Dat is wat anders. Je zegt zojuist dat de natuur minder moeite heeft met natuurlijke uitschieters zoals vulkanen, dan met ons. Terwijl ons aandeel veel kleiner is. Dat is het kromme eraan. Wij zijn net zo goed onderdeel van de natuur. Wij produceren nu meer CO2 dan vroeger, ja. Maar er zijn ook tijden geweest dat er veel meer vulkaanuitbarstingen waren. Volgens jouw redenatie zouden vulkanen dan dus juist slecht voor de natuur zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:47 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wat? Ik vind het krom te beweren dat onze uitstoten geen nadelig effect hebben/kunnen hebben. Terwijl regelmatig wordt aangetoond dat dit wel zo is.
Ik dacht dat het wel duidelijk was dat het over verkeerde uitstoten gaat.quote:
Dus omdat een wetenschapper een andere mening heeft en in de minderheid is, verdient hij het niet om zijn mening te uiten?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:51 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Stel dat 90% van de wetenschappers zegt dat de mens invloed heeft en 10% niet. Stel dat die 10% 30% van de aandacht krijgt. Dat is minder, maar altijd meer dan dat ze verdienen.
Ons aandeel is veel kleiner, maar het komt er wel bovenop.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:52 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Dat is wat anders. Je zegt zojuist dat de natuur minder moeite heeft met natuurlijke uitschieters zoals vulkanen, dan met ons. Terwijl ons aandeel veel kleiner is. Dat is het kromme eraan. Wij zijn net zo goed onderdeel van de natuur. Wij produceren nu meer CO2 dan vroeger, ja. Maar er zijn ook tijden geweest dat er veel meer vulkaanuitbarstingen waren. Volgens jouw redenatie zouden vulkanen dan dus juist slecht voor de natuur zijn.
Als je het nou eens leest, voordat je dit vraagt....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:51 schreef L-E het volgende:
[..]
Wat is het punt dat je wil maken, dat de mensheid weinig tot geen invloed heeft op het milieu en we dus kunnen doen wat we willen, of wat?
Ik kom helemaal niet met het afslachten van walvissenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:55 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Als je het nou eens leest, voordat je dit vraagt....
Ik zeg dat de invloed van de mens op de klimaatsverandering die op grote schaal bezig is nihil is! Ook als wij nog als holbewoners geleefd hadden, hadden deze veranderingen plaats gevonden....
Het uitroeien van bijvoorbeeld wolven of het afslachten van walvissen waar Samzz en Godtje dan weer mee komen, is echt een totaal andere discussie.
Ik lees me een ongeluk hier.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:55 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Als je het nou eens leest, voordat je dit vraagt....
Ik zeg dat de invloed van de mens op de klimaatsverandering die op grote schaal bezig is nihil is! Ook als wij nog als holbewoners geleefd hadden, hadden deze veranderingen plaats gevonden....
Het uitroeien van bijvoorbeeld wolfen of het afslachten van walvissen waar Samzz en Godtje dan weer mee komen, is echt een totaal andere discussie.
Jij hebt het over uitroeien van dieren door de mens.... walvissen afslachten is daar 1 van de dingen van.... Dus ik lees niet wat ik wil lezenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:57 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik kom helemaal niet met het afslachten van walvissenJij leest ook maar wat je wilt lezen he?
Ik praat ook niets goed, geef alleen aan dat je bewering krom was.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:54 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ons aandeel is veel kleiner, maar het komt er wel bovenop.
En in die tijden dat er meer vulkaanuitbarstingen waren, waren er ook nog de gigantische oerbossen die wij met z'n alleen gezellig aan het vernietigen zijn.
en vulkaanuitbarstingen leiden weer tot vruchtbare grondquote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:58 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik praat ook niets goed, geef alleen aan dat je bewering krom was.
Misschien is dit wel een cyclus die de natuur zelf heeft bedacht om zichzelf in stand te houden.![]()
Overbevolking -> kappen van bossen -> vulkaanuitbarstingen -> geen overbevolking meer.
Het gaat er om dat overheden en milieu hippies de boel lopen op te hitsen door valse informatie. En overheden gaan er prima in mee omdat ze rustig allerlei onzin belastingen kunnen invoeren zodat ze meer geld kunnen binnenhalen....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:57 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik lees me een ongeluk hier.
Onze invloed is nihil, maar niet non-existent. Dus, wat maakt het uit dat onze invloed nihil is? Dat begrijp ik niet helemaal.
Ik heb daarop voortgeborduurd ja. Ik ben hem niet begonnen. En zo wel, wat dan nog?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:58 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Jij hebt het over uitroeien van dieren door de mens.... walvissen afslachten is daar 1 van de dingen van.... Dus ik lees niet wat ik wil lezen
Ja, dat zal het zijn jaquote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:58 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Ik praat ook niets goed, geef alleen aan dat je bewering krom was.
Misschien is dit wel een cyclus die de natuur zelf heeft bedacht om zichzelf in stand te houden.![]()
Overbevolking -> kappen van bossen -> vulkaanuitbarstingen -> geen overbevolking meer.
Als jij je gedrag aanpast door koud te douchen, te koken op een houtvuurtje, etc etc etc is de invloed ook nihil. Laat je dat nu ook achterwege, onder het mom van 'het heeft toch geen effect'?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:57 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik lees me een ongeluk hier.
Onze invloed is nihil, maar niet non-existent. Dus, wat maakt het uit dat onze invloed nihil is? Dat begrijp ik niet helemaal.
Het enige dat ik zeg, is dat het een totaal andere discussie is....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb daarop voortgeborduurd ja. Ik ben hem niet begonnen. En zo wel, wat dan nog?
Jij snapt het.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:59 schreef CherryLips het volgende:
[..]
en vulkaanuitbarstingen leiden weer tot vruchtbare grond
De dingen die ik doe of laat doe ik eerlijk gezegd voor mijn eigen gevoel, ik heb niet de illusie dat de wereldproblematiek wordt opgelost omdat ik mijn afval scheid. Ik voel me daar gewoon prettig bij.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:00 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
Als jij je gedrag aanpast door koud te douchen, te koken op een houtvuurtje, etc etc etc is de invloed ook nihil. Laat je dat nu ook achterwege, onder het mom van 'het heeft toch geen effect'?
Was je de condooms ook uit na gebruik?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:02 schreef L-E het volgende:
[..]
De dingen die ik doe of laat doe ik eerlijk gezegd voor mijn eigen gevoel, ik heb niet de illusie dat de wereldproblematiek wordt opgelost omdat ik mijn afval scheid. Ik voel me daar gewoon prettig bij.
Ik heb dan ook nergens beweerd dat het dezelfde discussie is. Het is echter wel allemaal gerelateerd aan elkaar.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:00 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Het enige dat ik zeg, is dat het een totaal andere discussie is....
Ik ben ook geen voorstander van het verjagen van wolven en afslachten van walvissen...
dus hoe minder bossen er zijn, hoe minder vulkaanuitbarstingen...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:54 schreef Samzz het volgende:
En in die tijden dat er meer vulkaanuitbarstingen waren, waren er ook nog de gigantische oerbossen die wij met z'n alleen gezellig aan het vernietigen zijn.
Ja echt hequote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:04 schreef rival het volgende:
[..]
dus hoe minder bossen er zijn, hoe minder vulkaanuitbarstingen...
We zijn goed bezig
Nee man, met condooms kan ik niet zwanger worden.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:03 schreef Godtje het volgende:
[..]
Was je de condooms ook uit na gebruik?
Nee maar met dat opgespaarde zaad kan je er een cocktail van maken en zelf inbrengen. Dan weet je zeker dat de sterkste wintquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:04 schreef L-E het volgende:
[..]
Nee man, met condooms kan ik niet zwanger worden.
lekker warmquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:04 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja echt heMinder vruchtbare grond, minder bossen om te kappen. Wie wil ik ook in de woestijn wonen?
Maar hoe weet ik dan wie ik voor de rechter moet slepen om alimentatie te eisen?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:05 schreef Godtje het volgende:
[..]
Nee maar met dat opgespaarde zaad kan je er een cocktail van maken en zelf inbrengen. Dan weet je zeker dat de sterkste wint
*.fok.nlquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:06 schreef L-E het volgende:
[..]
Maar hoe weet ik dan wie ik voor de rechter moet slepen om alimentatie te eisen?
DNA testquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:06 schreef L-E het volgende:
[..]
Maar hoe weet ik dan wie ik voor de rechter moet slepen om alimentatie te eisen?
Jawel, maar je moet de aandacht niet scheef trekken zodat het publiek gaat denken dat de verdeling voorstanders - tegenstanders anders is dan dat het daadwerkelijk is.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:53 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Dus omdat een wetenschapper een andere mening heeft en in de minderheid is, verdient hij het niet om zijn mening te uiten?
hoe de percentages liggen boeit me niet ik ga mee met wat mij het meest aannemelijk lijktquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:07 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Jawel, maar je moet de aandacht niet scheef trekken zodat het publiek gaat denken dat de verdeling voorstanders - tegenstanders anders is dan dat het daadwerkelijk is.
Allemaal!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:06 schreef L-E het volgende:
[..]
Dat we minder fossiele brandstoffen moeten gebruiken is om twee redenen: we hebben daardoor een te grote invloed op het milieu (ja, ik geloof dat heilig) en we gaan in een veel te hoog tempo door die brandstoffen heen. Beide goede redenen om te kappen met gloeilampen en over te gaan naar de alternatieven (spaarlampen, maar vooral LED).quote:Op dinsdag 28 juni 2011 13:59 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Het gaat er om dat overheden en milieu hippies de boel lopen op te hitsen door valse informatie. En overheden gaan er prima in mee omdat ze rustig allerlei onzin belastingen kunnen invoeren zodat ze meer geld kunnen binnenhalen....
Ook met allerlei dingen aankomen die verboden moeten worden zoals gloeilampen en dan die dure en chemische spaarlampen promoten... kom op zeg....
Ze kijken te vaak naar de verkeerde middelen en doen te veel aan symbool politiek.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:10 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat we minder fossiele brandstoffen moeten gebruiken is om twee redenen: we hebben daardoor een te grote invloed op het milieu (ja, ik geloof dat heilig) en we gaan in een veel te hoog tempo door die brandstoffen heen. Beide goede redenen om te kappen met gloeilampen en over te gaan naar de alternatieven (spaarlampen, maar vooral LED).
En als jij onevenredig blijft horen dat het y is, terwijl het grootste gedeelte van de mensen die er verstand van hebben dat het x is, kan het dus dat je iets aanneemt dat niet klopt. Indoctrinatie.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:09 schreef rival het volgende:
[..]
hoe de percentages liggen boeit me niet ik ga mee met wat mij het meest aannemelijk lijkt
sorryquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:12 schreef DenWauwelaar het volgende:
Eigenlijk zijn we goed bezig als singles. We kweken in ieder geval geen nieuwe energieslurpers op deze aardkloot
De helft van de vrouwen hier heeft minstens één kind...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:12 schreef DenWauwelaar het volgende:
Eigenlijk zijn we goed bezig als singles. We kweken in ieder geval geen nieuwe energieslurpers op deze aardkloot
Sorry maar ik zie het verband niet tussen olie en de gloeilampen.... Kernenergie hebben we ook nogquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:10 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Dat we minder fossiele brandstoffen moeten gebruiken is om twee redenen: we hebben daardoor een te grote invloed op het milieu (ja, ik geloof dat heilig) en we gaan in een veel te hoog tempo door die brandstoffen heen. Beide goede redenen om te kappen met gloeilampen en over te gaan naar de alternatieven (spaarlampen, maar vooral LED).
Woei! Godtje en ik zitten op 1 lijn....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:12 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ze kijken te vaak naar de verkeerde middelen en doen te veel aan symbool politiek.
Elektrische auto's gaan het niet worden. Prachtig voorbeeld van symboolpolitiek.
Richt je op aardgas en frituurvet. KLM vliegt al. Steun dat. Ontwikkel door.
Gloeilampen is de moeite niet waard en is meer mensen pesten dan effectief
1 kind is nog naar Chinese standaarden.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:13 schreef stbabylon het volgende:
[..]
De helft van de vrouwen hier heeft minstens één kind...
ik weet dat er al ver voor ons flinke klimaatveranderingen plaatsvonden, dat is alles wat ik hoef te weten om me niet zo druk te makenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:12 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En als jij onevenredig blijft horen dat het y is, terwijl het grootste gedeelte van de mensen die er verstand van hebben dat het x is, kan het dus dat je iets aanneemt dat niet klopt. Indoctrinatie.
Gaan we hier dan ook de meisjes vermoorden omdat een jongetje meer gewenst is?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:15 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
1 kind is nog naar Chinese standaarden.
Alsjeblieft niet. Wil niet in 1 artikel met je genoemd worden.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:14 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Woei! Godtje en ik zitten op 1 lijn....
* Spezza19 belt krant
Minder vrouwen op de wereld.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:15 schreef Samzz het volgende:
[..]
Gaan we hier dan ook de meisjes vermoorden omdat een jongetje meer gewenst is?
Die VVD'er is niet helemaal goed. Je tegenstanders laten ruimen.....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:14 schreef dawg het volgende:
gaat het over het knmi en dat plan van die vvd'er?
tja, de vvd wil iedereen 130 laten rijden en dat strookt niet met de uitlatingen van een overheidsinstantie.
Om Ghandi even te quoten: "Even if you're a minority of 1, the thruth is still the truth."quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:12 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En als jij onevenredig blijft horen dat het y is, terwijl het grootste gedeelte van de mensen die er verstand van hebben dat het x is, kan het dus dat je iets aanneemt dat niet klopt. Indoctrinatie.
Er is niets mis met electrische auto's, maar dat moet je massiever invoeren dan met 'vlekwerking'quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:12 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ze kijken te vaak naar de verkeerde middelen en doen te veel aan symbool politiek.
Elektrische auto's gaan het niet worden. Prachtig voorbeeld van symboolpolitiek.
Richt je op aardgas en frituurvet. KLM vliegt al. Steun dat. Ontwikkel door.
Gloeilampen is de moeite niet waard en is meer mensen pesten dan effectief
Ik vind koters sowieso niet gewenst, dus dat zijn lastige keuzes.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:15 schreef Samzz het volgende:
[..]
Gaan we hier dan ook de meisjes vermoorden omdat een jongetje meer gewenst is?
Alles mis met die auto'squote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:16 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Er is niets mis met electrische auto's, maar dat moet je massiever invoeren dan met 'vlekwerking'
Ohquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:17 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Ik vind koters sowieso niet gewenst, dus dat zijn lastige keuzes.
de huidige olievelden zijn veel moeilijker en dus kostbaarder om te winnen. daarbij komt dat die velden niet zo groot zijn als de velden die men in het begin vh massale oliegebruik heeft aangeboord.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:13 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Sorry maar ik zie het verband niet tussen olie en de gloeilampen.... Kernenergie hebben we ook nog
Dus die reden valt al af.... En so what als we door de voorraad heen raken.... Des te meer reden om op zoek te gaan naar alternatieven....
Daarbij, er zit nog genoeg olie in de grond en er wordt nog steeds olie gevonden.... dus tegen de tijd dat het op is, zijn wij en onze kinderen al enige tijd dood....
En dat is niet egoistisch bedoeld, maar gewoon om aan te geven dat het nog wel een tijdje duurt...
En nogmaals, de invloed is nihil.... nou ja, op basis van uitstoot dan....
Dat wij arme dorpen in Afrika verwoesten door lekkende olieleidingen en dergelijke, daar heb ik ook een godsgruwelijke hekel aan omdat dat niet nodig is en omdat dat WEL directe veranderingen zijn door onze schuld.
Maar wederom, das een andere discussie.
alleen het feit dat ze het milieu verkloten en een actieradius van een stuk stront hebbenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:16 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Er is niets mis met electrische auto's,
Er is genoeg mis met electrische auto's.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:16 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Er is niets mis met electrische auto's, maar dat moet je massiever invoeren dan met 'vlekwerking'
nee hoor, dit zijn gewoon de eerste prototypes. Op den duur zullen het ook betere auto's worden, als er meer geld inzat. Als autofabrikanten alleen nog electrische auto's gingen maken omdat deze winstgevend zijn, krijg je hele andere auto's ;-)quote:
en dan kom jij met kernenergiequote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:18 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Er is genoeg mis met electrische auto's.
A. ze hebben batterijen, lekker goed voor het milieu als deze op zijn (als in, niet meer werkend)
B. mensen in flats hebben geen oplaadpunt...
C. centraal oplaadpunt werkt niet, want dan heb je klojo's die de stekkers er uit trekken
D. het bereik is klein..... vakantie naar Frankrijk zal geen succes worden
Moet je nog meer redenen hebben?
Nogmaals; prima redenen dus om innovatie van andere bronnen te steunen ipv maar te leunen op de winst op olie en gas....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:17 schreef dawg het volgende:
[..]
de huidige olievelden zijn veel moeilijker en dus kostbaarder om te winnen. daarbij komt dat die velden niet zo groot zijn als de velden die men in het begin vh massale oliegebruik heeft aangeboord.
als olie erg veel duurder wordt zou dat niet goed zijn voor de onderlinge verhoudingen in de wereld.
Uranium geldt precies hetzelfde voor, dat is ook een eindigende grondstof.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:13 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Sorry maar ik zie het verband niet tussen olie en de gloeilampen.... Kernenergie hebben we ook nog
Dus die reden valt al af.... En so what als we door de voorraad heen raken.... Des te meer reden om op zoek te gaan naar alternatieven....
Daarbij, er zit nog genoeg olie in de grond en er wordt nog steeds olie gevonden.... dus tegen de tijd dat het op is, zijn wij en onze kinderen al enige tijd dood....
En dat is niet egoistisch bedoeld, maar gewoon om aan te geven dat het nog wel een tijdje duurt...
En nogmaals, de invloed is nihil.... nou ja, op basis van uitstoot dan....
Dat wij arme dorpen in Afrika verwoesten door lekkende olieleidingen en dergelijke, daar heb ik ook een godsgruwelijke hekel aan omdat dat niet nodig is en omdat dat WEL directe veranderingen zijn door onze schuld.
Maar wederom, das een andere discussie.
Als het niet door de bacterie is, dan is het wel door het China beleidquote:
Niet dus.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:19 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
nee hoor, dit zijn gewoon de eerste prototypes. Op den duur zullen het ook betere auto's worden, als er meer geld inzat. Als autofabrikanten alleen nog electrische auto's gingen maken omdat deze winstgevend zijn, krijg je hele andere auto's ;-)
Alle argumenten gaan zo van tafel als je meer geld in de productie steekt.
Je voert het in of niet, niet half.
Nee, maar als 90% het één zegt en 10% het andere, en je hebt het over wetenschap, wordt het wel aannemelijk dat dat A gelijk heeft.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:16 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Om Ghandi even te quoten: "Even if you're a minority of 1, the thruth is still the truth."
Oftewel, dat veel wetenschappers A zeggen en weinig wetenschappers B, maakt A nog niet de waarheid
dat zei je niet. je zei dat er genoeg olie is. technisch gezien klopt dat misschien, maar daar heb je niks aan als het te duur wordt om gewonnen te worden, nog even los van de alsmaar stijgende vraag.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:19 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Nogmaals; prima redenen dus om innovatie van andere bronnen te steunen ipv maar te leunen op de winst op olie en gas....
Als we toch eens alleen mooie mensen kinderen lieten krijgen, waren er zoveel minder mensen op deze wereld..quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:20 schreef DenWauwelaar het volgende:
Ik vind de chinezen ook zo lelijk dat 1 kind per huishouden ook meer dan genoeg is. Het is goed zo.
Wij gaan het niet eens worden. Dat is ook prima. Succes met je olie :-)quote:
mogen mooie mensen dan ook kiezen om geen kinderen te nemen, anders moet ik alsnogquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:21 schreef L-E het volgende:
[..]
Als we toch eens alleen mooie mensen kinderen lieten krijgen, waren er zoveel minder mensen op deze wereld..
jij bent gevoelig voor wat de meerderheid zegt.... niet iedereen....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:21 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Nee, maar als 90% het één zegt en 10% het andere, en je hebt het over wetenschap, wordt het wel aannemelijk dat dat A gelijk heeft.
Dat mag.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:22 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
mogen mooie mensen dan ook kiezen om geen kinderen te nemen, anders moet ik alsnog
En die verandering wordt veel te langzaam ingezet juist vanwege de winst op olie en gas. En op een gegeven moment ben je te laat. Onze gehele infrastructuur en voedsel/drinkwater productie is gebaseerd op olie en gas. Om dat om te bouwen heb je veel energie nodig. Als olie te duur wordt, kun je dus ook niet meer om bouwen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:19 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Nogmaals; prima redenen dus om innovatie van andere bronnen te steunen ipv maar te leunen op de winst op olie en gas....
Over de peakoil discussie... eerst riepen ze dat het in de jaren 80 al zou gebeuren, toen de jaren 90, toen in de 00's..... het verschuift tot nu toe nog steeds....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:19 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Uranium geldt precies hetzelfde voor, dat is ook een eindigende grondstof.
En je gedachte bij olie is te positief. De hoogste inschatting voor peak oil is 2040 door BP. Alle andere die ik heb gezien (en dat zijn er een heleboel liggen (ver) daaronder. En ja, het duurt nog heel lang voor de olie op is. Maar we kunnen niet tot het op is 80 miljoen (plus groei) oppompen. Zodra de vraag het aanbod overtreft hebben we al een dik probleem. En we willen nadat we zijn overgestapt op een alternatief voor brandstof ook graag nog wat olie voor plastic, kunstmest, medicijnen en vele andere dingen.
Lees eens terug... ik heb het inmiddels 3x gezegd in dit topicquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:21 schreef dawg het volgende:
[..]
dat zei je niet. je zei dat er genoeg olie is. technisch gezien klopt dat misschien, maar daar heb je niks aan als het te duur wordt om gewonnen te worden, nog even los van de alsmaar stijgende vraag.
Als je had gelezen dan had je gezien dat ik nergens heb gepleit voor olie maar voor andere oplossingen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:22 schreef DenWauwelaar het volgende:
[..]
Wij gaan het niet eens worden. Dat is ook prima. Succes met je olie :-)
Zodra het op wetenschap neerkomt, ben ik als redelijk geïnformeerde leek voor wat de statistiek aannemelijk maakt. Zodra ik er heel veel verstand van krijg, dan pas kijk ik buiten de statistiek. Maar helaas, ik ben geen afgestudeerd natuur-, scheikundige of bioloog.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:23 schreef rival het volgende:
[..]
jij bent gevoelig voor wat de meerderheid zegt.... niet iedereen....
Lees je mijn posts half of niet alle posts?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:23 schreef stbabylon het volgende:
[..]
En die verandering wordt veel te langzaam ingezet juist vanwege de winst op olie en gas. En op een gegeven moment ben je te laat. Onze gehele infrastructuur en voedsel/drinkwater productie is gebaseerd op olie en gas. Om dat om te bouwen heb je veel energie nodig. Als olie te duur wordt, kun je dus ook niet meer om bouwen.
ik kom net pas binnenvallenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:24 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Lees eens terug... ik heb het inmiddels 3x gezegd in dit topic
Tja, helaas vind ik de bevindingen van dat kleine groepje wetenschappers VELE malen aannemelijkerquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:25 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Zodra het op wetenschap neerkomt, ben ik als redelijk geïnformeerde leek voor wat de statistiek aannemelijk maakt. Zodra ik er heel veel verstand van krijg, dan pas kijk ik buiten de statistiek. Maar helaas, ik ben geen afgestudeerd natuur-, scheikundige of bioloog.
Ik zeg succes. Dan ook maar succes met Frituurvet en aardgas en wat meer. Pindaolie? Wil je ook penislengte gaan vergelijken ofzo?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:24 schreef Godtje het volgende:
[..]
Als je had gelezen dan had je gezien dat ik nergens heb gepleit voor olie maar voor andere oplossingen.
Succes met je slechte zicht en beneden niveau communicatieve vaardigheden.
Het idee dat we het peak-oil moment al gepasseerd zijn wordt steeds breder gedragen. Het feit dat de STRATEGISCHE reserves nu al worden ingezet om de prijs laag te houden zou genoeg moeten zeggen...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:24 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Over de peakoil discussie... eerst riepen ze dat het in de jaren 80 al zou gebeuren, toen de jaren 90, toen in de 00's..... het verschuift tot nu toe nog steeds....
Oh, kijk aanquote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:21 schreef L-E het volgende:
[..]
Als we toch eens alleen mooie mensen kinderen lieten krijgen, waren er zoveel minder mensen op deze wereld..
Het probleem is dat geen enkele van die 'alternatieven' de energiedichtheid hebben van olie en in mindere mate gas. Het wordt alleen maar slechter.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:25 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Lees je mijn posts half of niet alle posts?
Ik geef toch al een paar keer aan de mensen op zoek moeten naar alternatieven ipv maar bezig te zijn met gas en olie?
Jahaa, dat zeg je ja. En ik zeg je dat dat veel te weinig wordt gedaan.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:25 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Lees je mijn posts half of niet alle posts?
Ik geef toch al een paar keer aan de mensen op zoek moeten naar alternatieven ipv maar bezig te zijn met gas en olie?
Waarom?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:26 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Tja, helaas vind ik de bevindingen van dat kleine groepje wetenschappers VELE malen aannemelijker
Ik spreek mij nergens tegen, maar mensen komen met opmerkingen die los staan van de discussie of de klimaatsverandering door grote invloed van mensen is ja of nee.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:25 schreef dawg het volgende:
[..]
ik kom net pas binnenvallen
maare wat is je punt dan? want zoals ik het nu lees spreek je jezelf nogal tegen
Exact. Hehe.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:26 schreef Q. het volgende:
[..]
Het probleem is dat geen enkele van die 'alternatieven' de energiedichtheid hebben van olie en in mindere mate gas. Het wordt alleen maar slechter.
En jij hebt er voor gestudeerd zodat je de onderzoeken kunt lezen en begrijpen?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:26 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Tja, helaas vind ik de bevindingen van dat kleine groepje wetenschappers VELE malen aannemelijker
Ik beweer toch ook nergens het tegenovergesteldequote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:26 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Jahaa, dat zeg je ja. En ik zeg je dat dat veel te weinig wordt gedaan.
Jawel! Kernfusie! DAT is DE oplossing.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 14:26 schreef Q. het volgende:
[..]
Het probleem is dat geen enkele van die 'alternatieven' de energiedichtheid hebben van olie en in mindere mate gas. Het wordt alleen maar slechter.
Om dezelfde reden dat jij de pro-milieu hippie geleuter aannemelijker vindtquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |