abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98845805
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 23:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja, laten we dan maar even wachten op TS. Die m.i. al een nette oplossing heeft gevonden (en een simpele, kwestie van even de beheerdersrechten wijzigen...) die zeer zeker effect zal opleveren zonder dat de klanten er wat van merken.
Eens.
pi_98847488
Een zeer nette oplossing en ik zou na een week de hele site offline gooien. Mensen die door hun eigen domheid niet geremd worden om ondernemer te worden moeten soms gewoon hard aangepakt worden.
.
  woensdag 29 juni 2011 @ 23:59:58 #53
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_98848496
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 12:10 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Oplevering is natuurlijk pas definitief nadat de diensten betaald zijn
bron?
pi_98850495
Bijvlagenzinvol, om even op jouw vragen in te gaan: ik doe niet aan standaard webhosting in de zin van dat klanten een vrije webruimte, database, enz. krijgen waar ze zelf alles kunnen doen en laten. Ik richt mij voornamelijk op klanten die een website willen hebben en die zonder technische kennis willen kunnen beheren. Denk daarbij aan een uitgebreid, intuïtief en gebruiksvriendelijk CMS waarmee alle aspecten beheerd kunnen worden, van het uploaden van fysieke bestanden tot het wijzigen van teksten, beheren van leden, enzovoorts. Ik bied derhalve 'totaaloplossingen' aan, en de paar euro's per maand die ik aan 'webhosting' reken zijn als het ware onderdeel van een maandelijkse servicevergoeding. Het zijn minimale vergoedingen om de maandelijkse onkosten die ik maak (server op colocatie, dataverkeer) te compenseren. :)
pi_98851319
al wat gehoort van die hapsnurk
pi_98851957
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 01:41 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Dit is volgens mij één van de meest relaxt weglezende OP's ooit :P.
  donderdag 30 juni 2011 @ 08:31:28 #57
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_98855334
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je het topic had gelezen, had je opgemerkt dat de klant geen mogelijkheid heeft bij de source te komen, en dat de source eigendom blijft van TS . (Welke klant bij zijn volle verstand daar ooit mee akkoord zou gaan is een ander verhaal)
Dat vroeg ik me ook al af ja :P
Het is een mooie constructie voor TS, dus kudo's voor hem dat hij dat verkocht krijgt. Ik denk alleen dat een boel "serieuze" klanten onmiddelijk afhaken als ze dat soort voorwaarden zien.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:39 schreef SecurityException het volgende:
Bijvlagenzinvol, om even op jouw vragen in te gaan: ik doe niet aan standaard webhosting in de zin van dat klanten een vrije webruimte, database, enz. krijgen waar ze zelf alles kunnen doen en laten. Ik richt mij voornamelijk op klanten die een website willen hebben en die zonder technische kennis willen kunnen beheren. Denk daarbij aan een uitgebreid, intuïtief en gebruiksvriendelijk CMS waarmee alle aspecten beheerd kunnen worden, van het uploaden van fysieke bestanden tot het wijzigen van teksten, beheren van leden, enzovoorts. Ik bied derhalve 'totaaloplossingen' aan, en de paar euro's per maand die ik aan 'webhosting' reken zijn als het ware onderdeel van een maandelijkse servicevergoeding. Het zijn minimale vergoedingen om de maandelijkse onkosten die ik maak (server op colocatie, dataverkeer) te compenseren. :)
Ik snap het concept hoor en (toen ik 10 jaar geleden als student hetzelfde deed als jij) deed ik het eerst ook zo, maar het gevolg daarvan is dat je alleen de kleine klantjes binnenhaalt die er niets van begrijpen. Zoals je zelf al zegt: het zijn mensen zonder technische kennis.
Het gevolg daarvan is dat daar een groot aandeel van lastige klanten tussen zal zitten. Ze weten niet wat er kan, niet wat er mag, niet wat het kost, niet hoeveel tijd het kost. Vervolgens hou jij alles in eigen beheer dus ze zijn compleet afhankelijk van jou. Dat líjkt een mooi idee (ze zitten lekker aan je vast en zijn dan een mooie cash-cow), maar in de praktijk resulteert het vaak in klanten die vroeg of laat gefrustreert raken (alles wat ze willen kost wéér extra) of een gefrustreerde developer (alles wat ze willen mag noooooit wat kosten, altijd gezeik).

De grotere klanten, degenen die níet op een honderdje of duizendje meer kijken omdat ze wéten dat goed web-werk nu eenmaal tijd en geld kost, die heb je bij voorbaat al weg gejaagd. Die willen altijd zelf het IP hebben op de source en nooit 100% afhankelijk zijn van één persoon/bedrijf. Wat als jij morgen onder een auto komt of besluit er mee te kappen of verhuist naar hawaii? ;)

Kort samengevat: Je businessmodel is een garantie voor lastige klanten. Been there, done that, found smt better to do ;)

[ Bericht 60% gewijzigd door Whuzz op 30-06-2011 08:38:03 ]
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_98855460
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 08:31 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook al af ja :P
Het is een mooie constructie voor TS, dus kudo's voor hem dat hij dat verkocht krijgt. Ik denk alleen dat een boel "serieuze" klanten onmiddelijk afhaken als ze dat soort voorwaarden zien.

[..]

Ik snap het concept hoor en (toen ik 10 jaar geleden als student hetzelfde deed als jij) deed ik het eerst ook zo, maar het gevolg daarvan is dat je alleen de kleine klantjes binnenhaalt die er niets van begrijpen. Zoals je zelf al zegt: het zijn mensen zonder technische kennis.
Het gevolg daarvan is dat daar een groot aandeel van lastige klanten tussen zal zitten. Ze weten niet wat er kan, niet wat er mag, niet wat het kost, niet hoeveel tijd het kost. Vervolgens hou jij alles in eigen beheer dus ze zijn compleet afhankelijk van jou. Dat líjkt een mooi idee (ze zitten lekker aan je vast en zijn dan een mooie cash-cow), maar in de praktijk resulteert het vaak in klanten die vroeg of laat gefrustreert raken (alles wat ze willen kost wéér extra) of een gefrustreerde developer (alles wat ze willen mag noooooit wat kosten, altijd gezeik).

De grotere klanten, degenen die níet op een honderdje of duizendje meer kijken omdat ze wéten dat goed web-werk nu eenmaal tijd en geld kost, die heb je bij voorbaat al weg gejaagd. Die willen altijd zelf het IP hebben op de source en nooit 100% afhankelijk zijn van één persoon/bedrijf. Wat als jij morgen onder een auto komt of besluit er mee te kappen of verhuist naar hawaii? ;)

Kort samengevat: Je businessmodel is een garantie voor lastige klanten. Been there, done that, found smt better to do ;)
+1
pi_98860488
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 08:31 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dat vroeg ik me ook al af ja :P
Het is een mooie constructie voor TS, dus kudo's voor hem dat hij dat verkocht krijgt. Ik denk alleen dat een boel "serieuze" klanten onmiddelijk afhaken als ze dat soort voorwaarden zien.

[..]

Ik snap het concept hoor en (toen ik 10 jaar geleden als student hetzelfde deed als jij) deed ik het eerst ook zo, maar het gevolg daarvan is dat je alleen de kleine klantjes binnenhaalt die er niets van begrijpen. Zoals je zelf al zegt: het zijn mensen zonder technische kennis.
Het gevolg daarvan is dat daar een groot aandeel van lastige klanten tussen zal zitten. Ze weten niet wat er kan, niet wat er mag, niet wat het kost, niet hoeveel tijd het kost. Vervolgens hou jij alles in eigen beheer dus ze zijn compleet afhankelijk van jou. Dat líjkt een mooi idee (ze zitten lekker aan je vast en zijn dan een mooie cash-cow), maar in de praktijk resulteert het vaak in klanten die vroeg of laat gefrustreert raken (alles wat ze willen kost wéér extra) of een gefrustreerde developer (alles wat ze willen mag noooooit wat kosten, altijd gezeik).

De grotere klanten, degenen die níet op een honderdje of duizendje meer kijken omdat ze wéten dat goed web-werk nu eenmaal tijd en geld kost, die heb je bij voorbaat al weg gejaagd. Die willen altijd zelf het IP hebben op de source en nooit 100% afhankelijk zijn van één persoon/bedrijf. Wat als jij morgen onder een auto komt of besluit er mee te kappen of verhuist naar hawaii? ;)

Kort samengevat: Je businessmodel is een garantie voor lastige klanten. Been there, done that, found smt better to do ;)
Even afgezien dat dit helemaal los staan van dit topic en ik er niet al te veel op in wil gaan, even wat repliek. Het ontwikkelen van websites is een van de diensten die ik aanbied, ik doe eigenlijk voornamelijk (web)softwareontwikkeling en heb een drietal applicaties die ik als SaaS verkoop. Ook maak ik maatwerk applicaties, embedded software, enz. Websiteontwikkeling is maar een dienst die ik 'er bij' aanbied zullen we maar zeggen. In mijn klantenkring bevinden zich niet alleen particulieren/kleine ondernemers maar ook scholen, semi-overheid en overkoepelende stichtingen/federaties.

Dat met lastige klanten is natuurlijk onzin, die heb je er altijd tussen zitten. Als ik zo naar mijn eigen klantenkring kijk valt het reuze mee eigenlijk; ik heb er een paar die ietsjes te snel mailen voor onzinnige dingen, maar eigenlijk is de meneer waar dit topic over gaat mijn eerste echte vervelende klant. Bij de laatste 3 bedrijven waar ik gewerkt heb (en waar de werkzaamheden ongeveer hetzelfde waren) had ik veel meer met klanten te maken die je het bloed onder de nagels vandaan haalden. Ik denk dat dat komt omdat ik niet elke opdracht aanneem. Ik word wel eens benaderd door mensen die het "wel leuk lijkt" om een website/blog te hebben of "iets op Internet" willen gaan verkopen. Daar begin ik per definitie niet aan. Sowieso ga ik altijd persoonlijk een eerste keer vrijblijvend langs bij een nieuwe klant, en als daaruit al blijkt dat ik te maken heb met een persoon of bedrijfje dat niet echt een plan heeft, laat staan weet wat ze precies willen hebben, dan houdt het bij mij al snel op. Wel is het zo, dat dit fenomeen vaker voorkomt bij particulieren en kleine, startende bedrijfjes; de wat grotere, serieuze bedrijven weten vaak precies wat ze willen en die willen je soms nog wel eens een boekwerk overhandigen waar al hun wensen gedetailleerd in uitgewerkt zijn.

Dat bedrijven niet afhankelijk van één persoon willen zijn kan voorkomen, maar daar maak je afspraken over en daartegen dek je jezelf in. Mocht ik straks onder een bus komen dan zijn er twee partners die de boel over kunnen nemen. Overigens ervaar ik juist dat veel mensen en bedrijven niet schromen om alles uit te besteden; ze willen wel een website en/of applicatie en dat op bepaalde vlakken kunnen beheren/wijzigen, maar verder willen ze er weinig mee te maken hebben. Waarom het technische beheer, databasebeheer, FTP`en, enz. bij hen neerleggen? Daar hebben zij vaak helemaal geen kaas van gegeten en willen ze ook geen tijd voor vrij maken. Liever hebben ze iemand die voor een klein bedragje per maand de boel voor ze onderhoudt en doet backuppen.

Maar goed, om weer even terug te komen op dit topic: nog steeds niks van de vervelende klant gehoord. :P
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:23:36 #60
78498 classpc
I don't like change
pi_98861487
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als je het topic had gelezen, had je opgemerkt dat de klant geen mogelijkheid heeft bij de source te komen, en dat de source eigendom blijft van TS . (Welke klant bij zijn volle verstand daar ooit mee akkoord zou gaan is een ander verhaal)
Mogelijk is dit antwoord al gegeven, maar als je als klant toegang wilt tot de broncode dan betaal je dus wel minimaal het dubbele. Puur omdat de TS dan de broncode niet meer kan gebruiken voor andere producten of klanten. Waarschijnlijk is de klant met deze oplossing akkoord gegaan omdat dat voor hem het voordeligste was.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:31:55 #61
78498 classpc
I don't like change
pi_98861780
[edit] Ik zie dat het antwoord hierboven al gegeven is, dus dit kan weg.

Ontopic: Je schreef dat de klant al de hele dag in de CMS actief was. Betekent dat dat 'ie alsnog toegang probeert te krijgen tot het beheergedeelte? Of heb je het over klanten van de klant en dat er al de hele dag bestellingen geplaatst worden?

Wat zijn je volgende stappen?
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_98862365
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:31 schreef classpc het volgende:
Ontopic: Je schreef dat de klant al de hele dag in de CMS actief was. Betekent dat dat 'ie alsnog toegang probeert te krijgen tot het beheergedeelte? Of heb je het over klanten van de klant en dat er al de hele dag bestellingen geplaatst worden?
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 10:58 schreef SecurityException het volgende:
Ik heb de klant zojuist een mail gestuurd: Het CMS achter de website gaat op zwart als het resterende bedrag volgende week woensdag niet op mijn rekening staat.
pi_98865924
heeft de cms ook broncode weergave, dan is hij deze nu aan het kopieren :)
  donderdag 30 juni 2011 @ 16:45:51 #64
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_98871443
Is het al op zwart :P?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
  donderdag 30 juni 2011 @ 19:03:15 #65
21112 ArnoKlaassen
The Magnificient One
pi_98876544
Tja ook niet slim van de klant natuurlijk. Een website bij een bedrijf waar je de broncode niet van krijgt en het ook niet gedeponeerd is, is natuurlijk als klant vragen om problemen.

Maar even on-topic. Gewoon de man nog 1 mailtje sturen met de mededeling binnen 1 week te betalen anders gaat de site op zwart.
pi_98931254
Blijkbaar loopt die website wel redelijk, hopen dat ie niet betaald. klein verlies nemen en verkoop het concept voor het nog openstaande bedrag plus een opslag door aan een andere geinteresseerde die de webshop door kan laten gaan onder een andere domeinnaam?
  zaterdag 2 juli 2011 @ 08:27:48 #67
100648 kevin33
Trotse vader!
pi_98940931
Als je het laat lopen via een incasso bureau, dan zijn de extra kosten voor je klant.
Ik sta op de grens. Van vroeger en later.
Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken.
Achter mij alles. Wat ik achter moet laten
Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben
pi_98941592
Wat een principe kwestie.
Ook al zou ik er geld op toe moeten leggen, betalen zal zo een klant.
Elk wettelijk middel om de rekening verder te verhogen met administratiekosten en rente zou ik dan ook aangrijpen.
pi_98944650
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 09:56 schreef Godtje het volgende:
Wat een principe kwestie.
Ook al zou ik er geld op toe moeten leggen, betalen zal zo een klant.
Elk wettelijk middel om de rekening verder te verhogen met administratiekosten en rente zou ik dan ook aangrijpen.
Met je eens ;)
pi_99014920
Nog steeds geen bedrag op mijn bankrekening. Ook op de e-mail heeft de klant nog steeds niet gereageerd. Nog 2 dagen, ben benieuwd of die over de brug komt.
  maandag 4 juli 2011 @ 12:26:31 #71
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_99016873
Vast wel niet. Ik denk dat alles al gejat is qua broncode als hij daar toegang had :).
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_99017486
quote:
1s.gif Op maandag 4 juli 2011 12:26 schreef CantFazeMe het volgende:
Vast wel niet. Ik denk dat alles al gejat is qua broncode als hij daar toegang had :).
Lijkt me niet dat TS toegang tot de broncode heeft gegeven aan de klant. Als ik het zo lees bied hij een hosted oplossing . Daarbij komt ook nog dat het me sterk lijkt dat de klant genoeg kennis heeft om ook toegang tot de database te krijgen en alle gegevens te jatten.
  maandag 4 juli 2011 @ 12:50:29 #73
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_99017615
Ik zou even lekker een IP-filter op zijn CMS zetten. Jij hebt hard gewerkt voor je centen toch? Daarbij is 1200 euro voor een site met webshop nooit teveel (tenzij je echt prutswerk levert, maar ik heb niet het idee dat dat zo is)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 4 juli 2011 @ 14:42:51 #74
39474 FF
.o0O(ik typo dus ik ...)
pi_99021575
Hee, amazon.com staat opeens op zwart wegens administratieve redenen...

Uhoh... TS is 2 dagen te vroeg?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_99023398
Toegang tot de broncode heeft de klant niet, alleen maar van de pagina-specifieke content die hij zelf met een WYSIWYG editor kan aanpassen zou die eventueel nog de HTML broncode kunnen kopiëren. Doet er verder ook niet toe, de functionele broncode komt de klant sowieso niet bij, die werkt alleen met het CMS.

En inderdaad, nog eventjes afwachten 2 dagen. Het zal me benieuwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')