abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juli 2011 @ 22:48:00 #51
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_99043648
Ook Marlien is een stapje dichterbij zindelijkheid: ze heeft vandaag op het potje geplast en ze vond het leuk! Eerder wilde ze wel op het potje of op de wc zitten, maar raakte in paniek als ze daadwerkelijk wat aan voelde komen en ging dan snel staan en om de luier vragen. Ik was dus helemaal verrast dat ze het nu leuk vond dat ze aan het plassen was! Nu maar vaker zonder luier laten rondlopen :).
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  dinsdag 5 juli 2011 @ 00:01:10 #52
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_99047752
Beppie poept op de wc! *O*
Ik had met haar afgesproken dat we het morgen zouden gaan proberen, en dat vond ze zelf wel een goed plan..tot ze me vanmiddag naar de wc riep waar ze zelf (dacht ik) was gaan plassen.
Madam vond het een goed idee om al meteen te beginnen met oefenen, met goed resultaat :D
Ik ben supertrots! 8-)
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 00:12:49 #53
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_99048273
Wat goed! Dat is dan toch nog snel gegaan, of niet?
pi_99053259
Per ongeluk verkeerde topic aangeklikt maar heb laatst voor tijn grote ministeck bij action gehaald voor 2.79 ofzo
  dinsdag 5 juli 2011 @ 07:55:49 #55
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99053455
Al die vorderingen met de zinderlijkheid *O*
Wij Maarten gaat vrijdag weer een poging wagen zonder luier!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_99053660
Beppie *O*

Dana is gister voor het eerst in de douche geweest *)
Ze is doodsbang voor de douchekop, dus we deden haar altijd in bad en dan drama met haren wassen. Maar ik vondt het wel goed geweest, veel handiger als je dr soms ook gewoon onder de douche kunt gooien een tijdbesparings oogpunt ;)

Ze heeft de eerste helft staan krijsen en toen ik zei dat ze moets stoppen met huilen omdat ze nu wel groot genoeg was om te douchen en dat ik heel trots op dr was was het ineens goed :')

Kijken hoe het volgende keer gaat
pi_99054699
Goed van de zindelijke kindjes!!

Bla, fijn dat het beter gaat met douchen. Hier is dat ook zo'n drama geweest. Maar met de tijd en oefening wordt het wel weer beter.
pi_99064821
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 00:12 schreef Grijs het volgende:
Wat goed! Dat is dan toch nog snel gegaan, of niet?
Ja dit is helemaal vanzelf gegaan, superknap vind ik :-)
On zeh laptop
pi_99065387
Whoehoe Beppie! Knappe poeperd! *O*

En fijn Bla, wat scheelt dat he! *O*
pi_99065515
Bep!

ff een vraagje, wanneer halen jullie de middagslaapjes eraf?
ik heb t idee dat Elin teveel slaapt overdag.. want 's avonds wil ze niet maffen tot een uur of 21:00/21:30 maar dan is ze wel om 7:00 wakker
pi_99065663
Hier is het middagslaapje er een maand of 2/3 voor t grootste deel afgegaan (ze is nu net 3). Op het kdv slaapt ze meestal niet meer en thuis alleen als ik zie dat ze moe is.

En weer goedgekeurd op het CB. Ogentest ging prima. blokkenspelletjes gingen ook goed en qua lengte en gewcht netjes gemiddeld.
Kreeg nog een complimentje over hoe ik mijn verlegen dame overhaalde om toch mee te werken aan de ogentest...dus ik ook weer blij ;)
pi_99065865
@KD: Bij ons is het middagslaapje er sinds drie weken af. Als hij 's middags sliep viel hij net als Elin pas weer om 21.00/21.30 weer in slaap. Over het algemeen gaat het goed. Af en toe is hij 's middags afgeserveerd, dan leggen we hem op bed en nemen voor lief dat hij dan 's avonds later slaapt. Ik ga er een beetje vanuit dat het een overgang periode is.

@BLA: En nog goedgekeurd ook!
pi_99066139
nouja soms slaan we m over (zoals nu, maar dan flikkert ze om 5 of 6 uur in slaap :')
  dinsdag 5 juli 2011 @ 14:58:37 #64
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_99066344
Klinkt bekend, maar ik kan er weinig tegen doen: ze wordt zo chagrijnig dat ik haar gráág op bed wil zien... :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_99066395
hier hetzelfde probleem kleurdoos. ze trekt het niet zonder slaapje, maar slaat dan 's avonds aan het keten. wij hebben gewoon maar aanvaard dat het voorlopig zo is. als ze dus 's avonds nog een uurtje of 2 in bed bezig is, negeer ik dat. wel heb ik het stricte beleid dat ze dan zich zelf maar bezig moet houden.

na de vakantie gaat ze naar een andere groep op de psz, en dat is dan met een middag erbij. ik vermoed dat het 'probleem' zich dan vanzelf oplost.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_99066663
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:40 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hier is het middagslaapje er een maand of 2/3 voor t grootste deel afgegaan (ze is nu net 3). Op het kdv slaapt ze meestal niet meer en thuis alleen als ik zie dat ze moe is.

En weer goedgekeurd op het CB. Ogentest ging prima. blokkenspelletjes gingen ook goed en qua lengte en gewcht netjes gemiddeld.
Kreeg nog een complimentje over hoe ik mijn verlegen dame overhaalde om toch mee te werken aan de ogentest...dus ik ook weer blij ;)
Hopelijk wel op de CB manier he!

Kom maar, doe maar mee, dan krijg je als we thuis zijn een ijsje, zak snoep en een koekje O+
o en een stickerboek
pi_99066685
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:59 schreef simmu het volgende:
hier hetzelfde probleem kleurdoos. ze trekt het niet zonder slaapje, maar slaat dan 's avonds aan het keten. wij hebben gewoon maar aanvaard dat het voorlopig zo is. als ze dus 's avonds nog een uurtje of 2 in bed bezig is, negeer ik dat. wel heb ik het stricte beleid dat ze dan zich zelf maar bezig moet houden.

na de vakantie gaat ze naar een andere groep op de psz, en dat is dan met een middag erbij. ik vermoed dat het 'probleem' zich dan vanzelf oplost.
Nouja, van mij mag ze laat naar bed, mits ze laat wakker wordt
:( rotkind :P
pi_99067085
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 15:05 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Hopelijk wel op de CB manier he!

Kom maar, doe maar mee, dan krijg je als we thuis zijn een ijsje, zak snoep en een koekje O+
o en een stickerboek
:Y natuurlijk, dat is toch de enige juiste manier of niet *)
pi_99067350
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:40 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:

huuu, lees ik hier zomaar overheen :@
fijn dat alles goed is!
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:20:13 #70
238474 Jeetjejom
Miracles do happen (twice)
pi_99069675
Ik kwam me hier netjes melden, maar ik zie dat jorja al in de op staat!!!!
Wat lief.... Zeg het maar al meteen, ik heb helaas amper tijd om hier te posten, maar lees wel veel mee.
Jorja moet volgende week naar het cb en ik weet nu al dat ze gaan zeuren over haar praten. Maar ze is gewoon een dametje die pas iets doet als ze het kan. De woorden die ze nu zegt snapt ook iedereen maar heel veel zijn het er nog niet... Wacht maar eens vol spanning af.

Maar goed, hallo dus!
Hou me gewoon maar even vast
Jouw warmte is genoeg
  dinsdag 5 juli 2011 @ 16:40:50 #71
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_99070518
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 14:53 schreef Kleurdoos het volgende:
nouja soms slaan we m over (zoals nu, maar dan flikkert ze om 5 of 6 uur in slaap :')
Soms is dat ook een kwestie van wennen. Je zou het een paar dagen kunnen uitproberen, je merkt snel genoeg of ze er aan went of juist niet.
Marlien slaapt vrijwel dagelijks 's middags, maar haar zus sliep op die leeftijd al lang niet meer overdag. 't Ene kind heeft nu eenmaal meer slaap nodig dan het andere.
pi_99070619
en hoppa, ze valt net in slaap!

misschien met een uurtje wakker maken en r niet meer 1.5 - 2 uur door laten maffen..
pi_99070639
en hallo Jeetjejom!
  dinsdag 5 juli 2011 @ 17:33:08 #74
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99073215
Hai Jeetjejom :)

Wij hebben een beetje hetzelfde hier, overdag wel 2 uur slapen maar pas rond half 9 in slaap vallen 's avonds. Nu zijn het nog kdv dagen maar vanaf vrijdag wil ik hem max 1 á 1 1/2 uur laten slapen en dan kijken of hij 's avonds sneller slaapt. Zonder slaapje redt Maarten het ook nog niet...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_99074440
KD, Chris heeft het tot 3,5 volgehouden. Hij ging dan 's avond rond 20.30-21.00 naar bed, en ging nog wat "lezen", babbelen, spelen, of toch snel slapen. 's ochtends was het dan meestal tussen 7-7.30 feest. Overdag sliep hij dan vaak wel 2,5-3 uur.
We hebben geprobeerd de slaapjes in te korten -> chagie ventje die geen avondeten meer blieft
We hebben geprobeerd de slaapjes weg te laten -> zeer chagie ventje die geen avondeten meer blieft.
Voor een dagje geen ramp, maar voor langer niet fijn. Uiteindelijk dus opgegeven, laat maar gaan, we hadden er 's avonds geen last van verder. Hij ging wel rustig naar bed. En met 3,4 begon hij op de KDV de slaapjes over te slaan. In een maand was hij er thuis ook helemaal af, op eigen initiatief (normaal werd hij voor 2 uur wel moe, nu gewoon niet) Nu slaapt hij van 19.30-20.00 tot 7-7.30
pi_99074924
Sten slaapt sinds hij 2 jaar niet meer 's middags. Een paar maanden daarvoor sliep hij 's middags soms en werd dan zo chagerijnig wakker, daar werd niemand vrolijk van. Nu slaapt hij ongeveer van 19.00 tot 6.30.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_99099981
Welkom Jeetjejom :)
  woensdag 6 juli 2011 @ 09:24:05 #78
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99100863
Sorry dat ik kom binnenvallen, ben ook helemaal niet bijgelezen.

We zijn eindelijk na 3/4 jaar erachter waarom Bram niet in zijn eigen bed op zijn kamertje wil slapen. Hij valt bij ons op bed in slaap (want het niet willen begint al bij het naar bed brengen) en dan leggen we hem over als hij slaapt. Vaak komt hij dan halverwege de nacht in paniek naar ons toe. Een hele enkele keer slaapt hij wel door.
Gisteravond was hij al weer om 0.00 uur naar ons toegekomen. Toen hij weer goed sliep (na een kwartiertje ofzo) heb ik hem weer teruggelegd. Blijkbaar sliep hij nog niet vast, want hij werd een beetje wakker en raakte weer in paniek. Ik dacht bij mezelf, ik blijf er wel even bijzitten tot hij weer slaapt. Ik heb hem toen ook gevraagd waarom hij niet in zijn eigen bedje wil slapen en wat hij dan ziet. Hij werd rustig, haalde diep adem en er kwam een heel verhaal uit, waarvan ik de helft helaas niet begreep. Wat ik wel opving was de herhaling 'kindjes eten'. Ik vroeg aan Bram of er iets/iemand op zijn kamer was die zei dat het kindjes ging eten. Hij knikte, keek naar de hoek naast de deur en begon te wijzen. Volgens hem zou het daar zitten. Ik vraag aan hem of het er nu is en hij kijkt me met grote ogen aan, paniek en heftig ja knikken.
Natuurlijk krijg ik dan ook de bibbers en heb hem maar weer snel meegenomen naar ons bed.
Maar wat moet ik hier nu mee? Hoe krijg ik die jongen toch in zijn eigen bed terug?

pfff het is een heel verhaal geworden...
pi_99101056
Hm, Dana kan ook zo'n dingen vertellen als ze half in slaap is/ wakker is geschrokken. Ik ga er dan altijd vanuit dat ze gdroomt heeft en nog niet helemaal wakker is. Ik heb dat zelf ook, ik droom heel veel en als ik net wakker ben dan lijkt het nog allemaal heel echt.

Wat ik in dit soort gevallen doe is praten met dr. vragen stellen wat de kindjes precies doen..als Bram zegt eten dan vraag eens wat ze eten. En of het leuke kindjes zijn, of ze aan een tafeltje zitten , of ze ook speelgoed hebben enz enz. En dan tegen hem zeggen dat als hij niet kan slapen door de kindjes hij gewoon kan zeggen dat hij wilt slapen en vragen of de kindjes wat zachter kunnen doen...of dat ze boven niet mogen eten, alleen beneden. Naja, je snapt het idee ;)

Het wordt natuurlijk voor Bram een gewoonte he...en die paniek kan ook heel goed komen van het feit dat hij bij jullie in slaap valt en wakker wordt in zijneigen bedje, dat verwachtte hij niet, schrikt en rent naar jullie kamer.

Ik zou om te beginnen licht aanlaten in zijn kamertje. Dana vindt het vaak minder eng als er licht aan is :)

succes ermee in elk geval
  woensdag 6 juli 2011 @ 13:32:35 #80
12913 GreatWhiteSilence
pi_99108518
Ga eens in het donker in zijn bedje liggen, en kijk dan naar die hoek. Misschien zie je wel rare schaduwen oid, die door voorwerpen veroorzaakt worden?

Het lijkt me niet dat hij ervan schrikt dat hij op een andere plek wakker wordt dan waar hij in slaap is gevallen, dat zou hij inmiddels toch wel gewend moeten zijn? :?
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 6 juli 2011 @ 14:05:38 #81
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_99109819
Sugar, wordt hij ook iedere avond/nacht rond dezelfde tijd wakker? Hier is mij verteld dat kindjes ook vaak (angstig) wakker worden als de lichte slaap overgaat in diepe(re) slaap. Meestal zo tussen 23 en 24u.... En dat schijnt wel een gewoonte te kunnen worden..... Misschien helpt het als je met hem zijn kamertje 'inspecteert' voordat hij gaat slapen? Zodat hij kan zien dat er echt niets 'engs' is op zijn kamer? En misschien dan 's nachts als hij wakker wordt helpen herinneren dat jullie samen hebben gekeken voor hij ging slapen en hij dus nu rustig verder kan slapen. In principe heeft hij natuurlijk geen reden om wakker te worden, alleen is hij nog te jong om dat meteen te begrijpen.

sterkte! Slaapproblemen nekken je, tenminste, zo heb ik t zelf ervaren....

Bij ons heeft het weglaten van de speen trouwens wer-ke-lijk wonderen verricht.. Weet niet of hij een speentje heeft hoor, maar misschien is dat een idee?
  woensdag 6 juli 2011 @ 14:10:50 #82
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_99110023
En ik heb zelf nog een vraag: wanneer gingen jullie kindjes met een kussen slapen? Zijn daar richtlijnen voor?
pi_99110731
Dana kreeg 2 dagen voor ze 2 werd een peuterbedje met kussen.
Ik heb wel nog een hele tijd het kussen weggehaald voor wij zelf naar bed gingen omdat ik het toch een beetje eng vondt. Maar volgens mij slaapt ze nu al een dik half jaar gewoonde hele nacht met kussen
  woensdag 6 juli 2011 @ 14:30:15 #84
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_99110770
Dank je Bla, en waar heb je t kussen gehaald als ik vragen mag? Want ik neem aan dat het een beetje een dun kussen moet zijn...?
pi_99110904
selene ging met 1 jaar en 9 mnd oid naar een peuterbedje. toen heeft ze een paar maanden lang haar knuffelbeer als kussen ge/misbruikt en heb ik maar bij de hema een kinderkussen gekocht
pi_99111023
ik heb een klein kussen van de ikea. Maar je hebt ook speciale peuterkussens als ik me niet vergis
pi_99111080
Sten heeft van de week een kussen van Prenatal gekregen. Hij zei zelf op een avond dat ie een kussen wilde. Toen eerst maar het kussen van z'n papa gegeven (hele dunne van de Ikea).
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_99113715
Ik heb een dun kussen van de hema. Peutervariant. Die zijn we gaan gebruiken net na zijn 2e verjaardag. Hij lag ook graag op ons bed, op de kussens. Of op een knuffel.

Wat vervelend voor Bram (en papa en mama). Kun je er niet bij gaan liggen, en een klein (zak)lampje aan. Zo samen de kamer inspecteren. Er zijn ook ouders die aan de gang gaan met spokenspray (plantenspuit met water).
Of misschien zelf de controle geven over een lampje, dat hij die kan gebruiken bij paniek?
  woensdag 6 juli 2011 @ 15:41:16 #89
12913 GreatWhiteSilence
pi_99113757
Hier hebben we een normaal kussen van de hema, maar ze ligt er niet op, ze buitelt het hele bed door. Behalve daar waar het kussen ligt. :P

Vanmorgen was haar luier droog. :D Zou wat zijn als ze ook al nachtzindelijk is! :o Het was me al eens eerder opgevallen dat ze soms een droge luier had, maar die overleefde het drinken 's ochtends niet. Misschien valt dat kwartje nu ook nu ze overdag droog moet blijven? Ze krijgt namelijk gewoon geen luier meer op, en dat is kennelijk de truc hier... :P
  woensdag 6 juli 2011 @ 16:20:13 #90
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99115409
Bedankt voor het meedenken meiden, maar het is zeker niet de schrik omdat hij niet meer in ons bed ligt. Er zijn nl ook nachten dat hij wel bij ons komt, maar niet in paniek. Hij kruipt er dan tussenin en slaapt weer verder. Vaak merken we het dan pas 's ochtends.

Mikoxx, speentje heeft hij al niet meer sinds hij 9 maanden is. Dus dat kan het ook niet zijn. Wel merkte ik dat zijn knuffelolifant troost geeft. Ik heb gezegd (meegaand in zijn fantasie) dat deze alle enge dingen wegblaast. Vanavond bij het naar bed brengen ga ik een nieuw ritueeltje inbrengen. We jagen eerst alle enge dingen weg dmv de olifant en eventueel bellenblaaspistool. Dan ga ik proberen hem in zijn eigen bed te leggen, verhaaltje lezen etc. Lukt dat niet dan mag hij in ons bed inslapen, maar ik leg hem wel weer over. Ook laat ik het grote licht op zijn kamer aan, er zit een dimmer op en kan dus minder fel.

GWS, Bram heeft al heel lang 's nachts droge luiers, maar overdag is hij nog lang niet zindelijk
pi_99115679
Sugarsnap: wij hebben gisteren alle beren weggejaagd in het huis. Wapperen met de armen,
slaan met pannendeksels, buitendeur open, van boven naar beneden alle 'beren' het huis uit gewerkt. "Dag beren, wij willen jullie niet in huis hebben, ga maar terug naar berenland." Onder de bedden gekeken, alle kastdeuren open gehad en ze overal weggejaagd.
Moet wel zeggen dat Mels pas sinds maandag bang voor beren in huis is, verhaaltje op het kdv had wat meer impact dan verwacht.

Ik hoop dat Bram vannacht lekker kan slapen, zal voor jullie duimen.
pi_99115821
selene had eventjes iets tegen monsters, toen zijn we op de toer: "maar monsters kunnen ook lief zijn hoor!" gegaan, inclusief terloops haar 'mijn kleine lieve monstertje' noemen en dan gekietel. dat werkte heel goed :Y toen ging ze over op doekje kwijtmaken :')
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:00:37 #93
12913 GreatWhiteSilence
pi_99121162
Sugarsnap: hier was het dus waarschijnlijk gemakzucht. Ze geeft nu namelijk ineens zelf aan dat ze naar de wc moet. Of het moet zo zijn dat het kwartje ineens viel nadat ze drie maal in een plas urine stond. :P
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:08:50 #94
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99129786
Het wonder is geschied! Voor het eerst in zeker een half jaar is Bram in zijn eigen bed in slaap gevallen. We hebben alle monsters weggejaagd met de olifant en de bellenblaaspistool en het licht aangelaten. Natuurlijk heb ik ons normale ritueel ook uitgevoerd (verhaaltje lezen, dag doornemen en bij blijven tot hij slaapt) Ik ben benieuwd hoe lang hij het nu uithoudt in zijn eigen bedje. Het licht op zijn kamer blijft gewoon aan vannacht.
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:21:55 #95
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99130573
Goed zo Bram! Kleine stapjes dan gaat het vast lukken!

Hier hebben we een tijd anti-monster spray gehad (plantenspuit met water) en een briefje op de deur met 'verboden voor monsters' :')
pi_99130897
Ik moet momenteel ook elke avond van alles de kamer uit bonjouren, gisteren krokodillen, vandaag een grote en een kleine giraffe O+ en elke avond ook Zwieber van Dora. Daarna gaat ze trouwens wel slapen ;)
pi_99131553
elin is alleen bang voor vliegen en finnen (langpootmuggen)

verder geen monsters enzo :P

ze vertelde me thuis wel dat Dewi haar steeds wilde doelen (duwen)
en dat ze dewi nu stout vindt en dat thomas haar vriendje is O+
pi_99131710
trouwens, hebben die van jullie ook moeite met de SPklank?

spinnen-finnen
springen-fingen
spelen-felen
etc
  woensdag 6 juli 2011 @ 22:45:46 #99
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_99132065
Bram heeft daar ook moeite mee. Hij vergeet consequent de s.

springen => pringen
spelen => pelen
etc
pi_99133009
Wat goed van Bram zeg. Fijn om je kind z te kunnen helpen zijn angsten te overwinnen.
Ik ben benieuwd wanneer we dat soort taferelen gaan krijgen.

We wonen vrij klein en in 1 ruimte en tussen het slaap en leefgedeelte hebben we een gordijn hangen. Erg jaren 50. O+
Maar goed, sinds een aantal nachten hebben we ook een paar spijlen uit Ko zijn ledikant gehaald, zodat hij er zelf in en uit kan.
Dat deed hij nog niet echt tot vanavond:

En daarna:

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij gewend is of wij gek worden. :D
Uiteindelijk is hij lekker gaan slapen gelukkig.

Ik vroeg me af of jullie kindjes ook weleens zichzelf slaan als ze boos zijn. Ik vind dat zo naar om te zien.
Ko petst zichzelf dan op zijn hoofd.
Hij raakt zichzelf niet heel hard, maar het aanzicht is gewoon naar. :{
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')