Omdat ik dat een fijner idee vind, en voor de motivatie. Laag vetpercentage wil ik volgend jaar zomer wel weer.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:19 schreef Zyzz het volgende:
Panzermaus, ik keek net even naar jouw foto's.
Waarom zou je in meer vet willen? No offence, maar er zit al een een laag vet.
Maar is het niet een beetje dubbel werk wat jij wilt?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:24 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Omdat ik dat een fijner idee vind, en voor de motivatie. Laag vetpercentage wil ik volgend jaar zomer wel weer.
Misschien zodat die breder lijkt? Of omdat die fucking skinny was?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 23:52 schreef Zyzz het volgende:
[..]
Maar is het niet een beetje dubbel werk wat jij wilt?
Om nu expres dikker te gaan worden en volgend jaar weer droog willen staan is een beetje dom imo.
Grapje of serieus?quote:Op zondag 10 juli 2011 00:25 schreef seto het volgende:
SS + 2 liter melk per dag.
In combinatie met een goed dieet natuurlijk.
Dit ja. En ik het gewoon een fijn idee vind om wat reserves te hebben zodat verder aankomen ook wat makkelijker gaat, en ik niet meteen terugval als ik een poosje niet goed kan eten ofzo.quote:Op zondag 10 juli 2011 00:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Misschien zodat die breder lijkt? Of omdat die fucking skinny was?
Welnee, gewoon SS gaan doen en je bouwt alles op. Ik was er misschien nog wel slechter aan toe dan jij, okay, ik fietste eerder naar middelbare school nog 2x 15 km per dag, maar daar hield het ook wel op. Conditie was flut, is nu een stuk beter, terwijl ik nooit gecardio'd heb behalve de eerste maand. (quote:Op zondag 10 juli 2011 00:37 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Hmm aight, vraag me alleen af of het niet zo fucking lame is om te beginnen als je echt een kut conditie hebt etc.
Toen ik met SS begon had ik al jarenlang niks aan sport gedaan. Kon nog net de stang bankdrukken en na 30kg squatten had ik dagenlang spierpijn.quote:Op zondag 10 juli 2011 00:37 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Hmm aight, vraag me alleen af of het niet zo fucking lame is om te beginnen als je echt een kut conditie hebt etc.
Deze man.quote:Op zondag 10 juli 2011 00:44 schreef seto het volgende:
[..]
Toen ik met SS begon had ik al jarenlang niks aan sport gedaan. Kon nog net de stang bankdrukken en na 30kg squatten had ik dagenlang spierpijn.
Maar daar liet ik me niet door tegenhouden
quote:Op zondag 10 juli 2011 00:24 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Ik ben fysiek echt fucking noob, eigenlijk nooit gesport in mijn leven. Nu ben ik niet erg ongezond mager, maar mag zeker wel aankomen. De vraag is alleen, als ik naar een gym ga met hoeveel kg moet ik dan beginnen? Heb al wat contact gehad met Panzermaus (_O_) die me het een en ander had uitgelegd en verteld, maar echt, met wat voor een gewicht en reps moet ik beginnen? En wat voor een oefeningen?
Note: als ik me 1x te hard inspan heb ik al spierpijn.
Haters gonna hate
Bro, met deze instelling kom je echt nergensquote:Op zondag 10 juli 2011 00:37 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
quote:Op zondag 10 juli 2011 00:46 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
[..]
Bro, met deze instelling kom je echt nergensje geeft zowat al op voordat je begint.
Hoeveel kilo.. dat kunnen wij niet raden maar experimenteer eens.. begin met de stang, dan 5kilo aan beide kanten, 10.. probeer het gewoon.
SS schemaatje en proberen maar.
Hmm okayquote:Op zondag 10 juli 2011 00:50 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]
Ik draag tegenwoordig truien van mijn langere, zwaardere en bredere broer. Eerst kon ik er in zwemmen.Begin gewoon, ATOMIC_FUUU. Rippetoe SS en gaan inderdaad. Als het voor mij werkt dan ook zeker voor jou.
Ja, vrije gewichten, rack, etc.quote:Op zondag 10 juli 2011 00:53 schreef seto het volgende:
Zoek trouwens wel een goede sportschool uit voor al deze activiteiten
Doen. Desnoods beginnersn00bcursus nemen en met machines spelen. Maak een plan, voer het uit. Vóóral uitvoeren.quote:Op zondag 10 juli 2011 00:37 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Ik ben 1,95 en misschien 1 kg lichter ofzo. Volgens mij is daar niet zo heel veel mis mee hoewel een kilotje of 5 aan spieren erbij niet mis is ga ik niet de moeite nemen om daarvoor naar de sportschool te gaan.quote:Op zondag 10 juli 2011 00:32 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
~80 kg @ 1.96. Weet niet hoe "erg" dat is, maar, ja. Alleen kan ik niet beter gewoon wat meer letten op eiwitten? Ik drink denk ik sowieso al 1 liter melk per dag.
Waarom is zo'n machine dan slecht, je kan daar toch ook gewoon 100kg op flikkeren? Of is die beweging die je maakt an sich niet goed (genoeg)?quote:Op zondag 10 juli 2011 01:00 schreef seto het volgende:
"Machines are for girls."
De olympische stang wordt je grote vriend.
Met vrije gewichten heb je meer spieren tegelijk nodig om het gewicht te stabiliseren. Een machine isoleert spiergroepen en zorgt voor balans wat je lichaam dan niet meer zelf hoeft te doen.quote:Op zondag 10 juli 2011 01:01 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Waarom is zo'n machine dan slecht, je kan daar toch ook gewoon 100kg op flikkeren? Of is die beweging die je maakt an sich niet goed (genoeg)?
Je kan alles doen met vrije gewichten, dumbbells en barbells. (halters) Rippetoe SS werkt, man. Niet nu eraan twijfelen of dingen gaan veranderen etc.quote:Op zondag 10 juli 2011 00:58 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Moet ik dan, ook in het begin, helemaal niks met van die machines doen met zo'n pinnetje dat je meer gewicht kan "kiezen"?Ik kan toch niet alleeen maar met losse gewichten beginnen?
quote:Op zondag 10 juli 2011 01:00 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Denk dat ik binnenkort even dumbells ergens vandaar fiks (iemand tips over waar het goedkoop is en niet te pauper? )
Als dat al goedkoop moet zijn. Volgens mij had ik vroeger zo'n dumbell tot 10 kilo ofzo voor 20eu (met 2x1 en 2x1,5 2x 2 aan schijven) Zoek eigenlijk weer iets in die richting maar dan eerder 5-15 kg o.i.d.quote:Op zondag 10 juli 2011 01:02 schreef Geo3kant het volgende:
[..]
http://www.fitnessmerken.nl/dumbbells/hexa-dumbell-c-138_212.html
Misschien is dat wat voor je?
12,5 tot 20 kilo set voor 310euro.
Tja zo'n setje waar je gietijzer schijven opschroeft die zijn niet zo duur nee.. maar mijn ervaring met die rot dingen is dat die schroeven altijd loskomen en je constant ze moet aan draaien.quote:Op zondag 10 juli 2011 01:08 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Als dat al goedkoop moet zijn. Volgens mij had ik vroeger zo'n dumbell tot 10 kilo ofzo voor 20eu (met 2x1 en 2x1,5 2x 2 aan schijven) Zoek eigenlijk weer iets in die richting maar dan eerder 5-15 kg o.i.d.
Ik hou ook ruimte over maar ben geen ecto. Heb ook smalle enkels en polsen maar de rest van m'n lichaam is totaal niet ecto zeg maar.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 18:18 schreef Panzermaus het volgende:
CantFazeMe, probeer met je duim + wijsvinger eens je pols te omklemmen? Ik ben een echte ecto en ik houd gewoon ruimte over wanneer ik dat probeer. Hoe gaat dat bij jou, lukt dat je en houd je ruimte over?
Directe link naar de dumbells? Heb zelf even gekeken maar kon zo vlug niks vinden voor 30euquote:Op zondag 10 juli 2011 01:14 schreef Jarheadd het volgende:
setje dumbells van domyoss van 44 lbs of 20 kg kost 30 euro ofzo en zijn heel goed hoor, je kan ze kopen @ decathon.
Trainen komt op de laatste plaats, je supplementen en je looks voor je naar de gym gaat zijn belangrijker.quote:Op zondag 10 juli 2011 01:14 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Hoe zit het trouwens met pull-, push- en sit-ups? Zijn die ook nuttig of kan je dat beter niet doen?
Het is toch super strenght?quote:Op zondag 10 juli 2011 01:01 schreef Stereotomy het volgende:
Zou voor een beginnern00bcursus kiezen, dan heb je houvast. Of download Starting Strength zoals Panzermaus zegt. We zijn allemaal ergens begonnen.
En ik zit wel eens aan een machine idd zonder pinnetje, om te beoordelen of de beweging die ik maak wel correct is. Als ik dat weet, gaat het pinnetje naar wat op m'n schema staat die ik de gym in meeneem.
Pull-ups zijn wel goede oefeningen.quote:Op zondag 10 juli 2011 01:14 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Hoe zit het trouwens met pull-, push- en sit-ups? Zijn die ook nuttig of kan je dat beter niet doen?
En die shit is 100% gezond en heeft geen bijwerkingen verder?quote:Op zondag 10 juli 2011 04:58 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Trainen komt op de laatste plaats, je supplementen en je looks voor je naar de gym gaat zijn belangrijker.
Als ik jou was zou ik gewoon 2 potjes NO Creatine Methyl Andro Max Darkest Inner Rage EXTREME, kopen.
Stack het met Crack Versie 34, 2.0 rev.91 (Let op dat ver versie 34 is, versie 33 is echt shit, hier groei je bijna niks mee in een week)
[ afbeelding ]
Ow en vergeet deze niet 5x per dag te nemen, anders kan je net zo goed stoppen.
Crack kent zieke sides, vooral in de laatste week van je kuur zul je het zwaar krijgen. Hartkloppingen, zware hoofdpijnen, gekrompen testikels en algehele lichamelijke uitputting. Maar gewoon volhouden. De gains zijn het 100% waard.quote:Op zondag 10 juli 2011 08:56 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
En die shit is 100% gezond en heeft geen bijwerkingen verder?
Als je meer vet heb lijk je wel breder, maar met kleren aan, doe je je shirt uit haal je gelijk heel het effect weg.quote:Op zondag 10 juli 2011 00:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Misschien zodat die breder lijkt? Of omdat die fucking skinny was?
Zeker weten. Zulke schema's zijn erg goed als eerste schema, boeken ze meer progressie mee dan een 3x8 schema met 25 sets op isolatiemachines dat ze van hun mattie gekregen hebben.quote:Op zondag 10 juli 2011 09:31 schreef 16meter het volgende:
Starting Strength en Stronglifts moeten misschien maar eens heel duidelijk in de OP vermeld worden.
Ook vragen waarom een DL/BP/SQ beter zijn dan machines kunnen misschien al in de OP beantwoord worden, want dat is wel erg basic.
[..]
Ik hoef niet breder te lijken als ik niet daadwerkelijk breder ben, beetje lame.quote:Op zondag 10 juli 2011 09:42 schreef Zyzz het volgende:
[..]
Als je meer vet heb lijk je wel breder, maar met kleren aan, doe je je shirt uit haal je gelijk heel het effect weg.
En dat die skinny was is juist goed, als je dan gaan clean bulken zie je gelijk de spieren mooi lopen.
Vaak is het dan ook nog 3x20 of 4x15, zulk soort bullshit, wat een sportschool ze aanraadt.quote:Op zondag 10 juli 2011 10:22 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Zeker weten. Zulke schema's zijn erg goed als eerste schema, boeken ze meer progressie mee dan een 3x8 schema met 25 sets op isolatiemachines dat ze van hun mattie gekregen hebben.
el mogelijk massa aanzetten en dan voor zomer 2012 terug zijn op mijn huidige bf%.
Ik werd in de healthgym eens aangesproken door twee jongens (voetballers die nog voor de zomer even kwamen 'fitnissen') en die vroegen me waarom ik geen cardio deed, en of ik dat misschien maar 1x in de week deed ofzo want vorige keer zagen ze me het ook al niet doen. Ik zo uitleggen dit dat verbranding al hoog genoeg, geen cardio. Vonden ze maar stom, want "ja je moet tegelijkertijd wel droogtrainen toch anders ziet het er niet uit". Ik bedoel, WIE of WAT vertelt ze dit soort dingen?quote:Op zondag 10 juli 2011 10:39 schreef 16meter het volgende:
[..]
Vaak is het dan ook nog 3x20 of 4x15, zulk soort bullshit, wat een sportschool ze aanraadt.
quote:Op zondag 10 juli 2011 11:00 schreef 16meter het volgende:
DroogtrainenHad eens een trainingsmaatje die het ook altijd over 'droogtrainen' had. Ik zei in een cut moet je gewoon minder/anders eten en veel cardio doen. Hij: "Nee, je moet echt heel veel herhalingen doen, anders gaan trainen, je gaat het wel merken als we gaan droogtrainen". Niet lang daarna ben ik m'n eigen weg gegaan.
quote:[Bodybuilding] #131 Droogtrainen
En goed opletten bij Engels op school.quote:Example:
Week 1:
Monday - Workout A
Wednesday -Workout B
Friday - Workout A
Week 2:
Monday - Workout B
Wednesday - Workout A
Friday - Workout B
Etc. For the actual workouts read below:
Workout A:
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlifts
2x8 Dips (if you cant do these or no assist machine then do Decline Dumbbell Bench Press with your hands Facing each other)
Workout B:
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Bent Rows
2x8 Chin-ups
Note: This doesn't include warm-up sets
Warm-up Sets:
Before all your working sets it is best to do a few warm-up sets. Specifically for your first lift. You don't have to do the whole thing for the other lifts but definitely the first.
What you do is you ramp your weight up to your working sets.
For Example:
2x5xbar (sets x reps x weight)
1x5x85
1x3x125
1x2x155
Je moet alles goed doorlezen. Het is de bedoeling dat je veel lager begint dan je nu al kan, en dit elke week opbouwt.quote:Op zondag 10 juli 2011 12:33 schreef mtchel112 het volgende:
dat soort dingen haal ik me ook niet in mn hoofdga dit schema printen en morgen mee beginnen.
moet ik bv bij 5x5 benchpress doen wat ik nu al kan, heb vrijdag 5x 60kg gehaald, dit moet ik dus 5 sets herhalen? of net iets meer eraan hangen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand hier nog een opmerking over trouwens? Heb nu eigenlijk vrijwel geen last meer, maar voel het nog wel een klein beetje.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 12:49 schreef Opdekop het volgende:
Ik heb gisteren met bicep curl best veel moeite gedaan om mn polsen recht te houden zodat ik daar niet de beweging mee maakte, maar nu heb ik best wel pijn in mn polsen. Heb ik het nu geforceerd of is het gewoon zo'n beginnersdingetje waar je na een paar keer geen last meer van hebt?Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
quote:Op zondag 10 juli 2011 13:16 schreef Opdekop het volgende:
En veel kwark eten, voordat het over datum raakt.
Wat klopt hier niet; zondag + eetlustmisschien te krampachtig... gewoon recht houden maar het komt niet aan op een paar mm.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[..]
Iemand hier nog een opmerking over trouwens? Heb nu eigenlijk vrijwel geen last meer, maar voel het nog wel een klein beetje.
De snelheid waarmee je spiermassa aanzet heeft niks te maken met je bf.quote:Op zondag 10 juli 2011 10:22 schreef Panzermaus het volgende:
Ik hoef niet breder te lijken als ik niet daadwerkelijk breder ben, beetje lame.Het gaat me om de groei, ik dacht altijd dat spiermassa aanzetten makkelijker was met een bf% van 15% of meer? Groeien is mijn hoofddoel atm. Voor de rest van dit jaar een hoger bf% hebben, zoveel mogelijk massa aanzetten en dan voor zomer 2012 terug zijn op mijn huidige bf%.
theoretisch kan dit en is het ultieme.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:49 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Waarom zou je überhaupt in bf willen toenemen? Je kan toch ook je voeding zo uitbalanceren dat je wat je eet ook ongeveer allemaal in spiermassa omzet? Of werkt het zo niet
En dan gaan ze achteraf cardio doen om een lager bf te krijgen? Of gewoon je dieet voor een flinke tijd aanpassen?quote:Op zondag 10 juli 2011 13:50 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
theoretisch kan dit en is het ultieme.
Alleen is het erg moeilijk om precies genoeg te eten dat je max. spiermassa aankomt en geen of nauwelijks vet.
Daarom kiezen sommige mensen ervoor om teveel te eten zodat ze zeker weten dat de spiergroei maximaal is.
nee gewoon onder onderhoud kcal zitten ... maar neit teveel omdat je anders weer spiermassa afvalt... dus ongeveer 500kcal eronder.... en 500kcal erboven om aan te komen.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:51 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
En dan gaan ze achteraf cardio doen om een lager bf te krijgen? Of gewoon je dieet voor een flinke tijd aanpassen?
Ok, maar heb best slappe polsjes dus als ik f niet oplet ga ik al gauw trekken zegmaar. Zal het even in de gaten houden.quote:Op zondag 10 juli 2011 13:32 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
misschien te krampachtig... gewoon recht houden maar het komt niet aan op een paar mm.
Vind t maar weinig verschil... grootste verschil is zijn kleur....quote:Is dat 1 persoon? Jezus wat een stierennek. Kinky.
Ik weet niet hoor, kleurtje, lichaamshaar etc. begon aan mezelf te twijfelen. Maar sowieso die nekquote:Op zondag 10 juli 2011 14:05 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Vind t maar weinig verschil... grootste verschil is zijn kleur....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |