abonnement Unibet Coolblue
pi_99406454
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 11:23 schreef blomke het volgende:
Dat hangt er maar vanaf hoeveel gebruik je maakt van de HRA. Zo lang je HRA hebt, kan het heel gunstig om met een (bank)spaarproduct de aflossing bijeen te sprokkelen.
Als je in staat bent om in minder dan 20 jaar tijd de boel kunt aflossen heb je helemaal niets aan een (bank)spaarproduct. Die producten werken alleen bij de gratie van hele lange adem.

En pierre heeft gelijk: dergelijke producten gaan pas na 10 jaar renderen, voor die tijd heb je meer kosten dan renteopbrengsten, dus een negatief rendement.
pi_99406628
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 11:56 schreef blomke het volgende:

[..]

Dan snap ik dit echt niet. Maar even afgezien van mijn beperkte verstandelijke vermogens, kan je dus je hele KEW kapitaal voor de aflossing gebruiken.
Ik snap dat je dat niet snapt. Winst van een enkele honderden euro's is bij mij hetzelfde als geen winst :). Pas vanaf jaar 10 is je jaarlijks sparen 1000 euro meer dan je jaarlijkse inleg. Dat noem ik winst :+

En inderdaad, ik zit nu pas in jaar 6 en zal ik misschien 800 euro "winst" hebben. Nou daar mogen ze best 42% belasting over heffen. Alles onder de 1000 noem ik voor het gemak "niks".
pi_99406770
Ben gister langs een hypo adviseur geweest. Ik had alleen nog even een kort vraagje, die me van ochtend te binnen schoot.

In een spaardepot kun je de de rente tijdens de bouw meefinancieren. Aangezien we een spaar / aflossing vrije hypotheek nemen, meoten we vanaf de passeerdatum ook gelijk beginnen met het aflossing gedeelte af te lossen. Nu staat mij bij uit het gesprek van gister, dat dit bedrag niet mee te financieren is en je dit dus gewoon uit eiegen zaak betaald. Klopt dit? Of kan je het af te lossen bedrag ook mee nemen in het totaal te lenen hypotheek?
pi_99407177
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 11:58 schreef Shodan het volgende:

[..]

Als je in staat bent om in minder dan 20 jaar tijd de boel kunt aflossen heb je helemaal niets aan een (bank)spaarproduct. Die producten werken alleen bij de gratie van hele lange adem.
Dat klopt, maar je voordeel kan "bij lange adem"wel interessant zijn.

Ik heb net m'n excel-sheet even volgestouwd met de volgende gegevens:

Hypotheek 150.000, loopt 20 jaar tegen 5% HRA = 42%.

Lineaire aflossing geeft totale netto kosten 193681

Banksparen geeft totale netto kosten 173880 en in het begin lagere maandlasten

EWF heb ik even buiten beshouwing gelaten.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_99408137
Met een EWF van ¤825/jaar (WOZ-waarde = ¤150.000,-):

Banksparen totale kosten: ¤ 180810,-
Lineaire aflossing tot. kosten ¤ 200245,-

[ Bericht 66% gewijzigd door blomke op 13-07-2011 13:08:26 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_99408194
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 12:09 schreef knack het volgende:
Ben gister langs een hypo adviseur geweest. Ik had alleen nog even een kort vraagje, die me van ochtend te binnen schoot.

In een spaardepot kun je de de rente tijdens de bouw meefinancieren. Aangezien we een spaar / aflossing vrije hypotheek nemen, meoten we vanaf de passeerdatum ook gelijk beginnen met het aflossing gedeelte af te lossen. Nu staat mij bij uit het gesprek van gister, dat dit bedrag niet mee te financieren is en je dit dus gewoon uit eiegen zaak betaald. Klopt dit? Of kan je het af te lossen bedrag ook mee nemen in het totaal te lenen hypotheek?
Voor zover ik het begrijp: je kan het bedrag meefinancieren, maar de rente over dat bedrag is niet fiscaal aftrekbaar.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 13 juli 2011 @ 18:07:17 #107
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_99420765
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 11:32 schreef blomke het volgende:
Toch is het belangrijk om inzichtelijk te hebben waar de kosten zitten en hoe hoog die zijn. Dan pas kan je een oordeel over de wenselijkheid van afkoop of doorlopen, geven

Je legt maandelijks je premie in, de rentevergoeding is bekend, de kapitaalopbouw is ook bekend. Dan kan je toch zien hoeveel er aan kosten en ORV worden berekend?
Je weet wat je inlegt, je weet wat er op elke polisverjaardag aan waarde is en wat er op einddatum (gegarandeerd) vrijkomt. Wat doet het ertoe welk deel van de inleg op gaat aan kosten?
quote:
14s.gif Op woensdag 13 juli 2011 10:37 schreef Five_Horizons het volgende:
In box 1 tegen progressief tarief (dus dat wordt in dat jaar bij je inkomen geteld)
Slechts het interestbestanddeel dat is toe te rekenen aan het overschot. Dus bij een uitkering van 150.000 euro, inleg van 120.000 en een eigen woninschuld van 100.000 is het belastbare deel:

((150.000 -/- 100.000) / 150.000) * (150.000 - 120.000) = 10,000. En dat is dan inderdaad tegen het progressieve Box 1 tarief belast.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  Moderator woensdag 13 juli 2011 @ 20:27:30 #108
236264 crew  capricia
pi_99426120
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 12:05 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Ik snap dat je dat niet snapt. Winst van een enkele honderden euro's is bij mij hetzelfde als geen winst :). Pas vanaf jaar 10 is je jaarlijks sparen 1000 euro meer dan je jaarlijkse inleg. Dat noem ik winst :+

En inderdaad, ik zit nu pas in jaar 6 en zal ik misschien 800 euro "winst" hebben. Nou daar mogen ze best 42% belasting over heffen. Alles onder de 1000 noem ik voor het gemak "niks".
Vind het allemaal van die niet-flexibele producten en regelingen.
Houd het wel bij mijn aflossingsvrije hypotheek. Die snap ik tenminste. En eens in de zoveel jaar los ik wat af. Daarmee wordt mijn schuld minder, en betaal ik minder...waardoor ik weer meer kan sparen.
Die constructie begrijp ik, is heel flexibel en ik heb niet zoveel met al die regeltjes te maken. Mocht de overheid weer eens wat veranderen aan de regelgeving, kan ik daar direct op inspelen.
De meeste mensen wonen niet eens 20 jaar in dezelfde woning! Gemiddeld schijnen mensen eens per 7 jaar te verhuizen. Waarom dan een contructie afspreken waar je 20 jaar aan vast zit?

En die ORV? Die verzeker ik zelf wel. En naarmate er minder hypotheek is, heb ik die verzekering ook minder nodig.

Maar goed, er zijn genoeg mensen die wel blij zijn met hun (bank)spaar-product. :)
Definitely not CIA
pi_99440763
Niet alles gelezen, volg het wel! :D

zeker nadat ik heb gemerkt dat er vele mensen miljonair zijn geworden met real-estate, hoe doen ze dit toch? :P
pi_99443644
quote:
7s.gif Op woensdag 13 juli 2011 18:07 schreef Angel_of_Dth het volgende:


Slechts het interestbestanddeel dat is toe te rekenen aan het overschot. Dus bij een uitkering van 150.000 euro, inleg van 120.000 en een eigen woninschuld van 100.000 is het belastbare deel:

((150.000 -/- 100.000) / 150.000) * (150.000 - 120.000) = 10,000. En dat is dan inderdaad tegen het progressieve Box 1 tarief belast.
Ik probeerde het simpel te houden. De regels van box 1 zijn voor relatieve leken al ingewikkeld genoeg.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_99445047
Misschien een domme vraag:
als ik mijn maandlasten uitreken op bijvoorbeeld de hypotheker dan zijn er bruto en netto maandlasten.
Hoe werkt dat?
pi_99445417
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2011 09:10 schreef lipper het volgende:
Misschien een domme vraag:
als ik mijn maandlasten uitreken op bijvoorbeeld de hypotheker dan zijn er bruto en netto maandlasten.
Hoe werkt dat?
Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden, maar het verschil zit hem in de HRA=Hypotheek rente aftrek
“It's gonna be legend-... wait for it... and I hope you're not lactose intolerant because the second half of that word is DAIRY!”
pi_99445688
Inderdaad. Je betaalt een bruto bedrag aan de hypotheekverstrekker en doordat je de betaalde rente voor de belastingdienst van je inkomen mag aftrekken (het bedrag waar belasting over wordt berekend is dus lager), betaal je minder belasting.

Het nettobedrag is: brutobedrag minus het bedrag dat je minder aan belasting betaalt (dat krijg je dus terug)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_99447311
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 20:27 schreef capricia het volgende:

[..]

Vind het allemaal van die niet-flexibele producten en regelingen.
Houd het wel bij mijn aflossingsvrije hypotheek. Die snap ik tenminste. En eens in de zoveel jaar los ik wat af. Daarmee wordt mijn schuld minder, en betaal ik minder...waardoor ik weer meer kan sparen.
Die constructie begrijp ik, is heel flexibel en ik heb niet zoveel met al die regeltjes te maken. Mocht de overheid weer eens wat veranderen aan de regelgeving, kan ik daar direct op inspelen.
De meeste mensen wonen niet eens 20 jaar in dezelfde woning! Gemiddeld schijnen mensen eens per 7 jaar te verhuizen. Waarom dan een contructie afspreken waar je 20 jaar aan vast zit?

En die ORV? Die verzeker ik zelf wel. En naarmate er minder hypotheek is, heb ik die verzekering ook minder nodig.

Maar goed, er zijn genoeg mensen die wel blij zijn met hun (bank)spaar-product. :)
Ik snap ook nada van het box 1 en 3 verhaal maar vooruit.
Er is hier een testament en een levensverzekering (kruislings) en verder fingers crosst ofzo? :')
Wel een keurige tabel met daarin wat we aflossen op de spaarrekening en dat dat uiteindelijke de hele hypotheeksom oplevert.
Achteraf bezien was aflossingsvrij wellicht een optie geweest.
En we blijven hier zeker nog eens 10 jr wonen :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_99448754
Ik ben nu ook bezig met het regelen van de hypotheek.

Ik wordt er een beetje }:| van, dit vanwege het feit dat we een nieuwbouwhuis gaan kopen en dat we niet precies weten wanneer we de notaris gaan passeren.
Vooral die kloterige bereidstellingsprovisie is me een doorn in het oog.
pi_100784411
Kickje:


Ik heb een KEW-box1 als spaarvorm / hypotheek om mn huidige hut na 30 jaar (inmiddels 24 jaar) voor 65% af te lossen.

Vraag: Als ik een nieuwe hut koop, kan ik mn huidige KEW dan gewoon door laten lopen en de uitkering tzt gebruiken om mn nieuwe woning deels mee af te lossen?


Bvd,
Pierre ^)
pi_100795974
Je dacht dat ik op vakantie was, maar ik lig al anderhalve week in het ziekenhuis in Frankrijk (hersenprop en -bloeding) ;)
Anyway: ik snap je vraag niet helemaal. Of je nu een nieuw huis koopt en je oude huis houdt, je kunt je KEW gewoon laten doorlopen.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_100799696
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 08:54 schreef Five_Horizons het volgende:
Je dacht dat ik op vakantie was, maar ik lig al anderhalve week in het ziekenhuis in Frankrijk (hersenprop en -bloeding) ;)
Anyway: ik snap je vraag niet helemaal. Of je nu een nieuw huis koopt en je oude huis houdt, je kunt je KEW gewoon laten doorlopen.
Dat is niet zo best 5-H, beterschap en snel weer terug naar NL. w/

Ik bedoelde wanneer ik mn huis verkoop, of ik dan mn huidige KEW mee kan nemen naar het nieuwe huis. Ik behoud dit huis dus niet....ik wil wel mn KEW door laten lopen en gebruiken voor aflossing van een ander (nieuw) huis.
pi_100799859
Dat loopt gewoon gekoppeld aan die andere woning.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_100800190
^O^ nice, zolang er maar een woning aan gekoppend is , maakt niet uit welke, dan is het dus oke.

Hoe lang moet je nog in het Franse hospitaal blijven? Komt allemaal weer 100% goed toch?
pi_100800397
Ik hoop vanmiddag weg te mogen hier. Ik heb verder geen schade opgelopen :).
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:02:36 #122
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_100800432
Geen schade = geen functieverlies? Da's mooi!
The love you take is equal to the love you make.
pi_100820638
Zo gillend gek word ik van die Google Ads. Gisteren post ik hier een vraag over de kosten van een ligbad, krijg vandaag de hele dag van die tyfusbanners met reclame over whirlpools.

Strontziek van dat kakbedrijf. Je kunt niks meer doen of ze weten het o|O

Ontopic: Had vanmiddag de Rabo hypotheekadviseur aan de foon......ik zei dat ik iets anders wil kopen en dat ik mn KEW gewoon door wil laten lopen. Ik kreeg een verhaal van 5 minuten te horen waarin het er uiteindelijk op neer kwam dat ik bij de Rabo een overbruggingskrediet af kon sluiten tegen gunstig tarief en mn KEW - die elders loopt - , bij de Rabo in een spaarcontructie kan stoppen.

Ik vraag me af hoe zwaar ik word genekt. Ik heb het idee dat ze me historisch hard willen penetreren. Anyweez ik hoor het als ik terug ben van vakantie, dan ga ik langs bij de bank der banken.....want dat zijn ze natuurlijk wel w/
pi_100821847
Vanavond/ van de week eens ff het topic goed doorlezen.. tvp dus :)
pi_100823317
Rabo is gewoon kut, maar dat terzijde. Leuk dat je je KEW af gaat kopen, maar daar ga je waarschijnlijk op toeleggen. Immers; Rabo kan wel fiscaal geruisloos doorstorten, maar je moet dan wel gaan afkopen. Ik zou eerst eens willen laten voorrekenen wat het je nu daadwerkelijk gaat kosten.
Had ik verder al geroepen dat de Rabo een rukbank is?
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_100824457
Ik hoor het wel als ik terug ben van vakantie. Ik ga niks afkopen als het me geld kost, tenzij ze dat op een andere manier compenseren. Overbruggingskrediet begin ik al helemaal niet aan, ik verbaasde me ook toen hij daar over begon. Kreeg het gevoel dat de "adviseur" maar op 1 ding uit was....de klant zo veel mogelijk laten lenen. Jammer dat zo iemand niets geleerd heeft van de afgelopen jaren. Maar misschien verrast hij me, of weet hij me te naaien zonder dat ik het in de gaten heb. Voor dat soort mensen kan ik ook nog wel respect hebben.

2BContinued oO<
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:45:43 #127
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_100825541
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Had ik verder al geroepen dat de Rabo een rukbank is?
Ja hoor, maar dat zegt altijd wel iemand, ongeacht welke bank je noemt, dus het zegt zo verdomd weinig.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_100841204
NM

[ Bericht 99% gewijzigd door Five_Horizons op 17-08-2011 07:55:54 ]
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_100842260
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:03 schreef Five_Horizons het volgende:
Rabo is gewoon kut, maar dat terzijde.
Had ik verder al geroepen dat de Rabo een rukbank is?
Kan ik beamen.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_101099607
Vandaag maar weer eens naar de Hypotheker gebeld:

Reden: Ik heb zoals de meesten onderhand weten een KEW-box1 bij onze vlaamse bandieten van Argenta, Ik stort maandelijks een x bedrag gedurende 30 jaar. De x bestaat uit een spaardeel en een ORV

Ik: "Hallo, hoeveel betaal ik aan ORV elke maand, dat staat namelijk niet gespecificeerd in de polis. Reden dat ik dat wil weten is omdat ik die ORV wil stopzetten.
Hypotheker: "Uhm, momentje ik haal even uw contract erbij.
Ik" Oke
Hypotheker:" Het staat idd niet apart vermeld omdat het een produkt is wat uit spaar + ORV bestaat.
Ik:" Ja, hoe kom ik er dan achter hoeveel ORV premie ik betaal?
Hypotheker:"Daar komt U niet achter, want de ORV is verplicht bij dit produkt.
Ik: "verplicht? ........ ik hoef helemaal geen uitkering bij overleden. Ik wil dat niet.
Hypotheker:" Helaas, U krijgt dat wel......U betaalt daar immers premie voor
Ik:" Dus ik zit 30 jaar vast aan een ORV die ik niet wil.
Hypotheker:" Zo zou U het kunnen zeggen ja.
Ik: " Kan dat zo maar?"
Hypotheker: "Blijkbaar"


Wat is hier allemaal aan de hand? Heeft de Hypotheker gelijk, of kletsen ze uit hun nek.

Ik wil die zooi stopzetten. Ik los namelijk een dezer maanden extra af waardoor de executiewaarde van mn woning hoger wordt dan de openstaande hypo-schuld zodat de bank geen risico meer loopt. En mn naasten kunnen prima voor zichzelf zorgen, die hebben de premie niet nodig mocht ik vroegtijdig gaan hemelen.

Advies graag. >:O
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:53:55 #131
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_101100740
Je kunt er allicht vanaf. Als de geldverstrekker afziet van hun pandrecht (aangenomen dat ze pandrecht hebben), kun je de polis afkopen en (fiscaal geruisloos) voortzetten in een SEW, dan ben je van de ORV af. Die SEW kun je dan ook weer als onderpand bij je spaarhypotheek laten dienen. Eventueel met een lager doelkapitaal als dat handig is na de extra aflossing.

Ik ken de producten van Argenta niet, maar de Hypotheker kan er best eens gelijk in hebben dat het overlijdensrisico er niet uit kan. Hangt van de productvoorwaarden af. Daarnaast moet er altijd enig risico zijn voor de verzekeraar, anders is het geen verzekering. Ook is het maar zeer de vraag of die premie (voor het overlijdensrisico) elke maand gelijk is.

Over eventuele kosten bij afkoop, kun je bij de Hypotheker of de verzekeraar terecht.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:01:19 #132
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_101101154
Wat Angel zegt. Sommige producten verplichten een ORV en zijn ook niet zo transparant dat ze zeggen hoeveel premie je per maand betaalt daarvoor.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_101101269
Bij een gemiddelde spaarhypotheek is de ORV-premie nooit gelijk.(wordt elke maand lager; er wordt immers vermogen opgebouwd)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:05:00 #134
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_101101364
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:01 schreef Scorpie het volgende:
Wat Angel zegt. Sommige producten verplichten een ORV en zijn ook niet zo transparant dat ze zeggen hoeveel premie je per maand betaalt daarvoor.
Met transparantie heeft dat in sommige gevallen niets te maken. Er zijn verzekeringen waarbij dat elke maand verschilt omdat het risico enerzijds verandert doordat het verschil tussen waarde van de verzekering en verzekerd kapitaal verandert en anderzijds de leeftijd van de verzekerde (en daarmee de sterftekans) verandert.

Als de premie op actuele basis berekend wordt, is er dus geen eenduidig antwoord over de hoogte van de premie voor het ORV deel van de polis.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_101102016
Waarom verplicht een hypo-verstrekker mensen tot het nemen van een ORV? Dat is toch om zichzelf in te dekken. Wanneer er geen risico meer is voor de hypo-verstrekker is er toch geen enkele reden meer om mensen te verplichten de ORV door te laten lopen?

Of mis ik iets?

Ik wil het dus zonder boete stopzetten, lijkt me niet meer dan normaal.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:24:04 #136
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_101102377
Je mist dat het allicht niet de geldverstrekker is, maar de verzekeraar dit mogelijk in de productvoorwaarden heeft opgenomen. Evenals eventuele afkoopkosten trouwens, of je dat nu normaal vindt of niet.

Of de geldverstrekker een overlijdensricisodekking verplicht, en waarom, moet je aan hen vragen, niet aan ons.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_101102778
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:24 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Je mist dat het allicht niet de geldverstrekker is, maar de verzekeraar dit mogelijk in de productvoorwaarden heeft opgenomen. Evenals eventuele afkoopkosten trouwens, of je dat nu normaal vindt of niet.

Ik begrijp wel dat ze het verplichten zolang er risico is. Zodra er geen risico meer is, snap ik niet dat ze me niet de vrijheid bieden die verzekering stop te zetten. Dat is imo een vorm van corruptie.

Op welke manier is dat te rechtvaardigen? Geef me 1 goede reden.
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:35:44 #138
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_101102897
Heb je het nu nog over de geldverstrekker?
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_101103048
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Heb je het nu nog over de geldverstrekker?
De verstrekker heeft het onderverzekerd bij een verzkeraar neem ik aan.
Ik zie voor zowel de vestrekker als voor de verzekeraar geen reden om die premie voort te zetten.

Ik heb het dus eigenlijk over alletwee :)
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:43:22 #140
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_101103327
Een mogelijke reden voor de verzekeraar heb je al lang. Voor nadere toelichting kun je de verzekeraar bellen, ik heb geen idee wat voor product je hebt en wat de voorwaarden zijn. En jij hebt een verzekering, dus jij hebt het verzekerd, mogelijk omdat de geldverstrekker dat van je eist.

Wat de geldverstrekker betreft, vraag het ze vooral. Ik heb je nog niet zien posten dat de geldverstrekker heeft aangegeven dat het verplicht is.

Ik zie overigens voor de verzekeraar nog een hele goede reden om de overlijdensrisicodekking niet geheel uit de verzekering te halen. De wetgeving die voorschrijft dat een levensverzekering daadwerkelijk voor- of nadeel moet bevatten voor de verzekeraar bij overlijden van de verzekerde.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_101103986
Ik weet niet eens wie de verzekeraar is. Staat nergens vermeld, mogelijk is het Argenta zelf.

En je laatste alinea begrijp ik ook niet, die wetgeving zoals jij die omschrijft zegt enkel iets over een criterium waar een levensverzekering aan moet voldoen. Het zegt niets over het stopzetten van die verzekering.

Voor al deze vragen moet ik bij de Hypotheker zijn, zij fungeren als tussenpersoon. Argenta heb ik ooit 1 keer zelf aan de lijn gehad.....die vonden het vreemd dat ik door de Hypotheker naar hen werd doorverwezen omdat zij keiharde afspraken hebben dat de Hypotheker alle vragen mbt de hypotheek beantwoordt / afhandelt.

Ik heb het idee dat de HYpotheker het gewoon niet weet. Ik neem ieg geen genoegen met het antwoord dat ik vandaag kreeg. Daarom wil ik eerst hier wat info inwinnen alvorens ik hen opnieuw opbel. :P
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:58:52 #142
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_101104205
Wie de verzekeraar is, staat uiteraard op de polis. Je had ook een beetje kunnen opletten toen je e.e.a. tekende, trouwens.

Jij had het over een KEW zonder overlijdensrisicodekking. Het stoppen (afkopen) van de verzekering is al behandeld, lees maar lekker terug.

Veel plezier bij de Hypotheker (je laat je overigens wel erg makkelijk afpoeieren bij Argenta). Ik blijf niet in herhaling vallen.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_101104515
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 21:58 schreef Angel_of_Dth het volgende:

Jij had het over een KEW zonder overlijdensrisicodekking. Het stoppen (afkopen) van de verzekering is al behandeld, lees maar lekker terug.

Misschien moet je zelf eens e.e.a. teruglezen. Ik heb in mn eerste post al vermeld dat het een KEW is met ORV.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 20:33 schreef PierreBetfair het volgende:
Vandaag maar weer eens naar de Hypotheker gebeld:

Reden: Ik heb zoals de meesten onderhand weten een KEW-box1 bij onze vlaamse bandieten van Argenta, Ik stort maandelijks een x bedrag gedurende 30 jaar. De x bestaat uit een spaardeel en een ORV

  dinsdag 23 augustus 2011 @ 22:12:04 #144
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_101104854
Een KEW is een verzekering bestaande uit een kapitaal bij leven en een verzekerd kapitaal bij overlijden. De ORV is GEEN losse verzekering.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_101105198
Dat verzekerd kapitaal bij overlijden wil ik er uit "slopen". Maar dat kan dus niet zonder dat ik de gehele KEW stopzet met alle boetebedragen die daar aan verbonden zijn?
pi_101223699
Juist. Het verschil van een KEW met een SEW/BEW, is dat die eerste in essentie een (gemengde) verzekering is (keert uit bij leven en dood), en die tweede een spaarbankrekening waarop gespaard of belegd wordt. Bij dood komt die eerste tot uitkering aan de begunstigde genoemd in de verzekering (heb je daar al een idee van wie dat is?), bij die tweede komt het kapitaal in de erfenis.

Ben benieuwd hoeveel je van het opgebouwde kapitaal kunt doorsluizen naar de SEW/BEW

[ Bericht 22% gewijzigd door blomke op 26-08-2011 17:52:13 ]
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_101226753
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 17:45 schreef blomke het volgende:
Bij dood komt die eerste tot uitkering aan de begunstigde genoemd in de verzekering (heb je daar al een idee van wie dat is?), bij die tweede komt het kapitaal in de erfenis.

Nee, er staat iemand genoemd. Dan zal het wel naar de wettelijke erfgenamen gaan lijkt me.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:05:30 #148
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101228853
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 19:15 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Nee, er staat iemand genoemd. Dan zal het wel naar de wettelijke erfgenamen gaan lijkt me.
Niemand dus?
The love you take is equal to the love you make.
pi_101285234
Ik weet weinig af van Hypotheken, dus hier mijn vraag:
Ik samen met vriendin (ik 1 jaar contract) vriendin 6maanden en in december krijgt ze een 1,5jaar contract.

Is het mogelijk om in december een hypotheek te krijgen? (leeftijd 25-30) Want ik word gek van het betalen van huur (verloren geld) en zou graag een appartement kopen.
  zondag 28 augustus 2011 @ 13:37:49 #150
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_101285294
Dat ligt er aan hoe hoog die hypotheek moet zijn en wat voor huis je ermee koopt. Je kunt best eens een afspraak maken met bijv. een bank voor een oriėnterend gesprek, zodat je een beter idee krijgt van wat hun eisen/voorwaarden zijn en in welk segment jullie op zoek zouden kunnen gaan.
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')