abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:12:01 #1
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_98925942
De Peuters:

20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
22 oktober 2007: Damian, zoon van TeenageDirtbag
24 november 2007: Rachel, dochter van maffemuts
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
02 december 2007: Shenaya, dochter van Annelies en Henk Draaijer
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
14 januari 2008: Ayden, zoon van vamperotica
18 januari 2008: Gwen, dochter van Randa_V en Magneet
***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.Neko
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
05 mei 2008: Angelo, zoon van Dolphinqueen
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
14 juli 2008: Jade, dochter van Luxaja
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
07 augustus 2008: Jasja Katarina Madelieve, dochter van Madelieve
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
28 december 2008: Jan, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin, dochter van Kleurdoos
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai, zoon van Tinuviel & Iamredleader
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009: Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Ko, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.

[ Bericht 49% gewijzigd door BE op 12-07-2011 15:07:10 ]
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:14:44 #2
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_98926069
Ik zei dus...
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:49 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

Sprookjescamping!
Leuk hè? Harden erg ook trouwens. Twee jaar geleden nog serieus mee bezig geweest om daar naartoe te verhuizen.

Het lukt me niet om de OP te fixen, wil iemand dit aub doen?
pi_98926093
Ja, M. vond het echt fantastisch. Tot over zijn oren op Hannah de H. O+
pi_98926192
Hmm, jammer van die stomme prik. Hij werkt goed. Chris viel bij het eten al in slaap. En nu ligt hij met 39,4 te slapen. Dacht dat de bijwerkingen wel minder zouden worden met de jaren.. Ach, morgen vast wel voorbij.
pi_98926464
je hebt hem reeksloos gemaakt She-Wolf, dus nu is hij dubbel :D
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:24:34 #6
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_98926473
She Wolf, je kan op lijst knippen plakken en de link naar t vorige topic ook. Ik wil t wel voor je doen, maar ik kan niet in jouw post posten.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:27:35 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_98926610
Ik ben zo blij dat ik nog nooit de laatste post gehad heb, want ik zou niet weten hoe dat werkt met de nieuwe topics :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  vrijdag 1 juli 2011 @ 21:42:36 #8
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_98927309
Op de pc/laptop gaat het wel goed. Op iPad wel een stuk lastiger....

Chris slaapt even lekker door zijn koorts heen zo!
Make love, not war ☮
  vrijdag 1 juli 2011 @ 22:12:05 #9
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_98928795
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:24 schreef BarbieQ het volgende:
je hebt hem reeksloos gemaakt She-Wolf, dus nu is hij dubbel :D
Ja, het lukte me op de iPad niet. Sorry.
pi_98931654
Wij gingen vanmorgen naar mijn schoonmoeder toe, ze is maandag jarig, maar dan zijn we er niet.

M. vanmorgen tegen Tess: We gaan zo naar oma Willie toe. Tess: nee niette oma Willie toe! Opa isse niet en hondje isse niet.... :'(
nou dan breekt je hart!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 juli 2011 @ 23:59:47 #11
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98934474
ach vicky .. wat verdrietig .. is het nog wel goed gekomen?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_98940574
ja gelukkig wel. ze heeft heerlijk gespeeld bij oma.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_98941106
Ow Vicky -O-

Hier even een peuter waar ik wat tips bij nodig heb.
Hij wil áándacht. 95% van zijn wakkere tijd. In die 5% van de tijd speelt hij zelf, maar het liefst óf dichtbij me óf met luid commentaar waar ik op moet reageren. Hij herhaalt rustig 20 keer hetzelfde tot ik reageer.
Samen lezen vindt hij geweldig, buiten spelen ook (het regent }:| En dan wil ik wel naar buiten, maar de kinderen allebei niet haha)
Verder schreeuwt hij springt hij terwijl hij keihard *spingsping* schreeuwtt. Echt schreeuwen.

Als Florian valt en huilt en ik troost hem gaat hij nephuilen. :X

Hij schreeuwt zomaar keihard WAWAWAWAWA in het niets, zo'n 50 keer per dag.
En als niks werkt om mijn aandacht mee te trekken gaat hij Florian slaan of duwen of al zijn speelgoed onder luid geWAWAWA door de kamer gooien.

Ok hij krijgt aandacht, we doen dingen samen, we doen dingen met z'n allen, ik ga bijna altijd iets samen met Leander doen in de tijd dat Florian slaapt. Maakt allemaal geen donder uit.

Wat heeft géén effect:
- Nóg meer positieve aandacht dan normaal
- Mee gaan doen (averechts, haha)
- Vragen of het zachter kan
- Uitleggen waarom het vervelend is voor de anderen
- Op de gang zetten
- Zeggen dat hij ergens anders mag gillen, schreeuwen en doen (mama, ik wil in de kamer gillen, Florian slaan en met spullen gooien. Ja, maar dat mag nou net NIET, *brul*

Wat heeft wel effect:
- TV aanzetten maargoed, dat wil ik eigenlijk alleen onder het koken hebben en overdag nog ergens één BdB aflevering oid..
- De deur uitgaan (vaak)
- Samen lezen/puzzelen/duplo-en maar op het moment dat ik stop begint het net zo hard weer.

Zou het vanzelf over gaan? Of moet ik er echt nog iets anders aan doen?
Op zich trek ik het zelf wel (het enige waar ik écht niet tegen kan is gillen vlakbij mijn oor, maar dat doet hij bijna nooit en Florian pijn doen en dat gaat ook steeds beter...) alleen het is wel vrij vermoeiend en vervelend...
pi_98941538
ik sluit me aan bij free. die tips wil ik ook ;(

ze wil he-le-maal niks alleen doen. elke 30 seconden is er ietsietsiets. en ik word idd zo onderhand scheitziek van dat fake huilen. vooral 's avonds als ze in bed ligt. en als ik dan ga kijken tref je een blij lachend kind aan die helemaal in der nopjes is omdat het gelukt is :X }:|
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_98941682
Opstaan en de kamer uitlopen. Niks zeggen, gewoon weggaan. Het is aandacht vragen, of bevestiging...zoiets.
Geef een klein complimentje als hij lief aan het spelen is en laat hem dan ook lekker alleen spelen. Geef duidelijk aan wanneer het tijd is om samen te spelen (met moeder of vader erbij) en geef ook duidelijk aan wanneer dat weer afgelopen is. Met behulp van een zandloper bijvoorbeeld.
Dat zijn de tips die heel erg hebben geholpen bij kind 2 hier, die heeeeel veel aandacht vroeg.
pi_98941726
Dank je voor het meedenken!!
Ik heb echter wel een maar helaas. Ik kan niet elke minuut (ja, echt) gewoon weglopen. ik heb nog een kind en die wordt dan gemolesteerd....
  zaterdag 2 juli 2011 @ 10:12:38 #17
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_98941756
F. oppakken en mee de kamer uitlopen?

Heb hier momenteel een uberlieve peuter. Ze wordt bijna drie en kan heel veel zelf sinds een maandje en dat geeft een hoop duidelijkheid en veel minder ge-emmer zeg maar.
pi_98941770
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 10:10 schreef freecell het volgende:
Dank je voor het meedenken!!
Ik heb echter wel een maar helaas. Ik kan niet elke minuut (ja, echt) gewoon weglopen. ik heb nog een kind en die wordt dan gemolesteerd....
Dan liep ik terug, pakte de boosdoener bij het handje en zette die op de gang en liep dan zelf door de keuken in.
Na een paar dagen was de lol er wel van af.
pi_98941975
Wij zwaaien uit hier :W

Vanaf vandaag een echte kleuter!

Van 3690gr en 52cm, naar 12,8kg en 92cm.
Van helder de wereld in kijkend babietje naar een kleuter die de hele dag door kletst over ALLES, en die de hele wereld wil begrijpen.

:W
pi_98941998
gefeliciteerd p_iglet
*O*
  zaterdag 2 juli 2011 @ 10:34:38 #21
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_98942035
Bij nephuilen vraag ik altijd of ze auw heeft. Als ze dan nee zegt, zeg ik dat ze dan ook niet hoeft te huilen, en dat ik ook gewoon luister als ze iets aan me vraagt. Als ze wel zegt dat ze auw heeft, voeren we een heel toneelstuk op met pleisters en verband "ik weet niet of het groot genoeg is hoor,misschien moet ik een verband pakken", en dan de dokter of de ambulance bellen met haar speelgoedtelefoon en dan is ze allang weer vergeten waarom ze aan het dreinen was :).
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_98942169
Gefeliciteerd P_iglet!
die regenfoto :D

En freecell, wat vervelend, kan me helemaal voorstellen hoe gek dat je daar op een gegeven moment van wordt!
Heb helaas geen tips voor je.
Hier hebben we wel eens een korte periode gehad dat het ook zo ging. maar als je maar 1 kind hebt is dat iets makkelijker op te lossen denk ik. Veel samen doen. En met koken of als je echt even pauze wilt zet ik haar heel makkelijk voor de tv. Het is niet de bedoeling dst ze de hele dag tv kijkt, maar er zijn altijd fases waardoor sommige dingen iets soepeler worden opgepakt ;)
pi_98942275
Het zijn hier ook altijd periodes :Y
Dan gaat alles weer een tijdje appeltje-eitje en heb ik de leukste peuter ter wereld. Een week later is het nog steeds de leukste peuter ter wereld, maar dan de variant die voor uitdaging zorgt ;)
pi_98942385
Ow mischien wel een kleine tip...was het zelf alweer vergeten :) Maar ik heb hier een doos met spulletjes die ze in de afgelopen 3 jaar heeft gekregen waar ik haar nog te klein voor vond op dat moment (kinderschaartje, slijper, springtouw, enz enz) En als ik haar echt wil afleiden mag ze daar een dingetje uit hebben. En dan zeg ik tegen dr "Je bent nu zo groot al dat ik denk dat jij hier nu heel goed zelf mee kan spelen blablablaverhaal en mama gaat nu even dit en dat doen, dus doe je wel voorzichtig!

*) kind helemaal trots, jij rust ;) ...hopelijk :D
  zaterdag 2 juli 2011 @ 13:18:22 #25
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_98945845
Freecell, er zijn al een hoop tips gegeven en ik denk ook zeker dat er bruikbare tussen zitten. Je schrijft dat positieve aandacht niet zo werkt. Ik merk zelf dat het best lastig is om aandacht te geven juist op de momenten dat ze heerlijk zelf aan het spelen zijn, maar het werkt wel, echt waar. En proberen om het gedrag dat je niet wilt zien zoveel mogelijk te negeren, weglopen is imo een hele goeie.... Succes :* en hopelijk heb je snel weer je lieve, gezellige peuter terug! :*
  zaterdag 2 juli 2011 @ 13:18:51 #26
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_98945855
Piglet, gefeliciteerd! *O*
pi_98946771
Mikoxx: dat kan ik juist wel :) Als hij lekker zit te spelen vind ik hem zo leuk dat het niet moeilijk is om even mee te doen of even langs hem te lopen voor een aai ;)
  zaterdag 2 juli 2011 @ 13:47:50 #28
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_98946828
Free, ok, dat schreef je ook wel idd. Mss kan je die momentjes nog uitbreiden oid? Ik noem ook maar wat hoor, probeer mee te denken. :*
pi_98947064
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 13:47 schreef mikoxx het volgende:
Free, ok, dat schreef je ook wel idd. Mss kan je die momentjes nog uitbreiden oid? Ik noem ook maar wat hoor, probeer mee te denken. :*
Ik zal kijken inderdaad :)
Meedenken word gewaardeerd ;)
  zaterdag 2 juli 2011 @ 15:54:24 #30
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_98950782
Annicka liet ons gisteren trouwens weer eens verbaasd staan. We waren even met haar bezig en zeiden tegen haar: papa doet je luier even goed (was scheef gaan zitten) en mama doet je shirt even goed (mouw zat ook niet helemaal goed). Ging ze ineens zingen: 'Teamwerk!' Dat is een liedje dat ze kent van Nick jr. Echt geweldig, we waren stomverbaasd dat ze die link legde. :D
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_98951837
Pepijn, gefeliciteerd met je verjaardag *O*

GWS, leuk he, als ze opeens zoiets bedenken.

Free, weinig nieuwe tips hier. Hoeveel speelgoed heb je in de kamer staan? Chris kon soms met veel speelgoed niks, terwijl hij met 3 dingetjes zich lang vermaakte. Alsof hij dan tijdens het spelen steeds weer gestoord werd door nieuw speelgoed.

quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:42 schreef Diaan73 het volgende:
Chris slaapt even lekker door zijn koorts heen zo!
Naja, hij sliep niet echt vast, zoals normaal. En wees naar zijn voorhoofd, dat hij pijn had. Dus om half 11 wat paracetamol erin (39,5 getempt). En om 4.15 was er een blij jochie dat naar de wc moest. En gelukkig daarna weer lekker is gaan slapen. Ook weer voorbij..

We hebben het vermoeden dat hij tijdens het avondeten is flauwgevallen. ipv in slaap. Het ging ook iets te snel van wakker naar echt weg. En later zei hij "mama, alle kleurtjes waren weg, alleen nog wit".. Schijnt ook een bijwerking te zijn. :X
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 2 juli 2011 @ 20:15:52 #32
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98959781
Gefeliciteerd Pepijn *O*

sterkte Freecell :* ik herken het wel. Als hij hier om niets begint te krijsen, kijk ik 'm rustig aan of juist soicijns naar m'n bord en vraag of het nog wat harder kan omdat de buren hem niet kunnen verstaan. Meteen stil ...

Ik heb hier een oververmoeide peuter in bed liggen. Die was in Blijdorp al helemaal op ...
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

zaterdag 2 juli 2011 @ 20:22:36 #33
114177 Diaan73
pi_98959960
Pepijn, van harte gefeliciteerd *O*

DF wat eng dat hij flauw is gevallen... had ik nog nooit eerder gehoord. Hoe gaat het vandaag met hem?
Make love, not war ☮
pi_98961538
DJMO, zo'n dag ik ook best vermoeiend!

Diaan, Ik had toevallig in het RIVM foldertje gelezen dat dat kan als ze wat ouder zijn. Vandaag is er niks meer aan de hand. Vanochtend rustig wakker, direct vrolijk. Normaal gegeten de hele dag. Geluncht in het GJ van heekpark (leuke plek, wattez), daarna langs een vriend koffiedrinken, thuis langs de speeltuin, en de hele tijd vrolijk. Wel iets moe, want een brakke nacht, maar heel wat anders dan gisteren. Kort maar krachtige reactie..
pi_98994138
Wat bij ons hielp met de gillende dramakwiens, was zachtjes gaan praten. Ze willen je dan toch liever wel verstaan, moeten dan stoppen met gillen. Samen een geheimpje maken. Bv iets moois maken voor oma/ papa of kleinere broertje. Met alle kinderen werkt een gezamenlijke vijand enof een geheim. Oja en wedstrijdjes, kan ook een wedstrijdje liefspelen zijn. :Y

Ook gaf ik ze tot een jaar of 10 alleen wat lekkers als ze lief speelden. Nooit als troostvoer of wat dan ook. Laatst zeiden ze dat nog, dat ze dat doorhadden en soms deden alsof ze lief speelden. :D
pi_98999017
ik heb hier ontdekt dat peuterministeck briljant is.
ze kan er werkelijk 2 uur achter elkaar !!!!!!!!!!! mee spelen!
O+
pi_99011504
peuterministeck, klinkt leuk :)

Wij hadden gister een dag waar er hopelijk maar 1 van was en geen fase :P
Veel gehuil/ gezeur en boos doen. Ze ging zelfs totaal over de zeik toen ik dr in bad wou doen, iets wat ze normaal leuk vindt :D

DF, flauwgevallen , wat eng zeg. Wel fijn dat het de dag erna gewoon weer goed ging.
pi_99012377
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 21:46 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb hier ontdekt dat peuterministeck briljant is.
ze kan er werkelijk 2 uur achter elkaar !!!!!!!!!!! mee spelen!
O+
Is dat met van die gekleurde grotere ronde pinnetjes? Dat had ik vroeger ook!

Mijn kind komt teveel bij zijn opa en oma }:| Hij kan zelf een LP (ja ja een LP) opzetten :o Mijn ouders hebben heel veel LP's liggen en kunnen die ook nog daadwerkelijk afspelen. Iedere keer als Seb er is dan zegt hij 'opa plaat opzetten' Maar nu kan hij dat dus al gewoon zelf :o En hij wil altijd een LP van de Sunstreams. Die hebben prachtige Nederlandstalige muziek :X Wat te denken van: 'Marie, ik ben zo blij dat ik je zie' of de hit 'Maar eens gaat hij terug naar Turkije'.

Zaten we aan tafel, zegt Seb opeens: 'Marie,Marie ik ben zo blij dat ik je zie!' _O-
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_99012489
juhp dat estrys!
  maandag 4 juli 2011 @ 09:44:46 #40
114177 Diaan73
pi_99012591
Lennon heeft dat ook. Een koffer met pinnetjes. Erg leuk en handig!! Deze is het:

Die Seb _O-

DF Wattez is idd leuk, ben er zelf nog nooit geweest, maar mn broer + schoonzus wonen er heel dichtbij en zijn daar best vaak. Fijn dat het weer goed gaat met Chris!
Make love, not war ☮
pi_99029954
Schlager Seb, geweldig!

Dat Ministeck is idd erg leuk, KD!

Pfft, schrok je niet vreselijk DF? Eng idee, dat flauwvallen.
pi_99035092
Die ministeck (naja, een b-merk variant) was hier ook even hip. Maar Chris zit toch niet zo lang aan tafel met dat soort spul. Dus na even veel gebruik nu toch minder vaak uit de kast.

Dat flauwvallen wist ik op het moment zelf nog niet zeker. Alleen een poosje later toen Chris zei dat hij geen kleuren zag, maar alleen wit, wist ik wel genoeg. Op dat moment gewoon Chris snel bekeken (ademde normaal), en op schoot genomen. Toen was hij ook alweer bij.
Maar het is een "normale" bijwerking van de prikken bij oudere kindjes.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 juli 2011 @ 20:51:16 #43
147316 crew  DJMO
#trut
pi_99036715
ik ging even kijken of ik een leuke aanbieding zag voor dat ministeck, wel een gevonden voor 1,99 inclusief btw. maar de verzendkosten zijn drie keer zo hoog :( (5,90). Beetje zonde om het dan te bestellen imo. Wel jammer, had denk ik ook wel goed geweest voor Jan ..

pi_99037142
DJMO, die ministeck hebben ze gewoon bij de Bart Smit e.d. Geen 1,99, maar volgens mij nog geen 7,-.
pi_99037237
kringloop 0.50 ct
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 juli 2011 @ 21:10:17 #46
147316 crew  DJMO
#trut
pi_99037778
dan ben ik vier euro aan reiskosten kwijt KD ;) maar kijk wel even bij intertoys morgen dan :Y

pi_99040292
bol.com heeft het ook DJMO. Wellicht dat je een bon hebt?
  maandag 4 juli 2011 @ 21:55:39 #48
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99040614
Ik had het vroeger zelf ook, vond het altijd erg leuk om mee te spelen. O+

Maarten gaat echt na een paar dagen oefenen al heel hard op zijn loopfiets, en ook hard van bruggetjes af enzo... echt een hit!

Gisteren was ik alleen met Maarten en we waren naar boven om te gaan douchen. Ik zijn kleren even klaarleggen, Maarten de badkamer in... Doet ie de deur op slot :D En niet meer open krijgen (hij heeft het even geprobeerd) en toen ik uiteindelijk met een schroevendraaier het slot open had gedraait, had Maarten dus mijn lipgloss gevonden en in zijn haren gesmeerd :') Gelukkig dat we nog gingen douchen, maar zelfs na drie keer wassen voelt zijn haar nog wat stugjes }:| Gelukkig zie je d'r niks van...
18-11-2008 Maarten Alexander
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 4 juli 2011 @ 22:27:52 #49
147316 crew  DJMO
#trut
pi_99042529
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 21:50 schreef _Ingrid_ het volgende:
bol.com heeft het ook DJMO. Wellicht dat je een bon hebt?
nog 2 enquete's, dan heb ik weer een bon van vijf euro :Y ;)

Marie :o :D _O-

maandag 4 juli 2011 @ 22:34:37 #50
12913 GreatWhiteSilence
pi_99042911
Annicka had vanmiddag ook het slot van de wc dicht gedraaid. Ik schrok en wilde al op zoek naar een munt of schroevendraaier, maar gelukkig had ze de deur ook weer zo open.

Zindelijkheid leek ineens wel op te schieten vandaag: maar twee ongelukjes en de luier die ze droeg toen we even een boodschap deden was droog. De rest van de dag was zonder luier. :)
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  maandag 4 juli 2011 @ 22:48:00 #51
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_99043648
Ook Marlien is een stapje dichterbij zindelijkheid: ze heeft vandaag op het potje geplast en ze vond het leuk! Eerder wilde ze wel op het potje of op de wc zitten, maar raakte in paniek als ze daadwerkelijk wat aan voelde komen en ging dan snel staan en om de luier vragen. Ik was dus helemaal verrast dat ze het nu leuk vond dat ze aan het plassen was! Nu maar vaker zonder luier laten rondlopen :).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 5 juli 2011 @ 00:01:10 #52
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_99047752
Beppie poept op de wc! *O*
Ik had met haar afgesproken dat we het morgen zouden gaan proberen, en dat vond ze zelf wel een goed plan..tot ze me vanmiddag naar de wc riep waar ze zelf (dacht ik) was gaan plassen.
Madam vond het een goed idee om al meteen te beginnen met oefenen, met goed resultaat :D
Ik ben supertrots! 8-)
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 00:12:49 #53
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_99048273
Wat goed! Dat is dan toch nog snel gegaan, of niet?
pi_99053259
Per ongeluk verkeerde topic aangeklikt maar heb laatst voor tijn grote ministeck bij action gehaald voor 2.79 ofzo
  dinsdag 5 juli 2011 @ 07:55:49 #55
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99053455
Al die vorderingen met de zinderlijkheid *O*
Wij Maarten gaat vrijdag weer een poging wagen zonder luier!
pi_99053660
Beppie *O*

Dana is gister voor het eerst in de douche geweest *)
Ze is doodsbang voor de douchekop, dus we deden haar altijd in bad en dan drama met haren wassen. Maar ik vondt het wel goed geweest, veel handiger als je dr soms ook gewoon onder de douche kunt gooien een tijdbesparings oogpunt ;)

Ze heeft de eerste helft staan krijsen en toen ik zei dat ze moets stoppen met huilen omdat ze nu wel groot genoeg was om te douchen en dat ik heel trots op dr was was het ineens goed :')

Kijken hoe het volgende keer gaat
pi_99054699
Goed van de zindelijke kindjes!!

Bla, fijn dat het beter gaat met douchen. Hier is dat ook zo'n drama geweest. Maar met de tijd en oefening wordt het wel weer beter.
pi_99064821
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 00:12 schreef Grijs het volgende:
Wat goed! Dat is dan toch nog snel gegaan, of niet?
Ja dit is helemaal vanzelf gegaan, superknap vind ik :-)
On zeh laptop
pi_99065387
Whoehoe Beppie! Knappe poeperd! *O*

En fijn Bla, wat scheelt dat he! *O*
pi_99065515
Bep!

ff een vraagje, wanneer halen jullie de middagslaapjes eraf?
ik heb t idee dat Elin teveel slaapt overdag.. want 's avonds wil ze niet maffen tot een uur of 21:00/21:30 maar dan is ze wel om 7:00 wakker
pi_99065663
Hier is het middagslaapje er een maand of 2/3 voor t grootste deel afgegaan (ze is nu net 3). Op het kdv slaapt ze meestal niet meer en thuis alleen als ik zie dat ze moe is.

En weer goedgekeurd op het CB. Ogentest ging prima. blokkenspelletjes gingen ook goed en qua lengte en gewcht netjes gemiddeld.
Kreeg nog een complimentje over hoe ik mijn verlegen dame overhaalde om toch mee te werken aan de ogentest...dus ik ook weer blij ;)
pi_99065865
@KD: Bij ons is het middagslaapje er sinds drie weken af. Als hij 's middags sliep viel hij net als Elin pas weer om 21.00/21.30 weer in slaap. Over het algemeen gaat het goed. Af en toe is hij 's middags afgeserveerd, dan leggen we hem op bed en nemen voor lief dat hij dan 's avonds later slaapt. Ik ga er een beetje vanuit dat het een overgang periode is.

@BLA: En nog goedgekeurd ook!
pi_99066139
nouja soms slaan we m over (zoals nu, maar dan flikkert ze om 5 of 6 uur in slaap :')
  dinsdag 5 juli 2011 @ 14:58:37 #64
12913 GreatWhiteSilence
pi_99066344
Klinkt bekend, maar ik kan er weinig tegen doen: ze wordt zo chagrijnig dat ik haar gráág op bed wil zien... :P
pi_99066395
hier hetzelfde probleem kleurdoos. ze trekt het niet zonder slaapje, maar slaat dan 's avonds aan het keten. wij hebben gewoon maar aanvaard dat het voorlopig zo is. als ze dus 's avonds nog een uurtje of 2 in bed bezig is, negeer ik dat. wel heb ik het stricte beleid dat ze dan zich zelf maar bezig moet houden.

na de vakantie gaat ze naar een andere groep op de psz, en dat is dan met een middag erbij. ik vermoed dat het 'probleem' zich dan vanzelf oplost.
pi_99066663
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:40 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier is het middagslaapje er een maand of 2/3 voor t grootste deel afgegaan (ze is nu net 3). Op het kdv slaapt ze meestal niet meer en thuis alleen als ik zie dat ze moe is.

En weer goedgekeurd op het CB. Ogentest ging prima. blokkenspelletjes gingen ook goed en qua lengte en gewcht netjes gemiddeld.
Kreeg nog een complimentje over hoe ik mijn verlegen dame overhaalde om toch mee te werken aan de ogentest...dus ik ook weer blij ;)
Hopelijk wel op de CB manier he!

Kom maar, doe maar mee, dan krijg je als we thuis zijn een ijsje, zak snoep en een koekje O+
o en een stickerboek
pi_99066685
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:59 schreef simmu het volgende:
hier hetzelfde probleem kleurdoos. ze trekt het niet zonder slaapje, maar slaat dan 's avonds aan het keten. wij hebben gewoon maar aanvaard dat het voorlopig zo is. als ze dus 's avonds nog een uurtje of 2 in bed bezig is, negeer ik dat. wel heb ik het stricte beleid dat ze dan zich zelf maar bezig moet houden.

na de vakantie gaat ze naar een andere groep op de psz, en dat is dan met een middag erbij. ik vermoed dat het 'probleem' zich dan vanzelf oplost.
Nouja, van mij mag ze laat naar bed, mits ze laat wakker wordt
:( rotkind :P
pi_99067085
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:05 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Hopelijk wel op de CB manier he!

Kom maar, doe maar mee, dan krijg je als we thuis zijn een ijsje, zak snoep en een koekje O+
o en een stickerboek
:Y natuurlijk, dat is toch de enige juiste manier of niet *)
pi_99067350
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:40 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

huuu, lees ik hier zomaar overheen :@
fijn dat alles goed is!
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:20:13 #70
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_99069675
Ik kwam me hier netjes melden, maar ik zie dat jorja al in de op staat!!!!
Wat lief.... Zeg het maar al meteen, ik heb helaas amper tijd om hier te posten, maar lees wel veel mee.
Jorja moet volgende week naar het cb en ik weet nu al dat ze gaan zeuren over haar praten. Maar ze is gewoon een dametje die pas iets doet als ze het kan. De woorden die ze nu zegt snapt ook iedereen maar heel veel zijn het er nog niet... Wacht maar eens vol spanning af.

Maar goed, hallo dus!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:40:50 #71
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_99070518
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:53 schreef Kleurdoos het volgende:
nouja soms slaan we m over (zoals nu, maar dan flikkert ze om 5 of 6 uur in slaap :')
Soms is dat ook een kwestie van wennen. Je zou het een paar dagen kunnen uitproberen, je merkt snel genoeg of ze er aan went of juist niet.
Marlien slaapt vrijwel dagelijks 's middags, maar haar zus sliep op die leeftijd al lang niet meer overdag. 't Ene kind heeft nu eenmaal meer slaap nodig dan het andere.
pi_99070619
en hoppa, ze valt net in slaap!

misschien met een uurtje wakker maken en r niet meer 1.5 - 2 uur door laten maffen..
pi_99070639
en hallo Jeetjejom!
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:33:08 #74
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99073215
Hai Jeetjejom :)

Wij hebben een beetje hetzelfde hier, overdag wel 2 uur slapen maar pas rond half 9 in slaap vallen 's avonds. Nu zijn het nog kdv dagen maar vanaf vrijdag wil ik hem max 1 á 1 1/2 uur laten slapen en dan kijken of hij 's avonds sneller slaapt. Zonder slaapje redt Maarten het ook nog niet...
pi_99074440
KD, Chris heeft het tot 3,5 volgehouden. Hij ging dan 's avond rond 20.30-21.00 naar bed, en ging nog wat "lezen", babbelen, spelen, of toch snel slapen. 's ochtends was het dan meestal tussen 7-7.30 feest. Overdag sliep hij dan vaak wel 2,5-3 uur.
We hebben geprobeerd de slaapjes in te korten -> chagie ventje die geen avondeten meer blieft
We hebben geprobeerd de slaapjes weg te laten -> zeer chagie ventje die geen avondeten meer blieft.
Voor een dagje geen ramp, maar voor langer niet fijn. Uiteindelijk dus opgegeven, laat maar gaan, we hadden er 's avonds geen last van verder. Hij ging wel rustig naar bed. En met 3,4 begon hij op de KDV de slaapjes over te slaan. In een maand was hij er thuis ook helemaal af, op eigen initiatief (normaal werd hij voor 2 uur wel moe, nu gewoon niet) Nu slaapt hij van 19.30-20.00 tot 7-7.30
pi_99074924
Sten slaapt sinds hij 2 jaar niet meer 's middags. Een paar maanden daarvoor sliep hij 's middags soms en werd dan zo chagerijnig wakker, daar werd niemand vrolijk van. Nu slaapt hij ongeveer van 19.00 tot 6.30.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_99099981
Welkom Jeetjejom :)
  woensdag 6 juli 2011 @ 09:24:05 #78
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99100863
Sorry dat ik kom binnenvallen, ben ook helemaal niet bijgelezen.

We zijn eindelijk na 3/4 jaar erachter waarom Bram niet in zijn eigen bed op zijn kamertje wil slapen. Hij valt bij ons op bed in slaap (want het niet willen begint al bij het naar bed brengen) en dan leggen we hem over als hij slaapt. Vaak komt hij dan halverwege de nacht in paniek naar ons toe. Een hele enkele keer slaapt hij wel door.
Gisteravond was hij al weer om 0.00 uur naar ons toegekomen. Toen hij weer goed sliep (na een kwartiertje ofzo) heb ik hem weer teruggelegd. Blijkbaar sliep hij nog niet vast, want hij werd een beetje wakker en raakte weer in paniek. Ik dacht bij mezelf, ik blijf er wel even bijzitten tot hij weer slaapt. Ik heb hem toen ook gevraagd waarom hij niet in zijn eigen bedje wil slapen en wat hij dan ziet. Hij werd rustig, haalde diep adem en er kwam een heel verhaal uit, waarvan ik de helft helaas niet begreep. Wat ik wel opving was de herhaling 'kindjes eten'. Ik vroeg aan Bram of er iets/iemand op zijn kamer was die zei dat het kindjes ging eten. Hij knikte, keek naar de hoek naast de deur en begon te wijzen. Volgens hem zou het daar zitten. Ik vraag aan hem of het er nu is en hij kijkt me met grote ogen aan, paniek en heftig ja knikken.
Natuurlijk krijg ik dan ook de bibbers en heb hem maar weer snel meegenomen naar ons bed.
Maar wat moet ik hier nu mee? Hoe krijg ik die jongen toch in zijn eigen bed terug?

pfff het is een heel verhaal geworden...
pi_99101056
Hm, Dana kan ook zo'n dingen vertellen als ze half in slaap is/ wakker is geschrokken. Ik ga er dan altijd vanuit dat ze gdroomt heeft en nog niet helemaal wakker is. Ik heb dat zelf ook, ik droom heel veel en als ik net wakker ben dan lijkt het nog allemaal heel echt.

Wat ik in dit soort gevallen doe is praten met dr. vragen stellen wat de kindjes precies doen..als Bram zegt eten dan vraag eens wat ze eten. En of het leuke kindjes zijn, of ze aan een tafeltje zitten , of ze ook speelgoed hebben enz enz. En dan tegen hem zeggen dat als hij niet kan slapen door de kindjes hij gewoon kan zeggen dat hij wilt slapen en vragen of de kindjes wat zachter kunnen doen...of dat ze boven niet mogen eten, alleen beneden. Naja, je snapt het idee ;)

Het wordt natuurlijk voor Bram een gewoonte he...en die paniek kan ook heel goed komen van het feit dat hij bij jullie in slaap valt en wakker wordt in zijneigen bedje, dat verwachtte hij niet, schrikt en rent naar jullie kamer.

Ik zou om te beginnen licht aanlaten in zijn kamertje. Dana vindt het vaak minder eng als er licht aan is :)

succes ermee in elk geval
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:32:35 #80
12913 GreatWhiteSilence
pi_99108518
Ga eens in het donker in zijn bedje liggen, en kijk dan naar die hoek. Misschien zie je wel rare schaduwen oid, die door voorwerpen veroorzaakt worden?

Het lijkt me niet dat hij ervan schrikt dat hij op een andere plek wakker wordt dan waar hij in slaap is gevallen, dat zou hij inmiddels toch wel gewend moeten zijn? :?
  woensdag 6 juli 2011 @ 14:05:38 #81
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_99109819
Sugar, wordt hij ook iedere avond/nacht rond dezelfde tijd wakker? Hier is mij verteld dat kindjes ook vaak (angstig) wakker worden als de lichte slaap overgaat in diepe(re) slaap. Meestal zo tussen 23 en 24u.... En dat schijnt wel een gewoonte te kunnen worden..... Misschien helpt het als je met hem zijn kamertje 'inspecteert' voordat hij gaat slapen? Zodat hij kan zien dat er echt niets 'engs' is op zijn kamer? En misschien dan 's nachts als hij wakker wordt helpen herinneren dat jullie samen hebben gekeken voor hij ging slapen en hij dus nu rustig verder kan slapen. In principe heeft hij natuurlijk geen reden om wakker te worden, alleen is hij nog te jong om dat meteen te begrijpen.

sterkte! Slaapproblemen nekken je, tenminste, zo heb ik t zelf ervaren....

Bij ons heeft het weglaten van de speen trouwens wer-ke-lijk wonderen verricht.. Weet niet of hij een speentje heeft hoor, maar misschien is dat een idee?
  woensdag 6 juli 2011 @ 14:10:50 #82
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_99110023
En ik heb zelf nog een vraag: wanneer gingen jullie kindjes met een kussen slapen? Zijn daar richtlijnen voor?
pi_99110731
Dana kreeg 2 dagen voor ze 2 werd een peuterbedje met kussen.
Ik heb wel nog een hele tijd het kussen weggehaald voor wij zelf naar bed gingen omdat ik het toch een beetje eng vondt. Maar volgens mij slaapt ze nu al een dik half jaar gewoonde hele nacht met kussen
  woensdag 6 juli 2011 @ 14:30:15 #84
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_99110770
Dank je Bla, en waar heb je t kussen gehaald als ik vragen mag? Want ik neem aan dat het een beetje een dun kussen moet zijn...?
pi_99110904
selene ging met 1 jaar en 9 mnd oid naar een peuterbedje. toen heeft ze een paar maanden lang haar knuffelbeer als kussen ge/misbruikt en heb ik maar bij de hema een kinderkussen gekocht
pi_99111023
ik heb een klein kussen van de ikea. Maar je hebt ook speciale peuterkussens als ik me niet vergis
pi_99111080
Sten heeft van de week een kussen van Prenatal gekregen. Hij zei zelf op een avond dat ie een kussen wilde. Toen eerst maar het kussen van z'n papa gegeven (hele dunne van de Ikea).
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_99113715
Ik heb een dun kussen van de hema. Peutervariant. Die zijn we gaan gebruiken net na zijn 2e verjaardag. Hij lag ook graag op ons bed, op de kussens. Of op een knuffel.

Wat vervelend voor Bram (en papa en mama). Kun je er niet bij gaan liggen, en een klein (zak)lampje aan. Zo samen de kamer inspecteren. Er zijn ook ouders die aan de gang gaan met spokenspray (plantenspuit met water).
Of misschien zelf de controle geven over een lampje, dat hij die kan gebruiken bij paniek?
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:41:16 #89
12913 GreatWhiteSilence
pi_99113757
Hier hebben we een normaal kussen van de hema, maar ze ligt er niet op, ze buitelt het hele bed door. Behalve daar waar het kussen ligt. :P

Vanmorgen was haar luier droog. :D Zou wat zijn als ze ook al nachtzindelijk is! :o Het was me al eens eerder opgevallen dat ze soms een droge luier had, maar die overleefde het drinken 's ochtends niet. Misschien valt dat kwartje nu ook nu ze overdag droog moet blijven? Ze krijgt namelijk gewoon geen luier meer op, en dat is kennelijk de truc hier... :P
  woensdag 6 juli 2011 @ 16:20:13 #90
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99115409
Bedankt voor het meedenken meiden, maar het is zeker niet de schrik omdat hij niet meer in ons bed ligt. Er zijn nl ook nachten dat hij wel bij ons komt, maar niet in paniek. Hij kruipt er dan tussenin en slaapt weer verder. Vaak merken we het dan pas 's ochtends.

Mikoxx, speentje heeft hij al niet meer sinds hij 9 maanden is. Dus dat kan het ook niet zijn. Wel merkte ik dat zijn knuffelolifant troost geeft. Ik heb gezegd (meegaand in zijn fantasie) dat deze alle enge dingen wegblaast. Vanavond bij het naar bed brengen ga ik een nieuw ritueeltje inbrengen. We jagen eerst alle enge dingen weg dmv de olifant en eventueel bellenblaaspistool. Dan ga ik proberen hem in zijn eigen bed te leggen, verhaaltje lezen etc. Lukt dat niet dan mag hij in ons bed inslapen, maar ik leg hem wel weer over. Ook laat ik het grote licht op zijn kamer aan, er zit een dimmer op en kan dus minder fel.

GWS, Bram heeft al heel lang 's nachts droge luiers, maar overdag is hij nog lang niet zindelijk
pi_99115679
Sugarsnap: wij hebben gisteren alle beren weggejaagd in het huis. Wapperen met de armen,
slaan met pannendeksels, buitendeur open, van boven naar beneden alle 'beren' het huis uit gewerkt. "Dag beren, wij willen jullie niet in huis hebben, ga maar terug naar berenland." Onder de bedden gekeken, alle kastdeuren open gehad en ze overal weggejaagd.
Moet wel zeggen dat Mels pas sinds maandag bang voor beren in huis is, verhaaltje op het kdv had wat meer impact dan verwacht.

Ik hoop dat Bram vannacht lekker kan slapen, zal voor jullie duimen.
pi_99115821
selene had eventjes iets tegen monsters, toen zijn we op de toer: "maar monsters kunnen ook lief zijn hoor!" gegaan, inclusief terloops haar 'mijn kleine lieve monstertje' noemen en dan gekietel. dat werkte heel goed :Y toen ging ze over op doekje kwijtmaken :')
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:00:37 #93
12913 GreatWhiteSilence
pi_99121162
Sugarsnap: hier was het dus waarschijnlijk gemakzucht. Ze geeft nu namelijk ineens zelf aan dat ze naar de wc moet. Of het moet zo zijn dat het kwartje ineens viel nadat ze drie maal in een plas urine stond. :P
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:08:50 #94
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99129786
Het wonder is geschied! Voor het eerst in zeker een half jaar is Bram in zijn eigen bed in slaap gevallen. We hebben alle monsters weggejaagd met de olifant en de bellenblaaspistool en het licht aangelaten. Natuurlijk heb ik ons normale ritueel ook uitgevoerd (verhaaltje lezen, dag doornemen en bij blijven tot hij slaapt) Ik ben benieuwd hoe lang hij het nu uithoudt in zijn eigen bedje. Het licht op zijn kamer blijft gewoon aan vannacht.
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:21:55 #95
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99130573
Goed zo Bram! Kleine stapjes dan gaat het vast lukken!

Hier hebben we een tijd anti-monster spray gehad (plantenspuit met water) en een briefje op de deur met 'verboden voor monsters' :')
pi_99130897
Ik moet momenteel ook elke avond van alles de kamer uit bonjouren, gisteren krokodillen, vandaag een grote en een kleine giraffe O+ en elke avond ook Zwieber van Dora. Daarna gaat ze trouwens wel slapen ;)
pi_99131553
elin is alleen bang voor vliegen en finnen (langpootmuggen)

verder geen monsters enzo :P

ze vertelde me thuis wel dat Dewi haar steeds wilde doelen (duwen)
en dat ze dewi nu stout vindt en dat thomas haar vriendje is O+
pi_99131710
trouwens, hebben die van jullie ook moeite met de SPklank?

spinnen-finnen
springen-fingen
spelen-felen
etc
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:45:46 #99
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99132065
Bram heeft daar ook moeite mee. Hij vergeet consequent de s.

springen => pringen
spelen => pelen
etc
pi_99133009
Wat goed van Bram zeg. Fijn om je kind z te kunnen helpen zijn angsten te overwinnen.
Ik ben benieuwd wanneer we dat soort taferelen gaan krijgen.

We wonen vrij klein en in 1 ruimte en tussen het slaap en leefgedeelte hebben we een gordijn hangen. Erg jaren 50. O+
Maar goed, sinds een aantal nachten hebben we ook een paar spijlen uit Ko zijn ledikant gehaald, zodat hij er zelf in en uit kan.
Dat deed hij nog niet echt tot vanavond:

En daarna:

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij gewend is of wij gek worden. :D
Uiteindelijk is hij lekker gaan slapen gelukkig.

Ik vroeg me af of jullie kindjes ook weleens zichzelf slaan als ze boos zijn. Ik vind dat zo naar om te zien.
Ko petst zichzelf dan op zijn hoofd.
Hij raakt zichzelf niet heel hard, maar het aanzicht is gewoon naar. :{
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_99133292
Mijn dochter was echt heel erg bang van langpootmuggen, om gek van te worden want waar wij wonen zitten er gewoon erg veel.
Nu hebben we haar verteld dat die langpootmuggen de macarena doen :') en nu is ze er niet meer bang voor _O-

Oeke mijn kinderen deden dat ook. Ik heb het ze afgeleerd door te zeggen dat ze moesten aaien ipv slaan en dat werkte eigenlijk wel :)
pi_99133399
ik moest zo hard lachen om die kleine handjes onder dat gordijntje door :D

en ze slaat zichzelf niet maar ze heeft wel dat ze andere dingen mept, waaronder moi :') met een luid

HHHHNNRRGGGGG echt puur frustratie
en dan r tandjes scheef op elkaar, dat noem ik r boevenbek..ook als ze doorslaat (wild spelen met papa) dan trekt ze een scheven bek en wordt ze baldadig O+
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:05:45 #103
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_99133469
Zou het niet beter zijn om duidelijk te maken dat monsters niet bestaan?
Want als je monsters oid. weg gaat jagen dan geef je dus eigenlijk toe dat ze ook daadwerkelijk bestaan.
Ik heb het hier nog niet meegemaakt hoor, maar ik vroeg het me opeens af.
pi_99133528
ik ben nog steeds bang voor langpootmuggen en spinnen :+
en ik kom van de boerderij :') dat is zielig he ;(

Langpootmuggen zijn dan ook de meest idiote beesten die er bestaan.. t slaat toch nergens op, die enorme poten de lucht in en dan constant tegen t raam opvliegen, kneuzenbeesten :{
pi_99133663
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:05 schreef krijtlijk het volgende:
Want als je monsters oid. weg gaat jagen dan geef je dus eigenlijk toe dat ze ook daadwerkelijk bestaan.

leugens!
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:10:10 #106
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99133794
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:05 schreef krijtlijk het volgende:
Krijtlijk, voor Bram bestaan deze monsters op het moment echt. Ik kan gewoon niet anders dan meegaan in zijn gevoel en beleving. Als ik het ga ontkennen ontken ik ook zijn angstgevoelens die toch wel heel erg echt zijn. Ik wil graag dat hij mij kan vertrouwen om zijn gevoelens te uiten en wil dat hij weet dat we wat hij ook bedenkt we altijd voor hem klaar staan.
Ik drink trouwens ook alle kopjes thee en koffie op die ik aangereikt krijg van hem, ook al zit er niets in het kopje. Dat is voor mij hetzelfde.
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:10:56 #107
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_99133844
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:08 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

leugens!
Hmm zo eerst maar even onder m'n bed kijken voordat ik ga slapen :P
pi_99133952
Boh, ik vind langpootmuggen ook helemaal niks. :X
Zo rommelig als ze vliegen, met veel herrie ook nog.
Maar de macarena is wel een goeie! _O-

Dat aaien zeg ik ook, maar die boosheid moet er uit en dat lukt ook niet anders lijkt het wel. Niet vaak en niet lang, maar wel af en toe. Maar ik hou het vol. Het komt vast wel aan uiteindelijk.
Dat boevenbekkie klinkt wel herkenbaar! :D

Ik zou ook gewoon meegaan met de fantasie. Die is ook in ontwikkeling.
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:15:30 #109
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_99134126
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:10 schreef Sugarsnap het volgende:

[..]

Krijtlijk, voor Bram bestaan deze monsters op het moment echt. Ik kan gewoon niet anders dan meegaan in zijn gevoel en beleving. Als ik het ga ontkennen ontken ik ook zijn angstgevoelens die toch wel heel erg echt zijn. Ik wil graag dat hij mij kan vertrouwen om zijn gevoelens te uiten en wil dat hij weet dat we wat hij ook bedenkt we altijd voor hem klaar staan.
Ik drink trouwens ook alle kopjes thee en koffie op die ik aangereikt krijg van hem, ook al zit er niets in het kopje. Dat is voor mij hetzelfde.
Ja daar heb je gelijk in, ik denk dat ik er ook wel in mee zou gaan.
Ik krijg hier trouwens geen kopjes thee of koffie, wel ijsjes de hele dag door :D
pi_99134297
elin drinkt ook koffie, zegt ze :P de hele dag.

en Oeke, je kan m ook leren dat hij heel hard met een stressballetje ofzo tegen de muur mag gooien , 10 keer! en dan samen tellen, dan ben je hem 1. aan t afleiden en 2. hij kan even wat energie en woede kwijt. Dat doe ik hier nog wel eens, dan mag ze 3 keer zo hard als ze kan op de zitzak springen, of even heel hard naar buiten rennen :P
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:20:02 #111
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_99134382
Trouwens sugarsnap, als mijn zoontje met dit verhaal was aangekomen had ik direct zijn slaapkamer dichtgetimmerd en was op zoek gegaan naar een ander huis volgens mij. Ik kreeg er de kriebels van toen ik het las :@
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:23:58 #112
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99134577
Dat was ook mijn eerste reactie, krijtlijk. Ik ben blij dat we actief op zoek zijn naar manieren om naar het noorden van NL te verhuizen.
Ik moet wel heel eerlijk bekennen dat dit niet het enige is dat we hebben gedaan. J. en ik (allebei christen, maar we geloven ook zeer zeker in 'geesten' en 'gidsen') hebben afzonderlijk van elkaar op Bram's kamer gebeden om steun van God en Bram's 'gidsen'. Noem het maar flauwekul, maar voor ons voelde het als iets dat we moesten doen. En we wisten het niet van elkaar dat we het gedaan hadden.
pi_99134693
Dat is wel een idee, KD. Het lukt alleen niet als het zoals vandaag op de fiets was. Meneer wilde niet in zijn stoeltje. :')
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:29:15 #114
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99134817
Ik vond het juist wel belangrijk om mee te gaan in het monstergebeuren :) Fantasie en werkelijkheid lopen nog zo door elkaar bij die kleintjes. Zal je maar gebeuren dat je doodsbang bent voor die krokodil die volgens jou onder je bed zit en je ouders blijven je maar voor gek verklaren ;( Ik leer ze dan liever hoe ze zelf monsters / krokodillen / spoken etc weg kunnen jagen zodat ze ermee om leren gaan.

Overigens hebben we hier ook wel eens van die enge dingen gehad. Zei Linde ineens dat er een hele blauwe man naast me op de bank zat :X Dat was een mooi moment om even naar de keuken te gaan om de vaatwasser uit te ruimen :o
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:32:41 #115
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99134973
Hier iets wat een stuk minder eng was, maar wel bijzonder. Bram's allereerste kerstontbijtje (eerste kerstdag 2009) hebben we niet met z'n 3en gevierd, maar volgens ons met veel meer. Bram bleef nl maar naar verschillende plekken in de woonkamer kijken vanuit zijn kinderstoel en lachen en babbelen zoals hij normaal tegen familieleden deed. Maar er was toch niemand anders te zien. Volgens ons zijn er een aantal overleden familieleden ons wezen opzoeken tijdens onze eerste kerst als gezinnetje.
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:37:38 #116
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_99135217
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:23 schreef Sugarsnap het volgende:
Dat was ook mijn eerste reactie, krijtlijk. Ik ben blij dat we actief op zoek zijn naar manieren om naar het noorden van NL te verhuizen.
Ik moet wel heel eerlijk bekennen dat dit niet het enige is dat we hebben gedaan. J. en ik (allebei christen, maar we geloven ook zeer zeker in 'geesten' en 'gidsen') hebben afzonderlijk van elkaar op Bram's kamer gebeden om steun van God en Bram's 'gidsen'. Noem het maar flauwekul, maar voor ons voelde het als iets dat we moesten doen. En we wisten het niet van elkaar dat we het gedaan hadden.
Dat is geen flauwekul, als dat voor jullie goed voelt dan moet je dat doen en misschien helpt het ook wel.
Ik geloof op zich niet in geesten, of eigenlijk wíl ik er niet in geloven.
Maar ik heb wel bij mijn oudste op de kamer heb geslapen toen mijn vriend op vakantie was, omdat ik altijd in mijn ooghoek dingen zie bewegen in de spiegel op onze slaapkamer. Toen ik dat aan mijn schoonzus vertelde zei zij dat ze dat ook altijd zag (zij heeft voor ons in dit huis gewoond) Het zullen vast schaduwen zijn ofzo maar in mijn eentje in die grote slaapkamer vind ik maar niks :N
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:39:08 #117
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99135280
Gezellig onverwachts bezoek met kerst :D Heb je ze wel iets te eten aangeboden? ;)

Linde had een jaar geleden ook nog wel eens verhalen over voordat ze geboren was. "Ja want toen was ik dood en toen kreeg ik een mama" en "Ja want toen werd ik geboren en was er licht en toen kreeg ik dit gaatje in mijn buik (navel)". Ik weet nooit zo goed wat ik ermee aanmoet. Of het echt is of dat ze het samenstelt uit verhalen die ze hoort... Ik ga er meestal gewoon in mee, net zoals met de monsters zeg maar :P
  woensdag 6 juli 2011 @ 23:49:28 #118
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99135704
kheb ze een kopje koffie aangeboden, maar ze wilden niets. Gek he?

Maar of het nu fantasie is of niet, het is voor die kinderen gewoon echt. Dus ik ga er maar in mee.
pi_99140945
Ik ga er niet in mee, maar ik ontken het ook niet. Dus ik ga mee in het gevoel, en troost ook, maar ik zeg zelf niet dat ze bestaan.
pi_99141127
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:45 schreef Sugarsnap het volgende:
Bram heeft daar ook moeite mee. Hij vergeet consequent de s.

springen => pringen
spelen => pelen
etc
Idem.

En hakkelen/stotteren die van jullie ook? M. kan echt blijven hangen op de n, vooral bij nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnog een keer.

Hij betovert ons de hele dag: stokje in zijn hand, simsalabim, ping! en dan kunnen we niet meer praten. Simsalabom ping! en we kunnen het weer. Hij vindt het hilarisch.

Fijn dat Bram lekker is gaan slapen, Sugar! *O*

Die handjes van Ko! O+
pi_99141182
Pingen, pinnen en pelen!
En eerst zei hij tap ipv trap en sinds gisteren zegt hij tlap :')

Hij kan de r trouwens wel zeggen in 'toren' enzo.

En hakkelen nee, hij kan wel heel vaak enne..enne..enne... zeggen, maar dat weet hij gewoon nog niet hoe zijn verhaal verder gaat.
pi_99141193
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 23:26 schreef oeke het volgende:
Dat is wel een idee, KD. Het lukt alleen niet als het zoals vandaag op de fiets was. Meneer wilde niet in zijn stoeltje. :')
ooooh maar daar is geen hol aan te doen.. :P elin moet als we naar alkmaar stad gaan in de buggy (hier in HHW hoeft ze niet meer van me)
Elin geeft aan dat ze zelf niet in de kikkerwagen wil :+ heel boos!
dus dan koop ik r om met een lange jan ofzo :+
pi_99141205
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 08:12 schreef freecell het volgende:
Pingen, pinnen en pelen!
En eerst zei hij tap ipv trap en sinds gisteren zegt hij tlap :')

Hij kan de r trouwens wel zeggen in 'toren' enzo.

En hakkelen nee, hij kan wel heel vaak enne..enne..enne... zeggen, maar dat weet hij gewoon nog niet hoe zijn verhaal verder gaat.
elin kan de r ook zeggen, ze heeft gewoon echt moeite met de eerste SP of SPR
(al blijft t hilarisch om haar door de kamer te zien Flingen, en dan luid FLING FLING FLING)
pi_99141384
Dana heeft ook moeite met de SP...het is hier ook standaar pazzeti (spagetti)
En knikkeren was klikkeren...naar dat is gek want ze heeft verder geen moeite met de k of de n
pi_99141519
Hier gaat de SN net een weekje goed ;)
Maar dat ik met hulp van de logo. En hij is niet eens echt laat met het leren van daarvan. Dus jullie kleintjes hebben de tijd nog wel ;)
  donderdag 7 juli 2011 @ 08:45:11 #126
114177 Diaan73
pi_99141535
DF... je bent nog thuis. Wil je even doorgeven aan Marion dat ik niet kom vanmorgen?? Ik heb haar gekrabbeld maar ik weet niet of ze het nog leest...
Make love, not war ☮
pi_99141595
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 08:43 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier gaat de SN net een weekje goed ;)
Maar dat ik met hulp van de logo. En hij is niet eens echt laat met het leren van daarvan. Dus jullie kleintjes hebben de tijd nog wel ;)
maar SN doet ze wel, zoals Sneeuw
pi_99141603
Chris is destijds doorverwezen vanuit het CB met 3 jaar, omdat hij heel stug klanken verwisselde. De f werd een s, een k een t etc. Maar hij kon de klanken wel goed. Omdat hij het al zo lang deed (een jaar) was er sprake van "verkeerd geprogrammeerd/dyspraxie". Hij besefte niet dat hij de letters verkeerd zei. In zijn beleving was het echt toekje ipv koekje.
Maar ik ze me er met die kleintje echt nog geen zorgen om maken. Zo hoeven ze de R pas met 6 jaar te kunnen ;)

Is goed diaan, mis je wel de high tea! Allemaal lekkers om te snoepen, er staat een bastogne-monchoutaart in de koelkast :Y)
  donderdag 7 juli 2011 @ 08:52:34 #129
114177 Diaan73
pi_99141638
Is die high tea vandaag?? Dat wist ik niet eens. :D Maar ik ga het echt niet redden.. ben wat verkouden/hoofdpijn/spierpijn en moet vanmorgen de auto bij garage ophalen. En nog wat maken voor m'n vader met Lennon, m'n vader is vandaag jarig..
Make love, not war ☮
pi_99141655
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 08:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Chris is destijds doorverwezen vanuit het CB met 3 jaar, omdat hij heel stug klanken verwisselde. De f werd een s, een k een t etc. Maar hij kon de klanken wel goed. Omdat hij het al zo lang deed (een jaar) was er sprake van "verkeerd geprogrammeerd/dyspraxie". Hij besefte niet dat hij de letters verkeerd zei. In zijn beleving was het echt toekje ipv koekje.
Maar ik ze me er met die kleintje echt nog geen zorgen om maken. Zo hoeven ze de R pas met 6 jaar te kunnen ;)

Is goed diaan, mis je wel de high tea! Allemaal lekkers om te snoepen, er staat een bastogne-monchoutaart in de koelkast :Y)
ik kan de r nog steeds niet goed, ja ik doe stiekem een rol R met de tong, maar achteruit de keel is t een G
pi_99142082
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 08:54 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ik kan de r nog steeds niet goed, ja ik doe stiekem een rol R met de tong, maar achteruit de keel is t een G
Idem, ik kán het wel, maar dat voelt zo gek :')

Leander en ik hebben net een feestje gebouwd. We hebben het eerste plasje ooit op een potje *O*
Vanmorgen geen luier omgedaan (voor de zoveelste keer) gezegd: plasje moet op het? *potje* ja, precies :) (voor de zoveelste keer)

En vanmorgen één nieuw ding ingevoerd qua uitleg: als je moet plassen moet je het lasje even vasthouden in je buik en loslaten op het potje.
Dus op een gegeven moment kijkt hij :o !!! WAAR ISSIE MIJ POTJE!
Uhm... daar? Bij de bank?
Hij gaat op het potje zitten mompelt iets over loslaten en hop :+

Dus tip voor de anderen misschien? :)
  donderdag 7 juli 2011 @ 09:38:48 #132
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99142449
Wat goed Leander *O*
pi_99142624
En twee :+
  donderdag 7 juli 2011 @ 09:51:20 #134
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99142703
Gaat goed zo!

Met Bram is het vannacht ook erg goed gegaan. Hij kwam rond 0.00 uur nog wel naar ons toe, maar niet in paniek. Toen we hem vertelden dat het nog tijd was om te slapen en hem terugbrachten naar zijn bedje was het goed. Hij is weer gaan liggen en gaan slapen.
Vanochtend om half 6 was hij uit bed gevallen (gelukkig niet hard, liggen een aantal kussens voor) en heeft J. hem bij me gebracht. J. moest toch gaan werken, dus heeft Bram het laatste stukje bij mij geslapen. Tot zover een hele goede nacht geweest *O*
pi_99143020
Goedzo bram!!
En Leander ook!!
pi_99144668
*Sluipt binnen...

Over die geesten enzo. Er zijn best wat boeken geschreven over reïncarnatie en kinderen. Er zijn tal van vervalen over kinderen die ineens iets roepen als: "Kijk, mama, zie je die mevrouw daar lopen?Dat was vroeger mijn moeder!" En dan blijkt die mevrouw idd jaren geleden een kindje te hebben verloren.

Mensen die geloven in incarnatie zeggen dat kinderen omdat ze nog zo jong zijn veel herinneringen hebben aan vorige levens.

Ik ga zodra ze goed kan praten ook maar eens aan Lente vragen wie ze was voordat ze geboren was. Wie weet..!

Boek

En voor de liefhebbers: [url=*Sluipt binnen... Over die geesten enzo. Er zijn best wat boeken geschreven over reïncarnatie en kinderen. Er zijn tal van vervalen over kinderen die ineens iets roepen als: "Kijk, mama, zie je die mevrouw daar lopen?Dat was vroeger mijn moeder!" En dan blijkt die mevrouw idd jaren geleden een kindje te hebben verloren. Mensen die geloven in incarnatie zeggen dat kinderen omdat ze nog zo jong zijn veel herinneringen hebben aan vorige levens. Ik ga zodra ze goed kan praten ook maar eens aan Lente vragen wie ze was voordat ze geboren was. Wie weet..! Boek En voor de liefhebbers: er]verhalen van kinderen.[/url]
pi_99154530
Bram en Leander, goed jongens!!

Hier vanochtend een jochie dat steeds beter met andere kindje optrekt. Vanochtend een dreumes mee op sleeptouw. Samen door de struikjes en brandnetels struinen. O+
Om daarna thuis zijn zandschoenen te legen in papa zijn schoenen, want papa had nog wel meer schoenen. :D
Diaan, een ochtend met teveel suikers, heerlijk. Volgende week minicursusmarmerverven, maar dan ben ik er niet
pi_99157064
Deepfreeze :D

Nou, vandaag is er een keer of 12 op het potje geplast :+
En voor vandaag nog nóóit :o

Op een gegeven moment kwam er een vriendje spelen en toen was het 3x in een half uur op de grond, maar daarna had hij zich herpakt en ook mét afleiding alles weer op het potje *O*

Als hij morgen weer 1x op het potje heeft geplast doe ik hem een boxer aan :)
  donderdag 7 juli 2011 @ 16:21:39 #139
12913 GreatWhiteSilence
pi_99157942
Tot nu toe gaat het hier ook goed. * Doet een bezwering om de wet van Fok! af te weren.*
Alles op de wc tot nu toe. Wel een plasluier vanmorgen, maar nog geen ongelukjes verder. :)
  donderdag 7 juli 2011 @ 21:52:19 #140
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99171913
Wat goed van Leander *O*

DF, ik moest lachen om het zandverhaal :)

O ja, over het praten, Maarten kan wel de S zeggen als in Sjaan, maar het is verder: pelen, peeltuin, kippie (skippie, de buurkat)...

En Bram zo goed in zijn eigen bed geslapen *O*
pi_99186573
12 keer :o Dana plast mischien 4 of 5 keer op een dag ghehe

gister gaf ik haar wat te drinken amtwoord mevrouw met : Thank you!...lang leve dora ;)

En het 3 jaar verslag van het kdv terug. Vindt dat altijd leuk om te lezen :)
Kwam er op neer dat de grove motoriek nog wwat houterig is, maar dat het evenwicht goed is en dat ze qua taal best wat vooruit ligt op haar leeftijdsgenootjes. En dat ze goed in dr vel zit en met alle kindjes goed kan opschieten.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 08:20:39 #142
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99186708
Vandaag zonder luier, ben benieuwd... Straks nog maar wel even broekje aan als we boodschappen gaan doen.
pi_99188357
ik heb zo'n WCbrilverkleiner gekocht :) nu ze goed op de pot plast, moeten we dit maar eens proberen :)
  vrijdag 8 juli 2011 @ 10:21:38 #144
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99189310
Ideaal vind ik de wcbrilverkleiner... Maarten plast eigenljk daar altijd op!
Nu even een luierbroekje aan, net naar de Lidl en zo nog even naar het winkelcentrum. Daarna de luier weer af!
pi_99192034
Ik heb een potje van FP met muziekje, daar kan ik de bril afhalen en die als verkeiner gebruiken. Maar op het moment is de interesse gering.

Ik haalde Seb dinsdagmiddag als een gloeiend hoopje ellende uit zijn bed. Ziek dus. -O- Een hele middag bij mij gehangen en de volgende dag een middag bij oma. Maar 's avonds weer helemaal fit.

Seb is helemaal gek van boekjes lezen O+ Vorige week hadden zij bij de Bieb uitverkoop van afgeschreven boeken. Nu heeft hij een boekje met plaatjes van de boerderij. Hij kan nu:
de oogstmachine, hooimachine en de ploeg herkennen achter de tractor :o En ze benoemen. Ik wees een plaatje aan en zei wat is dat Seb, een ploeg? 'nee mama isse hoooooimachineeee. Een jaar geleden kon hij net een paar woordjes. Nu kan hij het volledige boerenbedrijf benoemen _O-
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_99192374
Haha Estrys, wat gaaf :D
Leander kan idd ook zo mooi: isse aardappelrooimachine! Zeggen. En dan die koppen van opa en oma _O- priceless :D

Leander is nog droog vandaag :) Even met luier naar de winkel geweest, luier was nog droog. Afgedaan en binnen 2 minuten een plasje op de pot O+

Alleen wel nog steeds met blote billen.... En hij wil perse geen onderbroek aan. En probleem 2: hij kan zich niet zelf uitkleden :')
Dit wordt nog wat.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 11:43:34 #147
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_99192576
Free, ik had voor Chris in het begin een trainingsbroek en een spijkerbroek met elastiek bovenin.
En hij heeft zo'n smal bipsje, dat hij nu nog gewoon de broek uit en aandoet zonder de knoop te openen ;)

We hebben een dubbele wc-bril. Daar zit een extra kinderbril vast in het deksel. Dat was zeker in het begin wel handig. De brilverkleiner die we hadden wiebelde nog best wel. En dan was Chris meer bezig met blijven zitten, dan met plassen. Met die vaste kinderbril ging dat wel goed. Al is hij er nu alweer te groot voor..
  vrijdag 8 juli 2011 @ 17:45:34 #148
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99210847
Het is hier nu pas "fout" gegaan, wel tussendoor nog een tijd een luierbroekje dus aangehad vanwege boodschappen en op pad te zijn en daarna een slaapje. Dit is vanaf kwart voor 4. Maarten lag lekker bij pappa tv te kijken en ineens zegt pappa: "dit voelt wel nat aan :D"
  vrijdag 8 juli 2011 @ 21:40:33 #149
12913 GreatWhiteSilence
pi_99221038
Hier gingen we met de bus naar een meeting (minimaal anderhalf uur reizen vanaf huis), en ik bedacht me halverwege de busreis dat ik haar vergeten was een luier aan te doen en dan was het ook nog best een tijd geleden dat ze naar de wc was geweest. :o
Snel een tussenstop gedaan bij mijn ouders (dat ligt op de route), alles nog droog gelukkig en even voor de zekerheid een luierbroekje aangedaan en even op de wc geweest al kwam er niets. Maar bij de locatie aangekomen kwam ze er op een gegeven moment zelf mee dat ze naar de wc moest. Alles is dus helemaal goed gekomen. *)

Maar goed ook, want ik kneep hem wel even, we zijn pas net een week bezig... :')

Wij hebben een wc-bril verkleiner met trapje, anders komt ze niet zelf de wc op... :P Wel leuk trouwens dat opeens bij iedereen het zindelijk worden speelt. :)
  zaterdag 9 juli 2011 @ 09:01:52 #150
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99234607
Vlak daarna was het weer fout gegaan, en vandaag hebben we allerlei drukte met o.a. een logeerpartij met zijn allen bij opa & oma dus we zien wel wanneer we weer een nieuwe poging doen!
Ik denk over een tijdje weer, net als DF heeft gedaan... Gisteren toen het de tweede keer mis ging, toen kwam hij er ook pas mee toen ik hem vroeg om naar de wc te gaan...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 juli 2011 @ 09:35:53 #151
147316 crew  DJMO
#trut
pi_99234930
Jan is mij te gevaarlijk bezig op de wc. hij gaat op de bril staan zodat hij bij het wc-papier kan en zelf door kan trekken. Het op de pot plassen boeit hem weinig; het wc-papier en doortrekken zijn veul interessanter en dé reden om naar de wc te willen.

Ik ben gisteren gestart met een beloningssysteem. Een vel karton, met daarop vijf dingen. (luisteren, eten, op de wc plassen, lief zijn en praten). Toeval of niet, nadat hij al weken liep te etteren met eten, ging zijn bord gisteren zowaar bijna schoon leeg. Per dag kan hij voor elk onderdeel één sticker verdienen, + een zesde zomaar tussendoor voor random goed/lief gedrag. Als hij op één onderdeel vijf stickers heeft, gebeurt er iets leuks, of krijgt hij wat lekkers (al naar gelang het onderdeel dat hij goed gedaan heeft) Inmiddels heeft hij twee random stickers, één voor luisteren, één voor lief zijn en één voor het eten.

Ik maak het nu nog niet te moeilijk; als hij nu goed gegeten heeft krijgt hij een sticker. Later is dit wel uit te breiden naar netjes eten, bord leegeten etc. zelfde met naar de wc gaan. de eerste stickers krijgt hij al bij een paar druppels en later is dat uit te breiden naar een hele dag droog zijn etc. het valt wel op; als hij stout gedrag dreigt te vertonen hoef ik alleen maar te zeggen: "denk aan je stickers!" en het slaat meteen om in knuffelen/ kusjes geven etc. Kinderen zijn slim dat weet ik, maar dat zoiets zó snel effect zou hebben had ik niet echt verwacht. Ik moet alleen het rolletje stickers goed opbergen, want anders gaat hij met de hele rol aan de haal _O-

pi_99235100
quote:
12s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 09:35 schreef DJMO het volgende:
Jan is mij te gevaarlijk bezig op de wc. hij gaat op de bril staan zodat hij bij het wc-papier kan en zelf door kan trekken. Het op de pot plassen boeit hem weinig; het wc-papier en doortrekken zijn veul interessanter en dé reden om naar de wc te willen.

Ik ben gisteren gestart met een beloningssysteem. Een vel karton, met daarop vijf dingen. (luisteren, eten, op de wc plassen, lief zijn en praten). Toeval of niet, nadat hij al weken liep te etteren met eten, ging zijn bord gisteren zowaar bijna schoon leeg. Per dag kan hij voor elk onderdeel één sticker verdienen, + een zesde zomaar tussendoor voor random goed/lief gedrag. Als hij op één onderdeel vijf stickers heeft, gebeurt er iets leuks, of krijgt hij wat lekkers (al naar gelang het onderdeel dat hij goed gedaan heeft) Inmiddels heeft hij twee random stickers, één voor luisteren, één voor lief zijn en één voor het eten.

Ik maak het nu nog niet te moeilijk; als hij nu goed gegeten heeft krijgt hij een sticker. Later is dit wel uit te breiden naar netjes eten, bord leegeten etc. zelfde met naar de wc gaan. de eerste stickers krijgt hij al bij een paar druppels en later is dat uit te breiden naar een hele dag droog zijn etc. het valt wel op; als hij stout gedrag dreigt te vertonen hoef ik alleen maar te zeggen: "denk aan je stickers!" en het slaat meteen om in knuffelen/ kusjes geven etc. Kinderen zijn slim dat weet ik, maar dat zoiets zó snel effect zou hebben had ik niet echt verwacht. Ik moet alleen het rolletje stickers goed opbergen, want anders gaat hij met de hele rol aan de haal _O-
DJMO, 5 dingen!! Is dat niet veel te veel voor een jongetje van 2,5? Op de Peuter in Zicht cursus vertelden ze ons dat je maar 1 ding per keer kan aanpakken, meer is nog te veel. Dus óf de speen afleren, óf zindelijk worden. Niet tegelijkertijd. En die zesde random lijkt me ook een beetje onduidelijk eerlijk gezegd, hij krijgt er toch al een voor lief zijn?
Op zich is zo'n stickersysteem helemaal geen gek idee, maar vijf dingen lijkt me erg veel. Verwacht je echt dat hij aan het eind van de dag vijf stickers heeft? Miscchien een idee om er een per week te doen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 juli 2011 @ 10:00:49 #153
147316 crew  DJMO
#trut
pi_99235211
Mijn idee erachter is dat hij op deze manier meer stickers op een dag kan verdienen :). en dus random beter z'n best doet. Ik verwacht helemaal niet dat hij op alle onderdelen scoort op een dag, maar het is mooi meegenomen als het wel lukt. Die sticker voor lief zijn en die zesde random sticker zitten er eigenlijk bij zodat hij op een dag altijd wel een sticker kan plakken, om hem gemotiveerd te houden de rest te verdienen ;)

pi_99235961
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 09:49 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

DJMO, 5 dingen!! Is dat niet veel te veel voor een jongetje van 2,5?
Al die dingen wat je hoopt met hem te bereiken duizelen mij al, laat staan een kind van 2,5
En ''etteren'' heet volgens mij gewoon ''peuter zijn''.
"Beter zn best doen'' zeg je, maar hij is toch gewoon een peuter die ws aan het uitproberen en ontdekken is
Ik vind het allemaal wel erg prestatie gericht overkomen.
Wel tof dat hij de stickers erg leuk vindt, maar ik zou het zelf bij 1 ''onderwerp'' hebben gelaten
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_99236861
even tussendoor jompelen, vandaag voor t eerst op r eigen wcbril en ze plast warempel O+ ze vroeg er zelf om (nadat ik even moest plassen) oke oke de helft van r pies zat op r pleebril, maar we zijn een stap verder dan t potje
pi_99237061
Wat goed kleurdoos :)
  zaterdag 9 juli 2011 @ 11:57:37 #157
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_99237556
KD wat goed van Elin, Heb er hier eentje van bijna drie die totaal geen interesse heeft nog steeds niet. Ze weet het wel heel goed te vertellen dat dan weer wel. Maar zonder luier is tien keer per dag nat dus volgens ons heeft ze er nog niet voldoende weet van. We wachten het nog maar eventjes af. Iemand nog tips om haar geinteresseerd te krijgen. Als je vraagt aan haar waar moet je plassen in de cee en waarom doe je dat dan niet. Oeps foutje met een ondeugend koppie erbij. Alleen die foutjes zijn de hele dag door hahaha...

DJMO ben je met zoveel punten niet bang als je gaat dreigen van denk aan je stickers dat hij straks zijn gevoel helemaal niet meer mag laten spreken. Die van mij hebben soms een huil/frustratiebui nodig om weer vrolijk te zijn zeg maar. Ik smoor dat niet in de kiem. Zo leren ze ook dat ze emotie's hebben.

Maar goed dat is mijn idee...
pi_99237678
Ik vind t ook knap O+

maar 's nachts gaat die luier gewoon aan hoor :D
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:30:54 #159
12913 GreatWhiteSilence
pi_99240645
Hier gaat de luier 's nachts ook nog om, al is het alleen al omdat we nog een vol pak luiers hebben. :P Kon ze niet even waarschuwen dat ze in één week zindelijk zou zijn? :')
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:38:50 #160
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_99240891
Jeetje, GWS, in één week :o wow! En Elin ook al zo goed bezig! Knap hoor! Toevallig stond in de ouders van nu een artikel over zindelijkhiedstraining binnen een week.

Hier was t potje een tijdje woest aantrekkelijk en het ging ook goed. M twee keer erin geplast en T een keer geplast en een keer gepoept. En nu willen ze er niet meer op :? terwijl ze supertrots waren toen ze een sticker kregen vanwege de inhoud van het potje. Uhm... en nu?

Slapen op een kussen vinden ze trouwens the bomb! Thanx voor jullie tips!
  zaterdag 9 juli 2011 @ 17:07:57 #161
12913 GreatWhiteSilence
pi_99247270
Daarom werk ik ook niet met stickers, want wat als ze die stickers opeens niet meer interessant vindt? Ze moet het doen omdat ze het nut van de actie inziet, omdat ze dan geen natte broek/voeten krijgt. Op die manier blijft de motivatie bestaan. Behalve dan als ze het ineens leuk vindt om een natte broek/voeten te krijgen. :P
pi_99249290
van mij krijgt ze een kus, werkt prima
pi_99251629
Gewoon even laten gaan mikoxx. vooral niet dwingen. Over een tijdje gewoon herintroduceren ;)
pi_99253052
Ik begon met: 'oeh, nu krijg je een sticker!'
Na drie stickers vond hij het wel best en hij plast thuis nu gewoon standaard op het potje.

Probleem: zodra ik hem iets om zijn billen doe (onderbroekje/broek) gaat het mis. Dus hij loopt hele dagen in een shirt+sokken :D

Nuja, het idee is er _O-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 10 juli 2011 @ 00:42:12 #165
147316 crew  DJMO
#trut
pi_99263440
juist omdat Jan nog zo jong is en amper praat weten wij niet precies wát er in dat koppie omgaat. Daarom op een speelse manier stickers geintroduceerd. Hij kan sowieso nog niet tellen bijvoorbeeld, dus de belofte dat hij bij vijf stickers een extraatje krijgt heeft voor hem geen waarde. Bij hem gaat het op dit moment voornamelijk om het stickertje plakken zelf. Dat dat na "gewenst" gedrag is, krijgt hij in de loop van de tijd vanzelf door. Dreigen doen we niet al komt het "denk aan je stickers" misschien wel zo over hier. maar het is meer bedoeld als reminder dat hij een sticker kan verdienen bij goed gedrag.

Ik ben eerder bang dat als ik maar één onderdeel zou doen, en hij dus maar één sticker per dag zou kunnen verdienen, de lol er voor hem snel vanaf zou zijn. Op deze manier kan hij hoe dan ook een sticker verdienen op een dag, zelfs al gooit hij z'n eten tegen het behang aan. Zoals gezegd, het gaat nu voornamelijk op een speelse manier het introduceren van belonen. Bij vijf keer goed luisteren een extra verhaaltje uit het grote boek. Bij vijf keer goed eten, een ijsje ipv een kwarktoetje. bij vijf keer op de wc plassen een keer met de luchtverfrisser spuiten. Of zoals vandaag; eem sticker omdat hij uit zichzelf een kus aan z'n broertje kwam brengen en weer wegrende om verder te gaan spelen. Aangezien hij liefzijn al had gehad, mocht hij hem op de random plek plakken. Je kunt het zien als een soort yathzee :D het heeft geen haast, en natuurlijk mag hij kwaad zijn, mag wel eens gillen of huilen van pijn/verdriet oid. maar ook bij kwaadheid maak ik er tegenwoordig een spelletje van. Dan vraag ik of het nog harder kan omdat de buren hem niet kunnen verstaan. Mooi dat het dan prompt is afgelopen met krijsen.

Wat dat betreft had ik vanmiddag nog een discussie. Jan zat gisteren met de schuurdeur te spelen terwijl opa de fiets van papa repareerde. Op een gegeven moment komt jan huilend naar me toe. Had hij tussen de deur klem gezeten (ondanks dat hij in tien minuten tijd ruim 20 keer gewaarschuwd werd). Nou ja, prima, ik lachend er een kus op gegeven. Ik ben van mening dat ik beter kan lachen, dan in paniek op hem toerennen en z'n handje vastpakken om te kijken wat er is, aangezien hij van mijn reactie juist overstuur kan raken. En dan ben ik verder van huis dan met een kind wat half lachend tevreden is met een kus op de pijnlijke plek.

pi_99269365
Ik denk niet dat men aangeeft dat de manier slecht is DJMO, maar het zijn teveel dingen!
Je kan echt wel 1 onderdeel pakken.. ik bedoel hij eet toch meerdere keren per dag = dus meerdere stickers.
als hij elke dag sowieso stickers mag plakken, dan is de lol er idd snel af.
pi_99274310
Ik was jullie weer eens kwijt...
Ik val er maar even in hier.

We zijn sinds vrijdag bezig met zindelijkheid... Mirte heeft geen luier meer om...
Ze kan het best al heel goed ophouden, dat is naar mijn idee het probleem niet. Maar het loslaten...
Ik heb geen idee of ze weet hoe dat moet zeg maar. Is er een manier om daarachter te komen?
We denken namelijk dat ze het gewoon ophoudt tot op een gegeven moment haar blaas zo vol is dat 'ie vanzelf overloopt en dan is er geen houden aan.
Poepen heeft ze sinds vrijdag niet meer gedaan... en we hebben al eerder drama gehad van het ophouden en daar ben ik eigenlijk nu ook wel weer bang voor.
Is ze er gewoon nog niet aan toe? Moeten we volhouden zodat ze het misschien vanzelf door gaat krijgen of heeft iemand nog een ander idee?

Ze wordt in oktober 4, dus het zou fijn zijn als het gaat lukken, maar ik wil het ook weer niet al te veel forceren.
Fake it till you make it...
  zondag 10 juli 2011 @ 13:31:07 #168
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_99274485
Zo denk ik er ook over bla, even potjes-time-out hier. Haha!
Vandaag ben ik jarig en ik werd vanmorgen zowaar wakker gezongen door mijn drie mannen! Heerlijk wakker worden!

Ik ga verder vieren, bijlezen komt!

Ik zag nog wel Mirte, ik zou t ook bij haar niet forceren Nijna. Er zijn meer kindjes die niet zindelijk zijn voor ze naar school gaan hoor. Mijn collega (kleuterjuf) zegt altijd: als ze t niet zijn als ze naar school gaan, dan worden ze vaak heel snel alsng zindelijk hoor. Nos problemos!
pi_99275974
Mikoxx, ik neig daar ook naar om het maar gewoon te laten gaan.
Maar lief heeft zijn zinnen erop gezet en ik weet niet wat wijsheid is... Ik ben bang dat het alleen maar lastiger gaat worden zo...
Maar daarin zitten we dus even niet op 1 lijn...
  zondag 10 juli 2011 @ 16:14:48 #170
114177 Diaan73
pi_99281944
Inderdaad gewoon even laten gaan ivm zindelijk worden. Ze moeten er ook echt aan toe zijn. Nina, wel lastig dat jullie niet op 1 lijn zitten...

Mikoxx, gefeliciteerd met je verjaardag!!

Ik wist niet dat je al kon werken met stickers als kinderen 2,5 zijn. Volgens mij interesseert het Lennon echt niet of hij wel of niet een stickertje krijgt. :@ Maar dat verschilt natuurlijk ook per kind.

Even een vraagje.. Lennon heeft al sinds afgelopen dinsdag steeds dunne poepluiers, we denken aan virusje of misschien van de kiezen... Hij eet/drinkt wel goed, gelukkig. Maar wat kan ik hem ook alweer geven tegen die diarree.. hij krijgt nu wat lauwe cola zonder prik en af en toe wat zoute chipjes. Dat heb ik "geleerd" op kinderEHBO maar zijn er nog meer dingen die ik kan doen?
Make love, not war ☮
pi_99282648
t heerst diaan, wat moeders hier en ook elin afgelopen week..buikgriepje, diaree..

en idd, platte cola helpt, banaan, rijstwater,geraspte appel (werkt heel goed) yoghurt en veel vezels (dus iets van cornflakes)

als het echt erger wordt wat ORS maken/kopen
  zondag 10 juli 2011 @ 16:38:13 #172
114177 Diaan73
pi_99282806
Okay... ik dacht al zoiets. Banaan heb ik ook gegeven.. geraspte appel kan ik straks wel even doen. Yoghurt ook! Thnx!!
Make love, not war ☮
pi_99285312
Verder als banaan kom ik ook niet.

En mikoxx gefeliciteerd :)

Hier zijn stickers wel altijd tof...maar op die manier waarschijnlijk niet meer.
Ow en lachen als je kind met zijn vingers tussen de deur komt...ja ja...mischien had je m beter 1 x goed kunnen waarschuwen...had je vast een sticker voor verdiend :z
  zondag 10 juli 2011 @ 18:04:25 #174
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_99286584
Wijze woorden gehoord djw daarvoor!

[ Bericht 91% gewijzigd door Books op 10-07-2011 21:14:21 ]
pi_99312173
mopsie is op schoolreisje en ze durfde (eindelijk!) een keertje in de trekkergetrokken kar *O*
pi_99312312
Diaan, ook even rustig aan met zuivel. Dat wil ook weleens tegenwerken.

Dapper meiske Simmu!

Stickers voor de wc werkten hier goed:
Eerst 3x3 stickers. Na elke 3 stickers een klein cadeautje (een kleurboek van cars, een autootje)
Daarna 5 stickers achter elkaar. Wat al snel uitliep op 1 groot vel waar hij gewoon los op stickerde zonder cadeautjes. Totdat binnen een paar dagen hij de stickers begon te vergeten en het dus op zijn initiatief niet meer nodig bleek.
pi_99317392
helemaal goed gegaan :)
ik kreeg een lekker vies meiske terug
pi_99317581
Lekker toch simmu, laat ze maar smerig worden ;)
Dan hebben ze in ieder geval goed gespeeld.
pi_99317717
ze heeft heerlijk gespeeld :Y

op de vraag "wat hebben jullie gegeten?" kreeg ik als antwoord: "snoep *O* "
dus ze zit nu ff voor de tv een bammetje te eten :')

ze heeft echt zo'n ander karakter dan zowel sangdrax als ik he! wij wilden als kindje echt niet bij mama weg :N bij schoolreisjes moest mijn moeder altijd mee, want anders krijste ik van begin tot eind alles bij elkaar :'( :P
pi_99318410
op schoolreisje :D tof!
pi_99319101
We zijn toch maar even afgestapt van het zindelijkheidsgebeuren. Lief zag ook wel in dat ze er nog helemaal niet mee bezig is. Het heeft geen zin zo, dus we laten haar maar weer even de keuze of ze een luier wil of niet.
  maandag 11 juli 2011 @ 21:14:25 #182
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99338194
Nijna hier ging het ook met pieken en dalen. Overdag gaat nu helemaal goed, maar zo goed als het 's nachts is gegaan zo'n drama is het nu. Gewoon maar weer een luierbroekje aan naar bed dus en bij 2x 's nachts droog mag ze weer een keer proberen. Ach zolang ze er zelf niet over begint laten we het maar even zo.

En morgen gaat ze gewoon een ochtend wennen op school :o En stiekem vind ik het best moeilijk dat mijn kleine meisje ineens zo groot wordt en echt naar school moet enzo :@ ;(
pi_99338504
Spannend Stiemie, weer echt zo'n overgang denk ik... Fijn om te lezen dat het bij jullie ook zo op en af was. Ik ga er og maar even van uit dat ze het zelf wel aan gaat geven.
pi_99338825
selene wil ook niet meer hoor :N
en op aanraden van hier vroeg ik dus waarom ze niet meer op het potje wil, wat blijkt: ze vind het niet tof om er steeds op te moeten letten! da's de dame teveel moeite. niet eens te moeilijk ofzo hoor, en ze vat geloof ik echt wel het idee, maar ze vindt het echt teveel moeite: "luiel fijn!" :Y :X

enfin; we zouden in haar tempo gaan, dus dat doen we. desnoods gaan we wel een paar maanden voor schooltijd cold turkey, tot dan: que sera sera. ik zie geen heil in afdwingen.
  maandag 11 juli 2011 @ 21:26:45 #185
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99339110
Simmu hier net zo :o Ja dan moet ik helemaal mijn bed uit. Het is best lekker warm hoor als je in bed plast }:| :X o|O
pi_99359821
De eerste pogingen 's nachts gingen hier ook niet zo best. Tot hij het er uiteindelijk zelf ook mee eens was. En sindsdien is het ook niet meer misgegaan.

Stiemie, hoe is het gegaan?
Wij mogen ons jochie morgen afleveren voor een ochtend basisschool.

Net het eindgesprek op het KDV gehad.
En een mooie stempel gekregen. Vooral de sociale ontwikkeling is flink bijgetrokken. Hij begint ook streken uit te halen daar. Dus lekker vrij, en uitdagingen zoeken. Nu is hij wel klaar voor de basisschool.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 13:03:54 #187
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99362854
Chris ook al een eindgesprek bij het kdv gehad! En met een mooie stempel! ^O^

Het wennen is hier supergoed gegaan! Ze had er dan ook heel veel zin in (zie fototopic) en ze had meteen al een vriendinnetje en vond het jammer dat ze vanmiddag niet weer mocht. Al is ze nu wel doodop tv aan het kijken en aan het bijkomen... ;) We hebben het gevierd door uit school vandaan een lekker hysterisch smurfenijsje te gaan eten bij de ijssalon :9
pi_99364916
Wat een leuke foto's stiemie. Ik hoop dat Chris zich ook zo gaat vermaken.
  dinsdag 12 juli 2011 @ 14:33:59 #189
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_99366542
Hier nog wel bezig met zindelijkheidsgebeuren. Gisteren heeft Marlien overdag geen luier om gehad en alles op het potje gedaan!
Nu loopt ze weer in de blote billen rond, maar wil nog niet op het potje zitten: "Straks!" Nou ja, ze heeft er ook nog niet naast geplast, dus we zullen wel zien...
  dinsdag 12 juli 2011 @ 16:58:13 #190
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99372771
DF zorg wel dat je zelf uitgerust bent, want aan het eind van de dag hebben ze door de spanning van het wennen nogal een eeehhhmmm humeurtje :{w O-)
pi_99374923
Oh Stiemie, wil je die eind september nog een keer voor me herhalen ;)
pi_99383006
Elin ga slapen!

Nee Elin moet nog even huilen ;( BOEHOE :'(

:D
pi_99385426
Hoi medepeuters, ik ben er ook!

Ik was ooit zo :

Ik werd 1

En vandaag ben ik 2 geworden en hoor bij de peuters!!!

And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_99388764
Thijs :W Gefeliciteerd!
pi_99389320
Ha Thijs! Gefeliciteerd jongen en welkom hier!
pi_99390291
He Thijs! Gefeliciteerd! En welkom hier. *O*
Mooie foto's McLaura. Laat je die maken?

Spannend, Linde en Chris naar school! Kan me voorstellen dat ze daarna bekaf zijn. Ineens weer de kleinste zijn is niet niks.

We zijn weer even naar de tuin geweest en het was zo fijn om even helemaal met je kind te zijn.
Hij kreeg van oma een waterbaan en heeft de hele middag rondjes om het ding gerend terwijl hij riep: 'Leuk! Leuk! Mooi! Hiep hiep Hoera!' :D
Nouja, dat vind ik in elk geval heel fijn, dat hij nu niet alleen aangeeft wat 'eng' is, maar ook wat 'leuk' is of 'mooi'.
En hij telt tot 10! :D
Ik moet het gauw eens filmen.
  woensdag 13 juli 2011 @ 07:24:33 #197
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99400778
Hé Thijs, gefeliciteerd en welkom *O*
pi_99401091
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2011 22:53 schreef oeke het volgende:
He Thijs! Gefeliciteerd! En welkom hier. *O*
Mooie foto's McLaura. Laat je die maken?

Ja, wij hebben een 'vaste fotografe'. Ze doet het zo leuk, en de foto's worden mooi!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_99401675
gefeliciteerd laura & thijs *O* *O* *O*
pi_99401878
Wat een leuke foto's Laura, gefeliciteerd met Thijs zijn verjaardag!

En nu ben ik kindloos. Kind ging dapper in de kring zitten. Beetje praten met zijn buren, rustig rondkijken, geen paniek/tranen of wat dan ook. Alsof het (bijna) normaal was. Dat komt vast wel goed vandaag! Nog 3 uur afwachten ;)
pi_99410434
En mijn peuter is weer terug. Als een volleerd kleuter de ochtend overleefd. Gewoon meegedraaid in de groep, alsof het dagelijkse kost was. En na 2 meter fietsen vroeg hij of hij terug mocht. Nu wil hij niet meer naar het KDV, alleen nog naar de basisschool :D
Van moeheid ook nog weinig te merken, het heeft minder impact gehad dan ik verwacht had.
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:13:15 #202
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99425470
Wat fijn dat Chris het zo leuk heeft gehad! Wat balen voor hem dat hij nu tot na de vakantie moet wachten en misschien ook wel voor jou nu hij zo graag terug wil
pi_99426440
Hij zal het wel overleven. En ik vast ook wel. Op het KDV weten ze hem ook wel aardig te entertainen. En hij blijft daar tot eind augustus.

Kreeg vanmiddag ook nog een telefoontje van het ziekenhuis. We waren vorige week bij de huisarts geweest omdat Chris een moedervlek heeft tussen zijn billen. Niet kwaadaardig, maar ook niet op een hygienische plek (naar ons idee, huisarts twijfelde). Nou belde het ziekenhuis: 28 juli 8.10, dan wordt de moedervlek verwijderd met een plaatselijke verdoving. Dat zal me nog een interessante onderneming worden :X
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:49:52 #204
12913 GreatWhiteSilence
pi_99427118
Waarom die moedervlek weghalen, is het zo'n eng ding dan? :?
  woensdag 13 juli 2011 @ 20:52:07 #205
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99427231
Wat fijn dat het zo goed gegaan is DF! *O* Hier was vanmorgen ook flink wat aanmoediging nodig om naar het kdv te gaan...

En die moedervlek... jeetje...veel sterkte!
  woensdag 13 juli 2011 @ 21:20:34 #206
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_99428517
DF was die dan onrustig of iets? Op zich is een moedervlek dicht dus heeft het niets te maken met hygiëne. Sterkte met je onderneming want ik kan me voorstellen dat dat het wel wordt.
pi_99428707
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 20:49 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Waarom die moedervlek weghalen, is het zo'n eng ding dan? :?
Hij klaagt erover als we het aanraken. Het is ook een verdikte bult. En door de plek is het niet echt fijn bij het afvegen. Er blijft weleens een pluisje hangen. Dus iets pijnlijk en onhygienisch. Dat valt alleen pas op nu hij zindelijk is. Daarvoor veegden we de andere kant om schoon.
Het is wel ingrijpend misschien, maar we kunnen hem een hoop uitleggen. Doe het liever nu, zodat hij daarna zelf goed kan leren afvegen zonder dat hij die plek ontziet..
  woensdag 13 juli 2011 @ 21:27:51 #208
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_99428893
Klinkt dan wel als de beste keuze aan de andere kant hij is nu wel op een leeftijd dat het wat makkelijker uitleggen is alleen het stilliggen dat wordt best lastig denk. Sterkte voor jullie.
pi_99429514
Dat stilliggen inderdaad. Zeker voor een verdovingsprik. Maar dat zal binnen een paar jaar ook niet makkelijker worden. Uitleggen en afleiding ter plekke. Hopelijk redden we het daarmee...
  woensdag 13 juli 2011 @ 21:52:06 #210
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_99430104
Ik zal aan hem denken de 28e dan mag ik ook dus voel met hem mee.
  donderdag 14 juli 2011 @ 08:30:44 #211
114177 Diaan73
pi_99444444
DF wat fijn dat het goed ging met Chris op school *O* Het komt nu wel heel dichtbij en wat super dat hij het zo leuk vond. Heel veel succes op de 28e. Ik hoop dat het allemaal meevalt.

En al die bijna kleuters O+ zo'n bijzondere mijlpaal, naar school gaan.
Make love, not war ☮
  donderdag 14 juli 2011 @ 09:14:41 #212
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_99445122
Eli gaat as woensdag wennen op school.
Ik heb ff wat vraagjes, over dat wennen op school.
Is dat de hele ochtend? Blijf je er dan bij? Moet hij al een lunchtrommeltje mee oid?

Zoals je ziet, ik ben enorm goed voorbereid :')
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_99445132
DF, succes! Spannende ingreep, maar wel fijn als hij ervan af is denk ik/
pi_99445736
Wij mochten Chris tussen 8.20 en 8.30 afleveren met een drankje en hapje voor de pauze. Daarna zijn we weggegaan, en om 12.15 stonden we weer voor de deur. Bij een andere klas is de ouder nog tot 9 uur gebleven omdat het kind compleet in paniek was..
Maar misschien is blijven voor jullie wel gewoon. Dat hangt ook van de school af.
  donderdag 14 juli 2011 @ 18:24:54 #215
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99468246
Ik heb Linde gebracht en ben nog een uurtje gebleven. Toen was de kring klaar en gingen ze wat anders doen en kon ik er mooi vandoor. Maar er was ook een moeder gebleven zag ik toen ik haar om 12 uur weer op ging halen.

Line nam een boterham en wat te drinken mee. Dat hebben ze halverwege de ochtend gegeten / gedronken.
pi_99486082
Wat spannend, Eli ook al wennen. :D

En DF, sterkte voor die operatie, voor jullie allemaal. Tis toch even spannend denk ik. :*

Schaamteloze crosspost, ik ben zo trots op mijn jongetje!
  vrijdag 15 juli 2011 @ 08:21:06 #217
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99491493
Leuk, al die bijna-kleuters! :)

Kobus, goed zeg! Maarten telt wel, maar meer van een, twee, vier, vijf, acht...

Vannacht werd Maarten even wakker, dus ik had hem getroost en was weer naar bed gegaan, merkte ik in mijn slaap dat W. hem tussen ons in legde... weer verder geslapen, wel vroeg wakker allemaal... Vertelde W. dat hij dit in zijn slaap gedaan heeft, want hij was verbaasd dat Maarten in ons bed lag :D
pi_99492708
Marie! _O-

Stoer zeg al die kleutertjes! Is toch best een stap he, de kleuterschool. Dan zijn ze echt 'groot'.

Jemig Ko, tot 10 tellen! Wat knap!

Ik heb hier een sneu hoopje kind op de bank liggen. Kan nauwelijks eten door de aften in zijn mond. Zijn gehemelte zit vol, de linkerkant van zijn tong en de rechterkant begint ook. We hebben antibiotica gekregen, maar dat moet nog gaan werken. Het doet hem zo zeer, echt hartverscheurend om te zien. Hij moet veel ijsjes eten, maar dat durft hij eigenlijk ook nauwelijks. Verder eet hij vooral pap, waarbij de speen op een bepaalde manier in zijn mond moet anders is het ook te pijnlijk. Ik vind hem zo zielig. Dat je je zo beroerd kunt voelen door aften wist ik niet.
pi_99492777
Elin wil nu alleen nog maar tot 10 tellen als ik iets moet doen

MAMA IK TEL TOT 10

Meestal zegt ze 2 x 4 trouwens)
1 2 3 4 4 6 7 8 9 10

EN NU MEEKOMEN en dan poogt ze mij en mn nijlpaardjesbuik van de stoel te trekken :')
  vrijdag 15 juli 2011 @ 09:47:36 #220
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_99492789
Aww M. Sterkte knul! :*
pi_99492829
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 09:43 schreef bodpa09 het volgende:
Marie! _O-

Stoer zeg al die kleutertjes! Is toch best een stap he, de kleuterschool. Dan zijn ze echt 'groot'.

Ik heb hier een sneu hoopje kind op de bank liggen. Kan nauwelijks eten door de aften in zijn mond. Zijn gehemelte zit vol, de linkerkant van zijn tong en de rechterkant begint ook. We hebben antibiotica gekregen, maar dat moet nog gaan werken. Het doet hem zo zeer, echt hartverscheurend om te zien. Hij moet veel ijsjes eten, maar dat durft hij eigenlijk ook nauwelijks. Verder eet hij vooral pap, waarbij de speen op een bepaalde manier in zijn mond moet anders is het ook te pijnlijk. Ik vind hem zo zielig. Dat je je zo beroerd kunt voelen door aften wist ik niet.
:o achgossie wat sneu, heb je van die lange kleurstofloze meuk, misschien is dat makkelijk eten ivm lang en dun?
of trakteer m op een slushpuppie met rietje O+
  vrijdag 15 juli 2011 @ 10:42:39 #222
12913 GreatWhiteSilence
pi_99494075
Aften zijn vreselijk en je kunt er ook niets tegenoen, voor zover ik weet. Mijn man heeft er regelmatig last van. Heel vervelend... :(

Hier een momentje van trots gisteravond: Annicka die bij het weggaan van het verjaardagfeestje van oma iedereen zelfstandig een handje gaf. Ook al kende ze geen van de mensen die er zat... :D En papa maar bang zijn dat ze doodsbenauwd zou zijn tussen zo'n groep vreemden... :P
  vrijdag 15 juli 2011 @ 11:08:02 #223
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99494708
Och arme M. :*

Wat netjes van Annicka!
pi_99506752
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 09:43 schreef bodpa09 het volgende:
Marie! _O-

Wat moet dat een pijn doen! Arm jongetje ;( .

En wat knap van Ko!
pi_99506925
Och arme jongetje M. Wat zielig Bodpa.
Heeft hij wel wat gegeten vandaag?
Hele dikke beterschapszoen! :*

Wat stoer Anicka!
  vrijdag 15 juli 2011 @ 17:23:10 #226
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99508622
Ik heb hier een beetje een zielig jongetje... Snel piepen en wilde een dekentje voor op de bank... Ook viel hij eind van de ochtend gewoon bij mij op schoot in slaap (de laatste keer was zeker 1 1/2 jaar terug) en heeft een uur liggen slapen. Vanavond maar even koorts meten en in ieder geval op tijd te bed!
pi_99514785
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 16:41 schreef oeke het volgende:
Och arme jongetje M. Wat zielig Bodpa.
Heeft hij wel wat gegeten vandaag?
Hele dikke beterschapszoen! :*

Wat stoer Anicka!
Nee, hij heeft nu drie dagen niets gegeten. Vandaag ook alleen een fles pap op, meer niet. Ik krijg er geen drinken meer in, geen ijsjes, niets. Zijn speen doet ook zeer, dus het is echt drama vandaag. Hij bleef ook maar om zijn pappa roepen, dat hij daar zo graag naar toe wilde. Voor de deur staan en zeggen dat we pappa moesten zoeken. :'(
pi_99514926
mag je iets van dentinox in de wangholtes smeren? omdat t verdovend werkt?
  vrijdag 15 juli 2011 @ 20:34:32 #229
114177 Diaan73
pi_99515204
Ach gossie Bodpa, wat sneu zeg!! Dat doet je als moeder ook pijn zeg.
-O-
Make love, not war ☮
pi_99515270
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 20:28 schreef Kleurdoos het volgende:
mag je iets van dentinox in de wangholtes smeren? omdat t verdovend werkt?
Nee, ik heb hier laatst ergens gelezen dat dat enorm veel pijn doet. Op aften dan.
Maar waar? :?

Och jeempje, arme M. Wat vreselijk sneu.
Is papa al thuis? Wat verdrietig en machteloos moet je je voelen. :*
pi_99515344
We zijn pappa maar op gaan halen. En hebben de dokter gebeld omdat M. maar bleef gillen, nu hebben we lidocaine spul voor de plekken, dat helpt iets.

En arme Maarten ook al ziek. :-(
pi_99515433
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 20:34 schreef Diaan73 het volgende:
Ach gossie Bodpa, wat sneu zeg!! Dat doet je als moeder ook pijn zeg.
-O-
Ik heb met hem meegehuild vanmiddag. Uit machteloosheid en omdat ik hem zo zielig vind.
pi_99515435
Heeft hij de AB wel binnen gekregen? Fijn dat papa er is, en dat je wat verdovends hebt gekregen.

Ja, Maarten ook beterschap! :*
  vrijdag 15 juli 2011 @ 20:40:08 #234
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_99515504
Bodpa wat vervelend voor M. en ik hoop dat het goedje snel werkt.

GWS mijn man heeft het ook op zijn tijd flink en onze tandarts had de tip die werkte bij mijn man. Tandpasta erop smeren en even in laten trekken. Kan even bijten/prikken maar daarna is het ingedroogd.
pi_99515531
Ja, AB zit er in.
Thanks voor beterschapswensen! :*
pi_99515669
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juli 2011 20:35 schreef oeke het volgende:

[..]

Nee, ik heb hier laatst ergens gelezen dat dat enorm veel pijn doet. Op aften dan.
Maar waar? :?

Och jeempje, arme M. Wat vreselijk sneu.
Is papa al thuis? Wat verdrietig en machteloos moet je je voelen. :*
oooh oke, t schoot me te binnen..maar dan maar niet doen idd!
  vrijdag 15 juli 2011 @ 21:21:47 #237
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99517843
Maarten ging idd met 39,1 naar bed... Een uurtje terug werd hij huilend wakker, en echt heel erg zwetend... zo sneu. Gelukkig lag hij net rustig te slapen en voelde hij al wat minder warm.
pi_99521089
Bodpa wat sneu! :*

Beterschap voor Maarten. :*
pi_99532826
Bodpa, wat naar voor zo'n kleintje. Hopelijk wordt het snel beter!

En hoe is het met maarten? Ook beterschap!
  zaterdag 16 juli 2011 @ 08:52:02 #240
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99533046
Met Maarten is het zo-zo... Hij is vannacht aan het spoken geweest, nu (bewust) tussen ons in gelegd, ik gok op oorontsteking, want nu hij uit bed is klaagt hij niet meer. Hij had vanmorgen om kwart voor 5 ofzo nog 39.1 koorts, dus toen ook weer een zetpilletje gegeven en heeft hij toch nog geslapen tot 8 uur. Net weer gemeten en toen was de koorts 38.1.

Bodpa, hoe is het nu met M.?
pi_99535051
Nog steeds niet jofel. Hij heeft nu ook verhoging en voelt zich maar zozo. Maar: vanmorgen wel wat gedronken, 1,5 beker thee en bijna twee flessen pap. Nu ligt ie onder een lakentje te slapen op de bank.

Ik duim dat het geen ooronsteking is bij Maarten, dat doet zo'n zeer.
  zaterdag 16 juli 2011 @ 11:51:53 #242
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_99535703
Hier ook een oorontsteking, voor het eerst :o. Thank god voor de apothekersassistente met vooruitziende blik die ons een spuitje meegaf voor de dosering van de antibiotica _O_.
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  zaterdag 16 juli 2011 @ 15:56:26 #243
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99543529
We wachten het nog maar even af, hij ligt nu wakker te worden in bed, had 38.7 toen hij erin ging... En dan zo maar lekker onder een dekentje Thomas kijken...
  zaterdag 16 juli 2011 @ 20:42:13 #244
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99555354
Maarten lijkt wel weer aan de beterende hand, kwam (een uur later dan vorig bericht) uit bed met 37.7 en net wel weer naar bed met 38.1, maar tis tenminste geen 39 meer... En hij was heel vrolijk voor dat hij naar bed ging en lekker aan het spelen! Dus heb goede hoop, want morgen viert mijn oma haar 90e verjaardag! En dan kunnen we tenminste met zijn allen heen...
  zaterdag 16 juli 2011 @ 20:47:28 #245
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99555584
Wat sneu al die zieke kindjes ;( Gelukkig gaat het met Maarten al wat beter!
pi_99556126
Hier ook een duf jochie. Maar dat is onze eigen schuld ;)
Beetje teveel indrukken van Cars 2 opgedaan in de bios. Maar hij vond het wel erg leuk. Hij lag om 5 uur op de bank al te slapen, en we hebben hem nog 15 minuten wakker gekregen voor een bad. Even afkoelen voordat hij echt in bed ging (hij kan erg warm worden als hij zo oververmoeid is, kacheltje). Dus kijken wanneer hij morgen wakker wordt..
pi_99572185
Hoe heeft Chris geslapen DF?

En hoe is het nu met Maarten?

Ons mannetje heeft vanmorgen weer wat gegeten! Eind van de middag zakte de koorts, kwam er wat meer leven in en kon hij ook weer drinken. Zijn mond doet nog af en toe zeer, maar hij hoeft er niet meer de hele dag van te huilen.
  zondag 17 juli 2011 @ 10:59:51 #248
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_99572318
Fijn dat het beter gaat Bopda!

Hoe is het met Maarten, goed genoeg voor een feestje?

Chris heeft al een engeltje geslapen. Hij was vanochtend om 7 uur weer wakker. Ruim 2,5 uur meer geslapen dan anders. Geloof dat hij het heel erg nodig had even.. Nu is hij ook gewoon weer vrolijk. Alleen nu nog meer dan 3 happen brood erin zien te krijgen ;)
  zondag 17 juli 2011 @ 11:06:11 #249
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99572436
Wat fijn dat M. weer aan de beterende hand is!

Chris ook gelukkig... het klinkt bekend hoor, Maarten eet nu ook (bijna) geen brood. Hij had net (na bad) 38.2 maar is nog wel gezellig enzo... Hij zit nu aan een appeltje, dat gaat er wel in, maar wel langzaam...
  zondag 17 juli 2011 @ 14:36:51 #250
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99578296
Wat doen jullie trouwens met verjaardagen? Ik krijg van veel mensen de vraag wat Esmee wil hebben als haar grote zus jarig is. Anders is het zo sneu voor haar. Maar van mij hoeft dat helemaal niet. Je krijgt iets als je jarig bent en anders niet :@ Of ben ik daar nu gewoon ouderwets in?

Het lijkt mij juist sneu als de kleinste de ene keer wel en de andere keer niet een cadeautje krijgt. Lijkt me veel meer een teleurstelling dan...
pi_99580694
ik ben allang blij dat we het ze afgeleerd hebben elke 2 weken een kado op te sturen :')
imho heb je groot gelijk: ik vind het belangrijk dat er niet steeds te pas en te onpas met kadootjes gestrooid wordt. na een aantal incidentjes ben ik dus megastreng geworden met kadootjes. tis jammer maar helaas noodzakelijk.
  zondag 17 juli 2011 @ 16:10:31 #252
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_99581185
Ik vind je gedachte echt niet ouderwets hoor Stiemie..
De volgende keer is Esmee jarig en zijn de cadeautjes voor haar..

Bij de geboorte van een broertje of zusje oid vind ik dat wat anders ! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_99581353
Ik ben het met je eens Stiemie. Het is de verjaardag van Linde, niet die van Esmee. Als ik op kraamvisite ben neem ik wel cadeautjes mee voor broers/zussen, maar met verjaardagen niet. Het is net zo leuk dat alleen het feestvarken cadeaus krijgt, ik kan me tenminste herinneren dat dat ernstig bijdroeg aan de feestvreugde. Allemaal pakjes voor jou!
  zondag 17 juli 2011 @ 16:30:18 #254
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_99581834
Stiemie, ik ben het ook wel met je eens. We kregen vroeger van de oma's een chocoladereep als de ander jarig was. Maar verder ook niks. Lijkt me ook niet nodig. De ander wordt ook wel verwend met hapjes, drankjes en aandacht. De cadeautjes zijn voor de jarige.

De geboorte vind ik ook iets anders. Omdat het dan aan cadeautje is, omdat hij grote broer is geworden.
  † In Memoriam † zondag 17 juli 2011 @ 16:50:47 #255
43556 miss_dynastie
pi_99582502
Bij kraamvisite altijd tenzij ouders aangeven dat niet te willen, maar bij een verjaardag zou het niet in me op komen, eerlijk gezegd, en ik vind het ook nergens voor nodig :)
pi_99582625
wij hadden een tante die dan wel een zak snoep meenam voor de ander, dat vond ik altijd O+

maar daar is esmee weer iets te klein voor :P
  zondag 17 juli 2011 @ 17:26:07 #257
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99583670
hmm er zijn er dus meer die er zo over denken :) Ik dacht dat het misschien een overdreven reactie was. Helaas is diegene die de vraag stelde het er geloof ik niet helemaal mee eens en gaat er toch een cadeautje komen voor beiden :X }:|
pi_99583921
stiemie, die ken ik. eventuele problemen daar ontwijk ik door te zeggen: "dit leggen we eventjes apart". en dan gaat het in de speelgoedkamer op zolder.
pi_99583978
en ja. als zulke dingen te vaak voorkomen terwijl ik er al tig keer iets van gezegd heb, tsja. dan word ik nog wel eens vrij bot ja. ik sta niet boven domweg dingen retour afzender doen of op marktplaats gooien wat ik dan ook nog eens zeg. sommige mensen hier hebben nu eenmaal standaard de houding "eerst doen dan vragen". tsja. dan moet je het niet bij de ander leggen als dat niet lekker valt he.
  zondag 17 juli 2011 @ 17:38:41 #260
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99584001
Ja dat gaat echt niet lukken denk ik. We geven komend weekend een feestje en dan gaan de cadeaus ook gegeven worden. Nou ja ik heb in ieder geval laten weten dat ik het er niet echt mee eens ben.
pi_99584075
van de week nog, 5 minuten voor het eten. "mag selene kersen?" --> nee, want het eten is klaar. "oh, maar ik heb al gezegd dat het mocht" --> "waarom vraag je het mij dan?" en tsjek: ik had het weer gedaan. ik was gemeen, ik deed naar en ik stel me onbegripvol en autoritair op. boehoehoe doen bij sangdrax, wat ook al niet lekker viel. die riep "doe dat dan niet! }:| " toen maar vlot naar huis :P

:6 ziehier waarom ik inmiddels een pesthekel heb aan alle vormen van sociaal gezeik, verjaardagen incluus.
pi_99584143
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 17:38 schreef Stiemie het volgende:
Ja dat gaat echt niet lukken denk ik. We geven komend weekend een feestje en dan gaan de cadeaus ook gegeven worden. Nou ja ik heb in ieder geval laten weten dat ik het er niet echt mee eens ben.
nja, gewoon uit laten pakken dan. en dan direct na het uitpakken het weg laten leggen op de grote speelgoedhoop voor beide kindjes? die hebben jullie toch vast ook wel :+
  zondag 17 juli 2011 @ 17:48:50 #263
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99584279
Oh ja dat vind ik ook het ergst. Waarom iets vragen als je toch je zin doordrijft? Doe het dan gewoon. Ik zeg dan ook gewoon "vraag het dan niet }:| "

Hmm speelgoedhoop voor beiden hebben we niet. Ja bijna alles is hier van beiden :D En als ik iets weer afpak of weg leg voelt het voor mij alsof ik de meisjes ermee straf. Die snappen dan niet waarom iets ineens weg is. Dus dat doe ik gewoon liever niet. :)
  zondag 17 juli 2011 @ 19:30:30 #264
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_99587126
Voor 1 iemand zou ik me niet druk gaan maken. Misschien is Esmee dan ook even afgeleid van alle cadeautjes van Linde? (* Deepfreeze zoekt positief punt)

Simmu, jij hebt je portie ook wel gehad. Ben blij dat we hier niet van die stijfkoppen hebben. Met uitleggen snappen ze het wel. Mijn moeder wordt al voorzichtiger met snoep aanbieden. Al ziet ze een bakje appelmoes nog steeds als fruit :P
pi_99588068
oh, ik leg uit tot ik een bult weeg :+
en dan wordt er braaf "ja, ja, idd!" geknikt en gezegd :Y ja. ze merken idd ook dat selene zo prikkelgevoelig (doch niet richting add/adhd oid hoor!) is. en ja, ze merken ook wel dat selene wel heel veel huilt na 1 dagje ja :Y

maar er rekening mee houden? nee. 5 minuten na zo'n gesprek dendert de aandacht/prikkeltrein gewoon weer door. ja. selene moet ook wel een beetje wennen aan prikkels. tuurlijk. dat doet ze op de psz en door het idee dat we elke dag altijd eventjes een uitje maken. dat hoeft toch niet zo afgedwongen te worden? ik snap het ook niet, want was is er nu zo lollig aan dat je kleinkind 2 dagen compleet van slag is met heel veel verdriet als jij een dagje geweest bent. ik zie dat echt niet :'(

we hebben hier in huis een stricte regel dat knuffels 'eigen' zijn, maar de rest van het speelgoed is voor samen! en eens in de paar weken wissel ik dingen O-) we hebben al het speelgoed wat niet in gebruik is op de cvkamer staan. die's nu dus helemaal vol :o
pi_99588153
oh: als het spul ruziemaakt over dingen is het van mij :6
uiteraard pas na 2 x waarschuwen en elk iets anders geven. edoch; volharden in ruzie maken over item x resulteert in de verdwijning van item x.

die duplo he. man, die rottige duplo
* simmu rolt ogen
pi_99589864
Oh, dat zou ik ook niet zo fijn vinden Stiemie. Maar wij kregen als kind altijd wel een kadootje 'namens de jarige'.
Dat kocht mijn moeder gewoon, iets kleins en dat gaf de jarige dan aan broer en zus.
Ik vond dat altijd heel leuk en extra feestelijk. Een soort trakteren en samen delen. :P
  zondag 17 juli 2011 @ 20:45:31 #268
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99589881
hier net zo hoor. Ze hebben wat eigen dingen, maar heel veel is gewoon voor samen, zoals duplo inderdaad.

DF ik vrees dat er meer mensen met 2 cadeaus aan komen zetten want ik kreeg van velen ook de vraag wat Esmee wilde hebben. Heb aan iedereen gezegd dat Esmee pas in september jarig is en dat een cadeau niet nodig is, maar ik vrees dat niet iedereen dat ook echt gaat doen.

Ach zolang het alleen met verjaardagen is, leg ik het maar naast me neer. Ik vroeg me alleen af of ik daar nou zo afwijkend in was, maar dat valt dus mee ;)
pi_99590137
Oh Bodpa, wat fijn dat M weer wat eet en zich iets beter voelt. Hopelijk is de pijn weer snel weg.

En beterschap nog voor Maarten! Hopelijk voelt hij zich ook snel weer lekker.
pi_99590388
is een grabbelton anders niet een idee stiemie? ik weet niet of er nog andere kindjes komen, maar indien wel; dan zou je aan de dubbelgevers misschien een bijdrage voor de grabbelton kunnen vragen?
pi_99592248
Hallo :W
Wij komen ons hier melden :Y
Jaël is vandaag twee jaar geworden, we kunnen er niet meer onderuit ze is een peuter!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_99592353
Welkom Jaël! *O*
  zondag 17 juli 2011 @ 22:06:33 #273
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99594376
Welkom Jaël! *O*

Maarten is weer (zo goed als) beter hoor, hij had nog ietsjes verhoging maar we zijn desondanks op verjaardag bij mijn oma geweest, die wordt woensdag 90! En hij heeft daar weer een stuk meer gegeten dan afgelopen dagen én was ook nog eens erg gezellig, dus ik ga d'r vanuit dat het ziekzijn weer over is.
pi_99594881
Jael! Gefeliciteerd! En welkom bij de peuters. *O*

Oh, fijn Marie dat hij weer helemaal beter is!

Wij gaan morgen kamperen. :')
Ik ben benieuwd hoe lang. :P
  zondag 17 juli 2011 @ 22:47:03 #275
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99596529
Veel plezier Oeke, Ko en man :)
pi_99597820
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 22:15 schreef oeke het volgende:
Jael! Gefeliciteerd! En welkom bij de peuters. *O*

Oh, fijn Marie dat hij weer helemaal beter is!

Wij gaan morgen kamperen. :')
Ik ben benieuwd hoe lang. :P
als jullie in nl blijven: zie het gewoon als ultiem modderfeestje en maak veel foto's ;)
pi_99598298
Haha, dat gaan we ook doen, regenpak mee en laarzen aan!
Mijn eigen laarzen liggen alleen op de tuin. :{
pi_99598388
quote:
17s.gif Op zondag 17 juli 2011 23:15 schreef oeke het volgende:
Haha, dat gaan we ook doen, regenpak mee en laarzen aan!
Mijn eigen laarzen liggen alleen op de tuin. :{

dan kan je onderhand beter een teiltje en een handdoek klaarzetten in het 'voor'stukje tent en op blote voeten gaan!

/volkomen offtopic :+
pi_99598544
seleentje krijgt trouwens iets megagaafs van der papa: ze is dol op bijtjes (hierachter bij het weiland staan ook een paar korven), dus hij neemt haar dinsdag mee op bijenexcursie bij de imker! in het bijenpakje wat ze van mij gekregen had :P ben benieuwd wat die imker er van maakt. ze was laatst al een hommel aan het aaien
pi_99599092
Oh, dat is leuk! Wat grappig dat ze bijen zo leuk vindt. We waren hier laatst op een bijenpark, een volkstuincomplex waar veel imkers zitten, en we gingen even bij de kasten kijken. Ko vond het gezoem erg grappig, hij heeft dat nog lang daarna gedaan. :D
pi_99608943
Welkom Jaël, wat ben je een mooi peutertje!

Fijn dat het beter gaat met Maarten.
Bodpa, hoe is het bij jullie. Nog meer vooruitgang?
Hier gisteren ook nog een erg duffe dag(af en toe koortsig, weinig gegeten). Kan niet zeggen dat hij echt ziek overkwam, misschien echt teveel gedaan de week ervoor. Vanochtend leek het wel weer goed, dus toch maar naar het KDV. Ophalen kan altijd..

Hier was gisteren in de speeltuin een jochie aan het spelen met een slome wesp. Dat vond ik dat weer niet zo'n goed idee. "kijk spinnetje, blijf liggen spin" en duwt het beestje terug op het schepje :X
pi_99619410
Wij mogen hier sinds vorige week ook melden. Leander is ook alweer 2 :o
Zijn verjaardag hebben we verder nog niet gevierd. Dat doen we 31 juli tegelijk met de verjaardag van zijn broer.
Leander mag na de zomervakantie meteen beginnen op de psz. Dat zal nog wat worden want praten doet ie nog steeds niet. Tis allemaal dus wel heel spannend.
Verder is Leander echt zo super ondeugend O+ De liefste is het.
Zindelijk is ie nog lang niet. Maar we zijn daar ook nog niet me bezig. Hij krijgt straks een broertje, de psz enzo vinden we iets teveel van het goede om hem nou zindelijk te krijgen. Maar hij vind het zelf ook weinig aan. De wc is om spullen in te gooien :P
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 18 juli 2011 @ 20:39:29 #283
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99634603
Welkom Leander *O*
pi_99661083
Welkom verse peuters *O*

Vanmorgen peuter ophalen op de psz, ze had weer erg veel gehuild...
Ik vind zelf ook dat ze veel huilt, maar ik weet ook niet wat ik ermee moet.
Ik heb het idee dat ze zichzelf in de weg zit. En de meewarige blikken van anderen helpen ook niet heel erg mee eigenlijk... :o. Herkenbaar voor andere bijna-kleuter-mamas?
pi_99663311
:W Wij zijn weer terug van 2 heerlijke weken in de warmte van Gran Canaria.
Tess heeft het prima gedaan in het vliegtuig. Heen hadden we kleine kadootjes en heeft ze veel dvd gekeken. Op een gegeven moment was ze het wel helemaal zat, maar uiteindelijk is het toch goed gegaan. Op de terugvlucht heeft ze zelfs 1,5 uur geslapen.
Ik heb geen blondje meer, ik heb een witje (zie fototopic).
Op vakantie zelf heeft ze gezwommen, gezwommen... zoveel dat ze op een gegeven moment niet meer wilde zwemmen :') We zijn naar de "dierentuin" geweest, ze heeft dolfijnen en papegaaien gezien, heeft bijna niet gegeten, is verschrikkelijk ondeugend geweest, heeft 3x bijna iets gepikt :@ en heeft ZONDER slaapzak geslapen! En dat doet ze nu thuis ook.
Gisteravond was ze ze ontzettend moe, ze viel om 17.45 op de bank in slaap (dit is nog nooit gebeurd) en om 8.30 werd ze pas wakker vanmorgen :o

en nu gaan we weer even terug in het dagelijks ritme en gaan we weer even wat strenger worden want mevrouw is iets te bijdehand/brutaal.. Ik moet de foto's nog uitzoeken het zijn er maar 650 :') maar er komen er nog wel een paar in het fototopic ;)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_99663573
elin ging net naar de wc, had paps r jurk niet omhoog gedaan, kwam ze me trots vertellen dat

'HEB INNE JURK GEPLAST O+ '
pi_99678780
Thnx voor het welkom :)

Elin O+ bah zeg :P

Welkom terug Vicky en Tess, lekkere duopenotti is ze geworden, bruin en wit ;)

Wat sneu Nijna dat ze zoveel huilt!

Jaël wilde vandaag geen luier om! Nou dan niet. Zitten we te lunchen hoor ik in ene ow nee poepie doen, ik denk ow nee! Maar gelukkig was het alleen een plasje en dus een zwembad onder haar stoel! Dat dweilen we wel weer op. Ergens wil ze wel plassen op het potje en vind ze het heel interessant, maar meestal wacht ze toch tot ze haar luier weer om heeft... Nou ja tijd genoeg nog, het komt vast goed :)
pi_99681585
Welkom Leander!

Haha Elin, da's ook wel heel erg bijzonder.

Sorry Nijna, geen bijna kleuter hier, dus geen tips. Voelt ze zich lichamelijk verder wel o.k.?

Stoer van Jaël dat ze met plas en poep bezig is, het begin van zindelijk worden is er.

@DF: Mannetje is weer boven Jan, nog een beetje moe van de korte nachten, verder helemaal in orde. Dank voor het vragen!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 20 juli 2011 @ 00:28:40 #289
147316 crew  DJMO
#trut
pi_99689039
niet bijgelezen. Kwam even vertellen over Jan en de manueel therapeut. Ik heb een ander kind. Zelfs de therapeute viel het verschil op tussen het kind uit de wachtkamer vóór de behandeling en het kind wat ze uitzwaaide. Ik had Jan als eerste laten behandelen, en ze was even kwijt wie er nou naar rechts en wie er naar links keek. Ze merkte dan ook op: "je zou toch verwachten dat hij z'n voorkeurshouding naar links heeft gehad" (wat dus ook zo is). Ze heeft bij Jan stijve nekspieren gevonden, en z'n heup was ook niet al te soepel geloof ik. Ik heb nu ook een verklaring voor zijn drukke gedrag. Zolang hij in beweging is, voelt hij de stijfheid niet en geen pijn. Zodra hij stil moet zitten komen er problemen van. Ze ziet deze problemen bij heel veel vacuüm kindjes, en begin augustus moeten we terugkomen voor de volgende behandeling. Ze doet het liever in drie kleine stapjes goed, dan in één grote stap met drie dagen pijn ...

pi_99695125
Stiemie, gefeliciteerd met Linde haar vierjaardag! *O*
Tot snel bij de kleuters

Nicole, Gezellig dat jij en Leander hier ook komt buurten.

Nijna, vertel mij wat.. Hier ook een bijna kleuter die zichzelf (en ons) dwarszit. Hij probeert de laatste tijd veel meer uit, en heel bewust om te kijken naar de reactie. Zijn leuke spelletjes, voor hem..
Huilen doet hij ook meer, al is dat vooral in en om huis. Op het KDV hebben ze, zoals altijd, weinig last van zijn buien.
Ik probeer hem thuis wel iets meer te entertainen, wat meer eropuit, vriendjes bezoeken. Af en toe ook lekker even tekenfilms kijken. Hij is ook meer moe de laatste dagen, geen idee waar dat vandaan komt. Het weekend ook met koorts. Ik hoop dat het ergste overgaat binnenkort, en dat dit niet tot september gaat duren ;)
Maar het knuffelen en kusjes geven vind ik dan wel weer gezellig O+

DJMO, fijn dat een deel van de problemen daar misschien vandaan komen. Zou mooi zijn als hij daarmee iets rustiger wordt, zodat je de andere dingen (zoals spraak) beter kunt aanpakken.
pi_99704669
Leander komt net binnen met een gekregen ijsje van de buurvrouw. Dus ik zeg tegen hem: heb je wel dank je wel gezegd?
Jaha zegt ie!! Net alsof dat gewoon even zo doet :D
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_99706520
Jaël deed een poepje op het potje *O*
pi_99710790
Hoera voor de poepjes en het dankjewel!

Hier een zieke peuter teruggekregen van het KDV. Ze belden om kwart over 4: 39,5 koorts. Nu ligt hij op de bank, en valt zo'n beetje in slaap.. Er gaat iets door dat lijfje, maar wat??
Naja, verder wel een goede dag gehad, dus zal niks ernstigs zijn..
pi_99717624
och deepfreeze, jou arme peutertje, hopelijk doet een goede nachtrust wonderen!

Leander wat netjes dat je dank je wel zegt! Jaël zegt tegewoordig heel vaak danki mama, als ik iets voor haar doe, zo O+
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 20:35:47 #295
5428 crew  miss_sly
pi_99720489
Senna meldt zich, want ze is nu echt, heus 2 jaar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_99720555
wij hebben voor Elin nu een trappetje en leuning voor de WC gekocht, gewoon van marktplaats voor 5 euro, en handig dat ie is! (eerst met wcbrilverkleiner en een curverbox waar ze op moest gaan staan :D
pi_99721175
Heej Senna, eindelijk!!! Welkom *O*
pi_99721230
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2011 20:37 schreef Kleurdoos het volgende:
wij hebben voor Elin nu een trappetje en leuning voor de WC gekocht, gewoon van marktplaats voor 5 euro, en handig dat ie is! (eerst met wcbrilverkleiner en een curverbox waar ze op moest gaan staan :D
Ik denk dat ik Jaël ook maar meteen op de wc ga zetten voortaan, we hebben al een wcbrilverkleiner, maar het scheelt achter af weer het potje schoonmaken enzo ;)
  woensdag 20 juli 2011 @ 20:54:57 #299
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99721443
Welkom Senna!

En ik neem hier weer afscheid met mijn inmiddels kleutertje O+
Vandaag helemaal stralend jarig

en dolblij met haar cadeau!
pi_99721527

deez
  Moderator woensdag 20 juli 2011 @ 20:57:48 #301
5428 crew  miss_sly
pi_99721564
Mooie Linde O+ Gefeliciteerd met je kleutertje Stiemie!

MamaPurk :W

Een nieuwe openen lukt niet, heb het al gemeld in het FB-topic.

[ Bericht 12% gewijzigd door miss_sly op 20-07-2011 21:58:23 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')