zover ik begrepen heb moet je zelf drivers opzoeken en die installeren, heet volgens mij knextsquote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:33 schreef Jerkmaine het volgende:
Wordt de indruk die je op deze manier van OSX krijgt niet enorm negatief, omdat er waarschijnlijk amper driversupport aanwezig is voor specifiek "jouw hardware"?
.Kextquote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:36 schreef geldwolf het volgende:
[..]
zover ik begrepen heb moet je zelf drivers opzoeken en die installeren, heet volgens mij knexts
Wat zit er nog meer in?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:30 schreef geldwolf het volgende:
Is het ook mogelijk om dit op een HP 3040-sd te draaien? Zit een amd in.
Dat valt tegenwoordig reuze mee, veel gangbare hardware is met downloadbare kexts werkend te krijgen. Een Apple bestaat tegenwoordig dan ook uit gewone reguliere hardware, alleen het moederbord is afwijkend. (EFI in een Apple vs. BIOS in een PC)quote:
Dat is helaas iets te simpel. Soms is het mogelijk om een kext aan te passen, bijvoorbeeld omdat je hardware vrijwel hetzelfde is als de hardware die ondersteund wordt door een bestaande kext. Maar in sommige gevallen is het toch écht nodig een nieuwe kext te maken. De Marvell Yukon 88E8071 is daar een mooi voobeeld van. De 88E8072 werkt wel, maar die kext is met geen mogelijk werkend te krijgen voor de 88E8071. (Driemaal raden welke LAN-kaart van Marvell Yukon in mijn laptop zitquote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:48 schreef mk13139 het volgende:
Je moet ze aanpassen, je eigen device en vendor ID erin zetten.
Dan heb ik altijd geluk gehad met mijn Intel Pro LAN kaarten en AD geluidskaartenquote:Op woensdag 6 juli 2011 00:43 schreef FredvZ het volgende:
Dat is helaas iets te simpel. Soms is het mogelijk om een kext aan te passen, bijvoorbeeld omdat je hardware vrijwel hetzelfde is als de hardware die ondersteund wordt door een bestaande kext. Maar in sommige gevallen is het toch écht nodig een nieuwe kext te maken. De Marvell Yukon 88E8071 is daar een mooi voobeeld van. De 88E8072 werkt wel, maar die kext is met geen mogelijk werkend te krijgen voor de 88E8071. (Driemaal raden welke LAN-kaart van Marvell Yukon in mijn laptop zit)
ik heb hem al gevonden. op TPB stond snow leopard met een of andere bootloader. eens kijken of het werkt.quote:
Neequote:Op woensdag 6 juli 2011 11:31 schreef Superthomas het volgende:
kan ik ook gewoon de DMG op mijn schijf zetten?
In theorie wel.quote:Op woensdag 6 juli 2011 17:16 schreef geldwolf het volgende:
Hoe de fuck moet je dit eigelijk installeren? een bootloader downloaden en osx en dan kun je het gewoon installeren??
Wat een bazenpostquote:Op woensdag 6 juli 2011 00:32 schreef FredvZ het volgende:
Hackintosh![]()
Wat heb ik al draaien
*Lang verhaal*
Zelf vind ik thuis ermee klooien veel leuker.quote:Op woensdag 6 juli 2011 19:52 schreef zoodan het volgende:
Ik denk dat je de beste ervaring van OSX niet krijgt via hackintosh maar via een mac zelf.. mijn advies is dan ook: ga naar een apple winkel of een mediamarkt en ga een op een mac zelf osx uitproberen.. ik denk dat je door hackintosh (waar je eeuwig mee bezig bent om dat werkend te krijgen) een slecht beeld krijgt van OSXik ben 2 maanden geleden overgestapt van een windows pc naar een imac en ik ben zeer tevreden! voor de applicaties die ik niet kan draaien heb ik bootcamp, het installeren van de drivers voor windows op de mac ging simpelweg via de bijgeleverde osx dvd en dat ging dus nog veel sneller dan via een windows pc!
dat zal maar het gaat erom hoe je de beste ervaring van osx krijgt.. via hackintosh denk ik dat je een verkeerd beeld krijgt van OSXquote:Op donderdag 7 juli 2011 18:33 schreef geldwolf het volgende:
[..]
Zelf vind ik thuis ermee klooien veel leuker.
De apple ervaring krijg je er natuurlijk niet mee maar grappig kan het zeker zijn.quote:Op donderdag 7 juli 2011 18:54 schreef zoodan het volgende:
[..]
dat zal maar het gaat erom hoe je de beste ervaring van osx krijgt.. via hackintosh denk ik dat je een verkeerd beeld krijgt van OSX
ja klopt, alleen ts geeft in zijn op aam dat hij twijfelt een mac te kopen dus eerst osx wil uitproberen met hackintosh.. dat is te vergelijken met het uitpoberen van een namaak iphone uit china tov een echte, al overdrijf ik nu wel erg :p (ik heb zelf ook overwogen hackintosh te proberen maar toch niet gedaan :p)quote:Op donderdag 7 juli 2011 19:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
De apple ervaring krijg je er natuurlijk niet mee maar grappig kan het zeker zijn.
Echte apple heeft als heul groot voordeel dat het gewoon werkt. Dat ben je met hackintosch wel kwijt helaas.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:20 schreef FredvZ het volgende:
Vandaag mijn mini PCI Apple wifi kaartje binnen en het werkt![]()
Ondertussen wel voor de derde keer OSX installeren op mijn laptop vandaag. Het upgraden naar 10.6.8 levert nog wat problemen op.
Ja, en?quote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Echte apple heeft als heul groot voordeel dat het gewoon werkt. Dat ben je met hackintosch wel kwijt helaas.
Niet zo agressief. Just my 2 centsquote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:28 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ja, en?
Trouwens, ik heb nog een werkend wifikaartje over: [TK] Mini PCI wifi kaartjes (voor je laptop)
Ik waarschijnlijk ook FredvZ en zeer zeker vele andere mensen vinden het gewoon leuk om nieuwe dingen uit te testen. Gewoon wat te kutten en te klooien af en toequote:Op vrijdag 8 juli 2011 15:24 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Echte apple heeft als heul groot voordeel dat het gewoon werkt. Dat ben je met hackintosch wel kwijt helaas.
ja same here en ik heb al een macbook pro waar alles op kan maar om m'n systemen gelijk te hebben en osx gewoon fijner werkt zou ik het wel graag op m'n oude bak willen draaien.quote:Op vrijdag 8 juli 2011 21:32 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik waarschijnlijk ook FredvZ en zeer zeker vele andere mensen vinden het gewoon leuk om nieuwe dingen uit te testen. Gewoon wat te kutten en te klooien af en toe.
OSX installeren en testen op een niet Apple systeem is daar slechts 1 voorbeeldje van
Helaas voor jou: [V&A Feedback & Policy] admiraal_anaal is een leuke man.quote:Op zondag 31 juli 2011 15:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Mag je formerl niet verkopen he, illegale software. Waar zit dat topicreport knopje?
Fuck mequote:Op zondag 31 juli 2011 15:42 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Helaas voor jou: [V&A Feedback & Policy] admiraal_anaal is een leuke man.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |