abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 juli 2011 @ 10:55:43 #1
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99103069

Handige links:
Joho / tentamenbank.nl - samenvattingen diverse universiteiten
Benensink - samenvattingen, uitwerkingen Universiteit
WiSI Statistiekbijlessen - Leiden
Bakels Statistiekbijlessen - Utrecht, Wageningen, Tilburg & Leiden

Studievereniging Labyrint (Leiden)
Studievereniging VSPVU (Vrije Universiteit Amsterdam)
Studievereniging Lunatik (Maastricht)
Studievereniging Complex (Tilburg)
Studievereniging VSPA (Amsterdam)
Studievereniging Dimensie (Twente)
Studievereniging U.F.S.W. Alcmaeon (Utrecht)
Studievereniging Cedo Nulli (Rotterdam)
Studievereniging VIP (Groningen)
Studievereniging SPiN (Nijmegen)

NIP Nederlandse Vereniging voor Psychologen voor studenten

Handige topics
HBO/WO (toegepaste) psychologie
Wiskunde deficientie weg werken
Wis toelatingstoets - Boek: Wiskunde voor hoger onderwijs
Aanschuifstudie Psychologie
Centraal SPSS Topic
Psychologie studeren, waar?

Wie zit waar?

Universiteit van Leiden
Sharkdoggie
verregentmeisje
warrel
MeloD
anisoptera

Universiteit Maastricht
supkaa
Black-Death
RodeNek
Gestiech

Radboud Universiteit Nijmegen
Operc

Rijksuniversiteit Groningen
ChipsZak.

Universiteit van Tilburg
automatic_
crossover
hetzusjevan
oompaloompa
Impressie
Tink89
Two

Vrije Universiteit van Amsterdam
Brons_Juweel
Grumpey
Wolkje
Riro
Sandertje23

Universiteit van Utrecht
Pitom

Erasmus Universiteit Rotterdam
SH.

Vorige delen: Deel 1 | Deel 2 | Deel 3 | Deel 4 | Deel 5 I Deel 6 I Deel 7 | Deel 8

De OP: FokWiki

[ Bericht 0% gewijzigd door automatic_ op 07-07-2011 10:41:27 ]
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_99103219
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 10:47 schreef automatic_ het volgende:
Ja inderdaad. Ik ben zo blij dat ik nu een vast contract heb bij de GGZ waar ik werk. Mocht ik straks klaar zijn (volgend jaar) en niets kunnen vinden, dan heb ik dat in ieder geval nog :)
Oh vet, dat heb je goed geregeld :P

quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 10:50 schreef lateralize het volgende:
Vreemd. Dacht dat toch echt gehoord te hebben. Ach ja, care, ik ga toch het onderzoek in :P
Nogmaals, zat jij hier niet eerst als Gestiech?
  woensdag 6 juli 2011 @ 11:01:11 #3
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99103268
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 10:59 schreef SH. het volgende:

[..]

Ja, maar dat is op basis van mijn HBO diploma hoor, haha. Maar goed; ik zit er wel tussen en het staat goed op je CV. Bij het solliciteren naar een stage zei hij meteen; "Zo, dat is een voordeel!"
pi_99112286
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 10:59 schreef SH. het volgende:

[..]

[..]

Nogmaals, zat jij hier niet eerst als Gestiech?
O sorry ik had je vraag gemist. Ja klopt. :)
pi_99112907
Ah part eight! :x
pi_99116091
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:09 schreef lateralize het volgende:

[..]

O sorry ik had je vraag gemist. Ja klopt. :)
Dacht al, iemand uit Maastricht die bmw wil doen, daar hadden we er al eerder 1 van :P
pi_99130621
Over werkgelegenheid: komt idd boel vergrijzing aan, maar door de bezuinigingen wordt er amper nog ruimte overlaten in 't werkveld. Bij mn stage is nu een vacaturestop, zijn al best wat mensen weg (pensioen of niet meer tevreden met 't werk) maar er komen geen nieuwe meer voor in de plaats. Terwijl de wachtlijsten enorm groeien. En die vacaturestops heb ik ook op meer instellingen langs horen komen.
Ik ben nu druk bezig met een werkervaringsplaats zoeken en da's al een ramp. Ondanks dat ik een zo goed als gratis werknemer ben.
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:24:34 #8
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99130718
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:22 schreef MeloD het volgende:
Ik ben nu druk bezig met een werkervaringsplaats zoeken en da's al een ramp. Ondanks dat ik een zo goed als gratis werknemer ben.
Oh echt? Dat had ik niet verwacht. Je zou denken dat ze er blij zijn als iemand dat wil komen doen!
pi_99133431
Tja. Krijg de volgende reacties:
- WEP is al vergeven
- We doen niet aan WEP's in het algemeen
- WEPpers kosten ons te veel investering
- Solliciteer eind dit jaar maar (want dan zoek ik een plek), maar ervaring leert dat tegen de tijd de plekken meestal al intern/via via opgevuld zijn

Heb er 2 die interesse toonden, maar nadat ik die teruggemaild heb niks meer gehoord (1.5-2 weken geleden). Is het te kort om daar nu al achteraan te mailen?
En heb er nog 1 die op de website schrijven dat ze graag kansen bieden aan starters en stagiaires, gister gemaild, ben benieuwd :)
pi_99136635
Ik zou gewoon even een mailtje sturen. In anderhalf a twee weken hadden ze op z'n minst een antwoordje kunnen typen :P
pi_99141017
Nooit mailen! Bellen of mensen zoeken die mensen kennen intern. Op die manier kom je veel makkelijker bij de juiste persoon terecht. Bovendien krijgt men dan een beter beeld van je.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_99141632
De juiste personen heb ik al te pakken :) Ze reageren alleen niet meer :P
Ga ze toch maar een mailtje sturen. Persoonlijk vind ik bellen nogal irritant. Ik weet hoe druk men het doorgaans heeft in dergelijke instellingen, en hoe niet blij mijn collega's hier zijn als er onverwachts een telefoontje tussendoor komt. Mails kunnen ze beantwoorden wanneer ze willen en er echt de tijd voor hebben.
pi_99142262
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:05 schreef MeloD het volgende:
Tja. Krijg de volgende reacties:
- WEP is al vergeven
- We doen niet aan WEP's in het algemeen
- WEPpers kosten ons te veel investering
- Solliciteer eind dit jaar maar (want dan zoek ik een plek), maar ervaring leert dat tegen de tijd de plekken meestal al intern/via via opgevuld zijn
Ik heb gelukkig binnen onze faculteit een WEP gevonden. Daar worden zoveel onderzoeken gedaan dat ze veel studenten zoeken om ze te helpen. Is er niks bij jouw universiteit dan? Of zoek je juist buiten de universiteit?
pi_99143110
Uni heeft amper wat ja. Maarrrr ik heb net de niet-reagerenden gemaild, en heb net een mail terug dat mijn CV er prima uitziet en dat ik volgende week op gesprek mag komen :D Gaat om een WEP met uitzicht op baan :) Gaat om een onderwijsadviesdienst. Het liefst zou ik er ook graag neuropsychologische diagnostiek naast doen, maar je kan niet alles hebben ;)
  donderdag 7 juli 2011 @ 10:31:17 #15
319308 Tink89
To live is to dance
pi_99143649
Ik kom ook nog eens even binnenvallen *was er al, maar lang geleden*...

Is er iemand die ervaring heeft in het werken met IAT-scores in Spss? Ze zijn gescoord via het laatste algoritme en nu weet ik niet wat ik ermee aan moet...Ben best bereid ervoor te betalen :)

Xx

ps. Overigens is de website van complex: www.complextilburg.nl... niet de site van de uni die er nu staat :)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 7 juli 2011 @ 12:51:03 #16
319308 Tink89
To live is to dance
pi_99148446
Net het laatste tentamen van m'n bachelor gehaald btw...

Nu alleen die rottige thesis nog!

Xx
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_99150133
Gefeliciteerd :)

(En nee, geen ervaring met IAT-scores, helaas :P)

Edit: automatic_ ook gefeliciteerd natuurlijk ^O^

[ Bericht 11% gewijzigd door SH. op 08-07-2011 12:34:58 ]
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:12:01 #18
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_99169538
En mijn bachelor is binnen! Ik zat, net als Tink, ook te wachten op mijn laatste punt. Pff... Wat een opluchting O+
  zondag 10 juli 2011 @ 12:33:48 #19
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_99272448
Vanuit het vorige topic dingen waar ik nog even op wilde reageren:

- De numerus fixus is ingesteld vanwege het overschot van psychologen op de markt, niet vanwege krapte. Er is dus een enorm tekort aan banen voor afgestudeerden.

- er is een grote hoeveelheid Meerkeuzetentamens in de bachelor, maar dat is omdat de visitatiecommissie (en dus de overheid) dat verplicht. Bij onze afdeling willen we heel graag open vragen doen, maar dat mag gewoonweg niet meer van de overheid. Meerkeuze geeft namelijk de ruimte aan instanties om statistieken te berekenen, waarop beleid kan worden gemaakt. Dus vanwege de efficiency van de afreken-cultuur zoals die de laatste 20 jaar is ontstaan, is het adequaat toetsen met open vragen taboe geworden.
  zondag 10 juli 2011 @ 12:36:49 #20
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_99272555
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:33 schreef Grumpey het volgende:
- er is een grote hoeveelheid Meerkeuzetentamens in de bachelor, maar dat is omdat de visitatiecommissie (en dus de overheid) dat verplicht. Bij onze afdeling willen we heel graag open vragen doen, maar dat mag gewoonweg niet meer van de overheid.
Dat verbaast mij. Waarom is dat alleen dan bij psychologie? En volgens mij kan de NVAO dat helemaal niet verplichten, die kijken alleen naar de kwaliteit. En als je kunt aantonen dat die kwaliteit naar beneden gaat op het moment dat je alleen met meerkeuzevragen werkt (wat de reden is dat andere studies dat niet doen) dan heeft de NVAO geen recht van spreken (vind ik dan hoor ;) )
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_99300852
Volgens mij is het niet alleen het afnemen van meerkeuze-tentamens (en de bijbehorende manier van studeren) dat nadelig is voor het vasthouden van informatie op de lange termijn. Dat geldt überhaupt voor onderwijs. Al het traditionele onderwijs is wat dat betreft eigenlijk nogal slecht. De meeste mensen gaan aan het werk en zijn alweer zoveel vergeten dat ze de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt, en dan alles nog opnieuw moeten leren in de praktijk (ok, beetje gechargeerd, maar in grote lijnen is dit wel wat ik zie en ook zelf ervaar).
pi_99303766
quote:
- er is een grote hoeveelheid Meerkeuzetentamens in de bachelor, maar dat is omdat de visitatiecommissie (en dus de overheid) dat verplicht. Bij onze afdeling willen we heel graag open vragen doen, maar dat mag gewoonweg niet meer van de overheid. Meerkeuze geeft namelijk de ruimte aan instanties om statistieken te berekenen, waarop beleid kan worden gemaakt. Dus vanwege de efficiency van de afreken-cultuur zoals die de laatste 20 jaar is ontstaan, is het adequaat toetsen met open vragen taboe geworden.
Niet omdat ik je niet geloof maar kan je een bron plaatsen? Ik zou graag de argumentatie in hun eigen woorden lezen.
Hoe dan ook, een universiteit bepaalt toch zelf wat zij met dat advies doet?
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_99303921
quote:
Volgens mij is het niet alleen het afnemen van meerkeuze-tentamens (en de bijbehorende manier van studeren) dat nadelig is voor het vasthouden van informatie op de lange termijn. Dat geldt überhaupt voor onderwijs. Al het traditionele onderwijs is wat dat betreft eigenlijk nogal slecht. De meeste mensen gaan aan het werk en zijn alweer zoveel vergeten dat ze de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt, en dan alles nog opnieuw moeten leren in de praktijk (ok, beetje gechargeerd, maar in grote lijnen is dit wel wat ik zie en ook zelf ervaar).
Het hangt heel erg van je leerstijl en kwaliteiten af. Iemand die een goed langetermijngeheugen heeft en die zeer regelmatig leert onthoudt de essentie wel, iemand die geen goed langetermijngeheugen heeft en/of enkele dagen voor een examen pas start met leren zal veel slechter die essentie onthouden. Dat je allerlei details vergeet is niet erg, zolang je maar een kapstok ontwikkelt waar je alles aan kan hangen en zolang je maar bij vlot en efficiënt die stof kan herhalen als je die ooit weer eens nodig hebt. Om deze reden ben ik een voorstander van regelmatig examineren en niet 2 keer per jaar voor alle vakken.
Een probleem van meerkeuzevragen lijkt mij dat je niets hoeft te kennen, het herkennen volstaat. Je hoeft niet exacte definities te kunnen geven, zolang je maar de juiste definities herkent. Verder kan je tal van vaardigheden niet controleren. Het lijkt mij verstandiger om meerkeuzevragen enkel als onderdeel van een examen te gebruiken wanneer je dankzij aanvullende meerkeuzevragen breder kan toetsen. Dat is nu net waar meerkeuzevragen wel heel erg geschikt voor zijn: snel veel toetsen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 11 juli 2011 @ 11:27:20 #24
319308 Tink89
To live is to dance
pi_99313558
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2011 12:33 schreef Grumpey het volgende:
- De numerus fixus is ingesteld vanwege het overschot van psychologen op de markt, niet vanwege krapte. Er is dus een enorm tekort aan banen voor afgestudeerden.
Njah, dat hangt ook behoorlijk af van je richting. Er is bijvoorbeeld een overschot aan mensen van de gezondheidsrichting die net afgestudeerd zijn en zonder baan zitten, omdat er veel de gz-opleiding willen doen, maar daar juist weer plekken te weinig zijn.

Bovendien heeft een numerus fixus weinig te maken met de arbeidsmarkt. Er zijn namelijk ook te weinig artsen, maar omdat opleidingen niet meer studenten aan kunnen (qua ruimte, coschappen, etc.), worden er niet meer artsen opgeleid.

Xx
pi_99314083
Misschien verschilt het ook nog weleens per provincie. Ik zie hier in Limburg toch behoorlijk wat vacatures bij verschillende grote instellingen. Zowel basispsycholoog als gz-psycholoog.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')