Oh vet, dat heb je goed geregeldquote:Op woensdag 6 juli 2011 10:47 schreef automatic_ het volgende:
Ja inderdaad. Ik ben zo blij dat ik nu een vast contract heb bij de GGZ waar ik werk. Mocht ik straks klaar zijn (volgend jaar) en niets kunnen vinden, dan heb ik dat in ieder geval nog
Nogmaals, zat jij hier niet eerst als Gestiech?quote:Op woensdag 6 juli 2011 10:50 schreef lateralize het volgende:
Vreemd. Dacht dat toch echt gehoord te hebben. Ach ja, care, ik ga toch het onderzoek in
Ja, maar dat is op basis van mijn HBO diploma hoor, haha. Maar goed; ik zit er wel tussen en het staat goed op je CV. Bij het solliciteren naar een stage zei hij meteen; "Zo, dat is een voordeel!"quote:
O sorry ik had je vraag gemist. Ja klopt.quote:Op woensdag 6 juli 2011 10:59 schreef SH. het volgende:
[..]
Oh vet, dat heb je goed geregeld
[..]
Nogmaals, zat jij hier niet eerst als Gestiech?
Dacht al, iemand uit Maastricht die bmw wil doen, daar hadden we er al eerder 1 vanquote:Op woensdag 6 juli 2011 15:09 schreef lateralize het volgende:
[..]
O sorry ik had je vraag gemist. Ja klopt.
Oh echt? Dat had ik niet verwacht. Je zou denken dat ze er blij zijn als iemand dat wil komen doen!quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:22 schreef MeloD het volgende:
Ik ben nu druk bezig met een werkervaringsplaats zoeken en da's al een ramp. Ondanks dat ik een zo goed als gratis werknemer ben.
Ik heb gelukkig binnen onze faculteit een WEP gevonden. Daar worden zoveel onderzoeken gedaan dat ze veel studenten zoeken om ze te helpen. Is er niks bij jouw universiteit dan? Of zoek je juist buiten de universiteit?quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:05 schreef MeloD het volgende:
Tja. Krijg de volgende reacties:
- WEP is al vergeven
- We doen niet aan WEP's in het algemeen
- WEPpers kosten ons te veel investering
- Solliciteer eind dit jaar maar (want dan zoek ik een plek), maar ervaring leert dat tegen de tijd de plekken meestal al intern/via via opgevuld zijn
Dat verbaast mij. Waarom is dat alleen dan bij psychologie? En volgens mij kan de NVAO dat helemaal niet verplichten, die kijken alleen naar de kwaliteit. En als je kunt aantonen dat die kwaliteit naar beneden gaat op het moment dat je alleen met meerkeuzevragen werkt (wat de reden is dat andere studies dat niet doen) dan heeft de NVAO geen recht van spreken (vind ik dan hoorquote:Op zondag 10 juli 2011 12:33 schreef Grumpey het volgende:
- er is een grote hoeveelheid Meerkeuzetentamens in de bachelor, maar dat is omdat de visitatiecommissie (en dus de overheid) dat verplicht. Bij onze afdeling willen we heel graag open vragen doen, maar dat mag gewoonweg niet meer van de overheid.
Niet omdat ik je niet geloof maar kan je een bron plaatsen? Ik zou graag de argumentatie in hun eigen woorden lezen.quote:- er is een grote hoeveelheid Meerkeuzetentamens in de bachelor, maar dat is omdat de visitatiecommissie (en dus de overheid) dat verplicht. Bij onze afdeling willen we heel graag open vragen doen, maar dat mag gewoonweg niet meer van de overheid. Meerkeuze geeft namelijk de ruimte aan instanties om statistieken te berekenen, waarop beleid kan worden gemaakt. Dus vanwege de efficiency van de afreken-cultuur zoals die de laatste 20 jaar is ontstaan, is het adequaat toetsen met open vragen taboe geworden.
Het hangt heel erg van je leerstijl en kwaliteiten af. Iemand die een goed langetermijngeheugen heeft en die zeer regelmatig leert onthoudt de essentie wel, iemand die geen goed langetermijngeheugen heeft en/of enkele dagen voor een examen pas start met leren zal veel slechter die essentie onthouden. Dat je allerlei details vergeet is niet erg, zolang je maar een kapstok ontwikkelt waar je alles aan kan hangen en zolang je maar bij vlot en efficiënt die stof kan herhalen als je die ooit weer eens nodig hebt. Om deze reden ben ik een voorstander van regelmatig examineren en niet 2 keer per jaar voor alle vakken.quote:Volgens mij is het niet alleen het afnemen van meerkeuze-tentamens (en de bijbehorende manier van studeren) dat nadelig is voor het vasthouden van informatie op de lange termijn. Dat geldt überhaupt voor onderwijs. Al het traditionele onderwijs is wat dat betreft eigenlijk nogal slecht. De meeste mensen gaan aan het werk en zijn alweer zoveel vergeten dat ze de klok horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt, en dan alles nog opnieuw moeten leren in de praktijk (ok, beetje gechargeerd, maar in grote lijnen is dit wel wat ik zie en ook zelf ervaar).
Njah, dat hangt ook behoorlijk af van je richting. Er is bijvoorbeeld een overschot aan mensen van de gezondheidsrichting die net afgestudeerd zijn en zonder baan zitten, omdat er veel de gz-opleiding willen doen, maar daar juist weer plekken te weinig zijn.quote:Op zondag 10 juli 2011 12:33 schreef Grumpey het volgende:
- De numerus fixus is ingesteld vanwege het overschot van psychologen op de markt, niet vanwege krapte. Er is dus een enorm tekort aan banen voor afgestudeerden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |