En als er geen hectiek is, dan creëert de Telegraaf het zelf welquote:Op zondag 10 juli 2011 23:38 schreef j0rdiiii het volgende:
Hectische uitzending aldus de Telegraaf man
Dan kijk je niet.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:39 schreef inZanity het volgende:
Wat een kutgasten zeg. Die nerd was ik langer zat met z'n wijze praat, een hijger, en iemand die op een manier praat alsof er net een ramp is gebeurt van enorme omvang. Saai kutpragramma is het eigenlijk ook.
Ik moest hardop lachenquote:Op zondag 10 juli 2011 23:39 schreef inZanity het volgende:
Wat een kutgasten zeg. Die nerd was ik langer zat met z'n wijze praat, een hijger, en iemand die op een manier praat alsof er net een ramp is gebeurt van enorme omvang. Saai kutpragramma is het eigenlijk ook.
Tour du Jour gaat idd ook nergens overquote:Op zondag 10 juli 2011 23:39 schreef Cara het volgende:
komt er nou morgen een?
trouwens, ik ben geen super fan van dit programma maar ik hoop dat Tour du Jour wat kan opsteken van de wijze hoe je de actualiteit moet behandelen!
Grappig tochquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[lelijk amsterdams accent]Wat vind ik van het hedendaags feminisme?[/accent]quote:
ken het gevoelquote:Op zondag 10 juli 2011 23:39 schreef PirE het volgende:
Ter ontspanning maar even overschakelen naar Veronica. Totaal 7 uur aan wielrennen gezien. 4 uur wedstrijd, 3 uur napraten...
quote:stevendejonghSteven de jongh
Flecha is stiff and full off good motivation ! Let's hope the best ! Support him the next days if he continues. Same for #hoogerland .
quote:Op zondag 10 juli 2011 23:40 schreef alors het volgende:
[..]
[lelijk amsterdams accent]Wat vind ik van het hedendaags feminisme?[/accent]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 10 juli 2011 23:40 schreef Snuf. het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Als je je heel de tijd zit te ergeren en gaat lopen schreeuwen dat het een kutprogramma is kun je dat toch oplossen door niet te kijken? Niet Spartaanquote:
Telegraaf dude zou er niet misstaanquote:Op zondag 10 juli 2011 23:39 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Tour du Jour gaat idd ook nergens over
Als er wat beters op was geweest, had ik dat waarschijnlijk ook wel gedaan..quote:Op zondag 10 juli 2011 23:41 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Als je je heel de tijd zit te ergeren en gaat lopen schreeuwen dat het een kutprogramma is kun je dat toch oplossen door niet te kijken? Niet Spartaan
Die reclame over groningen is zo mogelijk nog erger.quote:
Ik kijk sowieso vrijwel nooit TV, alleen wielrennen en voetbal, al kijk ik dat ook meestal via internet.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:44 schreef inZanity het volgende:
[..]
Als er wat beters op was geweest, had ik dat waarschijnlijk ook wel gedaan..
Grunnquote:Op zondag 10 juli 2011 23:45 schreef Niox het volgende:
[..]
Die reclame over groningen is zo mogelijk nog erger.
Ahaquote:Op zondag 10 juli 2011 23:43 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ik ben officieel afgehaakt. Klagen is te makkelijk.
Postduif mag idd wel weg, ik vind Gert wel een ontdekkingquote:Op zondag 10 juli 2011 23:48 schreef BechirPSV het volgende:
Tour du jour is gewoon te commercieel, een presentator die niet veel verstand ervan heeft zorgt al snel voor inhoudelijk mankement. Dan heb je ook nog gasten van likmevestje en slechte themas als de postduif die telkens terugkomen. Ik vind Vi veel leuker dan Studio Voetbal maar bij de tour zie ik toch liever de NOS
Gefeliciteerd! Tour 2011 is d'r ook nog.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:43 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Ik ben officieel afgehaakt. Klagen is te makkelijk.
Tour de Jour is tenminste vermakelijk, avondetappe slaapverwekkend. En waarom zou de presentator er verstand van moeten hebben? Hij zit er om het gesprek te leiden en niet om er verstand van te hebben daar zijn de gasten voor.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:48 schreef BechirPSV het volgende:
Tour du jour is gewoon te commercieel, een presentator die niet veel verstand ervan heeft zorgt al snel voor inhoudelijk mankement. Dan heb je ook nog gasten van likmevestje en slechte themas als de postduif die telkens terugkomen. Ik vind Vi veel leuker dan Studio Voetbal maar bij de tour zie ik toch liever de NOS
quote:Op zondag 10 juli 2011 23:52 schreef inZanity het volgende:
[..]
Tour de Jour is tenminste vermakelijk, avondetappe slaapverwekkend. En waarom zou de presentator er verstand van moeten hebben? Hij zit er om het gesprek te leiden en niet om er verstand van te hebben daar zijn de gasten voor.
Bedankt.quote:Op zondag 10 juli 2011 23:51 schreef Nober het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Tour 2011 is d'r ook nog.
Nou bijvoorbeeld om ervoor te zorgen dat niet alle inhoudelijke discussies afgekapt worden omdat een dominante presentator het niet aan staat, Het kan wel een presentator die er geen verstand van heeft, maar dan moet ie de gesprekken gewoon laten uitrollen. Genee is prima voetbalpresentator. Late we het daar op houdenquote:Op zondag 10 juli 2011 23:52 schreef inZanity het volgende:
[..]
Tour de Jour is tenminste vermakelijk, avondetappe slaapverwekkend. En waarom zou de presentator er verstand van moeten hebben? Hij zit er om het gesprek te leiden en niet om er verstand van te hebben daar zijn de gasten voor.
Nog een keer die truiquote:Op maandag 11 juli 2011 00:01 schreef j0rdiiii het volgende:
Nog niet de tijd gehad om te zappen, is Mart alweer terug.
Harry is inmiddels bejaard en door vrijwel heel Nederland uitgekotst.quote:Op maandag 11 juli 2011 00:41 schreef Waaghals het volgende:
Ik dacht echt dat het Harry Vermeegen was
Lenzen vergeten in te doen ofzo.quote:Op maandag 11 juli 2011 00:41 schreef Waaghals het volgende:
Ik dacht echt dat het Harry Vermeegen was
Maar Giphart is inmiddels een look-alikequote:Op maandag 11 juli 2011 00:42 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Harry is inmiddels bejaard en door vrijwel heel Nederland uitgekotst.
Ik vind het persoonlijk wel meevallen.quote:Op maandag 11 juli 2011 00:44 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Maar Giphart is inmiddels een look-alike
Hier nog 1quote:Op maandag 11 juli 2011 00:44 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Maar Giphart is inmiddels een look-alike
Daarom zit hij bij SBSquote:Op maandag 11 juli 2011 00:42 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Harry is inmiddels bejaard en door vrijwel heel Nederland uitgekotst.
Hans Dorrestijn lijkt er nog meer op inderdaad.quote:
Gert is me net iets te bewust van het feit dat ie een cultheld aan het worden is... het komt nep overquote:Op zondag 10 juli 2011 23:49 schreef timm_95 het volgende:
[..]
Postduif mag idd wel weg, ik vind Gert wel een ontdekking
Hij heeft voor deze rol gesolliciteerd en is hiervoor ook aangenomen, niet om wat anders te doenquote:Op maandag 11 juli 2011 10:53 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Gert is me net iets te bewust van het feit dat ie een cultheld aan het worden is... het komt nep over
En dat voor zo'n kutpragramma.quote:Op maandag 11 juli 2011 10:30 schreef ItaloDancer het volgende:
Bijna 1,8 miljoen zelfs, en 1,2 miljoen voor de live-uitzending
Het komt allemaal voort uit verveling. Naar onbenullen als Knevel & Van den Brink kijken ook 1 miljoen mensen.quote:
Triest.quote:
quote:Idee 6: Alle Basken van Euskaltel een cursus sturen geven.
Uiteindelijk vist hij toch achter het net.quote:Op maandag 11 juli 2011 14:02 schreef Specularium het volgende:
[..]
Een vaatje Hollandse Nieuwe een overhemd aandoen geeft hetzelfde effect in dit geval.
Beter een cursus vallen. Hoe voorkom ik bv. breuken... Allemaal in de leer bij Kessler, dat heb ik uit een ander topicquote:
Dankzij die Franse idioten die Johnny en Flecha ondersteboven rijdenquote:Op maandag 11 juli 2011 16:05 schreef forzaudinese het volgende:
zo dat is zeker niet slecht1,8 miljoen kijkers gister !en naar de etappe zelf 1,2 miljoen.
Als er een iemand erger is dan Smeets, dan is het toch zeker Dijkshoorn. Ik wordt echt met de minuut meer moe van die man.quote:
quote:Op maandag 11 juli 2011 18:37 schreef JeanRobic het volgende:
[..]
Als er een iemand erger is dan Smeets, dan is het toch zeker Dijkshoorn. Ik wordt echt met de minuut meer moe van die man.
Mag jij dat vinden? Ja dat mag jij vinden!quote:Op maandag 11 juli 2011 18:37 schreef JeanRobic het volgende:
[..]
Als er een iemand erger is dan Smeets, dan is het toch zeker Dijkshoorn. Ik wordt echt met de minuut meer moe van die man.
Tien jaar geleden begon ie op Fok.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:37 schreef JeanRobic het volgende:
[..]
Je, die tenenkrommend slechte stukjes over BB als columnist van Fok!.quote:
Menig discussie met hem gehad of Robin Anet en Ed.quote:Op maandag 11 juli 2011 18:59 schreef golfer het volgende:
[..]
Je, die tenenkrommend slechte stukjes over BB als columnist van Fok!.
Was toen al volkomen humorloos, die man.
Hoe is het toch mogelijk. Je wéét het toch....quote:Op maandag 11 juli 2011 20:20 schreef timm_95 het volgende:
Kolobnev de eerste: http://www.lequipe.fr/Cyc(...)olobnev-positif.html
Hij voelt zich kloten.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:11 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik ben benieuwd wat Steven de Jongh te melden heeft over de situatie van Wiggins. En ook hoe Kloden zich voelt
Kloden? Die rijdt niet bij Sky.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:11 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik ben benieuwd wat Steven de Jongh te melden heeft over de situatie van Wiggins. En ook hoe Kloden zich voelt
Klaag niet, komt omdat er andere programma's zijn qua planningquote:Op maandag 11 juli 2011 22:36 schreef Eenskijken het volgende:
fuuu waarom is het de ene dag 22.45.. dan weer 23.00... dan weer 23.15... dan weer 22.45..
echt heel irritant
Heel irritant inderdaad, 11 uur is voor mij echt te laat door de weekquote:Op maandag 11 juli 2011 22:36 schreef Eenskijken het volgende:
fuuu waarom is het de ene dag 22.45.. dan weer 23.00... dan weer 23.15... dan weer 22.45..
echt heel irritant
Maar is Mart ongeacht het tijdstip altijd scherp? Ja, hij is altijd messcherp.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:36 schreef Eenskijken het volgende:
echt heel irritant
Grootste onzin die er is eigenlijk, want P&W/K&vdB begint ook altijd om 23.00 (soms 5 minuten eerder/later).quote:Op maandag 11 juli 2011 22:40 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Klaag niet, komt omdat er andere programma's zijn qua planning
Ja, maar die zijn dan ook alleen doordeweeks, Mart is doordeweeks altijd ook wel ong. op dezelfde tijdquote:Op maandag 11 juli 2011 22:41 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Grootste onzin die er is eigenlijk, want P&W/K&vdB begint ook altijd om 23.00 (soms 5 minuten eerder/later).
Ook dat is weer grote onzin, daarin zit zeker een half uur marge.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:43 schreef timm_95 het volgende:
[..]
Ja, maar die zijn dan ook alleen doordeweeks, Mart is doordeweeks altijd ook wel ong. op dezelfde tijd
Vandaag: 23:05quote:Op maandag 11 juli 2011 22:43 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ook dat is weer grote onzin, daarin zit zeker een half uur marge.
De zomerprogrammering doet weer zijn werk hé.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:43 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ook dat is weer grote onzin, daarin zit zeker een half uur marge.
wie bedoel je? zonneveld vind ik beter dan waterreus in de show..quote:Op maandag 11 juli 2011 22:45 schreef Appelmoesmaker het volgende:
Waterreus was tenminste nog leuk om naar te luisteren ipv van die papzak de laatste dagen
Skibby Ronde van Vlaanderen...quote:Op maandag 11 juli 2011 22:47 schreef RedFever007 het volgende:
Net bij Nieuwsuur die auto die over die fiets reed![]()
Had het beeld nog nooit gezien, nu dus wel WTF
Jakobs >>>>> Zonneveldquote:Op maandag 11 juli 2011 22:48 schreef JimboSlice het volgende:
Zonneveld is een beetje te serieus wat mij betreft. In elke zin moet hij een punt maken en hij is 9 van de 10 keer verongelijkt. Ik vind het een beetje een flapdrol dus.
Ja zonneveld, kon er even niet op komen. Ik vind waterreus veel gepassioneerder overkomen, zonneveld vind ik maar een droogkloot.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:46 schreef Eenskijken het volgende:
[..]
wie bedoel je? zonneveld vind ik beter dan waterreus in de show..
Zit je in China en is youtube en google geblokkeerd?quote:Op maandag 11 juli 2011 22:47 schreef RedFever007 het volgende:
Net bij Nieuwsuur die auto die over die fiets reed![]()
Had het beeld nog nooit gezien, nu dus wel WTF
Leuk, afgelopen donderdag: 23.19, en het is ook al rond 22.45 begonnen.quote:Op maandag 11 juli 2011 22:44 schreef timm_95 het volgende:
[..]
Vandaag: 23:05
Morgen: 23:00
Overmorgen: 23.05
Jakobs is wel een mooi figuur, maar na verloop van tijd lijkt hij me een beetje vermoeiend. Ik moet bekennen dat ik maar een keer TDJ heb gekeken, dus misschien valt het mee. Ik zie liever Boogerd er af en toe bij zitten en zo niet gewoon twee gasten.quote:
hahaquote:Op maandag 11 juli 2011 22:50 schreef Nober het volgende:
[..]
Zit je in China en is youtube en google geblokkeerd?
Was ook de irritatie van Mart die wisselende begintijden....quote:Op maandag 11 juli 2011 22:50 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Leuk, afgelopen donderdag: 23.19, en het is ook al rond 22.45 begonnen.
Journalistenquote:Op maandag 11 juli 2011 22:48 schreef JimboSlice het volgende:
Zonneveld is een beetje te serieus wat mij betreft. In elke zin moet hij een punt maken en hij is 9 van de 10 keer verongelijkt. Ik vind het een beetje een flapdrol dus.
En de politiek wil Mart voor altijd en eeuwen de avondetappe laten presenteren: http://www.volkskrant.nl/(...)k-dit-ongedaan.dhtmlquote:Op maandag 11 juli 2011 22:54 schreef Ajacied422 het volgende:
Genoeg te zien volgens Mart en te horen.
Ze gunnen ons dus echt helemaal niets!quote:Op maandag 11 juli 2011 22:57 schreef pennyfarthing het volgende:
[..]
En de politiek wil Mart voor altijd en eeuwen de avondetappe laten presenteren: http://www.volkskrant.nl/(...)k-dit-ongedaan.dhtml
Ja, schreef ik vanmiddag al:quote:Op maandag 11 juli 2011 22:57 schreef pennyfarthing het volgende:
En de politiek wil Mart voor altijd en eeuwen de avondetappe laten presenteren: http://www.volkskrant.nl/(...)k-dit-ongedaan.dhtml
quote:Op maandag 11 juli 2011 17:42 schreef golfer het volgende:
De ouderenpartij van Jan Nagel komt in actie voor Mart:
http://www.depers.nl/ente(...)ts-moet-blijven.html
Je post niet gezien. Maar twee keer mag wel. Misschien helpt het om Mart in het zadel te houden.quote:
Nee, hele finale wordt weer uitgezonden./quote:Op maandag 11 juli 2011 23:08 schreef Morpheus2002 het volgende:
Is het weg? Dan kan ik terug zappen.
wat bezielt ze dat nou uit te zenden??quote:
quote:
Het zit hier nogal diepquote:
Geen idee maar meteen met kanker gaan schelden is nog veel triester.quote:
Toen heb ik zo genotenquote:Op maandag 11 juli 2011 23:10 schreef Snuf. het volgende:
Wat een bazige troll is die Mart zeg
Sowieso je gaat me niet vertellen dat jullie het serieus echt erg vonden ofzo
Toen Sparta degradeerde, dat was erg
ik ben nou eenmaal een verfent live-vbl/klb userquote:Op maandag 11 juli 2011 23:10 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Geen idee maar meteen met kanker gaan schelden is nog veel triester.
Doe even normaal, kneus.quote:
Onze grote vriend Diekstraquote:Op maandag 11 juli 2011 23:12 schreef rubbereend het volgende:
die beelden van die plek. Stuk prikkeldraad er tussen uit, ze kwamen dus pas na Eric ter plekke vandaag
Heeft iemand een stuk meegenomen?quote:Op maandag 11 juli 2011 23:12 schreef rubbereend het volgende:
die beelden van die plek. Stuk prikkeldraad er tussen uit, ze kwamen dus pas na Eric ter plekke vandaag
Diekstra is een heldquote:Op maandag 11 juli 2011 23:12 schreef rubbereend het volgende:
quote:Op maandag 11 juli 2011 23:11 schreef Cara het volgende:
[..]
ik ben nou eenmaal een verfent live-vbl/klb user
ik denk overigens ook dat alleen de finale deze reactie uit me krijgt :x
Ja hequote:Op maandag 11 juli 2011 23:12 schreef rubbereend het volgende:
Dat was fucking geniaal ja.quote:Op maandag 11 juli 2011 23:10 schreef Snuf. het volgende:
Wat een bazige troll is die Mart zeg
Sowieso je gaat me niet vertellen dat jullie het serieus echt erg vonden ofzo
Toen Sparta degradeerde, dat was erg
Ja Eric Diekstra van Tour du Jour heeft de stukken waar hij ingehangen heeft en het paaltje meegenomenquote:
quote:Op maandag 11 juli 2011 23:15 schreef rubbereend het volgende:
Dit vond Johnny wel fijn, verminderde ook flink de pijn
ik denk de herhaling van de avondetappe van maandag 01:30 uurquote:Op maandag 11 juli 2011 23:15 schreef Kluupkluup het volgende:
Johnny verklapt even dat de zwaar protestante burgemeester van Reimerswaal stiekem de tour heeft gekeken op zondag![]()
![]()
Niet best..quote:Op maandag 11 juli 2011 23:16 schreef Tazmaniac het volgende:
Rellen in Reimerswaal op dit moment hoor ik...
[ afbeelding ]
Zag je die manager van Vacansoleil?quote:Op maandag 11 juli 2011 23:17 schreef JimboSlice het volgende:
Sodeju, ik had net moeite om Lefevre te verstaan maar bij Hofmann moet ik ook goed opletten.
LOLquote:Op maandag 11 juli 2011 23:16 schreef Cara het volgende:
[..]
ik denk de herhaling van de avondetappe van maandag 01:30 uur
Hilairischquote:Op maandag 11 juli 2011 23:17 schreef TheNetwork het volgende:
[..]
Zag je die manager van Vacansoleil?
haha Excelsior bijna door, scoort dat Sparta. Staan al feest te vieren en als, trapt die Fernandes er nog even in. Wat een bazige wedstrijdquote:
datquote:Op maandag 11 juli 2011 23:19 schreef JeanRobic het volgende:
[..]
haha Excelsior bijna door, scoort dat Sparta. Staan al feest te vieren en als, trapt die Fernandes er nog even in. Wat een bazige wedstrijd![]()
![]()
Toen Sparta scoorde ging ik huilen omdat ze zo fukkin slecht waren. Toen de 1-1 kwam was ik zo blij mangquote:Op maandag 11 juli 2011 23:19 schreef JeanRobic het volgende:
[..]
haha Excelsior bijna door, scoort dat Sparta. Staan al feest te vieren en als, trapt die Fernandes er nog even in. Wat een bazige wedstrijd![]()
![]()
Dat was briljant met Fernandez, die ging los.quote:Op maandag 11 juli 2011 23:19 schreef JeanRobic het volgende:
[..]
![]()
Een beetje Ajacied juicht bij Sparta-Excelsior voor Sparta, maar dat is mijn mening.quote:Op maandag 11 juli 2011 23:20 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Toen Sparta scoorde ging ik huilen omdat ze zo fukkin slecht waren. Toen de 1-1 kwam was ik zo blij mang
No way, blijft Rotterdamquote:Op maandag 11 juli 2011 23:21 schreef JimboSlice het volgende:
[..]
Een beetje Ajacied juicht bij Sparta-Excelsior voor Sparta, maar dat is mijn mening.
quote:Op maandag 11 juli 2011 23:21 schreef JimboSlice het volgende:
[..]
Een beetje Ajacied juicht bij Sparta-Excelsior voor Sparta, maar dat is mijn mening.
En ik maar denken dat wij het over wielrennen zou hebben.quote:Op maandag 11 juli 2011 23:21 schreef JimboSlice het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 juli 2011 23:23 schreef pennyfarthing het volgende:
Wat zien LTD er slecht uit! Slaapt ie onder de bus of zo?
Ik heb ze liever doodquote:Op maandag 11 juli 2011 23:23 schreef Geo3kant het volgende:
Fijn altijd die krekels op de achtergrondtjierp tjierp
Er was zo'n gefotoshopde baardmeid?quote:Op maandag 11 juli 2011 23:24 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Gisteren werd er ook al naar gevraagd maar nee
Begin er dan ook niet overquote:Op maandag 11 juli 2011 23:24 schreef Snuf. het volgende:
[..]
Gisteren werd er ook al naar gevraagd maar nee
Dan moet Contador nog opletten..quote:Op maandag 11 juli 2011 23:26 schreef JeanRobic het volgende:
Laurens wil Karpets in bazigheid evenaren
Karpets is niet baziger dan King Kennyquote:Op maandag 11 juli 2011 23:26 schreef JeanRobic het volgende:
Laurens wil Karpets in bazigheid evenaren
Ik wilde het net zeggen.quote:
King Kenny...quote:Op maandag 11 juli 2011 23:27 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Karpets is niet baziger dan King Kenny
''Ik zou em op z'n muil slaan''.quote:Op maandag 11 juli 2011 23:28 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
King Kenny.
Tankink blijft alsnog de opperheld.
king kennyquote:Op maandag 11 juli 2011 23:27 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Karpets is niet baziger dan King Kenny
Spanjefapperquote:Op maandag 11 juli 2011 23:31 schreef Snuf. het volgende:
Spaanse kampioenstruien zijn altijd prachtig trouwens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |