Als je nu slim bent stuur je hem op D-Day een mail met de mededeling dat de site om 12 uur platgaat. Dan kun je altijd aantonen dat je het genoeg aangekondigt hebt. Verwijs dan in die mail naar je AV, met artikelnr, etc.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:28 schreef SecurityException het volgende:
Toegang tot de broncode heeft de klant niet, alleen maar van de pagina-specifieke content die hij zelf met een WYSIWYG editor kan aanpassen zou die eventueel nog de HTML broncode kunnen kopiëren. Doet er verder ook niet toe, de functionele broncode komt de klant sowieso niet bij, die werkt alleen met het CMS.
En inderdaad, nog eventjes afwachten 2 dagen. Het zal me benieuwen.
quote:Op dinsdag 5 juli 2011 00:13 schreef ia het volgende:
Was die 180 euro btw voor hem een verrassing? Dat hij dacht dat het incl. btw was?
quote:Op woensdag 29 juni 2011 01:38 schreef SecurityException het volgende:
- Er is uiteraard een vast bedrag afgesproken. Hetzelfde bedrag dat gefactureerd is, staat ook op de offerte (uiteraard keurig met de BTW vermelding en de totalen exclusief en inclusief BTW). Deze offerte, alsook de algemene voorwaarden, alsook het functionele ontwerp, heeft deze klant allemaal ondertekend. Kortom, van dat bedrag was deze klant van begin af aan op de hoogte en hij heeft door zijn vervelende gedrag het project dusdanig uit laten lopen, dat hij tijd genoeg heeft gehad om dat bedrag te verzamelen.
Echt hè. Van tevoren is iedereen in een kleine organisatie overal van op de hoogte, kan je bij iedereen terecht met vragen, maar moet er boter bij de vis komen, dan hoor je na een week erachteraan mailen en bellen dat je toch echt die en die moet hebben. Dan kan het opeens niet meer even intern aan de juiste persoon worden doorgezet.quote:Op maandag 4 juli 2011 15:48 schreef Catch22- het volgende:
Klanten leer je pas kennen als ze moeten gaan betalen
Wil je erover praten schat? Kom maar bij ome Scorpie.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
Echt hè. Van tevoren is iedereen in een kleine organisatie overal van op de hoogte, kan je bij iedereen terecht met vragen, maar moet er boter bij de vis komen, dan hoor je na een week erachteraan mailen en bellen dat je toch echt die en die moet hebben. Dan kan het opeens niet meer even intern aan de juiste persoon worden doorgezet.
En maar van je eisen dat de meest krappe deadlines worden gehaald, wat je dan ook doet, want klant is koning en de freelancer zijn vazal.
Ik ben met de baas aan het mailen.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:36 schreef Scorpie het volgende:
Wil je erover praten schat? Kom maar bij ome Scorpie.![]()
Twintig euro aan administratieve kosten, is dat redelijk?quote:Op maandag 4 juli 2011 15:46 schreef ex het volgende:
Ik zit met hetzelfde verhaal op dit moment. Vandaag is de factuur verlopen. Was eerst een erg fijne klant en is omgeslagen. Heb ondertussen de samenwerking dan ook opgezegd maar krijg me laatste factuur niet betaald.
Vorige factuur heeft bijna 2 maanden geduurd. Deze is vandaag na 4 weken verlopen.
Maar even een reminder + betalingstermijn van 5 werkdagen opgeven + 20,- administratieve kosten.
Uurloon van 100 euro per uur, en ben je een kwartier bezig met achter die klant aan gaan, dan is dat al een redelijk bedrag. Voor kleine ondernemingen vind ik het eerder een billijk bedrag dan voor grote ondernemingen waar alles geautomatiseerd gaat.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Twintig euro aan administratieve kosten, is dat redelijk?
Dat staat gelijk aan ongeveer 10/15min werk. Dus dat lijkt me wel.quote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Twintig euro aan administratieve kosten, is dat redelijk?
Inderdaadquote:Op dinsdag 5 juli 2011 09:41 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Uurloon van 100 euro per uur, en ben je een kwartier bezig met achter die klant aan gaan, dan is dat al een redelijk bedrag. Voor kleine ondernemingen vind ik het eerder een billijk bedrag dan voor grote ondernemingen waar alles geautomatiseerd gaat.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 07:59 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Je verlies pakken en voortaan opdrachten weigeren als je in het begin al merkt dat een klant lastig gaat worden.
Wat betekent D-Day in deze context?quote:Op maandag 4 juli 2011 15:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Als je nu slim bent stuur je hem op D-Day een mail met de mededeling dat de site om 12 uur platgaat. Dan kun je altijd aantonen dat je het genoeg aangekondigt hebt. Verwijs dan in die mail naar je AV, met artikelnr, etc.
Down day?quote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:06 schreef Cornelis83 het volgende:
[..]
Wat betekent D-Day in deze context?
Was dit topic alweer helemaal vergeten.quote:
waarom doe je dat niet standaard?quote:Op donderdag 7 juli 2011 00:58 schreef SecurityException het volgende:
[..]
Was dit topic alweer helemaal vergeten.
Anticlimax (voor jullie dan): het resterende bedrag was gisterenmorgen (de laatste dag ook
) tot mijn verbazing toch op mijn rekening bijgeschreven. Ik blij natuurlijk.
Wel heeft deze klant enkele uitbreidingen voor de website in gedachten (ontwikkelingsfase 2). Ik zal deze klant, in tegenstelling tot mijn normale werkwijze, wel voor een aanbetaling van 50% gaan vragen voor alle toekomstige werkzaamheden. In principe heb ik in mijn AV gezet dat ik dit ook kan en mag doen, maar doe ik in de praktijk nauwelijks tenzij het echt grote klussen betreft. Toch jammer dat het zo moet in ieder geval. Het ging hier weliswaar maar over een lullig bedragje, maar het is toch vervelend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |