dan ga je het best gronding aanpakken zo te zien. en mag je dat allemaal wel doen in een huurhuis? (raam vervangen en leiding verleggen)quote:Op maandag 4 juli 2011 07:46 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik moet er duidelijk bij zeggen dat ik 2 linker handen heb en amper klus ervaring heb.
Ook ben ik niet van plan om jaren in dit huis te wonen, de afwerking zal dan ook niet perfect zijn.
Goede tip van het grindquote:Op maandag 4 juli 2011 08:02 schreef florisje het volgende:
[..]
dan ga je het best gronding aanpakken zo te zien. en mag je dat allemaal wel doen in een huurhuis? (raam vervangen en leiding verleggen)
misschien kun je op het balkon grind naast de tegels gooien om er wat minder plek voor water achter te laten.
maar mooi huis hoor!
Thnxquote:
Het zeil wil ik gaan doen omdat ik geen zin heb om die hele trap te moeten schuren en vervenquote:Op maandag 4 juli 2011 09:22 schreef LovelyLady het volgende:
Waarom ga je zeil leggen op een trap? Dat kan behoorlijk glad zijn
Koop van die halve maantegels.. trap een verfje = goedkoper
Het is een tipje hoor
Tip voor kleur behang: Neem een lichte kleur behang, misschien creme-kleur met een werkje erin ofzo. Of je doet 1 muur een aparte kleur behang en de rest neutraal.
Kan je de muren niet beter gaan sauzen? Als je geen kluswonder bent zou ik dat doen ipv te klooien met behang
Zit ook wat in, het was meer een tip hoorquote:Op maandag 4 juli 2011 09:26 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Het zeil wil ik gaan doen omdat ik geen zin heb om die hele trap te moeten schuren en verven
En de onderste trap is van beton, dat is extra vervelend.
Op zeil kan je ook van die grip dingen leggen heb ik begrepen
Ik zat inderdaad ook te denken aan een soort gebroken wit / crème achtig wit als behang.
Behangen kunnen mijn ouders heel goed![]()
Ik kies liever voor behangen dan verven aangezien er veel gaten in de muren zitten.
Als het een koophuis betrof zou ik het allemaal vullen en vervolgens vervennu niet haha.
Ja dat kan ookquote:Op maandag 4 juli 2011 09:29 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Zit ook wat in, het was meer een tip hoor
trouwens ik zou die aansluiting in de badkamer laten zitten, wellicht zullen volgende bewoners daar wel gebruik van willen maken.
Nja het wordt goed vast gezet blijkbaarquote:Op maandag 4 juli 2011 09:32 schreef Samzz het volgende:
Zeil op de trap? Wordt dat niet ontzettend lelijk zodra het los gaat zitten of wat?
Ziet er verder goed uit.
Hmm ze zijn gescaled door imgur tochquote:Op dinsdag 5 juli 2011 12:47 schreef smegmanus het volgende:
Nice!
Alleen de pics in de OP, ze zijn huge
Ze komt niet direct bij me wonen, ze gaat na de zomer haar laatste jaar HBO inquote:Op dinsdag 5 juli 2011 13:00 schreef Mixende_match het volgende:
Leukleuk! Ik ga straks ff kijken, zit op mijn mobiel. Maar ziet er best uit! Je vriendin gaat bij je wonen?
Behang: mss 1 wand met de tinten van je interieur in patroon (crème kleur met bruin patroon oid? Of als je het rustiger wil houden, patroon met zelfde kleuren zegmaar ton-sur-ton.)
En de rest effen behang?
Meubels etc past iig leuk bij elkaar! Maar dat zeil, waarom niet tapijt? Of wordt dat boven budget? Als je wat laat vallen of naaldhakken oid komen er allemaal putjes in het vinyl.
Er komt een kleed onder de salontafel in de woonkamerquote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:03 schreef Lienekien het volgende:
Vind je het zonder kleed in het woongedeelte niet een beetje ongezellig?
Het was een reactie op Blomke, boven mij.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:11 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Er komt een kleed onder de salontafel in de woonkamer
Dat is deze:
[ afbeelding ]
Excuses die had ik niet gelezenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:13 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Het was een reactie op Blomke, boven mij.
1: ik zal er vanavond even naar kijkenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:57 schreef blomke het volgende:
Paar tips na.v. de foto's:
1 De nieuwe sifon zit verkeerd om; de hoge kant moet aan de instroming zitten. Sifon bij ketel zit goed; neem die als voorbeeld
2 Is schuifdeuren (3-delige set over 90 cm, heb je 60 cm uitstapopening) als douchewand, ipv douchegordijn geen optie?
3 Balkon: haal eens die rand halve betonstenen weg en kijk wat er onder zit. Ik denk prut die het afvloeien tegenhoudt.
3 Zo'n combischakelaar voor droger/wasmachine is niks; veel drogers raken de klus kwijt als ze onderbroken worden. Beter een omschakelaar op de hand: was klaar, droger 100% spanning.
4 Geen kleedje onder de salontafel leggen. Staat burgerlijk, wordt vies en je struikelt over de randen.
Hmm ik hou er ook niet echt van, zo'n koud glibberig en nat douchegordijn wat tegen je aan blijft plakkenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:35 schreef blomke het volgende:
Kijk eens hier: http://www.sanitairwinkel.nl/img.php?id=15233
Of google op 3--delige doucheschuifdeur o.i.d.
Zo'n kleedje wekt bij mij het idee al een astma aanval op
Ik denk dat ik toch altijd mijn schoenen uit heb in de woonkamerquote:Op dinsdag 5 juli 2011 18:43 schreef blomke het volgende:
Doucheschuifdeur i.p.v. goor douchegordijn
Geen vloerkleedje i.v.m. hygiene en struikelpartijen. Maar asl je 't gezellig vindt staan...why not...
Thnx manquote:
Dat is nog beter werkquote:Op vrijdag 8 juli 2011 08:29 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Thnx man![]()
Ik vlieg vanmiddag om 15:25 voor 2 weekjes naar Marokko.
Mijn ouders gaan dan behangen, het plafond schilderen en misschien de kozijnen![]()
Ja toch, als ik dan thuis ben kan ik er al bijna inquote:
quote:Op woensdag 20 juli 2011 12:31 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Ik ben vannacht geland en dus weer thuis, vanavond weer een update met foto's
Haha nee nog nietquote:Op woensdag 20 juli 2011 12:35 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Welkom terug... fijne vakantie gehad?
En kan je inmiddels al in je huisje?
Nee nog niet, dat haal ik pas als alles geverfd en geschilderd is.quote:
In mijn afwezigheid hebben mijn ouders en een kennis/vriend van mij alle lekkage plekken weggewerkt, de kozijnen én de deuren van de woonkamer en keuken geschilderdquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:45 schreef Stiffler1988 het volgende:
zit al leuk wat voortgang in merk ik
Succes nog verder met verbouwen, en ik blijf het volgen
Mijn vriendin heeft precies dat laminaat, ik zal morgen wel een pica posten van haar osso dan kan je checken.quote:Op woensdag 20 juli 2011 13:44 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Nee nog niet, dat haal ik pas als alles geverfd en geschilderd is.
Dan dus het laminaat, en als laatst de meubels
Ooh ben benieuwd, bij IKEA kost het ook maar 6 euro de vierkante meterquote:Op woensdag 20 juli 2011 13:59 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Mijn vriendin heeft precies dat laminaat, ik zal morgen wel een pica posten van haar osso dan kan je checken.
Zo'n groothandel hier in Almere heeft dat spotgoedkoop liggen
Haha nee zo goedkoop niet ouwe.quote:Op woensdag 20 juli 2011 14:01 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Ooh ben benieuwd, bij IKEA kost het ook maar 6 euro de vierkante meter![]()
Oja, aankomend weekend zal de woonkamer behangen zijn.
Die tafel heb ik ookquote:Op maandag 4 juli 2011 09:12 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Thnx!
Ik heb trouwens een aantal styling tipcs nodig, daar kunnen de dames vast wel mee helpen![]()
Ik wil dit laminaat:
[ afbeelding ]
Dan dit soort meubelen, in het zwart / bruin, van IKEA:
[ afbeelding ]
Vervolgens wil onder de salontafel zo'n soort kleed, ik wil de gordijnen en raam en deurkozijnen ook in deze kleur, dit omdat het licht te houden:
[ afbeelding ]
De kleur van het zeill voor de trap wil ik dezelfde donkere kleur hebben als de meubelen, de bank wordt ook dit zwart / bruin:
[ afbeelding ]
Ik weet dus echt totaal niet wat voor (kleur) behang er goed bij past, hebben jullie suggesties ??
quote:
Hmm ik heb iemand wel eens zien hotlinken via Dropboxquote:Op woensdag 20 juli 2011 19:20 schreef Huppelmuts het volgende:
[..]
Gooi ze dan ff met www.imgur.com online, nu zie ik ze niet
[..]
Echt onvoorstelbaar dat jij een it-nerd bent![]()
Ziet er goed uit hoor!!quote:Op woensdag 20 juli 2011 19:50 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Update
Raamkozijnen geverfd
[ afbeelding ]
Deurkozijn + deuren geverfd:
[ afbeelding ]
Deur + tussen raam kozijn geverfd:
[ afbeelding ]
Plafond gewit
[ afbeelding ]
Lekkage plekken in het plafond verwijderd en gewit
[ afbeelding ]
Vanmiddag alles boven geschuurd
Van het weekend alles beneden behangen
Aah hij woont nu bijna tegenover mequote:Op dinsdag 26 juli 2011 12:31 schreef Prof_Hoax het volgende:
Gast je bent goed bezig, nog even zwoegen zweten en godverren en dan kan je lekker te relax in je eigen huisje wonen.
Te grappig dat je overbuurman toevallig hier dat topic leest haha![]()
Nja ik heb eerst al 2 lagen normaal behang er van af gehaald.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:29 schreef Lips het volgende:
Dat is balen!!! Ben je er al achter of het slechts 1 laag is of meerdere?
Fijne klusjes weerquote:Op dinsdag 26 juli 2011 23:31 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Nja ik heb eerst al 2 lagen normaal behang er van af gehaald.
Maar dit is gewoon het bouwbehang waar overheen geverfd is
Net dik een uur bezig geweest met een muurtje van hooguit 1 meter
Het was dan ook echt keihard werkenquote:
oke wanneer ga je erin wonen ,denk jequote:Op zondag 7 augustus 2011 22:20 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Het was dan ook echt keihard werken
Maar het einde begint gewoon in zicht te komen !!
• De trappen zelf schilderen doe ik pas als ik er echt in zit...
• Voor de rest nog 25% van de grote slaapkamer behangen, dit zijn alleen rechte muren zonder kozijnen.
• De hele kleine slaapkamer nog behangen.
• 3 deurkozijnen schuren en verven.
• Laminaat leggen.
• Meubels in elkaar zetten...
Binnen 7 dagen wil ik dat het verven van de kozijnen en het behangen af is.quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:26 schreef the-brother-of-uzunumaki het volgende:
[..]
oke wanneer ga je erin wonen ,denk je
oke suc6quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:29 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Binnen 7 dagen wil ik dat het verven van de kozijnen en het behangen af is.
Dan hoop ik binnen een week laminaat gelegd te hebben, en de meubels in elkaar gezet te hebben.
Ik hoop dus 2 weken, maar het kunnen er ook nog 3 zijn
Voor het behangen ben ik afhankelijk van de vrije tijd van mijn ouders
Behangen is toch vrij snel gedaan? Of heb je het nu over dat rare trapgat van je?quote:Op zondag 7 augustus 2011 22:29 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Binnen 7 dagen wil ik dat het verven van de kozijnen en het behangen af is.
Dan hoop ik binnen een week laminaat gelegd te hebben, en de meubels in elkaar gezet te hebben.
Ik hoop dus 2 weken, maar het kunnen er ook nog 3 zijn
Voor het behangen ben ik afhankelijk van de vrije tijd van mijn ouders
Nee die is nu eindelijk geverfdquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:31 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Behangen is toch vrij snel gedaan? Of heb je het nu over dat rare trapgat van je?Dat is namelijk echt een klote-klus!
Oooh, dat valt best mee, kan in een dagje gedaan zijnquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:32 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
[..]
Nee die is nu eindelijk geverfddie hoeft niet behangen te worden.
Maar 25% van de grote kamer en 100% van de kleine kamer moet nog gedaan worden...
ben je bewust van het feit dat je bij lichte meubels na één dag alweer stof hebt liggen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:46 schreef Hitmewithmusic_ het volgende:
Tof! Dit ga ik volgen. Ziet er tot nu toe goed uit!
Wat ik me trouwens afvroeg, ben je bewust van het feit dat je bij donkere meubels na één dag alweer stof hebt liggen?
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:51 schreef loecje het volgende:
[..]
ben je bewust van het feit dat je bij lichte meubels na één dag alweer stof hebt liggen?
je ziet het weliswaar minder goed, maar het is er wel.
Thnx man !quote:Op donderdag 25 augustus 2011 15:01 schreef LompeHork het volgende:
Netjes, ziet er goed uit! Gaat nog best hard zo![]()
Dat laatste plaatje doet mij denken aan mijn woning, die trap is exact hetzelfde, niet dat dat trouwens zo verwonderlijk is
Ben benieuwd leuke updates met foto's er tussendoorquote:Op donderdag 8 september 2011 15:40 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Het huis is echt bijna af, ik slaap er al vanaf afgelopen zaterdag![]()
Binnenkort foto's
Nja mijn ma heeft kikkers opgehangen in de WC, en rose zeephouders en tandenborstelbakje etc geplaatst in de badkamerquote:Op vrijdag 9 september 2011 00:00 schreef Lfj het volgende:
[..]
Ben benieuwd leuke updates met foto's er tussendoor
Valt me mee dat jouw ouders je huis niet hebben behangen met hello kitty behang of dat ze je huis niet op een andere manier hebben "versierd" in de 2 weken dat ze vrij spel hadden
Ben ook benieuwd!quote:Op zondag 18 september 2011 15:01 schreef Vonkenboer het volgende:
En hoe ziet het huisje er geheel ingericht nu uit ?
Waar is dat vensterbankfolie van? ziet er cool uitquote:Op zondag 7 augustus 2011 22:09 schreef So_Surreal_Baby het volgende:
Bij deze weer een grote foto update![]()
De ene muur met het speciale behang behangen
[ afbeelding ]
Samen met een gedeelte van het andere behang, de hele woonkamer en keuken is nu af trouwens
[ afbeelding ]
Moet alleen nog laminaat inen meubels uiteraard haha
[ afbeelding ]
Ik heb zelfs al internet en TV, alleen nog geen computer of TV staan
[ afbeelding ]
De vensterbanken in de woonkamer opnieuw beplakt met dat folie
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |