abonnement Unibet Coolblue
pi_98797762
Nou, ik heb er weer één. Zo'n typische lastige klant die de kantjes er van af loopt, en die van begin af aan voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten. Ik maak namelijk websites en werd door deze klant benaderd om een website te maken. De gebruikelijke procedure is dat ik dan bij die klant langs ga om de wensen op te nemen en eventueel te adviseren. Het was tijdens dat eerste gesprek al duidelijk, meneer wou van alles op de website hebben, maar het mocht allemaal niks kosten. Om nog maar te zwijgen over het feit dat meneer meende een gat in de markt gevonden te hebben, en ondanks mijn kritische advies toch lekker eigenwijs de website wou starten.

Goed, op het einde van zo'n gesprek komt dan altijd de vraag hoeveel het wel niet gaat kosten. Toen ik hem een ruwe schatting gaf, viel die van zijn figuurlijke stoel. Hij had namelijk maar een budget van enkele honderden euro's. De website die meneer wou hebben was behoorlijk omvangrijk; denk aan allerlei uitgebreide functies als geautomatiseerde inschrijf/e-mail systemen met verschillende rollen/soorten gebruikers, webshop, een discussieplatform en blog-systeem á la Facebook, alles aan elkaar gekoppeld en soms afhankelijk van accounts, enzovoorts. De uiteindelijke prijs zou dus zeker in de duizendtallen lopen. We hebben toen afgesproken dat er eerst een eenvoudige website met beperkte functionaliteit opgezet ging worden, zodat de totaalkosten niet al te ver boven zijn budget uit zouden komen. Ik een offerte en een functioneel ontwerp gemaakt en de klant ging akkoord, nadat ik zijn verzoeken of ik het eventueel "zwart" kon doen van tafel had geveegd.

Dat was meer dan 2 maanden geleden...

De eerste versie van deze website is nu ein-de-lijk klaar. Het project verliep op zijn allerzachts uitgedrukt moeizaam. Meneer bleef constant proberen om van het functionele ontwerp af te wijken en op gewichtige manier toch extra functionaliteiten gerealiseerd te krijgen die geen onderdeel waren van deze versie. Ook aan ettelijke support-uurtjes heeft deze klant mij helemaal tureluurs gemaakt. Maar ja, coulance en klantvriendelijkheid hé? Afijn, de eerste versie van deze website was conform het functioneel ontwerp af, dus de website is online gegaan en de factuur is richting de klant gegaan.

Maar, je raad het al, die werd niet betaald. De betalingstermijn van 14 dagen was voorbij en nog steeds bleef het erg stil op mijn bankrekening. Daarop een herinnering naar de klant gestuurd die binnen 5 minuten beantwoord werd via e-mail, hij zou het geld zo spoedig mogelijk overmaken. Helaas, ook na de betalingstermijn van 14 dagen voor de herinnering had ik nog steeds mijn zuurverdiende centjes niet. Zoals mijn algemene voorwaarden al verhullen volgt er na een onbetaalde herinnering een aanmaning, waaraan ook ¤ 10 aan administratieve kosten zitten. Net zoals bij de herinnering weer meteen een e-mail dat 'ie het wel zou betalen. De website werd in al die weken inmiddels al intensief gebruikt.

En jawel hoor, op de allerlaatste dag van de betalingstermijn van 14 dagen stond er dan eindelijk een storting van meneer tussen mijn transacties. Er was alleen een probleem, het overgemaakte bedrag was te weinig. Meneer had in plaats van de bijna ¤ 1200 (waar ook de administratiekosten voor de aanmaning in zaten) tot op de cent nauwkeurig ¤ 1000 euro over gemaakt. Ik meteen een nette mail (ondanks dat mijn kookpunt met deze klant inmiddels wel bereikt was) gestuurd dat de betaling nog steeds niet volledig voldaan was. Enkele regels uit de reactie van meneer:
- "De administratiekosten zijn absurd!"
- "We hadden in het begin afgesproken dat de website goedkoop zou blijven en door de BTW viel het toch duurder uit dan verwacht!"
- "Die ¤ 1000 was meer dan voldoende voor een dergelijke website!"

Het spreekt voor zich, maar het is wel welletjes geweest met deze meneer. Het blijft wel een uitzonderlijke situatie, daarom dus mijn vraag: Wat zouden jullie hier mee doen? Als iemand helemaal niet betaalt dan zal ik er zonder twijfel een incassobureau op zetten, maar het betreft hier een lullige 180 euro (incl. BTW) die nog voldaan moet worden. Loont het zich dan om daarvoor een incassobureau in te schakelen? Is dat niet "overkill"?

Ik was er zelf over aan het nadenken om de website van de klant even 'op zwart' te gooien totdat het volledige bedrag betaald is, maar vrees dat ik het hierdoor alleen maar erger maak. Let wel, dit is een klant die ik liever kwijt dan rijk ben, maar ik wil wel graag mijn zuurverdiende centjes hebben natuurlijk.

Wat zouden jullie doen? Alvast bedankt! :)
pi_98797983
Website op zwart.

Het is pas zijn eigendom totdat hij het (afgesproken) volledige bedrag heeft betaald.
pi_98798118
link?
pi_98798477
Ik zou direct die hele website weghalen en netjes een melding erop dat hij tijdelijk uit de lucht is. Ook direct de databases (indien aanwezig) weghalen.
pi_98799008
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:11 schreef einschtein het volgende:
Het is pas zijn eigendom totdat hij het (afgesproken) volledige bedrag heeft betaald.
Is dat zo?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  † In Memoriam † dinsdag 28 juni 2011 @ 23:30:10 #6
43556 miss_dynastie
pi_98799156
In zo'n geval de boel op zwart, denk ik. Je bent niet uit op het behouden van de klant, maar op het binnen krijgen van je geld. Aangezien de site intensief gebruikt wordt, is de kans groot dat dat hem wel tot betalen krijgt.
pi_98799325
Maar ik begrijp dat de site al opgeleverd is. Wat geeft TS dan nog het recht om over de site te beschikken?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_98799597
Incassobureau lijkt mij het handigste. Site op zwart hoeft niet direct effect te hebbben en kan altijd nohg Zeker niet als de site niet het succes is wat die klant dacht dat het zou worden.

Is er binnen een redelijke termijn 2-3 weken alsnog geen betaling binnen is site op zwart gooien.
  dinsdag 28 juni 2011 @ 23:42:38 #9
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_98799890
Website op zwart met melding dat deze i.v.m. financiële achterstand afgesloten is.
Doen sommige ISP's / hosters ook.

Wat een hork die vent, denken dat hij de baas is i.p.v. de klant.
Ben je ingeschreven als bedrijf? Dan sta je altijd iets sterker denk ik.
  woensdag 29 juni 2011 @ 00:00:04 #10
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_98800812
Heb je een vast bedrag afgesproken van iets minder dan 1200 (en inclusief btw)? Staat alles wat gemaakt zou worden ook in je contract genoemd? Is dat allemaal gemaakt?

Als al die vragen met "ja" te beantwoorden zijn dan zou ik er een incasso op afsturen.
Op zwart zetten zou ik nog niet doen, maar zorg er wel voor dat jij nog de volledige controle erover hebt en hij er dus niet alsnog met de site vandoor kan gaan (bestanden downloaden en ergens anders uploaden oid).
We zullen zien, zei de blinde.
pi_98801453
Vervelend dat die klant zijn afspraken niet nakomt,ik hoop dat er iets in je leveringsvoorwaarden staat dat de website pas volledig zijn eigendom is als de rekening betaald is? In dat geval kan je er alsnog een incassobureau op afsturen.

Moet verder deze website onderhouden worden? In dat geval kan je het onderhout opschorten totdat het achterstallige bedragen zijn voldaan,denk erover na,verder hoop ik dat je een "backdoor "ingebouwd hebt voor het geval hij de inlogkodes veranderd je kan de site dan niet meer op zwart zetten.

Veel succes met de oplossing!
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
pi_98803255
Ik zou nog even een ingebrekestelling opsturen met erbij duidelijk geplaatst dat anders binnen een periode van X dagen de website op zwart gaat. en vervolgens na die X dagen een melding erbij van 'Wegens administratieve redenen is deze website momenteel niet bereikbaar'.

Je zou, als je algemene voorwaarden het ondersteunen, deze ook direct op zwart kunnen zetten. Maar voor het klantencontact is het het beste nog even te waarschuwen denk ik.
pi_98804299
Staan al wat nuttige reacties tussen. Enkele feiten (om ook wat vragen in dit topic te beantwoorden):

- Mijn algemene voorwaarden vermelden dat een website/applicatie pas eigendom van een opdrachtgever wordt zodra die volledig betaald is. Broncode blijft sowieso eigendom van mijn bedrijf, maar daar komt de klant sowieso niet bij; dat staat op mijn productieserver. Ter informatie, ik doe niet aan 'standaard' hosting zodat klanten zelf middels FTP van alles kunnen doen, maar ik bied totaaloplossingen aan. Het enige wat op dit moment echt van de klant is, is de domeinnaam die op zijn naam staat.

- Er is uiteraard een vast bedrag afgesproken. Hetzelfde bedrag dat gefactureerd is, staat ook op de offerte (uiteraard keurig met de BTW vermelding en de totalen exclusief en inclusief BTW). Deze offerte, alsook de algemene voorwaarden, alsook het functionele ontwerp, heeft deze klant allemaal ondertekend. Kortom, van dat bedrag was deze klant van begin af aan op de hoogte en hij heeft door zijn vervelende gedrag het project dusdanig uit laten lopen, dat hij tijd genoeg heeft gehad om dat bedrag te verzamelen.

- Ben uiteraard gewoon ingeschreven als bedrijf, en sta overduidelijk in mijn recht. Vraag is meer hoe jullie hiermee om zouden gaan. Loont het zich wel om voor die resterende 180 euro een incassobureau in te schakelen? Ik zit wat dat betreft met een dilemma. Eigenlijk heb ik helemaal geen zin om een incassobureau in te schakelen en heb ik wel betere dingen te doen (met klanten die wél normaal doen), anderzijds begint dit toch een principekwestie te worden en wil ik niet over me heen laten lopen door zulk gajes, ook al gaat het 'maar' over een bedragje van ¤ 180.

De website op zwart gooien als er binnen enkele dagen niet betaald is lijkt mij inderdaad een prima plan.
pi_98804357
Dit is volgens mij één van de meest relaxt weglezende OP's ooit :P.
pi_98805197
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 01:41 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Dit is volgens mij één van de meest relaxt weglezende OP's ooit :P.
Dit.

En als die klant na 2/3 week nog steeds niet reageert, dan zou ik kijken wat de kosten zijn van een incassobureau.

Andere oplossing weet ik daarna niet.
pi_98805741
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:32 schreef Argento het volgende:
Maar ik begrijp dat de site al opgeleverd is. Wat geeft TS dan nog het recht om over de site te beschikken?
Retentierecht?
pi_98806396
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 01:38 schreef SecurityException het volgende:
De website op zwart gooien als er binnen enkele dagen niet betaald is lijkt mij inderdaad een prima plan.
Consequentie is dat hij natuurlijk nooit meer gaat betalen, aan de toonzetting weet je dat ook wel.

Je bent beter af als je die 180 euro uit handen geeft aan een incasso-bureau en de verdere communicatie stopt. Op naar nieuwe klanten, en laat hun die vent lekker pesten.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_98806581
Je verlies pakken en voortaan opdrachten weigeren als je in het begin al merkt dat een klant lastig gaat worden.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 29 juni 2011 @ 08:10:08 #19
90429 Arnold_fan
I'll be back
pi_98806731
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 07:45 schreef TronCarter het volgende:

[..]

Consequentie is dat hij natuurlijk nooit meer gaat betalen, aan de toonzetting weet je dat ook wel.

Je bent beter af als je die 180 euro uit handen geeft aan een incasso-bureau en de verdere communicatie stopt. Op naar nieuwe klanten, en laat hun die vent lekker pesten.
Wat een vreemde gedachte, hij heeft voor het grootste deel betaald, hij wil de site dus hebben. Als hij weet dat hij binnen 7 dagen moet betalen en anders geen site meer heeft gaat hij gewoon betalen.

Incasso is een heel gedoe, en onnodig omdat hij vooraf heeft aangegeven dat de klant pas eigenaar is als hij volledig heeft betaald.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_98806818
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2011 08:10 schreef Arnold_fan het volgende:

[..]

Wat een vreemde gedachte, hij heeft voor het grootste deel betaald, hij wil de site dus hebben. Als hij weet dat hij binnen 7 dagen moet betalen en anders geen site meer heeft gaat hij gewoon betalen.

Incasso is een heel gedoe, en onnodig omdat hij vooraf heeft aangegeven dat de klant pas eigenaar is als hij volledig heeft betaald.
Prima, ik hoor van TS wel hoe het afloopt zodra de site op zwart gaat.
Even a broken clock is right twice a day.
  woensdag 29 juni 2011 @ 08:45:04 #21
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_98807221
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 07:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Je verlies pakken en voortaan opdrachten weigeren als je in het begin al merkt dat een klant lastig gaat worden.
Dit dus.

Goed kunnen programmeren is 1
Stukje mensenkennis is 2

In sommige gevallen moet je gewoon aan leren voelen dat je iemand beter niet als klant kunt hebben.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
  woensdag 29 juni 2011 @ 09:00:05 #22
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_98807473
Als tussen oplossing 1/6e deel van de website op zwart.
En dan bij voorkeur net de delen die het belangrijkste zijn. ;)

Maar het blijft jammer dat het zo moet.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  woensdag 29 juni 2011 @ 09:29:54 #23
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_98808045
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 01:38 schreef SecurityException het volgende:
Staan al wat nuttige reacties tussen. Enkele feiten (om ook wat vragen in dit topic te beantwoorden):

- Mijn algemene voorwaarden vermelden dat een website/applicatie pas eigendom van een opdrachtgever wordt zodra die volledig betaald is. Broncode blijft sowieso eigendom van mijn bedrijf, maar daar komt de klant sowieso niet bij; dat staat op mijn productieserver. Ter informatie, ik doe niet aan 'standaard' hosting zodat klanten zelf middels FTP van alles kunnen doen, maar ik bied totaaloplossingen aan. Het enige wat op dit moment echt van de klant is, is de domeinnaam die op zijn naam staat.

- Er is uiteraard een vast bedrag afgesproken. Hetzelfde bedrag dat gefactureerd is, staat ook op de offerte (uiteraard keurig met de BTW vermelding en de totalen exclusief en inclusief BTW). Deze offerte, alsook de algemene voorwaarden, alsook het functionele ontwerp, heeft deze klant allemaal ondertekend. Kortom, van dat bedrag was deze klant van begin af aan op de hoogte en hij heeft door zijn vervelende gedrag het project dusdanig uit laten lopen, dat hij tijd genoeg heeft gehad om dat bedrag te verzamelen.

- Ben uiteraard gewoon ingeschreven als bedrijf, en sta overduidelijk in mijn recht. Vraag is meer hoe jullie hiermee om zouden gaan. Loont het zich wel om voor die resterende 180 euro een incassobureau in te schakelen? Ik zit wat dat betreft met een dilemma. Eigenlijk heb ik helemaal geen zin om een incassobureau in te schakelen en heb ik wel betere dingen te doen (met klanten die wél normaal doen), anderzijds begint dit toch een principekwestie te worden en wil ik niet over me heen laten lopen door zulk gajes, ook al gaat het 'maar' over een bedragje van ¤ 180.

De website op zwart gooien als er binnen enkele dagen niet betaald is lijkt mij inderdaad een prima plan.
Stuur hem een mail/brief met deze punten. Vermeld ook vooral dat hij de BTW terug kan vorderen indien hij een bedrijf is (en dat denk ik tussen de regels door wel te begrijpen) en dat dit de site dan du sniet duurder maakt...

Vermeld vooral dat als de betaling niet binnen een aantal dagen komt dat de site op zwart gaat overeenkomstig je algemene voorwaarden. Ohja, vermeld expliciet naar je AV, dan weet je zeker dat deze opgaan :)
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_98810300
Saillant detail even tussendoor, de verkoop via de webshop heeft inmiddels al meer omgezet dan dat de website oorspronkelijk gekost heeft.

Ik heb de klant zojuist een mail gestuurd: Het CMS achter de website gaat op zwart als het resterende bedrag volgende week woensdag niet op mijn rekening staat. De website blijft dan gewoon toegankelijk maar de klant zal dan geen toegang hebben tot de beheerfuncties, het bestellingsoverzicht, e.d. Vind ik zelf een hele redelijke oplossing, want ik ben wel lang genoeg coulant geweest. Heb hem daarbij ook (alweer) netjes gewezen op het functioneel ontwerp, de offerte en de algemene voorwaarden die hij zelf ondertekend heeft.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 07:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Je verlies pakken en voortaan opdrachten weigeren als je in het begin al merkt dat een klant lastig gaat worden.
Zo werkt het naar mijn mening dus niet. Klant heeft sowieso alles ondertekend dus er is sprake van een overeenkomst. Tevens zijn veel klanten 'lastig' en probeert iedereen wel af te dingen. De een is daar nou eenmaal erger in dan de ander. Dat is het hele eieren eten van het voortbestaan van je onderneming; je zult ook tegen die rotte appels moeten kunnen, anders wordt het wel erg stil met de opdrachtjes natuurlijk.
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 09:29 schreef sanger het volgende:
Stuur hem een mail/brief met deze punten. Vermeld ook vooral dat hij de BTW terug kan vorderen indien hij een bedrijf is (en dat denk ik tussen de regels door wel te begrijpen) en dat dit de site dan du sniet duurder maakt...
Het BTW verhaaltje is echt zo'n wanargument van deze klant. Ik heb hem ook al meerdere malen verteld dat hij dat gewoon kan terugvorderen, en dat weet 'ie zelf ook wel donders goed.
pi_98810422
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 10:58 schreef SecurityException het volgende:

[..]

Zo werkt het naar mijn mening dus niet. Klant heeft sowieso alles ondertekend dus er is sprake van een overeenkomst. Tevens zijn veel klanten 'lastig' en probeert iedereen wel af te dingen. De een is daar nou eenmaal erger in dan de ander. Dat is het hele eieren eten van het voortbestaan van je onderneming; je zult ook tegen die rotte appels moeten kunnen, anders wordt het wel erg stil met de opdrachtjes natuurlijk.

Je hebt lastige klanten en je hebt lastige klanten...
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  Redactie Frontpage woensdag 29 juni 2011 @ 12:10:04 #26
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_98812985
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:32 schreef Argento het volgende:
Maar ik begrijp dat de site al opgeleverd is. Wat geeft TS dan nog het recht om over de site te beschikken?
Oplevering is natuurlijk pas definitief nadat de diensten betaald zijn. Op zwart dus.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Je hebt lastige klanten en je hebt lastige klanten...
TS heeft hier nog geluk dat hij een dienst levert die herroepelijk is. Zo zijn er genoeg bedrijven die anderssoortige diensten leveren en slechts op incassobureau's kunnen terugvallen. TS heeft eea nog in eigen hand. Daarom vind ik zijn voorstel van hierboven een goede. Laat het de klant maar financieel voelen, precies wat hij bij jou doet. Oog om oog, tand om tand.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_98813247
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:08 schreef SecurityException het volgende:
Als iemand helemaal niet betaalt dan zal ik er zonder twijfel een incassobureau op zetten, maar het betreft hier een lullige 180 euro (incl. BTW) die nog voldaan moet worden. Loont het zich dan om daarvoor een incassobureau in te schakelen? Is dat niet "overkill"?

Wat zouden jullie doen? Alvast bedankt! :)
je geeft zelf al wat suggesties aan en de anderen geven ook wat tips dus volgens mij kun je aardig op weggaan met het innen van hetgeen je nog tegoed hebt.
Afspraak is afspraak en of een klant iets nou te duur vindt vanwege de bijgekomen BTW zal elke rechter dit van tafel vegen alsof het een zwaarwegend argument moet zijn. Er zijn genoeg vonnissen daarover.

En die 180 euro wordt toch algauw 300 euro als het incassobureau zijn kosten meerekent, maar dat is zijn probleem. :D :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_98814875
TS, allereerst ontzettende complimenten voor het (al eerder genoemde) lekker weglezen van een toch lange OP!

Gefeliciteerd!

En jou geld, jou werk, jou recht. Goede oplossing (cms op zwart). Wat een hork!
pi_98826510
Makkelijk. Site op zwart. De kans dat hij het resterende bedrag niet betaalt is klein, anders heeft hij 1000 euro betaald voor helemaal niks, en dat wil hij natuurlijk zeker niet!

Benieuwd hoe het afloopt.
pi_98828742
Mailen dat je de site op zwart gaat gooien als je het geld niet hebt. Dan zal hij het wel moeten betalen anders denken klanten dat hij failliet is :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_98830556
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 10:58 schreef SecurityException het volgende:
Ik heb de klant zojuist een mail gestuurd: Het CMS achter de website gaat op zwart als het resterende bedrag volgende week woensdag niet op mijn rekening staat. De website blijft dan gewoon toegankelijk maar de klant zal dan geen toegang hebben tot de beheerfuncties, het bestellingsoverzicht, e.d. Vind ik zelf een hele redelijke oplossing, want ik ben wel lang genoeg coulant geweest.
Dat is erg netjes, dan zet je hem niet direct voor lul bij zijn klanten, maar wel behoorlijk onder druk als hij zijn bestellingen niet kan inzien en dus ook niet kan versturen.

Ik schat dat je dan binnen een dag je geld op je rekening hebt. :Y

En eventuele toekomstige aanpassingen aan de site pas verrichten na vooruitbetaling.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 29-06-2011 18:55:16 ]
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 29 juni 2011 @ 19:06:26 #32
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_98831442
TS heeft m.i een goeie oplossing voor z'n probleem gevonden. ^O^
Hallon!
pi_98832092
Hou ons op de hoogte!
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_98835012
Inderdaad een erg nette manier lijkt me.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 29 juni 2011 @ 20:45:09 #35
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_98836009
Bel ff naar schuma incasso in ede, ze hebben een service dat je een herrinnering op hun briefpapier kan opstellen...kost niks, maar je tekent wel voor bijv. 10 prcnt als zij moeten incasseren...maar dat is beter dan niks
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_98838388
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:45 schreef dribbel79 het volgende:
Bel ff naar schuma incasso in ede, ze hebben een service dat je een herrinnering op hun briefpapier kan opstellen...kost niks, maar je tekent wel voor bijv. 10 prcnt als zij moeten incasseren...maar dat is beter dan niks
Spam? Of heb je het topic niet gelezen? TS heeft namelijk al een prima oplossing bedacht.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:29:07 #37
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_98838793
Excuus, was idd te lui om te lezen...werk zelf bij innax, dus geen spam
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_98841587
Die 200 euro, zijn dat nu eigenlijk volledig aanmaningskosten of is het grootste deel ervan dus die BTW waar hij niet op gerekend had?
pi_98843725
De 180 euro die nog open staat, bestaat dus voor 170 euro uit het restant van het totaalbedrag inclusief BTW, en 10 euro aan administratiekosten.

Nog geen mail terug overigens, terwijl de klant wel al de hele dag in het CMS actief is. Ik hou jullie op de hoogte.
pi_98843934
Hij heeft niet de mogelijkheid iets of iemand een kopie van het geheel te laten maken zodat jij denkt dat je de boel afsluit en in werkelijkheid hij de boel aan het kopieren etc. is?

Ik heb er geen idee van maar was gewoon benieuwd :P
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_98844218
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:43 schreef JJdJ1984 het volgende:
Hij heeft niet de mogelijkheid iets of iemand een kopie van het geheel te laten maken zodat jij denkt dat je de boel afsluit en in werkelijkheid hij de boel aan het kopieren etc. is?
Als je het topic had gelezen, had je opgemerkt dat de klant geen mogelijkheid heeft bij de source te komen, en dat de source eigendom blijft van TS . (Welke klant bij zijn volle verstand daar ooit mee akkoord zou gaan is een ander verhaal)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_98844232
Als ik goed begrijp doe je ook de hosting dus?
Wat moet ie daarvoor betalen dan en denk je dat hij dat ook gaat betalen?
Zit er nog datalimiet aan hoeveel verkeer je maximaal aan kan (of wilt gaan tegen x bedrag)?

Als hij nu niet betaalt gaat hij bovenstaande punten ook niet betalen straks want 'dat is allemaal veel te duur' (terwijl ws zn site goed loopt en hij dus evenredig ervoor moet betalen).
pi_98844390
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:48 schreef DaFan het volgende:
Als ik goed begrijp doe je ook de hosting dus?
Wat moet ie daarvoor betalen dan en denk je dat hij dat ook gaat betalen?
Zit er nog datalimiet aan hoeveel verkeer je maximaal aan kan (of wilt gaan tegen x bedrag)?

Als hij nu niet betaalt gaat hij bovenstaande punten ook niet betalen straks want 'dat is allemaal veel te duur' (terwijl ws zn site goed loopt en hij dus evenredig ervoor moet betalen).
Ehmmmm... Niet betalen is toch simpelweg stekker eruit?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_98844539
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ehmmmm... Niet betalen is toch simpelweg stekker eruit?
Dat inderdaad maar ik heb nog niet helemaal duidelijk of hij nou hosting doet of niet.
Ik zie namelijk niet in hoe dit niét op zwart gaan is.
pi_98844786
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:52 schreef DaFan het volgende:

[..]

Dat inderdaad maar ik heb nog niet helemaal duidelijk of hij nou hosting doet of niet.
Ik zie namelijk niet in hoe dit niét op zwart gaan is.
Even het topic lezen dan (dat is sowieso een aanrader voordat je wat post). Dan zul je ontdekken dat hij wel degelijk de hosting doet.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_98844932
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Even het topic lezen dan (dat is sowieso een aanrader voordat je wat post). Dan zul je ontdekken dat hij wel degelijk de hosting doet.
Ik heb alles gelezen.
DAn formuleer ik het anders.

TS; je hebt niet aangegeven of de klant ook nog moet betalen voor de hosting. Verwacht je dat hij dat wel gaat doen dan?
pi_98845037
Even in de gaten houden voor het geval dat ik ook ooit zo'n klant tegen kom!
pi_98845356
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:59 schreef DaFan het volgende:
TS; je hebt niet aangegeven of de klant ook nog moet betalen voor de hosting. Verwacht je dat hij dat wel gaat doen dan?
Dat is juist het makkelijkste stuk. Als dat niet betaald wordt kun je zonder meer de website ontoegankelijk maken, dus die wordt echt wel betaald. (Zolang de website omzet genereert... )

Het afleveren van de software, waar TS het over heeft staat m.i. los van de hosting.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_98845470
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Het afleveren van de software, waar TS het over heeft staat m.i. los van de hosting.
Het gaat om 1 factuur.
Waarschijnlijk gaan we hier dan teveel van aannames uit, tot TS reageert, maar ik neem aan dat 'online zetten', 'plaatsen content', SourceSafe (oid) er ook in zit. Als de factuur niet betaalt is kan hij dus (weer) op zwart.
Mochten dat andere facturen zijn geweest is dat natuurlijk nvt.
pi_98845743
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:08 schreef DaFan het volgende:

[..]

Het gaat om 1 factuur.
Waarschijnlijk gaan we hier dan teveel van aannames uit, tot TS reageert, maar ik neem aan dat 'online zetten', 'plaatsen content', SourceSafe (oid) er ook in zit. Als de factuur niet betaalt is kan hij dus (weer) op zwart.
Mochten dat andere facturen zijn geweest is dat natuurlijk nvt.
Ja, laten we dan maar even wachten op TS. Die m.i. al een nette oplossing heeft gevonden (en een simpele, kwestie van even de beheerdersrechten wijzigen...) die zeer zeker effect zal opleveren zonder dat de klanten er wat van merken.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_98845805
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja, laten we dan maar even wachten op TS. Die m.i. al een nette oplossing heeft gevonden (en een simpele, kwestie van even de beheerdersrechten wijzigen...) die zeer zeker effect zal opleveren zonder dat de klanten er wat van merken.
Eens.
pi_98847488
Een zeer nette oplossing en ik zou na een week de hele site offline gooien. Mensen die door hun eigen domheid niet geremd worden om ondernemer te worden moeten soms gewoon hard aangepakt worden.
.
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:59:58 #53
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_98848496
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:10 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Oplevering is natuurlijk pas definitief nadat de diensten betaald zijn
bron?
pi_98850495
Bijvlagenzinvol, om even op jouw vragen in te gaan: ik doe niet aan standaard webhosting in de zin van dat klanten een vrije webruimte, database, enz. krijgen waar ze zelf alles kunnen doen en laten. Ik richt mij voornamelijk op klanten die een website willen hebben en die zonder technische kennis willen kunnen beheren. Denk daarbij aan een uitgebreid, intuïtief en gebruiksvriendelijk CMS waarmee alle aspecten beheerd kunnen worden, van het uploaden van fysieke bestanden tot het wijzigen van teksten, beheren van leden, enzovoorts. Ik bied derhalve 'totaaloplossingen' aan, en de paar euro's per maand die ik aan 'webhosting' reken zijn als het ware onderdeel van een maandelijkse servicevergoeding. Het zijn minimale vergoedingen om de maandelijkse onkosten die ik maak (server op colocatie, dataverkeer) te compenseren. :)
pi_98851319
al wat gehoort van die hapsnurk
pi_98851957
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 01:41 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Dit is volgens mij één van de meest relaxt weglezende OP's ooit :P.
  donderdag 30 juni 2011 @ 08:31:28 #57
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98855334
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je het topic had gelezen, had je opgemerkt dat de klant geen mogelijkheid heeft bij de source te komen, en dat de source eigendom blijft van TS . (Welke klant bij zijn volle verstand daar ooit mee akkoord zou gaan is een ander verhaal)
Dat vroeg ik me ook al af ja :P
Het is een mooie constructie voor TS, dus kudo's voor hem dat hij dat verkocht krijgt. Ik denk alleen dat een boel "serieuze" klanten onmiddelijk afhaken als ze dat soort voorwaarden zien.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:39 schreef SecurityException het volgende:
Bijvlagenzinvol, om even op jouw vragen in te gaan: ik doe niet aan standaard webhosting in de zin van dat klanten een vrije webruimte, database, enz. krijgen waar ze zelf alles kunnen doen en laten. Ik richt mij voornamelijk op klanten die een website willen hebben en die zonder technische kennis willen kunnen beheren. Denk daarbij aan een uitgebreid, intuïtief en gebruiksvriendelijk CMS waarmee alle aspecten beheerd kunnen worden, van het uploaden van fysieke bestanden tot het wijzigen van teksten, beheren van leden, enzovoorts. Ik bied derhalve 'totaaloplossingen' aan, en de paar euro's per maand die ik aan 'webhosting' reken zijn als het ware onderdeel van een maandelijkse servicevergoeding. Het zijn minimale vergoedingen om de maandelijkse onkosten die ik maak (server op colocatie, dataverkeer) te compenseren. :)
Ik snap het concept hoor en (toen ik 10 jaar geleden als student hetzelfde deed als jij) deed ik het eerst ook zo, maar het gevolg daarvan is dat je alleen de kleine klantjes binnenhaalt die er niets van begrijpen. Zoals je zelf al zegt: het zijn mensen zonder technische kennis.
Het gevolg daarvan is dat daar een groot aandeel van lastige klanten tussen zal zitten. Ze weten niet wat er kan, niet wat er mag, niet wat het kost, niet hoeveel tijd het kost. Vervolgens hou jij alles in eigen beheer dus ze zijn compleet afhankelijk van jou. Dat líjkt een mooi idee (ze zitten lekker aan je vast en zijn dan een mooie cash-cow), maar in de praktijk resulteert het vaak in klanten die vroeg of laat gefrustreert raken (alles wat ze willen kost wéér extra) of een gefrustreerde developer (alles wat ze willen mag noooooit wat kosten, altijd gezeik).

De grotere klanten, degenen die níet op een honderdje of duizendje meer kijken omdat ze wéten dat goed web-werk nu eenmaal tijd en geld kost, die heb je bij voorbaat al weg gejaagd. Die willen altijd zelf het IP hebben op de source en nooit 100% afhankelijk zijn van één persoon/bedrijf. Wat als jij morgen onder een auto komt of besluit er mee te kappen of verhuist naar hawaii? ;)

Kort samengevat: Je businessmodel is een garantie voor lastige klanten. Been there, done that, found smt better to do ;)

[ Bericht 60% gewijzigd door Whuzz op 30-06-2011 08:38:03 ]
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  donderdag 30 juni 2011 @ 08:40:05 #58
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_98855460
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 08:31 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook al af ja :P
Het is een mooie constructie voor TS, dus kudo's voor hem dat hij dat verkocht krijgt. Ik denk alleen dat een boel "serieuze" klanten onmiddelijk afhaken als ze dat soort voorwaarden zien.

[..]

Ik snap het concept hoor en (toen ik 10 jaar geleden als student hetzelfde deed als jij) deed ik het eerst ook zo, maar het gevolg daarvan is dat je alleen de kleine klantjes binnenhaalt die er niets van begrijpen. Zoals je zelf al zegt: het zijn mensen zonder technische kennis.
Het gevolg daarvan is dat daar een groot aandeel van lastige klanten tussen zal zitten. Ze weten niet wat er kan, niet wat er mag, niet wat het kost, niet hoeveel tijd het kost. Vervolgens hou jij alles in eigen beheer dus ze zijn compleet afhankelijk van jou. Dat líjkt een mooi idee (ze zitten lekker aan je vast en zijn dan een mooie cash-cow), maar in de praktijk resulteert het vaak in klanten die vroeg of laat gefrustreert raken (alles wat ze willen kost wéér extra) of een gefrustreerde developer (alles wat ze willen mag noooooit wat kosten, altijd gezeik).

De grotere klanten, degenen die níet op een honderdje of duizendje meer kijken omdat ze wéten dat goed web-werk nu eenmaal tijd en geld kost, die heb je bij voorbaat al weg gejaagd. Die willen altijd zelf het IP hebben op de source en nooit 100% afhankelijk zijn van één persoon/bedrijf. Wat als jij morgen onder een auto komt of besluit er mee te kappen of verhuist naar hawaii? ;)

Kort samengevat: Je businessmodel is een garantie voor lastige klanten. Been there, done that, found smt better to do ;)
+1
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_98860488
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 08:31 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook al af ja :P
Het is een mooie constructie voor TS, dus kudo's voor hem dat hij dat verkocht krijgt. Ik denk alleen dat een boel "serieuze" klanten onmiddelijk afhaken als ze dat soort voorwaarden zien.

[..]

Ik snap het concept hoor en (toen ik 10 jaar geleden als student hetzelfde deed als jij) deed ik het eerst ook zo, maar het gevolg daarvan is dat je alleen de kleine klantjes binnenhaalt die er niets van begrijpen. Zoals je zelf al zegt: het zijn mensen zonder technische kennis.
Het gevolg daarvan is dat daar een groot aandeel van lastige klanten tussen zal zitten. Ze weten niet wat er kan, niet wat er mag, niet wat het kost, niet hoeveel tijd het kost. Vervolgens hou jij alles in eigen beheer dus ze zijn compleet afhankelijk van jou. Dat líjkt een mooi idee (ze zitten lekker aan je vast en zijn dan een mooie cash-cow), maar in de praktijk resulteert het vaak in klanten die vroeg of laat gefrustreert raken (alles wat ze willen kost wéér extra) of een gefrustreerde developer (alles wat ze willen mag noooooit wat kosten, altijd gezeik).

De grotere klanten, degenen die níet op een honderdje of duizendje meer kijken omdat ze wéten dat goed web-werk nu eenmaal tijd en geld kost, die heb je bij voorbaat al weg gejaagd. Die willen altijd zelf het IP hebben op de source en nooit 100% afhankelijk zijn van één persoon/bedrijf. Wat als jij morgen onder een auto komt of besluit er mee te kappen of verhuist naar hawaii? ;)

Kort samengevat: Je businessmodel is een garantie voor lastige klanten. Been there, done that, found smt better to do ;)
Even afgezien dat dit helemaal los staan van dit topic en ik er niet al te veel op in wil gaan, even wat repliek. Het ontwikkelen van websites is een van de diensten die ik aanbied, ik doe eigenlijk voornamelijk (web)softwareontwikkeling en heb een drietal applicaties die ik als SaaS verkoop. Ook maak ik maatwerk applicaties, embedded software, enz. Websiteontwikkeling is maar een dienst die ik 'er bij' aanbied zullen we maar zeggen. In mijn klantenkring bevinden zich niet alleen particulieren/kleine ondernemers maar ook scholen, semi-overheid en overkoepelende stichtingen/federaties.

Dat met lastige klanten is natuurlijk onzin, die heb je er altijd tussen zitten. Als ik zo naar mijn eigen klantenkring kijk valt het reuze mee eigenlijk; ik heb er een paar die ietsjes te snel mailen voor onzinnige dingen, maar eigenlijk is de meneer waar dit topic over gaat mijn eerste echte vervelende klant. Bij de laatste 3 bedrijven waar ik gewerkt heb (en waar de werkzaamheden ongeveer hetzelfde waren) had ik veel meer met klanten te maken die je het bloed onder de nagels vandaan haalden. Ik denk dat dat komt omdat ik niet elke opdracht aanneem. Ik word wel eens benaderd door mensen die het "wel leuk lijkt" om een website/blog te hebben of "iets op Internet" willen gaan verkopen. Daar begin ik per definitie niet aan. Sowieso ga ik altijd persoonlijk een eerste keer vrijblijvend langs bij een nieuwe klant, en als daaruit al blijkt dat ik te maken heb met een persoon of bedrijfje dat niet echt een plan heeft, laat staan weet wat ze precies willen hebben, dan houdt het bij mij al snel op. Wel is het zo, dat dit fenomeen vaker voorkomt bij particulieren en kleine, startende bedrijfjes; de wat grotere, serieuze bedrijven weten vaak precies wat ze willen en die willen je soms nog wel eens een boekwerk overhandigen waar al hun wensen gedetailleerd in uitgewerkt zijn.

Dat bedrijven niet afhankelijk van één persoon willen zijn kan voorkomen, maar daar maak je afspraken over en daartegen dek je jezelf in. Mocht ik straks onder een bus komen dan zijn er twee partners die de boel over kunnen nemen. Overigens ervaar ik juist dat veel mensen en bedrijven niet schromen om alles uit te besteden; ze willen wel een website en/of applicatie en dat op bepaalde vlakken kunnen beheren/wijzigen, maar verder willen ze er weinig mee te maken hebben. Waarom het technische beheer, databasebeheer, FTP`en, enz. bij hen neerleggen? Daar hebben zij vaak helemaal geen kaas van gegeten en willen ze ook geen tijd voor vrij maken. Liever hebben ze iemand die voor een klein bedragje per maand de boel voor ze onderhoudt en doet backuppen.

Maar goed, om weer even terug te komen op dit topic: nog steeds niks van de vervelende klant gehoord. :P
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:23:36 #60
78498 classpc
I don't like change
pi_98861487
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je het topic had gelezen, had je opgemerkt dat de klant geen mogelijkheid heeft bij de source te komen, en dat de source eigendom blijft van TS . (Welke klant bij zijn volle verstand daar ooit mee akkoord zou gaan is een ander verhaal)
Mogelijk is dit antwoord al gegeven, maar als je als klant toegang wilt tot de broncode dan betaal je dus wel minimaal het dubbele. Puur omdat de TS dan de broncode niet meer kan gebruiken voor andere producten of klanten. Waarschijnlijk is de klant met deze oplossing akkoord gegaan omdat dat voor hem het voordeligste was.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:31:55 #61
78498 classpc
I don't like change
pi_98861780
[edit] Ik zie dat het antwoord hierboven al gegeven is, dus dit kan weg.

Ontopic: Je schreef dat de klant al de hele dag in de CMS actief was. Betekent dat dat 'ie alsnog toegang probeert te krijgen tot het beheergedeelte? Of heb je het over klanten van de klant en dat er al de hele dag bestellingen geplaatst worden?

Wat zijn je volgende stappen?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_98862365
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:31 schreef classpc het volgende:
Ontopic: Je schreef dat de klant al de hele dag in de CMS actief was. Betekent dat dat 'ie alsnog toegang probeert te krijgen tot het beheergedeelte? Of heb je het over klanten van de klant en dat er al de hele dag bestellingen geplaatst worden?
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 10:58 schreef SecurityException het volgende:
Ik heb de klant zojuist een mail gestuurd: Het CMS achter de website gaat op zwart als het resterende bedrag volgende week woensdag niet op mijn rekening staat.
pi_98865924
heeft de cms ook broncode weergave, dan is hij deze nu aan het kopieren :)
  donderdag 30 juni 2011 @ 16:45:51 #64
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_98871443
Is het al op zwart :P?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  donderdag 30 juni 2011 @ 19:03:15 #65
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_98876544
Tja ook niet slim van de klant natuurlijk. Een website bij een bedrijf waar je de broncode niet van krijgt en het ook niet gedeponeerd is, is natuurlijk als klant vragen om problemen.

Maar even on-topic. Gewoon de man nog 1 mailtje sturen met de mededeling binnen 1 week te betalen anders gaat de site op zwart.
pi_98931254
Blijkbaar loopt die website wel redelijk, hopen dat ie niet betaald. klein verlies nemen en verkoop het concept voor het nog openstaande bedrag plus een opslag door aan een andere geinteresseerde die de webshop door kan laten gaan onder een andere domeinnaam?
  zaterdag 2 juli 2011 @ 08:27:48 #67
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_98940931
Als je het laat lopen via een incasso bureau, dan zijn de extra kosten voor je klant.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_98941592
Wat een principe kwestie.
Ook al zou ik er geld op toe moeten leggen, betalen zal zo een klant.
Elk wettelijk middel om de rekening verder te verhogen met administratiekosten en rente zou ik dan ook aangrijpen.
pi_98944650
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 09:56 schreef Godtje het volgende:
Wat een principe kwestie.
Ook al zou ik er geld op toe moeten leggen, betalen zal zo een klant.
Elk wettelijk middel om de rekening verder te verhogen met administratiekosten en rente zou ik dan ook aangrijpen.
Met je eens ;)
pi_99014920
Nog steeds geen bedrag op mijn bankrekening. Ook op de e-mail heeft de klant nog steeds niet gereageerd. Nog 2 dagen, ben benieuwd of die over de brug komt.
  maandag 4 juli 2011 @ 12:26:31 #71
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_99016873
Vast wel niet. Ik denk dat alles al gejat is qua broncode als hij daar toegang had :).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_99017486
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2011 12:26 schreef CantFazeMe het volgende:
Vast wel niet. Ik denk dat alles al gejat is qua broncode als hij daar toegang had :).
Lijkt me niet dat TS toegang tot de broncode heeft gegeven aan de klant. Als ik het zo lees bied hij een hosted oplossing . Daarbij komt ook nog dat het me sterk lijkt dat de klant genoeg kennis heeft om ook toegang tot de database te krijgen en alle gegevens te jatten.
  maandag 4 juli 2011 @ 12:50:29 #73
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_99017615
Ik zou even lekker een IP-filter op zijn CMS zetten. Jij hebt hard gewerkt voor je centen toch? Daarbij is 1200 euro voor een site met webshop nooit teveel (tenzij je echt prutswerk levert, maar ik heb niet het idee dat dat zo is)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 4 juli 2011 @ 14:42:51 #74
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_99021575
Hee, amazon.com staat opeens op zwart wegens administratieve redenen...

Uhoh... TS is 2 dagen te vroeg?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99023398
Toegang tot de broncode heeft de klant niet, alleen maar van de pagina-specifieke content die hij zelf met een WYSIWYG editor kan aanpassen zou die eventueel nog de HTML broncode kunnen kopiëren. Doet er verder ook niet toe, de functionele broncode komt de klant sowieso niet bij, die werkt alleen met het CMS.

En inderdaad, nog eventjes afwachten 2 dagen. Het zal me benieuwen.
  maandag 4 juli 2011 @ 15:46:58 #76
189961 ex
aperture science
pi_99024176
Ik zit met hetzelfde verhaal op dit moment. Vandaag is de factuur verlopen. Was eerst een erg fijne klant en is omgeslagen. Heb ondertussen de samenwerking dan ook opgezegd maar krijg me laatste factuur niet betaald.

Vorige factuur heeft bijna 2 maanden geduurd. Deze is vandaag na 4 weken verlopen.

Maar even een reminder + betalingstermijn van 5 werkdagen opgeven + 20,- administratieve kosten.
The cake is a lie!
  maandag 4 juli 2011 @ 15:48:08 #77
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_99024222
Klanten leer je pas kennen als ze moeten gaan betalen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 4 juli 2011 @ 15:52:02 #78
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_99024387
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:28 schreef SecurityException het volgende:
Toegang tot de broncode heeft de klant niet, alleen maar van de pagina-specifieke content die hij zelf met een WYSIWYG editor kan aanpassen zou die eventueel nog de HTML broncode kunnen kopiëren. Doet er verder ook niet toe, de functionele broncode komt de klant sowieso niet bij, die werkt alleen met het CMS.

En inderdaad, nog eventjes afwachten 2 dagen. Het zal me benieuwen.
Als je nu slim bent stuur je hem op D-Day een mail met de mededeling dat de site om 12 uur platgaat. Dan kun je altijd aantonen dat je het genoeg aangekondigt hebt. Verwijs dan in die mail naar je AV, met artikelnr, etc.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_99047837
Woensdag wordt een leuke dag :)
pi_99048302
Was die 180 euro btw voor hem een verrassing? Dat hij dacht dat het incl. btw was?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 00:36:33 #81
30443 fris
pure frisheid
pi_99049238
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 00:13 schreef ia het volgende:
Was die 180 euro btw voor hem een verrassing? Dat hij dacht dat het incl. btw was?
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 01:38 schreef SecurityException het volgende:
- Er is uiteraard een vast bedrag afgesproken. Hetzelfde bedrag dat gefactureerd is, staat ook op de offerte (uiteraard keurig met de BTW vermelding en de totalen exclusief en inclusief BTW). Deze offerte, alsook de algemene voorwaarden, alsook het functionele ontwerp, heeft deze klant allemaal ondertekend. Kortom, van dat bedrag was deze klant van begin af aan op de hoogte en hij heeft door zijn vervelende gedrag het project dusdanig uit laten lopen, dat hij tijd genoeg heeft gehad om dat bedrag te verzamelen.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:17:25 #82
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_99054455
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:48 schreef Catch22- het volgende:
Klanten leer je pas kennen als ze moeten gaan betalen
Echt hè. Van tevoren is iedereen in een kleine organisatie overal van op de hoogte, kan je bij iedereen terecht met vragen, maar moet er boter bij de vis komen, dan hoor je na een week erachteraan mailen en bellen dat je toch echt die en die moet hebben. Dan kan het opeens niet meer even intern aan de juiste persoon worden doorgezet.
En maar van je eisen dat de meest krappe deadlines worden gehaald, wat je dan ook doet, want klant is koning en de freelancer zijn vazal.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:36:11 #83
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_99054798
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:17 schreef Copycat het volgende:

[..]

Echt hè. Van tevoren is iedereen in een kleine organisatie overal van op de hoogte, kan je bij iedereen terecht met vragen, maar moet er boter bij de vis komen, dan hoor je na een week erachteraan mailen en bellen dat je toch echt die en die moet hebben. Dan kan het opeens niet meer even intern aan de juiste persoon worden doorgezet.
En maar van je eisen dat de meest krappe deadlines worden gehaald, wat je dan ook doet, want klant is koning en de freelancer zijn vazal.
Wil je erover praten schat? Kom maar bij ome Scorpie. :7 :*
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:38:25 #84
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_99054849
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:36 schreef Scorpie het volgende:
Wil je erover praten schat? Kom maar bij ome Scorpie. :7 :*
Ik ben met de baas aan het mailen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_99054891
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:46 schreef ex het volgende:
Ik zit met hetzelfde verhaal op dit moment. Vandaag is de factuur verlopen. Was eerst een erg fijne klant en is omgeslagen. Heb ondertussen de samenwerking dan ook opgezegd maar krijg me laatste factuur niet betaald.

Vorige factuur heeft bijna 2 maanden geduurd. Deze is vandaag na 4 weken verlopen.

Maar even een reminder + betalingstermijn van 5 werkdagen opgeven + 20,- administratieve kosten.
Twintig euro aan administratieve kosten, is dat redelijk?
pi_99054912
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:40 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Twintig euro aan administratieve kosten, is dat redelijk?
Uurloon van 100 euro per uur, en ben je een kwartier bezig met achter die klant aan gaan, dan is dat al een redelijk bedrag. Voor kleine ondernemingen vind ik het eerder een billijk bedrag dan voor grote ondernemingen waar alles geautomatiseerd gaat.
  Redactie Frontpage dinsdag 5 juli 2011 @ 10:02:50 #87
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_99055347
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:40 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Twintig euro aan administratieve kosten, is dat redelijk?
Dat staat gelijk aan ongeveer 10/15min werk. Dus dat lijkt me wel.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:18:58 #88
189961 ex
aperture science
pi_99055705
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:41 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Uurloon van 100 euro per uur, en ben je een kwartier bezig met achter die klant aan gaan, dan is dat al een redelijk bedrag. Voor kleine ondernemingen vind ik het eerder een billijk bedrag dan voor grote ondernemingen waar alles geautomatiseerd gaat.
Inderdaad :). 2 e-mails sturen, reminder sturen, proberen te bellen & ook nog de nieuwe factuur opmaken vind ik wel 20,- waard.
The cake is a lie!
pi_99055775
Ok.
pi_99055887
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 07:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Je verlies pakken en voortaan opdrachten weigeren als je in het begin al merkt dat een klant lastig gaat worden.
pi_99057178
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:52 schreef sanger het volgende:

[..]

Als je nu slim bent stuur je hem op D-Day een mail met de mededeling dat de site om 12 uur platgaat. Dan kun je altijd aantonen dat je het genoeg aangekondigt hebt. Verwijs dan in die mail naar je AV, met artikelnr, etc.
Wat betekent D-Day in deze context?
  Redactie Frontpage dinsdag 5 juli 2011 @ 11:07:10 #92
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_99057196
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 11:06 schreef Cornelis83 het volgende:

[..]

Wat betekent D-Day in deze context?
Down day?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_99057374
Wist niet dat het legaal platleggen van een website ook al een naam had gekregen :P
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:14:27 #94
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_99057471
Kleine tip: mocht je onderhoud gaan doen voor zulke figuren, spreek dan iets van een uren/strippenkaart af, waarbij de klant vantevoren uren inkoopt en jij de gemaakt uren daarvan afboekt. Daarbij pas werkzaamheden doen nadat die uren betaald zijn.

Vervolgens verkoop je dat tegen een iets ander tarief waardoor de klant goedkoper uit is, maar zodat jij vooral je geld vooraf hebt. Je kan beter voor 50 euro per uur werken en zeker zijn van je geld, dan voor 60 euro en uren bezig zijn met het binnenhalen van je monneyz
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_99131367
En...
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_99138263
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:35 schreef rene90 het volgende:
En...
Was dit topic alweer helemaal vergeten. :P

Anticlimax (voor jullie dan :P ): het resterende bedrag was gisterenmorgen (de laatste dag ook :') ) tot mijn verbazing toch op mijn rekening bijgeschreven. Ik blij natuurlijk.

Wel heeft deze klant enkele uitbreidingen voor de website in gedachten (ontwikkelingsfase 2). Ik zal deze klant, in tegenstelling tot mijn normale werkwijze, wel voor een aanbetaling van 50% gaan vragen voor alle toekomstige werkzaamheden. In principe heb ik in mijn AV gezet dat ik dit ook kan en mag doen, maar doe ik in de praktijk nauwelijks tenzij het echt grote klussen betreft. Toch jammer dat het zo moet in ieder geval. Het ging hier weliswaar maar over een lullig bedragje, maar het is toch vervelend.
pi_99138759
Dooie mus
pi_99139167
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 00:58 schreef SecurityException het volgende:

[..]

Was dit topic alweer helemaal vergeten. :P

Anticlimax (voor jullie dan :P ): het resterende bedrag was gisterenmorgen (de laatste dag ook :') ) tot mijn verbazing toch op mijn rekening bijgeschreven. Ik blij natuurlijk.

Wel heeft deze klant enkele uitbreidingen voor de website in gedachten (ontwikkelingsfase 2). Ik zal deze klant, in tegenstelling tot mijn normale werkwijze, wel voor een aanbetaling van 50% gaan vragen voor alle toekomstige werkzaamheden. In principe heb ik in mijn AV gezet dat ik dit ook kan en mag doen, maar doe ik in de praktijk nauwelijks tenzij het echt grote klussen betreft. Toch jammer dat het zo moet in ieder geval. Het ging hier weliswaar maar over een lullig bedragje, maar het is toch vervelend.
waarom doe je dat niet standaard?
ik vind dat je nogal een risico hebt als je voor 1000 euro werk levert maar er geen geld binnenkomt.
ok je kan de site offline halen maar je hebt er wel voor gewerkt.
  Official ESF Kreviewer donderdag 7 juli 2011 @ 09:55:34 #99
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_99142798
Nou, wees blij dat het is opgelost en dat ze zelfs willen uitbreiden. Kennelijk is het gewoon zo'n toko die moeilijk doet met betalingen (en vaak lukt het ze ook wel om minder te betalen door zo te reageren). Ken er genoeg van.
  donderdag 7 juli 2011 @ 10:05:01 #100
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_99143005
Richt sowieso een preview omgeving in en push hem pas naar de live-omgeving als je al je geld hebt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_99143124
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 01:39 schreef fespo het volgende:
waarom doe je dat niet standaard?
ik vind dat je nogal een risico hebt als je voor 1000 euro werk levert maar er geen geld binnenkomt.
ok je kan de site offline halen maar je hebt er wel voor gewerkt.
Voor grotere projecten waar grotere bedragen in gemoeid zijn doe ik dit wel al, wellicht dat ik die grens ietsjes moet bijschroeven inderdaad. Sowieso kijk ik ook altijd wel met wie / welk bedrijf ik zaken doe hoor. Als je met een starter of particulier in zee gaat, loop je sneller het risico dat die zich gewoon failliet laat verklaren o.i.d. om onder je factuur uit te komen, dan wanneer je zaken doet met een iets ouder en/of groter bedrijf.

quote:
14s.gif Op donderdag 7 juli 2011 09:55 schreef Kreator het volgende:
Nou, wees blij dat het is opgelost en dat ze zelfs willen uitbreiden. Kennelijk is het gewoon zo'n toko die moeilijk doet met betalingen (en vaak lukt het ze ook wel om minder te betalen door zo te reageren). Ken er genoeg van.
Er wordt inderdaad wel eens gezegd dat je je klanten pas leert kennen wanneer ze moeten betalen. Helemaal waar in deze context natuurlijk. En de uitbreidingen stonden al langer op de agenda, maar ik zal deze klant in tegenstelling tot mijn normale werkwijze wel van tevoren voor betalingen gaan vragen na dit geneuzel. ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:05 schreef Catch22- het volgende:
Richt sowieso een preview omgeving in en push hem pas naar de live-omgeving als je al je geld hebt.
Da's best een idee nu je het zegt. :) Sowieso werk ik altijd al met een testomgeving, maar nu gaat die omgeving wanneer de boel af is 'live' en gaat tegelijkertijd de factuur de deur uit.
  donderdag 7 juli 2011 @ 10:12:48 #102
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_99143186
En je moet gewoon open met hem zijn. Een zakelijke relatie gaat ook op basis van vertrouwen en je kan best aangeven dat dat nu geschaadt is en dat je in het vervolg wel graag op een normale manier met elkaar wil omgaan.

Als jij je werk goed doet, moet hij gewoon betalen. Dat is namelijk wat je overeen bent gekomen en hij hoeft je niet te piepelen natuurlijk.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 7 juli 2011 @ 10:43:17 #103
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_99143960
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:08 schreef SecurityException het volgende:
Nou, ik heb er weer één. Zo'n typische lastige klant die de kantjes er van af loopt, en die van begin af aan voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten. Ik maak namelijk websites en werd door deze klant benaderd om een website te maken. De gebruikelijke procedure is dat ik dan bij die klant langs ga om de wensen op te nemen en eventueel te adviseren. Het was tijdens dat eerste gesprek al duidelijk, meneer wou van alles op de website hebben, maar het mocht allemaal niks kosten. Om nog maar te zwijgen over het feit dat meneer meende een gat in de markt gevonden te hebben, en ondanks mijn kritische advies toch lekker eigenwijs de website wou starten.
Ik hoop dat je hiervna in ieder geval geleerd hebt dat je bij dit soort signalen vaak beter kunt zeggen "sorry, maar ik denk niet dat we hier uit gaan komen". De wereld zit vol met mensen die denken dat een custom-build website je max 100E kost, terwijl het uurtarief over het algemeen toch zo rond de 50 euro begint. Ik weet niet hoeveel je eraan besteed hebt, maar 1000E is natuurlijk helemaal niks.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  Official ESF Kreviewer donderdag 7 juli 2011 @ 10:56:07 #104
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_99144330
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:43 schreef Catbert het volgende:
Ik hoop dat je hiervna in ieder geval geleerd hebt dat je bij dit soort signalen vaak beter kunt zeggen "sorry, maar ik denk niet dat we hier uit gaan komen". De wereld zit vol met mensen die denken dat een custom-build website je max 100E kost, terwijl het uurtarief over het algemeen toch zo rond de 50 euro begint. Ik weet niet hoeveel je eraan besteed hebt, maar 1000E is natuurlijk helemaal niks.
1000 euro is genoeg als je al een CMS gebouwd hebt en alleen wat logo's en inhoud hoeft aan te passen, of een database hoeft aan te maken. Gaan wel een paar uurtjes inzitten uiteraard, maar als je daar maandelijks nog een vergoeding voor krijgt, is dat natuurlijk vrij snel verdiend.
  donderdag 7 juli 2011 @ 11:02:25 #105
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_99144513
Ik zou 1000 euro terugstorten, website op zwart gooien.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  Official ESF Kreviewer donderdag 7 juli 2011 @ 11:02:50 #106
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_99144527
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:02 schreef SpecialK het volgende:
Ik zou 1000 euro terugstorten,
:') :') :').
  donderdag 7 juli 2011 @ 11:03:18 #107
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_99144551
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:02 schreef Kreator het volgende:

[..]

:') :') :').
Dan heeft meneer geen poot om op te staan. Je betaalt het volledige bedrag maar.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 7 juli 2011 @ 11:05:12 #108
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_99144601
Nu heeft hij nog het argument dat hij meer dan 80% van het uitstaande bedrag heeft betaald maar er geen waarde voor terug krijgt.

Hoewel de TS dat in z'n contract kan afvangen. Weet niet of dat er nu goed in staat
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 7 juli 2011 @ 11:05:36 #109
329156 Peem
Skiddelly
pi_99144611
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:05 schreef SpecialK het volgende:
Nu heeft hij nog het argument dat hij meer dan 80% van het uitstaande bedrag heeft betaald maar er geen waarde voor terug krijgt.
En gewerkt hebben voor nop? :')
---
  donderdag 7 juli 2011 @ 11:06:52 #110
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_99144648
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:05 schreef Peem het volgende:

[..]

En gewerkt hebben voor nop? :')
Je hebt gelijk. Gewoon website op zwart.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  donderdag 7 juli 2011 @ 11:07:56 #111
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_99144690
Of site veranderen naar een community waar ze het bedrijf van de klant tot de grond affikken.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  † In Memoriam † donderdag 7 juli 2011 @ 11:27:35 #112
43556 miss_dynastie
pi_99145370
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 00:58 schreef SecurityException het volgende:
Wel heeft deze klant enkele uitbreidingen voor de website in gedachten (ontwikkelingsfase 2). Ik zal deze klant, in tegenstelling tot mijn normale werkwijze, wel voor een aanbetaling van 50% gaan vragen voor alle toekomstige werkzaamheden. In principe heb ik in mijn AV gezet dat ik dit ook kan en mag doen, maar doe ik in de praktijk nauwelijks tenzij het echt grote klussen betreft. Toch jammer dat het zo moet in ieder geval. Het ging hier weliswaar maar over een lullig bedragje, maar het is toch vervelend.
Je moet het helemaal zelf weten, maar ik zou daar helemaal niet aan beginnen als ik jou was. Dé manier voor een klant om zijn waardering te laten blijken, is tijdig betalen. Dat heeft deze klant niet gedaan, sterker nog, hij heeft je tot het uiterste getergd door pas op de laatste ochtend van de zoveelste herinnering het volledige bedrag te voldoen. Dit zijn geen mensen waar je voor zou moeten willen werken.
  donderdag 7 juli 2011 @ 11:42:43 #113
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_99145875
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:10 schreef SecurityException het volgende:
Da's best een idee nu je het zegt. :) Sowieso werk ik altijd al met een testomgeving, maar nu gaat die omgeving wanneer de boel af is 'live' en gaat tegelijkertijd de factuur de deur uit.
En gewoon in je AV opnemen dat de site in een preview omgeving staat en deze pas overgaat naa de daadwerkelijke locatie als de betaling volledig binnen is. En dat de previewomgeving wordt geblocked als er niet tijdig betaald wordt (of alleen met zeer beperkte functionaliteit doordraait).
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:00:16 #114
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_99148805
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2011 10:56 schreef Kreator het volgende:
1000 euro is genoeg als je al een CMS gebouwd hebt en alleen wat logo's en inhoud hoeft aan te passen, of een database hoeft aan te maken. Gaan wel een paar uurtjes inzitten uiteraard, maar als je daar maandelijks nog een vergoeding voor krijgt, is dat natuurlijk vrij snel verdiend.
Zal wel, maar dit lijkt niet op wat de TS aangeeft met dat zijn klant ongeveer Facebook 2 geintegreerd met een webshop wil hebben. Dat klinkt als maatwerk.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 7 juli 2011 @ 13:01:53 #115
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_99148875
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:03 schreef SpecialK het volgende:
Dan heeft meneer geen poot om op te staan. Je betaalt het volledige bedrag maar.
Ben je gek. Als je een vordering bij iemand hebt, en hij betaalt daar een deel van, heb je net zo goed nog recht op de rest. Waarom zou je het in hemelsnaam terug gaan storten? Da's gewoon dom.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 7 juli 2011 @ 16:43:19 #116
189961 ex
aperture science
pi_99158809
Mijn geld is ook gestort vandaag. Na 3 maanden gezeur. Wel stond er in het mailtje dat er nog contact werd opgenomen over de inhoud van me factuur :'). Zucht. Al die klanten die voor een euro'tje op de eerste rij willen zitten. Ben blij dat ik er vanaf ben en dat de factuur is betaalt.
The cake is a lie!
pi_99344727
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 16:43 schreef ex het volgende:
Mijn geld is ook gestort vandaag. Na 3 maanden gezeur. Wel stond er in het mailtje dat er nog contact werd opgenomen over de inhoud van me factuur :'). Zucht. Al die klanten die voor een euro'tje op de eerste rij willen zitten. Ben blij dat ik er vanaf ben en dat de factuur is betaalt.
ik zou een dienst of produkt van hem afnemen en de helft maar betalen eens kijken hoe hij reageert.

Gewoon aanpakken dat soort gasten.
  maandag 11 juli 2011 @ 23:03:25 #118
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_99344801
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 13:01 schreef Catbert het volgende:

[..]

Ben je gek. Als je een vordering bij iemand hebt, en hij betaalt daar een deel van, heb je net zo goed nog recht op de rest. Waarom zou je het in hemelsnaam terug gaan storten? Da's gewoon dom.
De rest van m'n reacties niet lezen. Dat's pas dom.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_99402221
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:32 schreef Argento het volgende:
Maar ik begrijp dat de site al opgeleverd is. Wat geeft TS dan nog het recht om over de site te beschikken?
Dat hij niet betaald is misschien?

Gewoon op zwart zetten TS. Incassobureau heeft geen enkele zin voor 180 euro.

Wij doen het ook zo, wij leveren zware machines die je er niet even uit kan halen, maar een printplaat eruit halen zodat hij niets meer doet is zo gebeurt.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_99402680
Jup hier zelfde met verhuur kantoorruimte. Niet betalen is deur op slot.
  Redactie Frontpage woensdag 13 juli 2011 @ 10:18:41 #121
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_99403255
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:02 schreef SpecialK het volgende:
Ik zou 1000 euro terugstorten, website op zwart gooien.
Ja, dan maar helemaal niets voor je gewerkte uren :')
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  zondag 17 juli 2011 @ 02:56:12 #122
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_99568885
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2011 10:18 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ja, dan maar helemaal niets voor je gewerkte uren :')
Had ik laatst gedaan bij een klant, en dat bedrag was nog wel iets hoger. Het werk was trouwens nog niet voltooid maar ik had een aanbetaling laten doen door klant. Deze was wel binnen maar de klant was zo lastig aan het doen en wilde om de week weer iets anders wat nooit in de offerte besproken was, dat ik zijn aanbetaling heb teruggestort en hem vriendelijk heb verzocht maar ergens anders heen te gaan. Jammer van het werk maar het was het mij niet waard om met zo'n persoon verder te gaan.
<hr>
pi_99570675
Zo'n persoon kan wat mij betreft fluiten naar zijn aanbetaling.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')