteren. Rienk zit nu in een MaxiCosi Priori.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_90919700
quote:

Jen zit in haar nummer 2 stoel voorin... Airbag staat wel aan..

Straks kunnen we de airbag uitzetten... Als Leyla dan voor zou zitten gaat ie uit.
  donderdag 6 januari 2011 @ 09:16:21 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_90920085
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 08:54 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Jen zit in haar nummer 2 stoel voorin... Airbag staat wel aan..

Straks kunnen we de airbag uitzetten... Als Leyla dan voor zou zitten gaat ie uit.
Alleen als ze in de Maxi Cosi (zo'n babyding) zit toch? Als zij ook al naar voren zit dan kan hij wel gewoon aan toch?
Lijkt mij alleen maar veiliger, airbags aan als kindjes naar voren zitten. :Y
De reden dat hij uit moet bij maxi-cosi achtige dingen is omdat hij anders op het hoofdje komt te liggen en ze daardoor kunnen stikken, dat is niet het geval als ze naar voren kijken.

Wij doen het idd ook wel eens Owlet, het is gewoon gezelliger soms als je in je eentje met 1 kind een stuk gaat rijden. :Y

Overigens schijnt het zo te zijn dat de plek achter de bestuurder het veiligst is.
Onbewust zou je toch altijd zoveel mogelijk proberen jezelf, en dus die kant van de auto zo min mogelijk te laten beschadigen oid.
pi_90921504
Dank! :)
pi_90921546
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 09:16 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Alleen als ze in de Maxi Cosi (zo'n babyding) zit toch? Als zij ook al naar voren zit dan kan hij wel gewoon aan toch?
De reden dat hij uit moet bij maxi-cosi achtige dingen is omdat hij anders op het hoofdje komt te liggen en ze daardoor kunnen stikken, dat is niet het geval als ze naar voren kijken.

Wij doen het idd ook wel eens Owlet, het is gewoon gezelliger soms als je in je eentje met 1 kind een stuk gaat rijden. :Y

Overigens schijnt het zo te zijn dat de plek achter de bestuurder het veiligst is.
Onbewust zou je toch altijd zoveel mogelijk proberen jezelf, en dus die kant van de auto zo min mogelijk te laten beschadigen oid.

Dat hou ik ook vaak in mn achterhoofd.. Jen zit dan naast papa, maar als het ff kan plaats ik Leyla achter papa.
  donderdag 6 januari 2011 @ 10:59:13 #137
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90922661
quote:

[..]

Dat klopt.
Maar laat ik zelf dan de uitzondering zijn die die regel bevestigt, ik zat op die plek toen de auto waarin ik zat een ongeluk kreeg. Iedereen kwam erongedeerd uit behalve ik.
Ik mijd die plek dus als het even kan. Stom want ik weet dat die plek heel veilig is.Net zoals de plek naast de bestuurder de onveiligste plek schijnt te zijn.
  donderdag 6 januari 2011 @ 11:00:54 #138
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_90922711
De airbag moet overigens uit, als je kind in een stoeltje zit, doorgaans een maxicosi groep 0, dat tegen de rijrichting in gaat.
Als je kind met de rijchting mee kijkt, dus net zoals jijzelf, mag de airbag aan staan.
  Moderator donderdag 6 januari 2011 @ 19:25:08 #139
45833 crew  Fogel
pi_90945398
quote:
7s.gif Op donderdag 6 januari 2011 11:00 schreef amaranta het volgende:
De airbag moet overigens uit, als je kind in een stoeltje zit, doorgaans een maxicosi groep 0, dat tegen de rijrichting in gaat.
Als je kind met de rijchting mee kijkt, dus net zoals jijzelf, mag de airbag aan staan.
De airbag mag misschien wel aanstaan als het kind in de rijrichting zit, maar hou er rekening mee dat de airbags berekend zijn op volwassenen.
Crashtests van NAF (Norges Automobilist Forbund - het Noorse ANWB) met een kinderstoel in de rijrichting en airbag aan wijzen uit dat bij een snelheid van 64 km/u de druk van de airbag ca 150 kg is waardoor het hoofd en de nek van het kind dodelijk letsel kunnen krijgen.
De algemene aanbeveling is dat kinderen onder de 140cm en 12 jaar niet voorin moeten zitten als de airbag aan is, of dat nu met of zonder stoel is.
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_90948201
quote:

Amber vraagt regelmatig of ze naast me mag komen zitten in de auto met airbag. Ze vindt het veel gezelliger dan achter mij zitten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_90948565
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 10:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat hou ik ook vaak in mn achterhoofd.. Jen zit dan naast papa, maar als het ff kan plaats ik Leyla achter papa.
Bij ons past dat niet.
Floris zit achter mij.
in mijn auto zet k m eigenlijk ook altijd achter de bijrijder, geen idee waarom eigenlijk :?
Kan k m een beetje in de gaten houden ofzo
pi_91620222
Vandaag bij de Prenetal de Romer Kid gekocht, aanbieding omdat deze kleur een 2010 kleur was en er dus uit ging. Nu 99 euro dus mooie aanbieding :D En de kleur..is gewoon zwart/grijs achtig, prima voor ons want een roze leek me niet zo handig ;)
Vanavond of dit weekend maar eens proberen hoe het zit in de auto

Daarna maar eens kijken hoe ik de bekleding van de Romer King kan wassen want mevrouw heeft pas met een pen zitten kleuren in haar stoel :(
  donderdag 20 januari 2011 @ 19:53:52 #143
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_91627003
quote:

[..]

Het gaat niet om het stikken. Het gaat om de kracht die de airbag uitoefent op de maxicosi die dan gewoon gelanceerd wordt.
pi_91633281
Ik heb het net ook effe nagevraagd bij mijn man nav plaatjes op onze Priori, maar die stoeltjes mogen dus ook echt niet bij een airbag staan. Het gaat niet alleen om de kracht van de airbag (wat fogel al zegt) maar er zit ook een gas in dat je echt niet in het gezichtje van je kind wilt. Dus airbag uit of kindje niet naast je.
pi_91696166
quote:
1s.gif Op donderdag 20 januari 2011 17:28 schreef mrien het volgende:
Vandaag bij de Prenetal de Romer Kid gekocht, aanbieding omdat deze kleur een 2010 kleur was en er dus uit ging. Nu 99 euro dus mooie aanbieding :D En de kleur..is gewoon zwart/grijs achtig, prima voor ons want een roze leek me niet zo handig ;)
Vanavond of dit weekend maar eens proberen hoe het zit in de auto

Daarna maar eens kijken hoe ik de bekleding van de Romer King kan wassen want mevrouw heeft pas met een pen zitten kleuren in haar stoel :(
Heerlijk toch die aanbiedingen? Zo hebben wij van de week een autostoeltje ook voor een dot minder geld gekocht. Beetje vroeg, maarja. Nu was het 50% korting :9.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:01:00 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_93807532
*schop*
Het begint tijd te worden dat Sasha over gaat naar een volgende fase stoel, maar ik zie echt door de bomen het bos even niet meer.
Die dingen worden voor een prikkie overal aangeboden: Hema, Gamma zelfs het Kruidvat. Ze zijn allemaal goedgekeurd dus het lijken me op zich prima stoelen.
Zit er nu nog heel veel verschil in verder?

Het gaat om een stoel voor 3-12 jaar, of 9-36kg oid.

Iemand een gouden tip? We moeten er meteen 2, dus ik ben eig. wel een soort van op zoek naar de beste deal. ;)
pi_93807622
BE, ik ben groot fan van de Romer kid plus :)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_93807653
BE, zelf zou ik er in ieder geval op letten dat de hoofdsteunen (de zijkanten) niet te kort zijn.
Kyllian heeft een autostoeltje van Renault in papa's auto en in mijn auto een Maxicosi Rodi XP. In die van Renault zijn de steuntjes dus heel kort en aangezien hij vaak in slaap valt is dat dus een probleem.

Verder heb ik geen ervaring met welke nou het beste zijn.

Kom ik gelijk bij mijn vraag. Wat zou een goede oplossing zijn zodat ze in die stoeltjes vanaf 3 jaar nog wel goed kunnen slapen? Van de zomer gaan we naar Italie, dus dan is het toch echt wel nodig. Nekkussentje zag ik eens ergens op een foto, maar zijn er nog andere manieren?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:08:42 #149
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93807732
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:01 schreef Brighteyes het volgende:
*schop*
Het begint tijd te worden dat Sasha over gaat naar een volgende fase stoel, maar ik zie echt door de bomen het bos even niet meer.
Die dingen worden voor een prikkie overal aangeboden: Hema, Gamma zelfs het Kruidvat. Ze zijn allemaal goedgekeurd dus het lijken me op zich prima stoelen.
Zit er nu nog heel veel verschil in verder?

Het gaat om een stoel voor 3-12 jaar, of 9-36kg oid.

Iemand een gouden tip? We moeten er meteen 2, dus ik ben eig. wel een soort van op zoek naar de beste deal. ;)
Wij zijn fan van de romer kid. Iets duurder stoeltje, maar wel heel goed stevig om haar heen. Maxicosi kon helemaal buigen enzo, en de romer was massiever.

En Jen zit bij mij in de auto nog in een groep 1 stoel. Voor bij mij denk ik gewoon aan een hema stoel, omdat we toch in mijn auto alleen naar het kdv rijden.

Leyla zit nog in de maxicosi, en dat blijft voorlopig ook wel zo, ze zit veel midner stevig dan Jen die bij 6 maanden naar een groep 1 stoel ging. Leyla is ook pas 6,5 kilo dus dat duurt nog wel ff voordat ze naar groep 1 mag. Fijn kindje he?
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:09:36 #150
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93807751
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:05 schreef Meimeltje het volgende:
BE, zelf zou ik er in ieder geval op letten dat de hoofdsteunen (de zijkanten) niet te kort zijn.
Kyllian heeft een autostoeltje van Renault in papa's auto en in mijn auto een Maxicosi Rodi XP. In die van Renault zijn de steuntjes dus heel kort en aangezien hij vaak in slaap valt is dat dus een probleem.

Verder heb ik geen ervaring met welke nou het beste zijn.

Kom ik gelijk bij mijn vraag. Wat zou een goede oplossing zijn zodat ze in die stoeltjes vanaf 3 jaar nog wel goed kunnen slapen? Van de zomer gaan we naar Italie, dus dan is het toch echt wel nodig. Nekkussentje zag ik eens ergens op een foto, maar zijn er nog andere manieren?
Bij onze auto kunnen de achterstoelen wat naar achter en dan gaat het autostoeltje dus ook in slaapstand.
pi_93807858
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:09 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Bij onze auto kunnen de achterstoelen wat naar achter en dan gaat het autostoeltje dus ook in slaapstand.
Hmmzz denk dan dat dat bij onze auto niet kan, ondanks dat hij nog geen jaar oud is. Zal er eens naar kijken of dat mogelijk is :D Dat zou dus de ideale oplossing zijn. Zat al te denken om hm anders nog in een 2 stoeltje te zetten, die gaan toch tot 18 kilo (hij is 17 kilo)? Maar moet dan nog even proberen of hij daar zelf echt lekker in zit.
pi_93807896
oeps
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:19:33 #153
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_93808102
Wij kwamen er ook pas van de week achter dat onze auto dat kon.

Volgens mij zijn er wel stoeltjes groep 2/3 die in een slaapstand kunnen.

Maar ff buiten dat, ik kan me helemaal niet herrinneren dat ik op verre reizen in een stoeltje zat, volgens mij maakten wij gewoon een bedje op de achterbank en gingen dan slapen... En stiekem zat ik er dus over te denken om dat met Jen ook te doen. Leyla bij M voor, en dan ik en Jen op de achterbank.
pi_93808477
quote:
Op dinsdag 8 maart 2011 11:08 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wij zijn fan van de romer kid. Iets duurder stoeltje, maar wel heel goed stevig om haar heen. Maxicosi kon helemaal buigen enzo, en de romer was massiever.

Dat was voor ons ook de reden om geen MC te nemen. En de kid plus heeft nog eens extra verstelbare zijkanten. Aan de achterkant zit een soort steun om de stoel in slaapstand te zetten maar de hebben we nog nooit hoeven gebruiken. Amber kan prima slapen in de 'zit' stand.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 8 maart 2011 @ 11:32:43 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_93808558
Oh ja, dat is natuurlijk ook nog een optie. :') :@ Duh! |:(
Een simpele in mijn auto voor de korte stukjes naar kdv etc. en dan een iets betere in F zijn auto voor de lange stukken.
Shit hey... mijn hersens... echt hoor... :@
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 12:05:00 #156
45833 crew  Fogel
pi_93809570
De MC rodi (in een ieder geval een van de types) kan ook in een "slaapstand". Gebruik die alleen nooit, ook niet op lange (meer dan 4 uur) stukken.
pi_93810947
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 11:32 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, dat is natuurlijk ook nog een optie. :') :@ Duh! |:(
Een simpele in mijn auto voor de korte stukjes naar kdv etc. en dan een iets betere in F zijn auto voor de lange stukken.
Shit hey... mijn hersens... echt hoor... :@
Maar dan ben je toch extra veel geld kwijt? Ik zou gewoon 1 goeie stoel kopen en die gewoon in jou auto zetten en als je met die van F rijdt dan overzetten. Zo doen we het hier ook.

We vonden het veel te duur om 2 stoelen te kopen terwijl overzetten ook zo klaar is :Y
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 13:02:34 #158
45833 crew  Fogel
pi_93811370
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 12:50 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Maar dan ben je toch extra veel geld kwijt? Ik zou gewoon 1 goeie stoel kopen en die gewoon in jou auto zetten en als je met die van F rijdt dan overzetten. Zo doen we het hier ook.

We vonden het veel te duur om 2 stoelen te kopen terwijl overzetten ook zo klaar is :Y
Ik heb in 1 auto 3 stoelen en in de ander 1 (maar daar komt er binnenkort een bij), allemaal fatsoenlijke stoelen. Zelfs al is het makkelijk om de stoelen over te zetten, vinden we dat een onnodige actie. Zo duur zijn stoelen nou ook weer niet en het scheelt eerst naar de andere auto rijden om daar de stoel eruit te halen of eventueel de auto te wisselen.

En met auto's wisselen is het handig om de parkeervergunning ook meteen te wisselen, scheelt uit ervaring ca 90¤ per keer aan boetes ;)
pi_93811448
Wij hebben een Romer Kid, erg tevreden over. Volgens mij zit er aan de achterkant een dingetje wat je uit kan zetten zodat je 'em enigzins achterover hebt staan (is maar heel weinig, dus de oplossing van Tico lijkt me zo mogelijk ook wel een hele goeie!).
Maar de hoofdsteun is lekker diep, dus als ze slapen hebben ze er best veel steun aan.
Ik vind hem sowieso vergeleken met de maxicosi rodi (?) comfortabeler ogen qua hoofdsteun. En als je die helemaal omhoog zet heb je bij de MC een stuk bij de schouders zonder steun aan de zijkant, daar zit dan gewoon een gat. Terwijl de Romer daar evengoed wel steun heeft met de hoofdsteun helemaal omhoog.

Meimel, ik zou dan wel even kijken hoe hij zit in dat stoeltje, want als hij aardig krap zit en het is warm in de auto dat lijkt me ook niet prettig...
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 13:09:57 #160
45833 crew  Fogel
pi_93811580
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:05 schreef Nijna het volgende:
Wij hebben een Romer Kid, erg tevreden over. Volgens mij zit er aan de achterkant een dingetje wat je uit kan zetten zodat je 'em enigzins achterover hebt staan (is maar heel weinig, dus de oplossing van Tico lijkt me zo mogelijk ook wel een hele goeie!).
Maar de hoofdsteun is lekker diep, dus als ze slapen hebben ze er best veel steun aan.
Ik vind hem sowieso vergeleken met de maxicosi rodi (?) comfortabeler ogen qua hoofdsteun. En als je die helemaal omhoog zet heb je bij de MC een stuk bij de schouders zonder steun aan de zijkant, daar zit dan gewoon een gat. Terwijl de Romer daar evengoed wel steun heeft met de hoofdsteun helemaal omhoog.

Meimel, ik zou dan wel even kijken hoe hij zit in dat stoeltje, want als hij aardig krap zit en het is warm in de auto dat lijkt me ook niet prettig...
A/C knop aan, op bijvoorbeeld 19 graden instellen en je hebt er geen last meer van.
pi_93811834
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:02 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik heb in 1 auto 3 stoelen en in de ander 1 (maar daar komt er binnenkort een bij), allemaal fatsoenlijke stoelen. Zelfs al is het makkelijk om de stoelen over te zetten, vinden we dat een onnodige actie. Zo duur zijn stoelen nou ook weer niet en het scheelt eerst naar de andere auto rijden om daar de stoel eruit te halen of eventueel de auto te wisselen.

En met auto's wisselen is het handig om de parkeervergunning ook meteen te wisselen, scheelt uit ervaring ca 90¤ per keer aan boetes ;)
Onze auto's staan naast elkaar op de oprit. 2 deuren open en binnen een minuut heb je je kind er ook al in :Y En ik vind de kinderestoelen best duur. Romers zeker. Onze MC Priori was 99 met aanbieding ^O^
pi_93811850
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:09 schreef Fogel het volgende:

[..]

A/C knop aan, op bijvoorbeeld 19 graden instellen en je hebt er geen last meer van.
Moet je dat wel hebben he :')
  Moderator dinsdag 8 maart 2011 @ 13:23:00 #163
45833 crew  Fogel
pi_93812022
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:16 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Onze auto's staan naast elkaar op de oprit. 2 deuren open en binnen een minuut heb je je kind er ook al in :Y En ik vind de kinderestoelen best duur. Romers zeker. Onze MC Priori was 99 met aanbieding ^O^
Ik heb meestal behoefte aan wisselen als ik niet thuis ben, vandaar.

quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:17 schreef Vlindur het volgende:

[..]

Moet je dat wel hebben he :')
Wat mij betreft mogen autos zonder A/C per direct verboden worden. Zelfs met een Midden-Noors klimaat is het nuttig (ik heb in beide autos climate control).
pi_93812256
Wij hebben in onze auto de romer kid die prima bevalt. Gaat trouwens prima achter mijn man (1,96 ofzo)
In de auto van mijn schoonmoeder staat een stoel van de praxis, die begint nu echt te klein te worden, ze kan dr benen niet fijn meer kwijt zegt ze.
In de auto van mijn schoonvader onze romer king plus, past ze nog prima in :)
Ik leen hun auto's nog weleens, vandaar ;)
pi_93813100
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:23 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ik heb meestal behoefte aan wisselen als ik niet thuis ben, vandaar.

[..]

Wat mij betreft mogen autos zonder A/C per direct verboden worden. Zelfs met een Midden-Noors klimaat is het nuttig (ik heb in beide autos climate control).
Ja, wij hadden ook een mooie grote auto met climate control, maar die is verkocht omdat manlief een auto van de zaak kreeg en ik zo'n grote auto niet nodig had. Ik heb nu een simpele Renault Break uit '99. Wel elektrische ramen voor, maar geen airco. Ach. ARKO werkt ook ;)

En oh ja. We hebben in onze MC een Romer hoofdsteun bijgekocht. Zodat er meer stevigheid bij het hoofd zit. Echt een uitkomst! ^O^

Dat is dus een betere versie van dit. De Romer is groter en heeft grotere 'flappen' :Y
pi_96219126
*Kick*

Wij zoeken een stoeltje, 9-18 kilo, wat makkelijk over te zetten is. We hebben 2 auto's, eentje met isofix en eentje zonder. Het stoeltje zal het meest in de auto zonder isofix gebruikt worden.. Alleen voor de echt lange stukken (meer dan een uur aaneen) in de andere. We zien hier door de bomen het bos niet meer. Wat is nu echt een groot verschil tussen de bekende maxi-cosi- en Romer-stoeltjes en bijvoorbeeld een hemastoel?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_96219451
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 maart 2011 13:05 schreef Nijna het volgende:
We gaan het ook niet doen hoor, ondertussen zijn we alweer een poosje verder en is hij een halve kilo zwaarder :P Denk ook dat het voor z'n benen niet zo lekker meer zit.
Ik zag bij iemand een neksteun, misschien dat zoiets gaat helpen.
  zondag 1 mei 2011 @ 20:20:18 #168
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_96219500
wij hebben ook de MC priory en dan met het kussentje wat Vlindur hierboven post. Prima stoeltje, niet al te duur, en kan ook in de slaapstand. (zit een hendel onderaan, en als je die aantrekt dan zakt de stoel achterover..)
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_96219555
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:20 schreef Beessie-Jen het volgende:
wij hebben ook de MC priory en dan met het kussentje wat Vlindur hierboven post. Prima stoeltje, niet al te duur, en kan ook in de slaapstand. (zit een hendel onderaan, en als je die aantrekt dan zakt de stoel achterover..)
Hier ook stoeltjes van MC. In de ene auto een stoel met isofix en de andere een eenvoudige priory xp.
pi_96220487
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 20:12 schreef Morretje het volgende:
*Kick*

Wij zoeken een stoeltje, 9-18 kilo, wat makkelijk over te zetten is. We hebben 2 auto's, eentje met isofix en eentje zonder. Het stoeltje zal het meest in de auto zonder isofix gebruikt worden.. Alleen voor de echt lange stukken (meer dan een uur aaneen) in de andere. We zien hier door de bomen het bos niet meer. Wat is nu echt een groot verschil tussen de bekende maxi-cosi- en Romer-stoeltjes en bijvoorbeeld een hemastoel?
Een hema stoel komt gewoon echt minder goed uit de testen.
Ze komen wel door de testen maar scoren toch niet zo goed als de romer en de Mc's :)

wij hebben de Tobi die hebben we nieuw gekocht voor 75 euro

Heel erg tevreden over.
de hoofdsteun en gordels kunnen - gelijktijdig - in hoogte versteld worden zodat het zitje meegroeit met je kind en het harnas altijd op de juiste hoogte is ingesteld (zes standen).
Naast nieuwe praktische hoogstandjes heeft de Maxi-Cosi Tobi ook de eigenschappen waar Maxi-Cosi om bekend staat: De Tobi is een extreem veilig en praktisch zitje, de bekleding is eenvoudig te verwijderen en te reinigen, de stoel heeft vijf standen voor zitten tot slapen en biedt extra bescherming tegen aanrijdingen vanaf de zijkant.
pi_96225061
De stoeltjes van Maxi-cosi zijn meestal veel lichter dan die van Romer. Ik vind de Romer beter/degelijker overkomen, maar die van Maxi-cosi zijn praktischer als je ze vaak moet overzetten.
  zondag 1 mei 2011 @ 22:08:15 #172
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96225554
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:59 schreef poemojn het volgende:
De stoeltjes van Maxi-cosi zijn meestal veel lichter dan die van Romer. Ik vind de Romer beter/degelijker overkomen, maar die van Maxi-cosi zijn praktischer als je ze vaak moet overzetten.
Eens. Wij hebben voor de romer gekozen toen de verkoper even voordeed bij de maxicosi wat er gebeurt bij een goede botsing. Dat stoeltje buigt helemaal!!! Romer buigt niets mee en is steviger, beter aansluitend op het lichaam, enz. (groep 15+ stoel heb ik het over)
  zondag 1 mei 2011 @ 22:20:17 #173
100412 mefke79
komt goed!
pi_96226128
ik heb er geen verstand van hoor, maar zou een stoeltje ook niet moeten meebuigen omdat dat minder letsel oplevert dan een zitje wat stug alles tegenhoudt?
Ik denk dat er weinig mis kan gaan als je een gewoon goedgekeurd zitje koopt, die keuringen zijn namelijk heel streng. Bovendien, uit onderzoek* blijkt ook dat heel veel afhangt van het goed installeren van het stoeltje in de auto en het goed afstellen van de riemen voor het kind. Dat schijnt vaak niet goed te gaan. *vraag me alleen even niet meer welk onderzoek, ik weet het omdat mijn man nog meegewerkt heeft aan de familyfix basis die een deel van dit soort problemen moet ondervangen.
  zondag 1 mei 2011 @ 22:22:31 #174
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_96226221
Volgens mij is Romer al sinds jaar en dag het beste autostoelen
merk. Al ken ik geen recente testen. Ik vind die stoelen alleen wel heel duur.

Bij ons zal het tzt wel en keuze worden tussen Maxi-Cosi Tobi of een Romer stoel, ik ga met kind en al kijken en proefzitten in de winkel denk ik.
pi_96226316
quote:
0s.gif Op zondag 1 mei 2011 21:59 schreef poemojn het volgende:
Ik ben ook op zoek naar een nieuw stoeltje. Dat wist ik niet, goed om over na te denken bij het belissen ^O^
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zondag 1 mei 2011 @ 22:30:35 #176
100412 mefke79
komt goed!
pi_96226559
even voor de duidelijkheid: testen van bijvoorbeeld de ANWB zijn wel anders dan het verplichte keurmerk.

Wettelijk is vereist:
Definitie autokinderzitje
Een autokinderzitje is een babyautostoeltje, een kinderautostoeltje of een zittingverhoger. Een autokinderzitje moet goedgekeurd zijn volgens de Europese veiligheidseisen: ECE 44/03 of 44/04.
  zondag 1 mei 2011 @ 22:57:51 #177
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_96227926
Vraagje voor de grotere stoelbezitters.... Blijft het kind netjes in de gordels zitten? :X. Hier past Bep nog net in de Axiss, maar het neigt een beetje naar proppen nu. Grotere stoelen zijn volgens mij alleen met gebruik van de 3punts gordel en daar ben ik een beetje angstig voor, aangezien ze nogal inventief is met losmaken :(.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  maandag 2 mei 2011 @ 08:50:33 #178
48000 Vlinder
Vlinder
pi_96237473
Kim, in sommige auto's kun je de gordel helemaal uittrekken en als je hem dan laat vieren is de rek er uit. Als je Lilah dan 'vast' zou zitten zou ze er echt veel moeite voor moeten doen om los te komen omdat ze niet kan trekken. Ik weet alleen niet hoe veilig dat is.
pi_96237685
Er bestaan ook 15+ kilo stoelen met een 5 punts gordel, iig de hema heeft die.
  maandag 2 mei 2011 @ 09:04:48 #180
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96237718
quote:
5s.gif Op zondag 1 mei 2011 22:57 schreef k_i_m het volgende:
Vraagje voor de grotere stoelbezitters.... Blijft het kind netjes in de gordels zitten? :X. Hier past Bep nog net in de Axiss, maar het neigt een beetje naar proppen nu. Grotere stoelen zijn volgens mij alleen met gebruik van de 3punts gordel en daar ben ik een beetje angstig voor, aangezien ze nogal inventief is met losmaken :(.
Nou ja, ze blijft wel zitten ja... Maar het is wel eens voorgekomen dat de ze de gordel achter de rug deed ofzo... ff een keer duidelijk uitleggen dat dat niet mag.. Net zoals dat ze opeens bij de deur"kruk" kan komen en de ramen open en dicht kan doen...
  maandag 2 mei 2011 @ 09:07:13 #181
35189 Troel
scherp en bot
pi_96237759
Ruben kan zelf de gordel losmaken. Dat heeft hij een keer gedaan en dat doet ie nooit meer. Zelfs als we stil staan wacht hij netjes totdat ik een seintje geef dat hij het zelf los mag maken, of hij vraagt het, of ik doe het gewoon zelf.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_96237986
Lotte blijft gelukkig netjes zitten ja. In het begin zat ze vaak te spelen met de gordel en inderdaad achter d'r rug te doen, maar nu doet ze dat gelukkig niet meer nadat we hebben uitgelegd dat dat niet de bedoeling was
pi_96238036
Hierbij de testen van de laatste jaren, Römer en MC maken elkaar niet veel en zijn beide ++:

http://www.anwb.nl/binari(...)ten_kz_2007-2008.pdf
http://www.anwb.nl/binari(...)kz_2009-notities.pdf
http://www.anwb.nl/binari(...)7-2008-2009-2010.pdf

@Ticootje, Iets dat buigt is steviger dan iets dat stugger is. Het gaat over de hoeveelheid energie die het frame kan opnemen. ;)
pi_96240567
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 09:03 schreef p_iglet het volgende:
Er bestaan ook 15+ kilo stoelen met een 5 punts gordel, iig de hema heeft die.
Daar heb ik ooit naar gekeken omdat we drie kinderen in een 15+-stoel moesten vervoeren op de achterbank. Alleen zijn geschikte stoelen daarvoor wel te krijgen in de US maar niet hier.. Die van de Hema zijn meegroeistoelen, tot 18 kilo kun je de 5-puntsgordel gebruiken en daarna moeten ze gewoon in de driepuntsgordel.
pi_96242407
ik zal donderdag op het werk eens kijken welke we daarhebben, Ik dacht dat die van de hema kwam, maar misschien is het dan toch iets anders. Dat is een stoel voor 15+ kilo met een 5 punts gordel, waar een flink 5 jarig meisje van 22 kilo nog prima in past.
  maandag 2 mei 2011 @ 12:05:21 #186
14746 k_i_m
pi_96243032
Ik ben nog even aan het zoeken geslagen. Romer heeft de Evolva, die schijnt nog tot 18kg met de 5 punts gordel te gaan en daarna tot 36kg met de 3 punts gordel. Dat zou dus voorlopig nog moeten passen. Heeft iemand dat model ooit in het echt gezien toevallig?
In my life
Why do I smile
pi_96250930
Nog nooit gezien k_i_m. Ziet er wel uit als een mooie stoel te gebruiken van 9 mnd tot 12 jr, netjes!
Ik moet zeggen dat de oudste hier prima in de gordel blijft zitten over het algemeen. De jongste begint al van die houdini acts op te voeren, maar die zit nog in 5 punts gordel.
  maandag 2 mei 2011 @ 15:34:34 #188
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96251404
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 12:05 schreef k_i_m het volgende:
Ik ben nog even aan het zoeken geslagen. Romer heeft de Evolva, die schijnt nog tot 18kg met de 5 punts gordel te gaan en daarna tot 36kg met de 3 punts gordel. Dat zou dus voorlopig nog moeten passen. Heeft iemand dat model ooit in het echt gezien toevallig?
Maar dat kunnen alle groep 1 stoelen toch?
  maandag 2 mei 2011 @ 15:52:13 #189
14746 k_i_m
pi_96252236
Niet na die 18kg met de 3 punts gordel?
In my life
Why do I smile
  maandag 2 mei 2011 @ 15:58:39 #190
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_96252612
Wij hebben die van de Hema Kim, volgens hetzelfde principe. Voornamelijk omdat onze vorige auto maar twee driepuntsgordels had. Stoel vast met spanbanden en de heupgordel en zo konden we drie kinderen veilig vervoeren. Die vijfpuntsgordeldingen zijn best lang te gebruiken trouwens! Bram heeft er tot zijn 5e zeker ingezeten. Heel licht namelijk, wel lang. Paste prima.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_96264379
iemand ervaring met de romer eclips? Deze zou beter geschikt zijn voor kleinere auto's

Ilse is nog maar 6 maanden, en nog geen 9 kg, maar ik zag vanmiddag dat ze niet superveel ruimte meer heeft in de maxi cosi.

Niet dat we haar nu al over zouden zetten, maar oriënteren kan geen kwaad.

[ Bericht 24% gewijzigd door kaatjejannie op 02-05-2011 21:27:18 ]
*poef* nu is het weg
  maandag 2 mei 2011 @ 20:03:28 #192
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96264788
is ze zo lang?? Leyla heeft inderdaad veel meer ruimte!

pi_96268200
Toch ff vragen Tico, ik zag die foto pas ook en vroeg me af of dit tijdens het rijden was? Omdat die rolbar/hengsel ding toch omhoog hoort te staan?
(bleef het me afvragen :@ )
pi_96269644
ze is nu ruim 68 cm. Ik wil dr nog wel zolang mogelijk in de maxi cosi houden.
*poef* nu is het weg
pi_96270675
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:01 schreef mrien het volgende:
Toch ff vragen Tico, ik zag die foto pas ook en vroeg me af of dit tijdens het rijden was? Omdat die rolbar/hengsel ding toch omhoog hoort te staan?
Yups, die moet omhoog staan om als het ware een "kooi" te vormen.
  maandag 2 mei 2011 @ 22:11:02 #196
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96272629
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:41 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Yups, die moet omhoog staan om als het ware een "kooi" te vormen.
Nee toch? Omlaag toch om zo de eerste klap bij frontaal botsen op te vangen??
  maandag 2 mei 2011 @ 22:22:40 #197
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_96273442
http://www.maxi-cosi.nl/m(...)T,%20PT,%20PL%29.pdf

ff doorscrollen naar beneden voor nederlandse gebruiksaanwijzing, punt 10

volgens de gebruiksaanwijzing van mijn maxi-cosi cabrio moet de draagbeugel rechtop staan.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  maandag 2 mei 2011 @ 22:53:37 #198
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_96275418
Nah, dan doe ik het dus al die tijd fout.
  maandag 2 mei 2011 @ 23:02:10 #199
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_96275925
zit er trouwens niet een beetje verschil in soort maxi cosi?
ik vind de city namelijk kleiner dan de cabrio of pebble, maar dat kan ook aan mij liggen :P
  maandag 2 mei 2011 @ 23:04:01 #200
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96276076
Voor wie bang is dat kinderen zelf de sluiing van de gordel losmaken zijn er stekeltjes

Stekeltjes; een innovatieve oplossing voor het losmaken van de veiligheidssluiting in autostoeltjes door kleine kinderen.

Het product bestaat uit een plaatje met plastic stekeltjes die op de sluiting van de gordel worden geplakt. Volwassenen zullen geen problemen hebben met het openen en sluiten, maar de vingertoppen van kinderen zijn voor deze stekeltjes veel te gevoelig, zodat ze van de sluiting af zullen blijven.

Stekeltjes voor autogordel-slot 6st. nieuw!
pi_96276081
Tussen mijn pebble en cabriofix zit verschil. ik vind de pebble ruimer :Y
pi_96277154
Volgens mij heb ik een citi. Maar om voor die korte tijd nog een andere te kopen? Ik denk dat ze nog wel zeker een maand of 2 in de maxi cosi past.
*poef* nu is het weg
pi_96293197
quote:
0s.gif Op maandag 2 mei 2011 21:01 schreef mrien het volgende:
Dat doen wij dus ook niet altijd! :o
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 3 mei 2011 @ 14:19:01 #204
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_96294399
Die beugel vangt bij een aanrijding juist de klap op en zorgt ervoor dat je kind niet gesmoord wordt tegen de rugleuning
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')