abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:26:45 #102
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_99072881
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:26 schreef CoJackso het volgende:

[..]

Valt nog mee dat ze geen tentje inclusief pannetje + gas meenemen in het voorste vak :P
Hmm knakworstjes in de pit.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_99074318
Wat ik wel jammer vond was dat zaterdag eigenlijk alles al dicht was tijdens coldplay, waardoor je eigenlijk werd verplicht daar te gaan kijken.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 18:12:59 #104
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_99075022
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 17:26 schreef CoJackso het volgende:

[..]

Valt nog mee dat ze geen tentje inclusief pannetje + gas meenemen in het voorste vak :P
reminder voor volgend jaar.
btw heb dit jaar wat minder grappige teksten gezien op die geel witte bordjes ( gitaren en hartjes incl )
leukste was wel bij de bar rechts naast de ingang...

gezocht BAR SLETJES _O_
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_99085963
Pluspunten:
Elbow
Coldplay (Beter dan op Pinkpop, ligt waarschijnlijk ook aan het tijdstip.)
Fleet Foxes
The Hives (blijven briljante kerels)
Intro's met Jungleland bij Gaslight Anthem en Coldplay :)

Minpunten:
Geen programmaboekjes. Wat is dat kut zeg.
Portishead. Ik kende het alleen van een albumhoes, niet van de muziek, maar wat een bagger was dat.
Weinig enthousiast publiek (behalve bij Fleet Foxes)
pi_99086017
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 18:12 schreef theguyver het volgende:

[..]

reminder voor volgend jaar.
btw heb dit jaar wat minder grappige teksten gezien op die geel witte bordjes ( gitaren en hartjes incl )
leukste was wel bij de bar rechts naast de ingang...

gezocht BAR SLETJES _O_
Tijdens Jimmy Eat World ging de zanger wat borden voorlezen:
"Ah, here's a guy who loves festivals!" Wijzend naar een bord met daarop "I love sluts" :P
  dinsdag 5 juli 2011 @ 21:56:21 #107
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_99086055
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:55 schreef Operc het volgende:
Pluspunten:
Elbow
Fleet Foxes

Minpunten:
Portishead. Ik kende het alleen van een albumhoes, niet van de muziek, maar wat een bagger was dat.
Had je het publiek bij Underworld en The Subs moeten zien.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 21:56:56 #108
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_99086094
Ik vond het grappig toen Guy van Elbow een opmerking maakte over die opblaaspop :D
  dinsdag 5 juli 2011 @ 21:57:27 #109
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_99086136
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:56 schreef Nembrionic het volgende:
Ik vond het grappig toen Guy van Elbow een opmerking maakte over die opblaaspop :D
MOVE THE FUCKING SEXDOLL
Malheureusement le fromage de cacahoučte.
pi_99086238
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:57 schreef Pannenkoek3000 het volgende:

[..]

MOVE THE FUCKING SEXDOLL
"How the hell are you holding that thing?" _O-
pi_99086291
Die nieuwe schermen in de Marquee was toch ook een flink pluspunt ^O^
pi_99086644
Die blablanogwat-wave _O_
pi_99086740
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:04 schreef Gitaarmat het volgende:
Die blablanogwat-wave _O_
Reversed Mexican Wave _O_
LOOOOOOOOOVE!!
pi_99086803
Waarom heet dat eigenlijk zo. :')
Maar het was geweldig ja. ^O^

Wij liepen nog rond met een bordje: "I Need Tickets" :P
pi_99086918
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:06 schreef Gitaarmat het volgende:

Wij liepen nog rond met een bordje: "I Need Tickets" :P
Op de weide zelf? :') _O-
pi_99087026
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:56 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Had je het publiek bij Underworld en The Subs moeten zien.
Ja ok, bij dat soort acts ging het allemaal wat meer los. Maar op mainstage veel gezien waarbij je zo tot aan het voorste vak kon lopen 5 minuten voordat een act startte en vervolgens stonden de mensen om ons heen vaak nogal stil.
pi_99087082
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:08 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Op de weide zelf? :') _O-
Ja, ook bij Elbow ergens vooraan. Zo'n demorgen.be-bordje. _O-
  dinsdag 5 juli 2011 @ 22:25:29 #118
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_99088064
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:59 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

"How the hell are you holding that thing?" _O-
You fucking weirdo...
  dinsdag 5 juli 2011 @ 22:56:33 #119
333860 mieknok
het is mij, miek
pi_99090069
Mijn bord luidde: free hugs, 1 bon. Heeft een aantal bonnen opgeleverd en een paar flinke slokken rode wijn uit een dubieuze plastic zak met dop en rietje...
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:12:51 #120
258860 Cliffy
Groovy!
pi_99091125
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:56 schreef mieknok het volgende:
Mijn bord luidde: free hugs, 1 bon. Heeft een aantal bonnen opgeleverd en een paar flinke slokken rode wijn uit een dubieuze plastic zak met dop en rietje...
Goed geregeld :D

Was een lekker goedkope Werchter voor mij, geen merchandise gekocht en aangezien ik een beetje ziek was ook maar 20-25 bonnen gebruikt :o
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:14:26 #121
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_99091234
Trouwens, op jim.be is nu een terugblik bezig.
pi_99091288
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:56 schreef mieknok het volgende:
Met een smiley achter '1 bon'? Indien ja dan heb ik je gespot (maar niet gehugd).
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:39:36 #123
333860 mieknok
het is mij, miek
pi_99092744
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:15 schreef Guard het volgende:

[..]

Met een smiley achter '1 bon'? Indien ja dan heb ik je gespot (maar niet gehugd).
Jaah dat was Ik:) blond en klein. Niet gehugd, das toch jammer, anders had Ik minstens 1 fokker gehugd ;)
pi_99092921
Bekertjesrapers. :')
Eckte bazen rapen de bonnen van de grond: 8 bonnetjes gevonden.
pi_99092954
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:39 schreef mieknok het volgende:

[..]

Jaah dat was Ik:) blond en klein. Niet gehugd, das toch jammer, anders had Ik minstens 1 fokker gehugd ;)
Als ik geweten had dat je een fokker was had ik je zeker wel gehugd :+
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:44:07 #126
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_99092985
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:39 schreef mieknok het volgende:

[..]

Wellicht heb je dat ook zonder dat je dat weet :)
  dinsdag 5 juli 2011 @ 23:47:49 #127
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_99093168
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:14 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Trouwens, op jim.be is nu een terugblik bezig.
Ik zit nu te genieten van Triggerfinger.
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 5 juli 2011 @ 23:59:15 #128
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_99093763
Totale uitgaven werchter: ¤25,-

Heel schappelijk al zeg ik zelf.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_99094563
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 21:55 schreef Operc het volgende:
Pluspunten:
Elbow
Fleet Foxes

Minpunten:
Publiek was erg enthousiast bij o.a. Magnetic Man, Queens of the Stone Age, Arctic Monkeys. Verder viel het me op dat de sfeer in de marquee veelal beter was dan die bij het hoofdpodium, misschien door de overkapping of het lagere licht ofzo.
pi_99094624
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 23:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
Totale uitgaven werchter: ¤25,-

Heel schappelijk al zeg ik zelf.
Ik 122 euro bonnen (incl. vvk) en 26 euro merchandise. Minder dan verwacht.

Edit: ohja en nog 24 aan eten enzo :D
pi_99095237
Oeh, dan zijn wij erg. 300 Euro kwijt per persoon aan eten en drinken. En we eten maar heel weinig....
pi_99095318
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:30 schreef bloodymary het volgende:
Oeh, dan zijn wij erg. 300 Euro kwijt per persoon aan eten en drinken. En we eten maar heel weinig....
Dan dronk je genoeg. Ik moet er bij vermelden dat wij 12 liter bier en een zooi sterke drank zelf mee hadden genomen :D
pi_99095758
Totale kosten bij mij waren 260 euro. Dat is inclusief combiticket en camping. Totaal 40 bonnen opgemaakt. (alles tweedehands gekocht, daardoor goedkoper uit.)
pi_99096107
Wat vonden de Fokkers eigenlijk van Bruno Mars?
Het was me eerlijk gezegd niet tegengevallen :@
  woensdag 6 juli 2011 @ 01:16:20 #135
242444 Pannenkoek3000
Dying is for fools
pi_99096696
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:58 schreef Guard het volgende:
Wat vonden de Fokkers eigenlijk van Bruno Mars?
Het was me eerlijk gezegd niet tegengevallen :@
Ik vond het gewoon leuk, hij speelde niet slecht, band was leuk, paar hitjes kende ik wel. 3de beste artiest van de zaterdag voor mij.
pi_99097985
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 12:51 schreef Gitaarmat het volgende:
Waar kun je die foto's van demorgen.be vinden.
Found it, alleen zondag staat er (nog) niet, net de dag dat ik gefotografeerd ben door hen...
http://mf.demorgen.be/home/rock_werchter/nl_BE/821/home.html
  woensdag 6 juli 2011 @ 07:47:49 #137
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_99099703
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 00:14 schreef Tchock het volgende:

[..]

Publiek was erg enthousiast bij o.a. Magnetic Man, Queens of the Stone Age, Arctic Monkeys. Verder viel het me op dat de sfeer in de marquee veelal beter was dan die bij het hoofdpodium, misschien door de overkapping of het lagere licht ofzo.
In de Marquee was de sfeer constant uitstekend. Ik noem de optredens van inderdaad Fleet Foxes, maar ook The Vaccines, Grouplove, Lissie, de avondprogrammering en vooral Brandon Flowers :Y

Op Main Stage is het logischerwijs wat minder, maar volgens mij was het veel beter dan de vorige jaren. Met name bij de grootste acts was het geweldig en ook bij bands als Kasabian en Elbow was het genieten. Ik ben wel blij dat ik de muziek van PJ Harvey en Portishead nog niet bij mij is aangeslagen, wat ik kan mij voorstellen dat de fans zich behoorlijk hebben moeten ergeren. Maar dat is natuurlijk vooral de schuld van programmering.
Find hungry samurai...
  woensdag 6 juli 2011 @ 09:34:30 #138
497 Maja
Ja denk!?!
pi_99101042
Bij Eels was de sfeer in de Marquee ook fantastisch, E. was erg onder de indruk:

Ook bij Selah Sue was de sfeer daar opperbest :)

Zal ook veel met de 'knusheid' van de tent te maken hebben natuurlijk.
pi_99102541
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 22:05 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Reversed Mexican Wave _O_
LOOOOOOOOOVE!!
We deden in 2009 bij Elbow op dezelfde plek precies hetzelfde, lekker spontane actie...
pi_99103034
De grote vraag voor volgend jaar is blijft werchter in werchter? ;)

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=EU3C9048

En 4 podia's op dat terrein het is nu al dramatisch gesteld met het geluid buiten de tent als daar nog 2 podia bijkomen wordt het helemaal een geluidbrij van jewelste.
pi_99103059
Volgend jaar nog hetzelfde terrein stond op Humo.be dacht ik.
pi_99103237
Volgend jaar nog Werchter met 3 of 4 podia op hetzelfde terrein. Terrein wordt wel compleet nieuw ingedeeld. Vanaf 2013 op het vliegveld van Brunstem.
pi_99103954
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:00 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Volgend jaar nog Werchter met 3 of 4 podia op hetzelfde terrein. Terrein wordt wel compleet nieuw ingedeeld. Vanaf 2013 op het vliegveld van Brunstem.
Lekker nuttig, opnieuw indelen voor 1 jaar :')
Weet niet of ik blij ben met vliegveld, stuk verder weg en weinig bomen natuurlijk :P
pi_99104070
tis toch nog lang niet zeker dat ze naar Limburg verhuizen?
Als de herindeling van het terrein goed bevalt is er geen reden om weg te gaan...
pi_99104293
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:25 schreef Guard het volgende:
tis toch nog lang niet zeker dat ze naar Limburg verhuizen?
Als de herindeling van het terrein goed bevalt is er geen reden om weg te gaan...
Simpel, ze willen eenvoudigweg nog meer ruimte.

quote:
Rock Werchter verhuist niet vóór 2013
Lander Deweer − 05/07/11, 06u25

Om Rock Werchter in zijn Vlaamse-Brabantse gemeente te houden, timmert burgemeester Dirk Claes (CD&V) grondig aan indeling en invulling van de weide, waardoor er ruimte zou komen voor meerdere podia. Met resultaat, althans voorlopig. 'Het festival blijft volgend jaar zeker in Werchter', verzekert festivalpaus Herman Schueremans. Concurrent Brustem ontwapent nog niet.

Dat het een rustige editie was. Die teneur komt steeds naar voren bij terugblikken op Rock Werchter 2011. Niettemin legde Werchterpatron Herman Schueremans helemaal aan het gaatje nog zelf een stevige kei in het rustig voortkabbelende Werchterbeekje. "Het festival blijft volgend jaar zeker in Werchter", bevestigt hij. "Een eventuele verhuis naar de voormalige luchtmachtbasis in Brustem komt er, in het allerbeste geval, ten vroegste in 2013."

Orkaan van opluchting door heel Vlaams-Brabant. Vooraf werd immers druk gespeculeerd over een transfer van Belgiës meest diepgewortelde muziekfestival. Van het Vlaams-Brabantse Werchter naar het Limburgse Brustem, meer bepaald. Extra troeven van de eventuele nieuwe site: grotere oppervlakte, betere toegankelijkheid en een hogere capaciteit.

Landschapspark

"Dit is zeer goed nieuws, wij zijn heel blij", reageert Dirk Claes, CD&V-burgemeester van Rotselaar, waarvan Werchter een deelgemeente is. "De voorbije weken ging elk gesprek over die verhuis. Nu slaat die sfeer meteen om en kunnen we met blik op de toekomst aanpassingen doorvoeren in functie van het festival."

Aanpassingen die volgens Claes al in volle gang zijn. "Na Hermans uitspraken over een eventuele verhuis zijn wij natuurlijk niet stil blijven zitten. Samen met de provincie hebben we het ruimtelijke uitvoeringsplan (RUP) voor het terrein aangepast, de herziening gaat deze week in. De site zelf blijft even groot, maar er komt een volledige hertekening van de zones. Daardoor kunnen er meerdere podia komen. Zeker vier of eventueel zelfs meer, afhankelijk van wat de organisatie wenst."

Eén ding wenst de organisatie alvast: meer ruimte. "De muzikale bloementuil die Rock Werchter is, wil ik nog mooier en eclectischer maken", zegt Schueremans. "Laat ons dus een aantal dingen heel grondig bekijken en herdenken. Zodat we hopelijk in Werchter kunnen blijven." Vanuit het publiek klink de roep om meer podia intussen steeds luider. "We denken eraan", countert Schueremans. "Maar je moet met veel elementen rekening houden: publieksstromen, het feit dat de podia mekaar niet mogen storen. Een overgangseditie was dit niet, maar we hebben wel een aantal dingen uitgetest."

Behalve een nieuwe indeling - hertimmering van rioleringen en bomenrijen incluis - krijgt de Werchterwei ook een nieuwe invulling. "In de toekomst moeten er ook andere activiteiten op de weide plaatsvinden", zegt Claes. "Dan denk ik in de eerste plaats aan zachte recreatie. Iets met honden of paarden of zo. Onze vijf fanfares zouden er eens iets samen kunnen doen. En vanaf volgend jaar moet er op de weide ook een landschapspark komen, een soort tuin voor alle inwoners van de gemeente. Tien maanden per jaar zou de site een openbaar park vormen om te fietsen en te wandelen, met een nog aan te leggen nieuwe brug over de Dijle als verbinding met RW X (het belevingscentrum van het muziekfestival in het centrum van Werchter, LDW)."

Historische binding

Daarnaast wordt intussen ook gretig werk gemaakt van een nieuw masterplan, om parkings en campings ook de komende jaren foutloos in elkaar te puzzelen. "Een aantal campings ligt in natuurgebied", zegt Claes. "We hebben nog toelating tot 2017, maar gaan intussen op zoek naar alternatieven."

Veel plannen, veel toekomst, weinig zekerheid. "Ach, deze editie hebben we alweer bewezen dat we iets groots kunnen organiseren met weinig overlast", sust Claes. "Hier ligt de ziel van het festival. Ik wil het toch nog zien dat men zoiets ergens anders kan organiseren. In Brustem hebben ze nog veel werk."

Hallo, Brustem? "Dit is niet echt een grote verrassing, volgend jaar al verhuizen was enkel een theoretische optie", reageert Pascal Vossius, schepen van Economie in Sint-Truiden (Open Vld). "Tot nog toe waren al onze gesprekken op 2013 gericht, dus op dit moment zijn er nog geen definitieve afspraken gemaakt. Het blijft vrij aan meneer Schueremans om te beslissen. Maar alle randvoorwaarden en de totale oppervlakte van Sint-Truiden in acht genomen denk ik niet dat Werchter een beter alternatief kan aanbieden dan wij. Daar staat natuurlijk wel de historische binding met Werchter tegenover. Volgend jaar komt er in Brustem nog geen evenement, maar vanaf 2013 zijn we operationeel. Ons project zal hoe dan ook doorgaan, hopelijk met Schueremans, maar ook andere organisaties toonden al interesse."
http://www.demorgen.be/dm(...)niet-voor-2013.dhtml
pi_99104912
ja dat stuk had ik ook al gelezen, maar het is allemaal nog niet zeker, dat Brunstem verhaal is gewoon een stok achter de deur van de organisatie.
Herindeling van het terrein is geen overbodige luxe overigens, dit jaar veel klachten gehoord dat als je buiten de tent stond eigenlijk alleen mainstage hoorbaar was.
pi_99105084
quote:
hertimmering van rioleringen
Welke rioleringen de dixies hebben geen riool aansluiting en op de C campings zag ik dat ze het douchewater gewoon in de sloten loosden. _O-
pi_99105742
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 11:50 schreef Guard het volgende:
Herindeling van het terrein is geen overbodige luxe overigens, dit jaar veel klachten gehoord dat als je buiten de tent stond eigenlijk alleen mainstage hoorbaar was.
Zeker aan de rechterkant van de Marquee :Y :{

Maar het wordt ook wel wat te klein hoor, het is echt druk op het terrein.
pi_99106295
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:11 schreef Piles het volgende:

[..]

Zeker aan de rechterkant van de Marquee :Y :{

Maar het wordt ook wel wat te klein hoor, het is echt druk op het terrein.
De vraag is of het te klein wordt of men teveel mensen op het terrein wilt proppen. Lowlands heeft daarom de limiet van het terrein op 55.000 (oid) gezet omdat een jaar met 60.000 personen toch echt te vol was.

Qau programering leek het erop dat men in ieder geval alles gedaan had om zoveel mogelijk overlap te hebben en dat er niet massaal van het hoofdpodium naar de marque gelopen werd. ;)
pi_99106766
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:26 schreef Basp1 het volgende:
De vraag is of het te klein wordt of men teveel mensen op het terrein wilt proppen. Lowlands heeft daarom de limiet van het terrein op 55.000 (oid) gezet omdat een jaar met 60.000 personen toch echt te vol was.
Dat is waar, op een gegeven moment is het gewoon te vol druk. Als ze meer willen zullen er ook meer podia moeten komen denk ik
quote:
Qau programering leek het erop dat men in ieder geval alles gedaan had om zoveel mogelijk overlap te hebben en dat er niet massaal van het hoofdpodium naar de marque gelopen werd. ;)
Ah, natuurlijk, daarom doen ze dat :) Is ook erg smal, dat tussenstuk.
pi_99107033
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 12:41 schreef Piles het volgende:

Dat is waar, op een gegeven moment is het gewoon te vol druk. Als ze meer willen zullen er ook meer podia moeten komen denk ik
Maar meer podia, betekend ook een groter terrein noodzakelijk omdat podia's ook al flink wat terrein in belsag nemen.

quote:
Ah, natuurlijk, daarom doen ze dat :) Is ook erg smal, dat tussenstuk.
In mijn belevenis is het niet zoveel smaller als de doorgangen tussen de verchillende LL terreinen, maar daar heeft men dan ook geen eettentjes en bomen in de doorgangen gezet.
pi_99110730
Herindeling is geen slecht idee nee maar meer podia hoeft van mij niet hoor, heb liever dat ze de tent vervangen voor een echt podium en dan iets regelen zodat je niet twee acts door elkaar heen hoort...
pi_99111660
er valt best wel wat efficiency te behalen met een betere indeling, met name rond die eettentjes tegenover de Marquee
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:30:46 #154
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_99113207
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 14:28 schreef Cliffy het volgende:
Herindeling is geen slecht idee nee maar meer podia hoeft van mij niet hoor, heb liever dat ze de tent vervangen voor een echt podium en dan iets regelen zodat je niet twee acts door elkaar heen hoort...
Een geluidsscherm. Dat kan ook als de tent er ook gewoon staat.
pi_99115396
Ik vond de tent eigenlijk te klein.
pi_99115465
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 15:30 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Een geluidsscherm. Dat kan ook als de tent er ook gewoon staat.
Een muur met boxen die antigeluid produceren. :P
  woensdag 6 juli 2011 @ 16:31:44 #158
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_99115809
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_99116316
Kende ze helemaal niet, en heb op Werchter ook alleen maar dit nummer gezien volgens mij, maar was echt enorm onder de indruk. thuis meteen opgezocht.
pi_99117047
quote:
Wat een verademing was dit zeg na die rampzalige opener op main stage!
pi_99117201
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:03 schreef Cliffy het volgende:

[..]

Wat een verademing was dit zeg na die rampzalige opener op main stage!
Haha, ja dat ook nog is. We waren bij Wolgang dus gegaan, maar helaas slechts de laatste 2 nummers van warpaint kunnen horen:( Maar als ze naar NL komen ga ik er sowieso heen.
pi_99121827
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 17:07 schreef fixatoman het volgende:
Haha, ja dat ook nog is. We waren bij Wolgang dus gegaan, maar helaas slechts de laatste 2 nummers van warpaint kunnen horen:( Maar als ze naar NL komen ga ik er sowieso heen.
Ze zijn een paar weken geleden geweest.

Was mijn eerste keer Werchter dit jaar en het beviel uitstekend.
pi_99123000
Bij deze ook een verslag van mij :)

De Donderdag:
We waren zo rond 12.30 op de camping een aangezien we werptenten hadden, koste het opbouwen en inrichten niet al te veel moeite :)

Eerst wat gegeten en buiten het terrein rondgekeken (wat een leuk dorpje is dat Werchter trouwens toch, het zou echt sund zijn als dat festival op deze gezellige locatie weggaat).

Toen het terrein opgelopen en bonnen gehaald en vervolgens het eerste jupilertje :P Echt grappig was hier dat de madam uit onze zak chips graaide en zei: 'Das goei chips" :P echt een WTF momentje :P ;)

Al eerste die hiphopact gezien, Tyler the Creator is me een figuur maar voor de rest was het een beetje een vaag en matig optreden...

Een klein stukje Seasick Steve gezien, maar aangezien we een meisje van de camping moesten halen, helaas niet helemaal. Was wel ruig, wat ik ervan gezien heb.

Vervolgens The Hives gezien (in de pit) was wel erg leuk moet ik zeggen, maar natuurlijk veelal show.

Queens Of The Stone Age was een strak optreden en ik kon het erg waarderen :)

Daarna James Blake in de tent, ik vond het maar saai gebracht, maar velen vonden het super.

Daarna een stukje Linkin Park gezien, dat was echt verschrikkelijk! Mijn hekel voor deze band is weer een stukje gegroeit. Daarna nog een paar nummers van Beady Eye dat vond ik opzich wel aardig (alles is beter dan Linkin Park he ;) )

Als afsluiter van de avond The Chemical Brothers, de show is wel bekend maar de muziek blijft echt super en die show ook!

Vervolgens met een paar chille Belgen en Eindhovenaren gechillt op onze camping (B0).

De vrijdag:

Na wat gegeten te hebben in het dorp (geweldige bakker aldaar) begonnen we met Grouplove (al chillende op de verhoging) klonk wel goed, maar niet mijn ding. Vervolgens My Chemical Romance op het hoofdpodium: Dat was echt verschrikkelijk, daar was aardig wat bier voor nodig om dat te verwerken. Daarna Triggerfinger en dat was erg goed. Wat een showmaster die Ruben Block!

Vervolgens verder met The National, tikkeltje saai maar we stonden wel mooi vooraan bij de Arctic Monkeys.

De Arctic Monkeys waren erg goed en het was erg gezellig vooraan (al vindt ik het wel een beetje jammer dat ik Chase and Status gemist heb).

Vervolgens snel naar Goose, wat een supershow echt geweldig!

Daarna The Subs, die waren ook erg ruig en het publiek ging helemaal los! mooi!

Vervolgens weer zuipen met onze Belgische kameraden op de camping.

Zaterdag

De Zaterdag begon met The Gaslight Anthem, heerlijke achtergrond muziek! Een beete gekloot op het terrein, waaronder met een foto uit een krant waarvan we een masker maakten en bij de handenverftent van de KBC. Hier nog een dikke flirt gehad met een belgische schone. We hadden elkaar een kruisje op het hoofd gezet :P ;)

Vervolgens ff bij I Blame Coco gaan kijken, omdat een vriend van mij dat een lekker ding vindt. Ik vond het allemaal (zowel haar uiterlijk als haar muziek) een beetje tegenvallen.

Vervolgens het terrein af om te gaan eten en te gaan zuipen bij Frank 'kroegje' net buiten het terrein in een tuin van een huis. Hier kwam op een gegeven moment een heavy metal fan met een step, die helemaal fan was van Metallica en Slayer. En nogal vaak Ow Yeahhh schreeuwde. Ook kon hij nummers van Rammstein grunten haha. We dachten eerst dat hij helemaal van de kaart was, maar dat viel wel mee. We hebben er nog flink mee gezopen (met op de achtergrond Elbow).

Daarna weer het terrein op en un klein stukje Portishead gezien, maar dat was echt slaapverwekkend. Vervolgens gaan kijken bij Magnetic Man (echt geweldig!) alleen jammer dat we amper de tent in kwamen (zo druk was het). Als slot van de avond onze ultieme topper Underworld! Wat een geweldige act, ik hoopte echt dat het de hele nacht door zou gaan (maar helaas ;) ) Daarna zoals vanouds weer zuipen met Belgen op de camping :P

Zondag:

De Zondag begon met The Vaccines, echt een toppertje, sterk optreden, lekkere nummers en een leuke sfeer! Vervolgens Kasabian, ook erg geslaagd en hier een leuke Australische chick in het publiek leren kennen. Daarna met haar (en nog een paar chicks en helaas ook een vieze oude man die de vader was van een jongen die een van de andere chicks had gescoort) naar Two Door Cinema Club geweest (erg leuk trouwens), omdat die oude en tevens ook handtastelijke man ging irriteren, heb ik uiteindelijk afscheid van mijn Australische schone genomen en heb ik nog 5 minuten van de Kaiser Chiefs gezien.

Daarna gingen we ff chillen bij de verhoging voor de Marquee en daar hebben we vrij lang met 2 relaxte dudes uit Utrecht gepraat. Met op de achtergrond muziek van de Fleet Foxes en Brandon Flowers. Dat klonk allebei wel okee :) Maar was te moe om die tent in te lopen.

Daarna ff fastfood en bier ingekocht en waren we helemaal klaar voor Iron Maiden! Wat een geweldige festivalact is dat toch, lekker over the top en veel show. Het leukste was nog toen iemand met een laser in het oog van de zanger scheen: 'You are f*cking cocksucker' was hier op het antwoord :P ;)

Daarna kwam A-Trak, die in eerste instantie voornamelijk bekogeld werdt door Maiden fans :P ;) Echt overbodig deze act, totaal geen toegevoegde waarde en het hoort in een discotheek en niet zo'n 5 minuten na een optreden van Iron Maiden...

Daarna Digitalism gekeken (om aan de BEP te kunnen ontsnappen) maar dat werd op de den duur behoorlijk eentonig.

BEP was een groot drama en een verschrikking voor het oor. Echt een slecht einde voor zo'n geweldig festival als Werchter.

+ Punten
De Vlamingen
goede muziek over het algemeen
leuke sfeer in de tent
lekkere snacks op het festival
gezellig dorpje
zuipen bij Frank
veel mooie dames
lekker bier
een paar gezellige gasten leren kennen op het festival
Voor 30 eurocent kon je op een schone wc schijten op camping B0
etc etc.

- Punten
Amper verlichting op camping B0
Geen verlichting bij de gratis wc's op camping B0
Weinig douches op camping B0 daardoor lange rijen (heb daarom dus maar 1x echt gedouchet) en ze vroegen er ook nog eens 3 euro voor.
Stank bij de dranktenten bij Mainstage
inspriatieloze bands zoals My Chemical Romance en Linkin Park
Black Eyed Peas als afsluiter....

Mijn top 5
01 Underworld
02 Iron Maiden
03 Goose
04 Triggerfinger
05 The Vaccines
pi_99124366
Whehe, bij A-Trak toen zijn laptop was uitgevallen en een beetje heel lang duurde eer hij weer was opgestart schreeuwde zo'n metalhead naast me: "Fucker, buy an Apple!" :')
pi_99124748
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 19:51 schreef Ruder het volgende:
Daarna kwam A-Trak, die in eerste instantie voornamelijk bekogeld werdt door Maiden fans :P ;) Echt overbodig deze act, totaal geen toegevoegde waarde en het hoort in een discotheek en niet zo'n 5 minuten na een optreden van Iron Maiden...
Erg triest was dit
pi_99127880
Wat is eigenlijk het nut van dat overdekte pleintje tussen de piramide en joe pilar bar?
pi_99128195
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 20:37 schreef Cliffy het volgende:

[..]

Erg triest was dit
Inderdaad. Zo zet je jezelf in een slecht daglicht. A-Track had trouwens wel ietsjes later mogen beginnen hoor, iedereen was nog vrolijk aan het meezingen met always look on the bright side of life, begint die grafherrie opeens. Echt iedereen om mij heen greep meteen naar zijn oren.
pi_99128936
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:36 schreef JackHerrer het volgende:
Wat is eigenlijk het nut van dat overdekte pleintje tussen de piramide en joe pilar bar?
Schaduw en schuilen voor de regen ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 21:42 schreef fixatoman het volgende:

[..]

Inderdaad. Zo zet je jezelf in een slecht daglicht. A-Track had trouwens wel ietsjes later mogen beginnen hoor, iedereen was nog vrolijk aan het meezingen met always look on the bright side of life, begint die grafherrie opeens. Echt iedereen om mij heen greep meteen naar zijn oren.
Dat je een bepaalde muziek niks vind snap ik best maar heb tenminste respect voor de artiest en zijn apparatuur..
Ik vond Iron Maiden dan weer geen drol aan en had liever 3 uur A-Trak gehad ;) Al snap ik ook niet echt waarom A-Trak er stond, niet alsof ie z'n set met metal begon langzaam de brug naar BEP maakte... maar goed, dope was ie wel :)
pi_99129093
Ja vooral van de apparatuur is erg jammer. Net als met bier gooien bij een rock concert, als fan zijnde! Zeker kleinere bands zijn hier niet op voorbereid en dan kunnen er dingen stuk gaan.

En verder zoals een of andere recensie zei over A-track: Het klonk lekker, maar wij kennen genoeg mensen die het voor een krat duvel en 50 euro ook hadden gedaan.
pi_99129789
Een simpel plaatje draaien wel ja.. als meervoudig wereldkampioen heeft A-Trak wel iets meer te brengen denk ik..
pi_99130237
De organisatie had natuurlijk zelf ook wel bedacht dat de overgang Maiden - bep binnen een half uur te groot zou zijn (al hadden ze dat beter kunnen bedenken bij het boeken en programmeren). A-trak was een bliksemafleider, en ik vond de sfeer tijdens zijn set beter dan tijdens die van bep. Ik kon tenminste nog effe lekker uit mijn plaat, lekker dansen op de wei. Probeer dat maar eens op dat onsamenhangende geschreeuw van Fergie & co :{w
pi_99130396
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:08 schreef Cliffy het volgende:
Een simpel plaatje draaien wel ja.. als meervoudig wereldkampioen heeft A-Trak wel iets meer te brengen denk ik..
2 simpele plaatjes draaien? ;(
Nee oke, ik snap ook wel dat meneer A-track meer kan dan een willekeurige boer, maar of hij echt veel meer toevoegt dan laten we zeggen, de beste Dj uit België? Ik denk dat dat voor het Werchter publiek at gewoon metal moe was niks had uitgemaakt.
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:37:05 #173
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_99131508
Hmzz. zelfs de beste DJ van Belgie kan niet half zo goed draaien als A-trak. Netsky komt misschien aardig in de buurt, maar die heeft nog een lange weg te gaan. Wat ik van A-trek hoorde ging lekker door en t is dat mijn vrienden er niet van houden, anders was ik echt gebleven na Maiden.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_99137596
Niet missen! Morgen om 23.20 op Canvas anderhalf uur Werchter! *O*
  donderdag 7 juli 2011 @ 07:42:08 #175
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_99140980
Bedankt voor de tip. Hopelijk laten ze wat zien van Bright Eyes, Eels of Brandon Flowers.

Het is dus vanavond om 23:20!

[ Bericht 18% gewijzigd door CoJackso op 07-07-2011 09:07:26 ]
Find hungry samurai...
  donderdag 7 juli 2011 @ 09:10:52 #176
497 Maja
Ja denk!?!
pi_99141914
Ik kende die hele A-trak niet niet, maar iedereen om mij heen begon gelijk te dansen en ook ik vond het wel lekker klinken, dus niks mis mee :)
pi_99141964
Pop Werchter.
  donderdag 7 juli 2011 @ 11:53:22 #178
57892 savale
lalalalaaa
pi_99146229
Zijn er al ergens sets te vinden? Zou graag nog wat dingen terughoren
<a href="http://www.savale.nl" target="_blank" rel="nofollow">savale.nl</a>
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:07:57 #179
149696 CoJackso
Shichinin no Samurai
pi_99149138
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 09:13 schreef fixatoman het volgende:
Pop Werchter.
Wat een onzin. Op Keisha, Bruno Mars en Black Eyed Peas is er weinig pop aan (hoewel Linkin Park ook een soort van puberale pop/rock is). De eerste twee hebben ook nog eens een groot aantal mensen verrast.

Voor de rest is het programma een mooie mix tussen rock, indie en in de avonduren dance en electronic.
Find hungry samurai...
pi_99159355
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:53 schreef savale het volgende:
Zijn er al ergens sets te vinden? Zou graag nog wat dingen terughoren

Als je goed kijkt zie je Captain Super Bunny ook als je goed op let. :'D

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 09:10 schreef Maja het volgende:
Ik kende die hele A-trak niet niet, maar iedereen om mij heen begon gelijk te dansen en ook ik vond het wel lekker klinken, dus niks mis mee :)
Barbara S. ken je toch wel :9

[ Bericht 24% gewijzigd door linpunt op 07-07-2011 17:03:52 ]
pi_99177554
Meteen een hoogtepuntje op Canvas: QOTSA
pi_99177938
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 23:24 schreef Guard het volgende:
Meteen een hoogtepuntje op Canvas: QOTSA
Alleen jammer dat ze Little Sister lieten zien..
pi_99178180
De selectie van Canvas is altijd ........euh...... verrassend
pi_99178975
Wel rare beslissingen namen ze om tijdens coldplay bijvoorbeeld de 1e ring halfleeg te laten, of iig niet vol.. Terwijl dat tijdens Arctic Monkeys wel was en er >25 mensen flauwvielen..
  vrijdag 8 juli 2011 @ 00:02:59 #187
258860 Cliffy
Groovy!
pi_99179484
zo ben ik ff blij dat ik niet naar Kesha ben geweest... de tering dat was pijnlijk
pi_99179521
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:02 schreef Cliffy het volgende:
zo ben ik ff blij dat ik niet naar Kesha ben geweest... de tering dat was pijnlijk
Vrienden van mij waren wel naar haar geweest.. blijkbaar zag ze er eng uit..
Maar ik ben ook naar Pretty Reckless geweest en dat was dan wel weer nice.. Verder tent niet ingeweest.. :')
pi_99179617
Triggerfinger was toch wel een van de hoogtepunten voor mij :Y
  vrijdag 8 juli 2011 @ 00:06:43 #190
258860 Cliffy
Groovy!
pi_99179684
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:03 schreef linpunt het volgende:

[..]

Vrienden van mij waren wel naar haar geweest.. blijkbaar zag ze er eng uit..
Maar ik ben ook naar Pretty Reckless geweest en dat was dan wel weer nice.. Verder tent niet ingeweest.. :')
(hoerige) clowns zijn dan ook gewoon eng!
pi_99179699
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:05 schreef Guard het volgende:
Triggerfinger was toch wel een van de hoogtepunten voor mij :Y
"Do you like cherry's?" - yes
"Do you like to lik them?!" -euh.. awkward gemompel..

Mijne ook.. Een van de.. En Rival Sons..
pi_99179932
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:07 schreef linpunt het volgende:

[..]

"Do you like cherry's?" - yes
"Do you like to lik them?!" -euh.. awkward gemompel..

Mijne ook.. Een van de.. En Rival Sons..
Rival sons kende ik nog niet, maar was aangenaam verrast door hun optreden, vooral 'Soul'.. Kippevel
  vrijdag 8 juli 2011 @ 00:13:03 #193
258860 Cliffy
Groovy!
pi_99179980
Die My Chemical Romance fans... _O-
pi_99180091
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:13 schreef Cliffy het volgende:
Die My Chemical Romance fans... _O-
Iron Maiden fans waren meer diehard.. Ineens zag je overal mensen met spijkerjasjes met Maiden erop.. :)
Terwijl ik achter de ringen stond tegen het hek aan en er waren naast mij 2 mensen die ook loos gingen.. de rest stond gewoon stil.. bij MAIDEN!! Wtf.. gingen ze naar de naakte dude in het publiek statren,, en een luchtballon.. tijdens de gitaarsolo! :(
  vrijdag 8 juli 2011 @ 00:17:11 #195
258860 Cliffy
Groovy!
pi_99180163
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:15 schreef linpunt het volgende:

[..]

Iron Maiden fans waren meer diehard.. Ineens zag je overal mensen met spijkerjasjes met Maiden erop.. :)
Terwijl ik achter de ringen stond tegen het hek aan en er waren naast mij 2 mensen die ook loos gingen.. de rest stond gewoon stil.. bij MAIDEN!! Wtf.. gingen ze naar de naakte dude in het publiek statren,, en een luchtballon.. tijdens de gitaarsolo! :(
Ik lag bij Iron Maiden gewoon rustig achter op de wei :o
pi_99180807
Er sprak toch wel heel veel plezier uit het optreden van Elbow, vond dat toch mooi om te zien.
pi_99181138
Uhm nu is de uitzending bijna afgelopen en nog niets van zondag gezien.... -O-
pi_99181479
Ok we lopen op zijn belgisch gewoon uit, en Grinderman en Maiden willen niet op tv :')
  vrijdag 8 juli 2011 @ 00:54:40 #199
258860 Cliffy
Groovy!
pi_99181555
Zo Kasabian ipv BEP? please?
pi_99181579
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2011 00:54 schreef Cliffy het volgende:
Zo Kasabian ipv BEP? please?
Hopelijk wel ja...
  vrijdag 8 juli 2011 @ 00:57:25 #201
258860 Cliffy
Groovy!
pi_99181654
zeg kan iemand die microfoon iets lager zetten.. dan hoeft dat arme meisje niet van die idiote schoenen aan..
pi_99181771
Uhm dat was een abrupt einde...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')