Hallo allemaal !
Ik ben SSB, 23 jaar oud en heb afgelopen woensdag de sleutel gekregen van mijn eerste huisje.
Dit is een huurhuis geworden omdat ik I.V.M. onzekerheden op mijn werk geen vast contract heb en daardoor niet alleen durf te kopen, voor de rest zit mijn vriendin na deze zomervakantie in het laatste jaar van haar stage.
Ik moet er duidelijk bij zeggen dat ik 2 linker handen heb en amper klus ervaring heb.
Ook ben ik niet van plan om jaren in dit huis te wonen, de afwerking zal dan ook niet perfect zijn.
Ik ben van plan om vaak met een update te komen, uiteraard inclusief foto's.
Als jullie tips of andere handigheden hebben hoor uit het natuurlijk graag van jullie

Het betreft een maisonnette woning op de 1e en 2e verdieping, ik heb wel een aparte trap die alleen door mij te benaderen is vanaf de begane grond.
Het is dus geen portiek, hier onder de trap.
Het behang en de kachel die je op de foto ziet heb ik gisteren ook allemaal al losgehaald

![3Lpo2.jpg]()
Hier de woonkamer, de deuren heb ik er inmiddels ook uitgehaald, die worden vanavond geschuurd.
Voor de rest zijn alle deur en raamkozijnen al geschuurd:
![LDJ0A.jpg]()
Hier de keuken, hier heb ik gisteren nog een extra contact punt gemaakt voor de oven.
De tegels bij de plek waar de oven komt te staan zitten los, deze moeten nog vastgezet worden:
![XDLC3.jpg]()
De andere kant van de keuken, met voorraad kast, hier zit ook de CV + ketel etc.
![acdnu.jpg]()
Hier onder zie je de binnenkant van deze voorraad kast.
Aangezien de badkamer klein is wil ik de wasmachine en droger hier neer gaan zitten.
Gisteren heb ik alle aanpassingen hiervoor gemaakt, die zie je later op de foto

![0QPus.jpg]()
De CV + ketel, rechts hiervan komen binnenkort nog een paar plankjes voor de voorraad:
![WKELl.jpg]()
De trap naar de 2e verdieping, deze ga ik denk ik net als de 1e trap bekleden met zeil:
![SXQlP.jpg]()
Het aanzicht naar beneden van bovengenoemde trap incl. WC:
![jRSb7.jpg]()
De grote slaapkamer, het behang wat je hier zit heb ik er afgelopen zaterdag afgehaald:
![8LRlz.jpg]()
De andere kant van de grote slaapkamer, in deze loze ruimte wil ik graag een grote kast neerzetten

Ook zijn alle plinten in het hele huis inmiddels verwijderd.
![DXB2p.jpg]()
De badkamer, deze is net nieuw gewit.
Ook zijn de tegels nieuw.
De aansluiting van de wasmachine moet ik dus nog wegwerken aangezien deze in de voorraad kast op de 1e komen te staan:
![p3AqC.jpg]()
Het raam in de badkamer.
Dit is een raam dat niet open kan en daardoor slecht ventileert.
Een nieuw raam wordt aanstaande woensdag geplaatst

:
![9bv7Y.jpg]()
Nieuwe douche, hier moet nog een gordijn geplaatst worden.
Een cabine past niet aangezien de deur naar binnen open gaat
![aLOtZ.jpg]()
De kleine slaapkamer, hier is inmiddels al het behang ook al verwijderd:
![og5AV.jpg]()
De andere kant van de kleine slaapkamer.
![EsI2W.jpg]()
Het balkon:
![NLjip.jpg]()
De andere kant van het balkon:
![U7OzK.jpg]()
Het water op het balkon loopt alleen niet weg, het komt gewoon niet bij het putje

Heeft iemand hier nog tips voor ?
![t4lyv.jpg]()
Laag water die blijft staan na een paar dagen flinke regen:
![ISVFG.jpg]()
¤280-, aan spullen om verplaatsen van de wasmachine te realiseren

![glHwp.jpg]()
Kraan en afvoer geplaatst in de voorraadkast

:
![QoimC.jpg]()
De nieuw geplaatste leidingen in de voorraadkast bij de CV ketel:
![eRMFm.jpg]()
Nieuw contact punt aangelegd + lichtschakelaar + een verdeel doos.
Deze zorgt er voor de of de wasmachine aan staat of dat droger, zo kunnen ze nooit beide tegelijk aan staan:
![EEioA.jpg]()
De kat van de vorige bewoonster heeft de paal van het traphekje gebruikt als krabpaal

Deze is hersteld en klaar om geverfd te worden

![ky3oD.jpg]()
Ook meteen maar een nieuw groep geplaatst:
![nAajE.jpg]()
Nieuwe update zal ik uiteraard ook posten in dit topic