abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 juli 2011 @ 15:46:58 #76
189961 ex
aperture science
pi_99024176
Ik zit met hetzelfde verhaal op dit moment. Vandaag is de factuur verlopen. Was eerst een erg fijne klant en is omgeslagen. Heb ondertussen de samenwerking dan ook opgezegd maar krijg me laatste factuur niet betaald.

Vorige factuur heeft bijna 2 maanden geduurd. Deze is vandaag na 4 weken verlopen.

Maar even een reminder + betalingstermijn van 5 werkdagen opgeven + 20,- administratieve kosten.
The cake is a lie!
  maandag 4 juli 2011 @ 15:48:08 #77
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_99024222
Klanten leer je pas kennen als ze moeten gaan betalen
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 4 juli 2011 @ 15:52:02 #78
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_99024387
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:28 schreef SecurityException het volgende:
Toegang tot de broncode heeft de klant niet, alleen maar van de pagina-specifieke content die hij zelf met een WYSIWYG editor kan aanpassen zou die eventueel nog de HTML broncode kunnen kopiëren. Doet er verder ook niet toe, de functionele broncode komt de klant sowieso niet bij, die werkt alleen met het CMS.

En inderdaad, nog eventjes afwachten 2 dagen. Het zal me benieuwen.
Als je nu slim bent stuur je hem op D-Day een mail met de mededeling dat de site om 12 uur platgaat. Dan kun je altijd aantonen dat je het genoeg aangekondigt hebt. Verwijs dan in die mail naar je AV, met artikelnr, etc.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_99047837
Woensdag wordt een leuke dag :)
pi_99048302
Was die 180 euro btw voor hem een verrassing? Dat hij dacht dat het incl. btw was?
  dinsdag 5 juli 2011 @ 00:36:33 #81
30443 fris
pure frisheid
pi_99049238
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 00:13 schreef ia het volgende:
Was die 180 euro btw voor hem een verrassing? Dat hij dacht dat het incl. btw was?
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 01:38 schreef SecurityException het volgende:
- Er is uiteraard een vast bedrag afgesproken. Hetzelfde bedrag dat gefactureerd is, staat ook op de offerte (uiteraard keurig met de BTW vermelding en de totalen exclusief en inclusief BTW). Deze offerte, alsook de algemene voorwaarden, alsook het functionele ontwerp, heeft deze klant allemaal ondertekend. Kortom, van dat bedrag was deze klant van begin af aan op de hoogte en hij heeft door zijn vervelende gedrag het project dusdanig uit laten lopen, dat hij tijd genoeg heeft gehad om dat bedrag te verzamelen.
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:17:25 #82
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_99054455
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:48 schreef Catch22- het volgende:
Klanten leer je pas kennen als ze moeten gaan betalen
Echt hè. Van tevoren is iedereen in een kleine organisatie overal van op de hoogte, kan je bij iedereen terecht met vragen, maar moet er boter bij de vis komen, dan hoor je na een week erachteraan mailen en bellen dat je toch echt die en die moet hebben. Dan kan het opeens niet meer even intern aan de juiste persoon worden doorgezet.
En maar van je eisen dat de meest krappe deadlines worden gehaald, wat je dan ook doet, want klant is koning en de freelancer zijn vazal.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_99054798
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:17 schreef Copycat het volgende:

[..]

Echt hè. Van tevoren is iedereen in een kleine organisatie overal van op de hoogte, kan je bij iedereen terecht met vragen, maar moet er boter bij de vis komen, dan hoor je na een week erachteraan mailen en bellen dat je toch echt die en die moet hebben. Dan kan het opeens niet meer even intern aan de juiste persoon worden doorgezet.
En maar van je eisen dat de meest krappe deadlines worden gehaald, wat je dan ook doet, want klant is koning en de freelancer zijn vazal.
Wil je erover praten schat? Kom maar bij ome Scorpie. :7 :*
  dinsdag 5 juli 2011 @ 09:38:25 #84
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_99054849
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:36 schreef Scorpie het volgende:
Wil je erover praten schat? Kom maar bij ome Scorpie. :7 :*
Ik ben met de baas aan het mailen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_99054891
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:46 schreef ex het volgende:
Ik zit met hetzelfde verhaal op dit moment. Vandaag is de factuur verlopen. Was eerst een erg fijne klant en is omgeslagen. Heb ondertussen de samenwerking dan ook opgezegd maar krijg me laatste factuur niet betaald.

Vorige factuur heeft bijna 2 maanden geduurd. Deze is vandaag na 4 weken verlopen.

Maar even een reminder + betalingstermijn van 5 werkdagen opgeven + 20,- administratieve kosten.
Twintig euro aan administratieve kosten, is dat redelijk?
pi_99054912
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:40 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Twintig euro aan administratieve kosten, is dat redelijk?
Uurloon van 100 euro per uur, en ben je een kwartier bezig met achter die klant aan gaan, dan is dat al een redelijk bedrag. Voor kleine ondernemingen vind ik het eerder een billijk bedrag dan voor grote ondernemingen waar alles geautomatiseerd gaat.
  Redactie Frontpage dinsdag 5 juli 2011 @ 10:02:50 #87
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_99055347
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:40 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Twintig euro aan administratieve kosten, is dat redelijk?
Dat staat gelijk aan ongeveer 10/15min werk. Dus dat lijkt me wel.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  dinsdag 5 juli 2011 @ 10:18:58 #88
189961 ex
aperture science
pi_99055705
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 09:41 schreef Snuitebolletje het volgende:

[..]

Uurloon van 100 euro per uur, en ben je een kwartier bezig met achter die klant aan gaan, dan is dat al een redelijk bedrag. Voor kleine ondernemingen vind ik het eerder een billijk bedrag dan voor grote ondernemingen waar alles geautomatiseerd gaat.
Inderdaad :). 2 e-mails sturen, reminder sturen, proberen te bellen & ook nog de nieuwe factuur opmaken vind ik wel 20,- waard.
The cake is a lie!
pi_99055775
Ok.
pi_99055887
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 07:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Je verlies pakken en voortaan opdrachten weigeren als je in het begin al merkt dat een klant lastig gaat worden.
pi_99057178
quote:
0s.gif Op maandag 4 juli 2011 15:52 schreef sanger het volgende:

[..]

Als je nu slim bent stuur je hem op D-Day een mail met de mededeling dat de site om 12 uur platgaat. Dan kun je altijd aantonen dat je het genoeg aangekondigt hebt. Verwijs dan in die mail naar je AV, met artikelnr, etc.
Wat betekent D-Day in deze context?
  Redactie Frontpage dinsdag 5 juli 2011 @ 11:07:10 #92
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_99057196
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2011 11:06 schreef Cornelis83 het volgende:

[..]

Wat betekent D-Day in deze context?
Down day?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_99057374
Wist niet dat het legaal platleggen van een website ook al een naam had gekregen :P
  dinsdag 5 juli 2011 @ 11:14:27 #94
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_99057471
Kleine tip: mocht je onderhoud gaan doen voor zulke figuren, spreek dan iets van een uren/strippenkaart af, waarbij de klant vantevoren uren inkoopt en jij de gemaakt uren daarvan afboekt. Daarbij pas werkzaamheden doen nadat die uren betaald zijn.

Vervolgens verkoop je dat tegen een iets ander tarief waardoor de klant goedkoper uit is, maar zodat jij vooral je geld vooraf hebt. Je kan beter voor 50 euro per uur werken en zeker zijn van je geld, dan voor 60 euro en uren bezig zijn met het binnenhalen van je monneyz
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_99131367
En...
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_99138263
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 22:35 schreef rene90 het volgende:
En...
Was dit topic alweer helemaal vergeten. :P

Anticlimax (voor jullie dan :P ): het resterende bedrag was gisterenmorgen (de laatste dag ook :') ) tot mijn verbazing toch op mijn rekening bijgeschreven. Ik blij natuurlijk.

Wel heeft deze klant enkele uitbreidingen voor de website in gedachten (ontwikkelingsfase 2). Ik zal deze klant, in tegenstelling tot mijn normale werkwijze, wel voor een aanbetaling van 50% gaan vragen voor alle toekomstige werkzaamheden. In principe heb ik in mijn AV gezet dat ik dit ook kan en mag doen, maar doe ik in de praktijk nauwelijks tenzij het echt grote klussen betreft. Toch jammer dat het zo moet in ieder geval. Het ging hier weliswaar maar over een lullig bedragje, maar het is toch vervelend.
pi_99138759
Dooie mus
pi_99139167
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 00:58 schreef SecurityException het volgende:

[..]

Was dit topic alweer helemaal vergeten. :P

Anticlimax (voor jullie dan :P ): het resterende bedrag was gisterenmorgen (de laatste dag ook :') ) tot mijn verbazing toch op mijn rekening bijgeschreven. Ik blij natuurlijk.

Wel heeft deze klant enkele uitbreidingen voor de website in gedachten (ontwikkelingsfase 2). Ik zal deze klant, in tegenstelling tot mijn normale werkwijze, wel voor een aanbetaling van 50% gaan vragen voor alle toekomstige werkzaamheden. In principe heb ik in mijn AV gezet dat ik dit ook kan en mag doen, maar doe ik in de praktijk nauwelijks tenzij het echt grote klussen betreft. Toch jammer dat het zo moet in ieder geval. Het ging hier weliswaar maar over een lullig bedragje, maar het is toch vervelend.
waarom doe je dat niet standaard?
ik vind dat je nogal een risico hebt als je voor 1000 euro werk levert maar er geen geld binnenkomt.
ok je kan de site offline halen maar je hebt er wel voor gewerkt.
  Official ESF Kreviewer donderdag 7 juli 2011 @ 09:55:34 #99
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_99142798
Nou, wees blij dat het is opgelost en dat ze zelfs willen uitbreiden. Kennelijk is het gewoon zo'n toko die moeilijk doet met betalingen (en vaak lukt het ze ook wel om minder te betalen door zo te reageren). Ken er genoeg van.
  donderdag 7 juli 2011 @ 10:05:01 #100
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_99143005
Richt sowieso een preview omgeving in en push hem pas naar de live-omgeving als je al je geld hebt.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')