abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99271547
hoe zit het schema van stronglifts eigenlijk, mijn engels is niet erg goed :')

op de site staat 3x per week fullbody en dan de oefeningen die op de site staan. betekent dit dat ik deze oefeningen 3x per week moet doen?

Squat 5x5
Bench Press 5x5
Overhead Press 5x5
Barbell Rows 5x5
Deadlift 1x5
pi_99271581
no shit

Maar beter pak je deze:
quote:
Example:

Week 1:

Monday - Workout A
Wednesday -Workout B
Friday - Workout A
Week 2:

Monday - Workout B
Wednesday - Workout A
Friday - Workout B
Etc. For the actual workouts read below:

Workout A:

3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlifts
2x8 Dips (if you cant do these or no assist machine then do Decline Dumbbell Bench Press with your hands Facing each other)

Workout B:

3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Bent Rows
2x8 Chin-ups
Note: This doesn't include warm-up sets

Warm-up Sets:

Before all your working sets it is best to do a few warm-up sets. Specifically for your first lift. You don't have to do the whole thing for the other lifts but definitely the first.

What you do is you ramp your weight up to your working sets.

For Example:

2x5xbar (sets x reps x weight)
1x5x85
1x3x125
1x2x155
En goed opletten bij Engels op school.

[ Bericht 52% gewijzigd door 16meter op 10-07-2011 12:10:46 ]
pi_99271769
oke bedankt, en de oefeningen als chin up en dips, als ik 2x8 met gemak haal moet ik het dan meer reps toevoegen (niet dat ik dat al kan ofzo :') )

en dit schema is gewoon top? niet al die onzin die die kut instructeurs je vertellen
Klopt de site die beweert dat je hier keihard spieren mee traint en gaint?
pi_99271806
Als je dat met gemaakt haalt ga je 3x8-12 doen. Als dat ook te makkelijk wordt dan koop je een belt waar je gewichten aan kunt hangen. Maar dan ben je zeker anderhalf jaar verder, is nu allemaal niet aan de orde...

Het is een uitstekend schema voor beginners, beter dan een of ander apparaten circuit of andere onzin die ze je aansmeren in een health club.
pi_99271879
Deze website is misschien nog idealer voor mensen die aan Rippetoe SS willen beginnen.

Nederlands: http://krachttraining.net(...)es-starting-strength
pi_99271946
Dat 'praktisch beginners schema' snap ik niet helemaal. Denk dat Rippetoe een hartverzakking krijgt als hij dat leest.

Ik zou bij het origineel blijven, of de variant gebruiken die ik gepost heb. Persoonlijk denk dat ik dat de chin-ups en dips veel toevoegen.
pi_99272036
welke raden jullie mij aan? ben zeker geen beginner in de sportschool, maar ik heb nog nooit gedeadlift of gesquat in een echt squatreck. Heb nu alle machines achter me gelaten en ben ook met bechpress bezig. zelf zat ik te denken aan stronglifts, en gewoon een paar weken volgen, wat raden jullie mij aan?
  zondag 10 juli 2011 @ 12:30:37 #208
69994 seto
-|||--------|||-
pi_99272326
Als je niet echt een beginner meer bent zou ik SL doen.

Het is trouwens niet dat je de volgende Zyzz wordt met SS of SL hoor.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_99272424
dat soort dingen haal ik me ook niet in mn hoofd :P ga dit schema printen en morgen mee beginnen.
moet ik bv bij 5x5 benchpress doen wat ik nu al kan, heb vrijdag 5x 60kg gehaald, dit moet ik dus 5 sets herhalen? of net iets meer eraan hangen?
pi_99272496
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:33 schreef mtchel112 het volgende:
dat soort dingen haal ik me ook niet in mn hoofd :P ga dit schema printen en morgen mee beginnen.
moet ik bv bij 5x5 benchpress doen wat ik nu al kan, heb vrijdag 5x 60kg gehaald, dit moet ik dus 5 sets herhalen? of net iets meer eraan hangen?
Je moet alles goed doorlezen. Het is de bedoeling dat je veel lager begint dan je nu al kan, en dit elke week opbouwt.
pi_99273336
ok, komende 4 weken lekker laag beginnen en focussen op techniek
pi_99273835
En veel kwark eten, voordat het over datum raakt.

Wat klopt hier niet; zondag + eetlust

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 12:49 schreef Opdekop het volgende:

Ik heb gisteren met bicep curl best veel moeite gedaan om mn polsen recht te houden zodat ik daar niet de beweging mee maakte, maar nu heb ik best wel pijn in mn polsen. Heb ik het nu geforceerd of is het gewoon zo'n beginnersdingetje waar je na een paar keer geen last meer van hebt?
Iemand hier nog een opmerking over trouwens? Heb nu eigenlijk vrijwel geen last meer, maar voel het nog wel een klein beetje.
Omgekeerd ondersteboven binnenstebuiten achterstevoren.
pi_99274528
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:16 schreef Opdekop het volgende:
En veel kwark eten, voordat het over datum raakt.

Wat klopt hier niet; zondag + eetlust

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[..]

Iemand hier nog een opmerking over trouwens? Heb nu eigenlijk vrijwel geen last meer, maar voel het nog wel een klein beetje.
misschien te krampachtig... gewoon recht houden maar het komt niet aan op een paar mm.
  zondag 10 juli 2011 @ 13:32:22 #214
337072 Zyzz
The King.
pi_99274535
quote:
14s.gif Op zondag 10 juli 2011 10:22 schreef Panzermaus het volgende:
Ik hoef niet breder te lijken als ik niet daadwerkelijk breder ben, beetje lame. :P Het gaat me om de groei, ik dacht altijd dat spiermassa aanzetten makkelijker was met een bf% van 15% of meer? Groeien is mijn hoofddoel atm. Voor de rest van dit jaar een hoger bf% hebben, zoveel mogelijk massa aanzetten en dan voor zomer 2012 terug zijn op mijn huidige bf%.
De snelheid waarmee je spiermassa aanzet heeft niks te maken met je bf.

Mijn tip: laat je bf niet te hoog oplopen, is volgend jaar alleen maar meer werk om droog te worden
Zyzz, son of Zeus, brother of Hercules and father of modern day Aesthetics.
pi_99275237
Waarom zou je überhaupt in bf willen toenemen? Je kan toch ook je voeding zo uitbalanceren dat je wat je eet ook ongeveer allemaal in spiermassa omzet? Of werkt het zo niet :')
pi_99275294
quote:
5s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:49 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Waarom zou je überhaupt in bf willen toenemen? Je kan toch ook je voeding zo uitbalanceren dat je wat je eet ook ongeveer allemaal in spiermassa omzet? Of werkt het zo niet :')
theoretisch kan dit en is het ultieme.
Alleen is het erg moeilijk om precies genoeg te eten dat je max. spiermassa aankomt en geen of nauwelijks vet.
Daarom kiezen sommige mensen ervoor om teveel te eten zodat ze zeker weten dat de spiergroei maximaal is.
pi_99275358
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:50 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

theoretisch kan dit en is het ultieme.
Alleen is het erg moeilijk om precies genoeg te eten dat je max. spiermassa aankomt en geen of nauwelijks vet.
Daarom kiezen sommige mensen ervoor om teveel te eten zodat ze zeker weten dat de spiergroei maximaal is.
En dan gaan ze achteraf cardio doen om een lager bf te krijgen? Of gewoon je dieet voor een flinke tijd aanpassen?
pi_99275442
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:51 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

En dan gaan ze achteraf cardio doen om een lager bf te krijgen? Of gewoon je dieet voor een flinke tijd aanpassen?
nee gewoon onder onderhoud kcal zitten ... maar neit teveel omdat je anders weer spiermassa afvalt... dus ongeveer 500kcal eronder.... en 500kcal erboven om aan te komen.
Hoe je aan de 500kcal onder je onderhoud zit maakt niet uit om af te vallen.
  zondag 10 juli 2011 @ 13:56:21 #219
69994 seto
-|||--------|||-
pi_99275554

ter illustratie
Seto is zo ene baas he
pi_99275590
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:56 schreef seto het volgende:
[ afbeelding ]

ter illustratie
zonnebank?
pi_99275663
Is dat 1 persoon? Jezus wat een stierennek. Kinky.

quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 13:32 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

misschien te krampachtig... gewoon recht houden maar het komt niet aan op een paar mm.
Ok, maar heb best slappe polsjes dus als ik f niet oplet ga ik al gauw trekken zegmaar. Zal het even in de gaten houden.
pi_99275973
quote:
Is dat 1 persoon? Jezus wat een stierennek. Kinky.
Vind t maar weinig verschil... grootste verschil is zijn kleur....
pi_99276286
Ben jij dat, seto?
  zondag 10 juli 2011 @ 14:13:07 #224
69994 seto
-|||--------|||-
pi_99276329
I wish :P
Seto is zo ene baas he
pi_99276560
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 14:05 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Vind t maar weinig verschil... grootste verschil is zijn kleur....
Ik weet niet hoor, kleurtje, lichaamshaar etc. begon aan mezelf te twijfelen. Maar sowieso die nek :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')