Leuk hè? Harden erg ook trouwens. Twee jaar geleden nog serieus mee bezig geweest om daar naartoe te verhuizen.quote:
Ja, het lukte me op de iPad niet. Sorry.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:24 schreef BarbieQ het volgende:
je hebt hem reeksloos gemaakt She-Wolf, dus nu is hij dubbel
Dan liep ik terug, pakte de boosdoener bij het handje en zette die op de gang en liep dan zelf door de keuken in.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 10:10 schreef freecell het volgende:
Dank je voor het meedenken!!
Ik heb echter wel een maar helaas. Ik kan niet elke minuut (ja, echt) gewoon weglopen. ik heb nog een kind en die wordt dan gemolesteerd....
Ik zal kijken inderdaadquote:Op zaterdag 2 juli 2011 13:47 schreef mikoxx het volgende:
Free, ok, dat schreef je ook wel idd. Mss kan je die momentjes nog uitbreiden oid? Ik noem ook maar wat hoor, probeer mee te denken.
Naja, hij sliep niet echt vast, zoals normaal. En wees naar zijn voorhoofd, dat hij pijn had. Dus om half 11 wat paracetamol erin (39,5 getempt). En om 4.15 was er een blij jochie dat naar de wc moest. En gelukkig daarna weer lekker is gaan slapen. Ook weer voorbij..quote:Op vrijdag 1 juli 2011 21:42 schreef Diaan73 het volgende:
Chris slaapt even lekker door zijn koorts heen zo!
Is dat met van die gekleurde grotere ronde pinnetjes? Dat had ik vroeger ook!quote:Op zondag 3 juli 2011 21:46 schreef Kleurdoos het volgende:
ik heb hier ontdekt dat peuterministeck briljant is.
ze kan er werkelijk 2 uur achter elkaar !!!!!!!!!!! mee spelen!
nog 2 enquete's, dan heb ik weer een bon van vijf euroquote:Op maandag 4 juli 2011 21:50 schreef _Ingrid_ het volgende:
bol.com heeft het ook DJMO. Wellicht dat je een bon hebt?
Ja dit is helemaal vanzelf gegaan, superknap vind ik :-)quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:12 schreef Grijs het volgende:
Wat goed! Dat is dan toch nog snel gegaan, of niet?
Hopelijk wel op de CB manier he!quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:40 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier is het middagslaapje er een maand of 2/3 voor t grootste deel afgegaan (ze is nu net 3). Op het kdv slaapt ze meestal niet meer en thuis alleen als ik zie dat ze moe is.
En weer goedgekeurd op het CB. Ogentest ging prima. blokkenspelletjes gingen ook goed en qua lengte en gewcht netjes gemiddeld.
Kreeg nog een complimentje over hoe ik mijn verlegen dame overhaalde om toch mee te werken aan de ogentest...dus ik ook weer blij
Nouja, van mij mag ze laat naar bed, mits ze laat wakker wordtquote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:59 schreef simmu het volgende:
hier hetzelfde probleem kleurdoos. ze trekt het niet zonder slaapje, maar slaat dan 's avonds aan het keten. wij hebben gewoon maar aanvaard dat het voorlopig zo is. als ze dus 's avonds nog een uurtje of 2 in bed bezig is, negeer ik dat. wel heb ik het stricte beleid dat ze dan zich zelf maar bezig moet houden.
na de vakantie gaat ze naar een andere groep op de psz, en dat is dan met een middag erbij. ik vermoed dat het 'probleem' zich dan vanzelf oplost.
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 15:05 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Hopelijk wel op de CB manier he!
Kom maar, doe maar mee, dan krijg je als we thuis zijn een ijsje, zak snoep en een koekje
o en een stickerboek
huuu, lees ik hier zomaar overheenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:40 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier is het middagslaapje er een maand of 2/3 voor t grootste deel afgegaan (ze is nu net 3). Op het kdv slaapt ze meestal niet meer en thuis alleen als ik zie dat ze moe is.
En weer goedgekeurd op het CB. Ogentest ging prima. blokkenspelletjes gingen ook goed en qua lengte en gewcht netjes gemiddeld.
Kreeg nog een complimentje over hoe ik mijn verlegen dame overhaalde om toch mee te werken aan de ogentest...dus ik ook weer blij
Soms is dat ook een kwestie van wennen. Je zou het een paar dagen kunnen uitproberen, je merkt snel genoeg of ze er aan went of juist niet.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 14:53 schreef Kleurdoos het volgende:
nouja soms slaan we m over (zoals nu, maar dan flikkert ze om 5 of 6 uur in slaap
quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:05 schreef krijtlijk het volgende:
Zou het niet beter zijn om duidelijk te maken dat monsters niet bestaan?
Want als je monsters oid. weg gaat jagen dan geef je dus eigenlijk toe dat ze ook daadwerkelijk bestaan.
Ik heb het hier nog niet meegemaakt hoor, maar ik vroeg het me opeens af.
Krijtlijk, voor Bram bestaan deze monsters op het moment echt. Ik kan gewoon niet anders dan meegaan in zijn gevoel en beleving. Als ik het ga ontkennen ontken ik ook zijn angstgevoelens die toch wel heel erg echt zijn. Ik wil graag dat hij mij kan vertrouwen om zijn gevoelens te uiten en wil dat hij weet dat we wat hij ook bedenkt we altijd voor hem klaar staan.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:05 schreef krijtlijk het volgende:
Zou het niet beter zijn om duidelijk te maken dat monsters niet bestaan?
Want als je monsters oid. weg gaat jagen dan geef je dus eigenlijk toe dat ze ook daadwerkelijk bestaan.
Ik heb het hier nog niet meegemaakt hoor, maar ik vroeg het me opeens af.
Hmm zo eerst maar even onder m'n bed kijken voordat ik ga slapenquote:Op woensdag 6 juli 2011 23:08 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
leugens!
Ja daar heb je gelijk in, ik denk dat ik er ook wel in mee zou gaan.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:10 schreef Sugarsnap het volgende:
[..]
Krijtlijk, voor Bram bestaan deze monsters op het moment echt. Ik kan gewoon niet anders dan meegaan in zijn gevoel en beleving. Als ik het ga ontkennen ontken ik ook zijn angstgevoelens die toch wel heel erg echt zijn. Ik wil graag dat hij mij kan vertrouwen om zijn gevoelens te uiten en wil dat hij weet dat we wat hij ook bedenkt we altijd voor hem klaar staan.
Ik drink trouwens ook alle kopjes thee en koffie op die ik aangereikt krijg van hem, ook al zit er niets in het kopje. Dat is voor mij hetzelfde.
Dat is geen flauwekul, als dat voor jullie goed voelt dan moet je dat doen en misschien helpt het ook wel.quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:23 schreef Sugarsnap het volgende:
Dat was ook mijn eerste reactie, krijtlijk. Ik ben blij dat we actief op zoek zijn naar manieren om naar het noorden van NL te verhuizen.
Ik moet wel heel eerlijk bekennen dat dit niet het enige is dat we hebben gedaan. J. en ik (allebei christen, maar we geloven ook zeer zeker in 'geesten' en 'gidsen') hebben afzonderlijk van elkaar op Bram's kamer gebeden om steun van God en Bram's 'gidsen'. Noem het maar flauwekul, maar voor ons voelde het als iets dat we moesten doen. En we wisten het niet van elkaar dat we het gedaan hadden.
Idem.quote:Op woensdag 6 juli 2011 22:45 schreef Sugarsnap het volgende:
Bram heeft daar ook moeite mee. Hij vergeet consequent de s.
springen => pringen
spelen => pelen
etc
ooooh maar daar is geen hol aan te doen..quote:Op woensdag 6 juli 2011 23:26 schreef oeke het volgende:
Dat is wel een idee, KD. Het lukt alleen niet als het zoals vandaag op de fiets was. Meneer wilde niet in zijn stoeltje.
elin kan de r ook zeggen, ze heeft gewoon echt moeite met de eerste SP of SPRquote:Op donderdag 7 juli 2011 08:12 schreef freecell het volgende:
Pingen, pinnen en pelen!
En eerst zei hij tap ipv trap en sinds gisteren zegt hij tlap
Hij kan de r trouwens wel zeggen in 'toren' enzo.
En hakkelen nee, hij kan wel heel vaak enne..enne..enne... zeggen, maar dat weet hij gewoon nog niet hoe zijn verhaal verder gaat.
maar SN doet ze wel, zoals Sneeuwquote:Op donderdag 7 juli 2011 08:43 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier gaat de SN net een weekje goed
Maar dat ik met hulp van de logo. En hij is niet eens echt laat met het leren van daarvan. Dus jullie kleintjes hebben de tijd nog wel
ik kan de r nog steeds niet goed, ja ik doe stiekem een rol R met de tong, maar achteruit de keel is t een Gquote:Op donderdag 7 juli 2011 08:49 schreef Deepfreeze het volgende:
Chris is destijds doorverwezen vanuit het CB met 3 jaar, omdat hij heel stug klanken verwisselde. De f werd een s, een k een t etc. Maar hij kon de klanken wel goed. Omdat hij het al zo lang deed (een jaar) was er sprake van "verkeerd geprogrammeerd/dyspraxie". Hij besefte niet dat hij de letters verkeerd zei. In zijn beleving was het echt toekje ipv koekje.
Maar ik ze me er met die kleintje echt nog geen zorgen om maken. Zo hoeven ze de R pas met 6 jaar te kunnen
Is goed diaan, mis je wel de high tea! Allemaal lekkers om te snoepen, er staat een bastogne-monchoutaart in de koelkast![]()
Idem, ik kán het wel, maar dat voelt zo gekquote:Op donderdag 7 juli 2011 08:54 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
ik kan de r nog steeds niet goed, ja ik doe stiekem een rol R met de tong, maar achteruit de keel is t een G
DJMO, 5 dingen!! Is dat niet veel te veel voor een jongetje van 2,5? Op de Peuter in Zicht cursus vertelden ze ons dat je maar 1 ding per keer kan aanpakken, meer is nog te veel. Dus óf de speen afleren, óf zindelijk worden. Niet tegelijkertijd. En die zesde random lijkt me ook een beetje onduidelijk eerlijk gezegd, hij krijgt er toch al een voor lief zijn?quote:Op zaterdag 9 juli 2011 09:35 schreef DJMO het volgende:
Jan is mij te gevaarlijk bezig op de wc. hij gaat op de bril staan zodat hij bij het wc-papier kan en zelf door kan trekken. Het op de pot plassen boeit hem weinig; het wc-papier en doortrekken zijn veul interessanter en dé reden om naar de wc te willen.
Ik ben gisteren gestart met een beloningssysteem. Een vel karton, met daarop vijf dingen. (luisteren, eten, op de wc plassen, lief zijn en praten). Toeval of niet, nadat hij al weken liep te etteren met eten, ging zijn bord gisteren zowaar bijna schoon leeg. Per dag kan hij voor elk onderdeel één sticker verdienen, + een zesde zomaar tussendoor voor random goed/lief gedrag. Als hij op één onderdeel vijf stickers heeft, gebeurt er iets leuks, of krijgt hij wat lekkers (al naar gelang het onderdeel dat hij goed gedaan heeft) Inmiddels heeft hij twee random stickers, één voor luisteren, één voor lief zijn en één voor het eten.
Ik maak het nu nog niet te moeilijk; als hij nu goed gegeten heeft krijgt hij een sticker. Later is dit wel uit te breiden naar netjes eten, bord leegeten etc. zelfde met naar de wc gaan. de eerste stickers krijgt hij al bij een paar druppels en later is dat uit te breiden naar een hele dag droog zijn etc. het valt wel op; als hij stout gedrag dreigt te vertonen hoef ik alleen maar te zeggen: "denk aan je stickers!" en het slaat meteen om in knuffelen/ kusjes geven etc. Kinderen zijn slim dat weet ik, maar dat zoiets zó snel effect zou hebben had ik niet echt verwacht. Ik moet alleen het rolletje stickers goed opbergen, want anders gaat hij met de hele rol aan de haal
Al die dingen wat je hoopt met hem te bereiken duizelen mij al, laat staan een kind van 2,5quote:Op zaterdag 9 juli 2011 09:49 schreef bodpa09 het volgende:
[..]
DJMO, 5 dingen!! Is dat niet veel te veel voor een jongetje van 2,5?
Ja, wij hebben een 'vaste fotografe'. Ze doet het zo leuk, en de foto's worden mooi!quote:Op dinsdag 12 juli 2011 22:53 schreef oeke het volgende:
He Thijs! Gefeliciteerd! En welkom hier.![]()
Mooie foto's McLaura. Laat je die maken?
Hij klaagt erover als we het aanraken. Het is ook een verdikte bult. En door de plek is het niet echt fijn bij het afvegen. Er blijft weleens een pluisje hangen. Dus iets pijnlijk en onhygienisch. Dat valt alleen pas op nu hij zindelijk is. Daarvoor veegden we de andere kant om schoon.quote:Op woensdag 13 juli 2011 20:49 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Waarom die moedervlek weghalen, is het zo'n eng ding dan?
quote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:43 schreef bodpa09 het volgende:
Marie!![]()
Stoer zeg al die kleutertjes! Is toch best een stap he, de kleuterschool. Dan zijn ze echt 'groot'.
Jemig Ko, tot 10 tellen! Wat knap!
Ik heb hier een sneu hoopje kind op de bank liggen. Kan nauwelijks eten door de aften in zijn mond. Zijn gehemelte zit vol, de linkerkant van zijn tong en de rechterkant begint ook. We hebben antibiotica gekregen, maar dat moet nog gaan werken. Het doet hem zo zeer, echt hartverscheurend om te zien. Hij moet veel ijsjes eten, maar dat durft hij eigenlijk ook nauwelijks. Verder eet hij vooral pap, waarbij de speen op een bepaalde manier in zijn mond moet anders is het ook te pijnlijk. Ik vind hem zo zielig. Dat je je zo beroerd kunt voelen door aften wist ik niet.
Wat moet dat een pijn doen! Arm jongetjequote:Op vrijdag 15 juli 2011 09:43 schreef bodpa09 het volgende:
Marie!![]()
Stoer zeg al die kleutertjes! Is toch best een stap he, de kleuterschool. Dan zijn ze echt 'groot'.
Jemig Ko, tot 10 tellen! Wat knap!
Ik heb hier een sneu hoopje kind op de bank liggen. Kan nauwelijks eten door de aften in zijn mond. Zijn gehemelte zit vol, de linkerkant van zijn tong en de rechterkant begint ook. We hebben antibiotica gekregen, maar dat moet nog gaan werken. Het doet hem zo zeer, echt hartverscheurend om te zien. Hij moet veel ijsjes eten, maar dat durft hij eigenlijk ook nauwelijks. Verder eet hij vooral pap, waarbij de speen op een bepaalde manier in zijn mond moet anders is het ook te pijnlijk. Ik vind hem zo zielig. Dat je je zo beroerd kunt voelen door aften wist ik niet.
Nee, hij heeft nu drie dagen niets gegeten. Vandaag ook alleen een fles pap op, meer niet. Ik krijg er geen drinken meer in, geen ijsjes, niets. Zijn speen doet ook zeer, dus het is echt drama vandaag. Hij bleef ook maar om zijn pappa roepen, dat hij daar zo graag naar toe wilde. Voor de deur staan en zeggen dat we pappa moesten zoeken.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 16:41 schreef oeke het volgende:
Och arme jongetje M. Wat zielig Bodpa.
Heeft hij wel wat gegeten vandaag?
Hele dikke beterschapszoen!
Wat stoer Anicka!
Nee, ik heb hier laatst ergens gelezen dat dat enorm veel pijn doet. Op aften dan.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 20:28 schreef Kleurdoos het volgende:
mag je iets van dentinox in de wangholtes smeren? omdat t verdovend werkt?
Ik heb met hem meegehuild vanmiddag. Uit machteloosheid en omdat ik hem zo zielig vind.quote:Op vrijdag 15 juli 2011 20:34 schreef Diaan73 het volgende:
Ach gossie Bodpa, wat sneu zeg!! Dat doet je als moeder ook pijn zeg.
oooh oke, t schoot me te binnen..maar dan maar niet doen idd!quote:Op vrijdag 15 juli 2011 20:35 schreef oeke het volgende:
[..]
Nee, ik heb hier laatst ergens gelezen dat dat enorm veel pijn doet. Op aften dan.
Maar waar?![]()
Och jeempje, arme M. Wat vreselijk sneu.
Is papa al thuis? Wat verdrietig en machteloos moet je je voelen.
nja, gewoon uit laten pakken dan. en dan direct na het uitpakken het weg laten leggen op de grote speelgoedhoop voor beide kindjes? die hebben jullie toch vast ook welquote:Op zondag 17 juli 2011 17:38 schreef Stiemie het volgende:
Ja dat gaat echt niet lukken denk ik. We geven komend weekend een feestje en dan gaan de cadeaus ook gegeven worden. Nou ja ik heb in ieder geval laten weten dat ik het er niet echt mee eens ben.
als jullie in nl blijven: zie het gewoon als ultiem modderfeestje en maak veel foto'squote:Op zondag 17 juli 2011 22:15 schreef oeke het volgende:
Jael! Gefeliciteerd! En welkom bij de peuters.
Oh, fijn Marie dat hij weer helemaal beter is!
Wij gaan morgen kamperen.
Ik ben benieuwd hoe lang.
dan kan je onderhand beter een teiltje en een handdoek klaarzetten in het 'voor'stukje tent en op blote voeten gaan!quote:Op zondag 17 juli 2011 23:15 schreef oeke het volgende:
Haha, dat gaan we ook doen, regenpak mee en laarzen aan!
Mijn eigen laarzen liggen alleen op de tuin.
Ik denk dat ik Jaël ook maar meteen op de wc ga zetten voortaan, we hebben al een wcbrilverkleiner, maar het scheelt achter af weer het potje schoonmaken enzoquote:Op woensdag 20 juli 2011 20:37 schreef Kleurdoos het volgende:
wij hebben voor Elin nu een trappetje en leuning voor de WC gekocht, gewoon van marktplaats voor 5 euro, en handig dat ie is! (eerst met wcbrilverkleiner en een curverbox waar ze op moest gaan staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |