abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98845805
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja, laten we dan maar even wachten op TS. Die m.i. al een nette oplossing heeft gevonden (en een simpele, kwestie van even de beheerdersrechten wijzigen...) die zeer zeker effect zal opleveren zonder dat de klanten er wat van merken.
Eens.
pi_98847488
Een zeer nette oplossing en ik zou na een week de hele site offline gooien. Mensen die door hun eigen domheid niet geremd worden om ondernemer te worden moeten soms gewoon hard aangepakt worden.
.
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:59:58 #53
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_98848496
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:10 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Oplevering is natuurlijk pas definitief nadat de diensten betaald zijn
bron?
pi_98850495
Bijvlagenzinvol, om even op jouw vragen in te gaan: ik doe niet aan standaard webhosting in de zin van dat klanten een vrije webruimte, database, enz. krijgen waar ze zelf alles kunnen doen en laten. Ik richt mij voornamelijk op klanten die een website willen hebben en die zonder technische kennis willen kunnen beheren. Denk daarbij aan een uitgebreid, intuïtief en gebruiksvriendelijk CMS waarmee alle aspecten beheerd kunnen worden, van het uploaden van fysieke bestanden tot het wijzigen van teksten, beheren van leden, enzovoorts. Ik bied derhalve 'totaaloplossingen' aan, en de paar euro's per maand die ik aan 'webhosting' reken zijn als het ware onderdeel van een maandelijkse servicevergoeding. Het zijn minimale vergoedingen om de maandelijkse onkosten die ik maak (server op colocatie, dataverkeer) te compenseren. :)
pi_98851319
al wat gehoort van die hapsnurk
pi_98851957
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 01:41 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Dit is volgens mij één van de meest relaxt weglezende OP's ooit :P.
  donderdag 30 juni 2011 @ 08:31:28 #57
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98855334
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je het topic had gelezen, had je opgemerkt dat de klant geen mogelijkheid heeft bij de source te komen, en dat de source eigendom blijft van TS . (Welke klant bij zijn volle verstand daar ooit mee akkoord zou gaan is een ander verhaal)
Dat vroeg ik me ook al af ja :P
Het is een mooie constructie voor TS, dus kudo's voor hem dat hij dat verkocht krijgt. Ik denk alleen dat een boel "serieuze" klanten onmiddelijk afhaken als ze dat soort voorwaarden zien.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:39 schreef SecurityException het volgende:
Bijvlagenzinvol, om even op jouw vragen in te gaan: ik doe niet aan standaard webhosting in de zin van dat klanten een vrije webruimte, database, enz. krijgen waar ze zelf alles kunnen doen en laten. Ik richt mij voornamelijk op klanten die een website willen hebben en die zonder technische kennis willen kunnen beheren. Denk daarbij aan een uitgebreid, intuïtief en gebruiksvriendelijk CMS waarmee alle aspecten beheerd kunnen worden, van het uploaden van fysieke bestanden tot het wijzigen van teksten, beheren van leden, enzovoorts. Ik bied derhalve 'totaaloplossingen' aan, en de paar euro's per maand die ik aan 'webhosting' reken zijn als het ware onderdeel van een maandelijkse servicevergoeding. Het zijn minimale vergoedingen om de maandelijkse onkosten die ik maak (server op colocatie, dataverkeer) te compenseren. :)
Ik snap het concept hoor en (toen ik 10 jaar geleden als student hetzelfde deed als jij) deed ik het eerst ook zo, maar het gevolg daarvan is dat je alleen de kleine klantjes binnenhaalt die er niets van begrijpen. Zoals je zelf al zegt: het zijn mensen zonder technische kennis.
Het gevolg daarvan is dat daar een groot aandeel van lastige klanten tussen zal zitten. Ze weten niet wat er kan, niet wat er mag, niet wat het kost, niet hoeveel tijd het kost. Vervolgens hou jij alles in eigen beheer dus ze zijn compleet afhankelijk van jou. Dat líjkt een mooi idee (ze zitten lekker aan je vast en zijn dan een mooie cash-cow), maar in de praktijk resulteert het vaak in klanten die vroeg of laat gefrustreert raken (alles wat ze willen kost wéér extra) of een gefrustreerde developer (alles wat ze willen mag noooooit wat kosten, altijd gezeik).

De grotere klanten, degenen die níet op een honderdje of duizendje meer kijken omdat ze wéten dat goed web-werk nu eenmaal tijd en geld kost, die heb je bij voorbaat al weg gejaagd. Die willen altijd zelf het IP hebben op de source en nooit 100% afhankelijk zijn van één persoon/bedrijf. Wat als jij morgen onder een auto komt of besluit er mee te kappen of verhuist naar hawaii? ;)

Kort samengevat: Je businessmodel is een garantie voor lastige klanten. Been there, done that, found smt better to do ;)

[ Bericht 60% gewijzigd door Whuzz op 30-06-2011 08:38:03 ]
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_98855460
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 08:31 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook al af ja :P
Het is een mooie constructie voor TS, dus kudo's voor hem dat hij dat verkocht krijgt. Ik denk alleen dat een boel "serieuze" klanten onmiddelijk afhaken als ze dat soort voorwaarden zien.

[..]

Ik snap het concept hoor en (toen ik 10 jaar geleden als student hetzelfde deed als jij) deed ik het eerst ook zo, maar het gevolg daarvan is dat je alleen de kleine klantjes binnenhaalt die er niets van begrijpen. Zoals je zelf al zegt: het zijn mensen zonder technische kennis.
Het gevolg daarvan is dat daar een groot aandeel van lastige klanten tussen zal zitten. Ze weten niet wat er kan, niet wat er mag, niet wat het kost, niet hoeveel tijd het kost. Vervolgens hou jij alles in eigen beheer dus ze zijn compleet afhankelijk van jou. Dat líjkt een mooi idee (ze zitten lekker aan je vast en zijn dan een mooie cash-cow), maar in de praktijk resulteert het vaak in klanten die vroeg of laat gefrustreert raken (alles wat ze willen kost wéér extra) of een gefrustreerde developer (alles wat ze willen mag noooooit wat kosten, altijd gezeik).

De grotere klanten, degenen die níet op een honderdje of duizendje meer kijken omdat ze wéten dat goed web-werk nu eenmaal tijd en geld kost, die heb je bij voorbaat al weg gejaagd. Die willen altijd zelf het IP hebben op de source en nooit 100% afhankelijk zijn van één persoon/bedrijf. Wat als jij morgen onder een auto komt of besluit er mee te kappen of verhuist naar hawaii? ;)

Kort samengevat: Je businessmodel is een garantie voor lastige klanten. Been there, done that, found smt better to do ;)
+1
pi_98860488
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 08:31 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook al af ja :P
Het is een mooie constructie voor TS, dus kudo's voor hem dat hij dat verkocht krijgt. Ik denk alleen dat een boel "serieuze" klanten onmiddelijk afhaken als ze dat soort voorwaarden zien.

[..]

Ik snap het concept hoor en (toen ik 10 jaar geleden als student hetzelfde deed als jij) deed ik het eerst ook zo, maar het gevolg daarvan is dat je alleen de kleine klantjes binnenhaalt die er niets van begrijpen. Zoals je zelf al zegt: het zijn mensen zonder technische kennis.
Het gevolg daarvan is dat daar een groot aandeel van lastige klanten tussen zal zitten. Ze weten niet wat er kan, niet wat er mag, niet wat het kost, niet hoeveel tijd het kost. Vervolgens hou jij alles in eigen beheer dus ze zijn compleet afhankelijk van jou. Dat líjkt een mooi idee (ze zitten lekker aan je vast en zijn dan een mooie cash-cow), maar in de praktijk resulteert het vaak in klanten die vroeg of laat gefrustreert raken (alles wat ze willen kost wéér extra) of een gefrustreerde developer (alles wat ze willen mag noooooit wat kosten, altijd gezeik).

De grotere klanten, degenen die níet op een honderdje of duizendje meer kijken omdat ze wéten dat goed web-werk nu eenmaal tijd en geld kost, die heb je bij voorbaat al weg gejaagd. Die willen altijd zelf het IP hebben op de source en nooit 100% afhankelijk zijn van één persoon/bedrijf. Wat als jij morgen onder een auto komt of besluit er mee te kappen of verhuist naar hawaii? ;)

Kort samengevat: Je businessmodel is een garantie voor lastige klanten. Been there, done that, found smt better to do ;)
Even afgezien dat dit helemaal los staan van dit topic en ik er niet al te veel op in wil gaan, even wat repliek. Het ontwikkelen van websites is een van de diensten die ik aanbied, ik doe eigenlijk voornamelijk (web)softwareontwikkeling en heb een drietal applicaties die ik als SaaS verkoop. Ook maak ik maatwerk applicaties, embedded software, enz. Websiteontwikkeling is maar een dienst die ik 'er bij' aanbied zullen we maar zeggen. In mijn klantenkring bevinden zich niet alleen particulieren/kleine ondernemers maar ook scholen, semi-overheid en overkoepelende stichtingen/federaties.

Dat met lastige klanten is natuurlijk onzin, die heb je er altijd tussen zitten. Als ik zo naar mijn eigen klantenkring kijk valt het reuze mee eigenlijk; ik heb er een paar die ietsjes te snel mailen voor onzinnige dingen, maar eigenlijk is de meneer waar dit topic over gaat mijn eerste echte vervelende klant. Bij de laatste 3 bedrijven waar ik gewerkt heb (en waar de werkzaamheden ongeveer hetzelfde waren) had ik veel meer met klanten te maken die je het bloed onder de nagels vandaan haalden. Ik denk dat dat komt omdat ik niet elke opdracht aanneem. Ik word wel eens benaderd door mensen die het "wel leuk lijkt" om een website/blog te hebben of "iets op Internet" willen gaan verkopen. Daar begin ik per definitie niet aan. Sowieso ga ik altijd persoonlijk een eerste keer vrijblijvend langs bij een nieuwe klant, en als daaruit al blijkt dat ik te maken heb met een persoon of bedrijfje dat niet echt een plan heeft, laat staan weet wat ze precies willen hebben, dan houdt het bij mij al snel op. Wel is het zo, dat dit fenomeen vaker voorkomt bij particulieren en kleine, startende bedrijfjes; de wat grotere, serieuze bedrijven weten vaak precies wat ze willen en die willen je soms nog wel eens een boekwerk overhandigen waar al hun wensen gedetailleerd in uitgewerkt zijn.

Dat bedrijven niet afhankelijk van één persoon willen zijn kan voorkomen, maar daar maak je afspraken over en daartegen dek je jezelf in. Mocht ik straks onder een bus komen dan zijn er twee partners die de boel over kunnen nemen. Overigens ervaar ik juist dat veel mensen en bedrijven niet schromen om alles uit te besteden; ze willen wel een website en/of applicatie en dat op bepaalde vlakken kunnen beheren/wijzigen, maar verder willen ze er weinig mee te maken hebben. Waarom het technische beheer, databasebeheer, FTP`en, enz. bij hen neerleggen? Daar hebben zij vaak helemaal geen kaas van gegeten en willen ze ook geen tijd voor vrij maken. Liever hebben ze iemand die voor een klein bedragje per maand de boel voor ze onderhoudt en doet backuppen.

Maar goed, om weer even terug te komen op dit topic: nog steeds niks van de vervelende klant gehoord. :P
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:23:36 #60
78498 classpc
I don't like change
pi_98861487
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je het topic had gelezen, had je opgemerkt dat de klant geen mogelijkheid heeft bij de source te komen, en dat de source eigendom blijft van TS . (Welke klant bij zijn volle verstand daar ooit mee akkoord zou gaan is een ander verhaal)
Mogelijk is dit antwoord al gegeven, maar als je als klant toegang wilt tot de broncode dan betaal je dus wel minimaal het dubbele. Puur omdat de TS dan de broncode niet meer kan gebruiken voor andere producten of klanten. Waarschijnlijk is de klant met deze oplossing akkoord gegaan omdat dat voor hem het voordeligste was.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:31:55 #61
78498 classpc
I don't like change
pi_98861780
[edit] Ik zie dat het antwoord hierboven al gegeven is, dus dit kan weg.

Ontopic: Je schreef dat de klant al de hele dag in de CMS actief was. Betekent dat dat 'ie alsnog toegang probeert te krijgen tot het beheergedeelte? Of heb je het over klanten van de klant en dat er al de hele dag bestellingen geplaatst worden?

Wat zijn je volgende stappen?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_98862365
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:31 schreef classpc het volgende:
Ontopic: Je schreef dat de klant al de hele dag in de CMS actief was. Betekent dat dat 'ie alsnog toegang probeert te krijgen tot het beheergedeelte? Of heb je het over klanten van de klant en dat er al de hele dag bestellingen geplaatst worden?
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 10:58 schreef SecurityException het volgende:
Ik heb de klant zojuist een mail gestuurd: Het CMS achter de website gaat op zwart als het resterende bedrag volgende week woensdag niet op mijn rekening staat.
pi_98865924
heeft de cms ook broncode weergave, dan is hij deze nu aan het kopieren :)
  donderdag 30 juni 2011 @ 16:45:51 #64
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_98871443
Is het al op zwart :P?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  donderdag 30 juni 2011 @ 19:03:15 #65
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_98876544
Tja ook niet slim van de klant natuurlijk. Een website bij een bedrijf waar je de broncode niet van krijgt en het ook niet gedeponeerd is, is natuurlijk als klant vragen om problemen.

Maar even on-topic. Gewoon de man nog 1 mailtje sturen met de mededeling binnen 1 week te betalen anders gaat de site op zwart.
pi_98931254
Blijkbaar loopt die website wel redelijk, hopen dat ie niet betaald. klein verlies nemen en verkoop het concept voor het nog openstaande bedrag plus een opslag door aan een andere geinteresseerde die de webshop door kan laten gaan onder een andere domeinnaam?
  zaterdag 2 juli 2011 @ 08:27:48 #67
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_98940931
Als je het laat lopen via een incasso bureau, dan zijn de extra kosten voor je klant.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_98941592
Wat een principe kwestie.
Ook al zou ik er geld op toe moeten leggen, betalen zal zo een klant.
Elk wettelijk middel om de rekening verder te verhogen met administratiekosten en rente zou ik dan ook aangrijpen.
pi_98944650
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 09:56 schreef Godtje het volgende:
Wat een principe kwestie.
Ook al zou ik er geld op toe moeten leggen, betalen zal zo een klant.
Elk wettelijk middel om de rekening verder te verhogen met administratiekosten en rente zou ik dan ook aangrijpen.
Met je eens ;)
pi_99014920
Nog steeds geen bedrag op mijn bankrekening. Ook op de e-mail heeft de klant nog steeds niet gereageerd. Nog 2 dagen, ben benieuwd of die over de brug komt.
  maandag 4 juli 2011 @ 12:26:31 #71
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_99016873
Vast wel niet. Ik denk dat alles al gejat is qua broncode als hij daar toegang had :).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_99017486
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2011 12:26 schreef CantFazeMe het volgende:
Vast wel niet. Ik denk dat alles al gejat is qua broncode als hij daar toegang had :).
Lijkt me niet dat TS toegang tot de broncode heeft gegeven aan de klant. Als ik het zo lees bied hij een hosted oplossing . Daarbij komt ook nog dat het me sterk lijkt dat de klant genoeg kennis heeft om ook toegang tot de database te krijgen en alle gegevens te jatten.
  maandag 4 juli 2011 @ 12:50:29 #73
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_99017615
Ik zou even lekker een IP-filter op zijn CMS zetten. Jij hebt hard gewerkt voor je centen toch? Daarbij is 1200 euro voor een site met webshop nooit teveel (tenzij je echt prutswerk levert, maar ik heb niet het idee dat dat zo is)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 4 juli 2011 @ 14:42:51 #74
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_99021575
Hee, amazon.com staat opeens op zwart wegens administratieve redenen...

Uhoh... TS is 2 dagen te vroeg?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99023398
Toegang tot de broncode heeft de klant niet, alleen maar van de pagina-specifieke content die hij zelf met een WYSIWYG editor kan aanpassen zou die eventueel nog de HTML broncode kunnen kopiëren. Doet er verder ook niet toe, de functionele broncode komt de klant sowieso niet bij, die werkt alleen met het CMS.

En inderdaad, nog eventjes afwachten 2 dagen. Het zal me benieuwen.
  maandag 4 juli 2011 @ 15:46:58 #76
189961 ex
aperture science
pi_99024176
Ik zit met hetzelfde verhaal op dit moment. Vandaag is de factuur verlopen. Was eerst een erg fijne klant en is omgeslagen. Heb ondertussen de samenwerking dan ook opgezegd maar krijg me laatste factuur niet betaald.

Vorige factuur heeft bijna 2 maanden geduurd. Deze is vandaag na 4 weken verlopen.

Maar even een reminder + betalingstermijn van 5 werkdagen opgeven + 20,- administratieve kosten.
The cake is a lie!
  maandag 4 juli 2011 @ 15:48:08 #77
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_99024222
Klanten leer je pas kennen als ze moeten gaan betalen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 4 juli 2011 @ 15:52:02 #78
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_99024387
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:28 schreef SecurityException het volgende:
Toegang tot de broncode heeft de klant niet, alleen maar van de pagina-specifieke content die hij zelf met een WYSIWYG editor kan aanpassen zou die eventueel nog de HTML broncode kunnen kopiëren. Doet er verder ook niet toe, de functionele broncode komt de klant sowieso niet bij, die werkt alleen met het CMS.

En inderdaad, nog eventjes afwachten 2 dagen. Het zal me benieuwen.
Als je nu slim bent stuur je hem op D-Day een mail met de mededeling dat de site om 12 uur platgaat. Dan kun je altijd aantonen dat je het genoeg aangekondigt hebt. Verwijs dan in die mail naar je AV, met artikelnr, etc.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_99047837
Woensdag wordt een leuke dag :)
pi_99048302
Was die 180 euro btw voor hem een verrassing? Dat hij dacht dat het incl. btw was?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 00:36:33 #81
30443 fris
pure frisheid
pi_99049238
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 00:13 schreef ia het volgende:
Was die 180 euro btw voor hem een verrassing? Dat hij dacht dat het incl. btw was?
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 01:38 schreef SecurityException het volgende:
- Er is uiteraard een vast bedrag afgesproken. Hetzelfde bedrag dat gefactureerd is, staat ook op de offerte (uiteraard keurig met de BTW vermelding en de totalen exclusief en inclusief BTW). Deze offerte, alsook de algemene voorwaarden, alsook het functionele ontwerp, heeft deze klant allemaal ondertekend. Kortom, van dat bedrag was deze klant van begin af aan op de hoogte en hij heeft door zijn vervelende gedrag het project dusdanig uit laten lopen, dat hij tijd genoeg heeft gehad om dat bedrag te verzamelen.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:17:25 #82
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_99054455
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:48 schreef Catch22- het volgende:
Klanten leer je pas kennen als ze moeten gaan betalen
Echt hè. Van tevoren is iedereen in een kleine organisatie overal van op de hoogte, kan je bij iedereen terecht met vragen, maar moet er boter bij de vis komen, dan hoor je na een week erachteraan mailen en bellen dat je toch echt die en die moet hebben. Dan kan het opeens niet meer even intern aan de juiste persoon worden doorgezet.
En maar van je eisen dat de meest krappe deadlines worden gehaald, wat je dan ook doet, want klant is koning en de freelancer zijn vazal.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_99054798
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:17 schreef Copycat het volgende:

[..]

Echt hè. Van tevoren is iedereen in een kleine organisatie overal van op de hoogte, kan je bij iedereen terecht met vragen, maar moet er boter bij de vis komen, dan hoor je na een week erachteraan mailen en bellen dat je toch echt die en die moet hebben. Dan kan het opeens niet meer even intern aan de juiste persoon worden doorgezet.
En maar van je eisen dat de meest krappe deadlines worden gehaald, wat je dan ook doet, want klant is koning en de freelancer zijn vazal.
Wil je erover praten schat? Kom maar bij ome Scorpie. :7 :*
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:38:25 #84
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_99054849
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:36 schreef Scorpie het volgende:
Wil je erover praten schat? Kom maar bij ome Scorpie. :7 :*
Ik ben met de baas aan het mailen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_99054891
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:46 schreef ex het volgende:
Ik zit met hetzelfde verhaal op dit moment. Vandaag is de factuur verlopen. Was eerst een erg fijne klant en is omgeslagen. Heb ondertussen de samenwerking dan ook opgezegd maar krijg me laatste factuur niet betaald.

Vorige factuur heeft bijna 2 maanden geduurd. Deze is vandaag na 4 weken verlopen.

Maar even een reminder + betalingstermijn van 5 werkdagen opgeven + 20,- administratieve kosten.
Twintig euro aan administratieve kosten, is dat redelijk?
pi_99054912
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:40 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Twintig euro aan administratieve kosten, is dat redelijk?
Uurloon van 100 euro per uur, en ben je een kwartier bezig met achter die klant aan gaan, dan is dat al een redelijk bedrag. Voor kleine ondernemingen vind ik het eerder een billijk bedrag dan voor grote ondernemingen waar alles geautomatiseerd gaat.
  Redactie Frontpage dinsdag 5 juli 2011 @ 10:02:50 #87
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_99055347
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:40 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Twintig euro aan administratieve kosten, is dat redelijk?
Dat staat gelijk aan ongeveer 10/15min werk. Dus dat lijkt me wel.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:18:58 #88
189961 ex
aperture science
pi_99055705
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:41 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Uurloon van 100 euro per uur, en ben je een kwartier bezig met achter die klant aan gaan, dan is dat al een redelijk bedrag. Voor kleine ondernemingen vind ik het eerder een billijk bedrag dan voor grote ondernemingen waar alles geautomatiseerd gaat.
Inderdaad :). 2 e-mails sturen, reminder sturen, proberen te bellen & ook nog de nieuwe factuur opmaken vind ik wel 20,- waard.
The cake is a lie!
pi_99055775
Ok.
pi_99055887
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 07:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Je verlies pakken en voortaan opdrachten weigeren als je in het begin al merkt dat een klant lastig gaat worden.
pi_99057178
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:52 schreef sanger het volgende:

[..]

Als je nu slim bent stuur je hem op D-Day een mail met de mededeling dat de site om 12 uur platgaat. Dan kun je altijd aantonen dat je het genoeg aangekondigt hebt. Verwijs dan in die mail naar je AV, met artikelnr, etc.
Wat betekent D-Day in deze context?
  Redactie Frontpage dinsdag 5 juli 2011 @ 11:07:10 #92
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_99057196
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 11:06 schreef Cornelis83 het volgende:

[..]

Wat betekent D-Day in deze context?
Down day?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_99057374
Wist niet dat het legaal platleggen van een website ook al een naam had gekregen :P
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:14:27 #94
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_99057471
Kleine tip: mocht je onderhoud gaan doen voor zulke figuren, spreek dan iets van een uren/strippenkaart af, waarbij de klant vantevoren uren inkoopt en jij de gemaakt uren daarvan afboekt. Daarbij pas werkzaamheden doen nadat die uren betaald zijn.

Vervolgens verkoop je dat tegen een iets ander tarief waardoor de klant goedkoper uit is, maar zodat jij vooral je geld vooraf hebt. Je kan beter voor 50 euro per uur werken en zeker zijn van je geld, dan voor 60 euro en uren bezig zijn met het binnenhalen van je monneyz
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_99131367
En...
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_99138263
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:35 schreef rene90 het volgende:
En...
Was dit topic alweer helemaal vergeten. :P

Anticlimax (voor jullie dan :P ): het resterende bedrag was gisterenmorgen (de laatste dag ook :') ) tot mijn verbazing toch op mijn rekening bijgeschreven. Ik blij natuurlijk.

Wel heeft deze klant enkele uitbreidingen voor de website in gedachten (ontwikkelingsfase 2). Ik zal deze klant, in tegenstelling tot mijn normale werkwijze, wel voor een aanbetaling van 50% gaan vragen voor alle toekomstige werkzaamheden. In principe heb ik in mijn AV gezet dat ik dit ook kan en mag doen, maar doe ik in de praktijk nauwelijks tenzij het echt grote klussen betreft. Toch jammer dat het zo moet in ieder geval. Het ging hier weliswaar maar over een lullig bedragje, maar het is toch vervelend.
pi_99138759
Dooie mus
pi_99139167
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 00:58 schreef SecurityException het volgende:

[..]

Was dit topic alweer helemaal vergeten. :P

Anticlimax (voor jullie dan :P ): het resterende bedrag was gisterenmorgen (de laatste dag ook :') ) tot mijn verbazing toch op mijn rekening bijgeschreven. Ik blij natuurlijk.

Wel heeft deze klant enkele uitbreidingen voor de website in gedachten (ontwikkelingsfase 2). Ik zal deze klant, in tegenstelling tot mijn normale werkwijze, wel voor een aanbetaling van 50% gaan vragen voor alle toekomstige werkzaamheden. In principe heb ik in mijn AV gezet dat ik dit ook kan en mag doen, maar doe ik in de praktijk nauwelijks tenzij het echt grote klussen betreft. Toch jammer dat het zo moet in ieder geval. Het ging hier weliswaar maar over een lullig bedragje, maar het is toch vervelend.
waarom doe je dat niet standaard?
ik vind dat je nogal een risico hebt als je voor 1000 euro werk levert maar er geen geld binnenkomt.
ok je kan de site offline halen maar je hebt er wel voor gewerkt.
  Official ESF Kreviewer donderdag 7 juli 2011 @ 09:55:34 #99
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_99142798
Nou, wees blij dat het is opgelost en dat ze zelfs willen uitbreiden. Kennelijk is het gewoon zo'n toko die moeilijk doet met betalingen (en vaak lukt het ze ook wel om minder te betalen door zo te reageren). Ken er genoeg van.
  donderdag 7 juli 2011 @ 10:05:01 #100
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_99143005
Richt sowieso een preview omgeving in en push hem pas naar de live-omgeving als je al je geld hebt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')