Hm, Dana kan ook zo'n dingen vertellen als ze half in slaap is/ wakker is geschrokken. Ik ga er dan altijd vanuit dat ze gdroomt heeft en nog niet helemaal wakker is. Ik heb dat zelf ook, ik droom heel veel en als ik net wakker ben dan lijkt het nog allemaal heel echt.
Wat ik in dit soort gevallen doe is praten met dr. vragen stellen wat de kindjes precies doen..als Bram zegt eten dan vraag eens wat ze eten. En of het leuke kindjes zijn, of ze aan een tafeltje zitten , of ze ook speelgoed hebben enz enz. En dan tegen hem zeggen dat als hij niet kan slapen door de kindjes hij gewoon kan zeggen dat hij wilt slapen en vragen of de kindjes wat zachter kunnen doen...of dat ze boven niet mogen eten, alleen beneden. Naja, je snapt het idee

Het wordt natuurlijk voor Bram een gewoonte he...en die paniek kan ook heel goed komen van het feit dat hij bij jullie in slaap valt en wakker wordt in zijneigen bedje, dat verwachtte hij niet, schrikt en rent naar jullie kamer.
Ik zou om te beginnen licht aanlaten in zijn kamertje. Dana vindt het vaak minder eng als er licht aan is

succes ermee in elk geval