zover ik begrepen heb moet je zelf drivers opzoeken en die installeren, heet volgens mij knextsquote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:33 schreef Jerkmaine het volgende:
Wordt de indruk die je op deze manier van OSX krijgt niet enorm negatief, omdat er waarschijnlijk amper driversupport aanwezig is voor specifiek "jouw hardware"?
.Kextquote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:36 schreef geldwolf het volgende:
[..]
zover ik begrepen heb moet je zelf drivers opzoeken en die installeren, heet volgens mij knexts
Wat zit er nog meer in?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:30 schreef geldwolf het volgende:
Is het ook mogelijk om dit op een HP 3040-sd te draaien? Zit een amd in.
Dat valt tegenwoordig reuze mee, veel gangbare hardware is met downloadbare kexts werkend te krijgen. Een Apple bestaat tegenwoordig dan ook uit gewone reguliere hardware, alleen het moederbord is afwijkend. (EFI in een Apple vs. BIOS in een PC)quote:
Dat is helaas iets te simpel. Soms is het mogelijk om een kext aan te passen, bijvoorbeeld omdat je hardware vrijwel hetzelfde is als de hardware die ondersteund wordt door een bestaande kext. Maar in sommige gevallen is het toch écht nodig een nieuwe kext te maken. De Marvell Yukon 88E8071 is daar een mooi voobeeld van. De 88E8072 werkt wel, maar die kext is met geen mogelijk werkend te krijgen voor de 88E8071. (Driemaal raden welke LAN-kaart van Marvell Yukon in mijn laptop zitquote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:48 schreef mk13139 het volgende:
Je moet ze aanpassen, je eigen device en vendor ID erin zetten.
Dan heb ik altijd geluk gehad met mijn Intel Pro LAN kaarten en AD geluidskaartenquote:Op woensdag 6 juli 2011 00:43 schreef FredvZ het volgende:
Dat is helaas iets te simpel. Soms is het mogelijk om een kext aan te passen, bijvoorbeeld omdat je hardware vrijwel hetzelfde is als de hardware die ondersteund wordt door een bestaande kext. Maar in sommige gevallen is het toch écht nodig een nieuwe kext te maken. De Marvell Yukon 88E8071 is daar een mooi voobeeld van. De 88E8072 werkt wel, maar die kext is met geen mogelijk werkend te krijgen voor de 88E8071. (Driemaal raden welke LAN-kaart van Marvell Yukon in mijn laptop zit)
ik heb hem al gevonden. op TPB stond snow leopard met een of andere bootloader. eens kijken of het werkt.quote:
Neequote:Op woensdag 6 juli 2011 11:31 schreef Superthomas het volgende:
kan ik ook gewoon de DMG op mijn schijf zetten?
In theorie wel.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:16 schreef geldwolf het volgende:
Hoe de fuck moet je dit eigelijk installeren? een bootloader downloaden en osx en dan kun je het gewoon installeren??
Wat een bazenpostquote:Op woensdag 6 juli 2011 00:32 schreef FredvZ het volgende:
Hackintosh![]()
Wat heb ik al draaien
*Lang verhaal*
Zelf vind ik thuis ermee klooien veel leuker.quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:52 schreef zoodan het volgende:
Ik denk dat je de beste ervaring van OSX niet krijgt via hackintosh maar via een mac zelf.. mijn advies is dan ook: ga naar een apple winkel of een mediamarkt en ga een op een mac zelf osx uitproberen.. ik denk dat je door hackintosh (waar je eeuwig mee bezig bent om dat werkend te krijgen) een slecht beeld krijgt van OSXik ben 2 maanden geleden overgestapt van een windows pc naar een imac en ik ben zeer tevreden! voor de applicaties die ik niet kan draaien heb ik bootcamp, het installeren van de drivers voor windows op de mac ging simpelweg via de bijgeleverde osx dvd en dat ging dus nog veel sneller dan via een windows pc!
dat zal maar het gaat erom hoe je de beste ervaring van osx krijgt.. via hackintosh denk ik dat je een verkeerd beeld krijgt van OSXquote:Op donderdag 7 juli 2011 18:33 schreef geldwolf het volgende:
[..]
Zelf vind ik thuis ermee klooien veel leuker.
De apple ervaring krijg je er natuurlijk niet mee maar grappig kan het zeker zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2011 18:54 schreef zoodan het volgende:
[..]
dat zal maar het gaat erom hoe je de beste ervaring van osx krijgt.. via hackintosh denk ik dat je een verkeerd beeld krijgt van OSX
ja klopt, alleen ts geeft in zijn op aam dat hij twijfelt een mac te kopen dus eerst osx wil uitproberen met hackintosh.. dat is te vergelijken met het uitpoberen van een namaak iphone uit china tov een echte, al overdrijf ik nu wel erg :p (ik heb zelf ook overwogen hackintosh te proberen maar toch niet gedaan :p)quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
De apple ervaring krijg je er natuurlijk niet mee maar grappig kan het zeker zijn.
Echte apple heeft als heul groot voordeel dat het gewoon werkt. Dat ben je met hackintosch wel kwijt helaas.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:20 schreef FredvZ het volgende:
Vandaag mijn mini PCI Apple wifi kaartje binnen en het werkt![]()
Ondertussen wel voor de derde keer OSX installeren op mijn laptop vandaag. Het upgraden naar 10.6.8 levert nog wat problemen op.
Ja, en?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Echte apple heeft als heul groot voordeel dat het gewoon werkt. Dat ben je met hackintosch wel kwijt helaas.
Niet zo agressief. Just my 2 centsquote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:28 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ja, en?
Trouwens, ik heb nog een werkend wifikaartje over: [TK] Mini PCI wifi kaartjes (voor je laptop)
Ik waarschijnlijk ook FredvZ en zeer zeker vele andere mensen vinden het gewoon leuk om nieuwe dingen uit te testen. Gewoon wat te kutten en te klooien af en toequote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Echte apple heeft als heul groot voordeel dat het gewoon werkt. Dat ben je met hackintosch wel kwijt helaas.
ja same here en ik heb al een macbook pro waar alles op kan maar om m'n systemen gelijk te hebben en osx gewoon fijner werkt zou ik het wel graag op m'n oude bak willen draaien.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:32 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik waarschijnlijk ook FredvZ en zeer zeker vele andere mensen vinden het gewoon leuk om nieuwe dingen uit te testen. Gewoon wat te kutten en te klooien af en toe.
OSX installeren en testen op een niet Apple systeem is daar slechts 1 voorbeeldje van
Helaas voor jou: [V&A Feedback & Policy] admiraal_anaal is een leuke man.quote:Op zondag 31 juli 2011 15:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Mag je formerl niet verkopen he, illegale software. Waar zit dat topicreport knopje?
Fuck mequote:Op zondag 31 juli 2011 15:42 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Helaas voor jou: [V&A Feedback & Policy] admiraal_anaal is een leuke man.
Zilverquote:
Dat dacht ik een paar maanden geleden ook, maar ik ben maar al te blij dat ik uiteindelijk toch een origineel heb gekocht voor die paar tientjesquote:ik moet nog steeds een dual-layer Dvd-halen om Mac OSX te branden.
En ja, ik weet dat je een cd kan kopen maar gewoon eerst de uurhh, *demo-versie*
Je kunt ook de DVD van iemand lenen die een Macbook heeft gekocht, daar zit vaak ook gewoon een retail DVD bij.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:14 schreef Kandijfijn het volgende:
Nu nog wit verven, ik moet nog steeds een dual-layer Dvd-halen om Mac OSX te branden.
En ja, ik weet dat je een cd kan kopen maar gewoon eerst de uurhh, *demo-versie*
lekker een oude OSX draaien... 10.6.7 is de laatste dacht ik...quote:
Ga ergens anders dom lopen trollen ofzo...quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:20 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
lekker een oude OSX draaien... 10.6.7 is de laatste dacht ik...
sinds wanneer ishet posten van illegale dingen hier toegestaan?quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ga ergens anders dom lopen trollen ofzo...
Sinds wanneer ben jij FOK!crew om te bepalen of iets wel of niet mag?quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:22 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
sinds wanneer ishet posten van illegale dingen hier toegestaan?
Niet, maar aangezien alle andere topics worden gesloten als het over downloaden gaat of andere illegale zaken. Waarom is dit wel toegestaan?quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben jij FOK!crew om te bepalen of iets wel of niet mag?
Sinds wanneer is het illegaal om Mac OsX op een niet Apple laptop te installeren?quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:30 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Niet, maar aangezien alle andere topics worden gesloten als het over downloaden gaat of andere illegale zaken. Waarom is dit wel toegestaan?
Altid al geweest, aangezien het het editen van software is zonder hier toestemming verkregen voor te hebbenquote:Op maandag 1 augustus 2011 16:34 schreef Dimens het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het illegaal om Mac OsX op een niet Apple laptop te installeren?
quote:Along these lines, the OS X EULA specifically prohibits you from installing it on non-Apple hardware. Apple has used this provision to shut down Mac cloners like Psystar, but (so far) has shown no interest in going after individuals or the multitude of Hackintosh sites on the net.
quote:The OSX Eula is fairly straight forward: putting the OS on a non-Apple labeled computer breaks the contract.
A. Single Use. This License allows you to install, use and run one (1) copy of the Apple Software on a single Apple-labeled computer at a time.
You agree not to install, use or run the Apple Software on any non-Apple-labeled computer, or to enable others to do so.
This License does not allow the Apple Software to exist on more than one computer at a time, and you may not make the Apple Software available over a network where it could be used by multiple computers at the same time.
http://images.apple.com/legal/sla/docs/macosx105.pdf
So if you put it on a pc, you are in breach of contract. Are they going to come after you? Probably not. They could, and probably will, come after the people that are making it possible.
Hope this helps . But long story short: yes it is 'illegal'
Okéquote:Op maandag 1 augustus 2011 16:37 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Altid al geweest, aangezien het het editen van software is zonder hier toestemming verkregen voor te hebben
[..]
[..]
Jij komt zeker van Tweakers, met je zeurgedrag...quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:37 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Altid al geweest, aangezien het het editen van software is zonder hier toestemming verkregen voor te hebben
[..]
[..]
waar je ook gewoon windows op kan draaien..quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:47 schreef Wootism het volgende:
[..]
Jij komt zeker van Tweakers, met je zeurgedrag...![]()
anyways...
Hoewel je met een hackintosh niet de volledige potentie uit het OS haalt, is het wel een ideale manier om kennis te maken met OSX. Stel dat je OSX op lange termijn kut vindt, maar wel ¤ 600 hebt neergelegd voor een Mac... da's kut
Je snapt m'n punt niet. Jammer.quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:48 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
waar je ook gewoon windows op kan draaien..
Op welke punten doel je dan zoal?quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:47 schreef Wootism het volgende:
[..]
Jij komt zeker van Tweakers, met je zeurgedrag...![]()
anyways...
Hoewel je met een hackintosh niet de volledige potentie uit het OS haalt, is het wel een ideale manier om kennis te maken met OSX. Stel dat je OSX op lange termijn kut vindt, maar wel ¤ 600 hebt neergelegd voor een Mac... da's kut
Dan nog.. het is raar dat illegale mac's discussies wel zijn toegestaan.quote:
De support voor hackintosh is 0,0... verder is het niet zo stable als osx voor mac.quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:51 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Op welke punten doel je dan zoal?
En slechts 600 euro? Lijkt me sterk
Grijs gebiedquote:Op maandag 1 augustus 2011 16:52 schreef alexmeijer het volgende:
beetje krom door de bocht allemaal!
De meeste mensen maken geen gebruik van support. Ik heb het iig nooit gedaan. Verder heeft een veelvoud ook een illegale Windows geïnstalleerd staan. Verder heb je de online community die er is, waar ook de meeste mensen gebruik van maken die wel gewoon een legaal OS hebben. Kortom, 0,0 is onzin. En updaten via de softwareupdate kan inderdaad niet. Maar er worden wel tijdig upgrade kits beschikbaar gesteld. Stabiliteitsprolemen heb ik nooit gehad. En als dat wel zo zou zijn, zou dat aan OSX liggen, omdat die dan niet zou kunnen omgaan met bepaalde hardware. Hoewel OSX minder op deze flexibiliteit ingesteld is dan Windows of de meeste Linux distributies, werkt het als het werkt ook gewoon goed. Het is hier en daar in dit opzicht uiteraard wel verbeterd en uitgebreid door de ontwikkelaars van Hackintosh, maar dat is naar behoren gedaan. Ik heb zelf nooit stabiliteitsproblemen gehad in het half jaar dat ik OSX op mijn Athlon 3500+ heb gedraaid.quote:De support voor hackintosh is 0,0... verder is het niet zo stable als osx voor mac.
Ook kan je niet gewoon normaal updaten via de software update
Wat Alexmeijer zegt: totaal geen support vanuit Apple (updates e.d.), gekloot met drivers etc...quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:51 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Op welke punten doel je dan zoal?
En slechts 600 euro? Lijkt me sterk
Het topic is gewoon een discussiepunt. TS zegt dat hij OSX legaal heeft gekocht, dus in principe mag hij er mee doen wat hij wil. Hoewel Apple weer voorwaarden stelt.quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:52 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Dan nog.. het is raar dat illegale mac's discussies wel zijn toegestaan.
maar als iemand iets vraagt over downloaden van illegale software, wat net zo illegaal is als dit wordt topic gesloten.
[..]
De support voor hackintosh is 0,0... verder is het niet zo stable als osx voor mac.
Ik heb wel eens een hackintosh gehad omdat ik eerst iets wil testen voor ik het ga haten.quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:02 schreef Kenju het volgende:
[..]
Grijs gebied
[..]
De meeste mensen maken geen gebruik van support. Ik heb het iig nooit gedaan. Verder heeft een veelvoud ook een illegale Windows geïnstalleerd staan. Verder heb je de online community die er is, waar ook de meeste mensen gebruik van maken die wel gewoon een legaal OS hebben. Kortom, 0,0 is onzin. En updaten via de softwareupdate kan inderdaad niet. Maar er worden wel tijdig upgrade kits beschikbaar gesteld. Stabiliteitsprolemen heb ik nooit gehad. En als dat wel zo zou zijn, zou dat aan OSX liggen, omdat die dan niet zou kunnen omgaan met bepaalde hardware. Hoewel OSX minder op deze flexibiliteit ingesteld is dan Windows of de meeste Linux distributies, werkt het als het werkt ook gewoon goed. Het is hier en daar in dit opzicht uiteraard wel verbeterd en uitgebreid door de ontwikkelaars van Hackintosh, maar dat is naar behoren gedaan. Ik heb zelf nooit stabiliteitsproblemen gehad in het half jaar dat ik OSX op mijn Athlon 3500+ heb gedraaid.
Hij mag het alleen installeren op 1 Apple computer ja.quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:02 schreef Wootism het volgende:
[..]
Wat Alexmeijer zegt: totaal geen support vanuit Apple (updates e.d.), gekloot met drivers etc...
Het voordeel van OSX is dat het volledig geoptimaliseerd is voor bepaalde hardware. Ik zeg niet dat het kut draait op andere hardware, alleen lang niet zo efficiënt.
En voor ¤ 600,- heb je een gloednieuwe Mac Mini
[..]
Het topic is gewoon een discussiepunt. TS zegt dat hij OSX legaal heeft gekocht, dus in principe mag hij er mee doen wat hij wil. Hoewel Apple weer voorwaarden stelt.
Nee, apple vindt dat hij het alleen mag installeren op een apple device.quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:06 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Hij mag het alleen installeren op 1 Apple computer ja.
.... dat komt op hetzelfde neer.quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:30 schreef Doutzen het volgende:
[..]
Nee, apple vindt dat hij het alleen mag installeren op een apple device.
Koper mag zelf bepalen wat hij met die upgrade dvd doet!
Nonsens, die update DVD kan ook gebruikt worden om mee te frisbeen, zand te scheppen en te gebruiken als spiegel.quote:Op maandag 1 augustus 2011 18:15 schreef Wootism het volgende:
[..]
.... dat komt op hetzelfde neer.
Die update DVD kan alleen gebruikt worden i.c.m. een installatie van Snow Leopard.
Het mag, zolang hier maar geen rechtstreekse downloadlinks worden geplaatst naar niet legale downloads ed. Overigens hebben we het over dit punt (terecht punt overigens) in het vorig deel ook gehad en in overleg met de FA's alhier hebben we besloten dat dit gewoon open kan en mag blijven.quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:52 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Dan nog.. het is raar dat illegale mac's discussies wel zijn toegestaan.
maar als iemand iets vraagt over downloaden van illegale software, wat net zo illegaal is als dit wordt topic gesloten.
[..]
De support voor hackintosh is 0,0... verder is het niet zo stable als osx voor mac.
Als je Lion downloadt vanuit de App Store, dan zit er een InstallESD.dmg in de bundle, dat is gewoon op DVD te branden.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:57 schreef Kandijfijn het volgende:
Lion kan voorals nog niet direct vanaf CD geïnstalleerd worden en moet als upgrade uitgevoerd worden vanuit 10.6.6
Ja, dan werkt het vandaag misschien na veel klooien, en op een gegeven moment werkt het niet meer na een update omdat Apple niet met alle computers in de wereld rekening gaat houden. Dan kan je op de oude versie met security bugs verder blijven werken, of wachten op een warez fix die hopelijk komt, maar misschien ook niet.quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:15 schreef DannyDeko het volgende:
Waarom heb ik hier nooit eerder over gehoord?! Zit heel erg te twijfelen of ik een MBP ga halen of een 2 keer zo goedkope laptop. Maar mocht dit nou goed werken dan is de keus snel gemaakt
Ik zal me binnenkort maar eens even inlezen over dit denk ik.
Maar voor ik dat doe; zou ik OSX Snow Leopard kunnen draaien mijn huidige laptop? :
Intel core2duo T2300 @1.66Ghz
2 gig ram
Crapp onboard videokaart
De videokaart kan wel een probleem worden vrees ik.quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:15 schreef DannyDeko het volgende:
Waarom heb ik hier nooit eerder over gehoord?! Zit heel erg te twijfelen of ik een MBP ga halen of een 2 keer zo goedkope laptop. Maar mocht dit nou goed werken dan is de keus snel gemaakt
Ik zal me binnenkort maar eens even inlezen over dit denk ik.
Maar voor ik dat doe; zou ik OSX Snow Leopard kunnen draaien mijn huidige laptop? :
Intel core2duo T2300 @1.66Ghz
2 gig ram
Crapp onboard videokaart
bij het installeren hoef je niks aan de software aan te passen. Je past alleen de manier aan waarop je hardware bekend wordt gemaakt aan het OS.quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:37 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
[..]
En dan ben ik illegaal bezig, omdat?quote:[Een quote]
Een OS werkt ook zonder support... Of ben jij zo'n ICT-er die gaat huilen als ergens geen beheer of support op zit? (Zonder af te wegen of support écht nodig is)quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:52 schreef alexmeijer het volgende:
Voor het bedrag dat ik per jaar aan ICT gerelateerde dingen uitgeef, kan meerdere mac's per jaar kopen. Het gaat me niet zozeer om het geld (al vind ik wel dat macs overpriced zijn en snap ik de ballen van hun verkoop stragie), het is voor mij een hobby. Mezelf uitdagen om iets te doen met een computer wat eigenlijk niet kan.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:01 schreef Henno het volgende:
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar die paar honderd euro die je misschien gaat besparen op je Macbook Pro ben je vrij snel kwijt aan tijd die je anders niet had hoeven te verspillen. Een notebook die 2 keer zo goedkoop is, kan je overigens niet vergelijken met een Macbook Pro, neem nou alleen het scherm al
Je weet dat die 1 keer dat ze bijna failliet waren juist kwam doordat ze OS X voor pc's hadden uitgebracht?quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
En dan ben ik illegaal bezig, omdat?
Ik pleeg slechts contractbreuk, voor zover er sprake is van een rechtsgeldig contract.
Sinds het incident met Bill Gates schiet Apple direct in de stress als er iets gedaan wordt met hun software wat ze liever niet hebben. Ze zouden het ook kunnen uitbuiten en een OSX voor pc's kunnen uitbrengen. Maar helaas houden ze vast aan hun eigen oogklep-visie. En dat heeft Apple al meerdere keren bijna in een faillissement gestort.
Ik ben student maar met een beetje geluk behoud ik m'n vakantiebaan en ga ik straks parttime werken naast m'n studie. Dan kan ik het me zeker veroorloven, maar ik vraag me gewoon af of het die paar honderd euro extra waard is.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:01 schreef Henno het volgende:
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar die paar honderd euro die je misschien gaat besparen op je Macbook Pro ben je vrij snel kwijt aan tijd die je anders niet had hoeven te verspillen. Een notebook die 2 keer zo goedkoop is, kan je overigens niet vergelijken met een Macbook Pro, neem nou alleen het scherm al
Macs zijn niet overpriced.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:48 schreef FredvZ het volgende:
Voor het bedrag dat ik per jaar aan ICT gerelateerde dingen uitgeef, kan meerdere mac's per jaar kopen. Het gaat me niet zozeer om het geld (al vind ik wel dat macs overpriced zijn en snap ik de ballen van hun verkoop stragie), het is voor mij een hobby.
quote:OSX werkt een stuk fijner dan Windows, zelfs al is het een hackintosh. En als ik in staat ben om mijn eigen machine te supporten, waarom zou ik het dan niet doen?
En al is de installatie een keer verkloot, dan zet ik mijn back-up terug en ga ik weer vrolijk verder. Alle data staat bij mij op een NAS, dus mocht de schijf met OSX het écht niet meer doen, dan ben ik na een uurtje weer up&running met een verse installatie.
Ja, het kost tijd, maar dat boeit me niet. Het meeste werk gaat toch automatisch en kan gewoon terwijl ik leuke dingen met mijn vriendin aan het doen ben.
Maar goed, de opmerkingen van de Apple fan's zal weer komen doordat ze hun eigen duren aankoop voor hun eigen gemoedsrust willen verantwoorden.
Als je OSX zo fijn vind, dan vind ik dat je ook een mac moet kopen..quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:48 schreef FredvZ het volgende:
OSX werkt een stuk fijner dan Windows, zelfs al is het een hackintosh.
Ja is het zeker waard!quote:Op maandag 1 augustus 2011 21:16 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Ik ben student maar met een beetje geluk behoud ik m'n vakantiebaan en ga ik straks parttime werken naast m'n studie. Dan kan ik het me zeker veroorloven, maar ik vraag me gewoon af of het die paar honderd euro extra waard is.
Maar zoals ik al eerder zei weet ik nog niet de voor/nadelen van hackintosh. Wat ik wel weet is dat ik altijd al eens met Coda heb willen codenDus er komt hoe dan ook een OSX hier in huis maar op wat voor apparaat is de vraag...
IDD! dit dus.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:25 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Macs zijn niet overpriced.
[..]
Het is natuurlijk jouw keus wat je wilt doen, maar probeer dat niet op zo'n trieste manier te rechtvaarden. Veel mensen met een MacBook of MacBook Pro hebben deze gewoon gekocht omdat het voor hun de beste koop is. Wij hebben er sinds kort twee in huis: mijn nieuwe MacBook Pro kostte mij 1000 euro; de tweedehands MacBook Pro kostte mijn huisgenote 575 euro. Op beiden draait Lion perfect, inclusief updates en volledige ondersteuning.
Het is leuk dat jij graag loopt te kutten met je computer, maar sommige mensen moeten ook daadwerkelijk productief zijn met hun laptop. DAT is de reden dat wij gewoon een MacBook hebben, en geen Hackintosh.
Bovendien heeft geen enkele Hackintosh het geweldige multitouch trackpad van de MacBook Pro, dus zul je NOOIT volledig ervaren wat voor verademing OS X is tov Windows.
Ik heb geen probleem met illegaal gebruikquote:Op maandag 1 augustus 2011 17:06 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een hackintosh gehad omdat ik eerst iets wil testen voor ik het ga haten.
Mouten van een DMG, compleet system crash.
Updates? nou in die 10.5 tijd waren updates nog ver te zoeken.
Ook is het updaten veel meer werk.
Ik vond OSX op een mac vele maten fijner en vooral sneller aanvoelen dan op welke hackintosh dan ook.
Verder heb ik windows ook legaal (win95,98,xp,2000,nt4, vista, vista business, windows 7 home, en win7 ultimate.
puur omdat ik een hekel heb aan illegale software.
Ik zeg toch ook niet dat iedereen aan de Hackintosh moetquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 09:25 schreef Splackavellie02 het volgende:
Macs zijn niet overpriced.
Het is leuk dat jij graag loopt te kutten met je computer, maar sommige mensen moeten ook daadwerkelijk productief zijn met hun laptop. DAT is de reden dat wij gewoon een MacBook hebben, en geen Hackintosh.
En dat is een probleem omdat?quote:Bovendien heeft geen enkele Hackintosh het geweldige multitouch trackpad van de MacBook Pro, dus zul je NOOIT volledig ervaren wat voor verademing OS X is tov Windows.
Dat het zelfde als een ferrari replica bouwen en dan stoer doen bij iedereen met: kijk mijn ferrari..quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:48 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niet dat iedereen aan de Hackintosh moet
Ik snap alleen niet dat je er zo'n probleem van maakt dat ik een Hackintosh heb, en dat ik daar trots op ben.
[..]
En dat is een probleem omdat?
Nee, dit is een Ferrari nabouwen en trots zijn op je Lamborghini.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:49 schreef alexmeijer het volgende:
Dat het zelfde als een ferrari replica bouwen en dan stoer doen bij iedereen met: kijk mijn ferrari..
Dat mag jij best vinden. Bedankt voor je mening.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 12:27 schreef alexmeijer het volgende:
Als je OSX zo fijn vind, dan vind ik dat je ook een mac moet kopen..
Het draaien van windows op je macbook is toegestaan.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:51 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Nee, dit is een Ferrari nabouwen en trots zijn op je Lamborghini.
[..]
Dat mag jij best vinden. Bedankt voor je mening.
Als ik vragen mag: Waarom heb je er zo'n probleem mee dat mensen dit doen?
Er zijn toch ook zat mensen die Windows op hun macbook draaien?
Ik maak daar geen probleem van.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:48 schreef FredvZ het volgende:
Ik zeg toch ook niet dat iedereen aan de Hackintosh moet
Ik snap alleen niet dat je er zo'n probleem van maakt dat ik een Hackintosh heb, en dat ik daar trots op ben.
Omdat het meest gehoorde argument voor hackintosh is dat men wil 'uitproberen' of het echt beter is tov Windows voor ze een 'dure' Mac kopen. En Mac OS X is maar een deel van wat Macs zoveel beter maakt dan Windows-machines.quote:En dat is een probleem omdat?
Idiote vergelijking natuurlijkquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:51 schreef FredvZ het volgende:
Er zijn toch ook zat mensen die Windows op hun macbook draaien?
Nee, de maker van OSX vind dat het niet mag.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 13:56 schreef alexmeijer het volgende:
Het draaien van windows op je macbook is toegestaan.
Het draaien van OSX op een niet apple computer daarintegen niet.
Waarom heb je er zo'n hekel aan? Omdat anderen nu hetzelfde kunnen zonder een Apple te kopen?quote:Ik was ook zeer tegen de overgang naar intel.
Toen ze zeiden dat ze intel gebruiken zei ik al gelijk, nu gaan er normale pc's komen met OSX.
Waar ik een hekel aan had en nog steeds heb.
Ach jee... personenauto's zijn ook niet gemaakt om off-road te gaan, maar het best lachen om met zo'n ding door een weiland te glijden.quote:Als jij perse OSX wil draaien koop je een tweedehands mac, of een nieuwe als je dat wil.
Ga geen OSX op je normale computer draaien, want daar is het niet voor gemaakt.
Ja, want het ras der Apple gebruikers moet gescheiden blijven van het pleps dat Windows gebruikt?quote:Ik hoop dat de rumors waar zijn en dat Apple over een tijdje van intel af gaat stappen en overstappen naar hun eigen cpu, (met x86-64 instructies) zodat alleen hun eigen cpu nog supported is voor OSX, en geen "normale" intel meer.
Zodat je wel windows kan draaien op je macbook (voor wie daar behoefte aan heeft) maar geen OSX kan draaien op een non-apple cpu.
Want?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:11 schreef Splackavellie02 het volgende:
Idiote vergelijking natuurlijk
Onzin, buiten het OS zijn het gewoon standaard intelbakken, soms een redelijk scherm, maar ook dat is gewoon te krijgen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:10 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ik maak daar geen probleem van.
[..]
Omdat het meest gehoorde argument voor hackintosh is dat men wil 'uitproberen' of het echt beter is tov Windows voor ze een 'dure' Mac kopen. En Mac OS X is maar een deel van wat Macs zoveel beter maakt dan Windows-machines.
Omdat Windows gewoon legaal te installeren is op een Mac.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Want?
Windows is ook niet gemaakt voor een macbook. Net zo min dat OSX is gemaakt voor een PC.
Ja, want Snow Leopard had geen gestures, he?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Onzin, buiten het OS zijn het gewoon standaard intelbakken, soms een redelijk scherm, maar ook dat is gewoon te krijgen.
En heb niet het lef om met gestures aan te komen, die krengen bestaan net 1 hele week in OSX.
Ja, en dat alleen werkt op bepaalde hardware, lang niet op alle Apple machines. Dus niets enorm voordeel van een Mac tov een zelfbouw ding, want mijn mac kan het ook niet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:18 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Ja, want Snow Leopard had geen gestures, he?Drie vinger-gestures in browsers en Finder, vier vinger-gestures voor expose, scrollen met twee vingers.. Dat, gecombineerd met het formaat, de gevoeligheid en het gebruiksgemak van het trackpad maakt het gewoon een halfslachtige vergelijking.
Waarom niet? De core2duo iMac van mijn vader kan het ook met het magic trackpad en praktisch ELKE intel MacBook kan het. Dus, ja, dat is zeker een groot voordeel van de hardware, want geen enkele Hackintosh laptop kan het gebruiksgemak nabootsenquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:19 schreef HeatWave het volgende:
Ja, en dat alleen werkt op bepaalde hardware, lang niet op alle Apple machines. Dus niets enorm voordeel van een Mac tov een zelfbouw ding, want mijn mac kan het ook niet.
Mijn huisgenote heeft met haar MacBook Pro uit 2009 precies dezelfde voordelen. Heb je nog een comeback?quote:Leuk dat je dus zegt dat je met de nieuwste, recenste mac allerlei voordelen hebt, goh, echt? Zou het?.
Dat klopt niet, Windows is gemaakt om op elke PC te draaien, inclusief Macsquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Want?
Windows is ook niet gemaakt voor een macbook. Net zo min dat OSX is gemaakt voor een PC.
het is 1 klein nieuw iets wat je "experience" nou echt niet zoveel slechter maakt. Als je gewoon een recente "PC" van OSX weet te voorzien en er een goed scherm aanhangt is dat het enige wat je mist.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:22 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Waarom niet? De core2duo iMac van mijn vader kan het ook met het magic trackpad en praktisch ELKE intel MacBook kan het. Dus, ja, dat is zeker een groot voordeel van de hardware, want geen enkele Hackintosh laptop kan het gebruiksgemak nabootsen
[..]
Mijn huisgenote heeft met haar MacBook Pro uit 2009 precies dezelfde voordelen. Heb je nog een comeback?
Het is niet nieuw.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
het is 1 klein nieuw iets wat je "experience" nou echt niet zoveel slechter maakt.
Wat jij wilt. Maar dat "enige wat je mist" is dan wel meteen een van de belangrijkste dingen die de gebruikservaring icm OS X zo goed maakt.quote:Als je gewoon een recente "PC" van OSX weet te voorzien en er een goed scherm aanhangt is dat het enige wat je mist.
Nee, het is de combinatie van hardware, gebruiksgemak en het OS dat een Mac zo fijn maakt. Met hackintosh heb je slechts 1 component, dus een 'net niet'-ervaring.quote:Je kan prima de werking van OSX onderzoeken en alles werkt gewoon net zoals op een Mac, je idd dus alleen de gestures (nog) niet. Als dat HET selling point van OSX zou zijn.
Vast wel. Maar een MacBook geeft je meer dan een 'prima' gebruikservaring.quote:Nee, sorry, een zelfbouw mac geeft je een prima gebruikerservaring.
Neequote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:25 schreef HeatWave het volgende:
Nee, sorry, een zelfbouw mac geeft je een prima gebruikerservaring.
Bull ten top. Ik heb zelf een nieuwe iMac en een recente MacBook pro, maar mijn Dell hackintosch doet alles prima.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:42 schreef retorbrapi het volgende:
Ja jongens, jullie zullen helaas toch geld uit moeten geven, voor een duppie op de eerste rang gaat 'm niet worden
Dat is ook de opzet van dit topic niet, maar dat is iets wat jij toch nooit zult begrijpen ben ik bang.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:42 schreef retorbrapi het volgende:
Ja jongens, jullie zullen helaas toch geld uit moeten geven, voor een duppie op de eerste rang gaat 'm niet worden
Je gaat me niet vertellen dat je geen verschil merkt tussen je 'recente' macbook pro en je kut Dell met OSX eropquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Bull ten top. Ik heb zelf een nieuwe iMac en een recente MacBook pro, maar mijn Dell hackintosch doet alles prima.
Qua gewoon surfen en office? Nee natuurlijk nietquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:45 schreef Wootism het volgende:
[..]
Je gaat me niet vertellen dat je geen verschil merkt tussen je 'recente' macbook pro en je kut Dell met OSX erop
Dat begrijp ik heel goed hoor smeggiequote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:45 schreef smegmanus het volgende:
[..]
Dat is ook de opzet van dit topic niet, maar dat is iets wat jij toch nooit zult begrijpen ben ik bang.
Gelukkig dan maar.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:46 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Dat begrijp ik heel goed hoor smeggie
Tijdens het surfen zou ik die gestures bijvoorbeeld al enorm missen...quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Qua gewoon surfen en office? Nee natuurlijk niet.
Ik werk de hele dag met OSX en W7, dus ik ben niet zo enorm gewend aan extra dingen als dat idd. Maar dat maakt het nog steeds niet zo enorm belangrijk om gewoon eens een tijdje met OSX te werken, dat maak jij ervan.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:52 schreef Wootism het volgende:
[..]
Tijdens het surfen zou ik die gestures bijvoorbeeld al enorm missen...
Maar ja, als dat de enige twee applicaties zijn die je gebruikt, dan snap ik dat je het verschil minimaal vindt.
Ik hoef niet anders te zijn, ik snap al die ophef niet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:14 schreef Splackavellie02 het volgende:
Snap je echt het verschil niet, of wil je gewoon graag 'anders' zijn dan de mensen die wel een Mac hebben?
Gesproken als iemand die geen MacBook gewend isquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:46 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Qua gewoon surfen en office? Nee natuurlijk niet.
Gesproken als iemand die niet kan lezen, ik HEB zelf een macbook pro en een iMac, en trouwens ook een iPhone en een iPad, ik ben alleen gewoon geen blind schaap met pure adoratie voor Apple. Ik ben een Apple-technicus.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:05 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Gesproken als iemand die geen MacBook gewend is
Surfen gaat op op MacBook pro of MacBook air zelfs lekkerder dan op een iPad.
ga lekker zo door met je "superieure" posts. Feit is dat je gewoon een enorme fanboi bent zonder enig kritiek op Apple, en ja, dat is fucking zielig (als we toch elkaar dingen gaan noemen).quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:12 schreef Splackavellie02 het volgende:
Het feit dat je mij zo ziet, geeft al aan hoe bekrompen en kortzichtig je bent. Hoe graag je het tegendeel ook wilt geloven.
Zo technisch ben je blijkbaar niet met os x als je niet eens gestures hebt op je iMac
Bij de nieuwe osx hebben ze de scroll gesture omgedraaid en ik doe het nog steeds foutquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:12 schreef Splackavellie02 het volgende:
Het feit dat je mij zo ziet, geeft al aan hoe bekrompen en kortzichtig je bent. Hoe graag je het tegendeel ook wilt geloven.
Zo technisch ben je blijkbaar niet met os x als je niet eens gestures hebt op je iMac
Dat was dan ook het eerste dat ik veranderde naar hoe het was. "natural scrolling".. Fuck dat.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Bij de nieuwe osx hebben ze de scroll gesture omgedraaid en ik doe het nog steeds fout
Ik doe het nu steeds fout op Snow Leopard machinesquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:15 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Bij de nieuwe osx hebben ze de scroll gesture omgedraaid en ik doe het nog steeds fout
Dit bedoel ik dusquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:14 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ga lekker zo door met je "superieure" posts. Feit is dat je gewoon een enorme fanboi bent zonder enig kritiek op Apple, en ja, dat is fucking zielig (als we toch elkaar dingen gaan noemen).
Oh, IK lees selectief? Zei jij, toen ik over gestures begon, niet "mijn Mac kan het niet"?quote:Ik heb wel gestures, maar je leest weer lekker selctief, ik gebruik ze niet zo heel vaak omdat ik 50% van de tijd met Windows werk.
Hier dusquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 14:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, en dat alleen werkt op bepaalde hardware, lang niet op alle Apple machines. Dus niets enorm voordeel van een Mac tov een zelfbouw ding, want mijn mac kan het ook niet.
Omdat ik er geen trackpad bij heb slimpiequote:
Je Mac kan het dus wel, want die gestures zijn er, ook al wil jij geen trackpad kopen. Probeer die trackpad eens goed werkend te krijgen op een hackintoshquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat ik er geen trackpad bij heb slimpie. En dat krijg je er ook niet standaard bij, dus iedereen met een iMac en een normale muis... moet ik verder gaan?
Is het nodig om "je meerdere" te gebruiken? Het komt over als een troll, is irritant en slaat nergens op. Deze hele discussie sowieso eigenlijk niet, tenminste.. niet in dit topic dan.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:30 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je Mac kan het dus wel, want die gestures zijn er, ook al wil jij geen trackpad kopen. Probeer die trackpad eens goed werkend te krijgen op een hackintosh
Niet zo uit de hoogte doen tegen je meerdere aub.
Jij bent buiten fanboi ook nog eens gewoon niet helemaal lekker he? met je "meerdere"quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:30 schreef Splackavellie02 het volgende:
[..]
Je Mac kan het dus wel, want die gestures zijn er, ook al wil jij geen trackpad kopen. Probeer die trackpad eens goed werkend te krijgen op een hackintosh
Ha, dat is het beestje gegund. Was er nog veel mis mee? Ik kreeg toen niet eens W7 er op.quote:
Magic Mouse heeft ook gesturesquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Omdat ik er geen trackpad bij heb slimpie. En dat krijg je er ook niet standaard bij, dus iedereen met een iMac en een normale muis... moet ik verder gaan?
Welke discussie?quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:03 schreef Splackavellie02 het volgende:
Je gooit al je geloofwaardigheid het raam uit met de opmerking "als je geen zin hebt het dubbele uit te even aan de hardware". De rest van je post bevestigt dat er juis met jou niet normaal te discussiëren valt.
quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:30 schreef Splackavellie02 het volgende:
Jouw meningquote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:46 schreef Splackavellie02 het volgende:
Maar niet de volledige gesture-ondersteuning die het trackpad heeft. En de magic mouse is verder vrij kut.
Ik zeg OOK dat ze best een toegevoegde waarde hebben net, jij komt alleen NERGENS met iets meer dan gestures.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:56 schreef Splackavellie02 het volgende:
Jij kan echt niet lezen, hè?Ik zeg nergens dat het het enige verschil is.
Maar blijf het vooral bagetalliseren. Je geloofwaardigheid ben je toch al kwijt.
Tuurlijk functioneert os x prima zonder gestures. Het is een heel goed os. Maar krampachtig proberen te beweren dat die gestures geen toegevoegde waarde hebben, is gewoon een zielige poging alsnog het laatste woord te hebben terwijl je zelf best weet dat ik gelijk heb.
Just saying, niet onder de indruk van je doorzichtige gedrag.
.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik zeg OOK dat ze best een toegevoegde waarde hebben net, jij komt alleen NERGENS met iets meer dan gestures.
EN hoevaak je ook met lege termen strooit dat IK ongeloofwaardig ben kom ik overal met nette, beargumenteerde feiten. JIj bent degene met loze kreten hoor.
En nee, dat maakt idd weinig indruk.
ja, of gewoon realisme waarin ik zie dat zo'n ding is gemaakt van 100% standaard onderdelen die overal inzitten en dat jouw "meerwaarde" dus gewoon fanboism is..quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 16:00 schreef Splackavellie02 het volgende:
Wat de meerwaarde van een MacBook tegenover een gewone laptop is lijkt me duidelijk? Het os? Nee. Gestures? Nee. Het trackpad? Nee. Het uiterlijk? Nee? De urenlange accuduur? Nee.
Wat dan wel? Het geheel. Het is niet "of, of" bij een MacBook, maar "en, en".
Subtiel verschil dat maar niet tot je door wil dringen. Misschien is het die betonnen plaat voor je kop.
Ja irritant. Maar kan me de aanpassin wel voorstellen. Na 2 dagen ipad dee ik het nml per ongeluk fout bij de vorige osx.quote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:17 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ik doe het nu steeds fout op Snow Leopard machines
Klopt, want positief over Applequote:Op dinsdag 2 augustus 2011 15:57 schreef Godtje het volgende:
Als retorbrapi en/of Splackavellie02 in je topic zitten kan je er net zo goed een slot opgooien.
Kortzichtige en hopeloze gevallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |