SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.AFC AJAX
Met die 3 versterkingen zijn we best een serieuze titelkandidaatquote:Op maandag 4 juli 2011 02:09 schreef Stokstaart het volgende:
Met alleen die 3 versterkingen ben je geen serieuze titelkandidaat.
Wie gaat de goals maken?
Neem toch aan dat die 3 gasten zijn gekocht met oog op de toekomst? Of denken jullie echt dat je met 3 jonge gasten erbij opeens kampioen gaan worden?quote:Op maandag 4 juli 2011 02:19 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Met die 3 versterkingen zijn we best een serieuze titelkandidaat![]()
Lens of Toivonen in de spits en je hebt nog erg veel scorend vermogen op de andere posities.
Natuurlijk zou een extra spits wel schelen, maar een serieuze titelkandidaat zijn we.
De toekomst zal het uitwijzenquote:Op maandag 4 juli 2011 02:28 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Neem toch aan dat die 3 gasten zijn gekocht met oog op de toekomst? Of denken jullie echt dat je met 3 jonge gasten erbij opeens kampioen gaan worden?
Sowieso is Mertens of Wijnaldum niet beter dan Doedelzak.
Kratje bier dat jullie geen kampioen worden?quote:
Nog meer open deuren opentrappen om neuzen blij te makenquote:Op maandag 4 juli 2011 02:09 schreef Stokstaart het volgende:
Wie gaat de goals maken?
Ga je nu weer weg?quote:
Onze nieuwe spits..quote:Op maandag 4 juli 2011 02:09 schreef Stokstaart het volgende:
Wie gaat de goals maken?
Ik mag hopen van nietquote:Op maandag 4 juli 2011 02:26 schreef DuTank het volgende:
Vandaag kon je uit Rutten opmaken dat ze misschien echt wel eens bezig zouden kunnen zijn met el hamlap
Dat wordt dus de nieuwe nummer 10 ook op het veld.quote:Wijnaldum koos vanwege ambitie voor PSV, donatie aan opleiding Feyenoord
4 juli 2011
In De Telegraaf laat Georginio Wijnaldum weten vanwege sportieve honger en ambitie om de top te halen voor PSV heeft gekozen. Robin van Persie adviseerde hem bij het Nederlands elftal nog niet naar het buitenland te gaan, zoals hij zelf wel op vroege leeftijd deed. "Zoals hij zich heeft ontwikkeld, zoals hij leeft voor zijn vak, dat wil ik ook", zegt de nieuwe nummer tien van PSV. Dat Mario Been hem lange tijd op de flank liet spelen was mede een reden om te besluiten bij Feyenoord te vertrekken.
Voor de overgang naar PSV zou hij aanbiedingen uit tal van landen hebben laten schieten, waaronder een mega-aanbod vanuit Rusland.
Als dank voor zijn opleiding bij Feyenoord deed hij de jeugdopleiding een forse donatie. Daarna zal hij een bedrag inleggen bij de Vrienden van Feyenoord, zo liet zijn zaakwaarnemer weten.
Blijf het van de 3 aankopen de meest onbegrijpelijke aankoop vinden.quote:Op maandag 4 juli 2011 07:53 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Dat wordt dus de nieuwe nummer 10 ook op het veld.
Voor een nummer 10 lijkt me dat ook. En het vervelende is dat je dat voor een belangrijk deel hebt of niet en dat het niet echt trainbaar is. Een Eriksen bijvoorbeeld is een geboren nummer 10. Wijnaldum mist daar qua aanleg teveel voor.quote:Op maandag 4 juli 2011 08:00 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Blijf het van de 3 aankopen de meest onbegrijpelijke aankoop vinden.
Vind hem veel te weinig overzicht voor een nummer 10 hebben.
Wijnaldum is altijd een van de grootste talenten van Nederland geweest. Hij heeft bij Feyenoord gewoon stil gestaan in zijn ontwikkeling. Ik denk dat hij bij PSV wel doorpakt.quote:Op maandag 4 juli 2011 08:00 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Hij is nog jong , kan natuurlijk nog doorgroeien , we zullen het zien over een maand of 10quote:Op maandag 4 juli 2011 08:00 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Maar dat inzicht dat ontwikkel je niet zo makkelijk. Dat is vaak een kwestie van het hebben of het niet hebben. Ik verwacht van hem niet de slimme steekpass. Vind het meer een draver met de bal die zelfs wat onstuimig is.quote:Op maandag 4 juli 2011 09:06 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Wijnaldum is altijd een van de grootste talenten van Nederland geweest. Hij heeft bij Feyenoord gewoon stil gestaan in zijn ontwikkeling. Ik denk dat hij bij PSV wel doorpakt.
Denk trouwens niet dat ToiBoy in de spits wil staan. Dat heeft hij meermalen kenbaar gemaakt.
Hopelijk wel, kan die daar alles verkloten met zijn buitenkantje rechtsquote:Op maandag 4 juli 2011 02:26 schreef DuTank het volgende:
Vandaag kon je uit Rutten opmaken dat ze misschien echt wel eens bezig zouden kunnen zijn met el hamlap
quote:Op maandag 4 juli 2011 09:19 schreef Dj_Day-V het volgende:
Die ~j0rDiiiiiitJuh*_(L) doet echt stoer sinds de laatste speeldag van de eredivisie
quote:EINDHOVEN - Osasuna heeft interesse in de diensten van middenvelder Orlando Engelaar van PSV. Dat meldt het Spaanse Marca.
Engelaar ontbrak zaterdag bij de voorbereidingswedstrijd van PSV tegen hoofdklasser Staphorst. Volgens PSV-trainer Fred Rutten had Engelaar last van 'voorbereidingspijntjes'.
Technisch directeur Marcel Brands van PSV zegt dat de Eindhovense club nog geen contact heeft gehad met de Spanjaarden.
PSV wil graag afscheid nemen van Engelaar (31). Zijn salaris (1,75 miljoen euro per jaar) drukt te zwaar op de begroting van de club.
quote:
quote:'Snap niet hoe men van één zin over Engelaar heel verhaal kan maken'
Osasuna heeft met verbazing vernomen hoe de vermeende interesse in Orlando Engelaar zich zondag als een lopend vuurtje door Nederland heeft verspreid. De sportkrant Marca meldde zondag in één enkele zin dat de club uit Pamplona op zoek is naar een middenvelder en suggereerde dat de speler van PSV wellicht een optie zou zijn. Een zegsman van Osasuna ontkent de interesse en snapt niet hoe sommige media van één zin een heel verhaal hebben kunnen maken.
"Osasuna heeft geen interesse in deze speler", benadrukt een woordvoerder maandag tegenover diverse Spaanse media. "We hebben nimmer contact gezocht met PSV en zijn dat ook niet van plan om te doen." Volgens diverse media zou Osasuna een tussenpersoon hebben ingeschakeld om het management van Engelaar te benaderen, maar kwam men niet verder dan contact via de voicemail. "Daar is niets van waar. Er is geen enkel contact geweest, nooit", vervolgt de woordvoerder. "Ik snap niet hoe media van één zin over Engelaar een heel verhaal hebben kunnen maken."
Technisch manager Marcel Brands van PSV vertelde zondag aan het Eindhovens Dagblad al dat de clubs géén onderling contact hebben gehad. Engelaar mag van PSV vertrekken, maar uitsluitend op definitieve basis. Een verhuur behoort wat PSV betreft niet tot de mogelijkheden. Een transfervrije status zou het vertrek van de 31-jarige Engelaar kunnen bespoedigen, maar aan een dergelijke gang van zaken weigert de Eindhovense club vooralsnog mee te werken.
Oud bericht.quote:
quote:'Wij willen Engelaar helemaal niet'
"Osasuna heeft geen interesse in deze speler", laat een woordvoerder van de Spaanse club Osasuna maandag weten in een reactie op de geruchten over interesse in PSV'er Orlando Engelaar. "We hebben nimmer contact gezocht met PSV en zijn dat ook niet van plan om te doen."
PSV-trainer Fred Rutten (R) met Orlando Engelaar en op de voorgrond Wilfred Bouma tijdens de eerste training van het seizoen. PSV-trainer Fred Rutten (R) met Orlando Engelaar en op de voorgrond Wilfred Bouma tijdens de eerste training van het seizoen. Foto: ANP
Verschillende media meldden zondag dat Osasuna via een tussenpersoon het management van Engelaar had benaderd. "Daar is niets van waar", aldus de woordvoerder. "Er is geen enkel contact geweest, nooit. Ik snap niet hoe media van één zin over Engelaar een heel verhaal kunnen maken."
Hmm, als ie dat echt doet, geld aan Feyenoord geven, ben ik benieuwd hoe ze dan bij Feyenoord reageren, want dat is wel een mooie actiequote:Op maandag 4 juli 2011 07:53 schreef Lemming22 het volgende:
[..]
Dat wordt dus de nieuwe nummer 10 ook op het veld.
Ik zit al een aantal topics met niet-psv'ers te praten in dit topic over eventuele opstellingen enzo, maar hoe je je naam ook schrijft; je voegt geen flikker toe. Beetje topicopvulling en meer is het niet, want die onzin over buitenkantje rechts heb ik je al zeker 3 keer zien posten. Doe je mee of doe je niet mee, want dan kan je wat mij betreft beter weggaan.quote:Op maandag 4 juli 2011 09:31 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Wist voor het begin van het seizoen al dat we kampioen gingen worden, heb je me ondertitel niet gezien man? Leuk dat je al die MSN onzin er even bijzet, je moet toch wat he als Jordi al bezet is en je nicknames allemaal perm banned zijn
5 Milquote:Op maandag 4 juli 2011 10:41 schreef Breekfast het volgende:
Hoeveel hebben jullie betaald voor Wijnaldum?
Da's de Manolev van Ajax, afgelopen seizoen. Als je daar geld van kunt maken had ik dat meteen gedaan.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:09 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Ik weet gewoon al dat PSV Kampioen wordt. Steek gaat nog weg, Vertonghen voor een zakcentje weg, Wieltje weg. Daar ga je dan
Manolev is slechter dan Wiel. Geef toe.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Da's de Manolev van Ajax, afgelopen seizoen. Als je daar geld van kunt maken had ik dat meteen gedaan.
Na Den Haag uit vond ik serieus dat die 2 nagenoeg hetzelfde speelde. Ik denk dat Vd Wiel veel beter is, maar dit seizoen gewoon niets heeft ondergedaan aan Manolev.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:11 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Manolev is slechter dan Wiel. Geef toe.
Wie?quote:Maar Hutchinson komt al op het middenveld naast strootman in mijn ogen dus die moet je wel RB zetten.
van der Wiel heeft zich leeggelopen vorig seizoen + WK. Inderdaad dus.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Na Den Haag uit vond ik serieus dat die 2 nagenoeg hetzelfde speelde. Ik denk dat Vd Wiel veel beter is, maar dit seizoen gewoon niets heeft ondergedaan aan Manolev.
[..]
Wie?
Fredje Rutten?quote:Op maandag 4 juli 2011 11:19 schreef Frey het volgende:
Mooie aankopen. Daar word ik blijer van dan van die van de afgelopen paar jaar, op een enkele uitzondering na.
Heb wat meer vertrouwen in fred,en in brands .quote:Op maandag 4 juli 2011 11:22 schreef jpg97 het volgende:
Kan me nog herinneren dat we vorig jaar ook lyrisch waren toen Berg en Lens erbij kwamen...
Ik kijk de kat nog even uit de boom.
Je kunt wel goede aankopen doen, maar als Fredje met laf voetbal blijft komen dan wordt het nog niks aankomend seizoen.
Dit is idd de harde realiteit. Maar als rutten iets geleerd heeft van vorig seizoen gaat het toch de goede kant op...quote:Op maandag 4 juli 2011 11:22 schreef jpg97 het volgende:
Kan me nog herinneren dat we vorig jaar ook lyrisch waren toen Berg en Lens erbij kwamen...
Ik kijk de kat nog even uit de boom.
Je kunt wel goede aankopen doen, maar als Fredje met laf voetbal blijft komen dan wordt het nog niks aankomend seizoen.
Als jij nu gewoon eens normaal reageert dan is er helemaal niets aan de hand en hoeft het niet eens een Ajax vs. PSV discussie te worden.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom rotten die neuzen niet gewoon op, 90% van de postings in het PSV topic worden gepost door neuzen slaat gewoon nergens op
Precies, gewoon nog 10 miljoen erbij gooien. Die schulden komen later welquote:Op maandag 4 juli 2011 11:15 schreef badbongo het volgende:
Zo we hebben strootman,mertens en wijnaldum binnen.
Nu kan brands zich gaan richten op een echte spits en een echte centrale verdediger.
Langzaam wordt de selectie een kampioen waardig.
Teveelquote:Op maandag 4 juli 2011 10:41 schreef Breekfast het volgende:
Hoeveel hebben jullie betaald voor Wijnaldum?
DAM kap er even mee. Iedereen mag hier posten, zelfs jij.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Waarom rotten die neuzen niet gewoon op, 90% van de postings in het PSV topic worden gepost door neuzen slaat gewoon nergens op
Dit is een open discussieforum waarop iedereen overal zijn/haar mening mag geven als deze binnen de policy valt.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ga nu maar gewoon je werk doen, dus de Ajacieden lekker naar Ajax topic sturen
Fred is een 443 adept. Daar zal hij niet vanaf stappen.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:37 schreef Ajacied422 het volgende:
Welk systeem gaat Fred rutten neerzetten denken jullie?
Dus dan wordt het:quote:Op maandag 4 juli 2011 11:39 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Fred is een 443 adept. Daar zal hij niet vanaf stappen.
Geen keeper, Fredje vol op de aanvalquote:Op maandag 4 juli 2011 11:39 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Fred is een 443 adept. Daar zal hij niet vanaf stappen.
Wijnaldum is geen spelverdeler, Toivonen is geen spits en Lens is geen rechtsbuitenquote:Op maandag 4 juli 2011 11:39 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dus dan wordt het:
Mertens - Toivonen - Lens
Strootman - Wijnaldum - Hutchinson
M/A vind ik nu het belangrijkst
spelers zijn gehaald van het geld van afellay en dszudszak.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:30 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Precies, gewoon nog 10 miljoen erbij gooien. Die schulden komen later wel
En Amrabatquote:Op maandag 4 juli 2011 11:50 schreef badbongo het volgende:
[..]
spelers zijn gehaald van het geld van afellay en dszudszak.
Dat andere contract jaar heeft PSV overgemaakt aan de VvF.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:55 schreef rubbereend het volgende:
Wijnaldum voor 4 jaarheb liever contracten van 5 jaar eigenlijk
Dat lijkt mij de beste oplossing.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:57 schreef jpg97 het volgende:
4-4-2 kan ook hoor.
Met Toi en Lens in de spits.
Daarachter mertens, strootman,Wijnaldum en Labyad/Hutch.
Dit is inderdaad een leuke periode. Vooral omdat de transfermarkt net pas geopend is.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:01 schreef badbongo het volgende:
Ben benieuwd wie psv als spits en verdediger haalt,leuk die transferperiode.
ajax heeft aissati bij de selectie gehaaldquote:Op maandag 4 juli 2011 12:03 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een leuke periode. Vooral omdat de transfermarkt net pas geopend is.
Denk eerder dat Toivonen nog verkocht gaat worden. Is immers volgend jaar transfervrij.quote:Op maandag 4 juli 2011 11:57 schreef jpg97 het volgende:
4-4-2 kan ook hoor.
Met Toi en Lens in de spits.
Daarachter mertens, strootman,Wijnaldum en Labyad/Hutch.
Denk ik ook ,daarom hebben we wijnaldum gehaald.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:08 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Denk eerder dat Toivonen nog verkocht gaat worden. Is immers volgend jaar transfervrij.
Hmz, mijn fout. PSV heeft nog een optie voor +2 jaar in contract Toivonen.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:09 schreef badbongo het volgende:
[..]
Denk ik ook ,daarom hebben we wijnaldum gehaald.
Als hij blijft ook goed ,kunnen ze samen uitmaken wie op 10 komt te spelen.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:16 schreef Whiteguy het volgende:
[..]
Hmz, mijn fout. PSV heeft nog een optie voor +2 jaar in contract Toivonen.
Dus er is momenteel geen systeemschets van te maken?quote:Op maandag 4 juli 2011 12:35 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Flexibel is niet in een systeem vast te leggen
Dat hou je toch. Je kan niet elke selectiespeler laten spelen.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
5 spelers voor 4 posities is sws niet veel dus als er iemand op de bank moet gaan zitten 3 wedstrijden per seizoen, sobeit
PSV heeft sws niet veel spelers. 5 voor de 4 posities voorin en dan nog Zaki en Bakkal maar die kunnen ook elders spelenquote:Op maandag 4 juli 2011 12:44 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Dat hou je toch. Je kan niet elke selectiespeler laten spelen.
Doedelzak, gemeente, ADSL, VDL, Philips andere financierdersquote:Op maandag 4 juli 2011 12:48 schreef de_boswachter het volgende:
Verdediger en spits erbij a.u.b.
Zou wel graag eens in detail willen weten hoe dit allemaal gefinancierd wordt.
Niet dat -wanneer we komende twee jaren geen CL halen- ze het financieel tekort gaan aanhalen op deze transfers en absurd hoge kosten die eraan verbonden zijn.
Dat zijn van die 'wel ingelichte bronnen'.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:52 schreef Ajacied422 het volgende:
ik hoor iedereen calimero'en in de buurt dat Eindhoven wel geld verstrekt voor PSV en Rotterdam niet voor FC Feyenoord
Ach, Ik zeg er maar niks over want ze calimeroen alleen omdat Feyenoord zo slecht staatquote:Op maandag 4 juli 2011 12:55 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Dat zijn van die 'wel ingelichte bronnen'.
Veel geblaat, weinig wol.
Nee, maar de huisvestingskosten zijn er veel lager door = dus meer geld voor transfersquote:Op maandag 4 juli 2011 12:51 schreef de_boswachter het volgende:
Gemeente betaald de transfers niet hoor... zoals een aantal denken.
Zou wat zijn
Wijnaldum vind ik het eerlijk gezegd beter staan dan het Feyenoord-trainingspak.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:56 schreef de_boswachter het volgende:
Het staat ze wel goed he, dat rode pakkie.
En omdat het een kutclub is uiteraard.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:55 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ach, Ik zeg er maar niks over want ze calimeroen alleen omdat Feyenoord zo slecht staat
Als ze aan kop staan hoor je ze niet klagen. En de SV daar denkt dat ze macht hebbenquote:Op maandag 4 juli 2011 12:57 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
En omdat het een kutclub is uiteraard.
Brands zegt nog steeds op zoek te zijn naar een spits. El Hamdaoui wordt te veel genoemd, naar m'n zin.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:48 schreef de_boswachter het volgende:
Verdediger en spits erbij a.u.b.
Zou wel graag eens in detail willen weten hoe dit allemaal gefinancierd wordt.
Niet dat -wanneer we komende twee jaren geen CL halen- ze het financieel tekort gaan aanhalen op deze transfers en absurd hoge kosten die eraan verbonden zijn.
Lens zou dan niet blij zijn. Ik denk meer aan een speler/stormram als Koef.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Brands zegt nog steeds op zoek te zijn naar een spits. El Hamdaoui wordt te veel genoemd, naar m'n zin.
Ik ook. Daarom zie ik het liefst Toivonen als enige spits, met die drie kabouters achter en naast hem. Maar dan nog zou ik graag een reservespits willen zien.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:01 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Lens zou dan niet blij zijn. Ik denk meer aan een speler/stormram als Koef.
Ik snap ook niet waarom mensen toivonen weg willen hebben.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:05 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik ook. Daarom zie ik het liefst Toivonen als enige spits, met die drie kabouters achter en naast hem. Maar dan nog zou ik graag een reservespits willen zien.
Nee hoor.quote:Op maandag 4 juli 2011 12:07 schreef badbongo het volgende:
[..]
ajax heeft aissati bij de selectie gehaald
Tja, voor het juiste bedrag... Ik geloof dat Liverpool afgelopen seizoen 11 miljoen bood voor 'm. Dat zijn wel de rake klappers.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:06 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik snap ook niet waarom mensen toivonen weg willen hebben.
Is ook zo, maar de transfermarkt was toen nog een ruime tijd open. Hadden ze echt wel een vervanger met eenzelfde kwaliteiten voor kunnen aantrekken, gok ik.quote:
hadden ze nog zo'n zweed aangetrokken denk jij?quote:Op maandag 4 juli 2011 13:13 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Is ook zo, maar de transfermarkt was toen nog een ruime tijd open. Hadden ze echt wel een vervanger met eenzelfde kwaliteiten voor kunnen aantrekken, gok ik.
quote:Op maandag 4 juli 2011 13:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Tja, voor het juiste bedrag... Ik geloof dat Liverpool afgelopen seizoen 11 miljoen bood voor 'm. Dat zijn wel de rake klappers.
Dat weet ik niet. Ik vraag me af hoe hoog de hoed van Brands is, waaruit hij de namen kan toveren.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:14 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
hadden ze nog zo'n zweed aangetrokken denk jij?
Ik denk dat Marcel in de eredivisie zijn troef heeft verstopt.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik vraag me af hoe hoog de hoed van Brands is, waaruit hij de namen kan toveren.
Ik heb de angst dat zijn voornaam Mounir luidt, en dat zou buitengewoon kutje zijn.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:38 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik denk dat Marcel in de eredivisie zijn troef heeft verstopt.
Want Lens je weet. Maar het kan zomaar Dost/Matavz zijnquote:Op maandag 4 juli 2011 13:41 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik heb de angst dat zijn voornaam Mounir luidt, en dat zou buitengewoon kutje zijn.
Die Dost vind ik maar een jankzak, maar die Matavz is geen slechte, gok ik.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:43 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Want Lens je weet. Maar het kan zomaar Dost/Matavz zijn
Ik denk dat Marcel wel Botteghin dit jaar in de smiezen moet houden bij NAC. Kan hij mooi gaan kijken of hij in 2012/2013 kan komen.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die Dost vind ik maar een jankzak, maar die Matavz is geen slechte, gok ik.
Matavz zou een geweldige koop voor PSV zijn, raar dat je daar eigenlijk weinig over hoort. Je hoorde nog meer over Ajax en Matavz terwijl die hun voorkeur al lang duidelijk hadden gemaakt.quote:Op maandag 4 juli 2011 13:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Die Dost vind ik maar een jankzak, maar die Matavz is geen slechte, gok ik.
En Rutten kan lekker afwisselen met Matavz en Toivoquote:Op maandag 4 juli 2011 14:05 schreef Adames het volgende:
[..]
Matavz zou een geweldige koop voor PSV zijn, raar dat je daar eigenlijk weinig over hoort. Je hoorde nog meer over Ajax en Matavz terwijl die hun voorkeur al lang duidelijk hadden gemaakt.
quote:Op maandag 4 juli 2011 14:26 schreef Doublepain het volgende:
Freo gaat minimaal 80x scoren dit seizoen.. Ben ik van overtuigd..
Freo moet een standbeeld krijgen..quote:Op maandag 4 juli 2011 14:35 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
PSV - RKC Waalwijk 7-0
Freo ( 4, 7, 14, 28, 34, 45+1, 76)
en 10 mil voor Ibi..quote:Op maandag 4 juli 2011 14:51 schreef -_Guitarist_- het volgende:
PSV had die 15 miljoen van Liverpool gewoon moeten accepteren...
Dat was ook geaccepteerd, Ibi wilde alleen zelf niet.quote:
quote:Op maandag 4 juli 2011 14:57 schreef LudoSanders het volgende:
[..]
Dat was ook geaccepteerd, Ibi wilde alleen zelf niet.
quote:Op maandag 4 juli 2011 14:59 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Wel leuk dat die rechter jongen op de foto van de kidsclub mee op de foto mocht.
Ho, ho. Het bedrag in de media was 13,5 miljoen, wat uiteindelijk 11 miljoen bleek te zijn. Nog een hoog bedrag, daar niet van.quote:Op maandag 4 juli 2011 14:51 schreef -_Guitarist_- het volgende:
PSV had die 15 miljoen van Liverpool gewoon moeten accepteren...
Goeie deal..quote:Op maandag 4 juli 2011 15:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
PSV heeft dus zeg maar Doedelzak geruild voor Strootman, Mertens en Wijndalum
Ik dacht eerst dat Kempi een fotoshoot aan het doen was voor zijn nieuwste album.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:25 schreef Dj_Day-V het volgende:
[ afbeelding ]
Wijnaldum in een PSV shirt, wie had dat ooit gedacht
Klopt dat?quote:Op maandag 4 juli 2011 15:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
PSV heeft dus zeg maar Doedelzak geruild voor Strootman, Mertens en Wijndalum
Kijk, dit soort crap snap ik dan weer niet, hè. Als er één club is in Nederland met een legioen , dan is het Feyenoord wel. Honds- en hondstrouw publiek, waar ik, het Philips stadion gewend, behoorlijk onder de indruk van was toen ik in het uitvak van de Kuip mocht plaatsnemen.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:25 schreef Doublepain het volgende:
Ik snap ook wel dat Wijngum weg wil uit dat stadion waar alleen maar coke snuivende gabbers zijn..
Lekker voetballen in landen als Spanje, Portugal, Schotland etc.. Iets wat hij bij Feyenoord niet zovaak deed..quote:Op maandag 4 juli 2011 15:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik snap ook wel dat hij wil voetballen in een stadion vol met opa's oma's en puisterige pubers. Krijgt hij tenminste geen kritiek, uitwedstrijden ook altijd lekker rustig voetballen voor een leeg uitvak.
Minder druk enzo.
Nee.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:28 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Klopt dat?
Zijn de uitgaven 1 op 1 ?
Dus inkomsten Dszudszak = uitgaven M,S en W ?
Nou ja, EL is tegenwoordig vooral een garantie om eerst naar het Oostblok te gaan.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:28 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Lekker voetballen in landen als Spanje, Portugal, Schotland etc.. Iets wat hij bij Feyenoord niet zovaak deed..
Amrabat en Ibi = Wijnaldum en spits?quote:Op maandag 4 juli 2011 15:29 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Nee.
Dszudszak 14 miljoen.
Strootman en Mertens zijn bij elkaar al rond dat bedrag.
Eerste paar rondes ja..quote:Op maandag 4 juli 2011 15:29 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Nou ja, EL is tegenwoordig vooral een garantie om eerst naar het Oostblok te gaan.
O jawel hoor, en ook toen faalde hij hopeloos. Snap de aankoop ook totaal niet, als ik er even serieus op mag ingaan. Met Toivonen heb je in principe veel meer een 10. Wijnaldum is een oogkleppenspeler, heeft totaal geen steekpass in de benen. Is alleen wel redelijk nuttig als tweede spits, meer niet. Denk dat jullie meer baat hadden gehad bij een echte spelverdeler, een type Perez zeg maar.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:28 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Lekker voetballen in landen als Spanje, Portugal, Schotland etc.. Iets wat hij bij Feyenoord niet zovaak deed..
Het had zelfs Champions League kunnen zijn.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:28 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Topaankoop van PSVquote:Op maandag 4 juli 2011 15:30 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Het had zelfs Champions League kunnen zijn.
O wacht:
Wijnaldum
Nee, Ibi + Amrabat was bij elkaar al iets minder dan dat Wijnaldum kost als het goed is.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:29 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Amrabat en Ibi = Wijnaldum en spits?
Feyenoord was toen Wijnaldumquote:Op maandag 4 juli 2011 15:30 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Het had zelfs Champions League kunnen zijn.
O wacht:
Wijnaldum
Dat zullen we dit jaar wel zien..quote:Op maandag 4 juli 2011 15:30 schreef Caland het volgende:
[..]
O jawel hoor, en ook toen faalde hij hopeloos. Snap de aankoop ook totaal niet, als ik er even serieus op mag ingaan. Met Toivonen heb je in principe veel meer een 10. Wijnaldum is een oogkleppenspeler, heeft totaal geen steekpass in de benen. Is alleen wel redelijk nuttig als tweede spits, meer niet. Denk dat jullie meer baat hadden gehad bij een echte spelverdeler, een type Perez zeg maar.
Na dit prachtig filmpje ben ik helemaal verkocht..quote:Op maandag 4 juli 2011 15:31 schreef StijnDa het volgende:
[..]![]()
Ik kan me nog herinneren dat jij Wijnaldum helemaal niet hoefde.
Gevoel voor de ruimte, de bal aannemen en al weten waar je hem heen gaat spelen. Allemaal eigenschappen die imo niet echt aan te leren zijn en wel evident voor een 10.quote:
Heb je hem ook de wedstrijd daarna tegen VVV gezien? Ik wel namelijk...quote:
Hier ben ik het wel mee eens.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Gevoel voor de ruimte, de bal aannemen en al weten waar je hem heen gaat spelen. Allemaal eigenschappen die imo niet echt aan te leren zijn en wel evident voor een 10.
Als je bijvoorbeeld een piepjonge Eriksen gaat vergelijken met Wijnaldum is dat echt een wereld van verschil. Potentiele wereldtopper vs. talentvol dravertje die niet weet dat hij eigenlijk op de flanken hoort.
Nu nog niet nee..quote:Op maandag 4 juli 2011 15:34 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Hier ben ik het wel mee eens.
En of PSV de titel gaat winnen weet ik niet, Ajax zou met Huntelaar, Suarez en Sulejmani ook fluitend kampioen worden. Spelers die in de subtop leuk meededen zijn geen garantie voor succes van een topclub.
Het probleem zit hem denk ik ook niet in dit jaar. Het probleem zit hem denk ik vooral dat PSV niet zo snel meer het stadion kan uitbreiden en dat is in mijn ogen essentieel voor het doorgroeien naar uiteindelijk de Europese subtop. Twente timmert op die manier echt hard op de weg. Ook een Feyenoord gaat daardoor vanzelf weer bij de Nederlandse top horen zodra ze weer schuldenvrij zijn.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:36 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Nu nog niet nee..
Als we nog een spits en een verdediger halen, dan mis wel.. Maar dan moet Engelaar, Bakkal en Maza vertrekken.. Ben benieuwd welke club deze spelers wil hebben..
Twente zal PSV spoedig voorbijstreven inderdaad. Groter stadion, geheel in eigen beheer, dus meer inkomsten. Tevens geven zij geen belachelijke bedragen weg voor spelers met een 1-jarig contract. In principe gokt PSV met deze miljoenenaankopen gewoon weer op CL-voetbal, al begroten ze het niet. Worden ze tweede hebben ze dus een gigantisch probleem.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:39 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Het probleem zit hem denk ik ook niet in dit jaar. Het probleem zit hem denk ik vooral dat PSV niet zo snel meer het stadion kan uitbreiden en dat is in mijn ogen essentieel voor het doorgroeien naar uiteindelijk de Europese subtop. Twente timmert op die manier echt hard op de weg. Ook een Feyenoord gaat daardoor vanzelf weer bij de Nederlandse top horen zodra ze weer schuldenvrij zijn.
Maar voor nu petje af hoor, goed aan het herstructureren en doorselecteren.
Jij bent vast neusquote:Op maandag 4 juli 2011 15:33 schreef Caland het volgende:
[..]
Gevoel voor de ruimte, de bal aannemen en al weten waar je hem heen gaat spelen. Allemaal eigenschappen die imo niet echt aan te leren zijn en wel evident voor een 10.
Als je bijvoorbeeld een piepjonge Eriksen gaat vergelijken met Wijnaldum is dat echt een wereld van verschil. Potentiele wereldtopper vs. talentvol dravertje die niet weet dat hij eigenlijk op de flanken hoort.
Waarom zou je je stadion willen uitbreiden als het niet vol zit?quote:Op maandag 4 juli 2011 15:39 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Het probleem zit hem denk ik ook niet in dit jaar. Het probleem zit hem denk ik vooral dat PSV niet zo snel meer het stadion kan uitbreiden en dat is in mijn ogen essentieel voor het doorgroeien naar uiteindelijk de Europese subtop. Twente timmert op die manier echt hard op de weg. Ook een Feyenoord gaat daardoor vanzelf weer bij de Nederlandse top horen zodra ze weer schuldenvrij zijn.
Maar voor nu petje af hoor, goed aan het herstructureren en doorselecteren.
Ja want dat is geen CL voetbalquote:Op maandag 4 juli 2011 15:41 schreef Caland het volgende:
[..]
Twente zal PSV spoedig voorbijstreven inderdaad. Groter stadion, geheel in eigen beheer, dus meer inkomsten. Tevens geven zij geen belachelijke bedragen weg voor spelers met een 1-jarig contract. In principe gokt PSV met deze miljoenenaankopen gewoon weer op CL-voetbal, al begroten ze het niet. Worden ze tweede hebben ze dus een gigantisch probleem.
Als je niks te melden hebt mag je ook gewoon naar je neuzentopic gaanquote:
Niet gegarandeerd nee. Zeker niet als je kijkt wat voor tegenstanders je door die nieuwe niet-kampioenenronde kan loten.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ja want dat is geen CL voetbal
Dat is geen CL voetbal nee. Twee rondes doorkomen is gewoon zeer lastig, helemaal als we als land Europees verder wegzakken en individuele clubs dus een steeds lager coëfficiënt krijgen. Ajax had vorig seizoen nog het geluk dat ze twee keer de grote clubs zijn ontlopen, dat zie ik in de toekomst niet zo snel meer gebeuren.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:52 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ja want dat is geen CL voetbal
Dat probleem heb je inderdaad als je de laatste 5 jaar niks hebt laten zien Europees, gelukkig heeft PSV dat probleem nietquote:Op maandag 4 juli 2011 15:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat is geen CL voetbal nee. Twee rondes doorkomen is gewoon zeer lastig, helemaal als we als land Europees verder wegzakken en individuele clubs dus een steeds lager coëfficiënt krijgen. Ajax had vorig seizoen nog het geluk dat ze twee keer de grote clubs zijn ontlopen, dat zie ik in de toekomst niet zo snel meer gebeuren.
Kijk maar naar Twente dit seizoen.
Altijd veel toegevoegde waarde die neuzenquote:Op maandag 4 juli 2011 15:58 schreef Stokstaart het volgende:
Het doet mij deugt dat ze in Wijnaldum nu al de gedroomde nummer 10 zien.
Zou pas écht zorgelijk zijn als ze hem op de flanken gaan gebruiken waar zijn kwaliteiten liggen.
Wijnaldum is geen neus hoor.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Altijd veel toegevoegde waarde die neuzen
Het klopt wel dat Wijnaldum bij een 'top'club tekort komt op die positie.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Altijd veel toegevoegde waarde die neuzen
Ja, want hij al 21 jaar, veel te oud alquote:Op maandag 4 juli 2011 16:00 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Het klopt wel dat Wijnaldum bij een 'top'club tekort komt op die positie.
Hij mist teveel om een topper te worden op die positie. Ook zaken die nauwelijks trainbaar zijn.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ja, want hij al 21 jaar, veel te oud al
Wijnaldum komt ernstig tekort als nummer 10. Hij mist het inzicht en is teveel bezig met zelf doepluntjes scoren en in de picture staan.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Exact. Hij kan wel nuttig zijn op die positie, maar dan als een lopende tweede spits.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:02 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Hij mist teveel om een topper te worden op die positie. Ook zaken die nauwelijks trainbaar zijn.
Al is hij 18 of 27, overzicht leer je niet zo snel.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
DAMquote:Op maandag 4 juli 2011 16:01 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Beetje zoals Eriksen toch?quote:Op maandag 4 juli 2011 16:03 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Wijnaldum komt ernstig tekort als nummer 10. Hij mist het inzicht en is teveel bezig met zelf doepluntjes scoren en in de picture staan.
Een echte nummer 10 hoort juist een enorm dienende speler te zijn. Dat is hij niet.
Wijnaldum kan idd wel zijn waarde hebben, maar niet echt als nummer 10. Het verschil met een natuurtalent als Eriksen is er 1 van dag en nacht.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:04 schreef Caland het volgende:
[..]
Exact. Hij kan wel nuttig zijn op die positie, maar dan als een lopende tweede spits.
Van Wijnaldum moet je echt geen steekballen gaan verwachten, of een snelle verlegging van het spel.
Ik wil wel nog een keer de vergelijking tussen Eriksen en Wijnaldum gaan maken, maar straks word ik nog uitgescholden voor neus hier
Eriksen is juist de man van de steekpassjes. Kijk maar naar de kampioenswedstrijd.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Beetje zoals Eriksen toch?
Eriksen valt idd direct op door zijn besluiteloosheid en gebrek aan inzicht in het veld.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Eriksen heeft dat inzicht wel.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
9 goals in 3 wedstrijden ofzo, ook een beetje vertekend die 14 van afgelopen seizoen. 4 goals tegen een onthutsend zwak Groningen met een Miyaichi die in bloedvorm was.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:06 schreef Paul-89 het volgende:
Ik denk ook dat Wijnaldum aan de zijkant beter tot zijn recht komt, hij heeft afgelopen jaar zo'n beetje de hele tijd op 10 gestaan en 0 assists geleverd.
Scorend vermogen is wel gegroeid.
Daar geloof ik geen hout van. Als dat jouw mening is; prima, maar ik vertrouw de technische staf van PSV meer.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:02 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Hij mist teveel om een topper te worden op die positie. Ook zaken die nauwelijks trainbaar zijn.
Wishful thinking. Maar ook al zou je het echt vinden, ook prima!quote:Op maandag 4 juli 2011 16:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Daar geloof ik geen hout van. Als dat jouw mening is; prima, maar ik vertrouw de technische staf van PSV meer.
Wishfull thinking? Er staat daar iets meer ervaring dan jij en ik op ons internetforumpje.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:09 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Wishful thinking. Maar ook al zou je het echt vinden, ook prima!
Klopt, spelers ontwikkelen zich niet meer als ze ouder dan 20 zijnquote:Op maandag 4 juli 2011 16:04 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Al is hij 18 of 27, overzicht leer je niet zo snel.
Jawel, maar sommige punten kan je nu eenmaal niet zo makkelijk ontwikkelen. Dat is aangeboren.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Klopt, spelers ontwikkelen zich niet meer als ze ouder dan 20 zijn
Anderzijds zijn er genoeg mensen die hem ook geen 10 vinden. Maar we zullen zien. Sowieso maakt het mij geen flikker uit wat de bezigheden zijn bij een psv.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:09 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wishfull thinking? Er staat daar iets meer ervaring dan jij en ik op ons internetforumpje.
Tot nooit danquote:Op maandag 4 juli 2011 16:11 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Anderzijds zijn er genoeg mensen die hem ook geen 10 vinden. Maar we zullen zien. Sowieso maakt het mij geen flikker uit wat de bezigheden zijn bij een psv.
Kijk, met zo'n instelling zit je in het goede topicquote:Op maandag 4 juli 2011 16:11 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Anderzijds zijn er genoeg mensen die hem ook geen 10 vinden. Maar we zullen zien. Sowieso maakt het mij geen flikker uit wat de bezigheden zijn bij een psv.
Tuurlijk wel.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Klopt, spelers ontwikkelen zich niet meer als ze ouder dan 20 zijn
Kut wat zijn jou vergelijkingen goed manquote:Op maandag 4 juli 2011 16:11 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Jawel, maar sommige punten kan je nu eenmaal niet zo makkelijk ontwikkelen. Dat is aangeboren.
Anders zou iedereen topvoetballer kunnen worden he?
Klopt, nu niet weer gaan schelden he Paul.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Kut wat zijn jou vergelijkingen goed man
Waarom?quote:
Want je moet een Brabantse josti zijn om een mening te mogen hebben over de kwaliteiten van Wijnaldum?quote:Op maandag 4 juli 2011 16:11 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Kijk, met zo'n instelling zit je in het goede topic
Dan interesseert het je toch? Wat zit je dan te bazelen dat het je sowieso geen flikker uitmaakt wat de bezigheden zijn van een PSV?quote:Op maandag 4 juli 2011 16:13 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Want je moet een Brabantse josti zijn om een mening te mogen hebben over de kwaliteiten van Wijnaldum?
Het gaat erom dat ik al tijden dezelfde mening heb over Wijnaldum als 10. Los van Psv. Jij bent een psv'er en komt alleen maar melden dat je vertrouwen hebt in Fredje & co. Ja, daar kan ik idd niets mee.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan interesseert het je toch? Wat zit je dan te bazelen dat het je sowieso geen flikker uitmaakt wat de bezigheden zijn van een PSV?
Ik kijk ook wel eens naar Liverpool en dan speciaal naar Suarez, gewoon omdat je hem kent van zijn periode in Nederland.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:16 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dan interesseert het je toch? Wat zit je dan te bazelen dat het je sowieso geen flikker uitmaakt wat de bezigheden zijn van een PSV?
Het is af en toe zelfs verfrissend om naar users te luisteren die geen fan zijn van de club waar het over gaat. Die zien het toch weer vanuit een andere invalshoek.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:18 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik kijk ook wel eens naar Liverpool en dan speciaal naar Suarez, gewoon omdat je hem kent van zijn periode in Nederland.
Terecht opgemerkt dat je geen fan van een club hoeft te zijn om een mening over een speler/trainer te hebben.
Wijnaldumquote:Op maandag 4 juli 2011 16:17 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Het gaat erom dat ik al tijden dezelfde mening heb over Wijnaldum als 10. Los van Psv. Jij bent een psv'er en komt alleen maar melden dat je vertrouwen hebt in Fredje & co. Ja, daar kan ik idd niets mee.
Het kan geen kwaad om toe te lichten waarom jij Wijnaldum dan wel als 10 ziet. Al zou je voor Vitesse zijn.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:20 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wijnaldum
Hier. Kan je lekker over Wijnaldum praten en dan kan er in het PSV topic gepraat worden over bijvoorbeeld de technische staf.
Inderdaad, sommige users kunnen dat. Maar als jij reageert met het feit dat PSV je geen zak interesseert op een mening gebaseerd op hoe de technische staf van PSV dit kan bedoelen, kun je beter in het algemene Wijnaldum topic je praatjes gaan houden, want hier is de insteek PSV. De naam 'Het Grote PSVtopic' verraadt dat al een beetje.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:22 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Het kan geen kwaad om toe te lichten waarom jij Wijnaldum dan wel als 10 ziet. Al zou je voor Vitesse zijn.
Nou ja, het algemene Wijnaldum topic dat jij aangaf ligt in KLB. Daar zal je niet al te veel VBLers tegen komen.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Inderdaad, sommige users kunnen dat. Maar als jij reageert met het feit dat PSV je geen zak interesseert op een mening gebaseerd op hoe de technische staf van PSV dit kan bedoelen, kun je beter in het algemene Wijnaldum topic je praatjes gaan houden, want hier is de insteek PSV. De naam 'Het Grote PSVtopic' verraadt dat al een beetje.
Lees het topic maar eens goed door dan.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:29 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Nou ja, het algemene Wijnaldum topic dat jij aangaf ligt in KLB. Daar zal je niet al te veel VBLers tegen komen.
Als de selectie zo blijft denk ik dat Wijnnie toch behoorlijk vaak op de flanken terecht zal komen, wat ie daar zelf ook van mag vindenquote:Op maandag 4 juli 2011 15:58 schreef Stokstaart het volgende:
Het doet mij deugt dat ze in Wijnaldum nu al de gedroomde nummer 10 zien.
Zou pas écht zorgelijk zijn als ze hem op de flanken gaan gebruiken waar zijn kwaliteiten liggen.
Maar door het in het KLB forum neer te zetten geef je het natuurlijk al een gekleurde titel mee dan hem in VBL te openen. Het is niet voor niest dat er subfora zijn.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:30 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Lees het topic maar eens goed door dan.
Dat doet niet af aan het feit dat het een centraal topic is. Iedereen is hier wat mij betreft welkom om lekker over Wijnaldum te komen zeveren, maar niet met de volgende instelling:quote:Op maandag 4 juli 2011 16:32 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Maar door het in het KLB forum neer te zetten geef je het natuurlijk al een gekleurde titel mee dan hem in VBL te openen. Het is niet voor niest dat er subfora zijn.
Dan vul je het topic alleen maar op en heeft niemand er iets aan. Probeer dan in dat KLB topic wat mensen op de kast te krijgen.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:11 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Sowieso maakt het mij geen flikker uit wat de bezigheden zijn bij een psv.
Ach, dat trollen werkt 2 kanten op, als je ziet hoe de boswachter in het Feyenoord topic bezig was. Als je uitdeelt moet je ook kunnen incasseren. En er zijn zat mensen die nog wel normaal willen discussiëren.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:35 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat doet niet af aan het feit dat het een centraal topic is. Iedereen is hier wat mij betreft welkom om lekker over Wijnaldum te komen zeveren, maar niet met de volgende instelling:
[..]
Dan vul je het topic alleen maar op en heeft niemand er iets aan. Probeer dan in dat KLB topic wat mensen op de kast te krijgen.
Dikke mercedes naast de auto van Brands, die ook niet verkeerd isquote:Op maandag 4 juli 2011 16:40 schreef Doublepain het volgende:
Godomme wat een pass van Strootman tijdens de training..
http://www.psv.tv/index.php?item=if&content=player&ProductID=7914
Spreekt het broertje van Fred Rutten dat filmpje in?quote:Op maandag 4 juli 2011 16:40 schreef Doublepain het volgende:
Niet gezien, maar in dat geval; hetzelfde laken een pak. Wordt echt eens tijd dat de ongeschreven regel dat je elkaars topic niet gaat lopen verstieren van kracht gaat. In mijn ogen zijn er weinig dingen zo leuk als slap ouwehoeren over voetbal, kritisch en proberen de ander te overtuigen. Maar dat geëmmer eromheen kan mij echt gestolen worden, voor welke club je nu ook bent.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:36 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Ach, dat trollen werkt 2 kanten op, als je ziet hoe de boswachter in het Feyenoord topic bezig was. Als je uitdeelt moet je ook kunnen incasseren. En er zijn zat mensen die nog wel normaal willen discussiëren.
Ik ben het met je eens hoor, al vind ik wel dat je af en toe een plaagstootje mag uitdelen. Maar het moet niet de overhand hebben.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:44 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Niet gezien, maar in dat geval; hetzelfde laken een pak. Wordt echt eens tijd dat de ongeschreven regel dat je elkaars topic niet gaat lopen verstieren van kracht gaat. In mijn ogen zijn er weinig dingen zo leuk als slap ouwehoeren over voetbal, kritisch en proberen de ander te overtuigen. Maar dat geëmmer eromheen kan mij echt gestolen worden, voor welke club je nu ook bent.
Daar wordt totaal niet voetbalinhoudelijk gereageerd. Jij komt alleen maar met "ik heb alle vertrouwen in de technische staf". Dat is mooi, maar aan dergelijke dooddoeners heeft niemand iets. Zelfs niet in een psv-topic. Zeg gewoon waarom mensen er volgens jou naast zitten, wanneer ze zeggen dat Wijnaldum bepaalde kwaliteiten mist voor een echte nummer 10. Of gewoon niets als je het niet weet.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Inderdaad, sommige users kunnen dat. Maar als jij reageert met het feit dat PSV je geen zak interesseert op een mening gebaseerd op hoe de technische staf van PSV dit kan bedoelen, kun je beter in het algemene Wijnaldum topic je praatjes gaan houden, want hier is de insteek PSV. De naam 'Het Grote PSVtopic' verraadt dat al een beetje.
Als je nu eens terugleest dan zie je dat jij met een stelling komt, waarop ik reageer dat ik de technische staf wel wat meer vertrouwen toeschuif. Meer in ieder geval dan jij en ik op ons internetforumpje. Dat is geen dooddoener, maar een mening. Als je het er niet mee eens bent dan kom je toch lekker met tegenargumenten? Nee, in plaats daarvan ga je lopen blaten dat PSV je sowieso niet interesseert. Opzouten dan.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:52 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Daar wordt totaal niet voetbalinhoudelijk gereageerd. Jij komt alleen maar met "ik heb alle vertrouwen in de technische staf". Dat is mooi, maar aan dergelijke dooddoeners heeft niemand iets. Zelfs niet in een psv-topic. Zeg gewoon waarom mensen er volgens jou naast zitten, wanneer ze zeggen dat Wijnaldum bepaalde kwaliteiten mist voor een echte nummer 10.
Zou hij extra hebben moeten betalen voor die zaterdagavondvelgen?quote:Op maandag 4 juli 2011 16:42 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Dikke mercedes naast de auto van Brands, die ook niet verkeerd is
Het heeft veel meer weg van een psv'er die ook maar weinig benul heeft wat Wijnaldum daar moet betekenen en met de volgende dooddoener komt dat professionals meer weten dan wij amateurs. Dat zal best zo zijn, maar misschien heb je op basis van tientallen uren beeld ook zelf een mening?quote:Op maandag 4 juli 2011 16:56 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Als je nu eens terugleest dan zie je dat jij met een stelling komt, waarop ik reageer dat ik de technische staf wel wat meer vertrouwen toeschuif. Meer in ieder geval dan jij en ik op ons internetforumpje. Dat is geen dooddoener, maar een mening. Als je het er niet mee eens bent dan kom je toch lekker met tegenargumenten? Nee, in plaats daarvan ga je lopen blaten dat PSV je sowieso niet interesseert. Opzouten dan.
Coolquote:Op maandag 4 juli 2011 16:40 schreef Doublepain het volgende:
Wie wel, in Godsnaam? De opstelling voor het aankomende seizoen is nog niet eens bekend. Sterker nog; vandaag is er voor het eerst getraind, dus zoveel valt er niet over zijn rol bij PSV te melden.quote:Op maandag 4 juli 2011 16:58 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Het heeft veel meer weg van een psv'er die ook maar weinig benul heeft wat Wijnaldum daar moet betekenen en met de volgende dooddoener komt dat professionals meer weten dan wij amateurs. Dat zal best zo zijn, maar misschien heb je op basis van tientallen uren beeld ook zelf een mening?
Oh, jij bent objectief. Nee, dan kloppen al mijn aantijgingen niet, hoor. In dat geval heb je echt een constructieve bijdrage aan het topicquote:Verder lijk je nog steeds niet door te hebben dat ik dat laatste zei omdat ik wel objectief bent. Jij verschuilt je achter mensen en loopt om de discussie heen te zwammen.
Er wordt door meerdere mensen beargumenteerd waarom Wijnaldum geen echte 10 is in hun ogen. Als je nog een andere rol voor hem ziet dan had je dat direct moeten zeggen en je niet verschuilen achter mensen die verantwoordelijk zijn voor Psv. Mensen die in het verleden ook gewoon verkeerde inschattingen hebben gemaakt.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:01 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wie wel, in Godsnaam? De opstelling voor het aankomende seizoen is nog niet eens bekend. Sterker nog; vandaag is er voor het eerst getraind, dus zoveel valt er niet over zijn rol bij PSV te melden.
[..]
Oh, jij bent objectief. Nee, dan kloppen al mijn aantijgingen niet, hoor. In dat geval heb je echt een constructieve bijdrage aan het topic
Eriksen is zijn geadopteerde voetbalzoon.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Heeft Jari eigenlijk een zoon, want dan zou PSV die gewoon moeten halen en zouden we een echte nummer 10 hebben die aan alle eigenschappen voldoet
Je zult je toch beter moeten inlezen, want ik verkondig al enige jaren hier mijn bevindingen en die onderbouw ik ook met alle liefde en plezier, maar over dit punt valt gewoon nog geen flikker te zeggen, want je weet z'n plek en status in het team niet. Zodra we een paar trainingen hebben gezien, zodat we wat inhoudelijker kunnen gaan wil ik daar best met je over praten. Komkommertijddiscussies houd je maar lekker in KLB.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:05 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Er wordt door meerdere mensen beargumenteerd waarom Wijnaldum geen echte 10 is in hun ogen. Als je nog een andere rol voor hem ziet dan had je dat direct moeten zeggen en je niet verschuilen achter mensen die verantwoordelijk zijn voor Psv. Mensen die in het verleden ook gewoon verkeerde inschattingen hebben gemaakt.
Jouw bijdrage zover wat dit betreft is niet meer dan "alles wat psv doet is toch wel leuk".
Maar in deze context zou je geen enkele aankoop kunnen bespreken, Ook die van Mertens en Strootman dus niet.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je zult je toch beter moeten inlezen, want ik verkondig al enige jaren hier mijn bevindingen en die onderbouw ik ook met alle liefde en plezier, maar over dit punt valt gewoon nog geen flikker te zeggen, want je weet z'n plek en status in het team niet. Zodra we een paar trainingen hebben gezien, zodat we wat inhoudelijker kunnen gaan wil ik daar best met je over praten. Komkommertijddiscussies houd je maar lekker in KLB.
Heel veel verder dan 'welke opstellingen zijn er mogelijk?' Kom je toch ook niet? Je komt altijd terug op: dit is mogelijk, dit zou kunnen etc.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:22 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Maar in deze context zou je geen enkele aankoop kunnen bespreken, Ook die van Mertens en Strootman dus niet.
Maar je kan ze wel redelijk beoordelen op hun specifieke eigenschap, want die heb je namelijk al in de Eredivisie kunnen aanschouwen.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:25 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Heel veel verder dan 'welke opstellingen zijn er mogelijk?' Kom je toch ook niet? Je komt altijd terug op: dit is mogelijk, dit zou kunnen etc.
Inderdaad, en daarmee kun je mogelijke opstellingen maken. Maar echt een inhoudelijke discussie over het functioneren van deze spelers bij PSV kun je op dit moment dus gewoon nog niet hebben.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:26 schreef Chase_Utley het volgende:
[..]
Maar je kan ze wel redelijk beoordelen op hun specifieke eigenschap, want die heb je namelijk al in de Eredivisie kunnen aanschouwen.
Dus kan men toch wel zeggen dat men op basis van wat ze van Wijnaldum bij Feyenoord hebben gezien ze hem geen geschikte nummer 10 vinden maar wel een geschikte vleugelspeler?quote:Op maandag 4 juli 2011 17:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Inderdaad, en daarmee kun je mogelijke opstellingen maken. Maar echt een inhoudelijke discussie over het functioneren van deze spelers bij PSV kun je op dit moment dus gewoon nog niet hebben.
Dat was dan ook het enige dat er net werd gedaan, en waar jij 40 posts later nog steeds onterecht over loopt te mekkeren.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Inderdaad, en daarmee kun je mogelijke opstellingen maken. Maar echt een inhoudelijke discussie over het functioneren van deze spelers bij PSV kun je op dit moment dus gewoon nog niet hebben.
Ik verbaas me erover dat dit het Grote Feyenoord Topic lijkt te worden. Ga eens weg als je inhoudelijk niets te melden hebt. Ik verwijs nogmaals naar het Wijnaldum topic in KLB of in je eigen topic verder.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:31 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Dat was dan ook het enige dat er net werd gedaan, en waar jij 40 posts later nog steeds onterecht over loopt te mekkeren.
Ik heb jou anders nog op geen enkele inhoudelijke reactie aangaande zijn vermeende nummer 10 positie kunnen betrappen.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:37 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik verbaas me erover dat dit het Grote Feyenoord Topic lijkt te worden. Ga eens weg als je inhoudelijk niets te melden hebt. Ik verwijs nogmaals naar het Wijnaldum topic in KLB of in je eigen topic verder.
Voor de toppers wel.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:44 schreef LudoSanders het volgende:
Zijn er geen spelerstopics in VBL meer trouwens?
Nauwelijks meer sinds de oude vaste garde weg is gegaan.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:44 schreef LudoSanders het volgende:
Zijn er geen spelerstopics in VBL meer trouwens?
Inderdaad, als het gaat om zijn individuele kwaliteiten dan doe ik graag een duit in het zakje. Gekleurd gebrabbel door een paar gefrustreerde Rotterdammers kan ik missen als kiespijn. Dan mag je wat mijk betreft lekker ongenuanceerd liggen wezen in een KLB topic over die jongen. Bespreken wij hier zijn vooruitgang wel.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:43 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik heb jou anders nog op geen enkele inhoudelijke reactie aangaande zijn vermeende nummer 10 positie kunnen betrappen.
Wijnaldum is PSV-speler, als men dus over de voetbalkwaliteiten van Wijnaldum spreekt zal dit dus plaatsvinden in dit topic in VBL plaatsvinden en niet in KLB. Wen daar nou maar gewoon aan.
quote:Op maandag 4 juli 2011 17:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Welke vooruitgang? Daar kon je het volgens jou nu toch nog niet over hebben?quote:Op maandag 4 juli 2011 17:47 schreef Buitendam het volgende:
Bespreken wij hier zijn vooruitgang wel.
Het ging/gaat dan ook al die tijd over zijn kwaliteiten als nummer 10.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Inderdaad, als het gaat om zijn individuele kwaliteiten dan doe ik graag een duit in het zakje. Gekleurd gebrabbel door een paar gefrustreerde Rotterdammers kan ik missen als kiespijn. Dan mag je wat mijk betreft lekker ongenuanceerd liggen wezen in een KLB topic over die jongen. Bespreken wij hier zijn vooruitgang wel.
Is te hopen, al had hij geen goal in de eredivisie vorig seizoen.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:30 schreef Doublepain het volgende:
Mertens kan toch ook vrijetrappen nemen?
De vooruitgang nu de trainingen weer zijn begonnen natuurlijkquote:Op maandag 4 juli 2011 17:49 schreef Godtje het volgende:
[..]
[..]
Welke vooruitgang? Daar kon je het volgens jou nu toch nog niet over hebben?![]()
Toch wil je je er elke keer tegenaan bemoeien. Als een onderwerp niet leuk is kan je ook wat anders gaan doen hoor.
Toivonen of Mertens dit seizoen..quote:Op maandag 4 juli 2011 17:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Is te hopen, al had hij geen goal in de eredivisie vorig seizoen.
Zonder Doedelzak hebben we geen specialist en die hadden we wel altijd Farfan, Nilis, Doedelzak en Koeman
De trainingen zijn buiten psv?quote:Op maandag 4 juli 2011 17:53 schreef Buitendam het volgende:
[..]
De vooruitgang nu de trainingen weer zijn begonnen natuurlijkZijn kwaliteiten binnen PSV is op dit moment nogal een loze discussie zonder opstelling. Denk je dat je het nu snapt?
Je kunt Wijnaldum op alle fronten beoordelen, behalve op zijn kwaliteiten binnen PSV. Dat is onmogelijk met één training en geen opstelling. Wat je wel kunt doen is het verloop beoordelen nu de trainingen zijn begonnen.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:55 schreef Godtje het volgende:
[..]
De trainingen zijn buiten psv?![]()
En ze trainen nooit en partij vorm?![]()
Elke minuut veranderen je spelregels weer. Verwarrend om zo een discussie op een volwassen manier te hebben. Ik had meer verwacht van een Amsterdammer.
Dus we gaan toch gewoon door met Wijnaldum beoordelen. Zoals ook alle andere spelers.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:58 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je kunt Wijnaldum op alle fronten beoordelen, behalve op zijn kwaliteiten binnen PSV. Dat is onmogelijk met één training en geen opstelling. Wat je wel kunt doen is het verloop beoordelen nu de trainingen zijn begonnen.
En Amsterdammer? Wie denk je dat je voor je hebt, mafnek.
Big shoes to fillquote:
Ik had het ook specifiek over jouw posts met betrekking tot Wijnaldum. Ik moet zeggen dat ik verder weinig lees in dit topic en ik wil best geloven dat je normaal wat zinnigs zegt over Psv. In dit geval zie je echter alleen een discussie over de voetballer Wijnaldum ontwijken. Alsof het verboden is om over de specifieke kwaliteiten van een psv-aankoop te praten. Ik heb wel gekkere dingen in een club-topic gelezen.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je zult je toch beter moeten inlezen, want ik verkondig al enige jaren hier mijn bevindingen en die onderbouw ik ook met alle liefde en plezier, maar over dit punt valt gewoon nog geen flikker te zeggen, want je weet z'n plek en status in het team niet. Zodra we een paar trainingen hebben gezien, zodat we wat inhoudelijker kunnen gaan wil ik daar best met je over praten. Komkommertijddiscussies houd je maar lekker in KLB.
Mertens heeft een redelijke vrije trap. Zowel in de competitie als in Europa heeft hij er een paar aardige vrije trappen ingelegd.quote:Op maandag 4 juli 2011 17:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Is te hopen, al had hij geen goal in de eredivisie vorig seizoen.
Samen of beiden?quote:Op maandag 4 juli 2011 18:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zal wel ergens rond de 3-5 liggen, als niemand meer vertrekt. Als Engelaar en Bakkal voor 3 miljoen verkocht worden zou het vast wat makkelijker worden
Ok, ik ben benieuwd naar die spits. Ik hoor verhalen over Mounir ?quote:Op maandag 4 juli 2011 18:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zal wel ergens rond de 3-5 liggen, als niemand meer vertrekt. Als Engelaar en Bakkal voor 3 miljoen verkocht worden zou het vast wat makkelijker worden
Belachelijk goede deal. Wijnaldum voor 5 milj is een hoop geld, maar als je hem voor 10-15 weet te verkopen over een paar jaar dan is het pure winst. Sowieso krijg je nog wel 4-5 voor hem terug. Strootman kan zo maar naar Engeland gaan over 2-3 jaar voor flink wat geld .. Maertens, tja, who knows.quote:
Hoeft vanwege zijn karakter alleen al niet te komen. Gaat binnen no-time de sfeer in de selectie verpesten als hij ontdekt dat niet alles om hem draait. Laat hem lekker in Amsterdam blijven...quote:Op maandag 4 juli 2011 18:53 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Ok, ik ben benieuwd naar die spits. Ik hoor verhalen over Mounir ?
Dat is in principe een speler met voldoende kwaliteiten om te slagen bij PSV maar dat ego en die nare trekjes gaan ook in Eindhoven niet goed vallen, lijkt me.
Geruchten rondom Mounir El Hamdaoui worden steeds groter inderdaad. Fred Rutten is ook wel een trainer die met dit soort jongens weet om te gaan.quote:Op maandag 4 juli 2011 18:53 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
Dat is in principe een speler met voldoende kwaliteiten om te slagen bij PSV maar dat ego en die nare trekjes gaan ook in Eindhoven niet goed vallen, lijkt me.
Je zou toch denken dat de Nederlandse topclubs wel geleerd hebben van zijn falende avontuur bij Ajax.quote:Op maandag 4 juli 2011 18:53 schreef Paul-89 het volgende:
[..]
De Boer en El Hamdaoui botst gewoon omdat dat twee ego's zijn. Ik denk dat Rutten deze speler prima aan het voetballen krijgt.quote:Op maandag 4 juli 2011 18:55 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat de Nederlandse topclubs wel geleerd hebben van zijn falende avontuur bij Ajax.
'Het falende avontuur kwam doordat hij een kwestie had met Frank. toen frank nog naast cruijff zat. was alles nog kitsquote:Op maandag 4 juli 2011 18:55 schreef Absurditeit het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat de Nederlandse topclubs wel geleerd hebben van zijn falende avontuur bij Ajax.
Rutten kreeg El-Al, Isi en Bakkal bij Twente aan het ballen en Zaki bij PSVquote:Op maandag 4 juli 2011 18:56 schreef Einthovuh het volgende:
[..]
De Boer en El Hamdaoui botst gewoon omdat dat twee ego's zijn. Ik denk dat Rutten deze speler prima aan het voetballen krijgt.
quote:Op maandag 4 juli 2011 15:54 schreef Dj_Day-V het volgende:
Tegen wie moeten we nou in 4de voorronde EL? Al mogelijke tegenstanders bekend?
Vergeet Otman niet.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
ElHam heeft Njah, Mokthar en Zaki als matties
Dan gaat baas Cocu hem toespreken.quote:Op maandag 4 juli 2011 19:04 schreef AnaalFaBtje het volgende:
Fred die praat zo sloom,dan wil Mounir gewoon niet kloten,dan moet hij een hééélléééééé preek luisteren,met geslis en al!
Dus Fredje,1x toespreken en die gast is stil!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |