Hackintosh
Wat heb ik al draaienDesktop
Config• Intel i7 860
• MSI P55-GD65
• 12GB RAM
• Asus Nvidia Geforce 8800GT 1GB
• Mac OSX Snow Leopard 10.6.3
• Realtek Onboard LAN
• Intel HD Audio
Aanpak • Empire EFI Bootloader
• Mac OSX Snow Leopard 10.6.3 retail DVD
• NVEnabler (injector voor Nvidia)
• VoodooHDA (kext voor audio)
Problemen • Geen
To do• Upgrade naar 10.6.8
• Upgrade naar 10.7.1 (Lion)
Laptop (Acer Aspire 5930G)
Config• Intel Core 2 Duo P7350
• 4GB RAM
• Nvidia Geforce 9600MGT 512MB
• Mac OSX Snow Leopard 10.6.3
• Marvell Yukon Onboard LAN
• Intel Wifi
• Intel HD Audio
Aanpak • Empire EFI Legacy Bootloader
• Mac OSX Snow Leopard 10.6.3 retail DVD
• NVEnabler (injector voor Nvidia)
• VoodooHDA (kext voor audio)
Problemen • LAN werkt niet
• WLAN werkt niet
To do• Wifi kaartje vervangen door Broadcom Wifi (besteld op Ebay)
• Kext aanpassen voor LAN (mocht wifi écht niet werken)
• Upgrade naar 10.6.8
• Upgrade naar 10.7.1 (Lion)
Virtueel
Config• VMWare
• 2GB RAM
• Mac OSX Snow Leopard 10.6.8
Aanpak •
Problemen • Geen
To do• Upgrade naar 10.7.1 (Lion)
ErvaringenGeweldig. Ik gebruik mijn pc's voornamelijk voor Office meuk en andere zakelijke dingen en voor alles heb ik een goed alternatief voor Mac OSX gevonden. Vaak bleek dat niet eens nodig omdat steeds meer toch web-based is.
Met installeren moet je wel geduld hebben, het kan zijn dat jouw hardware nét niet ondersteund wordt en soms is het aanpassen van een bestaande kext ook niet genoeg. Daarnaast heb ik ondervonden dat sommige DVD-spelers/branders moeite hebben met de installatie DVD van OSX. Zo heb ik mijn oude IDE DVD-brander (NEC/Sony Optiarc) weer uit de kast moeten halen omdat mijn SATA DVD-brander (Samsung) problemen gaf met installeren.
Tips• Begin simpel met een distro van iDeneb, iPC, iAtkos etc. Dit zijn aangepaste installaties waarbij de kexts voor veel gangbare hard ware wordt meegeleverd. Mijn desktop heb ik met
iAtkos S3 zonder al te veel moeite aan de praat gekregen. De laptop heeft met iDeneb op 10.4.8 kunnen draaien.
• Schrijf al je acties op, zodat je achteraf makkelijk kan achterhalen wat je anders moet doen en wat je al geprobeerd hebt.
• Leer je hardware kennen en begin er pas aan als je precies weet wat er in je pc zit.
• Neem ruim de tijd. Ik heb regelmatig tot 2 uur snachts door zitten werken omdat het me niet los kon laten.
Hoe kom je aan de software?Mac OSX10.6.3 Snow Leopard: Te koop bij diverse webshops voor circa 35~40 euro.
10.6.8 Snow Leopard: Gratis na installatie van 10.6.3 via software update van Apple
10.7.1 Lion: Hiervoor zijn twee mogelijkheden:
- Te koop via de App Store (beschikbaar na de upgrade naar 10.6.8)
- Te downloaden via Apple met een developer account
Lion kan voorals nog niet direct vanaf CD geïnstalleerd worden en moet als upgrade uitgevoerd worden vanuit 10.6.6
BootloadersEmpire EFI (Gratis download)
IBoot (Gratis download)
Chameleon (Gratis download)
Darwin x86 (Franstalig / Gratis download)
Kexts & InjectorsKexts.comAndere nuttige sitesHackintosh.nl (Handig forum en Best Buy Guide)
Aangepaste distro'sTja... Die zitten in een grijs gebied. Als hint kan ik je meegeven dat ze op diverse populaire downloadlocaties te vinden zijn.
[ Bericht 0% gewijzigd door Fred op 06-07-2011 00:44:40 ]