Sorry, ik ben niet zo asociaal ingesteld.quote:Op woensdag 6 juli 2011 15:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik ben NIET gevolgd, ik laat studenten, overheden en onderwijsinstellingen het met elkaar uitvechten.
Dit is hun straf voor het niet erkennen van bovengemiddeld talent, leer ermee leven...
Ik vond dit Duitser klinken:Pquote:Op woensdag 6 juli 2011 15:56 schreef Ewelina het volgende:
Had de B in de TT even door de V vervangen, dat is toepasselijker
Sorry, ik ben niet zo naïef, idealistisch en calvinistisch ingesteld.quote:Op woensdag 6 juli 2011 15:58 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Sorry, ik ben niet zo asociaal ingesteld.
Pak dan maar snel de HRA en de bouw lobby aanquote:Op woensdag 6 juli 2011 16:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Sorry, ik ben niet zo naïef, idealistisch en calvinistisch ingesteld.
Middelmaat moet bestraft worden en ik neem alle middelen om de uitbuiters en premiejagers van deze samenleving ontelbaar veel oren aan te naaien...
Je realiseert je dat ook jij gewoon middelmaat bent?quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:01 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Middelmaat moet bestraft worden en ik neem alle middelen om de uitbuiters en premiejagers van deze samenleving ontelbaar veel oren aan te naaien...
Dat ben je helaas wel, want met deze maatregel worden gemotiveerde deeltijdstudenten hetzelfde behandeld als een luie voltijdstudent. Deeltijdstudenten hebben ook nog werk en kunnen niet altijd een beroep doen op vrije dagen. Dit lijkt mij niet de bedoeling van deze maatregel.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:01 schreef Ofyles2 het volgende:
Ik ben politiek agnost, geen vuile uitbuiter.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:03 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Pak dan maar snel de HRA en de bouw lobby aanof wacht, dat gaat jou ook geld kosten dus dan snel niet he
vuile uitbuiter
Ik ben geen middelmaat, ik kreeg gewoon geen kansen van mijn middelbare school en universiteiten. Laat die ook maar lekker door de stront zakken...quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:04 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je realiseert je dat ook jij gewoon middelmaat bent?
Hadden de hogescholen en universiteiten tegenwoordig wat te bieden aan kennis?quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:07 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Dat ben je helaas wel, want met deze maatregel worden gemotiveerde deeltijdstudenten hetzelfde behandeld als een luie voltijdstudent. Deeltijdstudenten hebben ook nog werk en kunnen niet altijd een beroep doen op vrije dagen. Dit lijkt mij niet de bedoeling van deze maatregel.
Je bent dus middelmaat. Potentie zegt niks natuurlijk. In potentie ben ik ook een astrofysicus/beeldend kunstenaar, maar hey, in de praktijk ben ik dat niet!quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:09 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik ben geen middelmaat, ik kreeg gewoon geen kansen van mijn middelbare school en universiteiten. Laat die ook maar lekker door de stront zakken...
Ja.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:12 schreef Ewelina het volgende:
Oh, omdat jij genaaid bent moet iedereen maar genaaid worden?Ik hoop dat juist mensen te besparen....
Als ik je goed begrijp gun je anderen niet om zichzelf te kunnen ontwikkelen omdat jij zelf die kansen niet hebt gehad.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:11 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Hadden de hogescholen en universiteiten tegenwoordig wat te bieden aan kennis?
Ik word liever voltijds autodidact dan me in dienst te stellen als sokpop van een instelling. Veel succes...
Klopt, ik moest voor de samenleving mijn dromen opbergen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:13 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je bent dus middelmaat. Potentie zegt niks natuurlijk. In potentie ben ik ook een astrofysicus/beeldend kunstenaar, maar hey, in de praktijk ben ik dat niet!
Dat ligt er maar aan waarom de prestaties van de student ondermaats zijn. Is de student in kwestie lui of niet slim genoeg, is een andere opleiding misschien geschikter. Maar door ziekte...quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:15 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
Waarom niet gewoon van de studie afkicken?
Als de prestatie dermate ondermaats is dat een student een boete moet betalen, is het nog maar de vraag of deze student überhaupt wel iets gaat bijdragen op dit vakgebied. Zo wordt in ieder geval iedereen gelijk gestraft, en niet alleen de mensen die zo'n boete vrijwel onmogelijk kunnen ophoesten.
Ben het er zelf niet eens met wat ik post, maar het zou een stuk rechtvaardiger zijn dan dat het nu is. En dat moet genoeg zeggen.
Ik gun het de premiejagers en andere vlotte babbelaars die zich vernuftig omhoog neuken niet.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:14 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Als ik je goed begrijp gun je anderen niet om zichzelf te kunnen ontwikkelen omdat jij zelf die kansen niet hebt gehad.
Misgunner.
Wat een frustratie zeg. Ga eens naar een therapeut, zal je goed doen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:17 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Klopt, ik moest voor de samenleving mijn dromen opbergen.
Ik hoop meer te bereiken dan alle azijnpissers hier die geraakt worden. Zit je daar met een levenslange hypotheek en een geknakt zelfvertrouwen...
De korpsballen en bestuursleden hebben de therapeut eerder nodig dan ik, ik ben zelf 150% in orde.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:35 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Wat een frustratie zeg. Ga eens naar een therapeut, zal je goed doen.
Dan is er geen probleem toch?quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:37 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De korpsballen en bestuursleden hebben de therapeut eerder nodig dan ik, ik ben zelf 150% in orde.
Blijkbaar toch niet, je zou zo in het corps passen met die attitude.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:37 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De korpsballen en bestuursleden hebben de therapeut eerder nodig dan ik, ik ben zelf 150% in orde.
Een boete is dan sowieso onterecht, omdat de situatie verschilt per student, iets wat altijd eigenlijk het geval is.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:17 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Dat ligt er maar aan waarom de prestaties van de student ondermaats zijn. Is de student in kwestie lui of niet slim genoeg, is een andere opleiding misschien geschikter. Maar door ziekte...
Ja, dat dus. Hoewel ik wel pleit voor ietsje meer controle vanuit de hogeschool of universiteit- al was het maar een email in de trant van 'je hebt al een tijdje weinig punten gehaald, waar zou dat aan kunnen liggen?'. Want daar gaat ook wel eea fout waardoor mensen vertraging oplopen. Ze verzuipen in het systeem.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:52 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Een boete is dan sowieso onterecht, omdat de situatie verschilt per student, iets wat altijd eigenlijk het geval is.
Als de boete nog ergens op is gebaseerd, bepaalde kosten voor administratie of docenten ofzo, zou je op basis daarvan individuele boetes kunnen uitschrijven. Luie flikkers en arrogante rijken krijgen dan bijvoorbeeld een megaboete, en langdurig zieken bijvoorbeeld uitstel. Zo vormt er ook meer betrokkenheid vanuit de school, omdat er persoonlijk contact bij vereist is. Het stimuleert en motiveert tevens ook de luiwammesen en bovenlaag van de maatschappij, omdat die het hardst getroffen zullen worden bij veel te lang studeren.
Maar zomaar lukraak een vast boetebedrag op basis van prut op de brievenbus doen zodra student [348-882GH] in het systeem een bepaalde waarde overschrijdt, zonder ook maar enig idee te hebben van de persoonlijke situatie, dat is echt onwenselijk voor iedereen behalve degene die de centen opstrijkt.
En zo blijkt maar weer waar het om draait.
Hoe specifieker en persoonlijker het wordt, hoe duurder. Beetje beleid wordt altijd zo ruim mogelijk opgesteld. Anders zijn de overhead kosten niet meer te overzien. Hierdoor kunnen de kosten wel onevenredig verdeeld worden.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:52 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Een boete is dan sowieso onterecht, omdat de situatie verschilt per student, iets wat altijd eigenlijk het geval is.
Als de boete nog ergens op is gebaseerd, bepaalde kosten voor administratie of docenten ofzo, zou je op basis daarvan individuele boetes kunnen uitschrijven. Luie flikkers en arrogante rijken krijgen dan bijvoorbeeld een megaboete, en langdurig zieken bijvoorbeeld uitstel. Zo vormt er ook meer betrokkenheid vanuit de school, omdat er persoonlijk contact bij vereist is. Het stimuleert en motiveert tevens ook de luiwammesen en bovenlaag van de maatschappij, omdat die het hardst getroffen zullen worden bij veel te lang studeren.
Maar zomaar lukraak een vast boetebedrag op basis van prut op de brievenbus doen zodra student [348-882GH] in het systeem een bepaalde waarde overschrijdt, zonder ook maar enig idee te hebben van de persoonlijke situatie, dat is echt onwenselijk voor iedereen behalve degene die de centen opstrijkt.
En zo blijkt maar weer waar het om draait.
Waarom geef je dan geen boetes aan de hand van het inkomen, of aan de hand van het inkomen van de ouders?quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:56 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hoe specifieker en persoonlijker het wordt, hoe duurder. Beetje beleid wordt altijd zo ruim mogelijk opgesteld. Anders zijn de overhead kosten niet meer te overzien. Hierdoor kunnen de kosten wel onevenredig verdeeld worden.
Als we het geld hadden zouden we ook uitkeringen en stufi nog persoonlijker maken. Helaas zijn we juist bezig te bezuinigen. Dus het moet maar even.
Vandaar ook maar even de aanvullende stufi afschaffen, alleen voor degenen die geen contact meer met hun ouders hebben? Vanwege de administratieve rompslompquote:Op woensdag 6 juli 2011 16:56 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hoe specifieker en persoonlijker het wordt, hoe duurder. Beetje beleid wordt altijd zo ruim mogelijk opgesteld. Anders zijn de overhead kosten niet meer te overzien. Hierdoor kunnen de kosten wel onevenredig verdeeld worden.
Als we het geld hadden zouden we ook uitkeringen en stufi nog persoonlijker maken. Helaas zijn we juist bezig te bezuinigen. Dus het moet maar even.
Dat wordt wel vaker - ook op anderen gebieden - voorgesteld. Voor een eerste generatie student is 3000 euro gigantisch veel geld, terwijl voor anderen het een vakantie minder is. Maar goed, iets met gelijkheidsbeginsel enzo.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:58 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Waarom geef je dan geen boetes aan de hand van het inkomen, of aan de hand van het inkomen van de ouders?
Net zoals stufi.
Hopelijk nul op rekest...quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:57 schreef Friek_ het volgende:
Ben wel benieuwd wat er uit die rechtszaak komt rollen.
Het kan volgens mij niet anders dan dat de rechter op zijn minst zal oordelen dat zo'n wet niet met terugwerkende kracht kan gelden (niet de spelregels wijzigen tijdens het spel).quote:Ben wel benieuwd wat er uit die rechtszaak komt rollen.
Een vakantie van ¤3000??quote:Voor een eerste generatie student is 3000 euro gigantisch veel geld, terwijl voor anderen het een vakantie minder is.
Inderdaad,...dus de HRA afschaffen, alle subsidies die naar Uni's gaan, uitkeringen/toeslagen stopzetten. TOP!! Ik krijg toch niets dus ik merk het verschil nietquote:Op woensdag 6 juli 2011 17:27 schreef mymoodfentje het volgende:
DE HRA moet weg en want daarmee gaan alle uitzuigers in dit land ook meteen weg. Zou tijd wordenal die mensen die snoepen van de staatskas
vuile parasieten. Als je het huis niet kan betalen, dan kan je het niet kopen...klaar
niet zielig handje ophouden en snoepen van mijn belastingcenten. Geen HRA boh dat scheelt pas centen die je voelt, behalve als je een parasiet bent dan, dan zie je ineens 500e aan je neus voorbij gaan
Dan kunnen gewoon essentiele zaken in de maatschappij zoals onderwijs, zorg en handhaving bestaan. Dan zou er nieteens sprake zijn van bezuiniging op het onderwijs, maar investering. Vuige paupers in Den haagroverheid met pauperprojecten zoals JSF
mongolen. Investeer dan in de technische universiteiten, R&D, maak iets nieuws, iets unieks, versterk die positie. Nee we gaan vliegtuigen kopen en iedereen subsidieeren die een huis wil kopen
terwijl kwaliteit van onderwijs naar clown niveau daalt, de zorg nog beter is in afrika en handhaving zo corrupt als griekenland
De TU Delft hengelt alleen naar internationale contacten in plaats van zijn positie te versterken, Je praat alleen maar poep...quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:27 schreef mymoodfentje het volgende:
Investeer dan in de technische universiteiten, R&D, maak iets nieuws, iets unieks, versterk die positie.
En ook bestuursjaren moeten ontmoedigd worden. Jezelf klaarstomen voor het verrotte systeem...quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:53 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ach, binnen het onderwijs zelf kan ook al veel bezuinigd worden door de HBO-raad, de MBO-raad, de VO-raad, de PO-raad, de VSNU, het overschot aan bestuurders en managers af te schaffen en door flink te snijden in de salarissen van de resterende bestuurders en managers, in adviesbureas, in andere externe bureas die nu veel geld krijgen van scholen, in facilitaire diensten van scholengemeenschappen, ...
Dat levert veel meer geld op dan die f*ck*ng Zijlstrabelasting en de kwaliteit van het onderwijs zou ook nog eens verbeteren.
Jij weet duidelijk niet hoe het eraan toe gaat.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:54 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
De TU Delft hengelt alleen naar internationale contacten in plaats van zijn positie te versterken, Je praat alleen maar poep...
Jij vindt het oké dat bestuursleden van hogescholen en universiteiten x keer de premier verdienen?quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:11 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
Jij weet duidelijk niet hoe het eraan toe gaat.
zie je, je snapt er NIETS van...blijkt keer op keer weer....hopelijk ben je aan het trollen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:21 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Jij vindt het oké dat bestuursleden van hogescholen en universiteiten x keer de premier verdienen?![]()
Nee. Ik ben oprecht boos tegen iedereen die mij onrecht heeft aangedaan en poog het recht te zetten...quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:26 schreef mymoodfentje het volgende:
[..]
zie je, je snapt er NIETS van...blijkt keer op keer weer....hopelijk ben je aan het trollen.
Voor zover ik de feiten ken, denk ik dat de studentenvakbonden best een goede kans maken gezien in een soortgelijk arrest in 1989 een soortgelijk wetsvoorstel werd afgekeurd om juridische redenen, maar de Hoge Raad zei wel dat het wetsvoorstel in strijd was met het rechtszekerheidsbeginselquote:Op woensdag 6 juli 2011 16:57 schreef Friek_ het volgende:
Ben wel benieuwd wat er uit die rechtszaak komt rollen.
De premier hoeft in principe niks te verdienen, net zoals ministers.quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:21 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Jij vindt het oké dat bestuursleden van hogescholen en universiteiten x keer de premier verdienen?![]()
Werkelijk, was dat de strekking van het arrest?quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:28 schreef IkeDubaku99 het volgende:
[..]
Voor zover ik de feiten ken, denk ik dat de studentenvakbonden best een goede kans maken gezien in een soortgelijk arrest in 1989 een soortgelijk wetsvoorstel werd afgekeurd om juridische redenen, maar de Hoge Raad zei wel dat het wetsvoorstel in strijd was met het rechtszekerheidsbeginsel
quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Werkelijk, was dat de strekking van het arrest?
Bron: http://vorige.nrc.nl/binn(...)idisch_niet_houdbaarquote:Het ministerie van Onderwijs heeft aan het eind van de jaren tachtig met de zogenoemde Harmonisatiewet ook geprobeerd het collegegeld voor reeds ingeschreven langstudeerders te verhogen, zegt De Wijkerslooth. „Daarover heeft de Haagse rechtbank gezegd dat dit in strijd was met het rechtszekerheidsbeginsel. De Hoge Raad heeft dat vonnis om juridische redenen vernietigd – er was getoetst aan de verkeerde wet – maar wel geschreven dat het voornemen inderdaad botste met het rechtszekerheidsbeginsel. Dit soort maatregelen is daarom sindsdien alleen van toepassing verklaard op nieuwe gevallen.”
Toen niet door de Hoge Raad. Die zei dat het tegen het beginsel van de rechtszekerheid inging, maar tegelijk ook dat het niet aan de rechter maar aan de politiek is om hier een bindend oordeel over te geven - de rechter mag niet toetsen aan de grondwet en (dus) ook niet aan beginselen.quote:
Nou, los daarvan ben je afhankelijk van Zijlstra's welwillendheid welke in deze nihil is. Met andere woorden: zelfs al zou je letterlijk een uitspraak krijgen met dezelfde overwegingen, heb je er nog niets aan.quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:49 schreef Igen het volgende:
[..]
Toen niet door de Hoge Raad. Die zei dat het tegen het beginsel van de rechtszekerheid inging, maar tegelijk ook dat het niet aan de rechter maar aan de politiek is om hier een bindend oordeel over te geven - de rechter mag niet toetsen aan de grondwet en (dus) ook niet aan beginselen.
Destijds is de politiek blijkbaar wel gezwicht voor die tik op de vingers, maar nu is dit hele verhaal al van te voren bekend (ook als advies van de Raad van State enzo) dus als de Eerste Kamer akkoord gaat zou ik maar niet te veel van de rechterlijke macht verwachten...
Omdat dan rijke mensen uit een goed milieu, zoals aanhangers van de VVD, gepakt worden.quote:Op woensdag 6 juli 2011 16:58 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Waarom geef je dan geen boetes aan de hand van het inkomen, of aan de hand van het inkomen van de ouders?
Net zoals stufi.
Nee, maar je wordt wel al aangemerkt als langstudeerder. Echter is de boete voor komend studiejaar 0 euro. Vanaf 2012/2013 is de boete 3000 euros.quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:12 schreef gekkerobbert het volgende:
Ff voor de duidelijkheid; is het wetsvoorstel dat vandaag is aangenomen nou al voor aankomend schooljaar 2011/2012 ? Zo ja... moet ik dan ook al de 3000 euro boete betalen aankomend jaar ?
Zelfs zijn lach is scheefquote:Op woensdag 6 juli 2011 19:57 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[ afbeelding ]
Halbe Zijlstra voor je topic.
Vind deze toepasselijkerquote:[b]Op woensdag 6 juli 2011 19:57 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Halbe Zijlstra voor je topic.
Nee, jij moet er straks mee leren leven. Ik ga ervoor zorgen, ik zorg ervoor. Bereid je alvast voor...quote:
quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:48 schreef gekkerobbert het volgende:
Maar het feit dat je aangemerkt wordt als langstudeerder heeft dus eigenlijk nog helemaal geen consequenties ? Of zie ik dat verkeerd ?
Nee want een mbo-opleiding is geen bachelor.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 11:18 schreef kipzel het volgende:
Geldt deze regeling nu ook voor eventuele jaren die je al op het mbo hebt besteed?
Ik kan daar namelijk niks over vinden en het lijkt me dan ook van niet..
Dus, als je al enkele jaren op het mbo hebt vertoefd en je wilt nu hbo/wo gaan doen, moet je dan ook de 'boete' betalen?
Phewquote:Op vrijdag 8 juli 2011 12:22 schreef Studielink het volgende:
U dient het volgende bedrag te betalen: ¤1.713,00
Dit is een voorlopige heffing. Wijziging is afhankelijk van uw persoonlijke situatie.
langstudeerboete: gaat dit voor mij in 2012 in?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 14:04 schreef martijn315 het volgende:
Ik vind het allemaal erg onduidelijk wat betreft studiejaren die meetellen voor de langstudeerregeling, hier even mijn situatie:
Ik heb inmiddels 3,5 jaar HBO studie er op zitten, zonder diploma. In sept 2012 wil ik weer gaan studeren(WO), nu vraag ik mij af of ik nu in het eerste jaar gelijk al die EUR 3000 boete moet betalen, of pas het 2e?
Bedankt!
Huh hoezo kan jij na 3 jaar HBO (onafgemaakt dus) opeens overstappen op de uni en dan nog maar 1,5 jaar moeten doen?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:05 schreef Renesite het volgende:
3 jaar HBO > 1,5 jaar Uni is mijn route.
Doe ik er straks 3 jaar over (je weet maar nooit) heb ik 6 jaar hoger onderwijs gevolgd. Maar krijg je niet een uitloop in de Bc en een uitloop in de Master?
Heb ik die jaar Bc uitloop straks tegoed ook al doe ik de master?
Je hebt eerst bachelor uitloop, daar betaal je dus die 3000 boete voor na 2 jaar uitloop (zie schema OP). Zodra je aan je master kan beginnen begint de teller opnieuw. Volgens mij.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:05 schreef Renesite het volgende:
Doe ik er straks 3 jaar over (je weet maar nooit) heb ik 6 jaar hoger onderwijs gevolgd. Maar krijg je niet een uitloop in de Bc en een uitloop in de Master?
Verkort. Heb hiervoor ook al 3 jaar MBO gehad. Heb woensdag mijn diplomeringquote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:06 schreef Mishu het volgende:
[..]
Huh hoezo kan jij na 3 jaar HBO (onafgemaakt dus) opeens overstappen op de uni en dan nog maar 1,5 jaar moeten doen?
Tijdens je master krijg je nog aanvullende beurs studiefinancieringquote:
Lijkt me nietquote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:05 schreef Renesite het volgende:
Als ze aansluiten waarom niet.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Gebeurt het tegenwoordig vaak dat je met een MBO-opleiding een jaar op het HBO mag overslaan?
Het hangt ervan af wat hij met die uitloop bedoelt. Je krijgt 1 jaar uitloop voor de bachelor, zoals Zoolstra het ziet, en 1 jaar uitloop voor de master. Als je een handicap hebt dan krijg je 1 jaar extra uitloop maar enkel voor ofwel de bachelor ofwel de master.quote:Lijkt me niet
Je mag er ook langer over doen maar je moet wanneer je langer dan 4 jaar over je bachelor doet of wanneer je langer dan 4 jaar over je master doet ¤3000 betalen tenzij je kan aantonen dat je een handicap hebt.quote:Hoe zit het met langere studies, specifiek geneeskunde, tandheelkunde en farmacie? Die hebben vaak driejarige masters. Mag ik dan in totaal 8 jaar over die studie doen, met 7 jaar OV-reisrecht?
"Als" is het sleutelwoord. Heeft een MBO'er in de praktijk exact dezelfde theorie geleerd als dat iemand in het eerste jaar van het HBO leert? Alleen al omwille van het grote aantal scholen is dat onwaarschijnlijk. Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik ervoor pleit om dat horizontaal schakelen in het tertiair onderwijs maar af te schaffen. Je kan altijd nog via HAVO en VWO stapelen.quote:Als ze aansluiten waarom niet.
Laad die foto eens in Firefox, in ieder geval zoals ik die geconfigueerd heb. Ik zie enkel de zijkant van die foto, zijn oor, maar dat in een nog veel groter formaat. -slik-quote:En moet die grote foto van Zijlstra nou echt? Gadverdamme, die vent wil ik niet zien in dit topic.
stufi: 90 per maandquote:Op zondag 10 juli 2011 18:59 schreef Nielsch het volgende:
Ach, je krijgt vele honderden euro's aan studiesubsidie van de samenleving per maand, daarvan kan je heel gemakkelijk zo'n studie betalen.
In het algemeen wil ik opmerken dat je niet aan een studie moet beginnen wanneer je ouders niet een goed inkomen hebben, zeker niet in deze tijd waarin de studiebijdrage zomaar even fors zou kunnen worden ingekort (zou niet gebeuren met GL en D66 in de regering maar bij een regering met de VVD, CDA en PVV zou die zomaar kunnen sneuvelen).
Stufi, OV kaart en subsidie van je collegegeld (die 190 die jij moet bijdragen dekt echt de kosten niet). Als je dat bij elkaar optelt zit je bijna aan de 1000 euro.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:57 schreef Miezziej het volgende:
[..]
stufi: 90 per maand
Collegegeld: 190 per maand
Tis dat ik ernaast werk, maar "heel gemakkelijk" zie ik toch anders
In mijn geval zijn die 60 credits in de vrije keuzeruimte, enigszins een extra stage danwel extra minor gestopt.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
"Als" is het sleutelwoord. Heeft een MBO'er in de praktijk exact dezelfde theorie geleerd als dat iemand in het eerste jaar van het HBO leert? Alleen al omwille van het grote aantal scholen is dat onwaarschijnlijk. Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik ervoor pleit om dat horizontaal schakelen in het tertiair onderwijs maar af te schaffen. Je kan altijd nog via HAVO en VWO stapelen.
Ik vraag me ook nog steeds af hoe het gaat werken met mijn doctoraal. Die staat in principe gelijk aan een bachelor+master, maar mag ik dan 2 jaar in de doctoraal uitlopen en daarna niks meer? Of in totaal 2 jaar en het maakt niet uit wanneer precies? Of 1 jaar in de doctoraal en 1 jaar in de co-schappen?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:25 schreef heavyyield het volgende:
Hoe zit het met langere studies, specifiek geneeskunde, tandheelkunde en farmacie? Die hebben vaak driejarige masters. Mag ik dan in totaal 8 jaar over die studie doen, met 7 jaar OV-reisrecht?
Doctoraal? Ik dacht dat dat afgeschaft was?quote:Op maandag 11 juli 2011 09:24 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik vraag me ook nog steeds af hoe het gaat werken met mijn doctoraal. Die staat in principe gelijk aan een bachelor+master, maar mag ik dan 2 jaar in de doctoraal uitlopen en daarna niks meer? Of in totaal 2 jaar en het maakt niet uit wanneer precies? Of 1 jaar in de doctoraal en 1 jaar in de co-schappen?
Ik ben van de allerlaatste lichting doctoraalstudenten in Nederland. De UvA heeft zichzelf vrij lang voorgehouden dat de BaMa-structuur voor hun geneeskunde-opleiding niet nodig zou zijnquote:Op maandag 11 juli 2011 11:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Doctoraal? Ik dacht dat dat afgeschaft was?
Ik dacht dat je maximaal tot 2010 landelijks je doctoraal kon doen....quote:Op maandag 11 juli 2011 11:38 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik ben van de allerlaatste lichting doctoraalstudenten in Nederland. De UvA heeft zichzelf vrij lang voorgehouden dat de BaMa-structuur voor hun geneeskunde-opleiding niet nodig zou zijn
Mijn lichting krijgt echt pas in 2012 hun doctoraaldiploma, het kan dus blijkbaar wel. Na 2009 kon je er niet meer aan beginnen, misschien dat dat het is?quote:Op maandag 11 juli 2011 11:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik dacht dat je maximaal tot 2010 landelijks je doctoraal kon doen....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |