reminder voor volgend jaar.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 17:26 schreef CoJackso het volgende:
[..]
Valt nog mee dat ze geen tentje inclusief pannetje + gas meenemen in het voorste vak
Tijdens Jimmy Eat World ging de zanger wat borden voorlezen:quote:Op dinsdag 5 juli 2011 18:12 schreef theguyver het volgende:
[..]
reminder voor volgend jaar.
btw heb dit jaar wat minder grappige teksten gezien op die geel witte bordjes ( gitaren en hartjes incl )
leukste was wel bij de bar rechts naast de ingang...
gezocht BAR SLETJES
Had je het publiek bij Underworld en The Subs moeten zien.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:55 schreef Operc het volgende:
Pluspunten:
Elbow
Coldplay (Beter dan op Pinkpop, ligt waarschijnlijk ook aan het tijdstip.)
Fleet Foxes
The Hives (blijven briljante kerels)
Intro's met Jungleland bij Gaslight Anthem en Coldplay
Minpunten:
Geen programmaboekjes. Wat is dat kut zeg.
Portishead. Ik kende het alleen van een albumhoes, niet van de muziek, maar wat een bagger was dat.
Weinig enthousiast publiek (behalve bij Fleet Foxes)
MOVE THE FUCKING SEXDOLLquote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:56 schreef Nembrionic het volgende:
Ik vond het grappig toen Guy van Elbow een opmerking maakte over die opblaaspop
Op de weide zelf?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:06 schreef Gitaarmat het volgende:
Wij liepen nog rond met een bordje: "I Need Tickets"
Ja ok, bij dat soort acts ging het allemaal wat meer los. Maar op mainstage veel gezien waarbij je zo tot aan het voorste vak kon lopen 5 minuten voordat een act startte en vervolgens stonden de mensen om ons heen vaak nogal stil.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:56 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Had je het publiek bij Underworld en The Subs moeten zien.
You fucking weirdo...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:59 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
"How the hell are you holding that thing?"
Goed geregeldquote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:56 schreef mieknok het volgende:
Mijn bord luidde: free hugs, 1 bon. Heeft een aantal bonnen opgeleverd en een paar flinke slokken rode wijn uit een dubieuze plastic zak met dop en rietje...
Met een smiley achter '1 bon'? Indien ja dan heb ik je gespot (maar niet gehugd).quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:56 schreef mieknok het volgende:
Mijn bord luidde: free hugs, 1 bon. Heeft een aantal bonnen opgeleverd en een paar flinke slokken rode wijn uit een dubieuze plastic zak met dop en rietje...
Jaah dat was Ik:) blond en klein. Niet gehugd, das toch jammer, anders had Ik minstens 1 fokker gehugdquote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:15 schreef Guard het volgende:
[..]
Met een smiley achter '1 bon'? Indien ja dan heb ik je gespot (maar niet gehugd).
Als ik geweten had dat je een fokker was had ik je zeker wel gehugdquote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:39 schreef mieknok het volgende:
[..]
Jaah dat was Ik:) blond en klein. Niet gehugd, das toch jammer, anders had Ik minstens 1 fokker gehugd
Wellicht heb je dat ook zonder dat je dat weetquote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:39 schreef mieknok het volgende:
[..]
Jaah dat was Ik:) blond en klein. Niet gehugd, das toch jammer, anders had Ik minstens 1 fokker gehugd
Ik zit nu te genieten van Triggerfinger.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:14 schreef Pannenkoek3000 het volgende:
Trouwens, op jim.be is nu een terugblik bezig.
Publiek was erg enthousiast bij o.a. Magnetic Man, Queens of the Stone Age, Arctic Monkeys. Verder viel het me op dat de sfeer in de marquee veelal beter was dan die bij het hoofdpodium, misschien door de overkapping of het lagere licht ofzo.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 21:55 schreef Operc het volgende:
Pluspunten:
Elbow
Coldplay (Beter dan op Pinkpop, ligt waarschijnlijk ook aan het tijdstip.)
Fleet Foxes
The Hives (blijven briljante kerels)
Intro's met Jungleland bij Gaslight Anthem en Coldplay
Minpunten:
Geen programmaboekjes. Wat is dat kut zeg.
Portishead. Ik kende het alleen van een albumhoes, niet van de muziek, maar wat een bagger was dat.
Weinig enthousiast publiek (behalve bij Fleet Foxes)
Ik 122 euro bonnen (incl. vvk) en 26 euro merchandise. Minder dan verwacht.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 23:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
Totale uitgaven werchter: ¤25,-
Heel schappelijk al zeg ik zelf.
Dan dronk je genoeg. Ik moet er bij vermelden dat wij 12 liter bier en een zooi sterke drank zelf mee hadden genomenquote:Op woensdag 6 juli 2011 00:30 schreef bloodymary het volgende:
Oeh, dan zijn wij erg. 300 Euro kwijt per persoon aan eten en drinken. En we eten maar heel weinig....
Ik vond het gewoon leuk, hij speelde niet slecht, band was leuk, paar hitjes kende ik wel. 3de beste artiest van de zaterdag voor mij.quote:Op woensdag 6 juli 2011 00:58 schreef Guard het volgende:
Wat vonden de Fokkers eigenlijk van Bruno Mars?
Het was me eerlijk gezegd niet tegengevallen
Found it, alleen zondag staat er (nog) niet, net de dag dat ik gefotografeerd ben door hen...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:51 schreef Gitaarmat het volgende:
Waar kun je die foto's van demorgen.be vinden.
In de Marquee was de sfeer constant uitstekend. Ik noem de optredens van inderdaad Fleet Foxes, maar ook The Vaccines, Grouplove, Lissie, de avondprogrammering en vooral Brandon Flowersquote:Op woensdag 6 juli 2011 00:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Publiek was erg enthousiast bij o.a. Magnetic Man, Queens of the Stone Age, Arctic Monkeys. Verder viel het me op dat de sfeer in de marquee veelal beter was dan die bij het hoofdpodium, misschien door de overkapping of het lagere licht ofzo.
We deden in 2009 bij Elbow op dezelfde plek precies hetzelfde, lekker spontane actie...quote:Op dinsdag 5 juli 2011 22:05 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Reversed Mexican Wave![]()
LOOOOOOOOOVE!!
Lekker nuttig, opnieuw indelen voor 1 jaarquote:Op woensdag 6 juli 2011 11:00 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Volgend jaar nog Werchter met 3 of 4 podia op hetzelfde terrein. Terrein wordt wel compleet nieuw ingedeeld. Vanaf 2013 op het vliegveld van Brunstem.
Simpel, ze willen eenvoudigweg nog meer ruimte.quote:Op woensdag 6 juli 2011 11:25 schreef Guard het volgende:
tis toch nog lang niet zeker dat ze naar Limburg verhuizen?
Als de herindeling van het terrein goed bevalt is er geen reden om weg te gaan...
http://www.demorgen.be/dm(...)niet-voor-2013.dhtmlquote:Rock Werchter verhuist niet vóór 2013
Lander Deweer − 05/07/11, 06u25
Om Rock Werchter in zijn Vlaamse-Brabantse gemeente te houden, timmert burgemeester Dirk Claes (CD&V) grondig aan indeling en invulling van de weide, waardoor er ruimte zou komen voor meerdere podia. Met resultaat, althans voorlopig. 'Het festival blijft volgend jaar zeker in Werchter', verzekert festivalpaus Herman Schueremans. Concurrent Brustem ontwapent nog niet.
Dat het een rustige editie was. Die teneur komt steeds naar voren bij terugblikken op Rock Werchter 2011. Niettemin legde Werchterpatron Herman Schueremans helemaal aan het gaatje nog zelf een stevige kei in het rustig voortkabbelende Werchterbeekje. "Het festival blijft volgend jaar zeker in Werchter", bevestigt hij. "Een eventuele verhuis naar de voormalige luchtmachtbasis in Brustem komt er, in het allerbeste geval, ten vroegste in 2013."
Orkaan van opluchting door heel Vlaams-Brabant. Vooraf werd immers druk gespeculeerd over een transfer van Belgiës meest diepgewortelde muziekfestival. Van het Vlaams-Brabantse Werchter naar het Limburgse Brustem, meer bepaald. Extra troeven van de eventuele nieuwe site: grotere oppervlakte, betere toegankelijkheid en een hogere capaciteit.
Landschapspark
"Dit is zeer goed nieuws, wij zijn heel blij", reageert Dirk Claes, CD&V-burgemeester van Rotselaar, waarvan Werchter een deelgemeente is. "De voorbije weken ging elk gesprek over die verhuis. Nu slaat die sfeer meteen om en kunnen we met blik op de toekomst aanpassingen doorvoeren in functie van het festival."
Aanpassingen die volgens Claes al in volle gang zijn. "Na Hermans uitspraken over een eventuele verhuis zijn wij natuurlijk niet stil blijven zitten. Samen met de provincie hebben we het ruimtelijke uitvoeringsplan (RUP) voor het terrein aangepast, de herziening gaat deze week in. De site zelf blijft even groot, maar er komt een volledige hertekening van de zones. Daardoor kunnen er meerdere podia komen. Zeker vier of eventueel zelfs meer, afhankelijk van wat de organisatie wenst."
Eén ding wenst de organisatie alvast: meer ruimte. "De muzikale bloementuil die Rock Werchter is, wil ik nog mooier en eclectischer maken", zegt Schueremans. "Laat ons dus een aantal dingen heel grondig bekijken en herdenken. Zodat we hopelijk in Werchter kunnen blijven." Vanuit het publiek klink de roep om meer podia intussen steeds luider. "We denken eraan", countert Schueremans. "Maar je moet met veel elementen rekening houden: publieksstromen, het feit dat de podia mekaar niet mogen storen. Een overgangseditie was dit niet, maar we hebben wel een aantal dingen uitgetest."
Behalve een nieuwe indeling - hertimmering van rioleringen en bomenrijen incluis - krijgt de Werchterwei ook een nieuwe invulling. "In de toekomst moeten er ook andere activiteiten op de weide plaatsvinden", zegt Claes. "Dan denk ik in de eerste plaats aan zachte recreatie. Iets met honden of paarden of zo. Onze vijf fanfares zouden er eens iets samen kunnen doen. En vanaf volgend jaar moet er op de weide ook een landschapspark komen, een soort tuin voor alle inwoners van de gemeente. Tien maanden per jaar zou de site een openbaar park vormen om te fietsen en te wandelen, met een nog aan te leggen nieuwe brug over de Dijle als verbinding met RW X (het belevingscentrum van het muziekfestival in het centrum van Werchter, LDW)."
Historische binding
Daarnaast wordt intussen ook gretig werk gemaakt van een nieuw masterplan, om parkings en campings ook de komende jaren foutloos in elkaar te puzzelen. "Een aantal campings ligt in natuurgebied", zegt Claes. "We hebben nog toelating tot 2017, maar gaan intussen op zoek naar alternatieven."
Veel plannen, veel toekomst, weinig zekerheid. "Ach, deze editie hebben we alweer bewezen dat we iets groots kunnen organiseren met weinig overlast", sust Claes. "Hier ligt de ziel van het festival. Ik wil het toch nog zien dat men zoiets ergens anders kan organiseren. In Brustem hebben ze nog veel werk."
Hallo, Brustem? "Dit is niet echt een grote verrassing, volgend jaar al verhuizen was enkel een theoretische optie", reageert Pascal Vossius, schepen van Economie in Sint-Truiden (Open Vld). "Tot nog toe waren al onze gesprekken op 2013 gericht, dus op dit moment zijn er nog geen definitieve afspraken gemaakt. Het blijft vrij aan meneer Schueremans om te beslissen. Maar alle randvoorwaarden en de totale oppervlakte van Sint-Truiden in acht genomen denk ik niet dat Werchter een beter alternatief kan aanbieden dan wij. Daar staat natuurlijk wel de historische binding met Werchter tegenover. Volgend jaar komt er in Brustem nog geen evenement, maar vanaf 2013 zijn we operationeel. Ons project zal hoe dan ook doorgaan, hopelijk met Schueremans, maar ook andere organisaties toonden al interesse."
Welke rioleringen de dixies hebben geen riool aansluiting en op de C campings zag ik dat ze het douchewater gewoon in de sloten loosden.quote:hertimmering van rioleringen
Zeker aan de rechterkant van de Marqueequote:Op woensdag 6 juli 2011 11:50 schreef Guard het volgende:
Herindeling van het terrein is geen overbodige luxe overigens, dit jaar veel klachten gehoord dat als je buiten de tent stond eigenlijk alleen mainstage hoorbaar was.
De vraag is of het te klein wordt of men teveel mensen op het terrein wilt proppen. Lowlands heeft daarom de limiet van het terrein op 55.000 (oid) gezet omdat een jaar met 60.000 personen toch echt te vol was.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:11 schreef Piles het volgende:
[..]
Zeker aan de rechterkant van de Marquee![]()
Maar het wordt ook wel wat te klein hoor, het is echt druk op het terrein.
Dat is waar, op een gegeven moment is het gewoon te vol druk. Als ze meer willen zullen er ook meer podia moeten komen denk ikquote:Op woensdag 6 juli 2011 12:26 schreef Basp1 het volgende:
De vraag is of het te klein wordt of men teveel mensen op het terrein wilt proppen. Lowlands heeft daarom de limiet van het terrein op 55.000 (oid) gezet omdat een jaar met 60.000 personen toch echt te vol was.
Ah, natuurlijk, daarom doen ze datquote:Qau programering leek het erop dat men in ieder geval alles gedaan had om zoveel mogelijk overlap te hebben en dat er niet massaal van het hoofdpodium naar de marque gelopen werd.
Maar meer podia, betekend ook een groter terrein noodzakelijk omdat podia's ook al flink wat terrein in belsag nemen.quote:Op woensdag 6 juli 2011 12:41 schreef Piles het volgende:
Dat is waar, op een gegeven moment is het gewoon te vol druk. Als ze meer willen zullen er ook meer podia moeten komen denk ik
In mijn belevenis is het niet zoveel smaller als de doorgangen tussen de verchillende LL terreinen, maar daar heeft men dan ook geen eettentjes en bomen in de doorgangen gezet.quote:Ah, natuurlijk, daarom doen ze datIs ook erg smal, dat tussenstuk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |