abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage woensdag 29 juni 2011 @ 12:10:04 #26
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_98812985
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:32 schreef Argento het volgende:
Maar ik begrijp dat de site al opgeleverd is. Wat geeft TS dan nog het recht om over de site te beschikken?
Oplevering is natuurlijk pas definitief nadat de diensten betaald zijn. Op zwart dus.

quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 11:02 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Je hebt lastige klanten en je hebt lastige klanten...
TS heeft hier nog geluk dat hij een dienst levert die herroepelijk is. Zo zijn er genoeg bedrijven die anderssoortige diensten leveren en slechts op incassobureau's kunnen terugvallen. TS heeft eea nog in eigen hand. Daarom vind ik zijn voorstel van hierboven een goede. Laat het de klant maar financieel voelen, precies wat hij bij jou doet. Oog om oog, tand om tand.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_98813247
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 23:08 schreef SecurityException het volgende:
Als iemand helemaal niet betaalt dan zal ik er zonder twijfel een incassobureau op zetten, maar het betreft hier een lullige 180 euro (incl. BTW) die nog voldaan moet worden. Loont het zich dan om daarvoor een incassobureau in te schakelen? Is dat niet "overkill"?

Wat zouden jullie doen? Alvast bedankt! :)
je geeft zelf al wat suggesties aan en de anderen geven ook wat tips dus volgens mij kun je aardig op weggaan met het innen van hetgeen je nog tegoed hebt.
Afspraak is afspraak en of een klant iets nou te duur vindt vanwege de bijgekomen BTW zal elke rechter dit van tafel vegen alsof het een zwaarwegend argument moet zijn. Er zijn genoeg vonnissen daarover.

En die 180 euro wordt toch algauw 300 euro als het incassobureau zijn kosten meerekent, maar dat is zijn probleem. :D :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_98814875
TS, allereerst ontzettende complimenten voor het (al eerder genoemde) lekker weglezen van een toch lange OP!

Gefeliciteerd!

En jou geld, jou werk, jou recht. Goede oplossing (cms op zwart). Wat een hork!
pi_98826510
Makkelijk. Site op zwart. De kans dat hij het resterende bedrag niet betaalt is klein, anders heeft hij 1000 euro betaald voor helemaal niks, en dat wil hij natuurlijk zeker niet!

Benieuwd hoe het afloopt.
pi_98828742
Mailen dat je de site op zwart gaat gooien als je het geld niet hebt. Dan zal hij het wel moeten betalen anders denken klanten dat hij failliet is :)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_98830556
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 10:58 schreef SecurityException het volgende:
Ik heb de klant zojuist een mail gestuurd: Het CMS achter de website gaat op zwart als het resterende bedrag volgende week woensdag niet op mijn rekening staat. De website blijft dan gewoon toegankelijk maar de klant zal dan geen toegang hebben tot de beheerfuncties, het bestellingsoverzicht, e.d. Vind ik zelf een hele redelijke oplossing, want ik ben wel lang genoeg coulant geweest.
Dat is erg netjes, dan zet je hem niet direct voor lul bij zijn klanten, maar wel behoorlijk onder druk als hij zijn bestellingen niet kan inzien en dus ook niet kan versturen.

Ik schat dat je dan binnen een dag je geld op je rekening hebt. :Y

En eventuele toekomstige aanpassingen aan de site pas verrichten na vooruitbetaling.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 29-06-2011 18:55:16 ]
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  woensdag 29 juni 2011 @ 19:06:26 #32
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_98831442
TS heeft m.i een goeie oplossing voor z'n probleem gevonden. ^O^
Hallon!
pi_98832092
Hou ons op de hoogte!
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_98835012
Inderdaad een erg nette manier lijkt me.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  woensdag 29 juni 2011 @ 20:45:09 #35
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_98836009
Bel ff naar schuma incasso in ede, ze hebben een service dat je een herrinnering op hun briefpapier kan opstellen...kost niks, maar je tekent wel voor bijv. 10 prcnt als zij moeten incasseren...maar dat is beter dan niks
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_98838388
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:45 schreef dribbel79 het volgende:
Bel ff naar schuma incasso in ede, ze hebben een service dat je een herrinnering op hun briefpapier kan opstellen...kost niks, maar je tekent wel voor bijv. 10 prcnt als zij moeten incasseren...maar dat is beter dan niks
Spam? Of heb je het topic niet gelezen? TS heeft namelijk al een prima oplossing bedacht.
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:29:07 #37
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_98838793
Excuus, was idd te lui om te lezen...werk zelf bij innax, dus geen spam
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_98841587
Die 200 euro, zijn dat nu eigenlijk volledig aanmaningskosten of is het grootste deel ervan dus die BTW waar hij niet op gerekend had?
pi_98843725
De 180 euro die nog open staat, bestaat dus voor 170 euro uit het restant van het totaalbedrag inclusief BTW, en 10 euro aan administratiekosten.

Nog geen mail terug overigens, terwijl de klant wel al de hele dag in het CMS actief is. Ik hou jullie op de hoogte.
pi_98843934
Hij heeft niet de mogelijkheid iets of iemand een kopie van het geheel te laten maken zodat jij denkt dat je de boel afsluit en in werkelijkheid hij de boel aan het kopieren etc. is?

Ik heb er geen idee van maar was gewoon benieuwd :P
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_98844218
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:43 schreef JJdJ1984 het volgende:
Hij heeft niet de mogelijkheid iets of iemand een kopie van het geheel te laten maken zodat jij denkt dat je de boel afsluit en in werkelijkheid hij de boel aan het kopieren etc. is?
Als je het topic had gelezen, had je opgemerkt dat de klant geen mogelijkheid heeft bij de source te komen, en dat de source eigendom blijft van TS . (Welke klant bij zijn volle verstand daar ooit mee akkoord zou gaan is een ander verhaal)
pi_98844232
Als ik goed begrijp doe je ook de hosting dus?
Wat moet ie daarvoor betalen dan en denk je dat hij dat ook gaat betalen?
Zit er nog datalimiet aan hoeveel verkeer je maximaal aan kan (of wilt gaan tegen x bedrag)?

Als hij nu niet betaalt gaat hij bovenstaande punten ook niet betalen straks want 'dat is allemaal veel te duur' (terwijl ws zn site goed loopt en hij dus evenredig ervoor moet betalen).
pi_98844390
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:48 schreef DaFan het volgende:
Als ik goed begrijp doe je ook de hosting dus?
Wat moet ie daarvoor betalen dan en denk je dat hij dat ook gaat betalen?
Zit er nog datalimiet aan hoeveel verkeer je maximaal aan kan (of wilt gaan tegen x bedrag)?

Als hij nu niet betaalt gaat hij bovenstaande punten ook niet betalen straks want 'dat is allemaal veel te duur' (terwijl ws zn site goed loopt en hij dus evenredig ervoor moet betalen).
Ehmmmm... Niet betalen is toch simpelweg stekker eruit?
pi_98844539
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:50 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ehmmmm... Niet betalen is toch simpelweg stekker eruit?
Dat inderdaad maar ik heb nog niet helemaal duidelijk of hij nou hosting doet of niet.
Ik zie namelijk niet in hoe dit niét op zwart gaan is.
pi_98844786
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:52 schreef DaFan het volgende:

[..]

Dat inderdaad maar ik heb nog niet helemaal duidelijk of hij nou hosting doet of niet.
Ik zie namelijk niet in hoe dit niét op zwart gaan is.
Even het topic lezen dan (dat is sowieso een aanrader voordat je wat post). Dan zul je ontdekken dat hij wel degelijk de hosting doet.
pi_98844932
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Even het topic lezen dan (dat is sowieso een aanrader voordat je wat post). Dan zul je ontdekken dat hij wel degelijk de hosting doet.
Ik heb alles gelezen.
DAn formuleer ik het anders.

TS; je hebt niet aangegeven of de klant ook nog moet betalen voor de hosting. Verwacht je dat hij dat wel gaat doen dan?
pi_98845037
Even in de gaten houden voor het geval dat ik ook ooit zo'n klant tegen kom!
pi_98845356
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:59 schreef DaFan het volgende:
TS; je hebt niet aangegeven of de klant ook nog moet betalen voor de hosting. Verwacht je dat hij dat wel gaat doen dan?
Dat is juist het makkelijkste stuk. Als dat niet betaald wordt kun je zonder meer de website ontoegankelijk maken, dus die wordt echt wel betaald. (Zolang de website omzet genereert... )

Het afleveren van de software, waar TS het over heeft staat m.i. los van de hosting.
pi_98845470
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Het afleveren van de software, waar TS het over heeft staat m.i. los van de hosting.
Het gaat om 1 factuur.
Waarschijnlijk gaan we hier dan teveel van aannames uit, tot TS reageert, maar ik neem aan dat 'online zetten', 'plaatsen content', SourceSafe (oid) er ook in zit. Als de factuur niet betaalt is kan hij dus (weer) op zwart.
Mochten dat andere facturen zijn geweest is dat natuurlijk nvt.
pi_98845743
quote:
7s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:08 schreef DaFan het volgende:

[..]

Het gaat om 1 factuur.
Waarschijnlijk gaan we hier dan teveel van aannames uit, tot TS reageert, maar ik neem aan dat 'online zetten', 'plaatsen content', SourceSafe (oid) er ook in zit. Als de factuur niet betaalt is kan hij dus (weer) op zwart.
Mochten dat andere facturen zijn geweest is dat natuurlijk nvt.
Ja, laten we dan maar even wachten op TS. Die m.i. al een nette oplossing heeft gevonden (en een simpele, kwestie van even de beheerdersrechten wijzigen...) die zeer zeker effect zal opleveren zonder dat de klanten er wat van merken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')