t is hier toch echt onbewolkt,.. en onweer komt vast wel, maar dat duurt nog wel ff. En drukkkend warm is het volgens mij voeral in Nederland onderhandquote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:48 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Er is zeker onweer mogelijk! Het moet daar nu drukkend warm zijn.
Het lijkt wel steeds hei-iger/heiiger (spelling ?) te worden.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:47 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik kom net uit Nijmegen, daar was ook niets aan de hand.
Ik denk het eigenlijk ook wel. Zeker hier. Ik heb vaker forse buien zien opbreken richting Emmeloord. Het IJsselmeer is killing voor grote buienquote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:48 schreef remlof het volgende:
[..]
We zullen zien, ik voorspel dat het allemaal wel weer mee zal vallen.
twitter:steffo78 twitterde op dinsdag 28-06-2011 om 17:50:21Noodweer slaat toe in het zuiden van België. Nooit geziene flitsshow van blimsem. Zicht beperkt tot 15 m door de hevige regenval. #noodweer reageer retweet
quote:Weer gaat volgens het boekje
Volgens hem gedraagt het weer zich 'volgens het boekje'. Hij is stomverbaasd over het spitsalarm en de verwachtingen die werden uitgesproken over het vroeger komende noodweer.
Lucht laadt zich op
Gisteravond zei Van den Berg: "Dit wordt een zware jongen". "En daar blijf ik bij", zegt hij nu. De verwachting van gisteravond komt precies uit. Ook de onweersbuien van vanmiddag in Zuid-Holland zijn volgens verwachting, zegt de weerman. "Het is nu broeierig warm. De lucht laadt zich echt op voor het onweer nu".
Kleine vlekjes in Frankrijk worden groot
Toch lijkt er op dit moment nog weinig aan de hand als je naar Buienradar kijkt, maar schijn bedriegt, aldus Van den Berg. Hij wijst op drie kleine puntjes boven Noord-Frankrijk die snel groter worden: "Dit ontploft nu", zegt hij, "En dat wordt een onweersfront dat we niet vaak meemaken in Nederland." De verwachting is en blijft volgens hem dus dat vanaf 20:00 uur de eerste zware buien ons land zullen bereiken.
Dat kan kloppen. Het valt in de lijn die nu globaal tussen Utrecht en Nijmegen ligt. En blijft zich uitbreiden.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:48 schreef YUR het volgende:
Hier bij Drunen trekt het net binnen 2 minuten helemaal dicht...
Komt ongeveer overeen met de voorspelling van het KNMI.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:51 schreef Paul_in_the_Dark het volgende:
Volgens Arie Verrips de weerman gaat het na 22 uur los in de regio Utrecht
Andersom ook wel hoor. Heb ook genoeg buien zien activeren door het IJsselmeer.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:50 schreef Beavis het volgende:
[..]
Ik denk het eigenlijk ook wel. Zeker hier. Ik heb vaker forse buien zien opbreken richting Emmeloord. Het IJsselmeer is killing voor grote buien
Hou het in de gaten, want ten zuiden van Utrecht, zeg maar het land tussen de Rijn en Waal blijft het langzaam groeien.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:50 schreef IntenSiVuS het volgende:
t is hier toch echt onbewolkt,.. en onweer komt vast wel, maar dat duurt nog wel ff. En drukkkend warm is het volgens mij voeral in Nederland onderhand
Zo ziet het er veel onheilspellender uitquote:
quote:
Ja, ikke.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:04 schreef Dagoduck het volgende:
Weet iemand hier hoe laat het gaat regenen in Den Helder?
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:04 schreef hondenfokker het volgende:
Bij Wortegem in België hagelstenen van 3cm!
quote:KNMI waarschuwt opnieuw voor extreem weer
Laatste update: 28 juni 2011 17:59 info
DE BILT - Het KNMI heeft iets voor zes uur een waarschuwing voor extreem weer (code oranje) afgegeven voor de provincies Zeeland, Noord-Brabant en Zuid-Holland.
In Zeeland worden vanaf omstreeks zeven uur zware onweersbuien verwacht, die gepaard kunnen gaan met veel bliksemontladingen, windstoten tot 80 kilometer per uur en hagel.
Toen ik daar nog woonde pisten we zo'n beetje altijd naast de pot... Maar ja, wel de meeste zonuren per jaar.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:04 schreef Dagoduck het volgende:
Weet iemand hier hoe laat het gaat regenen in Den Helder?
Die wordt fors groter denk ik zo...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 17:49 schreef Nwana-Zeist het volgende:
Gemeen klein buitje ten oosten van Maastricht?
Hangt boven me, het is buiten koeler als binnen nu.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:03 schreef -CRASH- het volgende:
Die pluk boven maastricht/kerkrade begint zich ook mooi te ontwikkelen.
Yup, waarschijnlijk gaat die samenklonteren met het noodweer wat nu in België rond Charleroi aan de gang is.quote:
Mocht dit allemaal een beetje standhouden dan wordt noord-holland straks om half 9 nog wel oranje gekleurd.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 18:10 schreef DaMart het volgende:
[..]
Noord-Holland gaat het echt leuke weer mislopen?.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |