quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:08 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Wij hadden eerste een oudere auto zonder isofix. Nu hebben we een paar maanden geleden een nieuwe auto gekocht en die heeft het wel.
We vonden de familyfix vrij duur en Puck is al vijf maanden maar het paste echt maar net met de gordel en voorin hebben we een airbag die niet uit te schakelen is dus na gezien te hebben dat ze op MP heel goed door verkopen, hebben we er toch eentje aangeschaft twee weken geleden.
We zijn daarna een weekje op vakantie geweest en
Ik vind 'm zijn geld nu al waard. Hoe handig!
Als je veel met de auto weg gaat of je kind met de auto naar het kdv moet brengen o.i.d. is het zo handig. Met de gordel er omheen kon ook de draagbeugel niet omhoog zodat je je kind eventueel makkelijk eruit haalt zonder de hele maxi cosi eruit te halen. Kortom ik was veel tijd kwijt met het gepruts van die gordel rondom de MC. Nu is het klik en klaar.
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 20:25 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Nee isofix is het systeem dat in je auto zit (niet in elke auto trouwens). De familyfix maak je daar aan vast en daarop klik je de maxi cosi. Sinds een tijdje heeft maxi cosi ook één (jaja) vervolg stoeltje dat hier op past. Veel mensen vinden dat maar stom. Ik eerst ook omdat je de MC maar relatief kort gebruikt maar het is zo veel makkelijker en ze verkopen goed op MP dus ik vind het zijn geld waard.
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:06 schreef mefke79 het volgende:
Bitterend, wij doen het zonder isofix hier, gaat ook goed. De belangrijkste redenen voor MC zelf om het systeem aan te bieden zijn:
* het is veiliger omdat het bijna onmogelijk is om de stoelen (groep 0 en groep 1) fout te installeren op een familyfix. (gordel of base maakt in principe niet uit, maar er zijn te veel mensen die stoelen fout in de auto zetten)
* marketing: hiervoor was er een isofix base en een easybase, nu alleen nog die familybase en daar moeten dan aparte stoelen op. Bij de groep 1 stoelen zijn er namelijk genoeg die wel voor isofix bedoelt zijn, maar waarvoor je dus geen base nodig hebt.
Het allerbelangrijkste om uit te zoeken: zit er isofix in je auto en zo nee, kan het erin gemaakt worden (en wat zijn de kosten dan). Ook een leuke, heb je meerdere auto's, dan zul je dus ook meerdere bases moeten hebben. Wil je dat?
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:34 schreef Pvoesss het volgende:
De pebble kan absoluut wel met gordels
En ik vind hem veel fijner staan dan de cabriofix of anderen
quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:45 schreef bitterend het volgende:
De Maxi-Cosi FamilyFix-base is daar bij uitstek geschikt voor. Maar daarvoor heb je Isofix nodig, en wat als jouw auto dit bevestigingssysteem niet heeft? Om toch het gemak te hebben van een klik-klaar plaatsing van je baby-autozitje, is er de Maxi-Cosi EasyBase 2.
De EasyBase 2 blijft, stevig bevestigd met een 3-punts autogordel, in de auto achter. Je klikt eenvoudig het baby-autozitje op de EasyBase 2 en neemt het er net zo snel weer uit. Voor de bevestiging van het zitje zelf heb je dus niet langer de autogordel nodig!
Dus eigenlijk heb ik een auto stoel nodig pebbel/cabriofix
family fix
en easy base 2 als ik geen iso fix heb en als dat er wel is heb ik de easy base niet meer nodig
klopt dit?
Ja, zoals je het omschrijft klopt het:quote:Op dinsdag 12 juli 2011 21:45 schreef bitterend het volgende:
De Maxi-Cosi FamilyFix-base is daar bij uitstek geschikt voor. Maar daarvoor heb je Isofix nodig, en wat als jouw auto dit bevestigingssysteem niet heeft? Om toch het gemak te hebben van een klik-klaar plaatsing van je baby-autozitje, is er de Maxi-Cosi EasyBase 2.
De EasyBase 2 blijft, stevig bevestigd met een 3-punts autogordel, in de auto achter. Je klikt eenvoudig het baby-autozitje op de EasyBase 2 en neemt het er net zo snel weer uit. Voor de bevestiging van het zitje zelf heb je dus niet langer de autogordel nodig!
Dus eigenlijk heb ik een auto stoel nodig pebbel/cabriofix
family fix
en easy base 2 als ik geen iso fix heb en als dat er wel is heb ik de easy base niet meer nodig
klopt dit?
en dicht.
Nee, de easybase en familyfix zijn beiden een kliksysteem die er vooral zijn voor het gebruiksgemak. Alleen is de één dus voor een auto met isofix en de ander zonder. Beiden bases zijn niet verplicht. Je kan alle MC's gewoon met een gordel vast zetten. (Tenzij je een volvo hebt geloof ik, dan zijn de gordels te kort)quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:01 schreef bitterend het volgende:
Ok dus een familyfix is niet verplicht? ik geloof dat ik het nog een keer moet lezen omdat ik snap het gewoon niet
Nee idd, als je geen auto met isofix hebt dan zou ik zeker geen Familyfix kopen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:00 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ja bij mij ook zeer traag.
En Leandra, als je zoals jullie twee auto's hebt dan heb je gelijk met twee verschillende bases. Maar als je eerst een auto zonder en daarna met isofix aanschaft kan je nog steeds de easybase gebruiken en is het zonde om dan ook nog een familyfix te kopen.
Een Pebble en een Poloquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:01 schreef bitterend het volgende:
Ok dus een familyfix is niet verplicht? ik geloof dat ik het nog een keer moet lezen omdat ik snap het gewoon niet
wat ik bedoel is...ik koop een Pebbel wil hem in de polo zetten zonder iso fix
wat heb ik daadwerkelijk nodig?
Voor ons was de keuze voor de Pebble omdat we die Familyfix wilden gebruiken, zodat je daar 2 stoeltjes lang (Pebble + Pearl) gebruik van kon maken.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:01 schreef capricia het volgende:
Wat maakt de keuze pebble / cabriofix of citi eigenlijk?
Ja, dat is ook handig, ik heb zelfs na een maandje klieren een Easybase2 gekocht voor in mijn auto, omdat het in N. z'n auto wel verdomd makkelijk ging met die Familyfixquote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:07 schreef bitterend het volgende:
haha okee dat komt goed dan!!
en de easybase denk ik toch...dml zegt dat het handig is!
hij is van 2000quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:15 schreef Leandra het volgende:
Bij een Polo heeft dat alleen zin als hij minder dan 10 jaar oud is.... auto's van voor 2001 staan niet in de lijst.
In mijn auto past hij trouwens wel, en die staat ook niet in de lijst wegens voor 2001
De Easybase moet je een trekding echt naar voren trekken ipv een tikje omhoog tillen, en dat gaat simpelweg zwaarder.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:14 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik vind de pebble ook mooier maar de cabriofix kregen we gratis bij de kinderwagen en ons ben zunig
En idd door de zomerhoes zie je al helemaal niks meer
Leandra, wat is dan nog het verschil met van de base halen tussen de familyfix en de easybase als jij zegt dat de familyfix toch fijner is? Ik ken alleen de familyfix namelijk.
Volgens de MC site zouden de Polo's van 2001 al isofix hebben, maar als je zeker weet dat jouw auto geen isofix heeft dan gewoon naar de winkel en vragen of je de Easybase2 mag proberen.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:17 schreef bitterend het volgende:
[..]
hij is van 2000
en nu naar de winkel en vragen of ik het uit kan proberen?
Ik dacht dat de Easyfix er al helemaal uit was, maar die wordt kennelijk nog verkocht... hij is echter niet geschikt voor de Pebble, dus alleen een optie bij de Cabriofix.quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:21 schreef The_Tankgirl het volgende:
Wij hebben een easyfix gekocht voor in de auto (is weer iets goedkoper dan de familyfix). Ik weet niet of ik hierna nog een MC neem of een ander merk, en ga dadelijk de MC met easyfix als set verkopen op marktplaats.
Ik vind het een ideaal systeem, klik de MC erin, klik de MC eruit
Ik moest een keer met mijn zus meerijden (met Larissa erbij natuurlijk), en toen merkte ik wat een gedoe het was om met de gordels te werken. Ben blij dat dit systeem in onze auto zit.
Je kan op babyvalue een familyfix voor 119 euro kopen (hernieuwd met garantie). Onze easyfix komt daar ook vandaan.
Nou mijn ouders hebben de priori en wij de axiss maar ik heb het idee dat de axiss rechter op kan, maar het kan ook liggen aan de stnad van je achterbank volgens mij ...quote:Op maandag 22 augustus 2011 07:41 schreef miss_sly het volgende:
dat is wel heel lang, van 9 maanden tot 12 jaar
MC Axiss zal ik ook eens bekijken, geen idee of die rechter kan dan de priori. Geen idee of die er zijn, trouwens, maar ik vind het de moeite van het bekijken waard
Ja dat idee heb ik hier ook! Maar dan moet je dus op zoek naar een stoel met een korter zitvlak. Ik vind al die stoeltjes best diep wat dat betreft inderdaad. Jaël trekt vaak 1 been in de stoel.quote:Op maandag 22 augustus 2011 07:47 schreef miss_sly het volgende:
En dingen als voetsteuntjes of tafeltjes ofzo; zijn er stoeltjes die dat combineren. Ik heb bijvoorbeeld ook het idee dat ze niet lekker zit met beentjes die net te kort zijn om te kunnen buigen (naar 90 graden zeg maar) maar die dus vooruit blijven steken. Op langere ritten kan ik me voorstellen dat dat niet fijn zit.
quote:Op maandag 22 augustus 2011 08:08 schreef miss_sly het volgende:
Inderdaad, een korter zitvlak, of juist weer een langer, waardoor haar hele been wordt ondersteund.
Ow hebben ze die daar, ik moet ook nog zo een autozak maar kon niet bedenken waar ik het kon halen, thnxquote:Op maandag 22 augustus 2011 08:17 schreef miss_sly het volgende:
Een grotere Halfords heeft ook vrij veel stoeltjes, toch? Moet ik namelijk toch nog naar toe voor een prinsessenautozak
Ow dat wist ik helemaal niet, maar zou kunnen.quote:Op dinsdag 13 september 2011 14:32 schreef Jelief het volgende:
Volgens mij staat in de handleiding ook dat het de veiligheid ten goede komt als je geen jas aan doet.
ik zag instructies staan op de website, volgens mij staat in die PDF hoe het moet?quote:Op woensdag 14 september 2011 22:56 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
En nog even een vraag weet iemand of de bekleding van de axiss eraf kan en hoe dan? We hebben al gezocht op youtube enzo en van alle stoelen van MC kan het eraf en staat er een filmpje van hoe, maar over de axiss kunnen we niets vinden.
Welke stoel had je ookalweer? Voor de Priori is er een footrest.quote:Op maandag 22 augustus 2011 08:17 schreef miss_sly het volgende:
Een grotere Halfords heeft ook vrij veel stoeltjes, toch? Moet ik namelijk toch nog naar toe voor een prinsessenautozak
thnx ik geloof dat ik hier wel wat aan hebquote:Op donderdag 15 september 2011 14:41 schreef Cathmar het volgende:
[..]
ik zag instructies staan op de website, volgens mij staat in die PDF hoe het moet?
http://www.maxi-cosi.nl/n(...)s/axiss/service.aspx
Wij twijfelen geloof ik nog tussen de fero of de rodi... Ik vind het allemaal ook zo lastig vergelijken!quote:Op donderdag 15 september 2011 15:03 schreef McLaura het volgende:
MP : wij gaan een MC Fero halen. Ik ben Römerfan, maar na veel vergelijken en rondvragen vind ik de Fero het fijnst denk ik.
Vooral dat hequote:Op donderdag 15 september 2011 15:51 schreef McLaura het volgende:
Pro Fero : relaxstand en een simpeler systeem om de gordel eraan vast te maken.
Pro Rodi : er is een footrest voor en je kunt hem voor de helft van de prijs van een Fero kopen.
Ja het is gelukt! Wel een goeie leerschool, koop geen autostoeltje met een witte bekleding omdat je hem zo mooi vind, want wit blijft hij niet lang, zo wat was dat ding goor! Ik had hem wel een paar keer schoon gemaakt maar nog nooit de bekleding eraf gehad, nu is ie weer helemaal fris en fruitig en oogverblindend witquote:Op donderdag 15 september 2011 14:41 schreef Cathmar het volgende:
[..]
ik zag instructies staan op de website, volgens mij staat in die PDF hoe het moet?
http://www.maxi-cosi.nl/n(...)s/axiss/service.aspx
Ik had ook eerlijk gezegd geen idee hoe oud jou kleine grote isquote:Op woensdag 11 januari 2012 16:17 schreef Leandra het volgende:
Thnx Bar, maar persoonlijk heb ik een voorkeur voor een groep 1 stoeltje, ook omdat het best nog een klein menneke is en niet heel stevig, en ik ben bang dat een 1/2/3 stoeltje dan niet voldoende aansluit op z'n lichaam.
Hij is net 13 maandenquote:Op woensdag 11 januari 2012 16:20 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Ik had ook eerlijk gezegd geen idee hoe oud jou kleine grote is
Deze stoel hebben we ook nog maar sinds kerst Roy is al 2, nu kan hij helemaal goed naar buiten kijken.
Ik denk dan, zo lang ze dr in past, zit ze toch het meest veilig in zo'n stoeltje.quote:Op maandag 4 juni 2012 11:28 schreef Sjeen het volgende:
Hoe lang gebruikt men hier de groep 2-3 autostoeltjes? Isa zit met bijna 8 jaar en 26 kilo nog gewoon in de Maxi-Cosi Rodi en ik was eigenlijk niet van plan om daar snel verandering in te brengen. Voor erbij heb ik wel een simpele zitverhoger, voor korte stukjes bij iemand anders in de auto of voor vriendinnnetjes die meerijden. Maar ik word ondertussen vrij meewarig aangekeken, lijkt het wel... Ook vanwege het feit dat Isa in principe niet voorin mag zitten van mij
Geen lengte voor zover ik weet en qua gewicht hebben we nog dik 10 kilo Ik hou gewoon volquote:Op maandag 4 juni 2012 11:39 schreef Juud79 het volgende:
[..]
Ik denk dan, zo lang ze dr in past, zit ze toch het meest veilig in zo'n stoeltje.
Ouders zijn al snel geneigd om hun kinderen gewoon op de achterbank te plaatsen, omdat de kinderen niet meer op een zitverhoger willen, of omdat ze hem doorschuiven naar een volgend kind.
Ik zou wel de richtlijnen nakijken, er zit ook een max lengte en gewicht aan die verhogers.
Ja, zo ken ik dat ook.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:36 schreef Deepfreeze het volgende:
Linda, ik dacht dat die 15 kilo juist het belangrijkst was. Daaronder werken de gordels niet goed.
Bij de MC is de gordel wel al een stuk verder aangespannen, denk dat dat het verschil maakt Mefke.quote:Op maandag 4 juni 2012 13:56 schreef mefke79 het volgende:
Er zijn twee redenen om over te gaan naar de andere stoel: te zwaar voor groep 1 stoel (ik meen 18 kilo?) of de schouders meer dan 2 cm boven de gordelopeningen op de hoogste stand. En dat laatste zitten wij nu dus aan. Omdat we twee auto's hebben, hebben het nu zo opgelost dat in de auto waar hij het meeste in moet, hij toch gewoon de 1 stoel heeft tot het echt echt echt niet meer gaat en in de andere auto heeft hij een nieuwe stoel, de Ferro van MC. Daar kan hij met gordel dan prima in zitten. Het lastige is namelijk dat meneer de 15 kilo niet haalt. De stoel die we nu hebben is in breedte verstelbaar, wel goed voor dat schrielkipje van ons. En de hoofdsteun kon ook al niet meer op de laagste stand, die moest hoger.
Ik bedenk me net iets trouwens: stel dat een gordel echt pas werkt vanaf 15 kilo, dan zou dat toch ook een probleem moeten geven bij de mc? Die weegt toch geen 15 kilo, zelfs niet met kind er in. Zeker in het begin niet....hoe zou dat dan zitten?
Jaël is met 2,5 over gegaan op een 2-3 stoel, zij was toen ook al 16 kilo en 98 cmquote:Op maandag 4 juni 2012 13:16 schreef het-is-mij het volgende:
O.a. Mefke,mignonne,claudia,happy,lijnloos,mamapurk zitten jullie kinders nog in een groep 1stoel?
Tijn klaagt steeds vaker over de gordels en hij komt er ook aardig met zn hoofd boven uit msar wat ik her en der snel lees staat er v.a ong 3 en dat duurt nog tot okt.
Wij hebben de priorifix van maxicosi, bevalt uitstekend! Na de winter gaan ze waarschijnlijk in de verkoop ;-)quote:Op zondag 28 oktober 2012 16:47 schreef bitterend het volgende:
Hoe zit dat met stoeltjes...we hebben nu de cabriofix en haar hoofdje komt bijna bij de rand.....moeten we binnenkort een nieuwe?
en welke is fijn?
Wij hebben dan geen isofix bevestiging, maar wel de Römer Kid voor beide dames. Ze zitten er goed in, wij zijn er heel tevreden over.quote:Op zondag 28 oktober 2012 16:36 schreef mikoxx het volgende:
Dit lijkt mij een fijne stoel, ook weer met isofix bevestiging. Hebben we nu ook en zit zo vast als een huis...! http://www.romerautostoel.com/romer-kidfix-sict/
Iemand toevallig ervaring met deze stoel?
ik heb een tobi te koop voo rjequote:Op zondag 28 oktober 2012 16:47 schreef bitterend het volgende:
Hoe zit dat met stoeltjes...we hebben nu de cabriofix en haar hoofdje komt bijna bij de rand.....moeten we binnenkort een nieuwe?
en welke is fijn?
maxi cosi Tobiquote:
Iris ook rond die leeftijd, ging prima.quote:Op zondag 28 oktober 2012 18:00 schreef Beessie-Jen het volgende:
Evie zat al met 2,5 in de groep 2 stoel. Vooral door haar lengte... En liene hebben we toen overgedaan naar Evie haar stoel. Zitten beide heel prima. Ook allebei van maxicosi.
Ja deze hebben wij voor Jaël maar die ruststand is het is omhoog en naar voren trekken van het zitgedeelte. Als ze heel moe is vraagt ze wel altijd of we dat willen doen dus het zal wel toch effect hebben maar op het oog zie ik niet veel verschil.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:54 schreef miss_sly het volgende:
http://www.bol.com/nl/p/m(...)rt/9200000002011422/
Deze heeft ook daadwerkelijk nog een ruststand. Het zal wel anders zijn dan een echte slaapstand, maar wellicht is het door een kleine kanteling net wat fijner voor het hoofd, zodat het minder naar voren valt.
Aha, dat moet ik eens goed uitzoeken dan! Thanx.quote:Op maandag 4 februari 2013 11:24 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik geloof dat het gordel mechanisme niet goed werkt onder de 15 kilo.
Er zijn zeker ook goedkopere merken die achterwaarts geplaats kunnen. Mijn moeder heefft voor bij haar thuis van de markt een merkloos autostoeltje die achterwaarts kan en wij hebben ook een goedkoper maar wel goedgekeurd autozitje die achterwaarts geplaats kan. Misschien eens bij babypark ofzo langsgaan?quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:57 schreef DroogDok het volgende:
Voor onze kleine is het straks ook tijd voor de stap naar een echt autostoeltje. Nu hoor ik de laatste tijd dat een achterwaarts geplaatst stoeltje (veel) veiliger zou zijn (minder letsel bij een aanrijding), zie bijvoorbeeld http://www.achterwaarts.nl.
Mijn algemene observaties van deze stoeltjes zijn:
- Duur ( > ¤400,-), niet dat dat direct een bezwaar is.
- Lijken veel ruimte in te nemen, en de auto van mijn vriendin is niet bepaald groot.
- Veel van deze type stoeltjes (cybex sirona, ellermeyer, BeSafe) hebben alleen een isofix bevestiging, de auto van mijn vriendin beschikt hier niet over.
Zij er hier al users met ervaring?
waarom vervelen, ze kunnen ook gewoon naar buiten kijken toch? Eventueel hang je een dvd-lcd ding aan de hoofdsteun van de achterbank.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 23:29 schreef Clubsoda het volgende:
Mijn grote bezwaar tegen achterwaarts zou zijn dat mijn kind zich vermoedelijk rot zou vervelen. Dat was de laatste periode met de maxi cosi ook al het geval. Ik geloof direct dat het veiliger is, maar ik vind dat toch een drempel.
Thx !quote:Op zaterdag 9 maart 2013 13:07 schreef Rixtje het volgende:
Super stoel wij hebben ze voor beide kinderen. Lekker hoog, makkelijk te bevestigen en de riem blijft handig open staan.
Ik heb de Maxi Cosi Opal bij een webshop gekocht (Eurekakids). Die kan zowel voorwaarts als achterwaarts omdat de basis draaibaar is. In Nederland vinden ze er kennelijk geen markt voor.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 21:57 schreef DroogDok het volgende:
Voor onze kleine is het straks ook tijd voor de stap naar een echt autostoeltje. Nu hoor ik de laatste tijd dat een achterwaarts geplaatst stoeltje (veel) veiliger zou zijn (minder letsel bij een aanrijding), zie bijvoorbeeld http://www.achterwaarts.nl.
Mijn algemene observaties van deze stoeltjes zijn:
- Duur ( > ¤400,-), niet dat dat direct een bezwaar is.
- Lijken veel ruimte in te nemen, en de auto van mijn vriendin is niet bepaald groot.
- Veel van deze type stoeltjes (cybex sirona, ellermeyer, BeSafe) hebben alleen een isofix bevestiging, de auto van mijn vriendin beschikt hier niet over.
Zij er hier al users met ervaring?
dank voor de feedback. Afgezien van de lastigheid met de gordel bevalt hij dus wel? En vanaf 15kg geldt het achteruitrijden is veiliger toch ook niet meer?quote:Op zaterdag 9 maart 2013 21:35 schreef octopussy het volgende:
[..]
Ik heb de Maxi Cosi Opal bij een webshop gekocht (Eurekakids). Die kan zowel voorwaarts als achterwaarts omdat de basis draaibaar is. In Nederland vinden ze er kennelijk geen markt voor.
Een prima stoel, alleen wordt het wel steeds lastiger om een dreumes in en uit de stoel te halen vanwege de autogordel die altijd in de weg zit. Ook is hij net te klein om je peuter comfortabel te laten zitten tot hij/zij 15 kilo is.
Hij bevalt zeker wel. Een klein minpuntje vind ik dat de bekleding moeilijk te verwijderen is en de bekleding van de gordels bij de schouders is helemaal niet af te halen (om te wassen). Die hebben de nare gewoonte om snel vies te worden.quote:Op zondag 10 maart 2013 07:47 schreef DroogDok het volgende:
[..]
dank voor de feedback. Afgezien van de lastigheid met de gordel bevalt hij dus wel? En vanaf 15kg geldt het achteruitrijden is veiliger toch ook niet meer?
Wij hebben de mc priorifix, fijne stoel! Hij kan hier overigens bijna weg.... ;-)quote:Op zondag 10 maart 2013 09:33 schreef Kuukske het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Römer Duo Plus? Ik zit te zoeken naar een stoeltje met Isofix. Dit is in groep 1 de enige die ik kan vinden die het heeft. Of nja, eh.. Maxi Cosi heeft alleen de Pearl. Daar moet een FamilyFix bij. Op zich niet erg, maar verder kijken dan m'n neus lang is kan geen kwaad.
Straks 'ns stoeltjes passen met de kleine man. Hij heeft nu nog zo'n 2 centimeter in de groep 0-stoel over.
Wij hebben de Römer Duo Plus, het is een prima stoel.We zijn er tevreden over. Hmmmm, we hebben er drie trouwens: mijn auto, mijn man zijn auto en de auto van mijn ouders. Ik kan hem dus aanbevelen maar ik heb geen ervaring met andere stoeltjes...quote:Op zondag 10 maart 2013 09:33 schreef Kuukske het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Römer Duo Plus? Ik zit te zoeken naar een stoeltje met Isofix. Dit is in groep 1 de enige die ik kan vinden die het heeft. Of nja, eh.. Maxi Cosi heeft alleen de Pearl. Daar moet een FamilyFix bij. Op zich niet erg, maar verder kijken dan m'n neus lang is kan geen kwaad.
Straks 'ns stoeltjes passen met de kleine man. Hij heeft nu nog zo'n 2 centimeter in de groep 0-stoel over.
Ik had (toen we nog twee auto's hadden) in de ene auto de Pearl en in de andere de Tobi, maar ik heb nooit het gevoel gehad dat de een groter of kleiner dan de ander was, maar juist dat de stoel vrijwel identiek is qua grootte en zit.quote:Op maandag 11 maart 2013 20:53 schreef mefke79 het volgende:
Kuukske, er zijn ook andere stoeltjes van MC die met isofix werken, maar dat zijn oudere modellen. Ze zetten nu erg in op de familyfix base. Volgens de site van mc kan kind erin tot circa 4 jaar. Ehm, dat gaat em echt niet worden hier en dan hebben wij een tobi. Als ik kijk naar die Pearl lijkt het kleiner.
Ik heb nog even na gevraagd hoe het nou zit met die 15 kilo en de gordel. Als je een lege maxi cosi of een lege 1 stoel in de gordel zet, werkt de gordel gewoon, dus dat kan het probleem niet zijn. Waarschijnlijk wordt de 15 kilo gezegd omdat de krachten die vrijkomen bij een frontale aanrijding zo groot zijn dat de gordel te hard tegen de ribbenkast zou komen.
Het is veiliger, en afhankelijk van de auto (en de vorm van de achterbank ) heb ik de familyfix met Pearl sneller van de ene auto in de andere dan de Tobi.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:18 schreef Tante_Soesa het volgende:
Misschien een domme vraag hoor maar wat is precies het voordeel van Isofix/Familyfix bij een vervolgstoeltje? Bij een Maxi Cosi kan ik het me heel goed voorstellen omdat je die ook vaak (althans, wij dan) mee de auto uitneemt maar een vervolgstoel zal je niet zo snel mee gaan lopen sjouwen denk ik? Is het veiliger?
Wij zijn ons een beetje alvast aan het oriënteren op een vervolgstoel (groep 1) maar ik vind het ook maar lastig hoor!
Je zoekt dus eigenlijk een Pearl.... dan zou ik de aanbiedingen eens goed bekijken, volgens mij worden elk jaar rond oktober de nieuwe kleuren geīntroduceerd, dus dan beginnen ze de oude kleuren in de aanbieding te doen, en inmiddels moeten ze toch bijna gaan stunten met de oude kleuren denk ik.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:27 schreef Kuukske het volgende:
De FamilyFix hebben we er nu idd bij moeten kopen. Op zich niet heel rampzalig. We willen graag nog een tweede, maar niet op korte termijn. De CabrioFix kan er ook op, dus dan hebben we dat vast. Tegen de tijd dat Billie naar een groep 2-stoel gaat kan alles weer gebruikt worden.
Wij hadden een easyfix en ik vond het ontzettend praktisch!quote:Op dinsdag 12 maart 2013 09:50 schreef Leandra het volgende:
Het "fix" gedeelte van de naam wijst naar Isofix, de Easybase is dan weer een base voor de MC die je met de gordel vastmaakt.
Edit: de EasyFix kan met de gordel en isofix.
Dus;
- EasyFix met gordel en isofix (alleen voor CabrioFix) Niet meer op de MC-site te vinden, dus babyparklinkje.
- EasyBase alleen met gordel (alleen voor Pebble/CabrioFix)
- FamilyFix alleen met isofix maar weer voor zowel de Pebble/Cabriofix als de Pearl.
omdat een kind van die leeftijd niet in de gordel mag. Die werkt wel, maar er komen zo veel krachten vrij dat het lichaam daar niet tegen kan. Dat is ook de reden dat achterstevoren zoveel veiliger is. Je rug wordt dan tegen het stoeltje gedrukt (bij frontale aanrijding) en je rug is sterker dan je buikholte.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:22 schreef octopussy het volgende:
Het groep 2/3 stoeltje van X2fix Cybex wat we hebben (zie eerder in dit topic) heeft 2 armen die je direct op de isofix beugel kan vastklikken.
Die stoel zit echt muurvast. De autogordel is er dus 'alleen' nog om het kind te beveiligen.
Snap niet dat dat systeem niet in de stoeltjes zit van groep 0 tm 2.
Wij hadden in de auto van N een FamilyFix, en in mijn auto een EasyBase2, en het is idd enorm praktisch met een groep 0 stoeltje.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 12:26 schreef Troel het volgende:
[..]
Wij hadden een easyfix en ik vond het ontzettend praktisch!
dat wordt een verplichting ergens rond 2015quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:07 schreef Nijna het volgende:
Wat was dat nou laatst over achteruit vervoeren, tot was het 4 jaar? Ik ben wel benieuwd hoe ze dat voor zich zien. Ik denk dat het in heel veel auto's niet past...
Waar laat je de benen van die kinders dan, in hun nek?
Prima als er mooie oplossingen voor zijn, maar het moet natuurlijk wel haalbaar zijn, zulke maatregelen...
Of wordt het een advies en geen verplichting?
Mijn 4-maander is al 9 kgquote:Verplicht achterwaarts vervoeren tot leeftijd van 15 maanden, de huidige R44-regelgeving staat vooruitkijken vanaf 9kg toe;
Een beetje nadenkende ouder handelt daar niet naar natuurlijk en gaat pas een grotere stoel kopen als het hoofd boven de schaal van de MC uitkomt.quote:
De site achterwaarts.nl zegt dit over dat lekker zitten:quote:Op woensdag 13 maart 2013 11:07 schreef Nijna het volgende:
Wat was dat nou laatst over achteruit vervoeren, tot was het 4 jaar? Ik ben wel benieuwd hoe ze dat voor zich zien. Ik denk dat het in heel veel auto's niet past...
Waar laat je de benen van die kinders dan, in hun nek?
Prima als er mooie oplossingen voor zijn, maar het moet natuurlijk wel haalbaar zijn, zulke maatregelen...
Of wordt het een advies en geen verplichting?
quote:Er is toch niet voldoende ruimte voor de voeten?
Jawel hoor, kinderen zorgen zelf dat ze comfortabel zitten in de stoel. Zij zullen de voeten vaak tegen of op de achterbank leggen of vaak gaan ze met O-benen zitten. Kinderen hebben nog veel kraakbeen en vinden het niet vervelend en hebben geen last om op deze manier te gaan zitten.
Ruben kwam qua gewicht niet eens in de richting, maar juist qua hoofd wel onveilig. Die is dus relatief vroeg overgegaan naar de volgende. Jochem was ook vrij snel groot, maar was ook wel zwaarder alquote:Op woensdag 13 maart 2013 12:48 schreef laziness het volgende:
[..]
Een beetje nadenkende ouder handelt daar niet naar natuurlijk en gaat pas een grotere stoel kopen als het hoofd boven de schaal van de MC uitkomt.
Die 9kg is volgens mij het minimale gewicht dat nodig is om de groep 1 stoel veilig te laten zijn.
Maar ik zie ze hier in het babytopic ook genoeg hoor die het een sport lijken te vinden om hun kind zo vroeg mogelijk over te doen naar een groep 1 stoel. Maar goed dat mag dus binnenkort sowieso niet meer.
True, maar mijne is ook groot.. Die past niet net zoals zn zus tot zn eerste verjaardag in de mc verwacht ik.quote:Op woensdag 13 maart 2013 12:48 schreef laziness het volgende:
[..]
Een beetje nadenkende ouder handelt daar niet naar natuurlijk en gaat pas een grotere stoel kopen als het hoofd boven de schaal van de MC uitkomt.
Die 9kg is volgens mij het minimale gewicht dat nodig is om de groep 1 stoel veilig te laten zijn.
Maar ik zie ze hier in het babytopic ook genoeg hoor die het een sport lijken te vinden om hun kind zo vroeg mogelijk over te doen naar een groep 1 stoel. Maar goed dat mag dus binnenkort sowieso niet meer.
De meeste juist met een gordel. Die met isofix zijn nog in de minderheid.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:03 schreef kaatjejannie het volgende:
Kan zo'n achterwaartse stoel dan ook met de gordels in de auto? Wij hebben zo'n fix systeem niet in de auto.
En dan gaat het verhaaltje wat daar bijstaat nog nergens over:quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:23 schreef Kuukske het volgende:
Ik zag bij BabyPark zo'n stoel. Ik vind het behoorlijke bakbeesten.
http://www.babypark.nl/au(...)-1/cybex-sirona.html
Leuk dat bewezen is dat achterwaarts vervoer 80% veiliger is, maar de regel daarboven zegt juist dat dat stoeltje voor kinderen van 1-4 jaar voorwaarts gebruikt wordt, en alleen van 0-9 maanden achterwaarts.... net als alle andere groep 0 stoeltjes.quote:De Sirona van Cybex is geschikt voor kinderen van 0-4 jaar en is één van de meest veilige autostoeltjes. De autostoel kan zowel voorwaarts (1-4 jaar) als achterwaarts (0-9 mnd) in de auto met het Isofix systeem gemonteerd worden. Onlangs is bewezen dat achterwaarts vervoer in de auto maar liefst 80% veiliger is ten opzichte van een autostoeltje die voorwaarts gericht is.
Dat viel mij ook op idd. Staat bij andere stoeltjes ook:quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dan gaat het verhaaltje wat daar bijstaat nog nergens over:
[..]
Leuk dat bewezen is dat achterwaarts vervoer 80% veiliger is, maar de regel daarboven zegt juist dat dat stoeltje voor kinderen van 1-4 jaar voorwaarts gebruikt wordt, en alleen van 0-9 maanden achterwaarts.... net als alle andere groep 0 stoeltjes.
Dat komt uit de manual die we gedownload hebben, ik zal een dezer dagen het boekje eens uit de auto halen, kijken of het in de Nederlandse versie ook staat.quote:Saab recommends rearward facing restraints for children 3 and under.
Volvo adviseert dat ook. Volvo heeft zelf ook kinderstoelen, konden we bij de lease mee bestellen.quote:Op woensdag 13 maart 2013 14:41 schreef Leandra het volgende:
Overigens las ik dit in de gebruiksaanwijzing van onze auto:
[..]
Dat komt uit de manual die we gedownload hebben, ik zal een dezer dagen het boekje eens uit de auto halen, kijken of het in de Nederlandse versie ook staat.
Ik gok dat dat bij Saab geen optie meer isquote:Op woensdag 13 maart 2013 15:08 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Volvo adviseert dat ook. Volvo heeft zelf ook kinderstoelen, konden we bij de lease mee bestellen.
quote:Auto's en zitjes zijn beter op elkaar afgestemd. I-size zitjes passen op ieder "I-size ready" gelabelde zitplaats. Autofabrikanten voorzien nieuwe auto's van deze labels. Dit lost ook het probleem op van de onuidelijkheid rond universele en niet-universele zitjes in de R44 norm.
En wat ik helemaal vreemd vind: in mijn zoektocht naar een fatsoenlijk autostoeltje kwam de Maxi Cosi Priori als een van de betere stoeltjes naar voren en de Ellermeyers (en aanverwanten) maar matig tot slecht, maar die laatsten worden dan nu wel opeens aangeraden om je kind achterwaarts in te vervoeren door diezelfde consumentenbondquote:Huidige R44- en nieuwe I-size regelgeving tijdelijk samen
Zitjes die goedgekeurd zijn onder de R44-regelgeving mogen voorlopig nog worden verkocht. Als I-size volledig (in drie fasen) is ingevoerd zullen de oudere zitjes van de markt verdwijnen. Fase 1 (vanaf juni 2013) geldt voor isofix-zitjes met zitschaal, fase 2 voor grotere iso-fixzitjes zonder zitschaal, fase 3 voor zitjes met gordelbevestiging.
Mijn papa woont in zweden ,dus zweedse martkplaats is vrij ideaal voor onsquote:Op vrijdag 15 maart 2013 13:32 schreef octopussy het volgende:
Ticoo, het loont ook wel om op Amazon te kijken in bijvoorbeeld Duitsland of Engeland. Daar zijn de stoeltjes een stuk goedkopen dan in Nederland en vaak geen verzendkosten.
Nou ja, dát dus. De cijfers die ze presenteren zijn helemaal niet gebaseerd op kinderen in autostoeltjes maar op aanrijdingen in het algemeen! Én dan nog alleen maar op degene die het zwaarst gewond was in de auto. De rest van de inzittenden tellen niet eens mee. De cijfers zijn gebaseerd op gegevens van 20 jaar geleden! Met auto's van 20 jaar geleden (sterker nog 30% van de auto's uit het onderzoek waren van bouwjaar vķķr 1985 en 36% van bouwjaar 1985-1990).quote:Op vrijdag 15 maart 2013 14:22 schreef mefke79 het volgende:
Ik zag het ook Asy, leuk bedacht maar niet iedereen koopt elk jaar (of twee jaar) een nieuwe auto of rijdt een lease-bak.
Bovendien vraag ik me echt af hoe je dat moet combineren met een kleine auto en lange ouders. Wij kregen al problemen met de oudste in de Tobi en de stoelen in de achterste stand in de Twingo. En dat is wel een compact autootje maar er zijn echt modellen met nog veel minder ruimte op de achterbank. En hoe ga je dat doen met een kind van 15 maanden (en dus genoeg kilo's), drie deuren en achterwaarts op de stoel zetten? Kind erin zetten als de stoel er al staat is lastig en stoel + kind tillen lijkt me een uitdaging.
Dat van die frontale aanrijding tov de achterwaartse aanrijding ga ik eens thuis navragen, misschien dat mijn man daar meer van weet. google was sneller
Hier staat een tabel met uitleg. Site lijkt me weinig mis mee, er wordt verwezen naar een onderzoek door de SWOV
Komt er op neer dat de frontale botsing vaker voorkomt en ook vaker letsel oplevert. Gevolgd door zijwaarts-frontaal en achterwaarts-frontaal. Frontaal tegen de muur is ook gevaarlijk volgens dat onderzoek. Enige opmerking die ik er bij wil maken...het is een onderzoek uit 2000 met data uit de jaren 90. Er is sindsdien het een en ander veranderd in het verkeer met andere airbags (zij airbags, ruit airbags ed) en de enorme kreukelzone tbv voetgangers bijvoorbeeld.
Dat zeg ik niet, maar wel dat dát specifieke onderzoek in elk geval niet representatief is voor deze tijd.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:51 schreef Ticootje het volgende:
tuurlijk weten de fokvrouwen het weer beter.
Nee, het is allemaal onzin en daarom wordt het ook ingevoerd. Puur om ons te pesten. Niet omdat het veiliger is.
Sorry dat we kritisch zijn Dit is natuurlijk ook wel weer heel handig om de oude stoeltjes uit de omloop te halen en mensen te dwingen om nieuwe stoeltjes te kopen (want veiliger en wetgeving blabla).quote:Op zaterdag 16 maart 2013 18:51 schreef Ticootje het volgende:
tuurlijk weten de fokvrouwen het weer beter.
Nee, het is allemaal onzin en daarom wordt het ook ingevoerd. Puur om ons te pesten. Niet omdat het veiliger is.
Idd, dat vind ik ook jammer.quote:Op zaterdag 16 maart 2013 20:56 schreef mrien het volgende:
Ik vind het zo jammer dat er zo weinig groep 2 stoelen zijn met een eigen gordel. Dus dat je je kind niet vast maakt met de "grote" gordel (de stoel wel natuurlijk) maar dat er nog een eigen 3 punts gordel zit.
Ik zag er van de week 1 in de gamma folder, maar dat was voor het eerst dat ik er zo 1 zag.
Landen om ons heen? We hebben het alleen over een paar scandinavische landen en Amerikaquote:Op zaterdag 16 maart 2013 19:47 schreef Ticootje het volgende:
Te ver doorschieten?
Landen om ons heen vervoeren kinderen al op die manier. Maar als je het allemaal overdreven vindt dan doe je het toch niet? Wat is de kans nou dat je een dodelijk ongeluk krijgt? Vroeger zat ik echt niet tot 1,35m in een stoel, en zeker lange ritten gewoon los op de bank. Inzichten veranderen.
Ik kwam deze net tegen, ziet er al wat beter uit dan de goedkopere versie ervanquote:Op zaterdag 16 maart 2013 21:23 schreef Sonnetje85 het volgende:
[..]
Idd, dat vind ik ook jammer.
Ik wil Floris straks doorschuiven als Elise naar de vervolgstoel gaat, maar tis hopen dat ie dan zwaar genoeg is, plus dat ik het fijner vind als ie wat vaster zit dan alleen met gordel.
Nou ja voorlopig niet aan de orde nog, maar toch.
Ha die hadden wij ook , maar om die riemen te verstellen dat ding is stuk !!! Nu dus op martkplaats nieuwe zoeken en de bekleding overzettenquote:Op zondag 17 maart 2013 21:54 schreef bitterend het volgende:
Ben echt heel blij met onze MC Tobi super stoel is het
dat ding om de gordels losser te maken wil niet meer in de losstand is intern iets in afgebroken.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:14 schreef bitterend het volgende:
Stuk?? hoezo dat? dat ding is hartstikke stevig (riemen)
Ik ben 2,5 uur bezig geweest om erachter te komen wat er stuk was. Maar er was een plastic stuk afgebroken in het systeem zelf. Daardoor stond de gordel altijd vast maar kon je hem niet meer lostrekken. Het mechanisme dat het klemmetje wegduwde werkte door het losbreken van het plastic onderdeel niet meer.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:14 schreef bitterend het volgende:
Stuk?? hoezo dat? dat ding is hartstikke stevig (riemen)
waar verkopen ze die?quote:Op maandag 18 maart 2013 19:20 schreef Ticootje het volgende:
http://www.brio.net/To_Go_Car_seats/Car_seats/Zento.aspx
Deze gaan we waarschijnlijk voor.
Zweden. Nieuw 280 eu. Op marktplaats tussen de 80 en 150.quote:
ok had eigenlijk gehoopt op een Nederlands winkel of webshop. Maar ik ga zelf eens zoekenquote:Op maandag 18 maart 2013 19:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Zweden. Nieuw 280 eu. Op marktplaats tussen de 80 en 150.
We moeten er 4 hebben natuurlijk.
je zou bijna een shop beginnen hierquote:Op maandag 18 maart 2013 19:35 schreef DroogDok het volgende:
[..]
ok had eigenlijk gehoopt op een Nederlands winkel of webshop. Maar ik ga zelf eens zoeken
Waarschijnlijk kun je ze gewoon online kopen en dan laten verschepen. Dat moeten wij ook.quote:Op maandag 18 maart 2013 19:35 schreef DroogDok het volgende:
[..]
ok had eigenlijk gehoopt op een Nederlands winkel of webshop. Maar ik ga zelf eens zoeken
Same here.... ook aan het kijken voor de volgende stap.quote:Op woensdag 26 juni 2013 00:15 schreef Sonnetje85 het volgende:
Zo even een schop.
Ik,ben me aan het oriënteren op de volgende stoel voor Floris. Aangezien zijn zus de maxi cosi steeds vervelender lijkt te vinden, moeten we gaan doorschuiven.
Ik ben aan het kijken naar de maxi cosi rodi en de romer kid plus.
Iemand ervaring met de stoelen? En waarom voor die stoel gekozen?
Je ziet toch weleens tests voorbij komen waarin de goedkopere zitjes gewoon een slecht oordeel krijgen. Geen idee of de Hema stoeltjes weleens getest zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2013 07:37 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Same here.... ook aan het kijken voor de volgende stap.
Maar waar ik vooral naar keek zijn de verschillende modellen van MaxiCosi (gewoon omdat we daar altijd veel plezier van hebben gehad) maar ook prijstechnisch kijken...
Zo wil ik echt niet besparen op de veiligheid vna mijn kind, maar waarom is eenzelfde stoeltje van bv. de Hema bijna de helft in het geld. Is het echt even goed als de MC-varianten?
En wat is het concrete verschil tussen een MC Rodi XP en en de Rodi SPS... (99 en 119 euro ongeveer) en dan die van de Hema (65 euro)...
Ja klopt, dat is ook wat bij mij meespeelt... echter heb ik tot op heden nog geen enkele test kunnen vinden (ben ook geen lid van de cnsumentenbond of zo)quote:Op woensdag 26 juni 2013 07:41 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Je ziet toch weleens tests voorbij komen waarin de goedkopere zitjes gewoon een slecht oordeel krijgen. Geen idee of de Hema stoeltjes weleens getest zijn.
Om welke gewichtsklasse gaat het, dan kijk ik ff bij de consumentenbondquote:Op woensdag 26 juni 2013 07:54 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ja klopt, dat is ook wat bij mij meespeelt... echter heb ik tot op heden nog geen enkele test kunnen vinden (ben ook geen lid van de cnsumentenbond of zo)
S ging van een bruine/beige naar een rodequote:Op woensdag 26 juni 2013 10:14 schreef _NIKKI_ het volgende:
L. mist de leuningen geloof ik ook niet. Wij hebben wel een maand moeten wachten op de roze variant, maar dat had madame er wel voor over. Maarja als je van een blauwe stoel naar een roze gaat is dat ook wel heel tof.
De merken uit de quote zijn dan weer niet getest door de CB in groep 2quote:Met het goedkeuringsnummer kun je ook de herkomst van een zitje achterhalen. Zitjes van Team Tex bijvoorbeeld worden vaak onder allerlei verschillende namen (Safety Baby, Nania, Safety Brehat, Hema) op de markt gebracht. Met het goedkeuringsnummer (vermeld in de productvergelijker) kun je nagaan wie de fabrikant van het zitje is.
Ja klopt!quote:Op woensdag 26 juni 2013 10:17 schreef _NIKKI_ het volgende:
Droogdok, lijnloos is geinteresseerd in een groep 2 stoel. Gewichtsklasse 15-36 kilo is dat volgens mij.
Zie de post voor jequote:Op woensdag 26 juni 2013 10:25 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Ja klopt!
En dan zowel isofix als non isofix...
Fijn droogdok!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |