Helaas voor jou: [V&A Feedback & Policy] admiraal_anaal is een leuke man.quote:Op zondag 31 juli 2011 15:39 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Mag je formerl niet verkopen he, illegale software. Waar zit dat topicreport knopje?
Fuck mequote:Op zondag 31 juli 2011 15:42 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Helaas voor jou: [V&A Feedback & Policy] admiraal_anaal is een leuke man.
Zilverquote:
Dat dacht ik een paar maanden geleden ook, maar ik ben maar al te blij dat ik uiteindelijk toch een origineel heb gekocht voor die paar tientjesquote:ik moet nog steeds een dual-layer Dvd-halen om Mac OSX te branden.
En ja, ik weet dat je een cd kan kopen maar gewoon eerst de uurhh, *demo-versie*
Je kunt ook de DVD van iemand lenen die een Macbook heeft gekocht, daar zit vaak ook gewoon een retail DVD bij.quote:Op zondag 31 juli 2011 20:14 schreef Kandijfijn het volgende:
Nu nog wit verven, ik moet nog steeds een dual-layer Dvd-halen om Mac OSX te branden.
En ja, ik weet dat je een cd kan kopen maar gewoon eerst de uurhh, *demo-versie*
lekker een oude OSX draaien... 10.6.7 is de laatste dacht ik...quote:
Ga ergens anders dom lopen trollen ofzo...quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:20 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
lekker een oude OSX draaien... 10.6.7 is de laatste dacht ik...
sinds wanneer ishet posten van illegale dingen hier toegestaan?quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ga ergens anders dom lopen trollen ofzo...
Sinds wanneer ben jij FOK!crew om te bepalen of iets wel of niet mag?quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:22 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
sinds wanneer ishet posten van illegale dingen hier toegestaan?
Niet, maar aangezien alle andere topics worden gesloten als het over downloaden gaat of andere illegale zaken. Waarom is dit wel toegestaan?quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:22 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sinds wanneer ben jij FOK!crew om te bepalen of iets wel of niet mag?
Sinds wanneer is het illegaal om Mac OsX op een niet Apple laptop te installeren?quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:30 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Niet, maar aangezien alle andere topics worden gesloten als het over downloaden gaat of andere illegale zaken. Waarom is dit wel toegestaan?
Altid al geweest, aangezien het het editen van software is zonder hier toestemming verkregen voor te hebbenquote:Op maandag 1 augustus 2011 16:34 schreef Dimens het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het illegaal om Mac OsX op een niet Apple laptop te installeren?
quote:Along these lines, the OS X EULA specifically prohibits you from installing it on non-Apple hardware. Apple has used this provision to shut down Mac cloners like Psystar, but (so far) has shown no interest in going after individuals or the multitude of Hackintosh sites on the net.
quote:The OSX Eula is fairly straight forward: putting the OS on a non-Apple labeled computer breaks the contract.
A. Single Use. This License allows you to install, use and run one (1) copy of the Apple Software on a single Apple-labeled computer at a time.
You agree not to install, use or run the Apple Software on any non-Apple-labeled computer, or to enable others to do so.
This License does not allow the Apple Software to exist on more than one computer at a time, and you may not make the Apple Software available over a network where it could be used by multiple computers at the same time.
http://images.apple.com/legal/sla/docs/macosx105.pdf
So if you put it on a pc, you are in breach of contract. Are they going to come after you? Probably not. They could, and probably will, come after the people that are making it possible.
Hope this helps . But long story short: yes it is 'illegal'
Okéquote:Op maandag 1 augustus 2011 16:37 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Altid al geweest, aangezien het het editen van software is zonder hier toestemming verkregen voor te hebben
[..]
[..]
Jij komt zeker van Tweakers, met je zeurgedrag...quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:37 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Altid al geweest, aangezien het het editen van software is zonder hier toestemming verkregen voor te hebben
[..]
[..]
waar je ook gewoon windows op kan draaien..quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:47 schreef Wootism het volgende:
[..]
Jij komt zeker van Tweakers, met je zeurgedrag...![]()
anyways...
Hoewel je met een hackintosh niet de volledige potentie uit het OS haalt, is het wel een ideale manier om kennis te maken met OSX. Stel dat je OSX op lange termijn kut vindt, maar wel ¤ 600 hebt neergelegd voor een Mac... da's kut
Je snapt m'n punt niet. Jammer.quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:48 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
waar je ook gewoon windows op kan draaien..
Op welke punten doel je dan zoal?quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:47 schreef Wootism het volgende:
[..]
Jij komt zeker van Tweakers, met je zeurgedrag...![]()
anyways...
Hoewel je met een hackintosh niet de volledige potentie uit het OS haalt, is het wel een ideale manier om kennis te maken met OSX. Stel dat je OSX op lange termijn kut vindt, maar wel ¤ 600 hebt neergelegd voor een Mac... da's kut
Dan nog.. het is raar dat illegale mac's discussies wel zijn toegestaan.quote:
De support voor hackintosh is 0,0... verder is het niet zo stable als osx voor mac.quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:51 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Op welke punten doel je dan zoal?
En slechts 600 euro? Lijkt me sterk
Grijs gebiedquote:Op maandag 1 augustus 2011 16:52 schreef alexmeijer het volgende:
beetje krom door de bocht allemaal!
De meeste mensen maken geen gebruik van support. Ik heb het iig nooit gedaan. Verder heeft een veelvoud ook een illegale Windows geīnstalleerd staan. Verder heb je de online community die er is, waar ook de meeste mensen gebruik van maken die wel gewoon een legaal OS hebben. Kortom, 0,0 is onzin. En updaten via de softwareupdate kan inderdaad niet. Maar er worden wel tijdig upgrade kits beschikbaar gesteld. Stabiliteitsprolemen heb ik nooit gehad. En als dat wel zo zou zijn, zou dat aan OSX liggen, omdat die dan niet zou kunnen omgaan met bepaalde hardware. Hoewel OSX minder op deze flexibiliteit ingesteld is dan Windows of de meeste Linux distributies, werkt het als het werkt ook gewoon goed. Het is hier en daar in dit opzicht uiteraard wel verbeterd en uitgebreid door de ontwikkelaars van Hackintosh, maar dat is naar behoren gedaan. Ik heb zelf nooit stabiliteitsproblemen gehad in het half jaar dat ik OSX op mijn Athlon 3500+ heb gedraaid.quote:De support voor hackintosh is 0,0... verder is het niet zo stable als osx voor mac.
Ook kan je niet gewoon normaal updaten via de software update
Wat Alexmeijer zegt: totaal geen support vanuit Apple (updates e.d.), gekloot met drivers etc...quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:51 schreef DannyDeko het volgende:
[..]
Op welke punten doel je dan zoal?
En slechts 600 euro? Lijkt me sterk
Het topic is gewoon een discussiepunt. TS zegt dat hij OSX legaal heeft gekocht, dus in principe mag hij er mee doen wat hij wil. Hoewel Apple weer voorwaarden stelt.quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:52 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Dan nog.. het is raar dat illegale mac's discussies wel zijn toegestaan.
maar als iemand iets vraagt over downloaden van illegale software, wat net zo illegaal is als dit wordt topic gesloten.
[..]
De support voor hackintosh is 0,0... verder is het niet zo stable als osx voor mac.
Ik heb wel eens een hackintosh gehad omdat ik eerst iets wil testen voor ik het ga haten.quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:02 schreef Kenju het volgende:
[..]
Grijs gebied
[..]
De meeste mensen maken geen gebruik van support. Ik heb het iig nooit gedaan. Verder heeft een veelvoud ook een illegale Windows geīnstalleerd staan. Verder heb je de online community die er is, waar ook de meeste mensen gebruik van maken die wel gewoon een legaal OS hebben. Kortom, 0,0 is onzin. En updaten via de softwareupdate kan inderdaad niet. Maar er worden wel tijdig upgrade kits beschikbaar gesteld. Stabiliteitsprolemen heb ik nooit gehad. En als dat wel zo zou zijn, zou dat aan OSX liggen, omdat die dan niet zou kunnen omgaan met bepaalde hardware. Hoewel OSX minder op deze flexibiliteit ingesteld is dan Windows of de meeste Linux distributies, werkt het als het werkt ook gewoon goed. Het is hier en daar in dit opzicht uiteraard wel verbeterd en uitgebreid door de ontwikkelaars van Hackintosh, maar dat is naar behoren gedaan. Ik heb zelf nooit stabiliteitsproblemen gehad in het half jaar dat ik OSX op mijn Athlon 3500+ heb gedraaid.
Hij mag het alleen installeren op 1 Apple computer ja.quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:02 schreef Wootism het volgende:
[..]
Wat Alexmeijer zegt: totaal geen support vanuit Apple (updates e.d.), gekloot met drivers etc...
Het voordeel van OSX is dat het volledig geoptimaliseerd is voor bepaalde hardware. Ik zeg niet dat het kut draait op andere hardware, alleen lang niet zo efficiënt.
En voor ¤ 600,- heb je een gloednieuwe Mac Mini
[..]
Het topic is gewoon een discussiepunt. TS zegt dat hij OSX legaal heeft gekocht, dus in principe mag hij er mee doen wat hij wil. Hoewel Apple weer voorwaarden stelt.
Nee, apple vindt dat hij het alleen mag installeren op een apple device.quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:06 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Hij mag het alleen installeren op 1 Apple computer ja.
.... dat komt op hetzelfde neer.quote:Op maandag 1 augustus 2011 17:30 schreef Doutzen het volgende:
[..]
Nee, apple vindt dat hij het alleen mag installeren op een apple device.
Koper mag zelf bepalen wat hij met die upgrade dvd doet!
Nonsens, die update DVD kan ook gebruikt worden om mee te frisbeen, zand te scheppen en te gebruiken als spiegel.quote:Op maandag 1 augustus 2011 18:15 schreef Wootism het volgende:
[..]
.... dat komt op hetzelfde neer.
Die update DVD kan alleen gebruikt worden i.c.m. een installatie van Snow Leopard.
Het mag, zolang hier maar geen rechtstreekse downloadlinks worden geplaatst naar niet legale downloads ed. Overigens hebben we het over dit punt (terecht punt overigens) in het vorig deel ook gehad en in overleg met de FA's alhier hebben we besloten dat dit gewoon open kan en mag blijven.quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:52 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
Dan nog.. het is raar dat illegale mac's discussies wel zijn toegestaan.
maar als iemand iets vraagt over downloaden van illegale software, wat net zo illegaal is als dit wordt topic gesloten.
[..]
De support voor hackintosh is 0,0... verder is het niet zo stable als osx voor mac.
Als je Lion downloadt vanuit de App Store, dan zit er een InstallESD.dmg in de bundle, dat is gewoon op DVD te branden.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:57 schreef Kandijfijn het volgende:
Lion kan voorals nog niet direct vanaf CD geīnstalleerd worden en moet als upgrade uitgevoerd worden vanuit 10.6.6
Ja, dan werkt het vandaag misschien na veel klooien, en op een gegeven moment werkt het niet meer na een update omdat Apple niet met alle computers in de wereld rekening gaat houden. Dan kan je op de oude versie met security bugs verder blijven werken, of wachten op een warez fix die hopelijk komt, maar misschien ook niet.quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:15 schreef DannyDeko het volgende:
Waarom heb ik hier nooit eerder over gehoord?! Zit heel erg te twijfelen of ik een MBP ga halen of een 2 keer zo goedkope laptop. Maar mocht dit nou goed werken dan is de keus snel gemaakt
Ik zal me binnenkort maar eens even inlezen over dit denk ik.
Maar voor ik dat doe; zou ik OSX Snow Leopard kunnen draaien mijn huidige laptop? :
Intel core2duo T2300 @1.66Ghz
2 gig ram
Crapp onboard videokaart
De videokaart kan wel een probleem worden vrees ik.quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:15 schreef DannyDeko het volgende:
Waarom heb ik hier nooit eerder over gehoord?! Zit heel erg te twijfelen of ik een MBP ga halen of een 2 keer zo goedkope laptop. Maar mocht dit nou goed werken dan is de keus snel gemaakt
Ik zal me binnenkort maar eens even inlezen over dit denk ik.
Maar voor ik dat doe; zou ik OSX Snow Leopard kunnen draaien mijn huidige laptop? :
Intel core2duo T2300 @1.66Ghz
2 gig ram
Crapp onboard videokaart
bij het installeren hoef je niks aan de software aan te passen. Je past alleen de manier aan waarop je hardware bekend wordt gemaakt aan het OS.quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:37 schreef alexmeijer het volgende:
[..]
[..]
En dan ben ik illegaal bezig, omdat?quote:[Een quote]
Een OS werkt ook zonder support... Of ben jij zo'n ICT-er die gaat huilen als ergens geen beheer of support op zit? (Zonder af te wegen of support écht nodig is)quote:Op maandag 1 augustus 2011 16:52 schreef alexmeijer het volgende:
Voor het bedrag dat ik per jaar aan ICT gerelateerde dingen uitgeef, kan meerdere mac's per jaar kopen. Het gaat me niet zozeer om het geld (al vind ik wel dat macs overpriced zijn en snap ik de ballen van hun verkoop stragie), het is voor mij een hobby. Mezelf uitdagen om iets te doen met een computer wat eigenlijk niet kan.quote:Op maandag 1 augustus 2011 19:01 schreef Henno het volgende:
Ik weet niet wat voor werk je doet, maar die paar honderd euro die je misschien gaat besparen op je Macbook Pro ben je vrij snel kwijt aan tijd die je anders niet had hoeven te verspillen. Een notebook die 2 keer zo goedkoop is, kan je overigens niet vergelijken met een Macbook Pro, neem nou alleen het scherm al
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |