abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 januari 2010 @ 21:14:30 #1
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_76695934

Handige links:
Joho / tentamenbank.nl - samenvattingen diverse universiteiten
Benensink - samenvattingen, uitwerkingen Universiteit
WiSI Statistiekbijlessen - Leiden
Bakels Statistiekbijlessen - Utrecht, Wageningen, Tilburg & Leiden

Studievereniging Labyrint (Leiden)
Studievereniging VSPVU (Vrije Universiteit Amsterdam)
Studievereniging Lunatik (Maastricht)
Studievereniging Complex (Tilburg)
Studievereniging VSPA (Amsterdam)
Studievereniging Dimensie (Twente)
Studievereniging U.F.S.W. Alcmaeon (Utrecht)
Studievereniging Cedo Nulli (Rotterdam)
Studievereniging VIP (Groningen)
Studievereniging SPiN (Nijmegen)

NIP Nederlandse Vereniging voor Psychologen voor studenten

Handige topics

HBO/WO (toegepaste) psychologie
Wiskunde deficientie weg werken
Wis toelatingstoets - Boek: Wiskunde voor hoger onderwijs
Aanschuifstudie Psychologie
Centraal SPSS Topic
Psychologie studeren, waar?

Kalender

Vrijdag 5 maart 2010 symposium Psychologie Leiden
vrijdag 12 maart 2010 congres als thema: Change of Mind – de ontrafelende psyche.
Vrijdag 21 mei Psychologen Toekomst Perspectief-congres
Obekend Nationale Psychologiecongres (SPS-NOP)

Wie zit waar?

Universiteit van Leiden
  • Sharkdoggie
  • verregentmeisje
  • warrel
  • MeloD

Universiteit Maastricht
  • supkaa
  • Black-Death
  • RodeNek

Radboud Universiteit Nijmegen
  • Operc
  • flexster

Rijksuniversiteit Groningen
  • ChipsZak.

Universiteit van Tilburg
  • automatic_
  • hetzusjevan
  • oompaloompa

Vrije Universiteit van Amsterdam
  • Brons_Juweel
  • Grumpey
  • Wolkje
  • Riro
  • Sandertje23

Universiteit van Utrecht
  • Pitom

HBO toegepaste psychologie Fontys
  • crossover

Erasmus Universiteit Rotterdam
  • Leanne

Vorige delen: Deel 1 | Deel 2 | Deel 3 | Deel 4 |

De OP: FokWiki

[ Bericht 1% gewijzigd door Sharkdoggie op 11-01-2010 23:08:58 ]
  • Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
    *drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
    pi_76695998
    thanks en tvp. Ik wil ook wel in de OP bij de Radboud
    pi_76696087
    tieviepie
      maandag 11 januari 2010 @ 21:28:05 #4
    37895 Sharkdoggie
    Made of chocolate
    pi_76696656
    Mocht er nog iets in de OP horen post het hier. Ook congressen en dergelijke.
    Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
    *drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
    pi_76697188
    quote:
    Op maandag 11 januari 2010 21:28 schreef Sharkdoggie het volgende:
    Mocht er nog iets in de OP horen post het hier. Ook congressen en dergelijke.
    Mag ik bij de Vrije Universiteit?
    pi_76698845
    Hihi, ik mag bijna uit de OP.. Ik moet nog wat punten aan m'n bachelorthesis (wordt dan een 8) veranderen en m'n cijfer voor CIO terugkrijgen, heeer-lijk!!
    I will take the sun in my mouth
    pi_76700144
    tvp
    Op maandag 24 augustus 2009 11:04 schreef Salvad0R het volgende:
    Aan alle chicks; eet/drink geen light producten, krijg je tumoren van.
    pi_76705826
    terugvindpsychologie
    Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
    pi_76707688
    Over de studiebelasting (eind vorige deel): ik vind de studie echt ontzettend gemakkelijk
    Heb hiervoor Gymnasium en daarna 2 jaar HBO SPH gedaan en voor mij is zowel de tijd die ik op school moet zijn als de tijd die ik aan huiswerk/leren kwijt ben veel minder dan op voorgenoemden.
    Ik volg er een minor Human Osteoarcheology bij en voor 5ECTS daar ben ik meer tijd kwijt dan 10ECTS Psychologie..
      dinsdag 12 januari 2010 @ 09:17:29 #10
    128457 supkaa
    Geölte Blitz
    pi_76710396
    Deel 5 al weer
      dinsdag 12 januari 2010 @ 11:15:54 #11
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_76713650
    Zijn er nog meer mensen hier die graag een PhD zouden willen doen aansluitend aan hun psychologie-opleiding?
    pi_76714102
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 11:15 schreef Grumpey het volgende:
    Zijn er nog meer mensen hier die graag een PhD zouden willen doen aansluitend aan hun psychologie-opleiding?
    ik
    pi_76716096
    Mja, zit ik aan te denken
    Vraag me alleen af of je daar uberhaupt wel voor in aanmerking komt wanneer je geen research master maar een andere master gedaan hebt
    pi_76716199
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 12:35 schreef MeloD het volgende:
    Mja, zit ik aan te denken
    Vraag me alleen af of je daar uberhaupt wel voor in aanmerking komt wanneer je geen research master maar een andere master gedaan hebt
    In principe wel, maar je kans is natuurlijk een stuk kleiner om aangenomen te worden. Uiteindelijk selecteert een universiteit gewoon degene waarvan zij denken dat die persoon het beste voor het project is. Je zal dus waarschijnlijk een stuk minder kieskeurig kunnen zijn, en je zou altijd het buitenland kunnen proberen.
    pi_76717191
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 01:55 schreef MeloD het volgende:
    Over de studiebelasting (eind vorige deel): ik vind de studie echt ontzettend gemakkelijk
    Heb hiervoor Gymnasium en daarna 2 jaar HBO SPH gedaan en voor mij is zowel de tijd die ik op school moet zijn als de tijd die ik aan huiswerk/leren kwijt ben veel minder dan op voorgenoemden.
    Ik volg er een minor Human Osteoarcheology bij en voor 5ECTS daar ben ik meer tijd kwijt dan 10ECTS Psychologie..
    Dit is dan wel weer merkwaardig tegenstrijdig met wat ik mensen in het vorige topic hoor zeggen (HBO'ers waarschuwen voor de moeilijkheidsgraad e.d.)
    Ok, de gemiddelde HBO'er is wellicht niet heel intelligent (ik heb er praktijkervaring mee), maar ik ken ook genoeg 'dozen' die Psychologie studeren omdat ze 'iets met mensen' willen doen, en waarvan ik verder op intellectueel gebied ook niet erg onder de indruk ben (en dan heb ik het natuurlijk niet alleen over de eerstejaars).
    Ik denk dat het wel meevalt met het niveau, maar dat dat nog niet betekend dat je het dus niet kunt onderschatten. Het is nou eenmaal heel subjectief, en niet iedereen kan zijn eigen capaciteiten evengoed inschatten.
      dinsdag 12 januari 2010 @ 16:05:13 #16
    231574 automatic_
    muppetinnetje.
    pi_76724256
    "It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
      woensdag 13 januari 2010 @ 08:42:30 #17
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_76751033
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 11:29 schreef squig het volgende:

[..]

ik
    Al ideeen over richting/onderwerp/vakgroep/ toevallig? Ben benieuwd!
    pi_76757679
    quote:
    Op dinsdag 12 januari 2010 01:55 schreef MeloD het volgende:
    Ik vind mijn studie ook niet persé moeilijk, maar ik zit toch wel zo'n 30-35 uur per week aan de studie. Nou moet ik ook wel een aantal vakken inhalen omdat ik ze vorig jaar niet heb gehaald, maar ik vind het druk zat. Het is wel drukker dan het eerste en tweede jaar, dat wel. Dus ik weet niet in welk jaar je zit?
      woensdag 13 januari 2010 @ 14:02:10 #19
    59287 Grumpey
    Het zonnetje in huis
    pi_76760787
    Sowieso begint het echte full-time werken pas vanaf halverwege 3e jaar, met achtereenvolgens B-these, pittige inhoudelijke vakken, stage en M-these.
    pi_76766393
    Ik zit nu in het 3e jaar en ben niet bepaald hoogbegaafd oid. Ik vind de stof simpelweg niet heel lastig. Mja, neuropsychologie waar ik nu alvast mee begonnen ben is wel ingewikkeld. Maargoed, ik heb hiervoor Gymnasium gedaan en dat was flink aanpoten dus wie weet dat het daar mee te maken heeft?

Ik leer vrijwel niet (denk dat ik gemiddled een uur of 5/10 per week buiten de verplichte werkgroepen om aan school zit) maar sta toch gemiddeld een 7
    pi_76768425
    ja ik weet het niet, het is per persoon verschillend. Maar ik heb nu vier vakken, en moet voor deze week 12 artikelen doornemen, 3 hoofdstukken uit een leerboek, een SPSS opdracht uitschrijven en inleveren, en een werkgroep voorbereiden. Daarnaast heb ik 7x 1,5 uur een hoorcollege en heb ik over 2 weken vier tentamens.
    Genoeg te doen iig en ben zelfs bang dat voorbereiden voor een van de vier tentamens gewoon niet gaat lukken.
    pi_76769030
    En dat alles moet je per...? Niet per week neem ik aan
    pi_76771282
    ja die tentamens komen er gewoon aan. Voor de rest heb ik het nog s goed nageteld
    1 artikel waar 2HC's bij horen , moeilijk, met veel figuren en bijbehorende vragen om voor te bereiden
    6 artikelen en een hoofdstuk uit een boek, niet moeilijk wel veel
    Een vak met 3 artikelen en een SPSS opdracht die we moeten uitvoeren en erover moeten rapporteren in een resultatensectie
    een vak met 2 korte maar zeer intensieve hoofdstukken die ik daarom meteen samenvat

en dat is per week ja. Ik vind het genoeg atm
    pi_76776341
    quote:
    Op woensdag 13 januari 2010 16:55 schreef flexster het volgende:
    ja ik weet het niet, het is per persoon verschillend. Maar ik heb nu vier vakken, en moet voor deze week 12 artikelen doornemen, 3 hoofdstukken uit een leerboek, een SPSS opdracht uitschrijven en inleveren, en een werkgroep voorbereiden. Daarnaast heb ik 7x 1,5 uur een hoorcollege en heb ik over 2 weken vier tentamens.
    Genoeg te doen iig en ben zelfs bang dat voorbereiden voor een van de vier tentamens gewoon niet gaat lukken.
    klinkt bekend

In mijn master is het opeens ook een stuk zwaarder geworden dan in de bachelor alhoewel dat wel zal verschillen per universiteit.
    quote:
    Op woensdag 13 januari 2010 08:42 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Al ideeen over richting/onderwerp/vakgroep/ toevallig? Ben benieuwd!
    nee niet echt. Weet wel wat ik interessant vind en wat niet, maar heb niets dat ik echt consistent leuker vind dan de rest...
    pi_77063645
    Ik heb al een keer eerder wat gepost (bij psychologie #4) en ben er nu eigenlijk al wel over uit dat ik volgend jaar wil beginnen met een studie psychologie. Zit nu nog in Groningen maar ben niet van plan om daar te beginnen; geen numerus fixus waardoor er een veel te grote toestroming eerstejaars is en één van de slechtste psychologie studies van het land, volgens de keuzegids.

Nu ga ik waarschijnlijk mijn keuze maken tussen de UvA en de UU. Zijn er hier mensen die op één van deze universiteiten zitten en kunnen jullie mij de voor en nadelen vertellen?
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')