Huh hoezo kan jij na 3 jaar HBO (onafgemaakt dus) opeens overstappen op de uni en dan nog maar 1,5 jaar moeten doen?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:05 schreef Renesite het volgende:
3 jaar HBO > 1,5 jaar Uni is mijn route.
Doe ik er straks 3 jaar over (je weet maar nooit) heb ik 6 jaar hoger onderwijs gevolgd. Maar krijg je niet een uitloop in de Bc en een uitloop in de Master?
Heb ik die jaar Bc uitloop straks tegoed ook al doe ik de master?
Je hebt eerst bachelor uitloop, daar betaal je dus die 3000 boete voor na 2 jaar uitloop (zie schema OP). Zodra je aan je master kan beginnen begint de teller opnieuw. Volgens mij.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:05 schreef Renesite het volgende:
Doe ik er straks 3 jaar over (je weet maar nooit) heb ik 6 jaar hoger onderwijs gevolgd. Maar krijg je niet een uitloop in de Bc en een uitloop in de Master?
Verkort. Heb hiervoor ook al 3 jaar MBO gehad. Heb woensdag mijn diplomeringquote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:06 schreef Mishu het volgende:
[..]
Huh hoezo kan jij na 3 jaar HBO (onafgemaakt dus) opeens overstappen op de uni en dan nog maar 1,5 jaar moeten doen?
Tijdens je master krijg je nog aanvullende beurs studiefinancieringquote:
Lijkt me nietquote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:05 schreef Renesite het volgende:
Als ze aansluiten waarom niet.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Gebeurt het tegenwoordig vaak dat je met een MBO-opleiding een jaar op het HBO mag overslaan?
Het hangt ervan af wat hij met die uitloop bedoelt. Je krijgt 1 jaar uitloop voor de bachelor, zoals Zoolstra het ziet, en 1 jaar uitloop voor de master. Als je een handicap hebt dan krijg je 1 jaar extra uitloop maar enkel voor ofwel de bachelor ofwel de master.quote:Lijkt me niet
Je mag er ook langer over doen maar je moet wanneer je langer dan 4 jaar over je bachelor doet of wanneer je langer dan 4 jaar over je master doet ¤3000 betalen tenzij je kan aantonen dat je een handicap hebt.quote:Hoe zit het met langere studies, specifiek geneeskunde, tandheelkunde en farmacie? Die hebben vaak driejarige masters. Mag ik dan in totaal 8 jaar over die studie doen, met 7 jaar OV-reisrecht?
"Als" is het sleutelwoord. Heeft een MBO'er in de praktijk exact dezelfde theorie geleerd als dat iemand in het eerste jaar van het HBO leert? Alleen al omwille van het grote aantal scholen is dat onwaarschijnlijk. Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik ervoor pleit om dat horizontaal schakelen in het tertiair onderwijs maar af te schaffen. Je kan altijd nog via HAVO en VWO stapelen.quote:Als ze aansluiten waarom niet.
Laad die foto eens in Firefox, in ieder geval zoals ik die geconfigueerd heb. Ik zie enkel de zijkant van die foto, zijn oor, maar dat in een nog veel groter formaat. -slik-quote:En moet die grote foto van Zijlstra nou echt? Gadverdamme, die vent wil ik niet zien in dit topic.
stufi: 90 per maandquote:Op zondag 10 juli 2011 18:59 schreef Nielsch het volgende:
Ach, je krijgt vele honderden euro's aan studiesubsidie van de samenleving per maand, daarvan kan je heel gemakkelijk zo'n studie betalen.
In het algemeen wil ik opmerken dat je niet aan een studie moet beginnen wanneer je ouders niet een goed inkomen hebben, zeker niet in deze tijd waarin de studiebijdrage zomaar even fors zou kunnen worden ingekort (zou niet gebeuren met GL en D66 in de regering maar bij een regering met de VVD, CDA en PVV zou die zomaar kunnen sneuvelen).
Stufi, OV kaart en subsidie van je collegegeld (die 190 die jij moet bijdragen dekt echt de kosten niet). Als je dat bij elkaar optelt zit je bijna aan de 1000 euro.quote:Op zondag 10 juli 2011 22:57 schreef Miezziej het volgende:
[..]
stufi: 90 per maand
Collegegeld: 190 per maand
Tis dat ik ernaast werk, maar "heel gemakkelijk" zie ik toch anders
In mijn geval zijn die 60 credits in de vrije keuzeruimte, enigszins een extra stage danwel extra minor gestopt.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:33 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
"Als" is het sleutelwoord. Heeft een MBO'er in de praktijk exact dezelfde theorie geleerd als dat iemand in het eerste jaar van het HBO leert? Alleen al omwille van het grote aantal scholen is dat onwaarschijnlijk. Hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik ervoor pleit om dat horizontaal schakelen in het tertiair onderwijs maar af te schaffen. Je kan altijd nog via HAVO en VWO stapelen.
Ik vraag me ook nog steeds af hoe het gaat werken met mijn doctoraal. Die staat in principe gelijk aan een bachelor+master, maar mag ik dan 2 jaar in de doctoraal uitlopen en daarna niks meer? Of in totaal 2 jaar en het maakt niet uit wanneer precies? Of 1 jaar in de doctoraal en 1 jaar in de co-schappen?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 13:25 schreef heavyyield het volgende:
Hoe zit het met langere studies, specifiek geneeskunde, tandheelkunde en farmacie? Die hebben vaak driejarige masters. Mag ik dan in totaal 8 jaar over die studie doen, met 7 jaar OV-reisrecht?
Doctoraal? Ik dacht dat dat afgeschaft was?quote:Op maandag 11 juli 2011 09:24 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik vraag me ook nog steeds af hoe het gaat werken met mijn doctoraal. Die staat in principe gelijk aan een bachelor+master, maar mag ik dan 2 jaar in de doctoraal uitlopen en daarna niks meer? Of in totaal 2 jaar en het maakt niet uit wanneer precies? Of 1 jaar in de doctoraal en 1 jaar in de co-schappen?
Ik ben van de allerlaatste lichting doctoraalstudenten in Nederland. De UvA heeft zichzelf vrij lang voorgehouden dat de BaMa-structuur voor hun geneeskunde-opleiding niet nodig zou zijnquote:Op maandag 11 juli 2011 11:21 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Doctoraal? Ik dacht dat dat afgeschaft was?
Ik dacht dat je maximaal tot 2010 landelijks je doctoraal kon doen....quote:Op maandag 11 juli 2011 11:38 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Ik ben van de allerlaatste lichting doctoraalstudenten in Nederland. De UvA heeft zichzelf vrij lang voorgehouden dat de BaMa-structuur voor hun geneeskunde-opleiding niet nodig zou zijn
Mijn lichting krijgt echt pas in 2012 hun doctoraaldiploma, het kan dus blijkbaar wel. Na 2009 kon je er niet meer aan beginnen, misschien dat dat het is?quote:Op maandag 11 juli 2011 11:40 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ik dacht dat je maximaal tot 2010 landelijks je doctoraal kon doen....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |